Kirjoittaja Aihe: SkyRC moottorit  (Luettu 1782 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Zakko

  • Veteraani
    • Profiili
    • VaasanUA
SkyRC moottorit
« : 25.01.12 - klo: 18.48 »
Viikonloppuna tuli testtattua SkyRC:n Ares 8,5t moottori 2WD krossarissa.

Ensi vaikutelma: Mottori oli pakattu pieninpään mahdolliseen pahvilaatikkoon. Laatikon päädyssä oleva tarra kertoi sisällön. Laatikon sisällä oli pehmikkeeseen kääritty mottori ja lyhyt sensorin johto joka ei edes sopinut mottorin liittimeen. Minkäälaisia ohjeita tai specejä ei löytynyt laatikosta.

Moottorin päällä oleva built in fan teksti toi mieleen vanhat GM koneet joista irtoili tuulettimet akseleista. Mutta koneen sisälle kurkistuksen jälkeen tuuletin vaikutti jämäkältä mutta staattorissa oli pieni jälki tuulettimen osumasta. (Kone purettu testin jälkeen)

Moottorin päädyssä on asteikko mekanisen ennakon säätöön mutta ei mitään lukemia millä välillä ennakkoa voi säätää. Ennakon säätö tapahtuu löysäämällä sensorin puolelta kolmeruuvia. Tämän on mielestäni paremmin kuin SP koneissa joissa ruuvit on akselin päässä joten kone pitää irroittaa autosta säätöä varten.

Asennnus:
Juotos tabit olivat aika kehnon näköiset toisin kuin myynti kuvissa (1,5mm paksua raakaa kuparia).

Jouttamiseen kului hieman aikaa kun juotos tabien lasikuitu vahvikkeista irtosi hartsia ja muodot eivät olleet ihan kohdakkain.(Timatti viilaalla viimeisteltiin kiinan pojan sovitteet)

Ajotuntuma:
Lähdin ajamaan samalla välityksellä ja säätimen säädöillä kuin SP ver.3 8,5t moottorilla.
Punch on 2 ja boosti 15 astetta. Koneen kiinteän ennakon jätin keskelle.

Kaasutuntuma on mukavan pehmeä ja potkua riitti kävely vauhdista aina suoran loppuun asti (25m suoraa sweepperit kummassakin päässä)

Kone lämpeni enemmän kuin vanha SP välitystä ja ennakkoja muuttamalla olisi varmasti saanut vielä enemmän tehoa ja vähemmän lämpöä.

Huolto:
Sensorin puoleista laakeria ei pysty rasvata irroittamatta tarraa sensorin päädystä tai purkamatta konetta.
Sensori yksikön komponentit on lakattu runsaalla kerroksella lakkaa ja yksikkö on tukevasti kolmella ruuvilla päädyssä kiinni.

Poissa Datajätkä

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • RaceOnly
Vs: SkyRC moottorit
« Vastaus #1 : 22.05.12 - klo: 07.53 »
Jatketaampa merkkitopikkiin.

Onko kokemuksia SkyRC Toro 4000kv 4 pole sc moottorista? Jotenkin oma tuntuu että vedot ei ehkä ole ihan sitä mitä olettaisi. Säätimenä 100A Trackstar ja akkuina testailtu useampia erinlaisia.

Millä ennakoilla tommosta konetta pitää ajaa, entä onko minkäänlaista välityssuositusta tiedossa Losin SCTE pirssille?