Kirjoittaja Aihe: 2-tahti moottorin virittely  (Luettu 329652 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

juhamatti

  • Vieras
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #510 : 10.01.13 - klo: 14.13 »
Kannattaa myös rcmk:n koneiden omistajien kattoo tuot imusarjaa jos kone ei pelitä kunnolla.
Tässä omani..
LIEVÄÄ rakoa :shocked:


Siksi ostin alumiinisen imusarjan jossa on teflon tiivisteet..
Tälläistä asennettaessa pultteja EI saa kiristää liian tiukalle, muuten nuo tiivisteet vääntyy piloille ja vuotavat heti, ja pultit jotka kiinnittää kaasuttimen ja ilmansuodattimen kiinnikeen/kiihdytys-suppilon imusarjaan on oltava myös hiukan lyhemmät kuin normaalisti, muuten pultit päät rupeaa kampeamaan tiivistettä ja vuoto on valmis.
Omani tilasin sunnuntaina spareteciltä ja eilen oli jo osat postiluukussa, aika nopeesti tuli ranskasta paketti.


Ohkaset kerrokset hylomaria laitoin vielä tiivisteiden lisäksi tuonne, ei pitäisi vuotaa ja pultit ruuvilukitteella kiinni..

Nyt vaan mäntää odotellessa..
« Viimeksi muokattu: 10.01.13 - klo: 14.18 kirjoittanut juhamatti »

Poissa henkka69hd

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #511 : 10.01.13 - klo: 14.56 »
Tuli tossa mieleen et näihikin vissiin saa pääsuuttimia hommattuu,et eikö talvipakkasella vois isompaa suutinta laitta .
2 tahti crossissa joutu puljaanoitten suuttimien kans ettei laihalla käy (neuokaa viisaammat, et onko mitään hyötyy).
Sit vielä semmosta et mx 24 ltä saa tilatuu pientä tuntimittarii (todella helppo asentaa .piuha tulpanjohdon  ympärille  ja mittari 2 puoleisella teipillä kiinni.) .Hinta vajaa 2 kybää, ja väreissä löytyy.  Tunnit juoksee vain kun kone käynnissä joten todella helppo seurata paljonko ajettu tunteja  esim konerempan jälkeen.
Mun FT hen laitan ainaski mittarin.

juhamatti

  • Vieras
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #512 : 10.01.13 - klo: 15.40 »
Jokusen kerran olen noita walbroja purkanut, eikä minun silmään ole irroitettavaa suutinta tullut vastaan..
Tosin en ole kuin korjaus-sarjoja niihin vaihtanut, mutta nyt kun asiasta puheen otit, niin suutinhan se näissäkin on, kuvassa ylhäällä missä on talttapää meisselin ura.

Sitä en tosin tiedä mistä noita suuttimia saisi hommattau, kiva ois kokeilla eroja kyllä..
http://www.wind-drifter.com/technical/wg8walbro.php

Poissa henkka69hd

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #513 : 10.01.13 - klo: 18.00 »
Ensimmäisenä tulis mieleen kysellä pienkoneliikkeistä,missä myydään sahoja ja reppupuhaltimia yms.veikkaan jotta 10 asteenpakkasella saattaa käyä jo hitusen laihalla koneet, mut jatketaan tutkimista.

Poissa mexico

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #514 : 10.01.13 - klo: 22.24 »
suuttimen vaihdolla ei ole mitään merkitystä jos pääneulassa riittää säätövara,silloin tarvitset isomman suuttimen jos pääneula kierretään täysin auki ja silti ei keitto riitä.

Poissa Lehtibakka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #515 : 11.01.13 - klo: 21.52 »
Ekat savut otettu tehopenkistä ja tulokset oli lupaavat. Vahinko kun yks aika tuttu rähmänäppi hajotti mittausanturin just kun oltiin Manezin kanssa päästy tekeen kunnon vetoa, niin ei saatu mitään julkaisukelpoista mittausta aikaiseksi.

Nyt ollaan vielä vakio koneella penkkiä kiusattu, mut heti kun saadaan kunnon luotettavat tulokset aikaiseksi niin  sitten virikonetta kehiin.

juhamatti

  • Vieras
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #516 : 12.01.13 - klo: 14.57 »
Kuka oli rähmänäppinä :grin:
Laitas matskua kun dataa pukkaa..

Ite kävin tänään mcd:tä kokeileen  nesteen 98okt pienkonebensalla(vihreä purkki) jossa oli 5% seos shellin advanve racing m öljyä seassa.
Kone/auto toimi paremmin kuin kertaakaan tähän mennessä ja vielä kone kävi viileämpänä mitä normaalisti on 4% ja shellin advance öljyllä pelittänyt.
Eikä savuttanut sen enempää kuin ennenkään.
Huvittava oli tuo tuoksu kun tota racing m öljyä käyttää, siihänä on risiiniöljyä, niin pakokaasu tuoksui ihan prikulleen samalle kuin olisi nitrolla ajanut :grin:
On muuten aika erikoinen väri tän öljyn kans bensalla, ei ole greippilimpparia pullossa..
« Viimeksi muokattu: 12.01.13 - klo: 15.02 kirjoittanut juhamatti »

Poissa diezel

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #517 : 12.01.13 - klo: 15.13 »
Onpas erikoisen väristä.
Sattuisko kuvaa olemaan tuosta bensakannusta jotta osais ostaa oikeaa tavaraa?

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #518 : 12.01.13 - klo: 16.50 »
Onpas erikoisen väristä.
Sattuisko kuvaa olemaan tuosta bensakannusta jotta osais ostaa oikeaa tavaraa?

http://www.virtasenkauppa.fi/tuote/63312/pienkonebensiinit/pienkonebensiini-4t-5l-nesteoil

Tossa ei siis ole ollenkaan öljyä. Saa sekoittaa mieleiseensä suhteeseen. Itsellä oranssi kannu jossa se 2% öljyä seassa. Siitä nyt vähän kiistelyä käydään että mitä öljyä siellä on mutta itse olen lisännyt sinne öljyä niin että seos on jotain 5%:n pintaan.

Jostakin agrimarketista tai vastaavasta löytyy tietääkseni vastaavaa polttoainetta. En vain muista kenen leima siinä on kyljessä, olisko jonseredin? Muistaako joku?

Tuota "greippi" limua kun vetäsee ison suullisen naamariin niin saattaa kovempaakin juomamiestä irvistyttää  :grin: :grin:
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #519 : 12.01.13 - klo: 17.01 »
Muistakaa että rissa alkaa jähmettyä jo +5 astetta Celsiusta ja menee rakeiseks nopeesti. Jos bensa on lämmintä tai lämmitettyä niin toimii jonkun aikaa kyllä. Advance Racing M on yksi parhaimmista öljyistä mitä olen itse käyttänyt mikroautopuolella mutta alle +10 astetta Celsius en ole sitä koskaan käyttänyt. Voin olla väärässä toki, tuo on vaan yleinen käsitys karttipuolella ainakin etelä-Suomen radoilla. Olisi tosin erittäin hienoa jos käsitykseni on väärä. Kerro juhamatti kokemuksiasi lisää kun niitä karttuu.
Just joo.

juhamatti

  • Vieras
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #520 : 12.01.13 - klo: 17.44 »
Jari, sun tekstien perusteella tuota shellin öljyä ostin :wink:
Bensa, siis nesteen 98 pienkone bensa jonka lerppu jo laittoi linkkiin on aikailla väritöntä, mutta tää shellin öljy tekee tosta bensasta ton värisen, ainakin kun sitä on 5%seos.

On mulla filmiikin tänpäivän testistä.

Tuntui että auto toimi koko ajan paremmin tällä bensalla mitä se ennen on toiminut, ja kone kävi viileempänä.
Pakkasta oli -11´C.

mcd fuel test

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #521 : 12.01.13 - klo: 18.50 »
Öh, no voi hitto. Yritin kyllä silloin aiemmin kirjottaa että tota öljyä vaan kesäkäyttöön ja talvella sit täyssynteettistä. Talvisin mä käytän moottorikelkkoihin tarkotettuja racing-luokan öljyjä. Please ole varovainen ton öljyn kanssa talvella. Vähän itteeni pelottaa ettet hajota mottias kun kerran mun kirjotuksen perusteella oot kokeilemassa. Mä luulin että sulla on muualta tullutta tietoa ja suosituksia. Siksi mä kirjotin toiveikkaasti olevani väärässä.

Kuten oon joitain kertoja tällä foorumilla kirjoitellu niin sovellan paljon tietoja karttipuolelta 2-t koneista näihin rc-peleihin. Tosin tultiin vasta toissayönä kesälomalta Brasiliasta joten en mä oo tänä talvena vielä ajanut näillä peleillä yhtäkään kertaa  :embarrassed:
« Viimeksi muokattu: 12.01.13 - klo: 18.57 kirjoittanut JariV »
Just joo.

Poissa sulo2604

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #522 : 12.01.13 - klo: 22.56 »
Tuota nesteen 4T-pienkonebensaa myydään myös pumpulta. Ainakin Tampereen lielehden nesteeltä sitä saa 2€/l. Muualla en ole siihen törmännyt.
HPI Baja 5B SS, HPI E-Firestorm Flux

Poissa mexico

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #523 : 13.01.13 - klo: 00.01 »
tuo shellin öljyhän ei ole pelkkää rissaa ja noin pieninä pitoisuuksina 3-5% ei varmasti tule ongelmia pakkasella,eikä bensaan sotkettu öljy jäädy.
teollinen "puhdas rissa" menee pakkasessa huonoksi tai siitä eroaa vissiin parafiini mikä on astian pohjalla puurona,lämpimällä kun taas sekoittaa kannun kunnolla mössö häviää ja raaka rissahan jäätyy pakkasessa.
metanoli vehkeissä vanha perinteinen ja myös FIA virallinen polttoaine sisältää 20%rissaa,tuollaiseen polttoaineeseen tulee valkoisia klimppejä pakkasella mitkä tukkoavat neulat ja suodattimet.
MUTTA olen myös nähnyt kun siimacombattia ja limasinta lennätetään -20 kelissä ilman ongelmia,polttoaineiden täytyy olla joko kylmässä suodatettuja tai rissa laadun täytyy olla niin puhdasta ettei siitä erotu kylmässä ainesosia.
itse olen lennättänyt kesät talvet polttoaineella missä on 13% synteettistä ja 5% rissaa (halvinta mahdollista mitä on saanut) ilman ongelmia
tuo shellin öljy on todennäköisesti sellaista että imee kosteutta itseensä jos säilytetään huonosti,syntteetisetkin öljyt mitkä menee metanolin kanssa sekaisin imevät kosteutta itseensä ja metanoliin sotkettuna keittoon tulee taas valkoisia kiinnileikanneita vesi/öljy klimppejä.

juhamatti

  • Vieras
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #524 : 13.01.13 - klo: 12.28 »
Pienen määrän bensaa laitoin limppapullossa yöksi pakkaseen ja aamulla tarkastin tilanteen.
Öljy on erottunut bensasta ja valunut pullon pohjalle.
Ennen pakkaseen laittamista bensapulloa kuumalla vedellä lämmitin jotta neste oli ihan kirkasta.
Pakkasessa kuitenkin on se -20´C, ja sellasillä keleillä mie olen visusti sisällä.
-10´C on raja jonka yli menee niin en viiti sormia palelluttaa.

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #525 : 13.01.13 - klo: 15.57 »
Toi limupullotesti oli fiksu veto. Hyvä yleisohjeeksi kaikille öljyille.
Just joo.

juhamatti

  • Vieras
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #526 : 13.01.13 - klo: 17.26 »
Tuo kyllä oli erikoista että bensa muuttui kirkkaaksi kun sitä pulloa hanan alla pidin pari minuuttia, oisko lämpötila ollut jotain 50-astetta.

Pakkasesta kun aamulla pullon otin oli öljy valunut pohjalle.

Pikku ravistus ja öljy oli sekoittunut bensan sekaan..

Uskoisin että tuolla öljyllä voi huoletta ajaa tollasessa -10´C pakkasessa, mutta en tiedä miten nopeasti tuo öljy tankinpohjalle valahtaa sit, tosin krossiautossa litkut on jatkuvassa röykyteyksessä niin tuskin se pääsee irtautumaan bensasta noin vain.
Kesällä tuo advance racing m on varmasti oikein hyvä öljy, on ihan erituntuinen mitä nuo muut synteettiset on olleet.

Poissa mexico

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #527 : 13.01.13 - klo: 18.22 »
aika hyvä testi,en olisi uskonut että noin käy? itse käytin lopun öljyn mitä carting vehkeestä jäi moottori sahassa :grin: oli tuttu tuoksu vaatteissa.

onko kenelläkään kokemusta tuosta kendall GT1 2T öljystä? kenun edustaja kehui sen maasta taivaaseen :grin: parempaa ei pitäisi olla olemassakaan ja antoi oikein kannullisen koekäyttöön.
« Viimeksi muokattu: 13.01.13 - klo: 18.25 kirjoittanut mexico »

juhamatti

  • Vieras
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #528 : 13.01.13 - klo: 19.26 »
Tätä voisi kokeilla jos mm Heikkilä tätä on kehunut, luulisi Pekan tietävän yhen jos kaksikin asiaa näistä koneista.
http://www.mototrade.fi/tuote/2t-%C3%B6ljy-offroad-2t-race-5l/000002518/

Kuinkahan kauan muuten tuo mun 5% mixattu bensa säilyy nyt kun siinä on tuo öljy seassa?
Eiköhän tuo purkki ole enne kesää jo ajettu :grin:
10-litraa noin olisi nyt ajovalmista menivettä jemmassa..
Pitänee kovemmilla pakkasilla tuota normi synteettistä öljyä sisältävää ajaa ja miedommilla keleillä tuota rissa pohjasta.

Poissa Maxpaine

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #529 : 13.01.13 - klo: 19.32 »
Tätä voisi kokeilla jos mm Heikkilä tätä on kehunut, luulisi Pekan tietävän yhen jos kaksikin asiaa näistä koneista.
http://www.mototrade.fi/tuote/2t-%C3%B6ljy-offroad-2t-race-5l/000002518/
Kyseinen öljy toimii kelillä kuin kelillä. Oma kone oli just Pekalla huollossa ja kone ns. kuin uusi. Itse olen käyttänyt kyseistä oljyä koko viime kauden ja hyväksi havainnut. Tuolta kun sen tilaa, niin ainut miinus, että täytyy tilata vähintään kaksi litraa jotta paketti lähtee.
Kaiken kokoista menopeliä

juhamatti

  • Vieras
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #530 : 17.01.13 - klo: 19.47 »
Gizmoltakin tuli rojut tänään, kaikki oli mitä tarres että koneen saa tulille..
Käyntiinkin lähti kolmannella, testit pääsis ajamaan kun pakkaset hellittää.'

juhamatti

  • Vieras
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #531 : 19.01.13 - klo: 20.11 »
Epäilen vahvasti jotta tää "akvaariobaja" ei tule koskaan näkemään tietä oikesti :laugh:
Tai jos näkee niin tulee kyllä moottori aika nopeasti sanomaan työsopimuksen irti.
Ei tule jäähdytys toimimaan autokäytössä tolla venesylinterillä.
TWIN RCMK K 600 57cc WATERCOOLED 14HP

Poissa JES

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #532 : 19.01.13 - klo: 22.40 »
Epäilen vahvasti jotta tää "akvaariobaja" ei tule koskaan näkemään tietä oikesti :laugh:
Tai jos näkee niin tulee kyllä moottori aika nopeasti sanomaan työsopimuksen irti.
Ei tule jäähdytys toimimaan autokäytössä tolla venesylinterillä.

No joo, vois äkkiseltään luulla, että kuumenee, kun letkuissakin virtaa pääasiassa ilmaa.

No, tässä videossa sama vehje pihasudittelu testissä.
Sand Roofchopper twin rcmk watercooled 57cc 14HP

Tehua piisaa!!
Lämmöistä ei oo puhetta...


Jussi

Poissa mexico

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #533 : 19.01.13 - klo: 22.52 »
onhan suomessakin ajettu krossia sm tasolla .21 vesijäähdytteisellä mosalla,siinä oli kelkan jäähdytintä muistuttava alumiini kenno pohjalevyä vasten ja hihna veto pyöritti pientä vesipumppua.

juhamatti

  • Vieras
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #534 : 20.01.13 - klo: 11.11 »
Laitoin viestiä tolle koneen omistajalle, katotaan mitä se sanoo.
Voihan toi toki kestää jos syylärissä riittää jäähdytysteho..

juhamatti

  • Vieras
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #535 : 20.01.13 - klo: 19.49 »
Tuli viestiä Ranksanmaalta, juurikin tältä twin mieheltä.
Hänelläkin oli tuo rcmk:n gizmon koneen mäntä samalla tavalla palanut kuin minullakin :shocked:

Hänkin ajaa 5% seoksella sen takia että välttyisi uudelta konerikolta.
En kyllä tiedä että zenoahin virikoneita noinvain noita mäntiä menisi.
Engallinkisihan tuo on seized, kotimaisittain
mäntä lämpöleikkaa kiinni.
Joku mokahan noissa rcmk:n pytyissä on oltava jos ne tolleen tekee, ja tiedoksi vain, myös ne vakiotkin rcmk:n koneet on mäntiä noin pasko...t..

Poissa diezel

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #536 : 20.01.13 - klo: 19.52 »
On se kivaa kun tuli juuri rcmk:n moottori hankittua  :angry:

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #537 : 20.01.13 - klo: 19.55 »
Kuinka paljon tuolla männällä oli ajettu, oliko puhetta?

Kieltämättä itseäkin harmittaa. Täytynee ajaa tolla 5% seoksella ja pitää neuloja vähän rikkaan puolella.

Ei kai tuolle muutakaan mahda. Noh. Kestää minkä kestää, toista ei tule.
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

juhamatti

  • Vieras
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #538 : 20.01.13 - klo: 20.33 »
Jos luin oikein Rankaa, niin 4-tuntia oli ajettu koneella.
Ei pie siis täysiä tehoja noista koneista ottaa irti, rikkaammalla ajaa ja sellasillä välityksillä ettei heti laula kone tapissa.
Kieltämättä aika terveestä tuo homma..
Noh, ajan ton pytyn loppuun ja ostan jokun muun yläkerran sit tohon, mut rcmk pyttyä ei tule enää mulle.
Venepuolella noi on kyllä hyviä, kumma kun eivät auton sylinteriä osaa reppanat koreassa rakentaa :huh:

Poissa mexico

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #539 : 20.01.13 - klo: 21.45 »
voi terve jaarittelut hävisivät johonkin bittitaivaaseen kun ilmoitti etteivät liitteetläpäisseet turvatarkistusta tai jotain??