Kirjoittaja Aihe: 2-tahti moottorin virittely  (Luettu 329197 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa SH.

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #180 : 29.06.12 - klo: 20.20 »
Kyllä se auttaa kun vähän siivua ottaa pois.
Omastani en ottanut lohkoista oikeastaan mitään pois kun tuntui tuota materiaalia olevan niin nihkeästi mistä ottaa,joten varman päälle tein.
Nutech TB2/35cc Tuned+Fluid Putki.Carson 1/4 gokart.

Poissa Racinwhitbaja

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #181 : 29.06.12 - klo: 20.34 »
Ei tarvitse paljoakaan ottaa pois kun jo auttaa koneen ahdistukseen.
Ja ainahan sitä saa lisää otettua pois mutta ei oikei saa lisättyä :wink:
MCD RRV4 30,5cc ProStock, Jofer, Samba, Savöx  Futaba4PL Baja 5Bss & 5Tss29cc

Poissa SH.

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #182 : 30.06.12 - klo: 00.38 »
Juu tuppaa olemaan huonoa materiaalia hitsaamiseen(on kokeiltu)
Nutech TB2/35cc Tuned+Fluid Putki.Carson 1/4 gokart.

Re: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #183 : 30.06.12 - klo: 10.58 »
Mistähän kannattaisi hankkia ddm side dom? Saksasta irtoisi 150€, mutta onko jotain halvempaakin paikkaa. Bartolonen torpedo maksaakin jo 200€, niin se kyllä saa jäädä kauppaan.
Team associated RC10SC6.1, Traxxas Xmaxx, Traxxas Revo 3.3, Traxxas T-Maxx

juhamatti

  • Vieras
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #184 : 30.06.12 - klo: 14.01 »
Taitaa olla halvin tuo sakemannien kauppa.
Miksi et osta fluid-rc:n putkea?
183€ kotiin kannettuna ja on varmasti parempi putki kuin ddm.
Löytyy sitä hönkää myös yläpäästäkin, eikä vain alavääntöä kuten dominaattorissa on.

Poissa Racinwhitbaja

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #185 : 30.06.12 - klo: 15.43 »
Mistä sakemannien kaupasta mulle sellanen heti pian perjan taina tulee rahaa... Saa väistyä toi SS:n "tehari" ei oo muuta ku helkutin kova ääni!
MCD RRV4 30,5cc ProStock, Jofer, Samba, Savöx  Futaba4PL Baja 5Bss & 5Tss29cc

Poissa Racinwhitbaja

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #186 : 30.06.12 - klo: 15.57 »
Löysin tollasen kaupan kohtuu halpoja hintoja Victoryn putkilla!http://www.die-rovan-spezialisten.de/product_info.php?products_id=2126
Sori hiukan kai oftopic!?
MCD RRV4 30,5cc ProStock, Jofer, Samba, Savöx  Futaba4PL Baja 5Bss & 5Tss29cc

Re: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #187 : 30.06.12 - klo: 16.54 »
Olishan tuolla toi putkitopikki, mutta vastataan nyt tähän. Täältä löysin ton side domin http://www.modellbau-bochum.de/DDM-Dominator-Reso-Side-Mount-Pipe-HPI-Baja-5b-SS-5T
Team associated RC10SC6.1, Traxxas Xmaxx, Traxxas Revo 3.3, Traxxas T-Maxx

juhamatti

  • Vieras
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #188 : 30.06.12 - klo: 17.20 »
Itekki lohkoja vähän imupuolelta avarsin.
Aika varovaisesti otin jotta ei puhki mee, on meinaan aika pehmeetä tavaraa tuokin zenoahin lohko :shocked:


Käteen käypänen :laugh:

Kuparista tiivistettäkin hiukka veistelin.

Ensiviikolla toivottavasti saisi esp kitin ja tulille bajan laittamaan.
Johan tässä reilut 2-viikkoa on "kattoon syljeskelty" :laugh:
Kaveri lupasi vielä siihen pisteeksi iin päälle männän keventää, mulla oli yksi ylimääräinen ja kun sillä
ei tulipalokiire ole, niin sisään ajon jälkeen vaihdan sen kevennetyn sitten.
Tai onkait se silläkin tankki/kaksi ajettava hissukseen kun uusi männänrengas siinä sitten on.

juhamatti

  • Vieras
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #189 : 30.06.12 - klo: 18.17 »
Tässä ois aika ultimate tehomäntä

Mutta toimiva sellainen.
rc-vene guru Scott Schneider on tuo kehitellyt ja se on toiminut erittäin hyvin, mm viilenee mäntä huomattavasti paremmin kuin ilman aukkoja.


When developing my Zenoah mods 6+ years ago went as far as this mod on Zenoah pistons that REALLY made some HP !!
It too was copied by the Singapore folks using a thin Cy/Sikk or some other knock off cheep copy piston and they failed fast as you could say Throttle up
« Viimeksi muokattu: 01.07.12 - klo: 11.18 kirjoittanut juhamatti »

juhamatti

  • Vieras
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #190 : 30.06.12 - klo: 19.15 »

Poissa SH.

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #191 : 01.07.12 - klo: 10.39 »
Mikäs idea tuossa kun männänrenkaan vierestä otetaan siivu pois?
Jostain luin tuosta,mutta kun tuo lontoo ei aina taivu niin hyvin :grin:
Nutech TB2/35cc Tuned+Fluid Putki.Carson 1/4 gokart.

juhamatti

  • Vieras
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #192 : 01.07.12 - klo: 11.16 »
Joo, sillä oli joku tarkoituskin, mutta en muista itekkään mikä se oli.
Oisko nättejä hiilarikoteloja zenoah ja cy koneisiin?



http://www.ultimate-rc.net/product/carbon_fan_shroud_kit/#nogo

Poissa JaaKzor

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #193 : 01.07.12 - klo: 18.12 »
Onkohan tämä mäntä tiensä päässä jo? Sylinteri on terveen näkönen ei naarmuja tai muuta ylimäärästä kökköä.

Km Baja T1000

Poissa BeAsT

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #194 : 01.07.12 - klo: 19.33 »
Jos ne ei naarmuja ole vaan kulumaa nii voihan sitä käyttää toko jos mulla ois mäntä kädessä niin mä kyllä uusisin sen :grin:
EX Biabi Baja 5sc Räpelletty BZM  pro mx 50cc

Poissa JaaKzor

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #195 : 01.07.12 - klo: 19.39 »
Näinhän se on uutta sama laittaa tilalle  :smiley: DDM:ltä kattelin uutta mäntää, mutten oo ihan varma sattuko oikia, pytty on 28-36 http://www.davesmotors.com/s.nl/c.885035/n.1/it.A/id.1102/.f
Edit: homma klaarattu.
« Viimeksi muokattu: 02.07.12 - klo: 20.01 kirjoittanut JaaKzor »
Km Baja T1000

juhamatti

  • Vieras
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #196 : 05.07.12 - klo: 22.54 »
Noniin.
Nyt ois esp kitti bajassa paikallaan ja lähti toisella nykäsyllä tulillekkin.
Iso kiitos diy-manille kitin tilaamisesta :azn:
Vasen pytty on sparetecin hsp ja oikealla esp kitti.
Huomaa jotta on ranskassa otettu mallia jenkki pytyn viilauksesta.

ranskatar

jenkki

huolellisemmin on toi jenkki tehty, esim huuhtelukavavien osalta, ei ole räpelletyn oloinen.
Pakoaukkoakin on otettu ihan kivasti.

Imupuoli taasen on aikalailla vakio esp kitissä kun sparetecin kitissä sitä on työstetty.

Ja kasaamaan.





huomenna jos kävisi hiukan sisäänajoa tekemässä.

juhamatti

  • Vieras
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #197 : 05.07.12 - klo: 22.55 »
Tehomännästä tuo esp:n Doug näin tuumi.

We have beat those boat guys with no piston mods.  Porting and pipe are the key, not a bunch of little things that may or may not help.  QD (Quick Draw) is one sharp boat engine builder though, with their engines using the Zen crank and piston, making 7.2hp at 16,000 RPM with their pipe, and they use a stock piston.
 
IMO, don't fall for the hype, because the real power is in the porting and pipe.

juhamatti

  • Vieras
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #198 : 06.07.12 - klo: 18.09 »
Kävin tänään tankillisen ajamassa sisukseen ajoa ja lopussa vähän full throtlea annoin.
Kyllä muuten liikahtaa baja nyt :grin:
Kaasarin vielä säätöihin laittaa ja pikkusen putskuttaa hissukseen ja sit antaa kunnolla lämää...

Poissa BeAsT

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #199 : 06.07.12 - klo: 23.26 »
Jahas ai nyt liikkuu paremmin  :azn: keuliiko???  :tongue:
EX Biabi Baja 5sc Räpelletty BZM  pro mx 50cc

juhamatti

  • Vieras
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #200 : 07.07.12 - klo: 09.57 »
Uskoisin jotta laparenkailla hieman kovemmalla hiekalla voisi kokkaa nostaakkin. :azn:
Lupaavasti eilen raapi maata kyllä noilla 5t:n vakio renkailla..
Ja kaasari ei ollut vielä lainkaan säädöissään.
Huomenna jos kävisi taas testtoomassa, jos kelit sallii..

Poissa alaa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #201 : 14.07.12 - klo: 13.45 »
Rupesin tekemään Nutekkiin sivuputkea jotta saisi painoa pois takanta ja lisättyä etupyörille. Pikaisesti haarukoin penkissä putken sopivaa pituutta. Moottorina siis vakio Rovan 30,5 ja walbro 813 kaasari. Tuolla:

https://picasaweb.google.com/113539515303018873153/305RovanPipelenght

näkyy käppyrät kolmelle pituudelle. Kaikki muu pysyy samana vain putken väliosan (suoran osan) pituus muuttuu. Heikoin teho kun väliosa on 75mm pitkä, enemmän potkua on kun väliosa on 30mm pitkä, paras teho kun väliosa on 0mm pitkä. Tosin tuon 30mm ja 0mm välillä on vain 0,1hp joka menee mittaustarkkuuden piikkiin koska ne mitattu eri päivinä (suuri ero ilmankosteudessa jota korjauskerroin ei huomioi).

Lähinnä tästä voi päätellä että aika äkkiä tulee raja kierrosten nostossa vastaan vakiomotilla, mikä ei yllätä yhtään kun aukkojen ajoitukset ovat mitä ovat, eli hyvin miedot.


Edit: Tuossa näkyy tuo testiputki:

https://picasaweb.google.com/113539515303018873153/Penkki#5764976363104574658
« Viimeksi muokattu: 14.07.12 - klo: 13.54 kirjoittanut alaa »

juhamatti

  • Vieras
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #202 : 14.07.12 - klo: 15.50 »
Hyvältä näyttää..
Ehkä saamme Suomeenkin yhden rc-putkien valmistajan, joko on nimi tiedossa? :azn:

Poissa BeAsT

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #203 : 14.07.12 - klo: 17.50 »
Juu todella hyvältä näyttää  :smiley:
EX Biabi Baja 5sc Räpelletty BZM  pro mx 50cc

Poissa Racinwhitbaja

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #204 : 15.07.12 - klo: 16.04 »
Onneks muutamilta näyttää löytyvän tietotaitoa tohonkin hommaan.. :wink:
MCD RRV4 30,5cc ProStock, Jofer, Samba, Savöx  Futaba4PL Baja 5Bss & 5Tss29cc

Poissa alaa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #205 : 15.07.12 - klo: 21.09 »
Nyt on putki sovitettu autoon ja lisätty vielä vaimennin. Tuotoksesta kuvia:

https://picasaweb.google.com/113539515303018873153/Putki#


Kauneinhan tuo ei ole kun on pilkottu aluksi penkissä ja sitten vielä autoon sovitettaessa. Ajamaan kuitenkin pääsee. Lisäsin tuonne:

https://picasaweb.google.com/113539515303018873153/305RovanPipelenght#5765456928311592466

käyrät valmiista putkesta ilman vaimenninta ja vaimentimen kanssa. Vaimentimen kanssa saa paremmat tehot koska putki on alunperin mitoitettu portattuun moottoriin (halkaisijat). Eli putki on vakiomoottorille "ylikokoinen" ja vaimennin kuristaa vähän paremmaksi. Jos olisi vielä pienentänyt vaimentimen ulostuloputkea niin olisi voinut vielä parantua, ei viitsi vaan liikaa aikaa käyttää vakiomoottorin kanssa niin pääsee treenaamaan ajamistakin joskus.

Oletteko muuten mittailleet tehdastekoisten putkien painoja? Tuo oma on alle 400g vaimentimen kanssa. Edellinen dominaattorin näköinen putki + vaimennin oli 1050g ja lisäksi paino on siirtynyt taka-akselin takapuolelta auton keskelle ;)

Poissa diezel

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #206 : 15.07.12 - klo: 22.02 »
Linkit herjaa erroria  :sad:

Poissa alaa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #207 : 16.07.12 - klo: 14.01 »
Kokeilin toisella koneella ja siinäkin linkit kyllä toimivat.

Lisäsin vielä vertailun vaimentamattoman Dominaattorin ja vaimennetun oman putken välillä. En tiedä onko aito Dominaattori vai kopio mutta ainakin sen näköinen takaputki. Kaikki muu on siis testissä samaa, vain putki vaihtuu. Tuolla:

https://picasaweb.google.com/113539515303018873153/305RovanPipelenght#5765719373544300098

Saihan sitä vakiokonetta kiertämään edes vähän enemmän ;)

juhamatti

  • Vieras
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #208 : 16.07.12 - klo: 20.43 »
Pitäis tuoda oma kone ja putki penkitettäväksi, näkisi mitä se pukkaa ulos, tosin pitää ensin kasata se, kun saisi eka osat jenkeistä :laugh:

Poissa alaa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #209 : 26.07.12 - klo: 21.51 »
Nyt pääsee viimein virityshommiin kun penkki on todettu toimivaksi ja luotettavaksi. Näyttää siltä että kemialliselle metallille tulee käyttöä:

https://picasaweb.google.com/113539515303018873153/CY305#5769552212628974274