Kirjoittaja Aihe: Ratakasi - Sarjasäännöt 2014 ensimmäisen viestin liitteenä (15.5.2014)  (Luettu 121080 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ratakasi - uusi luokka kesäksi 2012
« Vastaus #150 : 05.02.13 - klo: 20.48 »
II-Div kalustoa täällä plänätty ja alustavasti puntari sanoo, että muovipulkka-autolla painossa pääsisi alle 3kg:n 4S-setupilla. Koitetaan saada myös sellainen setuppi aikaiseksi, jossa akunvaihto onnistuisi finaalivedossa.
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ratakasi - uusi luokka kesäksi 2012
« Vastaus #151 : 11.02.13 - klo: 22.38 »
Traxxas Rally, 4s hardcase lipo, sähköt HW SCT Pro + 2250kv 4068SD pysäyttää vakiorenkailla ja -korilla puntarin 3002 gramman kohdalle. Sähköhiluissa on piuhat vielä melko pitkät, joten siitä lähtee painoa, samoin lähtee renkaista. Vakiomallinen vastarikotelo on siirretty eteen, muuten tekee vähän ahdasta saada nopari paikalleen 4068-kokoisen koneen kanssa. 3665 saattaisi mennä suoriltaankin.

Hiluosastolla tulossa vielä Traksasilta keskidiffi + akkupanta, Teknolta vetarit ja Prolineltä iskarit+jouset ja tukivartta... pitänee ehkä katsella joku puhallin koneeseen, maalaamaton gt-kori löytynee arkistojen kätköistä.

Sulais nuo lumet...  :roll:
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa MrOllinmaki

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ratakasi - uusi luokka kesäksi 2012
« Vastaus #152 : 13.04.13 - klo: 17.48 »
Sääntömuutoksia kesälle 2013:

Ajetaan alkuerät 5minuuttisina (mekkareiden suhteen vähemmän kriittistä hommaa)

Seuravasti:
Alkueriä siis ajetaan 5*5min, joista kunkin henkilökohtainen paras erä ratkaisee finaalin lähtöpaikan. Finaali ajetaan normaalina 20min finaalina kaikki autot samaan aikaan radalla. Sähköautot ajaa kilpaa sähköautojen kanssa ja polttikset polttiksien kanssa.

Poikkeus sähköautoille:
- Sähköautojen finaalin pituus on vain 12min, ja ajanotto kuuluttaa sähköautot siis lennossa pois radalta, kun niiden aika on täynnä.

Lopputulokset seuraavasti (jotta alkuerillä olisi mitään merkitystä):
Kunkin kuljettajan kokonaistulos lasketaan siten että paras alkuerätulos ja finaalin tulos lasketaan yhteen seuraavasti

Kuljettaja X (polttis)
Alkuerätulos : 22R 5:03:77
Finaalitulos : 90R 20:11:05
==> Lopputulos hänelle 112R 25:14:82

Kuljettaja Y (Sähkö)
Alkuerätulos : 23R 5:01:33
Finaalitulos : 60R 12:05:05
==> Lopputulos hänelle 83R 17:06:38

Kilpailun sijoitukset lasketaan siis näitä yhdistettyjä lopputuloksia vertaamalla, polttiksille erikseen ja sähköille erikseen

Palkinnot kilpailuissa seuraavasti:
- TQ eli paras alkuerätulos (tämän voi siis saada kuka vaan, DIV1 tai 2, sähkö tai polttis)
- Sähköautojen voittaja (yhdistetty 17min tulos)
- Polttisautojen voittaja (yhdistetty 25min tulos)

Teknisiä muutoksia sääntöihin:
DIV-1 polttis
- tankin koko max 150ml (ns. 4minuutin moottoreita on vielä porukoilla käytössä)
- minimipaino 2400g

DIV-2 polttis
- tankin koko max 250ml (tätä on pyydetty ja saattaa johtaa johonkin mielenkiintoiseen taktiseen ratkaisuun, mielenkiinnolla odotan finaaleita)

Kirjoitan säännöt puhtaaksi vielä tässä kohtapuoliin, mutta tässä siis sovitut muutokset.

-A-

Poissa Henri

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ratakasi - uusi luokka kesäksi 2012
« Vastaus #153 : 14.04.13 - klo: 20.19 »
Nyt on tarkoitus taas ajaa kasi ratapolttista pienen tauon jälkeen. Viimeksi tuli ajettua vuonna -98 PM kisoissa Ruotsissa Wäxjössä.

Minulle ja Jannelle tuli tilattua autoiksi Serpent Viper 977 autot.

Ensi kesänä kymppipolttiskisojen yhteydessä pääsee kasi ratapolttista siis ajamaan taas Suomessa, treenit, alkuerät ja 20 min finaali.

Autot saapuivat perjantaina ja oman auton kasaaminen on aloitettu. Kaikki on kehittynyt ja pitää sanoa, että monta asiaa on korjattu Serpentissä. Osat ovat todella laadukkaita ja auto menee nippuun helposti. Toleranssit ovat kohdallaan ja kaikki on suoraan herkkää.

Ei tämä luokka enää niin vaikea, monimutkainen ja kallis ole verrattuna muihin luokkiin. Itseasiassa kun ajattelee, niin autot ja koneet ovat laadukkaita ja kestäviä, renkaita saa kohtuuhintaan valmiina ja fuilia saa valmiiksi sekoitettuna. Ja koreissa riittää downforcea. Ei pitäisi olla mitään estettä suuremmallekin suosiolle. Ja vauhtia riittää aivan varmasti.
« Viimeksi muokattu: 20.03.14 - klo: 15.17 kirjoittanut Henri »

Poissa MrOllinmaki

  • Veteraani
    • Profiili
Niin tuosta kalleudesta on puhuttu monta kertaa ennenkin, mutta pistetään nyt taas pientä vertailua kehiin.

Kilpa-auton rakennussarja:
- mattoautoluokka noin 300Eur
- kaikki muut luokat noin 500Eur (myös C8)

Polttomoottori:
- TP-10 tai M8 KILPA-moottori 250-400Eur
- C8-KILPA-moottori 250-400Eur

Renkaat:
- C8 rengaskierros 20-25Eur
- Kesän kilpaformaatilla renkaita menee arviolta noin 3 sarjaa päivässä
==> 60-75Eur/päivä
- M8 renkaat 50Eur/kierros (1-3sarjaa per kisa)
- mattoauton renkaat 20Eur/kierros (näitä menee 4-5sarjaa per päivä kisoissa)
- TP-10 ==> 15-20Eur/sarja, kulutus noin 6-7sarjaa per päivä kisoissa
==> Mikä oli kalliimpaa kuin toinen??

Korit:
TP-10, TSM-10 ==> 25-30Eur/kpl
C8 ==> 25-35Eur/kpl

Sähköt
TP-10 = M8 = C8, ihan samat vehkeet

Lopputulemana, mikä nyt sitten on halvempi tai kalliimpi kun joku muu??

-A-

 

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Jos me verrataan tuo menovesi vs akkuihin niin minä ajelen n.2 vuotta yhdellä akulla ja menovesi kuluu n.1 litra tunnissa.
Akun hinta n.60e ja sillä saa kuinka paljon löpöä.
Jos verrataan stanukonetta vs c8 koneeseen niin stanukoneen ylläpito on edullisempaa kuin löpökoneen ym vertailuja voidaan myös tehdä mutta onko tarpeen, no ei ole.
En usko että se on siitä kalleudesta niinkään vaan se että ostat pelin ja yksin sitten ajelet sillä.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
En usko että se on siitä kalleudesta niinkään vaan se että ostat pelin ja yksin sitten ajelet sillä.
Validi pointti erityisesti kakkosdivaria ajatellen. Kalustoa erityisesti kakkoseen on Suomessa reilusti, mutta jengi tykkää vissiin mieluummin ajella yksin :)
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa MrOllinmaki

  • Veteraani
    • Profiili
Jerry, paino sanalla "KILPA". (on meilläkin tytöllä 4v tamian mini ja siinä mabuchi kiinni). Se ei kuitenkaan liity olennaisesti sanaan ""KILPA". Kuten ei myöskään se että m8-luokkaa voi ajaa 8vuotta yksillä ja samoilla renkailla.

-A-


Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Sähkö vaihtu mugen+sirioon mutta luokka jatkuu  :cool:
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Jos Mika viitit ni pistähän uudesta kalustosta kuvaa ja tekstii vaikka tonne C8 topikkiin...
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
toki! Mut ei oo pakasta vedettyä vaan ajettua, Teemu Saarisen jäljiltä säädöissä  :cool:
Toki vain plussaa.. Nitron tuoksun voi jo aistia..  :wink:
Kiitti.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Tänän pitäs tulla. Mut siis MRX4X eikä MRX5.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Ensi tuntuma otettu käynnistämällä ja vähä pyörittämällä pukilla. Siistii.

Tos topikki ja pari kuvaa: http://rc10.fi/index.php?topic=75583.0
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Ready-to-rock

Tässä on harjoitus (auton mukana tullut) kori, ihan jees, mutta uusikin on työn alla
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Henri

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Tuossa kuva autosta (Serpent Viper 977) kori sovitettuna (V-dezign)

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Ihan siisti vaikka valkoinen ei ookaan mun lempiväri RC autoissa.
Onhan tossa kuitenkin Suomen värit, siitä iso plussa!

Oma vastaava odottaa maalausta. Olin ajatellut koko mustaa kultaisilla LOTUS GP tarroilla höystettynä Kimi tyyliin, mutta nyt olen kääntynyt koko vihreään tai oranssiin, koska musta on vähän pimee baanalla, jengi ei ehkä nää ..

Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Täst sais hienoo katsottavaa jos panostus koreihin ois tätä luokkaa?
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa MrOllinmaki

  • Veteraani
    • Profiili
Omaankin silmään noi realistiset maalaukset näyttää hienommalta kuin perinteiset RC-säksätykset. Toi Mikan postaama kuva ei oo edes maalausteknisesti vaikea tehdä, mutta silti tuonnäköisiä näkee liian harvoin.

Tyyli sopii oikeastaan sitä paremmin, mitä isommasta autosta on kyse.

-A-

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Noni. Hilut kiinni Rallyssä.

http://sdrv.ms/10fShPb


Kiuas alupukissa, keskidiffi, PL:n powerstroke kepit & protrac-tukivarret, Teknon kardaani + vetarit ja hubit ja jotain pientä päivitetty. Sähköinä jo mainittu HW SCT Pro + 2250kV zenzorillinen + castlen flekti. Servona Radiopost. Vakaajat molemmissa päissä. 4S 5000mAh hardcase-lipo.

N. 3100...3200 grammaan näyttäisi menevän korin kanssa. Vakiokorin kanssa tekee takapäässä vähän tiukkaa peittyykö renkaat vai ei, pitänee sovitella toisellakin korilla.

Nakkasin jokusen vuoden wanhat loppuunajetut GPR:t alle ja nopeasti pihakadulla koesteltuna ajettavuus lupaa hyvää, Traxxas TQi ei vaan oikein ole omaan makuun oleva kisaratti. Hyvää se, että auto vastaa erittäin maukkaasti kaasuun
« Viimeksi muokattu: 10.05.13 - klo: 17.18 kirjoittanut McJones »
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Niinpä.. Ratti on karmee.
Mites foamit?

Söndagina vois koittaa Tattikselle jos se on auki ja kunnossa (?)
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Viimevuotisia foumeja löytyy, vois kokeilla ja ruveta tilailemaan uusia. Kävin sylkemässä väriä vähän virtaviivaisempaan koriin, josko sitäkin kokeilisi. Lauantaina vois Tattiksella kääntyillä, äiteenpäivä sunnuntaina...
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Ok
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Parit kuvat omasta työkalusta
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Hienoo lähtee haistelee tunnelmaa radalle huomenna.
Katoin tos pelivälineet läpi ja vähän otin tuntumaa,nitron käryä onkin jo kaivannut..  :grin:
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Hieno kauden avaus tänään omalta kohdaltani!

Alkuun luonnollisesti hain säätöjä parin ekan tankillisen aikana kunnes moottori alkoi pitää ääntä ja auto ei liikkunut kunnolla, pakko oli todeta takahihna sileeks. No varaosaa ei tietenkään ollut mutta langan päässä Mr. Ollinmäki kertoi että hihnoja löytyy joten kurvaus Järvenpäähän, jossa Antti paitsi tarjosi varaosat myös kokeneena Mugen miehenä vaihtoi hihnan erittäin mallikkaasti, jotta saatiin "maksimi" suoritus seinäkelloajassa ;) (itse olis saanu vähän enemmän ihmetellä vaikka C-autot suurinpiirtein tuttuja ovatkin). Samalla rupateltiin mukavia ja käytiin läpi juttuja autosta.

Uudet osat siis paikoilleen ja takas radalle klo 14:45. Sen jälkeen ajoinkin puoli tonkkaa putkeen, renkaat kesti, kone toimi ja ihan mahtava meininki. Lipoakkuakaan ei tarvinnut ladata, 2300mAh riitti hyvin HV servojenkin kanssa ja ajot päättyivät lopulta onnistuneesti 16:55.

Kytkimen ns. thrust laakeri on totaalisen vaihtokunnossa, mutta takahihnan ja taka hihnapyörän lisäksi muuta ei tarvii/tarvinnut vaihtaa. Tosin spektrumin vastariin tuli jotain (katkoilua), onneksi oli toinen mukana joka pelitti loppuun asti. Eturenkaillakaan ei tarvii enää paljoa ajaa, takana vielä pintaa ihan ok. Sinänsä hieman hämmästyttävää että riittivät noinkin hyvin, koska en todellakaan renkaita ajaessa säälinyt yhtään (enkä kyllä autoakaan, kaikki otin irti mitä löytyi).

Auto toimi hienosti, onhan noi niin loppuunvietyjä ratakoneita ettei negativiisia yllätyksiä sen suhteen. Kuninkuusluokka, ei epäilystä.

Rata oli myös kerrassaan nätissä kunnossa, ilo on vetää tollasella baanalla. Kyllä siinä varmaan huntti paukkui puhki takasuoralla.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa MrOllinmaki

  • Veteraani
    • Profiili
Hyvä Mika, mahtavaa!!! Olispa ehtiny tänään mukaan ajamaan. No mutta, ens kerralla sitten.

-A-

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kyllä!! Suuri kiitos vielä jotta meno sai jatkua!
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Ensi kerta olis sitten huomenna!
Ratakasi ukkoja kerääntyy tattiksen radan varteen huomenna,
messiin vaan näyttää ajamisen mallia!  :cool:
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Henri, saitteko Serpentit liikkuu eilen?
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Henri

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Eilen ensimmäiset kokeilut ja ajot kasi ratapolttiksella Jannen kanssa.

Hienoa oli kyllä taas pitkästä aikaa!

Hienosäätöä jäi vielä rajallisen ajan takia, ja olisi tarvetta vielä kokeilla ennen Kuusankoskea.
« Viimeksi muokattu: 20.05.13 - klo: 21.52 kirjoittanut Henri »