Kirjoittaja Aihe: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck  (Luettu 76753 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa horna

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« Vastaus #30 : 23.02.12 - klo: 22.32 »
Tuohan näyttää hyvältä, että saa noin helposti lumi suojauksen tehtyä. Tuskin tuo krossin koppaa tuohon enää vaatii. En muistanut että siinä oli tuo over-tray. Tuosta näyttäisi olevan potentiaalia ympärivuotiseksi bashauslaitteeksi. Mitkä hexit renkaissa? Tuohon vielä asialliset nastarenkaat kiinni niin alkaa lumi pöllyämään. :cheesy:
MFR,Robin 25, 3xJConsepts bj4, Tamiya tt01E, 2x Thunder Tiger MTA4+LRP, Corally RDX PHI+novak brushless, LRP S8TXe, Losi LST, SV27, GWS Beaver, Losi 1:10 comp crawler+losi brushless, Atlas 1:16 hydro.

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« Vastaus #31 : 24.02.12 - klo: 07.09 »
Propsit kuvista hankar  :cool: muakin kiinnostaa millä hexeillä tuo on vakiona ? muovi/alut ja koko..
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa hankar

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« Vastaus #32 : 24.02.12 - klo: 07.47 »
Hexit on 17mm ja materiaali alumiinia. Vanteen reikä on 12mm. Nuo vanteet ei ole oikeat beadlockit, vaan se muovirinkula on ihan turha koriste. Onneksi noissa alkuperäisissäkin renkaissa on sen verran pitoa että ei mene ihan tuskaiseksi pyörimiseksi ja auto on ihan ajettavissa ja varmasti keskidiffillä on oma vaikutuksensa. Aiemmin linkittämälläni mt4 foorumilla on juttua tuohon sopivista vanteista.

Kyllä tuohon valintaan vaikutti myös se että kuvien perusteella näytti siltä että tuosta saisi talviajoon riittävän tiiviin paketin. Silti tuo vaatii aina pientä teippailua ja valmistelua ennen ajoa, mutta mieluummin niin kuin että joka ajon jälkeen vaihtaa uutta osaa  :wink: Pitää laittaa kuvaa kunhan saan tuota kotelon etureunaa täytettyä ja tiivistettyä.
Trx 1/16 VXL Revo ja TT MT4 G3 x2
Vastaus lähes kaikkeen...

Poissa hankar

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« Vastaus #33 : 29.02.12 - klo: 21.41 »
Nyt on ekat ajot 8Ah 4S:n kanssa ajettu. Sen verran oli sulaa asvalttia, että tuli testattua että kyllä toi keulii ihan hervottomasti kun vaan pitoa piisaa. Ulkomaan juttuja kun lukee, niin ei noi tunnu säikähtävään mitään käyttöä. Jousiin laitoin esijännityspalikat, 5 eteen ja 3 taakse (on luultavasti mm noissa yksikönä).  Luulin että toi mun reilu 800g akku on iso, vaan ajaapa nuo muualla yli kiloisilla 6S:llä.

Olikohan 5 akullista kun pinioni irtosi ekan kerran ja nyt vajaa 10 akullista ja taas irtosi. Nyt kyllä tuli pompittua pystysuoraa penkan seinää ja aina ylhäällä jarrua ilmassa että sai keulan alas... Ei ole ihmekään jos jatkuva kaasua-jarrua ajaminen irrottaa jotain. Sen verran se pinioni vaelti että spurri otti itteensä, eli tarvii pistää nekin seuraavaan tilaukseen. Onneksi tuolla vielä ajaa kun laitto taas pinionin kiinni lukitteen kanssa.

Edelleen fiilis että ei vois olla tyytyväisempi  :cool:
Trx 1/16 VXL Revo ja TT MT4 G3 x2
Vastaus lähes kaikkeen...

Poissa horna

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« Vastaus #34 : 29.02.12 - klo: 23.51 »
Joo sen on näissä 1:8 sähköissä huomannut että lukitteen kansa on pinjonit laitettava kiinni. Järeet akut sulla, toisaalta talvella nuo lipot kyykkää nopeasti. Onpahan talvi-ajoonkin riitävästi kapasittetia. 17mm hexi on loistava juttu, sehän on truggy vanteiden yleisin koko. Erilaisia renkaita ja vanteita valtava valikoima saatavilla ilman mitään adaptereita. Lieneekö tätä vielä kellään Suomessa myynissä? Pitää harkita jos toisen MTA4:sen vaihtaisi tommoiseen. Olikos spurri teräksinen? Löytyisiköhän niitä Tietonikkareilta, kun heillä oli tuota buggia ja ralliversiota kaupan.
MFR,Robin 25, 3xJConsepts bj4, Tamiya tt01E, 2x Thunder Tiger MTA4+LRP, Corally RDX PHI+novak brushless, LRP S8TXe, Losi LST, SV27, GWS Beaver, Losi 1:10 comp crawler+losi brushless, Atlas 1:16 hydro.

Poissa hankar

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« Vastaus #35 : 01.03.12 - klo: 07.31 »
Pinionista vielä, eli näyttäs tosiaan siltä että lukitteesta huolimatta se tarvii tarkastaa melkein muutaman akullisen välein, eli tuo tosiaan löysää vaikka onkin lukitetta ja ruuvi niin tiukalla mitä uskaltaa kiristää. Spurri on muovinen. Olikohan se just tietonikkarit mistä kysyin ja he hankkii tavaransa ruotsin kautta ja hintaa autolle olisi jäänyt jotain 650e pintaan. Saksasta saa noin 450e joten ei tarvinut kauaa miettiä. WT:n foorumilla on juttua noista vanteista, mitkä sopii ilman että ottaa tukivarsiin kiinni. Kaikki 3.8" vanteet ei käy.
Trx 1/16 VXL Revo ja TT MT4 G3 x2
Vastaus lähes kaikkeen...

Poissa horna

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« Vastaus #36 : 01.03.12 - klo: 16.59 »
Joo se on syvältä kun Thunder Tigerin ja Associatedin maahantuonti kiertää ruotsalaisen Carrocarin kautta. Svedut vetävät välistä niin ettei kyseiset merkit ole suomessa kilpailukykyisiä hinnaltaan. Toivottavasti joku saisi suorat yhteydet, niin saataisiin näiden laadukkaiden autojen edustus kuntoon suomessa. Tietonikkareilta löytyy pieni vara-osavarasto Thunder tigerin osia esim EB-4:n osia joten jotain voimansiirron osia voisi löytyä. Kannattaa tarkastaa myös nuo keski vetareiden lukitus ruuvit ja laittaa myös lukitteella kiinni. Noita lukitusruuveja suosittelen työkalupakkiin, ei paljoa maksa mutta ajot jää kesken kun yksi hukkuu...
MFR,Robin 25, 3xJConsepts bj4, Tamiya tt01E, 2x Thunder Tiger MTA4+LRP, Corally RDX PHI+novak brushless, LRP S8TXe, Losi LST, SV27, GWS Beaver, Losi 1:10 comp crawler+losi brushless, Atlas 1:16 hydro.

Poissa hankar

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« Vastaus #37 : 01.03.12 - klo: 17.18 »
Täytyisi kyllä laatia listaa osista joita kannattaa pitää valmiiksi jemmassa ja vielä varaosanumeroineen, niin tilaaminen on helpompaa. Ainakin se pinioni ja spurri menee ko. listalle. Siihen pohjalevyn päälle tulevaan kehikkoon/kanteen kun on tullut vedettyä akku kiinni nippareilla, niin meinasin että sellasiakin voisi muutaman hommata, niin voisi pitää akut valmiiksi kiinni. Tuon kannen kun vaihtaa aika nopeasti ja kun olisi aivan liian tylsää pitää akku sille tarkoitetussa paikassa  :roll: Jollain aikataululla kyllä tarvii kori uusia, vaan ihmeen hyvin tuo alkuperäinen on kestänyt kasassa. E-revon ja prolinen kupla koreja on tullut mietittyä. Revon kori olisi sopivan luikku ja ilman sellasia ulokkeita jotka hajoaisi katolla liukuessa ja toisaalta kuplan korilla se auto näyttäs videoiden perusteella menevän katolleen niin että siitä saa kaasuttelemalla auton takas tassuilleen.

Tässähän ois selkeä markkinarako alkaa diilaamaan noita TT:n (autoja ja) osia...  :cool: Onneksi noi pikku nikaleet on niin halpoja että niissä ei ole montaa euroa kuitenkaan kiinni, jos niitä tilaisi joitakin kappaleita yli oman tarpeen. Mua ainakin ärsyttää maksaa suomeen (yli)hintoja, eikä se ärsytys vähene yhtään jos täältäkään ei saa sitten osaa hyllystä ja loppujen lopuksi osat saa helpommalla ja halvemmalla netistä tilattua. No, joka tapauksessa mä taidan erikoistua tohon MT4 G3 rassiin, kun se nyt vaan on niin pirun kiva  :evil:
Trx 1/16 VXL Revo ja TT MT4 G3 x2
Vastaus lähes kaikkeen...

Poissa horna

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« Vastaus #38 : 01.03.12 - klo: 17.38 »
Joo unohtui että niitä vetarin korjaussarjoja (tynnyri ja tappi) kannattaa kanssa parit tilata. Jossakin vaihessa se tappi varmasti katkeaa. Iskarin korjaussarjakaan ei paljoa maksa, eli sellainen myös tilaukseen. Meinaan jos sattuu johonkin kolahtamaan niin menee poikki tai taipuu. Oletko laittanut periin öljyt ja jos millaisella set upilla?
Omaan truggiin meinasin laitaa 7000:set öljyt niin saisi vähän lukko-ominaisuutta ja kahlaisi lumessa paremmin.
MFR,Robin 25, 3xJConsepts bj4, Tamiya tt01E, 2x Thunder Tiger MTA4+LRP, Corally RDX PHI+novak brushless, LRP S8TXe, Losi LST, SV27, GWS Beaver, Losi 1:10 comp crawler+losi brushless, Atlas 1:16 hydro.

Poissa hankar

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« Vastaus #39 : 01.03.12 - klo: 18.01 »
Melkein noloa tunnustaa että ei tuon diffejä tai iskareita ole tullut tarkastettua sen kummemmin, eli ihan vakio liemillä mennään. Tuntuu kyllä siltä että tuo menee ihan kivasti lumellakin, tosin etupää oli viimeksi aika keveän oloinen, mutta luultavasti siihen auttaisi se että siirtäisi tuota isoa akkua pikkusen keulaa kohti. Täytyisi kans hommata sopivat o-renkaat noihin renkaiden kiinnitysnapoihin, että saisi varmistuksen siitä että niistä ei karkaa ne kiinnitystapit. Jos miettii että jotain samantehoista akkuporakonetta jumppaisi yhtä surutta mitä noissa veivaa kaasua ja jarrua, niin kauankohan järeämmin tehdyt poratkaan kestäisi...

Radiosta ei olekaan tullut sanottua vielä mitään, mutta se ei johdu siitä että se olisi huono. Ero traxxasin gigaradioon on havaittava ja ainakin omaan käteen tämän mukana tullut radio sopii paremmin. Täytyisi vielä perehtyä noihin säätöihin tarkemmin, mutta noi on nyt riittävän hyvin kohdillaan. Mukavaa kun tuossa on näyttö josta selviää akkujen jännite jne, joten ei tarvi mennä ihan arvauksen varassa ja noilla 2700mAh AA-akuilla ajaa aika monta akullista. Äkkiä laskien ja arpoen taitas jonkun likemmäs 4 tuntia kestää ainakin, tosin laitoin akut suoraan paketista radioon enkä ladannut niitä ennen sitä. Kohta senkin näkee mitä täyteen ladattuna kestää.

PS: ihan kiva että muutkin jaksaa kommentoida, että ei mene aivan pelkäksi monologiksi   :grin:
Trx 1/16 VXL Revo ja TT MT4 G3 x2
Vastaus lähes kaikkeen...

Poissa hankar

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« Vastaus #40 : 05.03.12 - klo: 22.37 »
Viime viikolla 8Ah 4S:ää testaillessa meno loppui kesken. Siinä vaiheessa tuli kiiteltyä sitä että oli laittanut noparin ja vastarin tarranauhalla kiinni niin ne sai nopeasti irti ja kuivumaan. Oikeasti kyllä vähän epäilytti että ei voi olla kovin märkää kun kehikon sisällä oli kuivaa. Kaverin kanssa jutellessa lopulta päädyttiin siihen että luultavin syy oli se että noparin virtakytkin ja ohjelmointinappi oli päässyt kastumaan kun niitä ei ollut suojattu mitenkään. Nyt kun katkaisija on jemmassa kuoren alla, ei ole ollut mitään ongelmia. Sen mitä tuolla isolla akulla on nyt pari akullista ajanut, niin ero virranannossa on havaittava 5Ah akkuun verrattuna. Auto keulii lumellakin ihan ongelmitta vaikka isompi akku on jonkin verran edempänä nyt, pienemmällä tuo keuli vasta kuivalla asvaltilla kunnolla. Saas nähä mitä 5Ah 6s saa aikaan  :grin:

Nyt kovalla hyppimis harjoittelulla on saanut korin takareunan hajoilemaan ja toinen korin etukiinnike on hajonnut. Siirsin etuiskarit tukivarsien takapuolelle niin iskarit on vähän paremmassa suojassa.  tarvii noi koritolpat lisätä siihen varaosalistaan ja sitten takaisin jatkamaan seuraavan heikon paikan etsimistä  :cool:
Trx 1/16 VXL Revo ja TT MT4 G3 x2
Vastaus lähes kaikkeen...

Poissa horna

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« Vastaus #41 : 13.03.12 - klo: 22.36 »
TT MT4 G3 ehdolla vuoden bashauslaitteeksi: http://www.bigsquidrc.com/march-bash-ness-2012-round-1-part-1/ GT Warrior oli linkittänyt tuonne polttispuolelle. Eli kyllä muutkin ovat huomanneet auton potentiaalin. Paitsi Suomen maahantuojat  :evil:
MFR,Robin 25, 3xJConsepts bj4, Tamiya tt01E, 2x Thunder Tiger MTA4+LRP, Corally RDX PHI+novak brushless, LRP S8TXe, Losi LST, SV27, GWS Beaver, Losi 1:10 comp crawler+losi brushless, Atlas 1:16 hydro.

Poissa hankar

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« Vastaus #42 : 13.03.12 - klo: 22.48 »
Taitaa olla turha odottaa suomen maahantuojan toimia. Sen mitä sain hintaa selviteltyä, niin suomihinnat olisi olleet noin 1,5 kertaiset saksalaisiin verrattuna. Mutta on tuo kyllä hieno laite! Sen mitä tänään ehti vähän ajamaan, niin asvaltilla missä on pitoa, tuo menee aivan tautisesti  :shocked: Kohta sais tulla jo kesä kun alkaa olemaan jo niin märkää tuolla pihalla.

Pariin viikkoon ei ole joutanut ajamaan juurikaan, kun mettä mopoilu on kaapannut taas enemmän aikaa, vaan josko se taas tästä korjaantuisi kun alkaa olemaan paremmin ajopaikkoja.
Trx 1/16 VXL Revo ja TT MT4 G3 x2
Vastaus lähes kaikkeen...

Poissa hankar

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« Vastaus #43 : 19.03.12 - klo: 09.32 »
Nyt on ylläksellä vedetty kolme akullista, tai no 2,5. Illalla oli hienoa ajaa mäessä kissan tasaamalla jäljellä. Menee haastavaksi siinä vaiheessa kun ei enää oikein erota mihin se musta piste siellä jossain ylhäällä etenee (oli jo pimeää siinä ilta 8 aikaan). Mutta tosiaan hajonneiden osien listaan sain uuden osan. Etuvetarin ulomman nivelen tappi meni poikki. Onneksi tuo tapahtui 5m päässä tiellä eikä hangessa 100m päässä. Osat löytyi ja nyt katkennut tappi on korvattu 2,5mm poranterän varren pätkällä. Rautasahalla sai vain naarmun mutta onneksi tuo poranterä totteli voimapihtejä. Saas nähdä mitä seuraavaksi menee... Mutta kivaa on!!!
Trx 1/16 VXL Revo ja TT MT4 G3 x2
Vastaus lähes kaikkeen...

Poissa hankar

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« Vastaus #44 : 19.03.12 - klo: 20.31 »
Joo unohtui että niitä vetarin korjaussarjoja (tynnyri ja tappi) kannattaa kanssa parit tilata. Jossakin vaihessa se tappi varmasti katkeaa. Iskarin korjaussarjakaan ei paljoa maksa, eli sellainen myös tilaukseen.
Eiliseen viestiin viitaten, niin kyllä hornalla on selkeästi tietoa aiheesta  :wink: Kestääköhän nuo vetarit ok pidemmän aikaa vai tarvisikohan niitäkin varuiksi hommata? Onneksi ne on ainaki halvempia mitä trx:n viriosat niiden autoihin  :laugh:

Edittiä vielä vähän. Tuo hyppää tosi iloisesti isommastakin hyppyristä... Tommosta +20m loikkaa tuli vedettyä mäessä :evil: Oli siinä varmaan kissakuskeilla ihmettelemistä kun parin rc-auton kanssa paiskottiin menemään. Tuo 2,5mm poranterästä tehty tappi kesti mutta kun siitä puuttuu se kiinnityspinnan koneistus, niin tappi yritti liikkua ulos. No 3 akullista myöhemmin sain nyt toiseltakin puolelta sen etuvetarin ulommassa päässä olevan tapin poikki. Täytyy pistää osatilausta vetämään. Mutta taitaa olla ajot hetkeksi aikaa ajettu jos en jostain nyt keksi 2,5mm poranterää... Tarvis olla pari noita autoja ja ne muutamat varaosat mitä näyttää menevän.
« Viimeksi muokattu: 21.03.12 - klo: 20.16 kirjoittanut hankar »
Trx 1/16 VXL Revo ja TT MT4 G3 x2
Vastaus lähes kaikkeen...

Poissa horna

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« Vastaus #45 : 22.03.12 - klo: 01.14 »
Se vaan on niin tylsää olla aina oikeassa.  :evil:
"Tarvis olla pari noita autoja ja ne muutamat varaosat mitä näyttää menevän." Näin itselläkin on. Mutta asiaan Toisen MTA4:sen vetarit ja "tynnyrit" on niin kuluneet että ihmettelen, ettei ole vielä vetari hajonnut. Noita tappeja menee, koska löysä "tynnyri" pääee iskemään. Koneena LRP:n .28 jossa tehoa 3,8hp. Vetarit on varaosapakissa valmiina jos sattuu napsahtamaan. Tavallaan on hyvä että on halpa osa "sulakkeena", eikä sitten mene niitä kallinpa osia. Kyosholla joutuu tilaamaan sitten koko vetarin, kun osia ei saa erikseen...
Noita osia kannattaa googlettaa suoraan varaosanumerolla, niin saa tietää mihin mihin autoihin se käy. Ja sitä kautta voi löytää noita kolmannen osapuolen tekemiä HopUp osia. Esim RMP tekee näitä osia kuten Traxxakseenkin. Pikku hiljaa tilailee osia pakkiin, kuluvia osia parit sarjat ja sitten muita yksi kutakin. Uskoisin että tähänkin autoon alkaa viripalikkaa kohta saamaan, ja jotain saatta käydä vanhoistakin EB4:sen osista. Itse löysin Sabelta tuon alu kitin ohjaukseen ja sain vielä puoleen hintaan. Se oli kuulalaakeroitu ja vaikutti ohjausseen todella paljon(herkempi kuin liukulaakeroitu).
Kun osa tilausta teet kannattaa ne ohjauspalat ja tukivarsi parit myös laitta tilaukseen, ettei tarvitse kesällä osia odotella kun joka paikassa myydään EI OOTA.
Diffit kannattaa avata ja öljyt vaihtaa sekä shimmata, lisää ikää kummasti. Itse olen keväällä tsekannut laakerit, vaihtanut diffiöljyt ja shimmannut diffit. Näin pääsee kesän taas suht huolettomana yli. Laakereita olen ostamut bulkkina JP-nitro racingilta. Tuppaavat ottamaan itseensä kosteudesta. Hinnaltaan JP-nitro racing todella kilpailukykyinen, Suosittelen!
Tämä tuppaa menemää osaltani hiukan off topikiksi, kun en ko autoa omista. Mutta onko todellakin niin että on vain yksi auto Suomessa? Eikö kukaan muu ole autoa hankkinut?
Täytyy alkaa euroopasta katselemaan itsellekin ko. autoa, kun työt vetävät sinne päin.
Tavallaan hienoa alustassa on se että siitä on touring/rally, buggy, truggy ja melkein mosteri. Eli kohtuu pienellä vara-osa määrällä voisi ajaa hyvin erilaisia autoja ja eri alustoilla. Itseä kiinnostaisi myös tuo ralli/touring versio.
P.s Älä loukkaannut tuosta "melkein Monsteri" jutusta, se on positiivisessa mielessä kirjoitettu! Ja laita Yv:tä jos noita tappeja ja tynnyreitä ei saa kohtuu aika taululla. Niitä löytyy pakistani jos on sama osa kuin MTA4:ssä...

« Viimeksi muokattu: 22.03.12 - klo: 01.17 kirjoittanut horna »
MFR,Robin 25, 3xJConsepts bj4, Tamiya tt01E, 2x Thunder Tiger MTA4+LRP, Corally RDX PHI+novak brushless, LRP S8TXe, Losi LST, SV27, GWS Beaver, Losi 1:10 comp crawler+losi brushless, Atlas 1:16 hydro.

Poissa hankar

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« Vastaus #46 : 26.03.12 - klo: 22.05 »
Nyt on taas auto ajossa. Laakerikaupasta 2,5x15,8mm neulalaakerin neuloja ja biltemasta M4x4mm pidätinruuveja. Neulaan kun teki vähän tasaista pintaa ruuvia varten, niin näytti nuo vähän liian pitkät ruuvitkin menevän kangertelematta. Yllättäen rälläkkä oli sitten ainoa millä noihin neuloihin sai jälkeä, kun ovat niin kovaksi karkaistuja. M4x3mm olisi noihin tynnyreihin se "oikea koko". Täytyy jatkaa osien haalimista, vaan nyt pääsee sentäs ajamaan   :cool: Niin joo ja neulat oli 0,5e/kpl ja ruuvit tais olla alle 3e/25kpl, eli ei niin kauheen kallista.


Monologiin lisäystä:
Tarvitsee vielä katsoa nuo neulojen hionnat ja kiinnitys, kun näyttää liikkuvan tosin johtunee siitä että kasasin kiireessä. Viime ajo katkesi tosin siihen että ohjaus lakkasi pelaamasta. Täytyy paneutua sen tutkimiseen kun saa hoidettua muuton alta pois. Sen selvittelin että orkkis servo on tyyppiä S2008MG. Nyt on sitten hyvä paikka hommata se Savöxin servo jota jo aiemmin katselin  :grin: Saa vääntövoimaa ja nopeutta lisää, ei sillä etteikö orkkiskin olisi ollut ok toimiessaan. Täytyy vielä laitella listaa osanumeroista niin saisi sitäkin muistilistaa tänne talteen ja muiden riemuksi. Kotimaanhintoja kyselin sähköpostilla eikä kyllä tarvitse alkaa hommaamaan suomesta. Mitään ei ole varastossa ja hinnat on lähes tuplat siihen mitä jenkeistä tilaaminen+alvit maksaa... harmillista.

On tuo kyllä asvaltillakin aika peli etenemään, tahtoo olla että sai melkolailla osakaasulla ajella kun pitoa piisaa vähän eri malliin mitä lumella, olkoonkin että asvaltilla on hiekotushiekkaa aika reilusti.

Selvisi sittenkin minkä servon laitan. Savöx SC-1256TG pitäs löytyä hyllystä, joten saa edes välillä jätettyä euroja suomeenkin. Oikeastaan outoa että tuota ei löydy oikein mistään niin edullisesti että kauheasti kannattaisi alkaa erikseen tilailemaan. Näyttäs vielä siltä että tuolta löytyy pikku revoon uudet etutukivarret ja navat, joten saa siihenkin ehjät osat ja auton ajoon  :grin:
« Viimeksi muokattu: 30.03.12 - klo: 14.15 kirjoittanut hankar »
Trx 1/16 VXL Revo ja TT MT4 G3 x2
Vastaus lähes kaikkeen...

Poissa horna

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« Vastaus #47 : 04.04.12 - klo: 19.36 »
Tuo neulalaakeri juttuhan on loistava! Saattaa olla että ovat niin kovaksi karkaistuja että sitkeys  puuttuu, mutta jos tuolla saa auton ajoon siksi aikaa kun saa osat maailmalta, niin mikä ettei. Kerrohan kestotestin tuloksia. Ja itsekin tuli ostettua Biltemasta lajitelma noita lukitusruuveja. Ei se lajitelmarasia montaa euroa maksanut. Itsellä on kehitteillä työkalu noiden iskarin varsien tekemiseen. Kun joihinkin merkkeihin ei noita iskarin varsia saa erikseen ja iskari pari maksaa 50€! Siinä samalla voi tehdä omia modifikaatioita: esim RMP:n tukivarsien kanssa pidemmät varret jolloin saa lisää joustoja.
Kyllä nyt on itseki tullut katseltua noita osia maailmalta ja taitaa lähteä vara vaihdelaatikko tilakseen hinta alle 100€ komplete.
MFR,Robin 25, 3xJConsepts bj4, Tamiya tt01E, 2x Thunder Tiger MTA4+LRP, Corally RDX PHI+novak brushless, LRP S8TXe, Losi LST, SV27, GWS Beaver, Losi 1:10 comp crawler+losi brushless, Atlas 1:16 hydro.

Poissa hankar

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« Vastaus #48 : 17.04.12 - klo: 11.08 »
Dodii. Hartaalla testaamisella selvis taas uusi heikko kohta  :grin: Hiekkakasalla ajelu päättyi siihen kun auto tuli oikea etukulma edeltä kyljelleen maahan. Alatukivarren se pallo irtosi pyörän navasta ja siinä samalla se vetarin ulompi pää hajosi. Nyt tarvii sitten hommata uutta vetaria, napaa jne. Vaan noi laakerineulat kestää sen verran hyvin että niitä tulee kyllä varmasti käytettyä jatkossakin. Täytyy vaan tehdä se, että maalaa noi vetarit jollain huomiovärillä että ne löytyy paremmin  :cool:

Kyllä toi hiekkakasalla leikkiminen on ihan kivaa. Aika erillaista tuo on kyllä lumeen verrattuna, tai lähinnä siitä sen huomaa että lumella liukumiset on vaihtunut komeisiin kärrynpyöriin kun kitkaa on aika paljon enempi.
Linkki videoon toimii tai sitten ei.
Trx 1/16 VXL Revo ja TT MT4 G3 x2
Vastaus lähes kaikkeen...

Poissa hankar

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« Vastaus #49 : 18.04.12 - klo: 14.07 »
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=gpP0N67BPAs#t=603s

Varmaan pitäs viritellä vastaava tuki iskaritornien väliin. Tuossa videolla loppu vaiheessa 8 minuutin nurkilla on aika komeeta loikkaa nurmikentällä...
Trx 1/16 VXL Revo ja TT MT4 G3 x2
Vastaus lähes kaikkeen...

Poissa hankar

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« Vastaus #50 : 01.06.12 - klo: 17.02 »
Edelleen tuo on niin kiva että ei jaksa harmittaa, jopa niin kiva että pistin tilaten varaosiksi/rakenteluun toisen.
404,99e on nyt hinta, eli 45e halvempi mitä helmikuun alulla samassa paikassa.

Auto muuten kävi tuossa taannoin ihan osina ja kävin kaikki paikat läpi. Diffeissä ei ollut tehtaalla laitettu muuta kun vähän rasvaa, siis just sen verran että ei ihan ruostu käsiin. Eteen meni 50.000, keskelle 500.000 ja taakse 30.000 diffirasvat. Keskelle olisi voinut laittaa ohkasempaakin, mutta kun wondertiger-foorumilla noi oli todettu sopiviksi niin arvasin ostaa. Vois kyllä kokeilla jossain vaiheessa keskelle jotain 120.000-200.000 öljyä/rasvaa.

Viimeksi ajaessa sain toisen eturenkaan "räjähtämään" kun koitin laiskuuttani kääntää autoa katolta renkailleen antamalla kaasua+rattia kääntämällä. Nyt sit uusia kumeja ja laparenkaita odotellessa meinasin tehdä 100mm pidemmän pohjalevyn. Takakardaani on 100mm etukardaania pidempi ja akseliväliä saa kätevästi kasvatettua laittamalla eteen ja taakse nuo takakardaanit. Jos tuo sitten kiipeäisi penkkaa paremmin, kun nyt meinaa mennä koko ajan katolleen.

Tuo iskaritornien väliin tuleva tuki tai vastaava täytyy kyllä rakennella, koska se runkolevy on taipunut takaa sen verta reippaasti että ei tuo tule ilman tukea kestämään. Kunhan saan osia protoiltua eka vähän ja toteaa että muutoksissa ylipäätään on jotain järkeä tai edes iloa, niin sitten voisi koittaa kehittää parempaa ja lujempaa alumiinilevyä mistä tekee sitten ns. kunnollisen version.

PS: on tää vaan niin mukavaa harrastamista kun hellasärö ei ole paha vaikka noita on tusaillut millon olkkarissa ja millon keittiön pöydän ääressä. Samaa jos koittais vaikka mp:n kanssa, niin sanomista tulis niin lujasti että ei mitään rajaa  :grin:
Trx 1/16 VXL Revo ja TT MT4 G3 x2
Vastaus lähes kaikkeen...

Poissa horna

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« Vastaus #51 : 02.06.12 - klo: 21.48 »
Moro pitkästä aikaa. Löysitkö jostakin datasheetin noille diffiöljyille? Noissa nitro monstereissa käytetään monesti 100.000sta öljyä, kun pyörän halkaisija on suurempi kuin esim truggyssä. Suurempi pyöränhalkaisija aiheuttaa isomman momentin joten vaatii järeemmän öljyn. Tietysti riippuu omista ajo mieltymyksistä mikä sopii parhaiten, mutta noin niin kuin vinkiksi.
Mitkäs laparenkaat hommasit ja mille vanteelle? Pitäisi tuohon omaan monsuun hommata kans.
Pitäisi laittaa noita omia autoja taas kuntoon, mutta kun ei aika muka tahdo riittää kaikkeen. Olisi kiva nähdä tuo laite luonnossa, tai vaikka lavangossa joku päivä. Saksassa kun tulee käytyä työn puolesta olen noita sieltä jo katsellut. Tältä: http://www.conrad.com/Ep-Monster-Truck-1:8-Rtr-B%2fless-Mt4-G3.htm?websale7=conrad-int&pi=238181&ci=SHOP_AREA_19765_1202183
Näyttää menevän kuin kuumille kiville kun vaan muutama enää jäljellä...
MFR,Robin 25, 3xJConsepts bj4, Tamiya tt01E, 2x Thunder Tiger MTA4+LRP, Corally RDX PHI+novak brushless, LRP S8TXe, Losi LST, SV27, GWS Beaver, Losi 1:10 comp crawler+losi brushless, Atlas 1:16 hydro.

Poissa patikka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« Vastaus #52 : 02.06.12 - klo: 22.04 »
alkanu kiinnostaa itteäni tämä laitos. että kysymys kuuluukin jotta saako tähän nyt mistä varaosia helposti? ihan sama mistä päin maailmaa vaikka afrikasta, mutta saako? ja tietenkin suht luotettavalta taholta joka lähettääki osat.

Poissa Joo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« Vastaus #53 : 03.06.12 - klo: 08.10 »
No kyllähän noita osia nyt ainakin jonkin verran Modelsport UK : sta saa ja ymmärtämäni mukaan jonkin verran myös Tieto-Nikkarista,mutta siellä ei taida olla juuri tähän auto malliin osia.Tietenkin voi aina kysyä suoraan sieltä Tieto-Nikkareitten myymälästä,että voiko heidän kautta tilata osia ko. autoon.

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« Vastaus #54 : 03.06.12 - klo: 08.16 »
alkanu kiinnostaa itteäni tämä laitos. että kysymys kuuluukin jotta saako tähän nyt mistä varaosia helposti? ihan sama mistä päin maailmaa vaikka afrikasta, mutta saako? ja tietenkin suht luotettavalta taholta joka lähettääki osat.

Näköjään jotain peruskamaa saa Towerhobbies.com:stakin.. Itse auto näytti kyllä Discontinued tilassa olevan mutta sieltä saa jotain..

Sieltä on ainakin helppo tilata ja nopeasti tulee..  :wink:
« Viimeksi muokattu: 03.06.12 - klo: 08.20 kirjoittanut mcly »
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa hankar

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« Vastaus #55 : 04.06.12 - klo: 11.30 »
Renkaiksi meinasin tilata Prolinen Sling shotit.

Toisaalta pantherin paddlet pitäs olla parhaat laparenkaat ja vaikka ne kai onkin 3.2" niin ne sopii myös 3.8" vanteelle, ainakin tämän mukaan. Eli nämä renkaat pitäs sopia näille vanteille joissa on vielä 1/2" offsetti eli passaavat MT4 G3 alle pyörimään. Äh, pitää kai sitten vaan testata tuota pantheria sittenkin kun näin pitkälle jaksoin selvitellä ja speksata  :roll:

Osia saanee tosiaan Tower hobbiessista, modelsportista ja kun vähän kaivelee niin saksasta löytyy aika monesta paikasta. Tähän mennessä on tullut tilattua vasta yhdestä paikasta, vaan se oli ainakin sillä kerralla riskin arvoinen... eli euroopan ykkösmaasta kreikasta löytyy ruberkon. Tuosta ei löytynyt isommasti juttua, vaan sähköpostilla selvisi että ovat vasta alotelleet nettikauppansa kanssa. Ainakin tosiaan eka tilaus tuli todella nopeasti ja muutenkin palvelu oli ok joten tilaan vielä toisenkin kerran tuolta  :cool:

Diffeistä ja muusta löytyy tosiaan hyvin juttua täältä . Muutenkin hyvä kun on autolle omat sivut.

On sitten aika todennäköistä että nuo traxxasin vanteet eivät sovi suoraan ja navoista joutuu vuolemaan tavaraa pois, näin ainakin summitin vanteiden perusteella voisi olettaa.
« Viimeksi muokattu: 08.01.13 - klo: 21.58 kirjoittanut hankar »
Trx 1/16 VXL Revo ja TT MT4 G3 x2
Vastaus lähes kaikkeen...

Poissa hankar

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« Vastaus #56 : 25.06.12 - klo: 12.42 »
Rengas hankinnat ei ole edenneet, tai no sen verran että varaosiksi hankitusta autosta on napattu renkaat... Nyt on pari räpsyä kyhäelmästä pidemmällä pohjalevyllä. On tuo aika iso jo. Jos vakio akseliväli 360mm:llä menee 1:8 kokoon, niin nyt tämä on 1:6 koossa 460mm akselivälillään.


Taustalla olevan vakio auton pohjan alla on rengas, eli oikeasti se ei ole noin korkea.


Kori hakee vielä paikkaansa, mutta tuosta ainakin näkee miten paljon pituutta on tullut lisää.


Pohjalevy näyttää kapealta vaikka se onkin saman levyinen mitä orkkis. Perää ja keulaa on muotoiltu uusiksi niin että materiaalia jää enemmän koska toiveena olisi saada levy joka ei taivu kuten vakio. Jos tuo ajettavuus jne on ok että kannattaa jatkokehittää, niin seuraavaan versioon tulee reunoihin 90 asteen kanttaukset, jotta tuon levyn saa jäykemmäksi ja osille suojaa ja ja...


Ohjausservo tulee moottorin eteen pystyyn ja niin että se servon akseli sojottaa sivulle. Servon kiinnike pitää tehdä seuraavaksi, niin pääsis ajamaan. Ajatuksena on että servokiinnike tulee kahdella ruuvilla kiinni ja kiinnike irroitetaan servoineen moottorin irroitusta varten. Akkuna tuossa kuvassa on 4S 8Ah, jota voi kapeutensa vuoksi liikutella vapaasti pituus suunnassa, eli painopistettä saa siirrettyä aika reippaastikin. Keskidiffi ja moottori ovat siirretty 8mm keskilinjasta oikealle. Tuossa kuvan alareunassa näkyy vielä vertailuksi vakiopohjalevyllä olevan auton navat.
Trx 1/16 VXL Revo ja TT MT4 G3 x2
Vastaus lähes kaikkeen...

Poissa Hiekkamonttu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« Vastaus #57 : 25.06.12 - klo: 19.30 »
Taitaa sulla olla ajo kovaa, jos pohjalevy taipuu. :shocked: Tosi hienosti olet kyllä rakentanut tämän vehkeen. Nyt se ei varmaan keuli ympäri niin helpolla?
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

Poissa horna

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« Vastaus #58 : 27.06.12 - klo: 22.57 »
Tuo pohjalevyn taipuminen on kyseisen auton heikoin lenkki. Onko siinä alkuperäisessä pokkauksia? Sen pokkauksen ei tarvitse olla kovinkaan jyrkkä kun se jo jäykistää todella paljon. 45 astetta riittää jäykistämään jos sillä 90 asteen kulmalla ei haeta muuta tavoitetta. Pokkaaminen varmaan siirtää taipumiskohdan perien lähelle mistä sitä on hankala pokata. Muutoin mielenkiintoinen projekti, varmaan omiaan hiekkakuoppien kiipeämiseen. Tuohon ei taida riittää edes tämä prolinen longbed kori: https://sabe.fi/hobby/index.php?prodid=33029&grpid=5043&order_id=WO1340826722
MFR,Robin 25, 3xJConsepts bj4, Tamiya tt01E, 2x Thunder Tiger MTA4+LRP, Corally RDX PHI+novak brushless, LRP S8TXe, Losi LST, SV27, GWS Beaver, Losi 1:10 comp crawler+losi brushless, Atlas 1:16 hydro.

Poissa hankar

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« Vastaus #59 : 26.07.12 - klo: 12.43 »
Näkyy olevan pieniä eroja uuden ja vanhemman auton välillä. Tuossa irroitettavassa yläkotelossa on moottorin aukkoa suurennettu, vahemmassa oli 12 pinioni ja uudessa 13.

Viime hiekkamonttureissulla akku oli siirretty ihan sen yläkotelon etureunan tasalle ja auto mönki tosi nätisti penkkaa ylös. Viimenen parin metrin korkeudelta laskeuduttu loikka sai takavetarin banaaniksi. Onneksi on kaks autoa niin toisesta on saanut varaosia  :laugh: Keskidiffin neljästä ruuvista yhden kierteet korkkasi 500.000 diffirasvojen kanssa jumpatessa ja nyt joka paikka on siinä rasvassa eli tarvii varaosalistaan lisätä diffinkuori tai pari...

Edelleen fiilis että toi kestää pommittamista reilusti enemmän mitä uskaltaa edes kuvitella  :cool:
Trx 1/16 VXL Revo ja TT MT4 G3 x2
Vastaus lähes kaikkeen...