Kirjoittaja Aihe: M8e ?  (Luettu 72716 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa uijui

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
M8e ?
« Vastaus #60 : 02.05.12 - klo: 21.22 »
Alkaa mörkö hahmottua. Mahtuuko tuohon taakse joku nopari? Siis kun sahaan tolle akulle tilan kotelon perästä pois siis. Mikä on pienikokoisin 4s 1/8 nopari?
Vastaheitolla voittoon.

Poissa samp-pa

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: M8e ?
« Vastaus #61 : 02.05.12 - klo: 21.24 »
Miten porukalla on moottorin kiinnitykset kestäneet? Omassa vekottimessa moottori on kiinni kahdella M3-ruuvilla ja nyt kun on noin tunti rata-ajoa takana, molemmat ruuvit on hieman vääntyneet ja kierteet kärsineet.
Koneesta löytyy reikiä vain M3:lle, joten olisiko parempi ratkaisu tehdä reiät paksummille ruuveille tai onko olemassa kelvollisia moottoripukkeja joihin kone tulee kiinni usemmalla ruuvilla? Autona Losi 8ight.

Poissa Jukis

  • KUArc
    • Profiili
Vs: M8e ?
« Vastaus #62 : 02.05.12 - klo: 21.29 »
uijui: http://fi.eurorc.com/product/1607/hobbywing-xerun-sct-pro-esc-blue tää on aika kapea. combona näkyy löytyvän ihan kelpo hintaan http://fi.eurorc.com/product/1608/hobbywing-xerun-sct-pro-b-18-combo

mut noilla shortyilla saa kyllä fiksumpaakin layouttia tohon autoon jos tekee uudet akkutelineet.
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M8e ?
« Vastaus #63 : 02.05.12 - klo: 22.59 »
Miten porukalla on moottorin kiinnitykset kestäneet? Omassa vekottimessa moottori on kiinni kahdella M3-ruuvilla ja nyt kun on noin tunti rata-ajoa takana, molemmat ruuvit on hieman vääntyneet ja kierteet kärsineet.
Koneesta löytyy reikiä vain M3:lle, joten olisiko parempi ratkaisu tehdä reiät paksummille ruuveille tai onko olemassa kelvollisia moottoripukkeja joihin kone tulee kiinni usemmalla ruuvilla? Autona Losi 8ight.

Kössissä ainakin on M4 ruuvit moottorille (Orion)
M3 kuulostaa heppoiselta, hanki kovinta tavaraa mitä löytyy?
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa uijui

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
M8e ?
« Vastaus #64 : 03.05.12 - klo: 21.01 »
Noniin. Sähköt kiinni ja odottelemaan löytyskö kisat!!!!!
Vastaheitolla voittoon.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M8e ?
« Vastaus #65 : 03.05.12 - klo: 23.01 »
Niin täälläkin..

Sunnuntaina.

Kiitos 20 vuodesta!

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M8e ?
« Vastaus #66 : 04.05.12 - klo: 12.21 »
Mikallahan on jo aika härö meininki, selvää yrityksen makua akkujen suhteen  :grin:
Joutuukohan poistaa jotain itellekin M8e:n... vääntää siitä sitten rallygamen, jos ei pomppupaana maistu.
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M8e ?
« Vastaus #67 : 04.05.12 - klo: 15.48 »
Juu! Kävin tänään testaa uusia akkuja ja todella tyytyväinen. 2300kv moottorilla 15-20min ajoaikaa eli neljällä akulla reilusti yli puoli tuntia putkeen.

Ostin vielä uuden laturin Orion TwinSpec joka työntää aina 20A asti. Noita ylläolevia akkuja voi nimittäin ladata jopa 5C eli yli 30A. No jos nyt lataisi vaikka 13A:lla eli 2C. Siihen toi nelipaikkainen ei pysty. Kotona kätevä, mutta radalla voi olla iloa nopeammasta twin-laturista.

Ostin muutakin mutta katotaan sitä sitten myöhemmin..

Todella kiva oli työntää, toi Lavangon M8 baana on huippu!

Ja kaatoja tuli ehkä 2 jolloin piti poistua korokkeelta, muuten sai vaan ajaa  :grin: 
Jotain uutta tupla hyndää siinä oli värkätty keskelle, kai se vaihtelu virkistää ja lisää teknisyyttä (vähän) mutta olis kiva jos rata pysyis tolleen nopeana kuin se nyt on niin saa kunnolla vauhtia alle.
« Viimeksi muokattu: 04.05.12 - klo: 16.09 kirjoittanut GT Warrior »
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa rb

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: M8e ?
« Vastaus #68 : 04.05.12 - klo: 21.04 »
minkälaisia moottoreita/nopareita nää vaatii.
hyväksi todetut vaihto ehdot on.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M8e ?
« Vastaus #69 : 04.05.12 - klo: 21.50 »
No mä luotan K-kaupan tuotteisiin Kyosho+Orion (säätimet/akut/moottorit), mutta Tekin olis heti seuraava vaihtoehto. K-kaupassa takuu pelaa ja autossa vauhtia riittää. Ihan halpaahan se ei ole, M8e ei ole halpaa mutta helvatan hauskaa!
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa topcat

  • TamUA
    • Profiili
Vs: M8e ?
« Vastaus #70 : 04.05.12 - klo: 22.09 »
Nopareista lisäksi Castlen Mamba max monster, Hobbywing, Losi xcelorin, Hobbyking 150 A, Turnigy 150A jne. 150A mallit lienee suosituimpia, Hobbywingistä 80A versiolla pärjää myös (jos akkuina 4s)

Moottorit 1700-2500kv haarukkaan, samat merkit kuin nopareissa. näiden lisäksi Leopardilla löytyy hyviä mosia.

Poissa JiiPee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: M8e ?
« Vastaus #71 : 04.05.12 - klo: 22.12 »
Mä luotan HK-kaupan tuotteisiin, HK-kaupassa ei takuu pelaa mutta hinnan puolesta ei niin harmitakkaan jos joskus käy jotain.
Halpaahan se on ja vauhtia on aivan riittävästi. Kiinatuotteilla M8e on halpaa ja hauskaa.

Sori Mika mut oli pakko....
Revo ja pari pienempää nelipyörästä

Poissa uijui

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
M8e ?
« Vastaus #72 : 04.05.12 - klo: 22.19 »
Mites jos 4-pole konetta haluais niin mikä tilaukseen?
Vastaheitolla voittoon.

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: M8e ?
« Vastaus #73 : 04.05.12 - klo: 22.20 »
Tekin on hyvä setti jos etsii laadukkaampaa moottori / nopari comboa, hintakaan ei hirvitä ja takuuasiat hoituu helposti. Lisäksi tekinin tuotteet on parhaasta päästä ohjelmoimisen ja ominaisuuksien kannalta, mulla ei ole mitään negatiivista sanottavaa tekinin tuotteista.

Jos mulla olis joku sähkö buggy tai truggy niin tekiniä hankkisin ehdottomasti, mulla oli aikaisemmassa hongnorin truggyssä tekinin RX8 combo, toimi erittäin hyvin.

Niin ja jos 4-pole konetta tai kokonaista comboa etsit ja ei ole muutamista kympeistä kiinni, niin tekin on hyvä vaihtoehto.
- Tapsa

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M8e ?
« Vastaus #74 : 04.05.12 - klo: 22.33 »
Mä luotan HK-kaupan tuotteisiin, HK-kaupassa ei takuu pelaa mutta hinnan puolesta ei niin harmitakkaan jos joskus käy jotain.
Halpaahan se on ja vauhtia on aivan riittävästi. Kiinatuotteilla M8e on halpaa ja hauskaa.

Sori Mika mut oli pakko....

Ei siinä mitään, ihan ok  :cool: Radallahan se sitten mitataan loppupeleissä, tosin tänään kun kävin ajamassa olin todella tyytyväinen eikä edes MP9, tosin kohta on  :grin: Mutta ihan vaan kokeeksi, hehe
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Jukis

  • KUArc
    • Profiili
Vs: M8e ?
« Vastaus #75 : 04.05.12 - klo: 22.34 »
Tekin rx8 on kallein nopari m8e vehkeeseen, jos ei lasketa lisäoptioilla olevaa mgm 6S säädintä.
199$ se rx8 nopari ja siihen päälle viel 159$ T8 moottori(tai 4ässälle combo 330$). Halpaa kuin makkara mutta ei tarvitse miettiä että onko riittävän hyvät sähköt, kun on parhaat.

Niin ja muuten melkein kaikki yli 40millisellä kannulla olevat motit näkyy olevan (vähintäänkin) 4 Napaisia(4-pole)
« Viimeksi muokattu: 04.05.12 - klo: 23.33 kirjoittanut Jukis »
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

Poissa Mazza

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: M8e ?
« Vastaus #76 : 04.05.12 - klo: 23.26 »
Nyt on juuri testissä se Tekin RX8:n vastakohta, Hobbywing 60A ja moottorina L-kokoinen 1800kV, akkuina 4s. Nopari ja moottori maksoi yhteensä alle 70€, ja hyvin on tähänastiset pihasudittelut kestäny. Ratatestit vielä korkkaamatta... Eihän niitä voi tehossa verrata, kunnon komboon voi pistää paljon pidemmän välityksen huoletta keston kärsimättä (Omassa nyt 11:1, aavistusksen uskaltaa vielä pidentää). En sinänsä yritä muuta puolustella kuin sitä, että M8e voi olla myös halpaa.
Ishima Rave M1.0Re | Associated RC10L | TQ Racing WGT/PRO-10 | Kyosho e-Mad Force crawler | Olohuonelelu Radline 1:24 buggy

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M8e ?
« Vastaus #77 : 05.05.12 - klo: 10.11 »
Mun mielestä M8e topikissa kannattaa puhua vaan autoista joilla ajetaan radalla joko sisällä tai ulkona, sellaset viritykset ylipitkillä välityksillä ajoa jossain kentällä ilman hyppyjä ja jarrutuksia jne voi sitten pitää noissa muissa topikeissa tai autokohtaisissa aiheissa. Se on nimittäin aivan eri asia kun mennään sinne radalle ajamaan. Siellä ne autot nimittäin joko kestää tai hajoo, kulkee tai ei kulje (suhteessa muihin).
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Kalle

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M8e ?
« Vastaus #78 : 05.05.12 - klo: 10.24 »
Meikäläinen on ainakin ollut tyytyväinen Hobbywing Xerun M6A - Comboon ja 4 ässillä käytellään.
Kunhan tuosta aika jättää niin jotain Tekinin settiä vois kokeilla.

Eipä toistaiseksi ole mitään moitittavaa löytynyt ja loppujenlopuks se on melkeen ihan sama mitä siinä autossa on kiinni, kunhan kaikki toimii ja voimaa löytyy tarvittaessa (auto kokonaisuutena).

Ohjaajasta se yleensä on kiinni miten ne vehkeet kulkee ja pysyy ehjinä :)

Edit: Jos maksais sen Lavangon kausarin nyyyy, toiv. tulee hyvä crossi -kesä!!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M8e ?
« Vastaus #79 : 05.05.12 - klo: 10.32 »
Maksoin jo  :wink:

Paree tulla!
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Kalle

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M8e ?
« Vastaus #80 : 05.05.12 - klo: 10.37 »
Maksoin jo  :wink:

Paree tulla!

Tullaatullaa :)

Pitikö Mika paljon muuttaa alustaa sisäradalta -> ulkoradalle?

Aattelin ite vetästä ekan ajon sisäasetuksilla, voipi olla liian jäykkä, mut sithän sen näkee :)

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: M8e ?
« Vastaus #81 : 05.05.12 - klo: 10.54 »
Nopareista lisäksi Castlen Mamba max monster, Hobbywing, Losi xcelorin, Hobbyking 150 A, Turnigy 150A jne. 150A mallit lienee suosituimpia, Hobbywingistä 80A versiolla pärjää myös (jos akkuina 4s)

Moottorit 1700-2500kv haarukkaan, samat merkit kuin nopareissa. näiden lisäksi Leopardilla löytyy hyviä mosia.

Boldattu kohta!
Siis jos on 4S akut tarvitset nopeudensäätimeltä enemmän virrankestoa kuin 6S akuilla jos mielit saada lähellekään samoja tehoja! Jos 80A nopeudensäädin kestää 6S akkujen jännitteen, niin autosta saa enemmän tehoa renkaille 6S akuilla kuin 4S akuilla säätimen palamatta. Ja samalla tehollakin virta on huomattavasti pienempi 6S akuilla. Eli 4S akut ei ole automaattisesti mikään turvallisempi vaihtoehto. Eikä 6S akut automaattisesti tehokkaampi vaihtoehto. Jos kaikkien romujen virrankesto riittäisi, niin voisimme ajella vaikka 2S akuilla patterikasia täysin samoilla tehoilla.

Ja moottorin kv arvo valitaan täysin akkujen mukaan. Nyrkkisääntönä: alle 2000kv 6S akuille, yli 2000kv 4S akuille.

 - Hount

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M8e ?
« Vastaus #82 : 05.05.12 - klo: 11.06 »
Maksoin jo  :wink:

Paree tulla!

Tullaatullaa :)

Pitikö Mika paljon muuttaa alustaa sisäradalta -> ulkoradalle?

Aattelin ite vetästä ekan ajon sisäasetuksilla, voipi olla liian jäykkä, mut sithän sen näkee :)

Kappi (Kauppinen) sanoi ettei ollut hyvä suoraan sisältä ulos. Itsellä diffeissä tactylit joihin ei tarvii koskea ja iskarit tein uudet, pikkasen jäykempi öljy.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Jukis

  • KUArc
    • Profiili
Vs: M8e ?
« Vastaus #83 : 05.05.12 - klo: 11.24 »
Nopareista lisäksi Castlen Mamba max monster, Hobbywing, Losi xcelorin, Hobbyking 150 A, Turnigy 150A jne. 150A mallit lienee suosituimpia, Hobbywingistä 80A versiolla pärjää myös (jos akkuina 4s)

Moottorit 1700-2500kv haarukkaan, samat merkit kuin nopareissa. näiden lisäksi Leopardilla löytyy hyviä mosia.

Boldattu kohta!
Siis jos on 4S akut tarvitset nopeudensäätimeltä enemmän virrankestoa kuin 6S akuilla jos mielit saada lähellekään samoja tehoja! Jos 80A nopeudensäädin kestää 6S akkujen jännitteen, niin autosta saa enemmän tehoa renkaille 6S akuilla kuin 4S akuilla säätimen palamatta. Ja samalla tehollakin virta on huomattavasti pienempi 6S akuilla. Eli 4S akut ei ole automaattisesti mikään turvallisempi vaihtoehto. Eikä 6S akut automaattisesti tehokkaampi vaihtoehto. Jos kaikkien romujen virrankesto riittäisi, niin voisimme ajella vaikka 2S akuilla patterikasia täysin samoilla tehoilla.

Ja moottorin kv arvo valitaan täysin akkujen mukaan. Nyrkkisääntönä: alle 2000kv 6S akuille, yli 2000kv 4S akuille.

 - Hount

Tuossa nyt tarkoitettiin sitä että se hobbywing 80A ei kestä kuin 4S akut.. muutenhan sillä tietenkin ajettaisiin bashia 6S akuilla matala kv moottorilla.
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

Poissa topcat

  • TamUA
    • Profiili
Vs: M8e ?
« Vastaus #84 : 05.05.12 - klo: 11.29 »
Nopareista lisäksi Castlen Mamba max monster, Hobbywing, Losi xcelorin, Hobbyking 150 A, Turnigy 150A jne. 150A mallit lienee suosituimpia, Hobbywingistä 80A versiolla pärjää myös (jos akkuina 4s)

Moottorit 1700-2500kv haarukkaan, samat merkit kuin nopareissa. näiden lisäksi Leopardilla löytyy hyviä mosia.

Boldattu kohta!
Siis jos on 4S akut tarvitset nopeudensäätimeltä enemmän virrankestoa kuin 6S akuilla jos mielit saada lähellekään samoja tehoja! Jos 80A nopeudensäädin kestää 6S akkujen jännitteen, niin autosta saa enemmän tehoa renkaille 6S akuilla kuin 4S akuilla säätimen palamatta. Ja samalla tehollakin virta on huomattavasti pienempi 6S akuilla. Eli 4S akut ei ole automaattisesti mikään turvallisempi vaihtoehto. Eikä 6S akut automaattisesti tehokkaampi vaihtoehto. Jos kaikkien romujen virrankesto riittäisi, niin voisimme ajella vaikka 2S akuilla patterikasia täysin samoilla tehoilla.

Ja moottorin kv arvo valitaan täysin akkujen mukaan. Nyrkkisääntönä: alle 2000kv 6S akuille, yli 2000kv 4S akuille.

 - Hount
Näinhän se toki on, pointti tuossa mulla tosin oli tuo mitä Jukis ehti jo mainita. Tuota nyrkkisääntöä kennomääristä ja kv lukemasta en itse allekirjoita. Paras kombo jolla olen patterikasia ajanut oli 1700kv koneella ja 4s akuilla.

Poissa uijui

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: M8e ?
« Vastaus #85 : 05.05.12 - klo: 15.10 »
Mun mielestä M8e topikissa kannattaa puhua vaan autoista joilla ajetaan radalla joko sisällä tai ulkona, sellaset viritykset ylipitkillä välityksillä ajoa jossain kentällä ilman hyppyjä ja jarrutuksia jne voi sitten pitää noissa muissa topikeissa tai autokohtaisissa aiheissa. Se on nimittäin aivan eri asia kun mennään sinne radalle ajamaan. Siellä ne autot nimittäin joko kestää tai hajoo, kulkee tai ei kulje (suhteessa muihin).

Selvennyksenä vielä, että minä en hae mitään ylikulkevaa vehjettä, vaan hyvän kaasutuntuman omaavaa kestävää pakettia jolla voitan ne M8e kisat kun eteen tulevat  :afro: Turhasta en kuitenkaan maksa siksi kyselen. Kymppiautoissa käytän vain ja ainoastaan LRP/Nosram vehkeitä.
Vastaheitolla voittoon.

Poissa Jukis

  • KUArc
    • Profiili
Vs: M8e ?
« Vastaus #86 : 05.05.12 - klo: 15.24 »
Sit joko tekin rx8 tai lrp ix8 autoon kiinni. Hobbywingissäkin on hyvä kaasutuntuma ja tuo SCT-pro on pienikokoinen mutta kuitenkin hyvin riittävä tehonkestoltaan, mutta jos et osta tekiniä niin voi jäädä mietityttään et ostiko parhaan ;) Orion on muuten hobbywing eri kuorissa eli siitä ei kannata tekinin hintaa maksaa.
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: M8e ?
« Vastaus #87 : 05.05.12 - klo: 15.32 »
Tekin on hyvä setti jos etsii laadukkaampaa moottori / nopari comboa, hintakaan ei hirvitä ja takuuasiat hoituu helposti. Lisäksi tekinin tuotteet on parhaasta päästä ohjelmoimisen ja ominaisuuksien kannalta, mulla ei ole mitään negatiivista sanottavaa tekinin tuotteista.

Jos mulla olis joku sähkö buggy tai truggy niin tekiniä hankkisin ehdottomasti, mulla oli aikaisemmassa hongnorin truggyssä tekinin RX8 combo, toimi erittäin hyvin.

Niin ja jos 4-pole konetta tai kokonaista comboa etsit ja ei ole muutamista kympeistä kiinni, niin tekin on hyvä vaihtoehto.

Kuten sanoin jo aikaisemmin...
- Tapsa

Poissa Hazard

  • PRCA
    • Profiili
Vs: M8e ?
« Vastaus #88 : 05.05.12 - klo: 17.20 »
Jos parhaan säätimen haluaa joka on myös pieni, kannattaa varmasti katsoa CS Rocket CPX8. Kyseinen säädin kestää 2-5S lipot ja 150A. Säädettävää riittää lähes rajattomasti. Ainoa huono puoli on tuen laatu ongelmien sattuessa, valmistaja ei vastaa sposteihin ja kysymyksiin, ainakaan englanniksi.

No, maksaahan se sen 200€ postiluukkuun toimitettuna, mutta on joka sentin arvoinen. Toimii muuten sensorilla ja ilman jos sellaisen moottorin omistaa.


Poissa Kalle

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M8e ?
« Vastaus #89 : 05.05.12 - klo: 17.55 »
Tuli käytyä pikasee lavangon polttisradalla vähän vesiä työntelee pois ja heittelemässä hiekkaa päälle.
Oli aika mähmässä rata sateen jäljiltä.

Toiv. imeytyisi tässä vuorokauden aikana, ei oikeen muuten hotsita mennä ajelee.