Kirjoittaja Aihe: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck  (Luettu 76734 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Happonen

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« Vastaus #120 : 18.01.13 - klo: 03.58 »
Nyt on innokasta ajelua takana muutama akullinen. Auto on vastannut täydellisesti kaikkiin ennakko-odotuksiin ja mennyt reilusti ylikin. Aivan hämmentävän hyvä laite näin ensiautoksi. Ajalen näin alkuun 4s akulla. Tehoa silläkin enemmän kuin on järkevä antaa aloittelijan käsiin.

Nyt on kokemusta jo pienestä korjailustakin. Esimerkiksi servon sain käräytettyä urpoilemalla sisäradalla ajamalla servosaverin kiristysruuvi pohjaa vasten hangaten. Pitävä matto ja lisärasitus sulatti orkkiservon varsin nopeasti. Lisäksi yksi rengas tippu autosta kannettaessa, kun rankaan kiinnitys pinni irtosi. Molemmat mokat muuten oli sellaisia, joista löytyy varoitukset Wondertaigerin sivuilla listalla "korjaa ennen ensimmäistä ajoa urpo". Maltoinko.... maltoinko.. Lisäksi hinge pin on takarenkaasta kertaallen katkaistu. Iinnostuin testaamaan miten pystyy revittämään rinkiä kaasu pohjassa.

Kaikki korjaukset on hoituneet nopeasti ja auto on päässyt parissa tunnissa takaisin ajoon.

Nyt autossa on kiinni Savöx SC-1256TG 20kg/0.15 Digital Servo. Tuntuu toimivan erittäin hyvin. Auto on todella hyvin kontrollissa verrattuna alkuperäisellä servolla kurvailuun. Nyt pystyy korjaamaan lennosta kesken kuvin, jos ajolinjat lähtee hakemaan ensimmäisellä arvauksella metsähallistusta.

Keskidiffin laitoin 200 000 öljyt ja nyt auto on aikalailla hätänen, jos laittaa reilusti kaasua. Aikaisempaan verrattuna ainakin takapään saa paremmin kurvissa saldiin ja keulaa saa helposti kaasulla nostettua, jolloin ajaminen on paljon entistä hauskempaa.

Lumelta suojaamisen ensimmäinen erä meni senverta keskinkertaisesti, että ulkona ajaminen menee vähän jäähylle, kunnes perehdyn paremmin suojaamisen jaloon taitoon. Kymmenen asteen pakkasessakin sain aikalailla kosteutta kopan sisään asti enkä halauaisi isommin alkamaan elektroniikkaa uusimaan heti alkuun.

« Viimeksi muokattu: 18.01.13 - klo: 04.12 kirjoittanut Happonen »
MT4 G3

Poissa hankar

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« Vastaus #121 : 18.01.13 - klo: 07.08 »
Heh, mukava kuulla että muutkin jaksaa olla sitä mieltä että loisto-ostos kun sehän se on tärkeintä että itse tykkää. Yhden servon sain käräytettyä niin että talven ajelin ongelmitta mutta kesän ekalle kuivan asvaltin ajolle sen sain kyykkäämään. Toisesta autosta purin servon irti heti ajamattomana ja senkin joutas pistää myyntiin.  Tuo Savöx SC-1256TG 20kg/0.15 on kyllä ollut loistopeli ja kesti kesänkin ajot moitteetta. Nyt vain ajattelin viskata vielä pykälää järeämmän 1283:n tuohon toiseen autoon. Kannattaa sitten vielä katsoa ne endpointit kohdilleen ja muutenkin että ei yritä kääntää liikaa. Servosaveri mulla on niin että sen alumiini mutterin ja pohjalevyn välissä on pari milliä rakoa. Kannattaa vielä laittaa sen servosaverin pienet mutterit lukitteella, siis ne millä kiinnittyy pohjalevyyn ja siihen ylälevyyn. Toisaalta sitä lukitetta nyt kannattaa laittaa kaikkiin kierteisiin ja varmaan pyörienmutterit on jo Happosellakin siniset, onhan...

Noiden karkailevien pinnien suojaksi on asson autoissa sellaset metallirenkaat... täytys vähän tutkia vielä räjäytyskuvia ja jos tilaisi kokeeksi että sopiiko.

Hobbykingiltäkin tuli vastaus siitä pullistuneesta uudesta/ajamattomasta akusta. Palauttavat mun hobbyking tilille sen akun hinnan eikä tarvi alkaa postittelemaan mihinkään. Täytyy sanoa että sen verran hienosti tuo homma pelasi että takuu varmasti jatkossakin ostan akkuni jne tuolta!
Trx 1/16 VXL Revo ja TT MT4 G3 x2
Vastaus lähes kaikkeen...

Poissa Happonen

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« Vastaus #122 : 18.01.13 - klo: 13.55 »
Renkaiden mutterit jo kertaalleen liimasin, mutta saan liimata niitä uudemman kerran, kun on jo auottu paikkoja korjailujen takia. Servosaverin pohjaruuvi on liimattu, mutta kaikki loput ovat vielä liimaamatta

Pikakorjasin karkailevat renkaan sokkatapit taskusta löytyneillä o-renkailla. Toimiva konsti. Suosittelen.

Milloin pidetään kokoontumisajot pääkaupunkiseudun MT4 (ja yms muut basherit) porukalla? Olisi ihan hauska nähdä sivusta, mitä kaikkea rienaa näille vehkeille voi sitten ensi talvena tehdä, kun raaskii jo antaa surutta kenkää. Nyt pitää vielä opetella varoen, jottei mene huoltotauolle koko harrastus.
MT4 G3

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« Vastaus #123 : 18.01.13 - klo: 14.03 »
Renkaiden mutterit jo kertaalleen liimasin, mutta saan liimata niitä uudemman kerran, kun on jo auottu paikkoja korjailujen takia. Servosaverin pohjaruuvi on liimattu, mutta kaikki loput ovat vielä liimaamatta

Pikakorjasin karkailevat renkaan sokkatapit taskusta löytyneillä o-renkailla. Toimiva konsti. Suosittelen.

Milloin pidetään kokoontumisajot pääkaupunkiseudun MT4 (ja yms muut basherit) porukalla? Olisi ihan hauska nähdä sivusta, mitä kaikkea rienaa näille vehkeille voi sitten ensi talvena tehdä, kun raaskii jo antaa surutta kenkää. Nyt pitää vielä opetella varoen, jottei mene huoltotauolle koko harrastus.
Varmaan enemmän painottuu kesään nää ajot kun harvalla on kuitenkaan vesisuojattuja vehkeitä  :smiley: Kesällä ollaan yleensä saatu kyllä aina se 6 tyyppiä ajelemaan eri autoilla eri puolille PK seutua. Kandee kattoo http://rc10.fi/index.php?topic=59227.0 niin pysyy sitten vähän mukana siitä millon ollaan menossa taas  :wink: Ite odottelen tässä kesää innolla  :evil: Tällasta autoa ei ole ollutkaan vielä riennoissa mukana. Kiva olis nähdä ihan livenä mihin teijän autoista on  :wink:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa hankar

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« Vastaus #124 : 18.01.13 - klo: 19.13 »
Kyllähän tän kans ainakin pärjää hyvin talvella kun teippaa kolot umpeen ja sitten katsoo että autoa sulatellessa asento on sellanen että vedet ei pääse sähköihin. Ruuvit on ruosteessa mutta se nyt ei haittaa mitään. Talvella on paljon enemmän hyviä ajopaikkoja ja varsinkin ne parkkipaikkojen lumipenkat on hauskoja kun pääsee loikkiin kunnolla. Lumesta sekin ilo että vähän huonommillakaan laskeutumisilla ei yleensä mene mitään rikki. Niin ja talvella on putsaamista vähemmän  :laugh: Onhan se toki totta että monen muun auton kanssa noparia jne ei saa suojattua yhtä vaivattomasti, mutta se on niiden omistajien murhe  :tongue:
Trx 1/16 VXL Revo ja TT MT4 G3 x2
Vastaus lähes kaikkeen...

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« Vastaus #125 : 19.01.13 - klo: 14.32 »
Kyllähän tän kans ainakin pärjää hyvin talvella kun teippaa kolot umpeen ja sitten katsoo että autoa sulatellessa asento on sellanen että vedet ei pääse sähköihin. Ruuvit on ruosteessa mutta se nyt ei haittaa mitään. Talvella on paljon enemmän hyviä ajopaikkoja ja varsinkin ne parkkipaikkojen lumipenkat on hauskoja kun pääsee loikkiin kunnolla. Lumesta sekin ilo että vähän huonommillakaan laskeutumisilla ei yleensä mene mitään rikki. Niin ja talvella on putsaamista vähemmän  :laugh: Onhan se toki totta että monen muun auton kanssa noparia jne ei saa suojattua yhtä vaivattomasti, mutta se on niiden omistajien murhe  :tongue:
Tuossa juurikin samaa mieltä  :wink: Jos pelottaa savut, en kande ajaa talvella  :wink: Sori, että topiccia lainaan mutta mistäs päin sä olet ? Pääsetkö siis karkeloihin kesällä kun muut täältä pk seudulta  :smiley:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa Hiekkamonttu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« Vastaus #126 : 19.01.13 - klo: 16.25 »
Aattelin vähä, et kuinka hyvin toi EB-4 G3 menee montulla, lumessa ja muilla bashinkialustoilla verrattuna MT4 G3 autoon. Olis satkun halvempi, ja 6s noparin vois päivitellä myöhemmin. Lisäksi äkäsemmän ja menevämmän näkönen kuin monsteriveljensä. Mutta onko sitten hyvä bashinkipeli, kokemuksia?
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« Vastaus #127 : 20.01.13 - klo: 11.36 »
Miten olette muuten varaosia saaneet autoon. Suomessahan ei taida olla mitään kauppaa, mikä myisi varaosia tähän autoon?
Ja minkälaiset mitat akkukotelolla on? Käsittääkseni tuo suojakoppa rajoittaa korkeutta aika kivasti?
« Viimeksi muokattu: 20.01.13 - klo: 11.54 kirjoittanut thorak »
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa hankar

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« Vastaus #128 : 20.01.13 - klo: 12.57 »
Aattelin vähä, et kuinka hyvin toi EB-4 G3 menee montulla, lumessa ja muilla bashinkialustoilla verrattuna MT4 G3 autoon. Olis satkun halvempi, ja 6s noparin vois päivitellä myöhemmin. Lisäksi äkäsemmän ja menevämmän näkönen kuin monsteriveljensä. Mutta onko sitten hyvä bashinkipeli, kokemuksia?

Toi on buggy jossa on ainakin eri iskarit, tukivarret, renkaat ja vanteet, nopari ja radio. Jos se MT4 kiinnostaa enemmän, niin parempi ostaa se suoraan, kun sillä "säästyneellä" satasella ei muuta EB-4:sta MT4:ksi. Jos se koppa kiinnostaa, niin hommaa sen kopan sitten mt4:seen  :wink:

Miten olette muuten varaosia saaneet autoon. Suomessahan ei taida olla mitään kauppaa, mikä myisi varaosia tähän autoon?
Ja minkälaiset mitat akkukotelolla on? Käsittääkseni tuo suojakoppa rajoittaa korkeutta aika kivasti?
Varaosia saa ainakin towerhobbiessista, modelsportista ja sitten periaatteessa kai suomessakin niitä joku edustaa, mutta kotimaisia kauppiaita en ole edes jaksanut selvittää kun niillä ei luultavasti ole osia kuitenkaan hyllyssä ja hinnat pomppaa turhan paljon. Viime kesänä tilasin Ruberkon:ista joka on kreikassa. Hinnat on ok ja palvelu kans, tosin nettikaupan varastosaldot ei ole kohdillaan eli ainakin sillon tilasin sähköpostilla ja maksoin paypallilla. Tuonne pitäs taas pistää tilausta sisään kunhan saan inventoitua mitä kaikkea mulla nyt olikaan. Järkevää tilata osat niin että niitä luultavasti hajoavia on jo valmiina omassa hyllyssä, tai noin ainakin minulla on tarkoitus. Tämä on kuitenkin sen verran hyvä auto että en jaksa murehtia sitä että jo varaosien takia pitää jatkossakin ajella tällä  :roll:

Ai millä tavalla se kotelo rajoittaa akun korkeutta???

Eikö kuva näy vai oliko ongelma että se on tuolla kaukana -edellisellä sivulla  :tongue:

Ainakin se mun aiemmin linkittämä 5S mahtuu alle ja sinnä jää jopa tyhjää tilaakin.  Myös se 5Ah 6S joka on tuossa kuvassa, sopii kun kanteet tekee reiän. Nuo kannet maksaa 5-10e, eli niitä kun hommaa tarpeen mukaan lisää, niin saa sitten reiällisen ja umpinaisen kannen...

Pääsetkö siis karkeloihin kesällä kun muut täältä pk seudulta  :smiley:
Pitää katsoa jos vaikka saisi aikaiseksi tulla ajeleen samaan aikaan muiden kanssa. Se 1/5 porukan hiekkamonttu tai vastaava kiinnostas, niin pääsis pommittamaan kunnolla. Viime kesänä pääsi kerran sellaselle kunnon montulle missä oli just hyvää hiekkaa ja kunnon penkat, ainoa ongelma että sinne on reipas 250km matkaa, eli ei ole isosti iloa. Onneksi tolla pääsee ajamaan nyt talvellakin, niin on kunnon paikat missä ajella.
Trx 1/16 VXL Revo ja TT MT4 G3 x2
Vastaus lähes kaikkeen...

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« Vastaus #129 : 20.01.13 - klo: 17.12 »
Ei valitettavasti kuva näkynyt..
Meinasinkin ilman leikkelemättä niitä mittoja. Mutta ei ole paha hinta nuista suojista niin voihan sen nuinkin toteuttaa.
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa Hiekkamonttu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« Vastaus #130 : 20.01.13 - klo: 21.10 »
Nyt kyllä tekis niin mieli ostaa toi buggy, ja siihen nandan möykkyrenkulat... Ja tietty overlanderin 4250mah 4s 30C lipotin.
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

Poissa hankar

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« Vastaus #131 : 23.01.13 - klo: 21.16 »
Vähän meinaa harmittaa kun thundertiger ei jaksa panostaa nettisivuihinsa, toisaalta asso hoitaa homman senkin edestä, malliksi RC8T.


Osalistaa jotka löytyy assolta ja oletettavasti sopivat MT4 3G:hen:

Tässä kun on silmät ristissä katellut noita osia, niin uskallan kyllä 95% varmuudella väittää että esim tuossa RC8T:ssä käytettävät etu, taka ja keskidiffit on ihan samat. Asson kautta on tarjolla keskidiffille 50, 52 ja 54 hampaiset spurrit. TT tarjoaa vain 50 hampaista.



#89331 Hex Adapter Clip = nuo kuvassa olevat mustat renkaat jotka estävät sen että tuo tappi ei pääse karkaamaan.


#89405 Nyloc Wheel Nuts, silver

Laitoin noi MT4 G3 räjäytyskuvat tänne niin ei tarvi aina ladata PDF:ää hiton hitailta TT:n sivuilta.




Trx 1/16 VXL Revo ja TT MT4 G3 x2
Vastaus lähes kaikkeen...

Poissa hankar

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« Vastaus #132 : 27.01.13 - klo: 19.50 »
Määrätietoisella rikko... eiku testaamisella selvisi taas yksi potenttiaalisesti heikko paikka  :grin: Oikea takarengas vähän nyrjähti ja ajattelin että hubi hajosi. No olin väärässä ja syyksi paljastui se metallitappi millä hubi on kiinni alemmassa tukivarressa. Voi siis todeta että osa PD1914 voi hajota...  Aika kovaksi karkaistua kamaa tuo kun oli niin nätisti napsahtanut poikki.


Jos kameran saisi vähän edemmäksi niin linssi voisi pysyä pidempään puhtaana.


Ja se linkki videoon
« Viimeksi muokattu: 27.01.13 - klo: 19.56 kirjoittanut hankar »
Trx 1/16 VXL Revo ja TT MT4 G3 x2
Vastaus lähes kaikkeen...

Poissa Blaze

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« Vastaus #133 : 27.01.13 - klo: 19.51 »
Saakos mistä tähän varaosia suomesta ? Siis ihan Thunder Tigeriin tarkoitettuja ?

Poissa andy98

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« Vastaus #134 : 27.01.13 - klo: 21.42 »
Ei tietoa, mutta saattaa saada ku  autoaki myyvät http://www.rcm.fi/thunder-tiger-mt-4-g3-e-monster-rtr.html
hong nor x1

Poissa Soo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« Vastaus #135 : 27.01.13 - klo: 22.23 »
Yeps. RCM:stä noita saa tilaamalla. Tuo Thunder Tiger on Asson "hupiauto" merkki. Samasta tehtaasta tulevat. Tai kuinka sen haluaa ajatella, sillä Thunder Tiger yrityksenä omistaa Asson.

Poissa hankar

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« Vastaus #136 : 28.01.13 - klo: 22.00 »
Ai miksi ne hex adapter clipit vois olla ok:t?

Syy selviää lopussa  :wink:
Toinen tapa voisi olla se että kiristelisi useammin noita ruuveja... Hyvää tuuria että tuo tapahtu sillon kun kamera oli autossa  :roll:
Trx 1/16 VXL Revo ja TT MT4 G3 x2
Vastaus lähes kaikkeen...

Poissa MJMuhis

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« Vastaus #137 : 09.02.13 - klo: 03.34 »
Ai miksi ne hex adapter clipit vois olla ok:t?
Toinen tapa voisi olla se että kiristelisi useammin noita ruuveja...
Itse ajattelin laittaa tipan kierrelukitetta muttereihin, kun noita renkaita ei varmaankaan tarvi kauhean usein irrotella.

Töissä paukutin hetkessä koneella tuollaisen lisätuen etuiskaritornille

joka oli tarkoituksena asentaa iskareiden kiinnityksien puolelle, siten iskareiden molemmin puolin olisi tuenta, eikä torni voi vääntyä tämän alemman kuvan osoittamalla tavalla. Ylemmässä kuvassa tekemäni tuenta on pinta pintaa vasten iskaritornin kanssa siis vain reikien sovitusmielessä. Tuki siis asentuisi kuvassa olevan punaisen viivan kohdille:
EDIT: Työpaikalla googlettamani alemmassa kuvassa on terveelleen kasattuna iskaritorni, tai auto on jokin muu. Iskarit ovat väärällä puolen tornia!


Mutta sitten mietin vielä tarkemmin tuentaa, suunnittelin tekeväni 3mm paksuisesta alumiinista "one-piece" tuen joka kiinnitetään pulteilla takaiskaritorniin sekä etuiskaritorniin, koko palikan olisi tarkoitus olla yksi kiinteä tuki. Ymmärrän että ihmiset tekevät iskaritornien välille tuen, mutta jos tuki on keskellä niin se ei auta mitään tuon jälkinmäisen kuvan tapaukseen jossa torni on vääntynyt reunasta olevasta laipasta. Mielestäni iskaritornin heikoin alue on nimenomaan iskareiden kiinnityskohta: Torni on tehty 4mm paksuisesta kevytmetalli-seoksesta, iskarit vaativat vain yhden kiinnitysreijän (per iskari) mutta kiinnitysreikiä on annettu 4kpl per iskari, näiden reikien välinen seinämäpaksuus on 1,0mm. Torni muuten on jämäkkä mutta tuo 1x4mm paksuinen kohta on heikko alue. Siksi suunnittelen tukea joka kiinnitetään tornin reunoista eikä keskeltä.
« Viimeksi muokattu: 14.02.13 - klo: 18.44 kirjoittanut MJMuhis »

Poissa hankar

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« Vastaus #138 : 09.02.13 - klo: 10.35 »
Tuo kuvan iskaritorni on mutkalla siksi että tuo tornin nurkka tai koritolppa on osunut maahan ja torni on vääntynyt sen takia. Jos auto pysyy renkaillaan en ne tornit noin hajoa  :wink: Tuo etu ja takatornin väliin tuleva tuki estää pohjalevyä taipumasta.

Renkaanmutterit eli ne 17mm avaimella kiristettävät on kyllä lukitteella, mutta rengas irtosi koska se tappi mikä pitää navan vetarissa kiinni irtosi.
Trx 1/16 VXL Revo ja TT MT4 G3 x2
Vastaus lähes kaikkeen...

Poissa horna

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« Vastaus #139 : 14.02.13 - klo: 00.02 »
MJMuhis; tuo vääntynyt iskaritorni ei vaadi kovin paksua liuskaa vaadi, että se jäykistää. Kun näillä vehkeillä paiskotaan aika järjettömiä hyppyjä suhteessa kokoluokkaan, on syytä muistaa pitää jonku paika sulakkeena. Kaikenhan saa rikki, mutta kun laittaa sinne väliin yhden halvan osan väliin, niin muut (kallit) osat säästyvät. Jonkun paikan on annettava periksi kun hyppy menee v****ksi. Äkkiäkös tuon pikkuisen taipuneen iskaritonin oikaisee pikku jakarilla. Turha on siis tehdä turhan järeitä iskaritorneja, sitten hajoo niiden kiinnikkeet tai pohjalevy jne. Jos on sulla on töissä vehkeet millä tehdä torneja niin kone käyntiin ja kaveirille kans...olen itse tehnyt noita iskaritorneja ihan käsin, mutta ei siinä palkoille pääse...
Voi kettu, ei tullut boonuksia viime vuodelta. Täytyy siirtää auton hankintaa... Tai vaihtaa työpaikka, kun ei ole varaa näillä palkoilla harrastaa...
MFR,Robin 25, 3xJConsepts bj4, Tamiya tt01E, 2x Thunder Tiger MTA4+LRP, Corally RDX PHI+novak brushless, LRP S8TXe, Losi LST, SV27, GWS Beaver, Losi 1:10 comp crawler+losi brushless, Atlas 1:16 hydro.

Poissa 8ade8

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« Vastaus #140 : 14.02.13 - klo: 09.51 »
Onko tässä autossa mitään tyyppivikoja? Tai jotain osia mitkä menis heti vaihtoo? Mistä Euroopan kaupasta ton auton sais halvimmalla? Minkä kokoset akut autoon mahtuu ja onko autossa ykaapeli? Mitkä liittimet akuissa pitäis olla?

Poissa hankar

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« Vastaus #141 : 14.02.13 - klo: 10.25 »
Valitettavasti tuota ei pääse/ole tarvetta alkaa rakentamaan uusiksi kalliilla viriosilla. Käy ruuvit läpi lukitteen kanssa ja tarkastaa että auto on kasattu oikein ja sitten kovaa ajoa. Oikestaan turhaa kirjottelua, sillä noihin 8ade8:n kysymyksiin löytyy kyllä vastaukset kun lukee tän viestiketjun läpi. Ei 5 sivua pitäs olla mikään mahdoton rasti jos aihe oikeasti kiinnostaa  :azn: Ja jos tuolla ei ole esim. akun kokoa suoraan sanottuna, niin siellä on kuitenkin linkit sopiviin akkuihin, eli ei tuo nyt kummosta salapoliisityötä vaadi vaikka ei olisikaan suoraan valmiiksi pureksittuja vastauksia.

Pitää viritellä seuraavaksi ledit tuohon tukeen kiinni, niin saisi valot vähän fiksummin. Tiistaina tympäännyin lopullisesti mun 6S akkuun josta yksi kenno alko olemaan tiensä päässä joten kaveri sai uuden projektin itelleen. Jatkossa siis mennään 5S:ien voimin! Nyt on 2kpl 40C ja vertailuksi saman kokoinen 45C zippy. Tarviikin katella ruberkonille tilausta.
Trx 1/16 VXL Revo ja TT MT4 G3 x2
Vastaus lähes kaikkeen...

Poissa MJMuhis

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« Vastaus #142 : 14.02.13 - klo: 18.58 »
Voihan nyt. Töissä googlettamani kuva joko ei ole Mt4 G3:sta, tai sitten kuvassa iskarit ovat asennettu terveelleen. On meinaan väärällä puolen tornia noi iskarit. Joku täsmensikin tuon iskaritornin idean, mietin kyllä itsekkeni että se tukee autoa ja siksi teenkin siihen sen tuen, mutta suunnittelen sen siten että se tukee myös reunoilta joista iskaritorni on heikoimmillaan. Tiedän kyllä myös idean että jätetään yksi paikka heikoksi, jotta kalliimmat osat eivät tuhoudu. UltimateRC-tuttava +muissakin MT4 G3:n arvosteluissa olivat vahvasti sitä mieltä että kannattaa ostaa kahdet iskaritornit ja laittaa niitä peräkkäin, koska iskaritorni on niin pehmeää että vääntyy todella helposti. Itse en halua asentaa kahta tornia peräkkäin koska pääsen halvemmalla ja vähemmällä painolla jos teen itse siihen riittävän lisätuen. Uskoakseni nuo muoviosat ovat heikompia kuin iskaritorni.

UltimateRC:n MT4 G3 review, maininta iskaritorneista:
Thunder Tiger MT4-G3 Review - brushless RTR monster truck

Poissa hankar

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« Vastaus #143 : 14.02.13 - klo: 22.33 »
Kyllä tuo aiempi kuva on ihan oikeasta autosta.


Minullakin nuo on tuossa iskaritornin takapuolella kun korille jää paremmin tilaa ja muutenkin iskarit on paremmin suojassa. Tuella nyt painoa 124g. Kiinnitys etupäästä tarranauhalla joka tuli yhden akkukotelon mukana. Täytyy vielä katsoa jos saisi kevennettyä tuota tukea lisää kunhan siihen saa ne ledit viriteltyä kiinni.

Oman kokemuksen mukaan tuosta alkaa pohjalevy taipumaan ennen kun iskaritornit. Niin kun jo aiemmin kommentoin, niin tuo iskaritorni on taipunut koska siihen torniin on tullut osumaa, ei siksi että iskari olisi sitä vääntänyt joten sikäli aika rajoilla että miten kovasti noita yksittäisiä torneja kannattaa vahvistaa. Tee eka tuo iskaritornien väliin tuleva tuki ja mieti sen jälkeen noiden tornien vahvistamista.

Jostain tarvisi keksiä jäykemmät jouset tähän, niin ei tarvisi käyttää noita esijännityspaloja noin reilusti.

Nimimerkillä: "molemmista autoista pohjalevy takaperän etupuolelta mutkalla, muutama muu hajonnut osa mutta ei yhtään taipunutta iskaritornia"

PS: onhan ne wondertiger foorumilla todenneet että tukivarsien saranatapit on kans heikkoja, mutta ei niitä ole mennyt kun vasta yksi... en silti usko että mulla ois liian säästävää ajoa, varsinkaan kaverin kommenttien perusteella  :roll:
Trx 1/16 VXL Revo ja TT MT4 G3 x2
Vastaus lähes kaikkeen...

Poissa 8ade8

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« Vastaus #144 : 15.02.13 - klo: 16.33 »
Mitkä noitten e-mta:n ja mta g3 erot on? Ainakin e-mta on kalliimpi. Mites nuo e-mta:n jousitukset, onko hyvät?
Saako tohon g3:seen myös 6s akun laitettua? Onko tuo pohjalevy e-mta:ssa todellakin muovinen?
Onko kummassakin autossa sama tekniikka?
Täytyisi vain valita kumman auton tilaisi modelsportista. Vai saisiko jostain halvemmalla?

Poissa horna

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« Vastaus #145 : 20.02.13 - klo: 01.51 »
e-MTA4:sen ja MT4 G3:sen Suurin Ero on se että e-MTA4:ssa on vaihteet. Eli kahdella vaihteella saadaan kulkupuolta samoilla sähköillä enemmän. Toisaalta tuossa e-MTA4:ssa akku kotelo näyttäisi olevan aika ahdas ja huonosti modifioitavissa esim 6s lipoille. Toki akut näyttäisi olevan hyvin suojassa, niinkuin kaikki muukin. Kuvien mukaan e-MTA4:sen runko näyttäisi olevan komposiittia eikä mitään perusmuovia. Mlemmissa autoissa voi käyttää 6s lipoja, mutta enempi ampeereja saa helposti kyytiin MT4 G3: seen. E-MTA4:sessa oleva vaihdelaatikko perustuu nitroversion laatikkoon ja sitä on kevennetty. Tämä viittaa siihen ettei e-MTA4:ssa ole keskidiffiä joka parantaa ajo-ominaisuuksia. Mielestäni autot ovat todella tasaväkisiä ja molemmissa hyvät ja huonot puolet, pitää vain tietää kumpi sopii itselle paremmin. Pitäisi päästä vertailemaan ihan livenä, että osaisi valinnan tehdä.
P.s spekulointi sekundäärisillä argumeteillä on mielestäni banaani... ;-)
MFR,Robin 25, 3xJConsepts bj4, Tamiya tt01E, 2x Thunder Tiger MTA4+LRP, Corally RDX PHI+novak brushless, LRP S8TXe, Losi LST, SV27, GWS Beaver, Losi 1:10 comp crawler+losi brushless, Atlas 1:16 hydro.

Poissa MJMuhis

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« Vastaus #146 : 20.02.13 - klo: 03.09 »
Kyllä tuo aiempi kuva on ihan oikeasta autosta.  Minullakin nuo on tuossa iskaritornin takapuolella kun korille jää paremmin tilaa ja muutenkin iskarit on paremmin suojassa. Tuella nyt painoa 124g. Kiinnitys etupäästä tarranauhalla joka tuli yhden akkukotelon mukana. Täytyy vielä katsoa jos saisi kevennettyä tuota tukea lisää kunhan siihen saa ne ledit viriteltyä kiinni.
Katsos juu, näemmä nuo iskarien paikat tosiaan saa vaihdettua. Kiitoksia vinkistä. Taidan vaihtaa iskarien paikat niin edessä kuin takanakin, helpottaa tuen tekemistä, saan tehtyä tuesta yksinkertaisemman, kevyemmän (Yksinkertaisempi on nopeampi tehdä mutta myös kevyempi, lisäksi lyhyempi iskarien etäisyys tarkoittaa lyhyempää pitkittäistukea joka on vielä kevyempi)  :azn:

Mielessä oli jo viimeviikolla alkaa tekemään noita tukia, oli rc-auto töissä mutta 15minsaa ennen ruokkista tuli sähkökatkos jonka seurauksena työkoneesta pirstoutui tiedostoja eikä levytyöstökeskusta saatu toimimaan. Kone tuli kuntoon vasta tiistaina mut itsellä alkoi talviloma jo perjantaina, ehkä ensviikosta vasta pääsen tekemään palikoita :(

Poissa MJMuhis

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« Vastaus #147 : 26.02.13 - klo: 19.02 »
Pääsin taas töihin, vaikkakin töissä niin kova kiire ettei kerkeä paljoa omia hommia tekemään eikä huvita jäädä omalla ajalla tekemään... No jotain pientä nyt kuitenkin pääsin jo hätäseen tehtyjä protomalleja tekemään töissä.
Etupään protomalli, reikien väli on täydellinen, alkuperäisestä mittauksesta piti muuttaa 0,1mm etäämmälle :laugh: Mutta muuten palikka vaatii hieman mittojen korjaamista (jouduin käsin muokkaamaan kuvissa olevia palikoita).
Takapään lisätuki samaan tapaan, samalla tavalla sekin vaatii ohjelmaan hieman muutoksia että istuu ilman jälkikäteen muokkaamisia.







Nuo nyt istuvat nätisti ja kävin hakemassa pykälän pidemmät pultit noihin, joista jouduin kyllä syventämään kierrettä että "iskari-mutteriholkit" asettuu pohjaan asti. Tuosta onkin sitten hyvä lähteä mittailemaan ja tekemään kokonaan uusi palikka, joka tuo tuennan etupäästä takapäähän, reunojen kanttauksineen.  :azn:

Poissa hankar

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« Vastaus #148 : 26.02.13 - klo: 21.10 »
Sopiiko nuo takaiskarit oikeasti tuohon tornin etupuolelle? Jossain vaiheessa zoomailin että ei osumatta sopisi niin jätin taakse että ei jouset ota turhaa kontaktia muihin osiin. Kuvista ei oikein näe, mutta onko tuolla lisätuen ja iskarinpään välissä aluslevyjä tms että iskari pääsee liikkumaan vapaasti, kun ne yläpään kiinnikkeethän on pallomaisia.

Kannattaa muuten laittaa se etukallistuksenvakaaja paikalleen.
Trx 1/16 VXL Revo ja TT MT4 G3 x2
Vastaus lähes kaikkeen...

Poissa MJMuhis

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« Vastaus #149 : 27.02.13 - klo: 17.04 »
Sopiiko nuo takaiskarit oikeasti tuohon tornin etupuolelle? Jossain vaiheessa zoomailin että ei osumatta sopisi niin jätin taakse että ei jouset ota turhaa kontaktia muihin osiin. Kuvista ei oikein näe, mutta onko tuolla lisätuen ja iskarinpään välissä aluslevyjä tms että iskari pääsee liikkumaan vapaasti, kun ne yläpään kiinnikkeethän on pallomaisia.

Kannattaa muuten laittaa se etukallistuksenvakaaja paikalleen.
Etukallistuksen vakaajan tarpeellisuudesta voidaan olla kahta mieltä =) Toisella autolla tuli huomattua että kallistuksenvakaajat on ihan kiva juttu, mut sitten samalla huomasi huonon vaikutuksen auton käyttäyttäytymisessä: Jos vaikka vasen eturengas menee jonkun töyssyn päältä niin normaalisti oikea eturengas on edelleen maata vasten ja auto pysyy kolmella pyörällä maassa. Kallistuksenvakaajan asennuksen jälkeen jos toinen eturengas meni töyssyn päältä niin molemmat eturenkaat hyppäsi ilmaan jolloin etupää liukuu sivuttaissuunnassa.

Onhan tuolla iskarien kiinnityksessä ne aluslevyt jotka siinä kuuluukin olla, prikka jonka pyöreä puoli on iskarin lenkkiä vasten ja toinen puoli on täysin tasainen, johon pintaan normaalisti tulee mutteri kiinni. Erona että prikka on tasaista alumiinilevyä vasten ja sitten mutteri. En laittanut prikkoja enempää koska ei sattunut olemaan 3mm aluslevyjä. Ja kasvain juu, totta puhut kun tarkemmin vilkuilen niin nuo takaiskarit ei mahdu olemaan koiranluun etupuolella.
Ongelmana tänään ja eilen mulla auton kanssa ollut, että vasen takavetari lähtee pois paikaltaan aina kovassa kiihdytyksessä. Onko tuo yleinen ongelma -miten ratkottaessa? Vai johtuisiko se juurikin siitä että iskari on koiranluuta vasten..