Kirjoittaja Aihe: Erikoispitkät vetoakselit, tekeekö joku?  (Luettu 2055 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Erikoispitkät vetoakselit, tekeekö joku?
« : 02.01.12 - klo: 21.19 »
Tarttisin tohon uuteen 4WD bensa-projektiin 295mm pitkän dogbonen, eli tässä tapauksessa siitä tulis etuvedon kardaani. Siis vahvalla varrella oleva perusvetoakseli. Tietääks kukaan missä bensapelissä vois olla noin pitkä kepakko?

Tai pajaa joka tekee tilaustyönä?
Just joo.

Poissa DIY-man

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Erikoispitkät vetoakselit, tekeekö joku?
« Vastaus #1 : 03.01.12 - klo: 00.20 »
Totta maar tehdä voidaan, jos ei ihan talkoohommiks mene...  :wink:
Kyosho: Twin Force Trial-Modified 4x4x4, Optima, Inferno Kanai-VE, Zaboon 4wd - Valtra Valmet HiTech 6850 1:18 - Scania 140 Bigfoot 1:10

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Erikoispitkät vetoakselit, tekeekö joku?
« Vastaus #2 : 03.01.12 - klo: 00.57 »
Ja et siis tekisi lyhyestä jatkamalla?
Just joo.

Poissa DIY-man

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Erikoispitkät vetoakselit, tekeekö joku?
« Vastaus #3 : 04.01.12 - klo: 00.23 »
Joo, se on se ensisijainen vaihtoehto. Aina pääsee helpoimmin ja nopeimmin ( =halvimmalla ) etiäpäin, jos sillai tekee. Mikäs olisi nivelpallon halkaisija ja tapin halkaisija?
Kyosho: Twin Force Trial-Modified 4x4x4, Optima, Inferno Kanai-VE, Zaboon 4wd - Valtra Valmet HiTech 6850 1:18 - Scania 140 Bigfoot 1:10

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Erikoispitkät vetoakselit, tekeekö joku?
« Vastaus #4 : 04.01.12 - klo: 01.58 »
Moro,

mä tein jo itse tollasen Tigillä joten jatkettua vetaria en tarvitse.
Just joo.

Poissa DIY-man

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Erikoispitkät vetoakselit, tekeekö joku?
« Vastaus #5 : 05.01.12 - klo: 01.10 »
Ahaa, eli sen siis on ihan tarkoituskin olla yhdestä "puusta" koneistettu. Nuorrutusterästä ja lämpökäsittely päälle? No rahalla saa ja kardaanilla voima välittyy  :azn: .

Tosin noin pitkän akselin kannattais olla keskeltä putki, niinkuin esim. oikeissa autoissakin kardaanit on. Eli painoa vähemmälle, ja halkaisijaa reilummin tukevuuden kannalta. Tällainen rakenne sitten edellyttäisi joka tapauksessa akselin väsäämistä kolmesta osasta.
Kyosho: Twin Force Trial-Modified 4x4x4, Optima, Inferno Kanai-VE, Zaboon 4wd - Valtra Valmet HiTech 6850 1:18 - Scania 140 Bigfoot 1:10

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Erikoispitkät vetoakselit, tekeekö joku?
« Vastaus #6 : 08.01.12 - klo: 00.46 »
Joo, tälleen mä oman nykykardaanin teinkin. Lyhkäset orkkispäädyt ja happoteräsputki. Saa nähä kestääkö.
Just joo.