Kirjoittaja Aihe: Kääntösädettä pienemmäksi Mad Forceen?  (Luettu 2654 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ganja67

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kääntösädettä pienemmäksi Mad Forceen?
« : 16.01.12 - klo: 16.05 »
Miten saada Madin renkaat enemmän linkkuun kääntyessä?Tällä hetkellä vastarissa ja lähettimessä patterit!!!Eli kuinka paljon vaihto akkuihin mahtaa auttaa vai joutuisiko/auttaisiko servon vaihto parempaan/kalliimpaan?Itse kun olen suht vihreä vielä omistajana näissä RC hommissa niin apu oisi paikallaan :smiley:
Mad Force,Cen Magnum NX,Kyosho Pure Ten Fazer,Tamiya DF03-Ra

Poissa Chili

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Kääntösädettä pienemmäksi Mad Forceen?
« Vastaus #1 : 16.01.12 - klo: 17.06 »
Radiota voi koittaa hiplailla, myös ohjauslinkistön säätäminen auttaa, mutta mitä enemmän servon kääntää renkaita, sitä enemmän se tarvitsee vääntöä.
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kääntösädettä pienemmäksi Mad Forceen?
« Vastaus #2 : 16.01.12 - klo: 18.36 »
kyllä eli vaihtamalla alkuperäistä paremman ohjausservon ja 6V nimh akun pattereiden tilalle autoon
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kääntösädettä pienemmäksi Mad Forceen?
« Vastaus #3 : 17.01.12 - klo: 13.44 »
Noiden ylläolevien ohjeiden lisäksi radio pitää olla sellainen jossa on EPA-säätö ja uuden servon paikalleen laittamisen jälkeen EPA pitää säätää tarkasti kumpaankin suuntaan siten ettei linkistö rajoita servon liikerataa vaan servo pystähtyy ennen renkaiden ja linkistön ääriasentoa.

 - Hount

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kääntösädettä pienemmäksi Mad Forceen?
« Vastaus #4 : 20.06.12 - klo: 12.34 »
Sitten kun keinuvarret kuluu, saat poikittaista väljää heikentämään rungosta vivuilla työntävän servolinkistön voimaa ja tarkkuutta.  Töyssyt lyö ohjauksen "pois". Toiset on lisänneet banhard-tangon ensiavuksi.

Paristo, tai niiden muotoiset halvat akut, ei ruoki kuin ehkä 10 kiloon servoa noin painavan auton leveillä renkailla vastustaessa. Lopulta loppuu runkoon sijoitetun saverin kiristysvarakin, suojaus katoaa!

Siihen on kaikkeen modifiointi olemassa. Poistaa koko orkkis ohjauksen.
Jousituksen keinuvarren kylkeen banjoon liki lätkä, jossa servo nenänsä alespäin keinun sisäkyljessä. Servovarressa superjäykkä saverijousi , ja pyörästä toiseen paksumpi, kovempi raidetanko. Ei jousitus muuta ohjausta enää!
16 kilonen servo mulla oli, ja must se riitti, ku sitä ruokki 6 voltin jännitteellä, ja vahvalla min 3A virtamäärällä. Saatavana on 24kg  ja ylikin servoja, mutta sitten niitä usein jo ruokitaan vastaanottimesta erotetulla suoraruokinnalla, yli vastarin sietämän 6 voltin, ja otetaan vastarilta vain dataa.

Tilaa servolle siinä pitää tehdä, korottamalla tai siitämällä kevytsisältöistä vastarilootaa. Kattoa vähän miten jousituksen ristiinmeno vie tilaa, ettei servonperä töki runkolevyyn. Toinen kaveri laittoi puskurilevyn taa ylös pienen vastarille ja toisen ulkokylkeen vastarinakuille.

1 Kaveri laittoi buggyn lootan, käsittääkseni taakse runkolevyn kylkeen. En tiedä kummalle puolen.
Radiolaiteakun voi vaihtaa kevyempään vahvaan lipoakkuun, jos hommaa lipoja ymmärtävän lataimen.
Mulla kun oli sähköversio twinforce, ni otin ajoakuista ulkoisella bec-piirillä sen servon ruokinnan.
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2