Kirjoittaja Aihe: Monsteri vai truggy?  (Luettu 6852 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 8ade8

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Monsteri vai truggy?
« : 24.12.11 - klo: 23.03 »
Hei! Olen ostamassa nyt joulun jälkeen polttista. Eikö truggy olekkin parempi ratakäytössä? Mutta mitkä on Monsterin hyvät puolet truggyyn verrattuna? Hpi savage 4.6 olen katttonut monsteri puolelta ja truggy puolelta kyoshon http://www.modelsport.co.uk/kyosho-inferno-neo-st-race-spec-colour-1-/rc-car-products/366588
Ja losin tuollaista http://www.modelsport.co.uk/losi-8ight-t-2.0-rtr-truggy/rc-car-products/366353

ja hobaolta http://www.modelsport.co.uk/hobao-hyper-9-b-version-rtr-buggy/rc-car-products/38082
tai http://www.modelsport.co.uk/hobao-hyper-st-truggy-rtr/rc-car-products/26445

JA Hpi:n http://www.modelsport.co.uk/hpi-pulse-4.6-buggy-rtr-2.4ghz/rc-car-products/39706
Noita kattelin mutta kokemuksia näistä autoista haluaisin tietää. Voi ehdottaa jotain muutakin autoa. Mutta kuitenkin enintään 500e. Etsin suht koht kestävää ja laadukasta peliä.

Poissa Poinas2

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • WEBSTORE
Vs: Monsteri vai truggy?
« Vastaus #1 : 24.12.11 - klo: 23.25 »
Noista ottaisin ehdottomasti ton LOSIn Truggyn. Jos on pakko auto tilata ulkomailta, niin siihen saa sitten kotomaastakin hyvin osia ettei tartte venttailla kun sen paskoo johonkin.

Muutenkin josmonsterin ja truggyn välillä mietit,niinota Truggy menee siellä missämonsterikin + on 100x parempi ajaa.
EA-Import Oy Webstore: www.eaimport.net
ALPHA Plus - BETA - BULLIT - TeamDurango - PIRANHA Fuel - M2C - TRESREY - KyPOM - H-Energy - REDS - RevolutionRcDesign - ThunderInnovation - Yaiba

Poissa väiski

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Monsteri vai truggy?
« Vastaus #2 : 25.12.11 - klo: 10.52 »
täältä pointsit myös losin truggylle! oon omistanu kyseisen auton vasta vähän aikaan mutta ei oo vielä mitään valittamista! ihan pihakurvailu käytössä ja tuntus kestävän melko kovia tärskyjä!

Poissa 8ade8

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Monsteri vai truggy?
« Vastaus #3 : 30.12.11 - klo: 22.01 »
Mites nuo kyoshon neo st ja hobaon hyper onko ne  hyviä. Vai Onko tuo losi paras? Miten tossa losissa toimii radiossa tuo nopeuden näyttö ohjaimessa ja lämpötila? Mistä tuon losin saa halvimmalla?

Poissa hobari55

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Monsteri vai truggy?
« Vastaus #4 : 01.01.12 - klo: 13.40 »
minä ottasin kyosho infernon!!! nii saakelin hyvän näköne että!!
ja on laadukas!

Poissa salkku00

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Monsteri vai truggy?
« Vastaus #5 : 01.01.12 - klo: 16.12 »
Itse en tosiaan ostaisi kyöstiä. Osta joko losi tai hobao niin elämä hymyilee. :cheesy: :cheesy:
Nyky rc autoilijan viimeiset sanat: Jos kaikki olis mekaanista...  Traxxas Stampede 4x4 vxl

Poissa kipi

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: Monsteri vai truggy?
« Vastaus #6 : 01.01.12 - klo: 19.32 »
Ja vielä kun pudottaa tuon hobaon pois,siitä syystä ettei suomesta osia siihen saa kovinkaan helposti.
Muutenhan hobao on samalla viivalla losin kanssa.
eikun leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä
sillä aikaa kun te mietitte,mä oon tehny jo viis virhettä

Poissa 8ade8

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Monsteri vai truggy?
« Vastaus #7 : 01.01.12 - klo: 22.44 »
Mietin tuota kössiä mutta minun eka polttisautoni on kyosho ja hajoili koko ajan. Onko tuo kyöstien laatu juuri sitä? Losi on loistavan näköinen auto ja mietin jos ostaisi losin niin säästääkö siinä esimerkiksi kyöstiin verrattuna?

Poissa InfernoSP4

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Monsteri vai truggy?
« Vastaus #8 : 02.01.12 - klo: 10.30 »
En tiedä tuosta Neosta mutta ainakin sen edeltäjässä moottori oli epästandardi joten jos moottorin
halusi jälkeenpäin vaihtaa, piti hankkia erillinen moottoripukki ja lisäksi pakoputkisto ja kytkin meni
sitten samalla uusiksi. Ja jos erehtyi ostamaan autoon (siis siihen Kyoshon GX21-koneeseen) Team Orionin
viritysputken, niin sekään ei sitten ole yhteensopiva muiden merkkien standardi pakokäyrään...

Plussana Kyoshossa on se, että osia saa ja palvelu pelaa ok. Ja osia vaihtamalla rtr-auton kiinaosat
vaihtuvat pikku hiljaa Japanisa tehtyihin parempilaatuisiin palikoihin. :smiley: 
Traxxas Slash Platinum, Team Associated sc10, Losi 8ight 3.0

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Monsteri vai truggy?
« Vastaus #9 : 02.01.12 - klo: 11.03 »
Nykyisissä race spec malleissa on standardi buggy osat kaikinpuolin, ei enää tuollaisia ongelmia.

Kiitos 20 vuodesta!

Poissa 8ade8

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Monsteri vai truggy?
« Vastaus #10 : 02.01.12 - klo: 14.08 »
Pitäisikö sittenkin ostaa kyösti. Mites tuo radio puoli kyöstissä onko samat toiminnot kuin losissa?

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Monsteri vai truggy?
« Vastaus #11 : 02.01.12 - klo: 14.38 »
eikö se ole ihan pätevä giganen ratti josta on puhuttu ihan hyvää (itsellä ei kokemusta siitä)
http://rc10.fi/index.php?topic=57474.0
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Monsteri vai truggy?
« Vastaus #12 : 02.01.12 - klo: 15.04 »
Onkos tuossa Kyoshossa komposiittirunkoiset iskunvaimentimet?

Tuossa hieman ratsastetaan kalliimpien Kyoshon kisa-autojen niittämällä tiellä. Neo:lla on vähemmän tekemistä Kyoshon MM voittaja-autojen kanssa kuin Fiatilla Ferrarin kanssa.

Sen rahan minkä säästät Kyoshon RTR-autossa ostohetkellä saat upottaa viisinkertaisena vara- ja viritysosiin.

Kyosholla on kyllä oikea suunta autojen kehityksessä.
Nyt ei näy enää pianolankaa kovinkaan monessa paikassa.
Vara- ja viritysosatarjonta on sellainen josta moni muu valmistaja saisi ottaa mallia. Kyoshon autoissa osat myös sopivat päittäin mallien ja mallisarjojen välillä kiitettävän hyvin. (tosin tästä on osaksi kiittäminen siitä että about kaikki autot ovat Infernon sukua, eli suunnittelun lähtökohtana on ollut Kyosho Inferno jotain, mihin on sitten laitettu halvimmat mahdolliset palikat kiinni jotta hinta on saatu painettua kilpailukykyiseksi)

Monsteri vs Truggy kysymyksessä olen samaa mieltä jo aikaisemmin vastanneiden kanssa. Truggy menee melkein sieltä mistä monsterikin, mutta on yleensä huomattavasti helpompi ja mukavampi huoltaa ja Truggyn ajo-ominaisuudet on jotain aivan toista luokkaa kuin suurimman osan monstereiden.

Aloitusviestissä olevilla Losin ja Kyoshon truggyillä on vaivainen 40 puntaa hintaeroa. Tuolla pienellä sijoituksella nyt säästät rahasi takaisin ensimmäisten ajopäivien aikana jo yksinomaan käynnistyksen helppoudessa.
Losissa tulee siis kunnollinen vetostartiton moottori ja starttiboksi.

RTR-autojen kiusana on usein vetostartillinen moottori joka osaamattomissä käsissä ei aiheuta muuta kuin harmia ja katkenneita vetonaruja. Jos vetonarun saa kestämään, niin tuo vetostartin puoleinen pääty alkaa jossain vaiheessa vuotamaan ja joko vetostartti luistaa tai kone vetää ilmaa ja kehittää kivat käyntihäiriöt.

Kyoshon Neo:n servovarret ovat oivallinen esimerkki Kyoshon RTR-autojen "sieltä missä aita on matalin" -tyylistä. Ei sillä etteikö kaikkia servonvarsia saisi rikki, mutta nuo kyseiset muovilevyt on aikamoista ässää ensimmäisen ratapäivän jälkeen.

 - Hount
« Viimeksi muokattu: 02.01.12 - klo: 15.11 kirjoittanut Hount »

Poissa ampperi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Monsteri vai truggy?
« Vastaus #13 : 02.01.12 - klo: 18.54 »
Onkos tuossa Kyoshossa komposiittirunkoiset iskunvaimentimet?

Näyttäisi olevan. Samalta näyttävät kuin mun MFR:ssä. Niiden kanssa oli kiva opetella iskareiden täyttöä, kun parin ajokerran jälkeen öljyt pihalle alapäästä => korjausvaihtoehtona vain uuden koko iskarin ostaminen. Useimmilla muilla merkeillä voi ostaa korjaussarjan 5 eurolla.
Ja kun menin ostamaan kunnon K-iskarit, se oli noin 200 egee lisähintaa... No nyt kestää!
JQ Products The Car Yellow Edition - Hobao Hyper 8.5 Pro - Kyosho MFR

Poissa JiiVee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Monsteri vai truggy?
« Vastaus #14 : 02.01.12 - klo: 20.52 »
Kuka käskee ostamaan ne kyoshon hinnakkaat optioaluiskarit kun sinne voi sovittaa myös muiden valmistajien halvemmat ja yhtä laadukkaat aluiskarit joihin saa sitten sen korjaussarjan.

EDIT:sori ot
pöö

Poissa Jukis

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Monsteri vai truggy?
« Vastaus #15 : 03.01.12 - klo: 10.28 »
http://www.sabe.fi/hobby/index.php?grpid=401&order_id=WO1325579212 tuolta saat Losia suomestakin niin takuu yms asiat on helpompi hoitaa kuin englannista tilatessa. Ääni kyoshoa vastaan minultakin kalliiden osien vuoksi.
ja eikö kannattaisi kuitenkin ostaa buggy eikä truggya että pääsisit buggylla radallekkin ajamaan m8 luokassa? truggy on toki hienompi
« Viimeksi muokattu: 03.01.12 - klo: 10.35 kirjoittanut Jukis »
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

Poissa ampperi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Monsteri vai truggy?
« Vastaus #16 : 03.01.12 - klo: 15.43 »
Kuka käskee ostamaan ne kyoshon hinnakkaat optioaluiskarit kun sinne voi sovittaa myös muiden valmistajien halvemmat ja yhtä laadukkaat aluiskarit joihin saa sitten sen korjaussarjan.

EDIT:sori ot

Ja ne muiden iskarit on ilmaisia...?  :shocked:

Pointti oli se, että iskarit sai/saa toimimaan ostamalla uudet.

edit: Ja siis maksettava lisää merkittävä summa verrattuna auton hintaan.
JQ Products The Car Yellow Edition - Hobao Hyper 8.5 Pro - Kyosho MFR

Poissa JiiVee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Monsteri vai truggy?
« Vastaus #17 : 03.01.12 - klo: 18.05 »
en sanonut että ovat ilmaiset?  :shocked: (vissin) sanoin vaan että ovat halvemmat ja niihin saa korjaussarjan.
pöö

Poissa ampperi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Monsteri vai truggy?
« Vastaus #18 : 03.01.12 - klo: 18.43 »
Eli et vaan tajua... Antaa olla.  :laugh:
JQ Products The Car Yellow Edition - Hobao Hyper 8.5 Pro - Kyosho MFR

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Monsteri vai truggy?
« Vastaus #19 : 03.01.12 - klo: 21.27 »
Kuka käskee ostamaan ne kyoshon hinnakkaat optioaluiskarit kun sinne voi sovittaa myös muiden valmistajien halvemmat ja yhtä laadukkaat aluiskarit joihin saa sitten sen korjaussarjan.

EDIT:sori ot

Itse en halua ajella autolla joka on koottu ties mistä sekaosista, vaan haluan harrastaa autolla jonka kaikki varaosat saan yhdeltä valmistajalta. Iskari on huono esimerkki, kun ne harvemmin tuppaavat hajoamaan, mutta esimerkiksi ohjauspalat Kyoshon RTR-autoissa on usein valettua alumiinia tai heikkolaatuista komposiittimuovia. Kyoshon omat CNC alumiinipalikat maksavat n. puolen auton verran. Paikalle toki sopii varmaan viidenkymmenen erilaisen auton CNC-alumiiniset ohjauspalat. Jos toisen muun merkkisen CNC-palan onnistuu hajottamaan, niin paikalle harvoin voi laittaa edes väliaikaisesti alkuperäistä palaa ohjausgeometrian muuttumatta. Siksi kannattaa pysyä aina yhden valmistajan osissa ja suosia valmistajia joihin saa varaosat useasta liikkeestä. Toki noita pingpongilasta tilattuja halpoja tuningosia voi ottaa pakkiin sen verran ylimääräistä että hajonneiden tilalle voi vaihtaa samanlaisen tilalle, mutta jos pysyttelee saman valmistajan osissa kuin koko muukin auto, niin voi olla melko varma että niin kauan kun autoon saa ylipäätään mitään varaosia, niin siihen löytyy tarvittaessa kaikki varaosat suunnilleen samanlaisella toimitusajalla.

 - Hount
« Viimeksi muokattu: 03.01.12 - klo: 21.32 kirjoittanut Hount »

Poissa 8ade8

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Monsteri vai truggy?
« Vastaus #20 : 07.01.12 - klo: 21.16 »
Pistä huomena ton losin tilaukseen. Mites auto pidetään hyvässä kunnossa pitkään? Mielummin otan losin koska siinä tuntuisi olevan hyvä varaosasaanti suomesta ja laadukas auto. Mutta kaipaisin vinkkejä tuohon autoon liittyen.

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Monsteri vai truggy?
« Vastaus #21 : 07.01.12 - klo: 22.24 »
Pistä huomena ton losin tilaukseen. Mites auto pidetään hyvässä kunnossa pitkään? Mielummin otan losin koska siinä tuntuisi olevan hyvä varaosasaanti suomesta ja laadukas auto. Mutta kaipaisin vinkkejä tuohon autoon liittyen.

Jokaista ajotuntia kohden vähintään tunti tai pari huoltoa. Siinä on hyvä lähtökohta. Myös kokeneempien harrastajien konsultointi ihan livenä ei ole pahitteeksi. Vaikka olisi kuinka kokemusta rc-autoista, niin uusi polttisauto tuo mukanaan aina omat juttunsa mitkä oppii vain kantapään kautta tai kokeneempia kuuntelemalla.

 - Hount

Poissa 8ade8

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Monsteri vai truggy?
« Vastaus #22 : 28.01.12 - klo: 19.38 »
Sellainen asia tässä ilmeni että kun tuo losi pitää ajaa kolme tankillista rikkaalla että on sisään ajettu. Niin olen ajanut yhden ja moottori on kauhean kireä eikä startteri jaksa pyörittää ollenkaan. Mitä minun pitäisi tehdä?
Ja vinkit otetaan vastaan.  :grin:  Kiitoksia etukäteen.

Poissa Poinas2

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • WEBSTORE
Vs: Monsteri vai truggy?
« Vastaus #23 : 28.01.12 - klo: 22.52 »
Lämmittää sit konetta kuumailmapuhaltimella tai edes hiustenkuivaimella. Niin ja tietysti jos sulla on se starttiboxi niin varmistaa että siinä on akut ladattu täyteen. Samaten moottori ei saa olla jumissa yläkuolokohdassa ennen starttaamista.
EA-Import Oy Webstore: www.eaimport.net
ALPHA Plus - BETA - BULLIT - TeamDurango - PIRANHA Fuel - M2C - TRESREY - KyPOM - H-Energy - REDS - RevolutionRcDesign - ThunderInnovation - Yaiba

Poissa 8ade8

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Monsteri vai truggy?
« Vastaus #24 : 28.01.12 - klo: 23.18 »
Startteri ei jaksa pyörittää ilman että tulppa on löysällä. Pitääkö se vain käynnistää tulppa löysällä?

Poissa pylvis

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Monsteri vai truggy?
« Vastaus #25 : 29.01.12 - klo: 09.36 »
Startteri ei jaksa pyörittää ilman että tulppa on löysällä. Pitääkö se vain käynnistää tulppa löysällä?


Kyllä , ja muista esilämmitys , se helpottaa käynnistymistä , ja säästää uutta konetta.