Kirjoittaja Aihe: vuorotteluvapaa ajatuksia  (Luettu 7860 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kaistapää

  • JoeUa RC
    • Profiili
vuorotteluvapaa ajatuksia
« : 06.01.12 - klo: 20.50 »
vähän galluppia siitä onko foorumilla minkäverran sakkia jotka on pitäneet vuorotteluvapaata?jos on pitänyt niin kommenttia?valtaosa on niin nuorta sakkia että ei siihen ole ollut mahdollisuutta/halua.

itsellä on tilanne et lupa on saatu vuoden vuorottelulle ja jään lähiaikoina.en jää lepäämään laakereilla vaan toisiin hommiin meininki mennä.oma työ on hyppinyt silmille jo pari vuotta,ei nappaa pätkääkään.oon ollut samalla työnantajalla,samoissa hommissa nyt 8 vuotta.nyt on vaan tilanne sinällään hassu et kun on jäämässä vapaalle ja korvaava työ on tiedossa niin nytten sit tarjouksia on tullut muutama.valinnan vaikeutta..... :cry:
Kesämies!

Poissa JSJ

  • Honkala GP
    • Profiili
Vs: vuorotteluvapaa ajatuksia
« Vastaus #1 : 06.01.12 - klo: 22.27 »
Pakko kysyä. Kuka maksaa nämä vuorotteluvapaat? Miten joku voi pitää vuoden loman kesken parhaita työvuosiaan? Ja siis rahat tulee jostain kassasta vai? Kuulostaa sossujen onnelalta. Saanko lähettää sulle kirjekuoressa lisää rahaa?
Asso B44.1, SC10 FT
- "Aina kovaa ajoa, satunnaisesti vauhtiakin alamäessä", -JSJ

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: vuorotteluvapaa ajatuksia
« Vastaus #2 : 06.01.12 - klo: 22.42 »
Pakko kysyä. Kuka maksaa nämä vuorotteluvapaat? Miten joku voi pitää vuoden loman kesken parhaita työvuosiaan? Ja siis rahat tulee jostain kassasta vai? Kuulostaa sossujen onnelalta. Saanko lähettää sulle kirjekuoressa lisää rahaa?

Netistä löytyy aika hyvin tietoa aiheesta, ei tarvi tommosia kommentteja heittää...
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa kape

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: vuorotteluvapaa ajatuksia
« Vastaus #3 : 06.01.12 - klo: 22.45 »
eikös siinä pitäny olla työssäoloaika 10v ennenkuin pääsee vuorotteluvapaalle.meidänkin työpaikassa käyttäneet osa sitä.rahallisesti aika huono juttu mut jos terveenä saa pitää vapaata ja pärjää niin mikäjottei.
traxxas e-revo 1/16, traxxas e-maxx,slash 2wd,e-revo

Poissa JSJ

  • Honkala GP
    • Profiili
Vs: vuorotteluvapaa ajatuksia
« Vastaus #4 : 06.01.12 - klo: 23.07 »
Ei tarvitse netistä kattoa mistä ne rahat tulee. Ne tulee työtätekeviltä naapureilta. Siitä voi helposti itsekukin laskea, että paljonko on 10 vuodessa maksanut työkkärimaksuja. Tuskin tulee täyteen vuoden vuorotteluvapaamaksut + mahdolliset tulevat muut korvaukset valtiolta.

Mutta jos on sitä mieltä, että on OK nostaa valtion kautta naapureiden rahaa enemmän kuin itse maksaa järjestelmään niin ei mulla sitten ole enempää sanottavaa. Reilumpaa olisi kun tulisivat itse soittamaan ovikelloa ja pyytämään rahaa.
Asso B44.1, SC10 FT
- "Aina kovaa ajoa, satunnaisesti vauhtiakin alamäessä", -JSJ

Poissa Hyrsleri

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: vuorotteluvapaa ajatuksia
« Vastaus #5 : 06.01.12 - klo: 23.21 »
.en jää lepäämään laakereilla vaan toisiin hommiin meininki mennä.oma työ on hyppinyt silmille jo pari vuotta,ei nappaa pätkääkään

Mun käsityksen mukaan tässä tapauksessa tarkoitus on käydä koittamassa muita hommia eikä yrittää repiä valtiolta rahaa? Jos nyt oikein käsitin niin tämä on loistava mahdollisuus jos harkitsee alanvaihtoa.

Tosin on mahdollista et en ymmärtänyt yhtään mitään  :grin:
Wraith Bronco 2.2 scale, Tamiya Pajero Wraith/ax10, LRP/? Foff-auto ja muutama projekti sekä lätäköissä Robbe Katja. Spektrum dx3c ja dx3s
Turun Seudun Crawlerit  RacersRCshop

Poissa kape

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: vuorotteluvapaa ajatuksia
« Vastaus #6 : 06.01.12 - klo: 23.26 »
[quote
Ei tarvitse netistä kattoa mistä ne rahat tulee. Ne tulee työtätekeviltä naapureilta. Siitä voi helposti itsekukin laskea, että paljonko on 10 vuodessa maksanut työkkärimaksuja. Tuskin tulee täyteen vuoden vuorotteluvapaamaksut + mahdolliset tulevat muut korvaukset valtiolta.


mutta jos on tällainen mahdollista käyttää ja sehän on jokaisella jonka työsuhde kestänyt sen 10 vuotta.en kyllä minä pidä sitä pahana.itse tosin pidän joka vuosi palkatonta vapaata jonkunverran,saa olla lastenkanssa ja harrastella.
« Viimeksi muokattu: 07.01.12 - klo: 00.19 kirjoittanut kape »
traxxas e-revo 1/16, traxxas e-maxx,slash 2wd,e-revo

Poissa Hegetus

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: vuorotteluvapaa ajatuksia
« Vastaus #7 : 06.01.12 - klo: 23.49 »
JSJ on selkeesti joku kateellinen yrittäjä, jonka firma on laman takia konkurssin partaalla.
Akka on jo selkeesti lähtenyt, jonkun huolettoman vuorotteluvapaalla olevan duunarin matkaan.......  :tongue:
Lennokkeja ja autoja..... =) JoeUA
Sponsored by oma ja emännän lompakko.

Poissa kape

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: vuorotteluvapaa ajatuksia
« Vastaus #8 : 07.01.12 - klo: 00.26 »
JSJ on selkeesti joku kateellinen yrittäjä, jonka firma on laman takia konkurssin partaalla.
Akka on jo selkeesti lähtenyt, jonkun huolettoman vuorotteluvapaalla olevan duunarin matkaan.......  :tongue:



 :laugh:

joo.kaikillahan meillä on omat mielipiteet asiasta.sama raha meiltä menee piti joku vuorotteluvapaata tai ei.
traxxas e-revo 1/16, traxxas e-maxx,slash 2wd,e-revo

Poissa koivistonkylä

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: vuorotteluvapaa ajatuksia
« Vastaus #9 : 07.01.12 - klo: 02.36 »
JSJ:llä todellakin tieto/älykkyys taitaa kulminoitua kahteen viestiin :huh:
Itse jäisin heti vuorotteluvapaalle jos olisi mahdollista! enkä tekis yhtään mitään,muutakuin pitäisin itsestäni ja perheestäni huolta. Voisin sanoa että noin 14-15 vuotiaasta asti töitä tehnyt, välivuosi tekisi kutaa..

e: Ja jos ongelmia nykyisen työpaikan kanssa niin loistava vaihtoehto vaihtaa duunia/miettiä tulevaisuutta.
« Viimeksi muokattu: 07.01.12 - klo: 02.43 kirjoittanut koivistonkylä »
Hpi Savage XL-E & Vorza, Trx erevo 1/16, Kyosho XXL

Poissa kaistapää

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: vuorotteluvapaa ajatuksia
« Vastaus #10 : 07.01.12 - klo: 10.58 »
täällähän onkin täysi hullunmylly käynnissä....no onhan se hyvä jos herättää ajatuksia.todellakin on meininki tehdä muitä töitä tai sitten jos hyvin menee niin maata sohvalla ja syleksii kattoon.vuorottelukorvaus on todellakin aivan surkea ja ei sinällään houkuttele pysymään kotona.tämänkin rahan olen moneen otteeseen valtion kassaan kantanut ja olisihan se reilua niitä vähän ottaa taksin.tosin kerkeisi perheellinen sit harrastamaa rc hommeilitakin ihan "tuelta"

työura pitää olle väh 10v ja laitoinkin että olen samalla työantajalla ollut sen 8v ja muut sit päälle.

isoin ropleema mutten sit onkin toi että kenelle/mitä lähtisi tekemään kun jostain on vihit kulkenut ja vaihtoehtoja on ilmestynyt.

Lainaus
Saanko lähettää sulle kirjekuoressa lisää rahaa?
ilman muuta.laitanko tilinron vai tuotko käteen?käyttöä on.

Lainaus
JSJ on selkeesti joku kateellinen yrittäjä, jonka firma on laman takia konkurssin partaalla.
Akka on jo selkeesti lähtenyt, jonkun huolettoman vuorotteluvapaalla olevan duunarin matkaan....... 
tää oli ihan paras.näinki voi käydä,on paremmin aikaa vokotella kylän leidejä vapaalla ollessa.mökissä on mulle kelpaava nainen ja tähän "lainaamiseen"ei liene tarvetta :grin:
Kesämies!

Poissa bartti

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: vuorotteluvapaa ajatuksia
« Vastaus #11 : 07.01.12 - klo: 11.38 »
Vuoroteluvapaa on loisto keksintö, tosin ei tuolla korvauksella herroiksi eletä työtön/lomautettu saa paremmin rahaa.
Itse ottaisin mielusti vuorotteluvapaata mutta tämänhetkisen ansiotaso/työtilanne huomioon ottaen ei pysty  :sad:
Beetlejuice, nutech ja jotain sille välille.

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: vuorotteluvapaa ajatuksia
« Vastaus #12 : 07.01.12 - klo: 13.08 »
JSJ on selkeesti joku kateellinen yrittäjä, jonka firma on laman takia konkurssin partaalla.
Akka on jo selkeesti lähtenyt, jonkun huolettoman vuorotteluvapaalla olevan duunarin matkaan.......  :tongue:

 :grin:

Itsekin olen monesti miettinyt vuorotteluvapaata. Alkaa jo 13.5 vuotta samoissa hommissa jo välillä tökkiä.
Mutta pitäis olla varma paikka muualla, kun ei kiinnosta pelkkää kaurapuuroakaan syödä.
Axial SCX 10 TR

Poissa kojo

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: vuorotteluvapaa ajatuksia
« Vastaus #13 : 07.01.12 - klo: 14.10 »
Kannattaa muistaa, että kyseessä on VUOROTTELUvapaa, eli yleensä esim. lomautusuhanalaisessa työpaikassa joku saa pitää työpaikkansa tai joku jopa mahdollisesti saa uuden työpaikan kun toinen on VUOROTTELUvapaalla.

Sitäpaitsi sinä päivänä kun tajuaa, että se on vain työtä ja elämässä on paljon muutakin, niin ei elämänlaatu ainakaan huonone, nimim. kokemusta on.
KojoRacing-EastSideRC`s
Team C 02 Evo, Losi 22 SCT

Poissa JSJ

  • Honkala GP
    • Profiili
Vs: vuorotteluvapaa ajatuksia
« Vastaus #14 : 07.01.12 - klo: 17.58 »
Jos nyt sitten yrittäisin vielä ekonomina selittää tätä juttua. Palautteen mukaan selitys varmaan menee ohi.

Eläkemaksut menee tavallaan jokaisen omalle tilille, koska odotus on se, että jokainen jossain vaiheessa jää eläkkeelle.

Autovakuutus toimii siten, että auton omistajat sijoitetaan esim. 100 ihmisen ryhmään, jossa jokaisella on noin saman arvoinen auto ja samanlainen kolari tausta (bonukset). Vakuutusyhtiö olettaa, että ehkä 3 autoa näistä 100 autosta on kolarissa joka vuosi. Vakuutusmaksu on sitten laskettu sen mukaan, että näiden 3 kolari auton korvaukset voidaan maksaa näistä 100 auton vakuutusmaksuita, ja jää vielä voittoa vakuutusyhtiölle. Jos myyt autosi 10 vuoden päästä ja ilmoitat vakuutusyhtiölle, että et enään ikinä osta uutta autoa, niin et saa vakuutusrahojasi takaisin.

Työttömyysvakuutusmaksut on laskettu samalla tavalla. On laskettu, että Suomessa on noin 8-9 ihmistä sadasta työ haluisesta työttömänä. Työttömyysvakuutusmaksu on tämän oletuksen mukaan laskettu. Eli taitaa olla 4.5% työntekijältä ja toisen 4.5% maksaa työnantaja. Eli tilanne on tasapainossa. Eli työkkäri maksuista ei jää mitään rahaa säästöön. Pajatso tyhjennetään vuosittain. Silloin kun olet töissä niin maksat naapureitten työttömyyskorvaukset.

Jos nyt oletetaan, että jokainen suomalainen 10 vuoden välein jää vuorotteluvapaalle, tai työttömäksi niin tämä yhtälö ei enään toimi. Silloin tämä työttömyysvakuutusmaksu pitäisi noin kaksinkertaistaa.

En mitään muuta hakenut kirjoituksellani. Mutta ymmärrän sen, että joidenkin mielestä valtiolta tuleva raha on ilmaista tai jotenkin ansaittua. Ei se ole. Se tulee naapurin kukkarosta.
Asso B44.1, SC10 FT
- "Aina kovaa ajoa, satunnaisesti vauhtiakin alamäessä", -JSJ

Poissa svart

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: vuorotteluvapaa ajatuksia
« Vastaus #15 : 07.01.12 - klo: 21.31 »
Eikös näissä vuorottelu vapaissa tyollistetä aina se työtön tilalle ja sen pitää olla työtön nimenomaan, silloin ollaan aika tasa tilanteessa.
B4 ft, SCX-10, Ten-SCTE

Poissa kape

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: vuorotteluvapaa ajatuksia
« Vastaus #16 : 08.01.12 - klo: 09.29 »
Eikös näissä vuorottelu vapaissa tyollistetä aina se työtön tilalle ja sen pitää olla työtön nimenomaan, silloin ollaan aika tasa tilanteessa.


kyllähänse näin on.ja turha pohtia että kaikki käyttäisi tätä mahdollisuutta hakea vuorotteluvapaalle kun se ei ole kaikille mahdollista eikä kaikki haluakkaan.
traxxas e-revo 1/16, traxxas e-maxx,slash 2wd,e-revo

Poissa Iku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: vuorotteluvapaa ajatuksia
« Vastaus #17 : 08.01.12 - klo: 10.19 »
Vuorotteluvapaan kulut menevät ensisijaisesti työttömyyskassasta jos henkilö siihen kuuluu ja muut hakee sen Kelasta. Korvaus on enintään 80 % siitä päivärahasta, jonka henkilö saisi työttömänä ollessa. Eli jos kuuluu työttömyyskassaan, niin valtio saa yhden työttömän pois kortistosta eikä maksa mitään ja muussa tapauksessa valtion kustannukset tippuvat minimi 20 %. Tässä ei otettu huomioon mahdollisia muita korotuksia työttömänä ollessa.
En ole ekonomi eikä mulla mitään sen parempaa taloudentuntemusta ole. Mun naapuri ei maksa mun kuluista mitään ja mitä väliä sillä olisi vaikka maksaisi jos kerran yhteiskunta antaa siihen laillisen mahdollisuuden. Kaikki me loppupeleissä maksamme ittemme kipeiksi.

Poissa Grasshopper

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: vuorotteluvapaa ajatuksia
« Vastaus #18 : 08.01.12 - klo: 11.43 »
Jos nyt sitten yrittäisin vielä ekonomina selittää tätä juttua. Palautteen mukaan selitys varmaan menee ohi.

Eläkemaksut menee tavallaan jokaisen omalle tilille, koska odotus on se, että jokainen jossain vaiheessa jää eläkkeelle.

Autovakuutus toimii siten, että auton omistajat sijoitetaan esim. 100 ihmisen ryhmään, jossa jokaisella on noin saman arvoinen auto ja samanlainen kolari tausta (bonukset). Vakuutusyhtiö olettaa, että ehkä 3 autoa näistä 100 autosta on kolarissa joka vuosi. Vakuutusmaksu on sitten laskettu sen mukaan, että näiden 3 kolari auton korvaukset voidaan maksaa näistä 100 auton vakuutusmaksuita, ja jää vielä voittoa vakuutusyhtiölle. Jos myyt autosi 10 vuoden päästä ja ilmoitat vakuutusyhtiölle, että et enään ikinä osta uutta autoa, niin et saa vakuutusrahojasi takaisin.

Työttömyysvakuutusmaksut on laskettu samalla tavalla. On laskettu, että Suomessa on noin 8-9 ihmistä sadasta työ haluisesta työttömänä. Työttömyysvakuutusmaksu on tämän oletuksen mukaan laskettu. Eli taitaa olla 4.5% työntekijältä ja toisen 4.5% maksaa työnantaja. Eli tilanne on tasapainossa. Eli työkkäri maksuista ei jää mitään rahaa säästöön. Pajatso tyhjennetään vuosittain. Silloin kun olet töissä niin maksat naapureitten työttömyyskorvaukset.

Jos nyt oletetaan, että jokainen suomalainen 10 vuoden välein jää vuorotteluvapaalle, tai työttömäksi niin tämä yhtälö ei enään toimi. Silloin tämä työttömyysvakuutusmaksu pitäisi noin kaksinkertaistaa.

En mitään muuta hakenut kirjoituksellani. Mutta ymmärrän sen, että joidenkin mielestä valtiolta tuleva raha on ilmaista tai jotenkin ansaittua. Ei se ole. Se tulee naapurin kukkarosta.

Unohdat, että vuorotteluvapaa saattaa hyvinkin maksaa itsensä takaisin pidentyneenä työurana. Ei kannata vähätellä vuoden tauon/maisemanvaihdon henkistä ja fyysistä vaikutusta työntekijään. Vuorotteluvapaa maksaa murto-osan siitä mitä esim. ennenaikainen eläke tai sairauseläke.
« Viimeksi muokattu: 08.01.12 - klo: 11.53 kirjoittanut Grasshopper »
Yokomo - Kyosho - Hobbywing - Intellect - Sanwa - Kawada

Poissa kaistapää

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: vuorotteluvapaa ajatuksia
« Vastaus #19 : 20.01.12 - klo: 07.17 »
nyt se sitten alkaa olla vuorotteluvapaa käsillä.tänään viimeinen,löysä päivä duunissa ja maanantaina aloittaa sitten mun seuraaja jolle on nyt annettu mahdollisuus.....

ei tarvii naapureitten maksaa mulle mitään maksaa vaan maanantaina alkaa uudet tuulet ja alan minä sitten taas maksamaan naapureille lorvimisesta.ei tarvii olla ekonomisti että voi laskea kuka säästää.

juhlan kunniaksi hieman ot ja erittäin ajankohtainen biisi.olkaa hyvät ja kuunnelkaas sanoja:

Timo Rautiainen & Trio Niskalaukaus - Älkää selvittäkö
Kesämies!

Poissa monsteri79

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: vuorotteluvapaa ajatuksia
« Vastaus #20 : 20.01.12 - klo: 12.22 »
[quote
mutta jos on tällainen mahdollista käyttää ja sehän on jokaisella jonka työsuhde kestänyt sen 10 vuotta.en kyllä minä pidä sitä pahana.itse tosin pidän joka vuosi palkatonta vapaata jonkunverran,saa olla lastenkanssa ja harrastella.

voi kun olisikin mahdollista, todellisuudessa läheskään joka firmassa ei saa pitää vuorotteluvapaata vaikka mikä laki sen sallisi.
jäisin heti jos olisi mahdollista.
Traxxas Stampede ja Rustler  2x HPI Blitz

Poissa Isosuo

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: vuorotteluvapaa ajatuksia
« Vastaus #21 : 20.01.12 - klo: 20.05 »
kuka hemmetti toi JSJ oikein on?

Poissa JSJ

  • Honkala GP
    • Profiili
Vs: vuorotteluvapaa ajatuksia
« Vastaus #22 : 20.01.12 - klo: 23.20 »
JSJ olen minä. Minua huolettaa Suomen tulevaisuus, budjetti alijäämä, ynnä muu asiaan liittyvä mikä ei näytä olevan tärkeätä tämän otsikon alla kommentoiville. Ei varmaan uppoa myöskään tuo eläkerajan nosto? Tärkeämpää on näköjään se, että tulee hirveet säästöt siitä, että kaverit istuu kotona. 20% sieltä ja vielä toiset 20% täältä. Toinen tärkeä asia näyttää olevan oman edun maksimointi muiden kustannuksella. Sosialismi on Suomessa voimissaan.

Te olette näköjään keksineet ikiliikkujan. Aina kun yksi kaveri tiputtautuu pois työelämästä niin seuraava tilalle 20% pienemmällä korvauksella. Lopulta istutaan kaikki kotona ja ihmetellään miksei sossun täti enään anna rahaa ja sivele poskea vaikka kauniisti pyydetään.

Jos täällä joku voi esittää laskelman siitä minkä takia on Suomen etu että työikäiset kaverit istuu kotona niin saat aivan varmasti Nobelin palkinnon. Mä takaan sen.

Ei pitänyt enään tähän vastata mutta vihaks pistää jos ei jaksa katsoa omaa napaa pidemmälle.


Kaistapäälle hyviä vuorovapaita. En tätä mitenkään tarkoittanut henkilökohtaiseksi hyökkäykseksi.

AY pomojen lakkoilemalla kiristämät sopimukset tämän sallii ja ei siinä sitten mitään. Jatketaan paperiliiton jalanjäljillä. Sieltä riittää niitä tuuraajia.

Jaakko Jaatinen

PS. Ette sitten äänestäneet  #6
Asso B44.1, SC10 FT
- "Aina kovaa ajoa, satunnaisesti vauhtiakin alamäessä", -JSJ

Poissa bartti

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: vuorotteluvapaa ajatuksia
« Vastaus #23 : 21.01.12 - klo: 00.00 »
Kaikki vaan ei halua juosta oravan pyörässä pää punasena suotakoon se heille, jos haluaa stressata itsensä hengiltä tienatessa rahaa jollekkin p*skamahalle joka istuu norsunluu tornissa sallittakoon sekin AAMEN.
Beetlejuice, nutech ja jotain sille välille.

Poissa koivistonkylä

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: vuorotteluvapaa ajatuksia
« Vastaus #24 : 21.01.12 - klo: 00.09 »
Olen samaa mieltä Jaatisen kanssa. Duunareilta kaikk poik vaan, mielestäni duunareiden lisäksi pitäisi ostaa valtiolta sika hinnalla vaatteet päälleen,että kadullakin tunnistaa kuka on tavis työläinen :tongue:

Niin että hyviä vuorotteluvapaita vaan.....


Ei vaan,,Ehkäpä Herra Jaatisen kannattais tutustua paremmin aiheeseen ennen kuin tulee huuteleen mottipäisiä intterweppii :grin:
Hpi Savage XL-E & Vorza, Trx erevo 1/16, Kyosho XXL

Poissa kaistapää

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: vuorotteluvapaa ajatuksia
« Vastaus #25 : 21.01.12 - klo: 06.34 »
Lainaus
Aina kun yksi kaveri tiputtautuu pois työelämästä niin seuraava tilalle 20% pienemmällä korvauksella.

tämä jannuhan saa jotakuinkin saman liksan kun mä,tottakai henkilökohtaiset lisät mitkä on vuosien varrella tuntipalkkaan raadettu,jää pois.
valtio säästää kun kaveri ei saa työttömyyspäivärahaa eikä mitään sossun hiluja.minä ei nosta valtion hiluja niin minkä takia tämä nyt sit johtaa siihen et kohta istutaan himassakoko kööri,en ymmärrä.

eipä siin mitn.jatkakaas tätä vääntämistä ja eritoten mutuilua ja meiksi lähtee kohta vetää skabat itärossiin ja sen jälkeen muutamat pullot ravitsevaa keskaria juhlan kunniaksi.

aamen!
Kesämies!

Poissa kaistapää

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: vuorotteluvapaa ajatuksia
« Vastaus #26 : 18.12.12 - klo: 22.00 »
hiljaista on ollut täällä.no tilanne on nyt sitten semmoinen että vuorotteluvapaa loppuisi 31.12.2012.nimenomaan loppuisi koska irtisanoiduin entisestä duunista pari viikkoo sitten ja jatkan hommia uudessa paikassa tuntemattoman ajanjakson verran.

sitten näille urputajille jotka olivat huolissaan suomen ja kenties koko valtakunnan tulevaisuudesta kun jäin vuorotteluun että latinlatia en hakenut korvauksia vaan kaikki mitä on tullut,tuli työnteosta,ei neppailemalla.

suosittelen.............
Kesämies!

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: vuorotteluvapaa ajatuksia
« Vastaus #27 : 23.12.12 - klo: 12.50 »
No, joka tapauksessa toivotan uusia voimia ja päreitä tulevassa duunikoitoksessasi.
Tuli ennen ammatinvaihtoa itsekkin katteltua tuotakin vaihtoehtoa.

Järjestelmä tukee aika vähän taloudellisesti, mutta näitä, joiden mielestä vasta haudassa olet ansainnut hetken tuottavaa lepoa, riittää näköjään ;)
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2