Kirjoittaja Aihe: M8e kilpailuiden säännöt  (Luettu 33059 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jukis

  • KUArc
    • Profiili
Vs: M8e kilpailuiden säännöt
« Vastaus #30 : 12.02.12 - klo: 17.47 »
Eiköhän tämän sarjan kalusto mitä on jo olemassa suomessa ole ihan suttauskäyttöön hommattuja kun ei kilpailuja ole ollut. Mikäli lisää kilpailijoita haetaan niin tuommoinen 200-500e lisäsijoitus ei sitä ainakaan helpota.
Mistään ylivertaisesta edusta tehojen suhteenhan ei ole kyse kuten edellisissä kirjoituksissa on todettu. Tienneet ovat siitä että muualla on 4S rajoitus mutta mitä sitten? Eri asia halutaanko sarjaan osallistumisesta tehdä helppoa vai kopioida jonkun organisaation sääntöjä pilkulleen.
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

Poissa andetee

  • PRCA
    • Profiili
Vs: M8e kilpailuiden säännöt
« Vastaus #31 : 12.02.12 - klo: 18.15 »
Akkujen 4S rajoituksessa on yksi ongelma, ne joilla on 1200-1600kv moottori eivät pysty kilpailemaan ilman 150-200e panostusta uuteen moottoriin(+70-300e akkuihin).

Tämäkin on ihan vaan arvausta, mutta jos kone on luokkaa 1600 kv, niin 4S akuilla ja sopivalla pinionilla menestys tuskin jää siitä kiinni, että auto kulkee suoran päässä ehkä noin 10 km/h hitaammin kuin muut. Kuten videosta kisakutsuketjussa huomaatte, niin huippuja tarttee aika vähän ko. radalla ja oikean linjan ajaminen tuottaa varmasti paremman kierrosajan, kuin hillitöntä kyytiä pääsuoraa pitkin ja mutkasta läpi turistiradalle  :laugh:

Edit: 1200 kv koneella saattaa jo jäädä sen verran jalkoihin, että toinen kone vois olla paikallaan. Edelleen, kaikki tää perustuu arvaukseen, koska mulla itelläni ei ole 6S akkuja. Pahoittelen, jos arvaan väärin. Joku viisaampi tietty voi korjata :)
« Viimeksi muokattu: 12.02.12 - klo: 18.25 kirjoittanut andetee »
XRay XB4, Tekno SCT410.3, EB48.3

Poissa KooBee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: M8e kilpailuiden säännöt
« Vastaus #32 : 12.02.12 - klo: 18.40 »

Mistään ylivertaisesta edusta tehojen suhteenhan ei ole kyse kuten edellisissä kirjoituksissa on todettu. Tienneet ovat siitä että muualla on 4S rajoitus mutta mitä sitten? Eri asia halutaanko sarjaan osallistumisesta tehdä helppoa vai kopioida jonkun organisaation sääntöjä pilkulleen.

Kyllä sääntöjen olisi syytä olla edes suunnilleen samat kuin muuallakin, mielestäni olisi melko järjetöntä tehdä noin suuri poikkeus "muun maailman" sääntöihin verrattuna.

Mutta ei siitä sen enempää.

Poissa kappi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: M8e kilpailuiden säännöt
« Vastaus #33 : 12.02.12 - klo: 18.46 »
Tuolla on sähkösetuppeja http://www.teamtekin.com/hotwire/ESCsetups/rx8-setup-sheets.html
Näytetään team tekinin 1/8 buggy autoissa käytettävän 4s akkuja valtaosin, on kyllä 5 ja 6 ässäkin käytössä.  Millähän säännöillä nuo ajelee kun ei akkurajoitusta ole?

Minä olisin sitä mieltä että ihan sama paljonko niitä ässiä löytyy ja mistä niitä riittää  :azn: Mun setupit ei tule ketään kiinnostaa eikä ehkä kannata apinoida kun on ihan olemattomalla kokemuksella suunniteltu, mutta kerron kuitenki että käytössä on 1700kv mosa ja 4s akut. Hyvin tuntuu huiput riittävän Nokialla, ei jää siitä kiinni, vaan tästä joka kirjoittaa :grin:

Poissa topcat

  • TamUA
    • Profiili
Vs: M8e kilpailuiden säännöt
« Vastaus #34 : 12.02.12 - klo: 20.14 »
Jepjep, olen ajellut 2200 kv ja 1700 kv koneilla, akkuina on aina ollut 4s. Koneet on ollut eri merkkisiä, joten sinänsä ei täysin vertailukelpoisia, mutta nyt jos uutta comboa autoon valitsisin, olisi tuo 1700 kv ehdottamasti valintani. Vääntävän koneen kanssa on laaja skaala välityksiä valittavana. Ulkoradalla 1700 kv kone meni ongelmitta 18 hampaisella pinionilla ilman lämpöongelmia ja vauhtia piisasi vähintäänkin liikaa, jopa enemmän kuin mitä 2200 kv koneen sallimilla välityksillä. 

Kisojen akkurajoituksiin en ota sen kummemmin kantaa, puolestani kaikki voisi lykätä niillä mitä sattuu kaapista löytymään. 4s lienee kuitenkin riittävä pienillekkin kv lukemille, kunhan vaan välitykset on mietitty kohdilleen. Ja eikös nuo 1300kv luokan koneet ole enempi tryggy mosia?

Poissa andetee

  • PRCA
    • Profiili
Vs: M8e kilpailuiden säännöt
« Vastaus #35 : 12.02.12 - klo: 21.17 »

Minä olisin sitä mieltä että ihan sama paljonko niitä ässiä löytyy ja mistä niitä riittää  :azn: Mun setupit ei tule ketään kiinnostaa eikä ehkä kannata apinoida kun on ihan olemattomalla kokemuksella suunniteltu, mutta kerron kuitenki että käytössä on 1700kv mosa ja 4s akut. Hyvin tuntuu huiput riittävän Nokialla, ei jää siitä kiinni, vaan tästä joka kirjoittaa :grin:

Taitaa tämän kirjoittajan auto olla juurikin se vihreä kössi kilpailukutsuun linkatussa videossa, joka menee suoralla "ihan kivasti". Perässä tulee 2200 kv:n koneella varustettu valkoinen Ansmanni. Nopeuseron voi jokainen todeta itse videosta...
XRay XB4, Tekno SCT410.3, EB48.3

Poissa Jukis

  • KUArc
    • Profiili
Vs: M8e kilpailuiden säännöt
« Vastaus #36 : 13.02.12 - klo: 23.49 »
Ei varmaan sisäradalla liian hitaaksi jää, mutta tämän ketjun nimihän on M8e säännöt.
Jos kesällä kisoja järjestetään niin ne joilla on muun maailman mukaisesti kisalailliset sähköt on varmasti keskittymässä polttikseensa tai m2/4-10. Kun taas niillä joilla on vain se patterikasi on todennäköisemmin 6s sähköt.
Toki jos maastosarjaan tulee M8e luokka joskus niin siinä on varmaankin hyvä toteuttaa efran sääntöjä.
Itselläni on 4s sähköt ja 2250kv kone että sikäli minulla lienee etua siitä ettei 6s sallittaisi, Mutta se että kisoja ei koskaan tule nokiaa ylemmäs kilpailijoiden puutteen takia ei aja minun etuani.
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M8e kilpailuiden säännöt
« Vastaus #37 : 13.02.12 - klo: 23.57 »
6S pidemmän ajoajan vai suuremman tehon takia? (sori jos kysymys on tyhmä mutta kun en ole ihan varma)

Se mitä olen itsekin lukenut esim. R/C techistä niin kokeneet tuntuvat valitsevan mielummin pienemmän kv moottorin kuin isomman buggyyn jostain syystä. Ainakin kun kyseessä on Orion moottori.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Jukis

  • KUArc
    • Profiili
Vs: M8e kilpailuiden säännöt
« Vastaus #38 : 14.02.12 - klo: 00.13 »
Itsekkin rctechiä lukeneena esim. Tekno(rc) suosittelee 6s ja ~3300mah ja matala kv moottoria sen viileyden ja pidemmän ajoajan vuoksi. Wattitunnithan(ja akkujen paino) on samat mutta isommalla jännitteellä on pienempi tehohäviö. Tehohäviöhän tarkoittaa lämpöä ja lisälämpö nostaa resistanssia ja lisää tehohäviöä.
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: M8e kilpailuiden säännöt
« Vastaus #39 : 14.02.12 - klo: 08.34 »
Itsekkin rctechiä lukeneena esim. Tekno(rc) suosittelee 6s ja ~3300mah ja matala kv moottoria sen viileyden ja pidemmän ajoajan vuoksi. Wattitunnithan(ja akkujen paino) on samat mutta isommalla jännitteellä on pienempi tehohäviö. Tehohäviöhän tarkoittaa lämpöä ja lisälämpö nostaa resistanssia ja lisää tehohäviöä.
sen lukemisen sijaan kannattaisi varmaan ajella :)

4s ja 2000kv on aivan loistava combo. Tai esim 4s ja 1700kv tai 4s ja 1900kv

6s 2000kv on sit semmonen ettei tarvii radalle mennä.

Eniveis ihan niinku sanoin SC-topicissa, niin tällä threadilla ei ole mitään virkaa ennenkuin on joku elin joka ylläpitää sääntöjä. Aina voidaan puhua ja hinkata vaikka mitä mutta joku threadi rc10 forumissa ei luo sääntöjä :)
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M8e kilpailuiden säännöt
« Vastaus #40 : 14.02.12 - klo: 08.43 »
Eli siis voisin osallistua kisoihin jos hommaisin 4S kovia akkuja? Ja tuolla 2000kv:lla ei tällä hetkellä anna tasoitusta muille. Parin vuoden päästä kuitenki porukka nauraa millä mopoilla on nyt ajettu...
ts. mitä tekniikkaa porukalla nyt käytössä? Omat ajot toki vaan huvin vuoksi, mutta kysympähän kuitenkin

No varmasti voit. Mukaan vaan!
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa akau

  • PRCA
    • Profiili
Vs: M8e kilpailuiden säännöt
« Vastaus #41 : 14.02.12 - klo: 09.55 »
Ihan mielenkiinnosta on pakko kysäistä.

Kuinka monella jää väliin Nokian kisat akku säännön takia?
Eli aikaa ja halua olis ollut osallistumiselle, mutta ainoot akut
mitä kasi-autoon löytyy kotoa on kovakuorisia 6s-lipoja.

Tämä kysymys ihan vaan kesää ajatellen.

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M8e kilpailuiden säännöt
« Vastaus #42 : 14.02.12 - klo: 10.23 »
Välillä herää kysymys että ollaanko tässä tekemässä kisaluokkaa, vai saada autoja kisoihin ja säännöt luodaan sen perusteella miten kukakin on autonsa rakentanut pihasuttausta silmälläpitäen?

Mä olen edelleen 4S kannalla, silloin säännöt pysyvät selkeinä kun ei ole eri variaatioita käytössä joita kukin sitten arvuuttelee mikä olisi menestyksen kannalta paras vaihtoehto. Mitä enemmän tulee vaihtoehtoja sähköjen osalta, sitä sekaisemmalta koko homma tulee vaikuttamaan.
Kylätason RC-kuski.

Poissa topcat

  • TamUA
    • Profiili
Vs: M8e kilpailuiden säännöt
« Vastaus #43 : 14.02.12 - klo: 11.15 »
Kisat meinasi jäädä väliin koska omistin aiemmin vain 4s pehmeäkuorisia akkuja. Tilasin kuitenkin hardcaset tilalle ja ne ovat jo käytössä.

Kovakuorisuus vaatimus on kyllä niin ehdoton että sehän ei edes juuri herättänyt keskustelua. Hyvä niin.

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: M8e kilpailuiden säännöt
« Vastaus #44 : 14.02.12 - klo: 12.59 »
6S pidemmän ajoajan vai suuremman tehon takia? (sori jos kysymys on tyhmä mutta kun en ole ihan varma)

Se mitä olen itsekin lukenut esim. R/C techistä niin kokeneet tuntuvat valitsevan mielummin pienemmän kv moottorin kuin isomman buggyyn jostain syystä. Ainakin kun kyseessä on Orion moottori.

Ei kumpikaan. 6S vs 4S tarkoita automaattisesti pidempää ajoaikaa tai suurempaa tehoa.
Tarkoittaa pienempää virtaa samalla teholla.

Nyt kun tästä on noussut tämmöinen hirveä vääntö, niin luulen että on helpompaa minunkin taipua max 4S akkujen kannalle, kun kovinkaan moni ei ole ymmärtänyt moottorin kv-arvon, jännitteen, virran ja tehon merkitystä. Lienee helpompaa laittaa tuo max 4S akku, kun sellainen lataantuu nopeammin täyteen (useampi kenno, sen suurempi jumppa lopuksi kennoja balansoidessa)

Eipähän tarvitse kenenkään miettiä että pitäiskö nyt käyttää 4-, 5- vai 6S akkua, jos maksimi on 4S niin maksimikennomäärä on ainut järkevä. 3S nostaa virrat liian korkeiksi.

Muistakaahan sitten käyttää laadukkaita akkuja!
http://rc10.fi/index.php?topic=25687.msg584680#msg584680

 - Hount

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M8e kilpailuiden säännöt
« Vastaus #45 : 14.02.12 - klo: 13.09 »
Jos ei 6S tarjoa mitään olennaista "automaattisesti", niin ei minusta niitä kannata rajata kisojen ulkopuolelle ainakaan kerhokisoissa; toisaalta miksi niitä sitten väkisin käyttämäänkään, 4S lienee oikea suunta seuraaviin (tai ainakin sitä seuraaviin) kisoihin jotta ollaan EFRAn kanssa yhteensopivia. Kovakuorisuus on varmaan kaikkiean hyväksyttävissä turvallisuuden takia.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Jukis

  • KUArc
    • Profiili
Vs: M8e kilpailuiden säännöt
« Vastaus #46 : 14.02.12 - klo: 13.35 »
EFRA:lla siis ei ole vielä sääntöjä tähän luokkaan. Ei taida ROARillakaan olla. Tosiaan harvemmalla varmaan on 2kpl 3s kovakuorisia käytössään.
6s ja yli 1700kv on ihan varma ylilyönti jo kestävyydenkin suhteen, isolla roottorilla ei kestä tuommoisia kierroksia.
Minä kannata sitä ettei jännitettä rajoitettaisi ihan senkin takia että pystyy oikeasti rakentamaan sellaisia autoja joilla voi ajaa pitkiä eriä.
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M8e kilpailuiden säännöt
« Vastaus #47 : 14.02.12 - klo: 13.42 »
Okei, no ei sitten sekoteta EFRAa tähän (luulin jostain näin lukeneeni, sori!)
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Jukis

  • KUArc
    • Profiili
Vs: M8e kilpailuiden säännöt
« Vastaus #48 : 14.02.12 - klo: 13.45 »
Niin sanoin että mikäli maastosarjaan tulee m8e luokka niin sitten efran sääntöjä kuten muissakin luokissa. Eiköhän siinä vaiheessa semmoiset löydy.
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: M8e kilpailuiden säännöt
« Vastaus #49 : 14.02.12 - klo: 13.54 »
Pientä OT:tä, mutta pidän aika epätodennäköisenä, että M8e tulisi Maastosarjan kylkeen joskus. Eikö oikea paikka ole M8-sarja tai Openi? Niin sanotut oikeat 1/10-radat eivät kestä kasimörköjen rymistelyä.

Poissa andetee

  • PRCA
    • Profiili
Vs: M8e kilpailuiden säännöt
« Vastaus #50 : 14.02.12 - klo: 14.49 »
Pientä OT:tä, mutta pidän aika epätodennäköisenä, että M8e tulisi Maastosarjan kylkeen joskus. Eikö oikea paikka ole M8-sarja tai Openi? Niin sanotut oikeat 1/10-radat eivät kestä kasimörköjen rymistelyä.

Joo, kyllä taitaa olla polttisradat niitä, missä patterikaseilla kannattaa ajaa. Ja matkaa ylipäänsä kansalliselle/sm-tasolle on vielä piiiiiitkä matka. Ajetaan nyt ensin Nokian kisa ja katellaan sitten miten tätä luokkaa voi kehittää. Mut kesällä olis kyllä siistiä päästä kisaamaan ihan "isollakin" radalla  :wink:
XRay XB4, Tekno SCT410.3, EB48.3

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M8e kilpailuiden säännöt
« Vastaus #51 : 14.02.12 - klo: 18.13 »
Nyt kun tästä on noussut tämmöinen hirveä vääntö, niin luulen että on helpompaa minunkin taipua max 4S akkujen kannalle, kun kovinkaan moni ei ole ymmärtänyt moottorin kv-arvon, jännitteen, virran ja tehon merkitystä.

On kyllä ymmärretty, mutta säännöt on selkeämmät kun on määrätty kennojen määtä. Lisäksi, 2s ja 4s akkuja löytyy aika hyvin kovakuorisina, eikä niiden virtojen ja lämpöjen kanssa ole ongelmia kun käytetään hyviä liittimiä ja laitetaan oikea välitys.

Kylätason RC-kuski.

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: M8e kilpailuiden säännöt
« Vastaus #52 : 14.02.12 - klo: 18.47 »
EFRA:lla siis ei ole vielä sääntöjä tähän luokkaan. Ei taida ROARillakaan olla.

Siinä olet oikeassa että EFRA:lla ei ole sääntöjä 1:8 sähköcrossareille, mutta ROAR:lla on ollut jo muutaman vuoden ajan. Tuolta löytyy säännöt: http://www.roarracing.com/downloads/2010_ROAR_Rule_Book.pdf (sivu 69)

Akkuina siis sallittu 3S, 4S tai kaksi samanlaista 2S pakettia sarjaan kytkettynä.

3200 gramman painorajaan pääsemiseksi saa ilmeisesti hieman tehdä vielä töitä 4S lipoilla?  :azn:

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M8e kilpailuiden säännöt
« Vastaus #53 : 14.02.12 - klo: 19.04 »
Siinähän ne on valmiit ja simppelit säännöt, mitä näistä enempää vääntämään :wink:
Kylätason RC-kuski.

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: M8e kilpailuiden säännöt
« Vastaus #54 : 12.03.12 - klo: 15.35 »
Jos ei 6S tarjoa mitään olennaista "automaattisesti", niin ei minusta niitä kannata rajata kisojen ulkopuolelle ainakaan kerhokisoissa; toisaalta miksi niitä sitten väkisin käyttämäänkään, 4S lienee oikea suunta seuraaviin (tai ainakin sitä seuraaviin) kisoihin jotta ollaan EFRAn kanssa yhteensopivia. Kovakuorisuus on varmaan kaikkiean hyväksyttävissä turvallisuuden takia.


6S nimenomaan tarjoaa automaattisesti samalla teholla pienemmän virran. Tuo on olennaista että virta pysyy pienenä, niin pysyy savut säätimessä ja neodyymit on ajon jälkeen edelleen magneettiset.

3S akkupaketeissa on aivan liian pieni jännite ja siksi 3S (11,1 V) akkujen käyttö M8e käytössä voidaan sulkea pois laskuista.

4S akut (14,8 V)
Plussat:

2x2S combot helppoja.
Valmiita kovakuorisia akkuja saatavilla.
Miinukset:
Virrat suuria.
Kovakuoriset 4S akut harvinaisia ja 2x2S paketti turha jos auton layoutissa akku on vain toisella puolella.

5S akut (18,5 V)
Plussat:
Virrat pienempiä kuin 4S
Miinukset:
Ei kovakuorisia 5S akkuja.
2S + 3S combot ihan järjettömiä.
Mahdoton tehdä tasapuolista autoa jos akut kardaanin molemmin puolin.

6S akut (22,2 V)
Plussat:
Virrat pienempiä kuin 4S ja 5S
2x3S combot mahdollisia.
Miinukset:
Ei ole riittävästi kovakuorisia 3S akkuja 2x3S comboon.
6S kovakuorisia akkuja ei lainkaan tai liian vähän.

Eli näillä näkymin jos markkinoille ei ole tulossa hyviä kovakuorisia ~3300mAh 3S akkuja, niin lajin tekniikan helpottamiseksi lienee parasta rajata toistaiseksi akkusääntö 4S:ään.
5S on ihan i*ioottimainen (mitä?, eikö forumsofta anna kirjoittaa i*iootti -sanaa) ja 6S jää akkujen puutteesta kiinni.
Vielä kerran. 6S akuista saatu hyöty on ainoastaan pienemmät lämmöt ja kestävämmät osat. Ei teho, nopeus, kiihtyvyys tms. hyötyjä.

Ja 4S akkuihin voisi lisätä hyödyksi vielä tämän jota en halunnut tuonne plussien ja miinusten joukkoon kirjoittaa.
Jos käyttää esim. 6S tai suuremman jännitteenkeston nopeudensäädintä, niin jarruttaessa ei tule niin helposti polttaneeksi nopeudensäädintä moottorijarrullakaan. Noparin fettien ja muiden komponenttien mitoitus pitäisi riittää akun myös kennojännittettä korkeammaksi kohonneelle jännitteelle myös jarrutustilanteissa.
Max 4S nopeudensäätimissä fetit saattavat palaa liian korkeasta jännitteestä 4S akuilla jarruttaessa. 6S kestävä nopeudensäädin ei hajoa, koska jännite ei kohoa säätimelle liian korkeaksi.
« Viimeksi muokattu: 27.03.12 - klo: 12.45 kirjoittanut Hount »

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M8e kilpailuiden säännöt
« Vastaus #55 : 12.03.12 - klo: 15.39 »
Ok, eli 4S ja kunnon säädin (=6S kestävä) olisi luokkaan optimaalinen ratkaisu?
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: M8e kilpailuiden säännöt
« Vastaus #56 : 12.03.12 - klo: 15.54 »
Ok, eli 4S ja kunnon säädin (=6S kestävä) olisi luokkaan optimaalinen ratkaisu?
Silleinhän sitä ajetaan hobbywing 150A tai esim Tekin RX8, mamboista löytynee myös 6s kestäviä?

Mm. Hobbywing lopetti kokonaan 80A(max 4s) tuotannon ja myy nykyään 120A(max 4s) ja 150A(max 6s) säädintä 1/8 käyttöön.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M8e kilpailuiden säännöt
« Vastaus #57 : 12.03.12 - klo: 16.02 »
..tai Orion Vortex R8 Pro 180A, 2-6S

Toi mikä mulla paloi sisäkisoissa oli    Orion Vortex R8 130A, 2-4S
Oliskin pitänyt varmaan tilalle ottaa tuo Pro malli. No ens kerralla  :wink:

Tiksissä toi halvempi on kuitenkin toiminut ainakin vielä, mutta siellä ei tarviikaan jarruttaa suoraan alastuloon niin rajusti. Ja ulkona radoilla tuskin tarvii vielä vähemmän.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: M8e kilpailuiden säännöt
« Vastaus #58 : 12.03.12 - klo: 16.19 »
Optimaalisin ratkaisu olisi 8S tms. kestävä säädin ja 6S akut (2x3S) mutta koska tuommoiset säätimet maksaa hunajaa ja akkuja valmistaa niin harva valmistaja, niin seuraavaksi paras ratkaisu on 4S akut ja hyvät 6S säätimet.
Tekniikan keston kanssa tulee olemaan silti ongelmia vaikka kaikilla olisikin hyvät säätimet, koska usein ylenkatsotaan nopeudensäätimen asetuksia eikä jakseta perehtyä kunnolla teoriaan sen muovikuoren alla.


 - Hount
« Viimeksi muokattu: 12.03.12 - klo: 20.44 kirjoittanut Hount »

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M8e kilpailuiden säännöt
« Vastaus #59 : 12.03.12 - klo: 16.28 »
Oliko siihen säätimen säätämiseen vielä hyviä vinkkejä tarjolla?
Kiitos 20 vuodesta!