Racing Factory

Kirjoittaja Aihe: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck  (Luettu 41562 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa RangerWalker

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« : 21.12.11 - klo: 15.56 »
Rupesi monsterikuume painamaan päälle ja uutta sähkömonsteria siis etsin.

E-MAXX kiinnostaa trx miehenä, mutta törmäsin tällaiseen ISOON monsteriin kun aikani googlailin.

Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck 2011


http://www.bigsquidrc.com/thunder-tiger-mt4-g3-18-electric-monster-truck-review/



Vaikuttaa truggy/monsterihybridiltä,mutta ainakin on ISO.  :cool:

Onko mitään tietoa värkin laadusta tai osien saatavuudesta kotimaassa? Google ei suomalaisilta sivuilta mitään löytänyt.

Eikös Thunder ole Asson "tytäryhtiö" ?

Kertokaa rohkeasti mielipiteenne.
AWESOMATIX TSP-10 ,Team Jordan "Frentzen" F1&under construction 2012 Sauber http://www.youtube.com/user/RangerPate

Poissa Riku.F

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« Vastaus #1 : 21.12.11 - klo: 16.06 »
Itsellä TT:n SledgeHammer joka tosin nitrohirmu. Tähän asti olen ajellut ilman minkään asteen ongelmaa.
Ja riemua on riittänyt. Auto tosin on varmaankin hyvin erillainen rakenteeltaan verrattuna tuohon sähköversioon.
V-one RRR evo,  IGT,Team-c GT8L, LAB 801&802 Schumacher MI4lp,Tamya 416x ,416we(x), 418 , Giga Crusher DF, Sledgehammer S50, LRP S10 SC .Ym..

Poissa Hiekkamonttu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« Vastaus #2 : 22.12.11 - klo: 11.59 »
Itsekin tuolta Modelsportista katoin, mutta päädyin lopulta eri autoon. Linkki: http://www.modelsport.co.uk/thunder-tiger-mt4-g3-monster-truck-brushless-blue-/rc-car-products/39002.

Olisihan tuo ihan kiva ja joskus ehkä hankin.
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

Poissa tomppa82

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« Vastaus #3 : 22.12.11 - klo: 13.34 »
Rupesi monsterikuume painamaan päälle ja uutta sähkömonsteria siis etsin.

E-MAXX kiinnostaa trx miehenä, mutta törmäsin tällaiseen ISOON monsteriin kun aikani googlailin.

Vaikuttaa truggy/monsterihybridiltä,mutta ainakin on ISO.

Eikös Thunder ole Asson "tytäryhtiö" ?

Ekana ainakin pisti silmään noi renkaat. Tai siis niiden koko.

Niin ja itseasiassa TT taitaa nykyään omistaa Associatedin, eikä suinkaan ole tytäryhtiö
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

Poissa RangerWalker

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« Vastaus #4 : 22.12.11 - klo: 17.10 »
Nooh, eli TT ja Asso on kuitenkin samaa taloa, eli olettaisin että ihan laatutavaraa.

Nyt on tuubista katsottu sen verran  uskomattomia videoita autosta ja pakko sanoa että tuo taitaa olla maailman kestävin bashing laite.

Kori on hirveän ruma mutta se kori ei kuitenkaan ole pitkäikäinen  :evil: ,pitää harkita ihan vakavasti tuota kyllä.

Pari videota vielä ihmeteltäviksi, mitään ei ole hajonnut näissä!
THUNDER TIGER MT4 G3 CRASH TEST!!!!

Thunder Tiger MT-4 G3 Bad Landing's


emaxx "heittopussina"
Thundertiger MT4-G3 vs. Traxxas E-Maxx Battle
« Viimeksi muokattu: 22.12.11 - klo: 17.14 kirjoittanut RangerWalker »
AWESOMATIX TSP-10 ,Team Jordan "Frentzen" F1&under construction 2012 Sauber http://www.youtube.com/user/RangerPate

Poissa -rcmh-

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« Vastaus #5 : 22.12.11 - klo: 21.38 »
Toihan vaikuttaa todella hyvältä bashaus autolta, ajettavuuskin näyttäis olevan kohdallaan.

HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa RangerWalker

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« Vastaus #6 : 23.12.11 - klo: 21.26 »
Juu, varmasti oiva basheri, jotenkin vaan matalan näköinen/ei näytä monsterilta.

Toisaalta emaxx/savage maksaa enemmän harjattomina ja ei taida olla noin kestäviä.Osia taas saa trx/hpi vehkeisiin helpommin...

tässä saa siis vielä miettiä...
AWESOMATIX TSP-10 ,Team Jordan "Frentzen" F1&under construction 2012 Sauber http://www.youtube.com/user/RangerPate

Poissa ghhgtd

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« Vastaus #7 : 23.12.11 - klo: 21.41 »
Juu, varmasti oiva basheri, jotenkin vaan matalan näköinen/ei näytä monsterilta.

Toisaalta emaxx/savage maksaa enemmän harjattomina ja ei taida olla noin kestäviä.Osia taas saa trx/hpi vehkeisiin helpommin...

tässä saa siis vielä miettiä...
Autohan perustuu eb4 g3 krossariin, jonka takia ei ole kovin korkean näköinen.
Ansmann X2 evo | Losi ten-scte | Ar C.O.R.E
"Ei rc-auto tervettä päivää nää"

Poissa horna

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« Vastaus #8 : 23.12.11 - klo: 23.01 »
Joo itsekkin huomasin ettei ole MTA4:sen kanssa juuri samaa osaa. Taitaa olla nuo renkaat ainoat. Jenkkilässä MTA4:ta on muokattu truggy tyyppiseksi, mutta taitaa olla hiukan liian painava kisoihin. itse huomasin tuon keskitasauspyörästön, mikä parantaa ajo ominaisuuksia perinteisiin monstereihin verrattuna. Siis sen kaltainen kokoonpano mikä itsellekin kävisi. Ja kun hintaa katsoo tuolla ulkomailla niin todella kilpailukykyinen. Itselle huonoa on se ettei juuri MTA4:sen osia käytetty. Jos vaikka olisi vaihtanut toisen nitro laitteen sähköiseen. Toisaalta on hyvä että auto on suuniteltu kunnolla uudestaa ilman vanhan auton taakkaa. Näyttää siltä että painoa verrattuna MTA4:seen on saatu pudetettua pois. Se paino on MTA4:sen ainoa miinus puoli. Tuo "overtray" näyttää kätevältä. Ja sitten kun siitä tehdään vielä umpinainen versio niin sopii tänne pohjolan olosuhteisiinkin...siis talvellakin....
MFR,Robin 25, 3xJConsepts bj4, Tamiya tt01E, 2x Thunder Tiger MTA4+LRP, Corally RDX PHI+novak brushless, LRP S8TXe, Losi LST, SV27, GWS Beaver, Losi 1:10 comp crawler+losi brushless, Atlas 1:16 hydro.

Poissa -rcmh-

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« Vastaus #9 : 23.12.11 - klo: 23.48 »
Juu, varmasti oiva basheri, jotenkin vaan matalan näköinen/ei näytä monsterilta.

Toisaalta emaxx/savage maksaa enemmän harjattomina ja ei taida olla noin kestäviä.Osia taas saa trx/hpi vehkeisiin helpommin...

tässä saa siis vielä miettiä...

Niinno eihän toi varsinaisesti monsteri ole vaan enemmin truggy, missä isot renkaat ja monsu koppa.

No E-maxx ei taida kestää vakiona ainakaan pommittamista, Savagehan on kestävä laite jo vakiona.

On toi kyllä hauskannäköinen laite bashaukseen.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa RangerWalker

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« Vastaus #10 : 25.12.11 - klo: 20.35 »
Juu, tuo taitaa olla se fiksuin valinta noista. Samahan se onko truggy vai monsu,kunhan liikahtaa.

ot: Pitää vielä itse harkita kun baja kuume on myös kova ja 5sc ss hinta ehkä pian tipahtaa kun tulee uutta vitosnelikkoa hpilta...(toivotaan...)
AWESOMATIX TSP-10 ,Team Jordan "Frentzen" F1&under construction 2012 Sauber http://www.youtube.com/user/RangerPate

Poissa Hiekkamonttu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« Vastaus #11 : 27.12.11 - klo: 12.37 »
Liikahtamisesta puheen ollen, kuis kovaa kulkeekaan 4s-6s huiput?
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

Poissa RangerWalker

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« Vastaus #12 : 27.12.11 - klo: 12.40 »
Liikahtamisesta puheen ollen, kuis kovaa kulkeekaan 4s-6s huiput?


Ymmärsin että 65kmh 4s, 6s lienee ~80 paikkeilla  -vakiorattailla

tarpeeksi siis kun tuota ei asfaltille edestakas ajeluun ole tehtykkään.

Thunder Tiger MT4 G3 6S lipo top speed
AWESOMATIX TSP-10 ,Team Jordan "Frentzen" F1&under construction 2012 Sauber http://www.youtube.com/user/RangerPate

Poissa Hiekkamonttu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« Vastaus #13 : 27.12.11 - klo: 14.22 »
Jep, soramontulla olisi kyllä kiva auto, ja nopeus sinne kyllä aikas hyvä. Tästä jos ostat niin "halavalla" saat: http://shop.lindinger.at/product_info.php?cPath=1653_1655_1656&products_id=87927.
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

Poissa hankar

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« Vastaus #14 : 31.01.12 - klo: 14.09 »
Jaa-a, vaikeeksi menee. Isoa E-Revoa on tullut kateltua ja mietittyä sillä ajatuksella että sellaisen voisi hankkia, vaan tämä TT MT4 G3 vaikuttaskin aika pätevältä. Ainoa asia mikä oikeastaan mietityttää, on se että miten osia saa. Tähän varmaan ei ole yhtä kattavasti viriosaa vrt isoon e-revoon, mutta onkohan sittenkään ongelma. Tässä olisi valmiiksi teräsvetarit jne. eikähän sekään kiinnostusta vähennä jos ja kun tällä on samat taustat sen kisaisemman crossarin kanssa.Oma foorumikin tuolle on näköjään pitänyt perustaa ja ohjeita löytyy kans. Hetken etsimisellä tämä taitaa olla edullisimmasta päästä.

Mitenkähän tuo nopari ja moottori suhtautuu paljon käytettyihin castlen MMM:iin?

Onko näitä nyt eksynyt vielä kellekään?

vielä pari linkkiä:
juttua autosta
samassa paikassa päätyivät nimeämään auton vuoden 2011 basheriksi
Vähän halvempi paikka...
« Viimeksi muokattu: 31.01.12 - klo: 14.31 kirjoittanut hankar »
Trx 1/16 VXL Revo ja TT MT4 G3 x2
Vastaus lähes kaikkeen...

Poissa Hiekkamonttu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« Vastaus #15 : 31.01.12 - klo: 16.49 »
Jos vaan jaksaa sen viikon odottaa niin Modelsportilla on ainakin jotain osia kyseiseen autoon. http://www.modelsport.co.uk/thunder-tiger-mt4-g3-monster-truck-brushless-blue-/rc-car-products/39002#top
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

Poissa hankar

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« Vastaus #16 : 01.02.12 - klo: 22.39 »
Mistä löytyy kauppa missä hinta kohdillaan? Siellä modell sportissa ei tunnu olevan oikein mitään osia varastossa. Taitaa käydä niin että kun kiireet helpottaa kuun lopulla niin menee auto hankintaan jos se vaikuttaa vielä sittenkin hyvältä idealta.


Linkkiä muutettu kun ko kioski nosti hintansa samaan mitä muuallakin, joten turha mainostaa mokomaa. Tänään olin tilaamassa viikolla olleeseen 429e hintaan, vaan 499e ei tullut kauppoja...
« Viimeksi muokattu: 05.02.12 - klo: 13.36 kirjoittanut hankar »
Trx 1/16 VXL Revo ja TT MT4 G3 x2
Vastaus lähes kaikkeen...

Poissa mcly

  • Ylläpitäjä
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« Vastaus #17 : 02.02.12 - klo: 12.33 »
Juu, varmasti oiva basheri, jotenkin vaan matalan näköinen/ei näytä monsterilta.

Toisaalta emaxx/savage maksaa enemmän harjattomina ja ei taida olla noin kestäviä.Osia taas saa trx/hpi vehkeisiin helpommin...

tässä saa siis vielä miettiä...

Niinno eihän toi varsinaisesti monsteri ole vaan enemmin truggy, missä isot renkaat ja monsu koppa.

No E-maxx ei taida kestää vakiona ainakaan pommittamista, Savagehan on kestävä laite jo vakiona.

On toi kyllä hauskannäköinen laite bashaukseen.

Tämä on täysin totta. Ilman osien vaihtelua Maksia ei saa kestäväksi. Muutoksilla tulee samalle tasolle Savan kanssa. Loppuhinnaksi tulee varmasti melko sama kestävänä  :wink: joka on kuitenkin paljon enemmän kuin MT4 G3 monsu.
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Tekin RX8 Gen2, Tekin T8 G2 2650kv, Savôx
[T-Rex 450L Dominator 6S & T-Rex 150 DFC] Align, 3GX, Futaba T8J, Lynx Heli, KDE Direct

Poissa hankar

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« Vastaus #18 : 17.02.12 - klo: 09.50 »
Noniin! Vaarana on, että kohta alkaa kokemusta kertymään tästä väkkärästä. Viime viikolla tilattu auto saapui eilen. Muuta en ehtinyt kun purkaa tavarat laatikoista ja laitoin vanteet kiinni. On kyllä pikku revoon verrattuna pari pykälää järeämpi laitos! Tänään tarvii saada kolvattua akuille johto, kun noparilla on deans ja noissa pikku revoon hommatuissa 2,2Ah 2S 40C akuissa on XT60 liittimet. Meinasin laittaa tylysti noi 2xsarjaan ja sarjat vielä rinnan, niin saa 4,4Ah 4S paketin -ei sillä että ois pakko päästä ajaan ennen kun saan sopivampia akkuja. Onneksi tuli ostettua 4 akkua ja vielä riittävillä C-arvoilla.

Tavarat tuli voelknerilta. Tilasin samalla 3 pakettia AA-akkuja ja ne oli jostain syystä tykätty laittaa omaan pikku pakettiin, vaikka olisi ihan 100 varmasti sopineet auton kanssa samaan pakettiin. Ainoa miinus ko. kioskin hommassa oli se, että akut oli pakattu luokattoman huonosti. Pahvilaatikko oli teipattu niin ujosti että tavarat näkyi sisältä ja laatikon kääntämällä akut tuli ulos. Onneksi sentään ne akut oli pistetty vielä muovipussiin ja kaikki tuli kuitenkin perille asti.

Eiköhän täältä kuulu lisää jahka saan akut kiinni ja pääsee testailemaan  :wink:
Trx 1/16 VXL Revo ja TT MT4 G3 x2
Vastaus lähes kaikkeen...

Poissa hankar

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« Vastaus #19 : 19.02.12 - klo: 18.38 »
Nyt on tullut vedettyä 4 akullista ja ei voi olla muuta kun tyytyväinen  :evil: Piti vähän uudelleen järjestellä osia, kun perjantaina tuli hommattua sellanen akku joka ei sovikaan sisään. Tuntuu vaan että varsinkin kun tuolla lumessa ajaa, niin tuo 4S 5Ah 30C akku hyytyy turhan nopeesti. Se mietityttää että tuntuisiko 8Ah akun isompi paino (500 vs. 800g), tosin testaamallahan sekin selviää. Ainoa tappio tähän mennessä on korin takakiinnikkeestä tippunut ruuvi ja kolme muutakin oli jo melkein irti.  Mutta kyllähän tuo tosiaan kulkee ja loikkii iloisesti, vaikkakaan käytös ei ole yhtä häiriintynyttä mitä pikku revolla  :cool:

Näemmä tietää huonoa karmaa jos menee kehumaan sitä että ei ole ollut ongelmia. Viidennen akullisen alkuun meno loppu sitten ihan kokonaan. Ei tosin ollut iso vika, vaan pinionin lukitusruuvi oli päässyt aukeamaan ja ratas pyöri moottorinakselilla tyhjää.

Moottorista heräsi kyllä kysymys. Kuuluuko sen pyöriä pykälittäin, eli kuuluuko se isomman harjattoman moottorin ominaisuuksiin? Vähän epäilyttää että moottorin laakereissa olisi sanomista, mutta toivottavasti se on vain moottorityypin ominaisuus.
« Viimeksi muokattu: 19.02.12 - klo: 21.15 kirjoittanut hankar »
Trx 1/16 VXL Revo ja TT MT4 G3 x2
Vastaus lähes kaikkeen...

Poissa mcly

  • Ylläpitäjä
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« Vastaus #20 : 20.02.12 - klo: 13.47 »
Nyt on tullut vedettyä 4 akullista ja ei voi olla muuta kun tyytyväinen  :evil: Piti vähän uudelleen järjestellä osia, kun perjantaina tuli hommattua sellanen akku joka ei sovikaan sisään. Tuntuu vaan että varsinkin kun tuolla lumessa ajaa, niin tuo 4S 5Ah 30C akku hyytyy turhan nopeesti. Se mietityttää että tuntuisiko 8Ah akun isompi paino (500 vs. 800g), tosin testaamallahan sekin selviää. Ainoa tappio tähän mennessä on korin takakiinnikkeestä tippunut ruuvi ja kolme muutakin oli jo melkein irti.  Mutta kyllähän tuo tosiaan kulkee ja loikkii iloisesti, vaikkakaan käytös ei ole yhtä häiriintynyttä mitä pikku revolla  :cool:

Näemmä tietää huonoa karmaa jos menee kehumaan sitä että ei ole ollut ongelmia. Viidennen akullisen alkuun meno loppu sitten ihan kokonaan. Ei tosin ollut iso vika, vaan pinionin lukitusruuvi oli päässyt aukeamaan ja ratas pyöri moottorinakselilla tyhjää.

Moottorista heräsi kyllä kysymys. Kuuluuko sen pyöriä pykälittäin, eli kuuluuko se isomman harjattoman moottorin ominaisuuksiin? Vähän epäilyttää että moottorin laakereissa olisi sanomista, mutta toivottavasti se on vain moottorityypin ominaisuus.

Miten pykälittäin ? Kuuluu sellainen lonks lonks ääni vai jotain muuta ? Ainakin Mambassa normaalia sen ison magneetin takia.
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Tekin RX8 Gen2, Tekin T8 G2 2650kv, Savôx
[T-Rex 450L Dominator 6S & T-Rex 150 DFC] Align, 3GX, Futaba T8J, Lynx Heli, KDE Direct

Poissa hankar

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« Vastaus #21 : 20.02.12 - klo: 15.02 »
Selvisi että se on ihan vaan ison harjattoman moottorin ominaisuus. Itse olin kuvitellut että noissa ei olisi mitään vastusta, vaan ei mennyt kuvitelmat yksiin todellisuuden kanssa  :roll: Viimeistään ensi viikolla pitäs päästä testaamaan miten auto etenee 4S 8Ah 30C akulla. Sen verran tuota on jo tullut paiskottua katolleen, että ihan varmasti kohta tarvii alkaa katselemaan koreja tuohon autoon. Oikeesti kyllä miellyttää se että tuosta löytyy jo vakiona teräs kardaanit ja vetarit.

Tuossa kun on käytännössä hobbywingin xerun nopari, jonka käyttöohjeet lukemalla selvisi että kaikki säädöt pääsee tekemään ilman erillisiä ohjelmointikortteja...
« Viimeksi muokattu: 20.02.12 - klo: 15.08 kirjoittanut hankar »
Trx 1/16 VXL Revo ja TT MT4 G3 x2
Vastaus lähes kaikkeen...

Poissa horna

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« Vastaus #22 : 20.02.12 - klo: 21.47 »
Hienoa, että alkaa tulemaan tietoa tästäkin mallista. Näin talvella itse käytän truggyssä sisäkorina buggyn koria suojaamassa sähköjä. Kuten varmaan huomasit renkaat heittää lunta kivasti korin sisään. Thunder tigerin osia suomessa löytää Sabesta ja Tietonikkarista ainakin. Se mielestäni on tt:n parhaita puolia että  vetarit kunnollisia teräksisiä. Ainuttakaan vetaria ei ole MTA:sta hajonnut, vaikka sikaa on annettu ja tukivarsia hajoillut törmäyksissä jne.
MFR,Robin 25, 3xJConsepts bj4, Tamiya tt01E, 2x Thunder Tiger MTA4+LRP, Corally RDX PHI+novak brushless, LRP S8TXe, Losi LST, SV27, GWS Beaver, Losi 1:10 comp crawler+losi brushless, Atlas 1:16 hydro.

Poissa hankar

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« Vastaus #23 : 21.02.12 - klo: 10.17 »
Eilen tuli paiskottua akullisen verran työpaikan parkkiksella kun sinne oli aurattu niin loistavat hyppyrit. Parhaimmillaan parin metrin korkuisia loikkia ja muuta pienempää paiskomista. Loppusaldoksi jäi yksi hävinnyt korisokka ja korin takaosa sai osumien seurauksena vähän halkeamia. Nyt alkaa oikeesti olemaan tarpeellista etsiä uutta koria  :roll:

Mikäs buggyn kori tuohon menee? Pitänee tutkia saako sen alle sopimaan tuon akun jonka laitoin nippusiteillä kiinni siihen muovikuoren yläosaan. Nyt kun sen ritilän aukot on teipattu umpeen ja nopari on siirretty akun paikalle ja vastari noparin paikalle, niin saa kätevästi sähköosat suojaan ja autossa voi käyttää isompaa akkua. Pitänee kuvaa laittaa niin saa paremmin selvää.

Niiden buggy korien kanssa vaan taitaa käydä niin että iskarien yläpäät jne jää törröttämään esille ja katolleen mennessä ne nappaa ekana kiinni maahan. Sais se kori olla kyllä mieluummin sellanen "pulkka" että auto liukuu katollaan ilman että osia hajoilee siinä asennossa  :laugh:
Trx 1/16 VXL Revo ja TT MT4 G3 x2
Vastaus lähes kaikkeen...

Poissa mcly

  • Ylläpitäjä
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« Vastaus #24 : 21.02.12 - klo: 14.50 »
Laitappa kuvaa omasta pelistäs  :wink:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Tekin RX8 Gen2, Tekin T8 G2 2650kv, Savôx
[T-Rex 450L Dominator 6S & T-Rex 150 DFC] Align, 3GX, Futaba T8J, Lynx Heli, KDE Direct

Poissa -rcmh-

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« Vastaus #25 : 21.02.12 - klo: 15.14 »
Jees, kuvaa ja videoo olis mukava nähdä, vaikka onhan tästäkin tubessa videoita jo.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa nukkumasa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« Vastaus #26 : 21.02.12 - klo: 19.43 »
Moro.

Ruvennut kiinnostamaan tämä ja Savage Flux.

Nyt haluaisin tietää, että löytyykö tähän autoon tarvittavat osat Sabesta, vai joutuuko aina tilailemaan tukivarret ja muut osat ulkomailta?

Mites on tämän auton kestävyys ja teho? Tykkäisin kuulla kokemuksia ja mielipiteitä autosta.

Mahtaako olla waterproof?
« Viimeksi muokattu: 21.02.12 - klo: 20.04 kirjoittanut nukkumasa »
| Savage Flux HP |
Taito on sitä, kun tuuri tulee tavaksi

Poissa mcly

  • Ylläpitäjä
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« Vastaus #27 : 21.02.12 - klo: 19.49 »
Jees, kuvaa ja videoo olis mukava nähdä, vaikka onhan tästäkin tubessa videoita jo.

Juuri näin. Omaa videoo ja kuvaa autosta vaan tänne niin katellaan  :laugh:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Tekin RX8 Gen2, Tekin T8 G2 2650kv, Savôx
[T-Rex 450L Dominator 6S & T-Rex 150 DFC] Align, 3GX, Futaba T8J, Lynx Heli, KDE Direct

Poissa horna

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« Vastaus #28 : 22.02.12 - klo: 14.28 »
Voisi olettaa että tt: EB-4:sen kori kävisi tuon pohjalevyn päälle. Nämähän on sellaisia virityksiä, että melkein olisi päästävä mallaamaan koria auton päälle. Buggien korit kohtuu samanlaisia, joten joku muukin saattaa käydä. Itsellä esim LRP:n Truggyssä Hot Bodiesin kori ja istuu tosi nätisti.
MFR,Robin 25, 3xJConsepts bj4, Tamiya tt01E, 2x Thunder Tiger MTA4+LRP, Corally RDX PHI+novak brushless, LRP S8TXe, Losi LST, SV27, GWS Beaver, Losi 1:10 comp crawler+losi brushless, Atlas 1:16 hydro.

Poissa hankar

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« Vastaus #29 : 23.02.12 - klo: 20.56 »
Moro.

Ruvennut kiinnostamaan tämä ja Savage Flux.

Nyt haluaisin tietää, että löytyykö tähän autoon tarvittavat osat Sabesta, vai joutuuko aina tilailemaan tukivarret ja muut osat ulkomailta?

Mites on tämän auton kestävyys ja teho? Tykkäisin kuulla kokemuksia ja mielipiteitä autosta.

Mahtaako olla waterproof?

Tehoa tuntuu piisaavan ihan kivasti, mutta paha sanoa miten tuo menee kun pitoa on enemmän. Lumella ja jäällä tehoa on vähintään riittävästi liikaa.  Kestävyydestäkään ei oikein osaa sanoa, mutta toistaiseksi saldona on pinionin ruuvin löystyminen, korin takakiinnikkeen ruuvi tippuminen (nuo korjaantuu lukitteella)  ja sitten kori on saanut riittävästi osumaa sekä yksi korisokka on hävinnyt... Ja kaikki tuo 7 akullisella (oiskohan jotai 30min vetoja). Kaveri tiesi opastaa, että mulla on liika pieni akku jos ei ehdi saada autoa rikki, joten isompi pitäs tulla ens viikolla  :cool:  8Ah akulla saanee ajo-aikaa 45min pintaan.

Hobbywingin sivuilta löytyy tietoa tuosta noparista ja muistaakseni siellä oli maininta siitä että se olisi roisketiivis, eli talviajo varmasti vaatii toimenpiteitä.

Laitetaan nyt muutama hassu kuva omasta autosta.




Akku on kolmella nipparilla kiinni ja hyvin on pysynyt matkassa. Antennin "putkena" on paineilmapullosta otettu pilli. Vakio setti tuli reippaasti korista ulos, vaan tuon kanssa se antenni jää kokonaan suojaan.



Tuossa muovikuoressa on reiät servon ja vastaanottimen kohdalla joten nuo etureunan aukot on tullut teipattua aina umpeen, tietenkin niin että servolta tuleva tanko sopii liikkumaan.



Reiät on teipattu umpeen ilmastointiteipillä ja akun nippusiteiden reiät on vielä peitetty tuommosella 100mm leveällä sähköteipillä. Pitäs vielä laittaa ilmastointiteippiä tuohon keskidiffin (punainen muovi) aukon kohdalle.


Koska tuo akku ei sopinutkaan sisälle akun paikalle ja akun paikka muuttui, niin siirtelin sitten vielä muitakin komponentteja. Vastaanotin oli tosiaan alunperin tuossa moottorin edessä ja ekalla ajokerralla en sitten huomannut noita kotelon reikiä, joten sen lenkin jälkeen vastari olikin ihan lumessa. Nyt se on vähän turvallisemmassa paikassa kun ei onneksi tykännyt heti ekasta ajosta kyttyrää. Noparin paikan määritti aika selkeästi tuo moottorin viereen tuleva virtakytkin ja sen johto. Nopari ja vastari on kiinni 3M:n järeämmällä "tarranauhalla". Täytyisi vielä laittaa vaahtomuovia tms tavaraa tuohon noparin ja servon väliin ja muuallekin tuonne etureunaan, että sisään sopisi mahdollisimman vähän lunta. Mitään vesitiivistä tuosta setistä ei kuitenkaan saa, kun esim noille kardaaneille pitää olla reiät jne.
« Viimeksi muokattu: 23.02.12 - klo: 21.49 kirjoittanut hankar »
Trx 1/16 VXL Revo ja TT MT4 G3 x2
Vastaus lähes kaikkeen...