Kirjoittaja Aihe: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck  (Luettu 42174 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hiekkamonttu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« Vastaus #60 : 26.07.12 - klo: 22.14 »
Jutuista päätellen sitä pommitettu niin, että mun ajoilla ei varmaan särkyis mitään. :laugh: Mikshän kaikki ostaa emaksin, kun tää ois valmiiks "viritetty", ja kestää?
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

Poissa hankar

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« Vastaus #61 : 27.07.12 - klo: 22.25 »
Auto kestää kivasti 5Ah 6S akun. 3akullista meni mukavasti kun körötteli, eli 4S kanssa olisi vielä pysynyt vauhdissa mukana. Kahden vajaan akullisen saldona etu- ja takavanteen hexit vasemmalta sorvattu. Pyörähtivät vaikka joka akullisen jälkeen on muttereiden kiristys tarkastettu. Niin ja soralla ja hiekalla on toistaiseksi ajeltu. Ehkä asvaltille seuraavaksi kun saa ehjää vannetta kiinni.

Mitenkäs nuo renkaat saikaan helpoiten ehjänä vanteilta irti?

Ps:Antti luultavasti palaan takas 4S pariin, mutta on se silti hyvä katsoa miten toi 6Sois kanssa toimii  :cool:
Trx 1/16 VXL Revo ja TT MT4 G3 x2
Vastaus lähes kaikkeen...

Poissa horna

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« Vastaus #62 : 01.08.12 - klo: 14.59 »
Vai alkaa sorvaamaan vanteita? Tuo on myös Losi LST:n ongelma. Kattilassa keittäminen pehmentää useimmat liimat, tosi ei auttanut Kyoshon orkkis renkaisiin. Piti vaan repiä irti. Mutta silloin ei ollut väliä kun rengas oli sökönä ja vanne ehjä. Jotkut "paistavat" miedolla lämmöllä uunissa. Pieni talttapäinen ruuvimeisseli auttaa kun saa jostakin pikkuisen liimausta auki. Pitää vaan olla sen ruuvimeisselin kanssa varovainen ettei ole ranne auki...Onnea yritykseen!
MFR,Robin 25, 3xJConsepts bj4, Tamiya tt01E, 2x Thunder Tiger MTA4+LRP, Corally RDX PHI+novak brushless, LRP S8TXe, Losi LST, SV27, GWS Beaver, Losi 1:10 comp crawler+losi brushless, Atlas 1:16 hydro.

Poissa Hiekkamonttu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« Vastaus #63 : 25.10.12 - klo: 20.16 »
Tän saa modelsportista nyt hintaan 340€... Ja buggy 260€. Ja joku uusi malli e-MT4 on tullut ja vaikuttaa tosi tykiltä. Hinta 470€
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

Poissa hankar

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« Vastaus #64 : 25.10.12 - klo: 21.33 »
Jos löytää jotain tai viittaa jutuissaan johonkin netissä olevaan, niin olisi ihan ok laittaa myös se linkki.

Jostain syystä nuo modelsportin hinnat ei mene ihan oikein, eli puntahinta näkyy vaikka valuutaksi vaihtaakin euron tai dollarin. Ei jaksa alkaa laskemaan, mutta joka tapauksessa se mt4 g3 hinta on kuitenkin 340 puntaa joka on enempi euroina.

Tuo uusi e-mta ei oikein iske. Pitäs tutkia tarkemmin, mutta vaikuttaa että ei ole alumiinista pohjalevyä ja muutenkin aika muovinen, joka tosi voi olla hyväkin asia, mutta tuo mt4 g3 on kyllä niin loistava laitos että tarvii olla todella hyvä jos meinaa paremmaksi pistää  :roll: Näyttäs siltä että nopari ja moottori on samat mitä mt4 g3. Näyttää siltä että e-mta heittää volttia jo 4S akuilla joka on vahva viite siitä että painoa on aika reippaasti takana. Parempi vaihtoehto on se että voltteja aletaan nakkelemaan vasta sitten kun pistää 6S:n kiinni  :cool:

Joka tapauksessa hyvä asia että thunder tigerilta pukkaa uutta mallia markkinoille!

Lisäystä vielä sen verran, että ilmeisestikään tuossa e-mta:ssa ei ole keskidiffiä, mikä selittää aika vahvasti sen miksi tuo nakkelee volttia jo 4S akulla.
« Viimeksi muokattu: 25.10.12 - klo: 22.10 kirjoittanut hankar »
Trx 1/16 VXL Revo ja TT MT4 G3 x2
Vastaus lähes kaikkeen...

Poissa horna

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« Vastaus #65 : 26.10.12 - klo: 07.16 »
Moro, pitkästä aikaa. Tämähän mielenkiintoinen uutuus tämä e-MTA4. Tässä linkissä puhutaan vaihteistosta mikä vaikuttaa kiihtyvyyteen: http://www.swiftrc.co.uk/thunder-tiger-e-mta-4wd-brushless-monster-truck-4210-p.asp
On muuten laitettu auto täysin uusiksi. Ihme ettei ole Thunder tigerin omilla sivuilla vielä mitään infoa autosta. Kuvien perusteella ei mitään samaa vanhan nitro vehkeen kanssa. Vaikuttaa hyvin suunitellulle. Kaikki hyvin Suojattu ja vesitiivis servo vakiona. Nyt herää kysymys onko pakki toteutettu sähköisesti vai vaihdelaatikossa?
« Viimeksi muokattu: 17.11.12 - klo: 23.20 kirjoittanut horna »
MFR,Robin 25, 3xJConsepts bj4, Tamiya tt01E, 2x Thunder Tiger MTA4+LRP, Corally RDX PHI+novak brushless, LRP S8TXe, Losi LST, SV27, GWS Beaver, Losi 1:10 comp crawler+losi brushless, Atlas 1:16 hydro.

Poissa Hiekkamonttu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« Vastaus #66 : 26.10.12 - klo: 20.55 »
Nyt toimii modelsportin rahaconvertteri... 410€ olis. Ois kyllä niin hieno, ja menee varmasti montulla paremmin ku mun tuuppari truggy... Ja mikä tärkeintä, keulii ympäri:D
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

Poissa horna

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« Vastaus #67 : 17.11.12 - klo: 23.27 »
Kävin viikolla hakemassa vara-osia Tietonikkarista ja kertoivat että e-MTA4 versiota on heille tulossa heti kun Ruotsista saavat. Mielenkiintoista nähdä tuo hinta politiikka, mihin hinta asettuu? Tuppaa nuo svedut vetää välistä niin että menee hinta meillä yli 500€:n. Tämä on siis villi arvaus, toivottavasti ole väärässä. Muuten ostan varmaan Saksasta tai Belgiasta.
MFR,Robin 25, 3xJConsepts bj4, Tamiya tt01E, 2x Thunder Tiger MTA4+LRP, Corally RDX PHI+novak brushless, LRP S8TXe, Losi LST, SV27, GWS Beaver, Losi 1:10 comp crawler+losi brushless, Atlas 1:16 hydro.

Poissa RangerWalker

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« Vastaus #68 : 17.11.12 - klo: 23.59 »
osviittaa hinnasta antanee hobbypeoplen tarjous...

http://www.hobbypeople.com/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=11_12_451&products_id=27292

halpaa kuin saippua.  Ja pakollinen sarkastinen kommentti:  taas ihmetellään miksei tueta suomalaista vaan ostetaan lontoosta.

AWESOMATIX TSP-10 ,Team Jordan "Frentzen" F1&under construction 2012 Sauber http://www.youtube.com/user/RangerPate

Poissa horna

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« Vastaus #69 : 19.11.12 - klo: 16.34 »
Oho, herra jumala mikä hinta! Pitää alkaa tuomaan noita saksasta maahan. Täytyypä käydä Günteriltä kysymässä hintaa tuolle ja tuoda niitä halukkaille toinen vaihtoehto on Belgia. Tuo Carrocar ruotsissa kun on Suomen maahantuoja(?) ja vetää törkeet hinnat assoihin ja thunder tigereihin.
MFR,Robin 25, 3xJConsepts bj4, Tamiya tt01E, 2x Thunder Tiger MTA4+LRP, Corally RDX PHI+novak brushless, LRP S8TXe, Losi LST, SV27, GWS Beaver, Losi 1:10 comp crawler+losi brushless, Atlas 1:16 hydro.

Poissa horna

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« Vastaus #70 : 19.11.12 - klo: 16.48 »
Joo Rangerwalker olet valitettavan oikeassa että hinta ero on valtava. Huomattavaa muuten monessa ulkomaan kaupassa MT4 ja e-MTA4 tuntuu menevän sekaisin. Ainakin kuva on usein MT4:stä vaikka kaupataan Brushless MTA4:ää!? Siis Tarkkana mitä ollaan tilaamassa. Jossakin e-MTA4: sen hinta oli jotain 460€. Täytyy etsiä tuo sivu uudelleen.
MFR,Robin 25, 3xJConsepts bj4, Tamiya tt01E, 2x Thunder Tiger MTA4+LRP, Corally RDX PHI+novak brushless, LRP S8TXe, Losi LST, SV27, GWS Beaver, Losi 1:10 comp crawler+losi brushless, Atlas 1:16 hydro.

Poissa hankar

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« Vastaus #71 : 19.11.12 - klo: 16.49 »
Oho, herra jumala mikä hinta! Pitää alkaa tuomaan noita saksasta maahan. Täytyypä käydä Günteriltä kysymässä hintaa tuolle ja tuoda niitä halukkaille toinen vaihtoehto on Belgia. Tuo Carrocar ruotsissa kun on Suomen maahantuoja(?) ja vetää törkeet hinnat assoihin ja thunder tigereihin.


Tuota samaa minäkin olen kironnut ja siksi kans tyrkyttänyt edullista vaihtoehtoa. Noilla hinta on sahannut 420-460e välissä mutta on tuossa silti iso loikka suomihintaan. Melkein eniten vituttaa se että ei noihin saa suomesta siltikään oikein varaosia (tämä on oletus, ei 100 varma tieto), siksi joutuu kuitenkin pitään varaosia itellä.

Viikonloppuna tuli ajeltua pellolla ja 4S:ien kanssa meno alko hyytyyn. Sitten kiinni 6S ja jossain vaiheessa onneks tuli jo pimeetä niin lopettelin ennen kun akku tyhjä. Autoa putsatessa huomasin että toinen eturengas oli vetänyt väliinsä heinää niin että koko rengas pyöri tosi heikosti... onneks 6S kanssa on sen verta voimaa että kulki kuitenkin  :cool: Täytyy vaan ihmetellä miten hyvin tossa tekniikka kestää näitä munkin ajeluita.

Tässä täytys katella uutta koppaa, tosin yhden kanssa tähän asti on pärjätty eli ei noita saa oikein helpolla rikki. Niin ajattelin että jos kuplan korin saisi hankittua ja sitten vähän vahingossa sain hyvä idean. Eli kun pimeessä erehty laittamaan lampun kopan alle, niin se korihan loisti kivasti -> pitäs viritellä korin alle valot että auton näkee valaistusta koristaan. Turhaa mitään ajovaloja laittaa, kun niiden kanssa ei maastoa näe kuitenkaan ja kun ajaa itteä kohti niin valo vaan häikäsee ja sitten ei näe sitäkään vähää.

Ideoita siitä miten kori pitäs maalata jne että erottaa kumpi pää on keula ja mikä väri kiiluis muutenkin hienosti ja näkyvästi? Ei ole yhtäkään koria tullut maalattua ja aihe on ihan vieras. Musta olisi kiva väri tai oliivin vihreä, kun molemmat sopis hyvin kuplaan, mutta tuon valo idean takia tarvii varmaan kirkkaampia värejä katsoa.
Trx 1/16 VXL Revo ja TT MT4 G3 x2
Vastaus lähes kaikkeen...

Poissa Hiekkamonttu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« Vastaus #72 : 19.11.12 - klo: 17.42 »
Kun ihmiset ostaa e-MTA lisää, niin luuletteko, että mt4 g3 hinta laskee?
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

Poissa horna

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« Vastaus #73 : 19.11.12 - klo: 23.41 »
Tuskin Suomessa ainakaan hinnat laskee, en jäisi ainakaan sitä odottelemaan.
Hankar; itsellä on tulossa tälläinen kori MTA4:sen päälle: http://prolineracing.com/bodies/1972-chevy-c10-e-maxx-e-revo-revo-3-3-mgt-long-bed-clear-body/
Tuostahan on sitten tuo lyhyempikin malli Revon akselivälillä. Jos jotain klassista koria haluaa...
Onneksi itsellä on ollut tuo vara-osa pakki aika hyvässä kunnossa, mutta nyt joutui tilailemaan taas osia kun kaveri lainasi autoa toiselle...
Vara-osa hinnoittelu Carrocarilla samaa luokkaa kuin autojenkin kanssa. Ensin kun luulin että suomen liike vetää rahat liiviin, mutta sitten huomasin nuo hinnat tuolta Carrocarin sivuilta...
Tuosta thunder tigerin kestävyydestä olen samaa mieltä, omiin mokiin on auto hajonnut jos on. Kun vaan muistaa käyttää lukitetta...
Nyt kun taas sai halpaa etelä-eurooppalaista polttoainetta, voisi taas kesäkelien kunniaksi hiukan huomenna  sudittaa...
MFR,Robin 25, 3xJConsepts bj4, Tamiya tt01E, 2x Thunder Tiger MTA4+LRP, Corally RDX PHI+novak brushless, LRP S8TXe, Losi LST, SV27, GWS Beaver, Losi 1:10 comp crawler+losi brushless, Atlas 1:16 hydro.

Poissa hankar

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« Vastaus #74 : 20.11.12 - klo: 09.24 »
Vähän niinku jotain tämmöstä mutta ei sinne päinkään.



Ehkä tuo toimis noinkin, että keula olisi valkoinen ja perä vaikka punanen. Ikkunat varmaan tarvii maalata kans kun eikös maalaamattomissa koreissa ole usein teipit ikkunoiden kohdalla että ne jäisi kirkkaiksi? Niin ja nyt ei haeta mitään skaalamaisuutta ja realistisuutta vaan sitä että tuolla näkisi ajella pimeelläkin = näkee miten päin ja missä auto menee  :wink:
Trx 1/16 VXL Revo ja TT MT4 G3 x2
Vastaus lähes kaikkeen...

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« Vastaus #75 : 15.12.12 - klo: 00.10 »
Tämä auto on alkanut kiinnostamaan minua. ModelsportUK:sta 410e olisi.
Miten muuten leveys. 17" löyty sivuilta, ja taitaa olla renkaiden kanssa? Mikä olisi ilman renkaita.
Minulla kun on tuo SCT Backpack JConceptilta, sillä olisi kätevä kuletella autoa, mutta levelys loppuu 13". Meinaanki että miten leveys vähenee jos ottaa renkaat pois laskuista?

Tuo kansisysteemi on minusta mahtava. Lumelta suojaaminen voisi olla suht helppoa. Ja kestäväkin auto olisi.
Puhuitte huipuista tuolla aikaisemmin 6s lipolla semmoista 80? Ja tuo oli ilmeisesti vakio välityksillä?
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa andy98

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« Vastaus #76 : 15.12.12 - klo: 16.16 »
Mites on , että kumpi on parempi basheri  e-mta vai sava fluksi. Molempien hinta on siinä viidessä sadassa eurossa.Savaan ainakin saa paremmin osia...
hong nor x1

Poissa Joo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« Vastaus #77 : 15.12.12 - klo: 16.17 »
Mites on , että kumpi on parempi basheri  e-mta vai sava fluksi. Molempien hinta on siinä viidessä sadassa eurossa.Savaan ainakin saa paremmin osia...
Uskoisin,että Savage vie tätä erää.

Poissa andy98

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« Vastaus #78 : 15.12.12 - klo: 23.46 »
Millä perusteilla ??
hong nor x1

Poissa Joo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« Vastaus #79 : 16.12.12 - klo: 07.09 »
Oho,luin vahingossa väärin. Eipä tuosta e-mta:sta oo mulla ainakaan havaintoja.

Poissa hankar

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« Vastaus #80 : 16.12.12 - klo: 10.37 »
Oho,luin vahingossa väärin. Eipä tuosta e-mta:sta oo mulla ainakaan havaintoja.

No millä perusteella mt4 g3 on huonompi? Perustelemattomien mielipiteiden arvo on aika tarkkaan nolla   :wink:
Se on totta että tuohon ei ole kauheasti viriosia, mutta kun ne on jo ostaessa kiinni jne. Isoin autoon liittyvä huono asia on auton ja osien heikko saatavuus suomessa, mutta ei sekään ole auton viaksi luettavissa.

Lähes ainoa iso ongelma mitä pitäs ratkaista on se miten pohjalevyn saisi kestämään suorana kun vetelee isoa ilmaa... Mä luotan itteeni että saan kaiken rikki jos oikein alan yrittämään  :grin:
Trx 1/16 VXL Revo ja TT MT4 G3 x2
Vastaus lähes kaikkeen...

Poissa Joo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« Vastaus #81 : 16.12.12 - klo: 11.14 »
Ei MT4-G3 voi huonommaksi sanoa Savageen nähden,mutta ehkä tuo mielipiteeni johtuu siitä,että en ole nähnyt mitä MT4-G3 kestää. Sava on todistettu jo monella videolla.

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« Vastaus #82 : 16.12.12 - klo: 13.35 »
No siinätapauksessahan ei voi sitten sanoa mitään.
Hankar: Juutuubista löysin yhden videon jossa jokin putiikki esitteli osaa joka jäykistää auton alustaa. Tällainen alumiininen tanko tulee etu ja taka iskaritornien väliin ja eron kyllä huomasi.
Ja eikö autoon saa osia RCM:ästä, ainakin itse autoa myydään siellä.
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa Joo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« Vastaus #83 : 16.12.12 - klo: 13.36 »
Eipä ollut ainakaan (vielä ) varaosia. Kysymällä varmasti saa.

Poissa horna

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« Vastaus #84 : 17.12.12 - klo: 02.02 »
Keskustelu välillä rönsyilee, mutta sehän vain merkitsee sitä että säie on elossa. Itsekin olen suoltanut aika paljon aiheen vierestä, mutta jatketaan valitulla linjalla. Itsellä ei ole pahaa sanottavaa Thunder tigerin monstereista joita omistan 2 kappaletta. Se mikä on mielestäni parasta on tolkuttoman lujat osat vetolinjassa. Ekassa MTA4:ssa vetarit todella kuluneet, klappia tuohon nivelen uuteen tynnyriin luokkaa 1mm. silti ne kestävät LRP:n 28:n melkein 4 heppaa. Uudet vetarit on pakissa odottamassa kun ne laukee, niin ei käynyt tänäkään kesänä. Täytyy yrittää ajaa ensi kesänä enempi! Nyt ko autosta jouduin luovuttamaan vara-osia kaverille kun se ajoi laivan kannella merikontin kiinikkeeseen. Vähän uusia laakereita, perän shimmausta ja perus huolto, niin että auto on iskussa kun kelit lämpenee.
Keskidiffin olemassa olo on olennainen asia, sen olen itsekin huomannut eron ajettavuudessa mostereiden, truggyn ja buggyn kanssa. Ja tottakai se vaikuttaa keulimiseen. Siinä onkin yksi valita kriteeri haluaako truggymäisen ajettavuuden vai keulivan ja ei niin hienosti käyttäytyvän monsterin. Välillä monsterin jälkeen kun ottaa truggyn ajoon taas ihastuu siihen ajettavuuteen. Onneksi on molemmat, niin ei tarvitse tehdä kompromissiejä. Kyllä jompi kumpi MT4 G3 tai e-MTA4 täytyisi hankkia, on vain niin vaikea päättää...
Osittain e-MTA4 siksi että sellaisia ei vielä kellään kai Suomessa ole, toisaalta tuo keskidiffi olisi kans kiva.
Tuosta muovisesta lookista voidaan olla olla mitä mieltä tahansa, mutta yksi vanhan MTA4:n ongelma muka oli paino. Noin 5kg on paljon esim Savageen verrattuna. Mutta ei siinä Savaessakaan hirveästi vakiona metalli-osia ole. Toisaalta hyvä laatuinen komposiitti on vähintään yhtä lujaa kuin esim alumiini, mutta tällin jälkeen palautuu muotoonsa. Kuten huomasi integyn puskureiden kanssa, orkkis toimii paremmin.
Osien saatavuus suomessa ei tee autoa paremmaksi, eikä huonommaksi. Ehkä thunder tigerin osien menekki on niin huonoa, ettei kannata paljoa varastossa pitää(liian kestävät osat).
Itse näin tuon videon tuosta "ylädekistä", tuollaisenhan valmistaa kätevä kaveri vaikka vanhoista pyörän llinkeistä, tai vaikka polykarboniitista. Eiköhän tuohon kohta ole tarjolla vahvenpaa pohjalevyä jos ei TT tekemänä, niin jonkun muun.
MFR,Robin 25, 3xJConsepts bj4, Tamiya tt01E, 2x Thunder Tiger MTA4+LRP, Corally RDX PHI+novak brushless, LRP S8TXe, Losi LST, SV27, GWS Beaver, Losi 1:10 comp crawler+losi brushless, Atlas 1:16 hydro.

Poissa hankar

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« Vastaus #85 : 21.12.12 - klo: 11.12 »
Keskidiffin olemassa olo on olennainen asia, sen olen itsekin huomannut eron ajettavuudessa mostereiden, truggyn ja buggyn kanssa. Ja tottakai se vaikuttaa keulimiseen. Siinä onkin yksi valita kriteeri haluaako truggymäisen ajettavuuden vai keulivan ja ei niin hienosti käyttäytyvän monsterin. Välillä monsterin jälkeen kun ottaa truggyn ajoon taas ihastuu siihen ajettavuuteen. Onneksi on molemmat, niin ei tarvitse tehdä kompromissiejä.

Tai sitten MT4 g3 kanssa tekee niin että ajettavuus kohdilleen 4S kanssa ja monsteri esiin 6S kanssa koska 6S kanssa keulii ja heittää volttia vaikka onkin keskidiffi. Vähän tässä kiinnostas hommata 1500kV  kannu että sais 6S kanssa ajaa ilman että koko aikaa repii katolleen ja 4S kanssa pääsisi paremmin möyrimään vaikka tuota ei ole siihen suunniteltukaan.

Lainaus
Itse näin tuon videon tuosta "ylädekistä", tuollaisenhan valmistaa kätevä kaveri vaikka vanhoista pyörän llinkeistä, tai vaikka polykarboniitista. Eiköhän tuohon kohta ole tarjolla vahvenpaa pohjalevyä jos ei TT tekemänä, niin jonkun muun.

Tuo iskaritornien väliin tuleva tuki on jo ollut pidempään suunnitteilla, pitäs vaan ottaa taas aikaa näidenkin projektien eteenpäin viemiseen. Niin ja se pidennetty pohjalevy on edelleen tulossa. Pitäs eka saada toimivaa protoa ennen kun alkaa teettään isompia sarjoja  :roll: Onneks on työn ja kavereiden puolesta kontakteja että ei ihan heti nouse seinä pystyyn... kunhan vaan saisin itteeni potkittua  :embarrassed:

Eilen tuli Sabelta Trencher X:t ja onhan noi aika rouheet kumit! noin 1/3 leveemmät mitä vakiot ja halkaisija liki sama. Tossakin oli kauhea arpominen aiemmin että mitkä hommaa, vaan nää saben alennukset + varastosaldot ohjas noiden valintaan.

Heh, ja nyt meni sitten Prolinen Slingshotit ja trx summitin vanteet tilaukseen. Niin ja maalaamaton ison revon kori, eli puolihullu rc-ohjattu ledilamppu on tulossa ihan just (= en meinaa maalata vaan laitan valot kopan alle ja katsotaan miltä se näyttää)!
Trx 1/16 VXL Revo ja TT MT4 G3 x2
Vastaus lähes kaikkeen...

Poissa mcly

  • Ylläpitäjä
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« Vastaus #86 : 21.12.12 - klo: 11.15 »
Keskidiffin olemassa olo on olennainen asia, sen olen itsekin huomannut eron ajettavuudessa mostereiden, truggyn ja buggyn kanssa. Ja tottakai se vaikuttaa keulimiseen. Siinä onkin yksi valita kriteeri haluaako truggymäisen ajettavuuden vai keulivan ja ei niin hienosti käyttäytyvän monsterin. Välillä monsterin jälkeen kun ottaa truggyn ajoon taas ihastuu siihen ajettavuuteen. Onneksi on molemmat, niin ei tarvitse tehdä kompromissiejä.

Tai sitten MT4 g3 kanssa tekee niin että ajettavuus kohdilleen 4S kanssa ja monsteri esiin 6S kanssa koska 6S kanssa keulii ja heittää volttia vaikka onkin keskidiffi. Vähän tässä kiinnostas hommata 1500kV  kannu että sais 6S kanssa ajaa ilman että koko aikaa repii katolleen ja 4S kanssa pääsisi paremmin möyrimään vaikka tuota ei ole siihen suunniteltukaan.

Lainaus
Itse näin tuon videon tuosta "ylädekistä", tuollaisenhan valmistaa kätevä kaveri vaikka vanhoista pyörän llinkeistä, tai vaikka polykarboniitista. Eiköhän tuohon kohta ole tarjolla vahvenpaa pohjalevyä jos ei TT tekemänä, niin jonkun muun.

Tuo iskaritornien väliin tuleva tuki on jo ollut pidempään suunnitteilla, pitäs vaan ottaa taas aikaa näidenkin projektien eteenpäin viemiseen. Niin ja se pidennetty pohjalevy on edelleen tulossa. Pitäs eka saada toimivaa protoa ennen kun alkaa teettään isompia sarjoja  :roll: Onneks on työn ja kavereiden puolesta kontakteja että ei ihan heti nouse seinä pystyyn... kunhan vaan saisin itteeni potkittua  :embarrassed:

Eilen tuli Sabelta Trencher X:t ja onhan noi aika rouheet kumit! noin 1/3 leveemmät mitä vakiot ja halkaisija liki sama. Tossakin oli kauhea arpominen aiemmin että mitkä hommaa, vaan nää saben alennukset + varastosaldot ohjas noiden valintaan.

Heh, ja nyt meni sitten Prolinen Slingshotit ja trx summitin vanteet tilaukseen. Niin ja maalaamaton ison revon kori, eli puolihullu rc-ohjattu ledilamppu on tulossa ihan just (= en meinaa maalata vaan laitan valot kopan alle ja katsotaan miltä se näyttää)!

Heti vaan kuvaa kehään kun saat tuon "lampun" korin alle  :cool:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Tekin RX8 Gen2, Tekin T8 G2 2650kv, Savôx
[T-Rex 450L Dominator 6S & T-Rex 150 DFC] Align, 3GX, Futaba T8J, Lynx Heli, KDE Direct

Poissa hankar

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« Vastaus #87 : 23.12.12 - klo: 00.57 »
Oli lauantai aamuna suuri ihmetys kun tuli tekstiviesti postiin saapuneesta paketista. Ihan kätevää kun tässä joulun alla posti auki lauantainakin.

Ison erevon kori sopii tosi hyvin tohon MT4:seen. Sopivasti kapeampi ja hyvän mallinen katollaan liukumista ajatellen  :roll: Etummaiset kiinnitysreiät oli riittävän likelle sopivilla kohdilla ja taakse piti porata pari uutta reikää. Niin ja etupuskurin kohdalta tarvi  vähän leikata koria että sen sai istumaan kunnolla . Ensi kerralla sitten sellanen osittain maalattu kori, niin ei ole ihan yhtä kalpea mitä tuo kokonaan maalaamaton. Nyt vaan täytyy testailla miten ja millaset ledit laittaa valaisemaan koria.

Summitin vanteista tuli havaittua sellanen asia että eihän ne sovikaan ilman puukottamista. Summitin hex:eissä on tuommoset ylimääräiset kolot ja traxxasin vanteissa on vastaavat ulokkeet, jotka nyt pitää puukottaa tai hioa pois. Toivottavasti ne on edes niin kestävät vanteet että ovat vaivan arvoiset. Niin ja ne laparenkaat on  sen verta pienemmät halkaisijaltaan, että 6S:n kanssa saattaa toimia ihan kivasti.
Trx 1/16 VXL Revo ja TT MT4 G3 x2
Vastaus lähes kaikkeen...

Poissa hankar

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« Vastaus #88 : 07.01.13 - klo: 15.53 »
Laitetaanpas linkkiä kuviin niin pääsee ihmetteleen.

Vakio rengas ja vanne, eli sarja painaa sen 1440g.


Prolinen laparenkaat 3,8" ja trx summitin vanteet, painoa sarjalla 1044g.


Eniten mörkö setti, eli prolinen trencher x sarja prolinen 1/2" offsetin vanteilla 1730g, eli aika roimasti enemmän mitä nuo laparenkaat!


Auto on melkosen tarkkaan 3 kg ilman renkaita ja akkua.


4S 8Ah akku vähän vajaa kilon.


6S 5Ah tarvittavine osineen menee vähän yli kiloon.


Ja eri renkaita alla...








Tätä valo hommaa pitää vielä kehitellä, mutta lähtökohta on ihan ok. Ja tuo revon koppa istuu niin hyvin että taidan niitä hommata jatkossakin, tosin sellasia mitkä on jo esimaalattu että on vähän siistimpi ilman teippailuja  :embarrassed: Täytyisi varmaan hommata purkki valkosta maalia ja suhauttaa se tuonne sisäpintaan. Toinen tietty olisi että hienolla vesihiomapaperilla vetäs pinnan mataksi...


"Jostain syystä" lipo cutoffi alko pätkimään menoa..


Hyvin tuo 4S 8Ah akku silti kesti matkassa mukana! Zippyjä tulee jatkossakin ja 5S 5Ah akkuja on tulossa 3 kpl niin ei tarvi lopettaa kesken ajamista jos meno alkaa maistumaan  :roll:
Trx 1/16 VXL Revo ja TT MT4 G3 x2
Vastaus lähes kaikkeen...

Poissa Happonen

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« Vastaus #89 : 08.01.13 - klo: 18.10 »
Oma auto postissa Saksanmaalta.

Pakolliset varaosat? Siis sen toisen auton lisäksi :-)..

Ulkomaan sivustoilla ketjut ovat noin sivulla 300:aa ja ainakin viimeiset 200:aa sivua ovat keskittynyt erilaisten renkaiden ja korien vaihteluun. Ja vänkäämiseen onko lujempi kuin Sava tai onko Monster vai Tryggy.

Olisiko jotain hyvää sivua valmiina, jossa olennainen viiden kohdan lista mitä kannattaa laitta kohdilleen ennen ensimmäistä ajoa Suomen talvessa? Tarkoitan samanmoista kuin oheisessa ketjussa (http://www.ultimaterc.com/forums/showthread.php?t=132932), jossa vinkkejä mitä tehdä ennen kuin Piiskataan Isosti.

Kuukauden odottelu ja tunnin ajo hangessa, ennen kuukauden korjaustaukoa, ei ole mitä olen ajatellut.. Tai ainakaan sitä ei perheen pienimpien korvat kestä..

Meneekö näin:

1 Paketti auki
2. Loctite liimailut nettiohjeiden mukaan
3. Sisäkorin teippaus vesitiiviiksi IT:llä
4. 4s akku kiinni
5. Kovaa ajoa hymyssä suin
 

Kokemusta on useammasta 30-40 € lasten autoista, jotka on kaikki ajettu rikki omakolvaamilla A123 akuilla iloisesti suditellen, joten ei olla pappia kyydisä! (Eli täysi torvelo näppäimistön sekä ratin takana; ohjeet sopii soveltaa sen mukaan.)
« Viimeksi muokattu: 08.01.13 - klo: 18.35 kirjoittanut Happonen »
MT4 G3