Kirjoittaja Aihe: pytty halki  (Luettu 2163 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

juhamatti

  • Vieras
pytty halki
« : 04.01.12 - klo: 14.00 »
Osaisiko joku kertoa mitä tai mikä aiheutti cy:n 29ccm pytyn kuoleman?


Halkeama alkaa imukanavasta ja päättyy keskelle sylinteriä huuhtelukanaviin.
Kone toimi ihan hyvin toissapäivänä kun kävin jäällä ajamassa.
Eilenkin se lähti hyvin käyntiin, mutta lysti loppui lyhyeen kun kone sammui melkein kättelyssä.
Sylinteri oli hiukan löytynyt, joten kiristin pultit, mutta mäntä jumitti.
Kun otin pytyn irti paljastui tuo halkeama.
Onko joku 2-pulttisen perus-syntejä?
4-pulttinen ois kyllä tukevampi, mutta kaippa 2-pulttinenkin paikallaan pysyy kun muistaisi joka ajokerran jälkeen pultit kiristää :undecided:

Poissa Koiranputki

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: pytty halki
« Vastaus #1 : 04.01.12 - klo: 14.36 »
Normaali kaks pulttisen vika.. luulisin.
eli toinen pultti on päässyt löyhtymään jolloin puristuksen aikana paine pääsee "vääntämään"
mukia. aikansa nitkuu ja katkaisee sen toisenkin pultin .. tahi halkaisee mukin.
Edellä oleva siis vain spekulointia...kun ei ole sitä kristallipalloakaan.
Mä mitään tiedä. Kunhan löpisen.
R O M P T O R I L L E   tästä

juhamatti

  • Vieras
Vs: pytty halki
« Vastaus #2 : 04.01.12 - klo: 15.38 »
tuo voi pitää paikkansa.

Poissa Lehtibakka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: pytty halki
« Vastaus #3 : 04.01.12 - klo: 19.32 »
Mulla oli lähes samanlainen halkeama 36mm pytyssä, hieman eri paikassa tosin.

Halkeama tulee 2-pulttisessa koneessa juurikin toisen pultin löysyydestä johtuen. Ongelma on lähes täysin ratkaistu, kun pultteja kiristäessä muistaa laittaa reilusti lokua kierteisiin. Itsellä ei ainakaan lokun kanssa ole yksikään pultti löystynyt.

Jos sitten joskus haluaa avata sylkyn pultit niin se operaatio on hieman hankalampi. Joutuu vaan hieman pultteja lämmittelemään ennen kuin alkaa kiertää auki.

Toiset väittää että loku muuttuu nesteeksi kun lohko lämpenee konetta laulattaessa. Itsellä ei ainakaan ole tuota ongelmaa ollut.

Viisaammat kommentoikoot enemmän.

Poissa skippy

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: pytty halki
« Vastaus #4 : 04.01.12 - klo: 20.17 »
ruuviluketta on vaikka mihin lähtöön,kuumankestävää ja tosiaan mikä ei tykkää lämmöstä.myös ilman sitä pärjää jos jälkikiristää lämpimänä näin ainakin prätkisssä jos o alu kansi.laakeriliimaa ei kande käyttää missää puhtais kierteis,ei meinaa taho lähtee mitenkää auki enää

Poissa DIY-man

  • KUArc
    • Profiili
Vs: pytty halki
« Vastaus #5 : 05.01.12 - klo: 01.00 »
Pulttien löystymiseen vaikuttaa myös tiivisteen laatu. Itse en enää ikänä vakiotiivistettä laita 2-pulttisen sylkylle. Metallivahvistettu HD-tiiviste tahi sitten kuparinen kantsii olla.
Kyosho: Twin Force Trial-Modified 4x4x4, Optima, Inferno Kanai-VE, Zaboon 4wd - Valtra Valmet HiTech 6850 1:18 - Scania 140 Bigfoot 1:10

juhamatti

  • Vieras
Vs: pytty halki
« Vastaus #6 : 05.01.12 - klo: 12.05 »
Joo, tuossa oli sellanen kortsun ohukainen musta kumilerppu tiiviste.
Kuparinen on kyllä paras, jos ei sitten kuparisilikonia käytä.