Kirjoittaja Aihe: Ratakasi - Sarjasäännöt 2014 ensimmäisen viestin liitteenä (15.5.2014)  (Luettu 121036 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa MrOllinmaki

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ratakasi - Nyt suunnitellaan kesää 2014 (7.10.2013)
« Vastaus #330 : 27.04.14 - klo: 23.01 »
2014-Kesän kisaformaatti olisi sitten seuraava:

Treeni 1 3+5min
(TP-10 treenit)
Treeni 2 3+5min
(TP-10 treenit)

Alkuerä 1 3+5min
(TP-10 alkueriä)
Alkuerä 2 3+5min
(TP-10 alkueriä)
Alkuerä 3 3+5min
(TP-10 alkueriä)
Alkuerä 4 3+5min
(TP-10 alkueriä)

B-finaali 3+10min (tässä ajavat alkuerien sijoilla 7, 8, 9, 10, .... kuljettajat)

(TP-10 Semi)
(TP-10 Semi)

A-finaali 3+20min (tässä ajavat alkuerien sijat 1-6 ja B-finaalin 4 parasta)
(TP-10 Finaali)

==> Teknisiin sääntöihin en ole näillä näkymin tekemässä muutoksia.

-A-
 
edit 4.3.2014, alkueräkierroksia 4

Säännöt tulee, kun ehdin tekemään muutokset sinne.

Tänään kysyttiin minimipainoa.

2400g
- ajokunnossa, ponderin kanssa, tankki tyhjänä

-A-

Poissa nitropaimen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ratakasi - Nyt suunnitellaan kesää 2014 (7.10.2013)
« Vastaus #331 : 02.05.14 - klo: 11.14 »
uutta päivämäärää ehdotettu 1/8 ja 1/10 PM kisalle 6-7 Sept. 2014... Huom: antti !
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

Poissa MrOllinmaki

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ratakasi - Nyt suunnitellaan kesää 2014 (7.10.2013)
« Vastaus #332 : 04.05.14 - klo: 09.46 »
uutta päivämäärää ehdotettu 1/8 ja 1/10 PM kisalle 6-7 Sept. 2014... Huom: antti !

Missäs tuo uutinen on? Mikä maa ja mikä paikka?

-A-

Poissa nitropaimen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ratakasi - Nyt suunnitellaan kesää 2014 (7.10.2013)
« Vastaus #333 : 06.05.14 - klo: 22.41 »
Nordic 1/8 forum, maa Tanska,
"Dear friends.
The above mentioned championships was originally sceduled to take place in Denmark 13. to 15. June 2014. The decision was made at the NEZ meeting in Zagreb in November 2013 by Michael Lissau from DASU witht representatives from the other Nordic countries.

As you all know, we have got a new union in Denmark: DMSU, Danish Model Sport Union which now is representing practically all clubs and all the Races in Denmark. We have been ready to arrange the Nordics on one or two of our tracks since the date was announced, but Kai Koivuranta told me in a mail in December that the race should be arranged by DASU. DASU can not find a track in Denmark and has given up.

This is very urgent!!
DMSU is ready to invite to Large-Scale NoM in Næstved on 13.–15. June 2014, and both Nitro classes in Hillerød 6.-7. September 2014.
Both tracks should be well known by the drivers and have been hosts for NoM earlier, and both dates are free of other races.

It is essential that the Swedish drivers will be allowed to participate. The Finnish and Nowigian Unions have approved DMSU 2 years ago.
Last wek-end we had 20 Danish drivers in Vårracet in Staffanstorp without formal problems on their DMSU membership-cards. (Some few had EFRA- license).

Please be quick. We need an answer now so we can make the invitations. "

Regards
DMSU
Erik Skou
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

Poissa Sakke

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://www.future-rc.fi
Vs: Ratakasi - Nyt suunnitellaan kesää 2014 (7.10.2013)
« Vastaus #334 : 09.05.14 - klo: 15.12 »
Nyt on laitettu ilmo sisään Kouvolan kisaan. Edellisen kerran kasipolttista tulikin ajettua joskus 90-luvun alkupuolella.
Pienoisautoilua vuodesta 1984

Poissa nitropaimen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ratakasi - Nyt suunnitellaan kesää 2014 (7.10.2013)
« Vastaus #335 : 09.05.14 - klo: 23.00 »
Nyt on laitettu ilmo sisään Kouvolan kisaan. Edellisen kerran kasipolttista tulikin ajettua joskus 90-luvun alkupuolella.
Upeeta, Sakke ! Koeta saada teemu kans ajamaan.
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

Poissa MrOllinmaki

  • Veteraani
    • Profiili
Sarjasäännöt 2014 ilmestyneet!!!!

Threadin ensimmäisen viestin liitteenä.

http://rc10.fi/index.php?topic=64034.0

-A-

Poissa nitropaimen

  • Veteraani
    • Profiili
Meritane, GT warroir ja muut: Kouvolaan vaikka katsomaan ja ottamaan fiilikset C-8 Shepherdistä, koko baletti repertuaareineen mukana...
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

Poissa Tuukka T

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kiitokset aktiivisille herroille, kun jaksatta kirjoittaa sääntöjä, hehkuttaa ja nähdä vaivaa luokan eteen. Reilun yhden litran ja muutaman sisäänajon jälkeisen tankillisen ratakasihistorialla voin todeta että on tää aika mageeta. Foreca lupaa +20 astetta Kouvolaan, joten ei huonolta näytä :cool: -vain vauhti enää puuttuu.

Autossa oli lievää aliohjautuvuutta havaittavissa reippaista liikeradoista huolimatta. Millaisia camber kulmia näissä ruukataan pitää?
Löysin rantein...

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kiitos kutsusta, katsotaan. Voi olla että vähän toisenlainen formula (isot takarenkaat ja kapeat edessä) vie nyt voiton uudistuneen radan myötä. Kouvolassa ajoin itse ekan C8 kisan ja siitä muistona pikku kippokin. Tony, Jouni, minä ja Eki, joka on lopettanut autohommat kokonaan vissiin.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa MrOllinmaki

  • Veteraani
    • Profiili
Kiitokset aktiivisille herroille, kun jaksatta kirjoittaa sääntöjä, hehkuttaa ja nähdä vaivaa luokan eteen. Reilun yhden litran ja muutaman sisäänajon jälkeisen tankillisen ratakasihistorialla voin todeta että on tää aika mageeta. Foreca lupaa +20 astetta Kouvolaan, joten ei huonolta näytä :cool: -vain vauhti enää puuttuu.

Autossa oli lievää aliohjautuvuutta havaittavissa reippaista liikeradoista huolimatta. Millaisia camber kulmia näissä ruukataan pitää?

Laita jotain tämäntapaista:
- Etu camber 1.0-1.5
- Etu haritus noin 1.0 yhteensä vas ja oik
- Taka camber 2.0-2.5
- Taka-auraus 2.0 per puoli
==> Yleisesti, noin setuppilaput, mitä maailmalta löytyy, ohjeistavat käyttämään isoja camberkulmia, mutta olemme havainneet että Suomessa usein vähän maltillisemmat kulmat ovat paremmat.

-A-


Racing Hobby

  • Vieras
Tuukka: Jos ei Antin lääkkeet riitä, ota se "gurney lip" matalammaksi tai kokonaan pois.

Poissa Tuukka T

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Henkka jo kehotti olemaan koskematta auton säätöihin ja antamaan sen sijaan hanaa. Nyt kun olen saanut aavistuksen siitä miten näillä mennään, niin kyllä se tuntuu kääntyvän kivasti. Aika tavalla opettelemista kaasun käytössä mutkissa, mutta eiköhän tämä tästä vähitellen etene.

2litraa poltettu, toistaiseksi kaikki kamppeet ehjinä. Kouvolassa homma jatkuu.

Jukka, piti oikein googlata mikä toi gurney lip on... mutta mulla on se takalisäsiipi aika matalalla jo nyt. Voisin kyllä kokeilla ilmankin kunhan ehdin.
Löysin rantein...

Racing Hobby

  • Vieras
Mitäs kertoi Guuglaus ?  Nimi on Dan Gurney nimisen Indy Formula kuskin mukaan. Kun indyssä oli kaikki tiukasti sääntöjen mukaan rajoitettu, siiven korkeudet ja muut, aivan kuin ratapolttisessa nyt, keksi Gurney että kun tartti saada taakse lisäpitoa, mutta siipeä ei saanut muuttaa, kysyi gurney että saako tuota surkeata siipeä vahvistaa. No sai... Gurney väsäs alumiinipellistä sellaisen lipan siihen ja väänsi eteenpäin, ja jees, pito parani takana mutta samalla ilmanvastus. ihan samaa tapahtuu 1/8 ratapolttiksessa Liikaa "Gurneytä" niin meno hyytyy, mutta jos paukkua riittää niin "who cares"...


Poissa nitropaimen

  • Veteraani
    • Profiili
jep, jep... Tuo Ratakasin kori on tavallaan kuin valtava spoileri, tuottaa downforcea mutta myös hillittömästi vastusta, kun tarkkaan katsoo, suoralla 2,1 myllyllä touring autot menee melkein samaa vauhtia kuin tuplasti isommat ja voimakkaammat 1/8 autot. Syy on tuo hillitön ilmanvastus. Se on alue johon tämän kesän kuluessa paneudun oikein tosissani. Alue jota tutkin ja testaan on auton alla olevat diffuusorit, ne eivät aiheuta ilmanvastusta mutta kylläkin"negativista nostoa" ja saattavat lisätä auton painetta rataan kaksinkertaiseksi. Tämä tarkoittaa että tuota kaukaloa ja hillittömiä siipiä voisi ratkaisevasti pienentää.
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

meritane

  • Vieras
Meritane, GT warroir ja muut: Kouvolaan vaikka katsomaan ja ottamaan fiilikset C-8 Shepherdistä, koko baletti repertuaareineen mukana...

Joo, tulossa ollaan. Ja jos pääsisi ottaa vielä tyypit asvalttinitrotykillä kisan jälkeen niin se olisi enemmän kuin kilo matteita  :grin:

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Meritane, GT warroir ja muut: Kouvolaan vaikka katsomaan ja ottamaan fiilikset C-8 Shepherdistä, koko baletti repertuaareineen mukana...

Joo, tulossa ollaan. Ja jos pääsisi ottaa vielä tyypit asvalttinitrotykillä kisan jälkeen niin se olisi enemmän kuin kilo matteita  :grin:

Kuinka moni c8 auton omistajalta saa lainata autoa kisan jälkeen :laugh:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa JoukoH

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Meritane, GT warroir ja muut: Kouvolaan vaikka katsomaan ja ottamaan fiilikset C-8 Shepherdistä, koko baletti repertuaareineen mukana...

Joo, tulossa ollaan. Ja jos pääsisi ottaa vielä tyypit asvalttinitrotykillä kisan jälkeen niin se olisi enemmän kuin kilo matteita  :grin:

Kuinka moni c8 auton omistajalta saa lainata autoa kisan jälkeen :laugh:
Jerzi

Ainaki yhellä tane tykitti menemään kisan jälkeen  :grin:  :grin:  :grin:
Jouko Hyvärinen

Racing Hobby

  • Vieras
Oli makee kisa Kouvolan "old school" radalla, vaikka ei ihan putkeen ja tavoitteeseen mennytkään meitsin
"saksanpaimenkoiraracetiimillä", kuvia täällä blogissa: http://raddad-racinginfinland.blogspot.fi/

Poissa nitropaimen

  • Veteraani
    • Profiili
Oli makee kisa Kouvolan "old school" radalla, vaikka ei ihan putkeen ja tavoitteeseen mennytkään meitsin
"saksanpaimenkoiraracetiimillä", kuvia täällä blogissa: http://raddad-racinginfinland.blogspot.fi/
Sori , tuli väärällä tunnarilla tuo, mutta asia on sama...
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

meritane

  • Vieras
Kiitokset testiajomahdollisuudesta Team Shepherd Finlandille!  :azn:
« Viimeksi muokattu: 25.05.14 - klo: 18.44 kirjoittanut meritane »

Poissa nitropaimen

  • Veteraani
    • Profiili
Joo, meritane... vähän puolsi auto kun toinen vetari edestä oli poikki... Lyötin kasaan sulle kun olit tullut vartavasten niin pitkän matkan jotta pääsisit kokeilemaan...No jos Hyvinkäälle tulet, on kaksi autoa taas valmiina..Siitten hyvät fiilikset taas ratakasista...
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Meritane, GT warroir ja muut: Kouvolaan vaikka katsomaan ja ottamaan fiilikset C-8 Shepherdistä, koko baletti repertuaareineen mukana...

Joo, tulossa ollaan. Ja jos pääsisi ottaa vielä tyypit asvalttinitrotykillä kisan jälkeen niin se olisi enemmän kuin kilo matteita  :grin:

Kuinka moni c8 auton omistajalta saa lainata autoa kisan jälkeen :laugh:
Jerzi

Ainaki yhellä tane tykitti menemään kisan jälkeen  :grin:  :grin:  :grin:

Niin olikos auto maahantuojan oma vai jonkun kisakuskin oma :grin:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Topikin otsikkona sarjasäännöt. Voisikohan koittaa pysytellä asiassa :police:
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Koskas näitä kasikisoja nyt sitten on?

Jopa meikäläinenkin sai vihdoin itsensä radalle korkkamaan Mugenin. Kesti vain noin 5 vuotta... Auto on nyt jonkinlaisessa kisakunnossa ja renkaat sorvattuna. Ei tarvitsisi muuta kuin oppia ajamaan.

Koska Hyvinkäällä tai Tattiksella olisi aktiiviporukkaa treenaamassa?
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa nitropaimen

  • Veteraani
    • Profiili
Jos nyt tähän laittais: kisakalenteri on tässä topicissa aikaisemmin jo. Mikäli olen oikeassa, seuraava kisa on Hyvinkäällä 7.6. lauantaina 1/8 ja 1/10, siten taas kouvola (kuusankoski) 9.7.  tai 23.7 ??   tattiksen kisa on 30.7. ??  Vähän on epäselvyyttä siitä mikä päivitys mulla on kalenterissa... tattiksella treenataan viikolakin, mutta varsinkin viikonloppuisin. Sinne vaan tikkana paikalle.  Ajamisesta: Mika leppälahdelle tuli lieviä vaikeuksia soveltaa ajotyyliään nyky 1/8 ratapoltiksille. Niissä on pitoa ja kääntyvyyttä senverran paljon että mennään luukku levällään ja hiukan hellitetään kaarteeseen, jarruja juuri ei käytetä... nelivedolla vedetään auto kaareesta ulos. Ei diffiä takana, joten aika kovaa täytyy mennä jotta kääntyisi mallikkaasti...
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

Poissa Tuukka T

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Ratakasi säännöissä 2014 on mainittu aikataulu, tosin sinne on uinut painovirhepaholainen mukaan:

Kilpasarjan radat
Kaudella 2013 (pitää olla 2014) ajettavat kilpailut ja radat ovat seuraavat:
 24.5. Kypak / Kouvola
 7.6. HyUA / Hyvinkää
 19.7. PKSRCA / Tattarisuo
 23.8. Kypak / Kuusankoski

Jotta ei topikin otsikko unohtuisi niin totean omana mielipiteenäni että tässä sarjassa sääntöjen kirjoittaminen on onnistunut hyvin. Ja siihen kun lisätään rento ote myös "katsastuksessa", ovat edellytykset kisoissa viihtymiselle taattu luokan puolesta. Ei ole tavatonta että pienoisautoilussa sorrutaan siihen, että kaikki on säännöissä saneltu millin tarkasti lähtien kilpailunron fontista aina kymmenesosamillin tarkkuuteen auton korkeudessa. Crossipuolella kasvihuoneen näköiset Corrit ovat kasvaneet suosiossa huimasti lyhyessä ajassa ja väitän että paljolti saman asenteen johdosta -ei ole niin millin päälle. Toivotaan että ratapuolella Ratakasille käy samoin, kaikki edellykset menestymiseen ovat, onhan ajaminen(kin) näillä aivan älyttömän hienoa eikä edes erityisen vaikeaa jos malttaa vain olla liikaa yrittämättä  :afro:
Löysin rantein...

Poissa nitropaimen

  • Veteraani
    • Profiili
Nyt kun säännöt ja kisakalenteri tuli selvitettyä, vois Antti vaihtaa alkuperäisen nimen ketjuun, ettei palkokasveja kasvaisi sieraimista joltakin... kiitos :grin: :grin:
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

Poissa MrOllinmaki

  • Veteraani
    • Profiili
..totean omana mielipiteenäni että tässä sarjassa sääntöjen kirjoittaminen on onnistunut hyvin. Ja siihen kun lisätään rento ote myös "katsastuksessa", ovat edellytykset kisoissa viihtymiselle taattu luokan puolesta. Ei ole tavatonta että pienoisautoilussa sorrutaan siihen, että kaikki on säännöissä saneltu millin tarkasti lähtien kilpailunron fontista aina kymmenesosamillin tarkkuuteen auton korkeudessa. Crossipuolella kasvihuoneen näköiset Corrit ovat kasvaneet suosiossa huimasti lyhyessä ajassa ja väitän että paljolti saman asenteen johdosta -ei ole niin millin päälle.
==> Kiitos, juuri tähän olen pyrkinyt.

-A-