Kirjoittaja Aihe: Keskustelua aiheesta "Six Hours Le Tikkurila - Corr Endurance 18.3.2012"  (Luettu 82667 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Hyvä kun pointti ymmärrettiin  :huh:
Eli ei.

Tuletko tuomariksi vahtimaan tuota 2 minuutin minimiaikaa???

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Hyvä kun pointti ymmärrettiin  :huh:
Eli ei.

Tuletko tuomariksi vahtimaan tuota 2 minuutin minimiaikaa???

Penderin vaihto pitää suorittaa kopat irrottamalla.. sillon auton vaihtoon menee aikaa myös sopivasti.

Tarviiko asiaa valvoa on eri asia, jos joku vilpillisesti toimii niin sitten toimii. Toivottavasti ei häpeä omaa peilikuvaansa!
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Täysin turha keksiä sääntöjä, mikäli niiden noudattamista ei millääntavoin valvota.

Poissa JiiIii

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kauhean vaikeata on tästäkin tullut. Eikös nämä tiimit voisi testata mikä on kullekin sopiva "taktiikka", ja sitten vaan kisaamaan. Jotain vertailuja oikeaan Le Mans –kisaan on tässäkin topiikissa ollut, luulen että sielläkin kaikki hoitavat testaamisen itsenäisesti, eivätkä chattaile palstoilla että mitkäs ne olis sopivat venttiliinajoitukset  :tongue:

En tietystikään tarkoita sitä etteikö voisi spekuloida, mutta näppisrallin sijaan parempaa faktaa saa KOKEILEMALLA.
I race what ever the marketing department tells me is fast.

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Säännöt on niin löysät, että spekuloitavaa riittää. Tämä ei ole huono asia.
Testituloksia olisi kiva kuulla...

Tiimin kasaaminen niin että saadaan neljä kykenevää kuljettajaa ja kalusto voi olla monelle aloittelijalle vaikeaa. Itselle tämä olisi ehkä kynnys jos kisa omaan aikatauluun sopisi.

Poissa KooBee

  • Veteraani
    • Profiili
Hyvä kun pointti ymmärrettiin  :huh:
Eli ei.

Tuletko tuomariksi vahtimaan tuota 2 minuutin minimiaikaa???

Kyllä pointti ymmärrettiin, enkä tule valvomaan. Lähinnä huomautin, että käytännössä tuo vain tarkoittaa sitä että kannattaa ajaa kahdella autolla vaikka yksikin toimisi.

4WD autojen suhteen tuo nyt tuntuu ilmeisesti muutenkin olevan välttämättömyys (vaikka ei nyt varsinaisesti kukaan olekaan vielä ilmoitellut testituloksia Losi + 10.5T yhdistelmästä), joten käytännössähän se valinta kahteen autoon menee jokatapauksessa.

Tuntuu tosin että itsekin kyllä missaat pointin siitä, miksi jotkut ovat sitä mieltä että yhdellä autolla kilpailu olisi parempi.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Ei tätä niin vakavasti pidä ottaa että tiimin kasaaminen olis vaikeeta.

Onhan meillä kuljettajajapörssi missä on ainakin kaksi kuskia jo ilmoittautunut... Jos on senverran aloittelija ettei tunne oikein ketään kenen kanssa tiimiä voisi kasailla niin listaan vaan nimeä.

Siinähän sitä oppii tuntemaan.

Erittäin loistava mahdollisuus pitää hauskaa kun näissä kisoissa ei kuitenkaan ajeta hulluna tosissaan täys hönkä päällä siitä kun starttisummeri soi.
Oppii tuntemaan porukkaa ja ehkä oppii jotain ajamisestakin kun vetää pitkää stinttiä tarkoituksena pitää vehkeet kasassa ja neljä rinkulaa kohti maata.
Ei tartte olla se nopein läppi jne koska sillä ei kuitenkaan loppupeleissä mitään voita.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Hyvä kun pointti ymmärrettiin  :huh:
Eli ei.

Tuletko tuomariksi vahtimaan tuota 2 minuutin minimiaikaa???

Kyllä pointti ymmärrettiin, enkä tule valvomaan. Lähinnä huomautin, että käytännössä tuo vain tarkoittaa sitä että kannattaa ajaa kahdella autolla vaikka yksikin toimisi.

4WD autojen suhteen tuo nyt tuntuu ilmeisesti muutenkin olevan välttämättömyys (vaikka ei nyt varsinaisesti kukaan olekaan vielä ilmoitellut testituloksia Losi + 10.5T yhdistelmästä), joten käytännössähän se valinta kahteen autoon menee jokatapauksessa.

Tuntuu tosin että itsekin kyllä missaat pointin siitä, miksi jotkut ovat sitä mieltä että yhdellä autolla kilpailu olisi parempi.

eli ymmärsitkö pointin miksi yhdellä autolla kisaaminen on tiimeillä reilusti eriarvoisempaa kun mukana on maahantuojien tiimejä...
Ero kasvaa suuremmaksi kun jollain tiimillä on koko maahantuojan varasto selän takana, versus perus harrastajat jotka ajavat ihan suoraan oman pussin ovh sponssilla.
Yksi kalusto on kovilla jatkuvan rasituksen takia...
Kahdella kalustolla tilanne tasoittuu huomattavasti kun pääsee juuri ajettu auto lepäilemään.
Sähköt ovat huomattavasti pienemmällä rasituksella.

Harrastaja tiimi kun sauhauttaa sähkönsä niin kaivetaan kuvetta ja ostetaan ovh sähköt...
Maahantuojatiimi ottaa laatikosta uutta palikkaa ja huomattavasti halvemmalla.

Onhan tämä mahdollisuus toki kahden kalustonkin kanssa, mutta jäähdyttelytaukojen ansiosta hajoamisen riski pienenee huomattavasti.


Edelleen... Nämä ovat ekat kisat laatuaan ja tarkoitus on oppia sekä harrastaja että järjestäjä tasolla.
Mennään nyt vaan näillä niin kisan jäkeen on sitten hyvä spekuloida ja miettiä mahdollista seuraavaa kisaa.

Ja vieä parempi jos Miro järkkää tiimin joka ajaa vaan yhdellä kalustolla... Saadaan oikeaa vertailupohjaa puhtaan mutu spekuloinnin sijaan.

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Erittäin loistava mahdollisuus pitää hauskaa kun näissä kisoissa ei kuitenkaan ajeta hulluna tosissaan täys hönkä päällä siitä kun starttisummeri soi.

Miten niin muka? Se o semmone homma ku ohjain otetaan käteen ka summeri pärähtää niin täysiä mennään (koitetaan ainakin) 

pitää tulla alkukuusta kartottaan hyvät päälle ajopaikat  :evil:
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
No niinhän se tietenkin menee... mutta kuten sanoin niin tässä on hyvä mahdollisuus oppia jotain muuta.

Poissa KooBee

  • Veteraani
    • Profiili

eli ymmärsitkö pointin miksi yhdellä autolla kisaaminen on tiimeillä reilusti eriarvoisempaa kun mukana on maahantuojien tiimejä...
Ero kasvaa suuremmaksi kun jollain tiimillä on koko maahantuojan varasto selän takana, versus perus harrastajat jotka ajavat ihan suoraan oman pussin ovh sponssilla.
Yksi kalusto on kovilla jatkuvan rasituksen takia...
Kahdella kalustolla tilanne tasoittuu huomattavasti kun pääsee juuri ajettu auto lepäilemään.
Sähköt ovat huomattavasti pienemmällä rasituksella.

Harrastaja tiimi kun sauhauttaa sähkönsä niin kaivetaan kuvetta ja ostetaan ovh sähköt...
Maahantuojatiimi ottaa laatikosta uutta palikkaa ja huomattavasti halvemmalla.
Kyllä ymmärsin (tosin onko tänne Tikkurilaan nyt sitten tulossa maahantuojien tiimejä suuri määrä?).

Ymmärsitkö pointin, miksi yhdellä autolla kilpailu olisi joidenkin mielestä parempi vaihtoehto?

Molemmissa vaihtoehdoissa on hyvät ja huonot puolensa. Tuntuu vain että monet eivät näe kuin oman kantansa ja sen vuoksi jättävät huomioimatta toisen vaihtoehdon hyvät puolet. Näistä vaihtoehdosta pitäisi sitten vain valita sopiva kompromissi. Toki tässä tapauksessahan valintaa ei edes tarvitse tehdä, kun säännöt ovat valmiit.

Lainaus
Edelleen... Nämä ovat ekat kisat laatuaan ja tarkoitus on oppia sekä harrastaja että järjestäjä tasolla.
Mennään nyt vaan näillä niin kisan jäkeen on sitten hyvä spekuloida ja miettiä mahdollista seuraavaa kisaa.

Tästä olen ehdottomasti samaa mieltä. Olisi toki hyvä jos joku nyt niillä Loseilla testaisi tuota 10.5T moottoria ja ilmoittelisi tuloksensa. Olettaisin, että 10.5T moottorilla voisi aivan hyvin Losin 4WD mallilla ajaa, mutta hieman vaikuttaa siltä, että moni on jättämässä ajot väliin tuon takia kun ovat sitä mieltä että ei onnistu.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Nimenomaan... tuntuu siltä ettei moni suostu näkemään muita vaihtoehtoja kuin vain se oma.

Nythän on nimenomaan kompromissi käytössä kun on kaksi kalustoa sallittuna.
Kyllä minä näen montakin kantaa, enkä ole omaa kantaani edes esiin tuonut.

Olen ajellut näitä usean tunnin tiimikisoja missä on ollut sallittuna tiimissä niin monta autoa kun on ollut kuskejakin.
Toimiva se oli sekin.
On ajeltu sähköllä sekä polttiksella vastaavanlaisia kisoja.

Maahantuoja/kauppias tiimejä en sen enempää kommentoi, kuin selvitä itse  :wink:

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
onkos joku ehtinyt testaamaan 10,5t moottoria? Kuinka paljon kului virtaa/kierros sekä oli kierrosaika? Mun piti tänään testailla Losia, mutta työt haittaa harrastamista
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa *Ari*

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • www.hobbyfactory.fi
onkos joku ehtinyt testaamaan 10,5t moottoria? Kuinka paljon kului virtaa/kierros sekä oli kierrosaika? Mun piti tänään testailla Losia, mutta työt haittaa harrastamista

Kokeilin viikonloppuna  durangoa 10.5 koneella. Virtaa en tarkasti mitannut mut n:13-15 min ajaa 5000 akulla.

Mikä on hyvä kiekka aika tiksissä corrilla?

Mulle jäi ainakin hyvä fiilis miten hyvin tolla koneella pysty ajamaan nelkkua. luulen että ajatkin oli vertailukelpoisia.
hobbyfactory.fi kyosho, AKA

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
minkäs valmistajan konetta tähän kisaan on kaavailtu? tietäs vaan mihin pitää varautua.
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
onkos joku ehtinyt testaamaan 10,5t moottoria? Kuinka paljon kului virtaa/kierros sekä oli kierrosaika? Mun piti tänään testailla Losia, mutta työt haittaa harrastamista

Kokeilin viikonloppuna  durangoa 10.5 koneella. Virtaa en tarkasti mitannut mut n:13-15 min ajaa 5000 akulla.

Mikä on hyvä kiekka aika tiksissä corrilla?

Mulle jäi ainakin hyvä fiilis miten hyvin tolla koneella pysty ajamaan nelkkua. luulen että ajatkin oli vertailukelpoisia.

Nyt on testattu jo kahdessa torstai kisassa samaa autoa millä Arikin on nyt ajanut.
Tänään tehtiin nicken kanssa jopa leikkimielisesti ekassa hiitissä niin että vaihdettiin lennossa puolenvälin kohdalla kuskia.
Täysin kylmiltään hyppäsin rattiin ilman kierroksenkaan lämmittelyä hiitin puolivälissä.
Otin rempan kiinni ja painelin ohi takaisin kärkipaikalle ja karkuun.
Kierrosaika oli siellä muiden seassa ajellessa 18.8 joka oli kyseisen hiitin kovin.
Ja tosiaan... 10.5 moottorilla neliveto SC autossa.

Suoranopeudessa jäi noin metrin kun rempalla tosiaan taitaa olla 5.5 kone.
Eli ero on loppupeleissä yllättävänkin pieni, vaikka kyllähän se suoralla ajaminen tuntuu hitaalta tuolla 10.5 koneella.
Mutta koska tehoa ei ole mitenkään hirveästi niin auto on tosiaan niin helppo ajaa että pystyi täysin kylmiltään heti etenemään kovaa ja vähäisillä virheillä.

Kovempia kierrosaikojakin saisi kun vapaalla radalla ajais ja tosiaan edes yhden kokonaisen akun, saati pari.

Aivan loistava teho ja ajettavuus... Nelkkukin lähtee minipinneillä luistoon kun vaan polkee kaasua, eli tehoa kyllä riittää.

Odotan mielenkiinnolla että saan ruuvattua oman tuupin kuntoon ja pääsen kokeilemaan 10.5 konetta.
Riittää varmasti torstaikisoissa kärkipaikoille, vaikka nelkulla pääsee kyllä mutkat selvästi kovempaa.

Hirveä hälinä moottorista jolla kuitenkin ajellaan radalla bestläppejä ja voitetaan torstaikisoissa kaikki tehokkaammilla moottoreilla kurvailevat.

Poissa Nicke

  • Veteraani
    • Profiili
Mulle jäi ainakin hyvä fiilis miten hyvin tolla koneella pysty ajamaan nelkkua. luulen että ajatkin oli vertailukelpoisia.
Hirveä hälinä moottorista jolla kuitenkin ajellaan radalla bestläppejä ja voitetaan torstaikisoissa kaikki tehokkaammilla moottoreilla kurvailevat.

Nämä viestit kiteyttävät mielestäni aika hyvin asian, tosin vielä on kyseinen kone näkemättä losissa. Mutta tuskin 500gr ero on niin suuri etteikö autolla ole hyvät mahdollisuudet pärjätä, ottaen huomioon että durangolla ajetaan huomattavasti kovempaa kuin kukaan omista corrikuskeista tehokkailla koneilla.

minkäs valmistajan konetta tähän kisaan on kaavailtu? tietäs vaan mihin pitää varautua.

Kone on vapaa 10.5t harjaton, ilmoittautumisen yhteydessä tuleva kone julkistetaan heti kun saadaan varmistettua.

Poissa *remppa*

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Otin rempan kiinni ja painelin ohi takaisin kärkipaikalle ja karkuun.

Suoranopeudessa jäi noin metrin kun rempalla tosiaan taitaa olla 5.5 kone.

Ja puchit ja ennakot tapissaan.....niiii..i, ja sen takia juuri pääsit ohi :wink: :wink:
Pumilio Racing www.pumilio.fi "osat joita et löydä kataloogeista"

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Ja puchit ja ennakot tapissaan.....niiii..i, ja sen takia juuri pääsit ohi :wink: :wink:
Ku on dynaamiset ennakot käytös niin kone käy viileempänä ja bonuksena menee vielä lujempaa :)
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Otin rempan kiinni ja painelin ohi takaisin kärkipaikalle ja karkuun.

Suoranopeudessa jäi noin metrin kun rempalla tosiaan taitaa olla 5.5 kone.

Ja puchit ja ennakot tapissaan.....niiii..i, ja sen takia juuri pääsit ohi :wink: :wink:

Ei ollu tapissaan punchi eikä ennakko... Eikä ollu edes muuttuvaa ennakkoa käytössä.
Ainoastaan vasemmankäden etusormen koukistajassa oli reilusti enemmän ennakkoa kuin mihin olen tottunut tehokkaampien moottoreiden kanssa.  :tongue:

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Ku on dynaamiset ennakot käytös niin kone käy viileempänä ja bonuksena menee vielä lujempaa :)
wtf  :shocked:

En uso, tai sit on jotain muuttunu viimeaikoina säädinsoftissa, että mystisesti saadaan tehoa enemmän ja hyötysuhdekin paremmaksi...
Old fart

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
En uso, tai sit on jotain muuttunu viimeaikoina säädinsoftissa, että mystisesti saadaan tehoa enemmän ja hyötysuhdekin paremmaksi...

Jep, kyllä se näin vaan on... Ei siinä mitään mystiikkaa tosin ole, moottorin ajoitusta vaan muutetaan tilanteeseen sopivaksi.
---

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
En uso, tai sit on jotain muuttunu viimeaikoina säädinsoftissa, että mystisesti saadaan tehoa enemmän ja hyötysuhdekin paremmaksi...

Jep, kyllä se näin vaan on... Ei siinä mitään mystiikkaa tosin ole, moottorin ajoitusta vaan muutetaan tilanteeseen sopivaksi.
Mjoo'o näinhän se on, ennakkoa lisätään/ muutetaan tarpeen mukaan, mutta tähän asti olen ymmärtänyt ja mitä aiheesta jostain joskus jotain lukenut niin kyllä dynaamisella ennakolla on lisätty koneen lämpöjä ja nimen omaan pitää olla tarkkana kuinka ennakoita (+välityksiä) säätelee ettei polta konetta.

Ehkä nämä uusimmat softat on sitten vaan parantunut ja nykyään saadaan tehoa ulos paremmalla hyötysuhteella kuin vuosi/ pari sitten...
Old fart

Poissa Nicke

  • Veteraani
    • Profiili
Mjoo'o näinhän se on, ennakkoa lisätään/ muutetaan tarpeen mukaan, mutta tähän asti olen ymmärtänyt ja mitä aiheesta jostain joskus jotain lukenut niin kyllä dynaamisella ennakolla on lisätty koneen lämpöjä ja nimen omaan pitää olla tarkkana kuinka ennakoita (+välityksiä) säätelee ettei polta konetta.

Ehkä nämä uusimmat softat on sitten vaan parantunut ja nykyään saadaan tehoa ulos paremmalla hyötysuhteella kuin vuosi/ pari sitten...

Periaatteessa ihan loogista että lämmöt laskee, ajetaan keskiosuus/tiukat kohdat radasta lyhyemmällä välityksellä kuin ilman dynaamista ennakkoa, mutta pääsuoralla päästään kuitenkin kovaa. Toimii kunhan dynaaminen ennakko on säädetty oikein, eli ei ole tulossa mukaan jokaisessa hitaamman kohdan kaasun painalluksessa.


Ja puchit ja ennakot tapissaan.....niiii..i, ja sen takia juuri pääsit ohi :wink: :wink:

Itseasiassa kyseisessä hiitissä ei ollu dynaaminen ennakko käytössä, ja normaali ennakkokin oli 0  :wink:

Puhumattakaan siitä kevyestä 200w tehoerosta, melkein samanverran kuin mitä 10.5t koneessa edes on tehoa  :grin:

Poissa *remppa*

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Otin rempan kiinni ja painelin ohi takaisin kärkipaikalle ja karkuun.

Suoranopeudessa jäi noin metrin kun rempalla tosiaan taitaa olla 5.5 kone.

Ja puchit ja ennakot tapissaan.....niiii..i, ja sen takia juuri pääsit ohi :wink: :wink:

Ei ollu tapissaan punchi eikä ennakko... Eikä ollu edes muuttuvaa ennakkoa käytössä.
Ainoastaan vasemmankäden etusormen koukistajassa oli reilusti enemmän ennakkoa kuin mihin olen tottunut tehokkaampien moottoreiden kanssa.  :tongue:

niin...siis tarkotin, että mulla oli/on  :grin:
Pumilio Racing www.pumilio.fi "osat joita et löydä kataloogeista"

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Jaaaa  :laugh:

Tuun joku kerta ottamaan tyypit sun autolla... jos siitä löytyis jotain millä sen sais etenemään kovempaa.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Otin rempan kiinni ja painelin ohi takaisin kärkipaikalle ja karkuun.

Suoranopeudessa jäi noin metrin kun rempalla tosiaan taitaa olla 5.5 kone.

Ja puchit ja ennakot tapissaan.....niiii..i, ja sen takia juuri pääsit ohi :wink: :wink:

Ei ollu tapissaan punchi eikä ennakko... Eikä ollu edes muuttuvaa ennakkoa käytössä.
Ainoastaan vasemmankäden etusormen koukistajassa oli reilusti enemmän ennakkoa kuin mihin olen tottunut tehokkaampien moottoreiden kanssa.  :tongue:

niin...siis tarkotin, että mulla oli/on  :grin:

Ikä tasoitusta.
Me yli 40kymppiset pitää saada tasoitusta sitten  :wink:
remppa, miten nuo 50kymppiset sitten, tarviikos tasoitusta vai  :tongue:
Jerzi

PS Kohta on meilläkin tiimi pystyssä  :wink: vapiskaa poijjat jo. Laittakaas ne takapuskurit kuntoon, niitä tarvitaan.
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Lähtö mistä nyt oli kyse rempan kanssa, oli lähtö missä vaihdettiin Nicken kanssa kuskia puolessa välissä hiittiä.

Eli meillehän olis tarvinnu ikätasotusta kun autoa kuskas yhteensä lähelle 60v.

Oli hauska kuunnella Hoffan selostusta.
Vaikka hänkin tiesi että tehdään vaihto ja siitä jopa kuulutuksessa ennakkoon mainitsi niin siinä vaiheessa kun vaihto tapahtui, oli kisa aikalailla tiukka... Hoffa selosti tilannetta, ja tulikin hetken hätkähdys mitä tapahtuu kun hyppyreiden jälkeen kärkiauto kurvaa ulkolaitaan ja Remppa painaa ohi... Tais siinä joku nostajakin olla menossa autoa kohti, kunnes se parin sekunnin pysähdyksen jälkeen jatkoikin matkaa.  :cheesy:

Hauska tilanne, ja muutenkin hauska hiitti.
Molemmat huomattiin jännittävämme aikalailla.
Nicke ensin omalla vuorollaan ja minä kun hyppäsin rattiin.
Eipä ole pitkään aikaan saanut tuollaista tärinää aikasiks  :grin:

Poissa *remppa*

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Oli kyllä taas aivan loistavat skabat kaikin puolin!! :smiley:

Mä en suostu MIHINKÄÄN ikätasoituksiin, prkl.. :angry:
Pumilio Racing www.pumilio.fi "osat joita et löydä kataloogeista"

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Oli kyllä taas aivan loistavat skabat kaikin puolin!! :smiley:

Mä en suostu MIHINKÄÄN ikätasoituksiin, prkl.. :angry:

Niin Remppa tässä oli sellainen asia mielessä että nuoremmat saa sen tasoituksen kuin meillä on tuota kokemusta jonkin verran näistä rc-autoista  :grin:
Riittänee sellainen 20 kierrosta etumatkaa meihin.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂