Kirjoittaja Aihe: Keskustelua aiheesta "Six Hours Le Tikkurila - Corr Endurance 18.3.2012"  (Luettu 82686 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net


Ja jälleen täysin asiaan kuulumatonta poskensoittamista.
Mitä muuta sinulta voikaan odottaa.

Rakas tohtori taitaa pitää kaikkea kirjoittamaani poskensoittamisena.. Tässäkin aiheessa olisi ehkä kannattanut ensin keskustella aiheesta siellä pksrca:n omalla alueella, eikä alkaa jäsentenväliseen vääntöön täällä julkisella puolella. Kuitenkin kiistaton tosiasia on että melkein kaikki aiheeseen kommentoineet ovat jäseniä.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa


Ja jälleen täysin asiaan kuulumatonta poskensoittamista.
Mitä muuta sinulta voikaan odottaa.

Rakas tohtori taitaa pitää kaikkea kirjoittamaani poskensoittamisena.. Tässäkin aiheessa olisi ehkä kannattanut ensin keskustella aiheesta siellä pksrca:n omalla alueella, eikä alkaa jäsentenväliseen vääntöön täällä julkisella puolella. Kuitenkin kiistaton tosiasia on että melkein kaikki aiheeseen kommentoineet ovat jäseniä.
Eikös kaikki sipsinarvoiset keskustelut ole PKSRCA:n välisiä, ei kait kukaan muu vääntöihin osallistu? :)
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa micsa.fi

  • RIP
    • Profiili
Olisko porukan mielestä hyvä idea jos testataan ensin kalustoa noitten painojen/akkujen/mottien suhteen. Mun mielestä voitais vaikka järjestää jossain välissä (mahd.pian) semmonen testirupeama, vaikka 1h "harjoituskisan" ilman mitää palkintoja tai tiukkoja pipoja ja vähän vertailtas akkujen kestoja ja lämpötiloja. Tokihan noita testejä voi tehä kukin itse salaa pimeässä omalla tahollaan, mutta mun mielestä noita vois testata ja vertailla porukalla ihan avoimesti.

Olisi hyvä idea, ja tätä ehdottelinkin tuolla kerhon omalla alueella mutta näköjään kaikkien katse oli tässä threadissa joten eipä sitä kukaan sieltä bongannut ;-)

Eli minusta voitaisiin esim. torstai-iltojen SC-kapinoissa testailla muutama pitkä lähtö, esim. 30min tai 60min. Ihan vaikka kukin omalla autollaan ilman tiimejä, niin saadaan sitä kokemusta miten kalusto kestää ja miten akunvaihdot yms. onnistuu.
Wacky Stack Racing Team

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vääntöä täällä kyllä piisaa, mutta jos koittaa kysyä jotain asiallista, niin siihen ei osata vastata. Näytäs *HOKE* kerrankin, että sun kirjoittelu ei ole pelkkää vääntämistä. Kaikki tietävät, että olet aina oikeassa ja jos joskus et ole, niin... No eihän sellaista tilannetta tunnusteta.  :wink:
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa ajv

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Eli minusta voitaisiin esim. torstai-iltojen SC-kapinoissa testailla muutama pitkä lähtö, esim. 30min tai 60min. Ihan vaikka kukin omalla autollaan ilman tiimejä, niin saadaan sitä kokemusta miten kalusto kestää ja miten akunvaihdot yms. onnistuu.

Pitäisikö tohon testaukseen keksiä joku yhteinen tapa, että tulokset on keskenään suurin piirtein vertailukelpoisia. Esim. ajetaan 30 kierrosta (~10min), josta kirjataan aika ja kulutettu energia. Luonnollisesti tuloksissa täytyy mainita ainakin auton vetotapa, paino ajokuntoisena ja käytetty moottori (entä renkaat, nopari, jotain muuta oleellista?). Ja kaikkihan varmaan ajavat 2s-lipoilla, joten muut akkutyypit voinee suosiolla jättää pois.
Team Durango DESC410 || MCD RRV4
Riihimäen PA-klubi

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Säännöissä ei suoraan sanota, montako akkua saa autossa olla kyydissä. Kahdella akulla rinnan tulee ajoaikaa tuupilla reilusti yli puoli tuntia... Nelkullakin jo hetken ajelisi. Akkuteline tai kiinnikkeet pitäisi vaan tehdä. Painon lisäys voi olla kevyelle autolle ongelma.

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Säännöissä ei suoraan sanota, montako akkua saa autossa olla kyydissä. Kahdella akulla rinnan tulee ajoaikaa tuupilla reilusti yli puoli tuntia... Nelkullakin jo hetken ajelisi. Akkuteline tai kiinnikkeet pitäisi vaan tehdä. Painon lisäys voi olla kevyelle autolle ongelma.
Kilpailukutsun säikeessä on tarkennuksia sääntöihin ja tämäkin asia sieltä selviää.

Sääntötarkennuksia

- Akkuja saa olla rajaton määrä. Akun nimellisjännite max 7,4 V (2sXp)
2s Xp -> kennoja saa olla rinnan X-määrä  :wink:
Old fart

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vääntöä täällä kyllä piisaa, mutta jos koittaa kysyä jotain asiallista, niin siihen ei osata vastata. Näytäs *HOKE* kerrankin, että sun kirjoittelu ei ole pelkkää vääntämistä. Kaikki tietävät, että olet aina oikeassa ja jos joskus et ole, niin... No eihän sellaista tilannetta tunnusteta.  :wink:

Näytäs kerrankin.

Herra on ollut jossain syvällä puskassa taas ties miten pitkään eikä tiedä mistään tuon taivaallista, mutta kyllähän sitä tiedetään mun vastailut tottakai.

Jälleen täyttä henkilökohtaista BASKAN jauhamista.

Käsittämätön *****

Poissa Nicke

  • Veteraani
    • Profiili
Kokeiltiin tänään durangossa 10.5t moottoria. Oli varsin positiivinen yllätys, en olisi jaksanut uskoa että auto kulkee niin iloisesti sillä koneella. Punnittiin myös durango sekä losi ajokuntoisina, hyvin tarkalleen 500g eroa.

Kannattaa vielä kokeilla 10.5 lankaista losissa, ei välttämättä ihan mahdoton ajaa, varsinkaan jos poistaa etuvedon. Mikäli se liikkuu edes jokseenkin samalla tavalla kuin durango, niin uskon että monella kuskilla paranee tulos kyseisellä moottorilla.

Mutta mikäli on käytännössä mahdotonta ajaa kyseisellä moottorilla, niin voisi ehkä olla aika kyseenalaistaa kyseisen auton sopivuus ylipäätänsä kestävyyskisoihin. "Normaalilla" moottorilla kun ajoaika on varsin rajallinen sekä akun että moottorin lämpeämisen suhteen, niin pärjääkö oikeesti 6 tunnin ajan kahdella alustalla sekä neljän kuskin akuilla? Mitä mieltä losi-kuskit on?

Ottakaa kaikki nelkkukuskit myös huomioon että takavetoisia on liikenteessä huomattavasti enemmän kuin nelkkuja, ja sopivat ainakin mielestäni paremmin kestävyysajoon yksinkertaisuutensa takia. Joten harkitkaa tiimin kasaamista takavetokuskien kanssa, vetotavalla tuskin ratkaistaan tämä kisa.

Pelaajapörssiinkin voi ilmoittautua, se on varsin tyhjän oloinen!

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Losi olisi ehkä se kestävin auto endurance kisoihin. Paino tulee juuri kestävyydestä. Tietenkin jos moottori kestää losissa siis se 10,5t, niin voi aina toivoa tekniikan olevan muita kestävämpää. Otetaan takkiin kierrosajoissa
, mutta voitetaan kestävyydellä.

Takavetoista tuosta ei ihan helpolla saa. Tai onko ideoita keskidiffin jäykistämiseen?
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa *remppa*

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Paino tulee juuri kestävyydestä.

Paino ei korreloi kestävyyden kanssa. Kestävyys tulee materiaaleista ja konstruktiosta. Tässä mielessä Losin corri on vähän pettymys, näyttää siltä, että se on tehty liikaa "kasin osista" ja painoa ei ole mietitty. On menty kaupallisuus edellä, mikä sinänsä on ymmärrettävää.
Pumilio Racing www.pumilio.fi "osat joita et löydä kataloogeista"

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Painoa saadaan ylimitoittamalla ja käyttämällä painavia materiaaleja, osittain kestävyyden ja osittan siksi että autosta saadaan halpa. Kestävyyden kanssa näillä ei välttämättä ole mitään tekemistä, paino ei tuo automaattisesti kestävyyttä. Losissa on käytetty halpaa terästä monessa paikassa kun olisi pitänyt käyttää kevyempiä materiaaleja, lisäksi kasikrossiin perustuminen ei aina ole hyvä asia, kuten painon osalta on jo huomattu. En nyt mollaa Losia mutta eikö olisi jo aika lopettaa noi puheet että Losi on kestävä siksi kun se on panava, Losi on painava siksi kun se on tehty mahdollisimman halvalla ja perustuu kasikrossariin.

Kuten jonnekkin linkkasin, Asso SC10 on todettu erittäin kestäväksi muutamilla pienillä parannuksilla joten turha on aina vetää tota "Losi on kestävin" korttia esiin kun puhutaan Endurance kisoista ja auton kestävyydestä. Muitakin kestäviä autoja on, ero tuleekin siitä että kestääkö ne ajamista vai mälläämistä, jälkimmäistä Losi sietää hyvin mutta sillä kun taas ei ole mitään tekemistä sen kanssa miten hyvin auto kestää nipussa 4-5 tunnin ajamista. 
Kylätason RC-kuski.

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Myös 2wd ja 4wd Slässit kestää hyvin ajamista ja kolhuja jossei aja ihan reikä päässä, niinkuin ei tommosessa kestävyyskisassa(kaan) kuulu ajaa käsittäkseni.

Onko muuten varikko tarkotus pitää samassa paikassa kuin nyt, vai tehdäänkö kisaa varten jotain poikkeusjärjestelyjä esim joku akkujen vaihto mesta ihan ajaja korokkeen viereen tai jotain? Jos normi varikko käytössä niin mistä auto otetaan radalta "huoltoon"? Pääsuora on aika nopeavauhtinen paikka nostella autoja laidan yli varikolle. Jotkuthan toki ajaakin siitä yli mutta kuitenkin. :grin:
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa Nicke

  • Veteraani
    • Profiili
Onko muuten varikko tarkotus pitää samassa paikassa kuin nyt, vai tehdäänkö kisaa varten jotain poikkeusjärjestelyjä esim joku akkujen vaihto mesta ihan ajaja korokkeen viereen tai jotain? Jos normi varikko käytössä niin mistä auto otetaan radalta "huoltoon"? Pääsuora on aika nopeavauhtinen paikka nostella autoja laidan yli varikolle. Jotkuthan toki ajaakin siitä yli mutta kuitenkin. :grin:

Radalle merkataan yksi paikka mistä auton saa laskea radalle, ja siihen lähettyville tulee pari pöytää akkujen vaihtoa varten.

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
HorizonHobby.com Preview - Losi TEN-SCTE
Losin mainos video, jossa auton suunnittelija kertoo miten auto on suunniteltu.

Mutta takaisin kisa aiheeseen. Onko akkujen latausvirtoja rajoitettu? Entä telemetrian käyttöä?
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Mutta takaisin kisa aiheeseen. Onko akkujen latausvirtoja rajoitettu? Entä telemetrian käyttöä?
Miksi latausvirtoja pitäisi rajoittaa? Jokainen saa aivan vapaasti pilata akkunsa vaikka 10C virroilla jos virtalähteessä potku riittää...

Telemetrian, radiopuhelimien, skypen ja huumorin käyttö sallittu...
Old fart

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Mutta takaisin kisa aiheeseen. Onko akkujen latausvirtoja rajoitettu? Entä telemetrian käyttöä?
Miksi latausvirtoja pitäisi rajoittaa? Jokainen saa aivan vapaasti pilata akkunsa vaikka 10C virroilla jos virtalähteessä potku riittää...

Telemetrian, radiopuhelimien, skypen ja huumorin käyttö sallittu...

Eli näissä kisoissa SAA puhua kesken ajon korokkeella  :wink:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa mamyllyn

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Painoa saadaan ylimitoittamalla ja käyttämällä painavia materiaaleja, osittain kestävyyden ja osittan siksi että autosta saadaan halpa. Kestävyyden kanssa näillä ei välttämättä ole mitään tekemistä, paino ei tuo automaattisesti kestävyyttä. Losissa on käytetty halpaa terästä monessa paikassa kun olisi pitänyt käyttää kevyempiä materiaaleja, lisäksi kasikrossiin perustuminen ei aina ole hyvä asia, kuten painon osalta on jo huomattu. En nyt mollaa Losia mutta eikö olisi jo aika lopettaa noi puheet että Losi on kestävä siksi kun se on panava, Losi on painava siksi kun se on tehty mahdollisimman halvalla ja perustuu kasikrossariin.

Kuten jonnekkin linkkasin, Asso SC10 on todettu erittäin kestäväksi muutamilla pienillä parannuksilla joten turha on aina vetää tota "Losi on kestävin" korttia esiin kun puhutaan Endurance kisoista ja auton kestävyydestä. Muitakin kestäviä autoja on, ero tuleekin siitä että kestääkö ne ajamista vai mälläämistä, jälkimmäistä Losi sietää hyvin mutta sillä kun taas ei ole mitään tekemistä sen kanssa miten hyvin auto kestää nipussa 4-5 tunnin ajamista.

Luin mielenkiinnolla vastauksesi koska omistan Losin TEN-SCTE:n ja jaan näkemykset auton suunnittelijan kanssa kokemukseni kautta Slash Ultimate 4x4:n jälkeen todeksi -eli Losi on äärimmäisen iskun + kulutuksen kestävä.

Mihin perustat väitteet jonka mukaan ko. auton materiaali on raskasta muttei kestävää ja miksi auto ei mielestäsi ole kestävä? Anna tarkka esimerkki heikoista kohdista.

T: Durangon vastaava hyllyssä mutta en tule kokeilemaan sen kestävyyttä omassa ajossani.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Painoa saadaan ylimitoittamalla ja käyttämällä painavia materiaaleja, osittain kestävyyden ja osittan siksi että autosta saadaan halpa. Kestävyyden kanssa näillä ei välttämättä ole mitään tekemistä, paino ei tuo automaattisesti kestävyyttä. Losissa on käytetty halpaa terästä monessa paikassa kun olisi pitänyt käyttää kevyempiä materiaaleja, lisäksi kasikrossiin perustuminen ei aina ole hyvä asia, kuten painon osalta on jo huomattu. En nyt mollaa Losia mutta eikö olisi jo aika lopettaa noi puheet että Losi on kestävä siksi kun se on panava, Losi on painava siksi kun se on tehty mahdollisimman halvalla ja perustuu kasikrossariin.

Kuten jonnekkin linkkasin, Asso SC10 on todettu erittäin kestäväksi muutamilla pienillä parannuksilla joten turha on aina vetää tota "Losi on kestävin" korttia esiin kun puhutaan Endurance kisoista ja auton kestävyydestä. Muitakin kestäviä autoja on, ero tuleekin siitä että kestääkö ne ajamista vai mälläämistä, jälkimmäistä Losi sietää hyvin mutta sillä kun taas ei ole mitään tekemistä sen kanssa miten hyvin auto kestää nipussa 4-5 tunnin ajamista.

Luin mielenkiinnolla vastauksesi koska omistan Losin TEN-SCTE:n ja jaan näkemykset auton suunnittelijan kanssa kokemukseni kautta Slash Ultimate 4x4:n jälkeen todeksi -eli Losi on äärimmäisen iskun + kulutuksen kestävä.

Mihin perustat väitteet jonka mukaan ko. auton materiaali on raskasta muttei kestävää ja miksi auto ei mielestäsi ole kestävä? Anna tarkka esimerkki heikoista kohdista.

T: Durangon vastaava hyllyssä mutta en tule kokeilemaan sen kestävyyttä omassa ajossani.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Varmaan tarkoitti sitä että autosta saataisiin ½kg pois painoa kestävyyden kärsimättä kun käytettäisiin parempia materiaaleja ja suunniteltaisiin osat uusiksi SC autoon.  Paremmilla materiaaleilla voidaan osa suunnitella ohuemmaksi, näin ollen paino putoaa.

Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa Nicke

  • Veteraani
    • Profiili
Kun avasin keskustelun loseista uudestaan, niin en suinkaan puhunut itse auton kestävyydestä vaikka tämä siihen taas menikin. Kyse oli ylipäätänsä auton soveltuvuudesta kestävyyskisoihin, eli ottaen huomioon lähinnä painon sekä liikkumiseen vaadittavan voiman joka taas kostautuu moottorin lämmöissä ja akun kestossa, oli siellä sitten mitkä tahansa sähköt kiinni. Eli hieman kärjistettynä, miksi väkisin vääntää panssarivaunusta le mans kilpuria, kummatkin pärjäävät omissa hommissaan hyvin, mutta toisten tonteille ei oikein ole asiaa.

Odotan vieläkin innolla että joku kokeilee 10.5t konetta losissa, niin saadaan ihan oikeeta faktaa asiasta. Ilmoitelkaa ihmeessä etukäteen jos menette tikkurilaan kokeilemaan, haluan mielelläni nähdä käytännössä miten auto toimii. Voihan se olla varsin kilpailukykyinen painosta huolimatta, ehkä sitten viimeistään takavetoisena ja vähän kevyempänä. Keskidiffin lukitsemiseen ei ole sitä näkemättä hyviä ideoita, mutta luulisi onnistuvan melko helposti varsinkin jos sattuu olemaan tallessa vanhat kuluneet rattaat sekä diffin kuori.

T: Durangon vastaava hyllyssä mutta en tule kokeilemaan sen kestävyyttä omassa ajossani.

Voi sitä omaa merkkiä kehua myös haukkumatta muita.

Sinä aikana mitä olen liising-durangolla ajanut radalla/torstaikisoissa/kisoissa on kyllä loseja mekattu huomattavasti enemmän. Durangoon en ole toistaiseksi vaihtanut kuin akkuja ja yhden laakerin. Ehkä tuon laakerin voi antaa anteeksi kun auto on kuitenkin paljon ajettu ja vieläpä useamman eri kuskin toimesta  :wink:

Ei ole vielä kenellekkään tullut mieleen että keveys tuo kestävyyttä, toisin kuin paino? Samalla kuin lisätään massaa autoon, niin osien pitää olla entistä kestävämmät että kestävät saman tällin samasta nopeudesta. Minkä takia yleensä kilpurit pidetään mahdollisimman kevyinä, keveys kun tuo niin monia muitakin hyötyjä.

Ja täytyy vielä lisätä että Koheltajalla on kyllä niin paljon kokemusta eri autoista (ja niiden rikkomisesta  :wink:) että varmasti tietää mistä puhuu. On itseasiassa kyseisen liising-durangonkin tainnut rakentaa.

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Sorry kaikille suuresta suustani. Tulen mielelläni Tiksiin kokeilemaan 10,5t motilla. Täytyy vaan sovittaa aikatauluja. Tietty tarviin vielä sen moottorin :) .
Losi voisi pärjätä jos sille annettaisiin hiukan isompi tankki, eli isompi akku kuin muilla. Toki menee aika säätämiseksi.  Diffiin voi tehdä "hitsi" lukon, jos on ylimääräinen diffi.
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Mihin perustat väitteet jonka mukaan ko. auton materiaali on raskasta muttei kestävää ja miksi auto ei mielestäsi ole kestävä?

Ehkä sun kannattaa kasata se Durango niin huomaat mitä eroa on edullisesti valmistetulla RTR autolla ja nykyaikaisilla materiaaleilla ja suunnittelulla tehdyllä kilpurilla.

Missä kohtaa kirjoituksessa viittasin että materiaali on raskasta muttei kestävää? Milelestäni toin selväksi sen että painavan materiaalin ja kestävyyden kanssa ei ole mitään tekemistä keskenään, kevyemmillä matskuilla saadaan vähintään yhtä hyvä kestävyys kuin ylimitoitetuilla rautaosilla.




Kylätason RC-kuski.

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Voihan siinä losissa käyttää vaikka 13500mah akkuja niin eiköhän sillä aja tarpeeks kauan ennen vaihtoa.
http://www.maxamps.com/products.php?cat=245
 :tongue:

Hyvät kisat tosta tulee ja turha niitä sijoituksia on etukäteen jaella autojen tai edes kuskien speksien perusteella. Kuuteen tuntiin mahtuu niinmonta tilannetta ja mahdollisuutta kämmätä.
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
On siellä jo melkonen Dream team ajamassa tuuppia.. :>

Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Miksi latausvirtoja pitäisi rajoittaa? Jokainen saa aivan vapaasti pilata akkunsa vaikka 10C virroilla jos virtalähteessä potku riittää...

Telemetrian, radiopuhelimien, skypen ja huumorin käyttö sallittu...

Jostain kumman syystä 1C on vakiintunut esimerkiksi FTT-sääntöihin, käsittääkseni turvallisinta lataus silloin onkin...
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Mihin perustat väitteet jonka mukaan ko. auton materiaali on raskasta muttei kestävää ja miksi auto ei mielestäsi ole kestävä?

Ehkä sun kannattaa kasata se Durango niin huomaat mitä eroa on edullisesti valmistetulla RTR autolla ja nykyaikaisilla materiaaleilla ja suunnittelulla tehdyllä kilpurilla.

Missä kohtaa kirjoituksessa viittasin että materiaali on raskasta muttei kestävää? Milelestäni toin selväksi sen että painavan materiaalin ja kestävyyden kanssa ei ole mitään tekemistä keskenään, kevyemmillä matskuilla saadaan vähintään yhtä hyvä kestävyys kuin ylimitoitetuilla rautaosilla.

Onneksi Turun poijjaat ei aja kilpureilla. Niille olisi jo mahdoton pärjätä.
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa mamyllyn

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Miksi latausvirtoja pitäisi rajoittaa? Jokainen saa aivan vapaasti pilata akkunsa vaikka 10C virroilla jos virtalähteessä potku riittää...

Telemetrian, radiopuhelimien, skypen ja huumorin käyttö sallittu...

Jostain kumman syystä 1C on vakiintunut esimerkiksi FTT-sääntöihin, käsittääkseni turvallisinta lataus silloin onkin...

Onko akkutekniikka pysynyt vuosia paikallaan vai onko se kenties kehittynyt myös lipojen osalta?

T: 10 C.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Poissa mamyllyn

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Painoa saadaan ylimitoittamalla ja käyttämällä painavia materiaaleja, osittain kestävyyden ja osittan siksi että autosta saadaan halpa. Kestävyyden kanssa näillä ei välttämättä ole mitään tekemistä, paino ei tuo automaattisesti kestävyyttä. Losissa on käytetty halpaa terästä monessa paikassa kun olisi pitänyt käyttää kevyempiä materiaaleja, lisäksi kasikrossiin perustuminen ei aina ole hyvä asia, kuten painon osalta on jo huomattu. En nyt mollaa Losia mutta eikö olisi jo aika lopettaa noi puheet että Losi on kestävä siksi kun se on panava, Losi on painava siksi kun se on tehty mahdollisimman halvalla ja perustuu kasikrossariin.

Kuten jonnekkin linkkasin, Asso SC10 on todettu erittäin kestäväksi muutamilla pienillä parannuksilla joten turha on aina vetää tota "Losi on kestävin" korttia esiin kun puhutaan Endurance kisoista ja auton kestävyydestä. Muitakin kestäviä autoja on, ero tuleekin siitä että kestääkö ne ajamista vai mälläämistä, jälkimmäistä Losi sietää hyvin mutta sillä kun taas ei ole mitään tekemistä sen kanssa miten hyvin auto kestää nipussa 4-5 tunnin ajamista.

Luin mielenkiinnolla vastauksesi koska omistan Losin TEN-SCTE:n ja jaan näkemykset auton suunnittelijan kanssa kokemukseni kautta Slash Ultimate 4x4:n jälkeen todeksi -eli Losi on äärimmäisen iskun + kulutuksen kestävä.

Mihin perustat väitteet jonka mukaan ko. auton materiaali on raskasta muttei kestävää ja miksi auto ei mielestäsi ole kestävä? Anna tarkka esimerkki heikoista kohdista.

T: Durangon vastaava hyllyssä mutta en tule kokeilemaan sen kestävyyttä omassa ajossani.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Varmaan tarkoitti sitä että autosta saataisiin ½kg pois painoa kestävyyden kärsimättä kun käytettäisiin parempia materiaaleja ja suunniteltaisiin osat uusiksi SC autoon.  Paremmilla materiaaleilla voidaan osa suunnitella ohuemmaksi, näin ollen paino putoaa.

Kiitokset,
Nyt tajusin pointin :-)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Miksi 2 alustaa on sallittu? Eikös tämä ollut endurance kisa?

Peli ei ole ihan yhtä raakaa kahdella alustalla, eikä homma jää kiinni siitä ketkä keksii nopeimman keinon vaihtaa akku. Tiukkoja hetkiä tulee varmasti kuitenkin olemaan kun toinen auto hajoaa  :wink:



Vaikkei varmaan asiaan vaikutakaan niin tuon omat näkemyksen myös esille.

ite olisin yhden auton kannalla.

yhden alustan säännöllä saataisiin omasta mielestä kisaan enemmän sisältöä, akkujen vaihdot alkas oleen kuin le mansin tankkaus. Eikä varmaan renkaiden vaihdoltakaan säästys tolla ajo määrällä.

Kisasta katoaa endurancen luonne jos saa ajaa useella autolla. Koska toinen auto voi aina kiertää rataa. ropaahan noi le mansin 24h ajoissa välilla tuntitolkulla autoja. Ainakin auton vaihtojen määrä pitäs rajata jollakin. hieman typerää jos akun vaihto=auton vaihto radalle + uus ukko radion varteen.

Jos auto hajoaa silleen ettei saada korjattua tai menee liikaa aikaa (vaikka pohjalevy) on varalla auto johonka voi vaihtaa, auton vaihdosta pitää myös olla tuntuva läppi penalty.  Tyyliin useita kymmeniä läppejä.

yhen auton sääntö tasais hieman autojen eroja myös..  ainakin tuupin pienempi tehon kulus etu katoaa kahta autoa käyttämällä. Koko auton vaihtoon ei mene kauan vs. siihen että vaihetaan akut ja jatketaan samalla autolla.


« Viimeksi muokattu: 13.02.12 - klo: 00.53 kirjoittanut MirosHima »
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Tuo miron juttu oli asiaa.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂