Kirjoittaja Aihe: Keskustelua aiheesta "Six Hours Le Tikkurila - Corr Endurance 18.3.2012"  (Luettu 82516 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Kilpailukutsut-alue on nimensä mukaisesti tarkoitettu kilpailukutsuille eikä tällaisille väännöille.

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
No juu juu, se mun kommentti oli puhdasta sarkasmia :afro:

Ei näiden muutamien hemmojen vääntämistä voi millään muulla asenteella käsitellä.

Kylätason RC-kuski.

Poissa ajv

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Hieno idea kilpailuformaatille, kiinnostusta löytyy osallistua! Puutteellisia ajotaitoja ja hitautta voin kompensoida tarjoamalla autoksi 2wd Slashin kattavalla varaosapaketilla :) Olettaen tietenkin, ettei meidän perheen hallituksella ole muita suunnitelmia kyseiselle päivälle.
Team Durango DESC410 || MCD RRV4
Riihimäen PA-klubi

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Paljon eri sc autot painaa? Losi painaa sen 3200gr ja rankoilla modeilla 3000gr. Teho/paino suhde on standardi motilla suoraan suhteessa painoon isossa autossa motti joutuu myös kovemmalle. Ihan vaan dataa, niin Losi kulutti 2,5kertaa enemmän virtaa kuin Asson tuuppi. Mitausta suoritettu Turussa viikonloppuna.
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Ajotavalla yms ei ole mitään vaikutusta asiaan  :huh:

Poissa -Juho-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kössi painaa n.2100g ajokunnossa. Ei se +50% painoa varmaankaan lisää kulutusta 50:ttä prosenttia jos ajetaan sama matka samassa ajassa samoilla sähköillä. Ei tuplamatkaa tuplanopeudella, joka on myös mahdollista lajissamme.
Liikaa Kyoshoja

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kössi painaa n.2100g ajokunnossa. Ei se +50% painoa varmaankaan lisää kulutusta 50:ttä prosenttia jos ajetaan sama matka samassa ajassa samoilla sähköillä. Ei tuplamatkaa tuplanopeudella, joka on myös mahdollista lajissamme.

Jos huom jos kaikki voima välittyy rataan eli pitoa löytyy, niin kössi kiihtyy 35% nopeammin tai 35% vähemmällä energialla. Laiskalla moottorilla ja pidotetuilla renkailla luulisi tuupillakin voivan painaa kaasua pohjaan?  Kokeillaan nyt kuitenkin Losia ja ihmetellään sitten mitä voi tehdä.
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Kössi painaa n.2100g ajokunnossa. Ei se +50% painoa varmaankaan lisää kulutusta 50:ttä prosenttia jos ajetaan sama matka samassa ajassa samoilla sähköillä. Ei tuplamatkaa tuplanopeudella, joka on myös mahdollista lajissamme.

Jos huom jos kaikki voima välittyy rataan eli pitoa löytyy, niin kössi kiihtyy 35% nopeammin tai 35% vähemmällä energialla. Laiskalla moottorilla ja pidotetuilla renkailla luulisi tuupillakin voivan painaa kaasua pohjaan?  Kokeillaan nyt kuitenkin Losia ja ihmetellään sitten mitä voi tehdä.

Kyllä kaasun voi painaa aina pohjaan oli olosuhteet mitä vaan.. eri asia onko siitä hyötyä.

ite finaali lähtöissä turussa painoin joka kerta napin pohjaan, autossa kun on suunnilleen säädetty slipperi..

suurin osa tehosta menee kyllä jatkuvaan sutimiseen monella, itekin sain 5min + alun lämmittelyssä meneen 2500mAh revittämällä, kun taas "nopeasti" ajamalla menee n.1500-1600mAh.
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
milläs autolla Miroshima ajelitkaan? Myönnän että mä menen raiviolla mutta silti hitaasti :) . Toisellakin Losi kuskilla meni sama virta määrä.  Kun laitoin kaasun epan 80% meni edelleen sama virtamäärä.

Endurance kisassa on ilmeisesti tehottomampi mylly kuin 5min kisassa ja renkaat pitää paremmin pitoaineella. Joten voisi kuvitella kaasu voivan käyttää enemmän?
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
pistäkää ne punchit pienemmälle niin ei tartte tollasia virtoja kulutella.

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
pistäkää ne punchit pienemmälle niin ei tartte tollasia virtoja kulutella.

punchin säätöä ei Novakissa suoraan ole, mutta muut vastaavat asetukset on erittäin maltilliset. Ennakkoja ei ole käytössä. Toki säädöillä ja maltilla säästää, mutta kevyempi menee aina vähemmällä, massa vaikuttaa kiihtyvyydessä ja hidastuvuudessa.

Jos nyt leikitään ajatuksella, että iso nelkku kuluttaa 2,5x virtaa pikku tuuppiin nähden, niin akun vaihtoja tulee siis useammin. Kauan pitstopissa mahtaa mennä? 30sek? 60sek? 30sek tarkoittaa 75s-30s=45s tappiota. N. 1500 sekunnin aikana. Eli  3% parempia kierroksia ajamalla selviää tasoihin. Eli tiksissä noin 0.5 sekunnin eroa. Minuutin pitstopeilla eroa pitää olla sekunti.

Eli vakioina autot olisi hyvin lähellä toisiaan? Mitä tehoton motti vaikuttaa, niin se selviää testaamalla.

Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Ainakin se vaikuttaa akun kestoon merkittävästi.
Ja mikä selkeämpää... Alkaa auto pysymään ladulla ja ehkä jopa linjallakin paremmin kierros toisensa jälkeen.
Tarkoittaa varmaa etenemistä ja vähentää sähkön ylimääräistä kulutusta sekä varikkopysähdysten määrää... Ja kun se auto pysyy paremmin pyörilläänkin niin tuloskin paranee suhteessa radikaalisti.

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Ainakin se vaikuttaa akun kestoon merkittävästi.
Ja mikä selkeämpää... Alkaa auto pysymään ladulla ja ehkä jopa linjallakin paremmin kierros toisensa jälkeen.
Tarkoittaa varmaa etenemistä ja vähentää sähkön ylimääräistä kulutusta sekä varikkopysähdysten määrää... Ja kun se auto pysyy paremmin pyörilläänkin niin tuloskin paranee suhteessa radikaalisti.

Olet ihan oikeassa.

Pitänee keskittyä räyhäämisen sijaan rauhallisuuteen (radalla ja foorumilla :) )
Hiukan vaan mietityttää pikku koneen kesto painavassa autossa sekä myös se onko sääntö tasapuolinen kaikille autoille.

Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Ainakin se vaikuttaa akun kestoon merkittävästi.
Ja mikä selkeämpää... Alkaa auto pysymään ladulla ja ehkä jopa linjallakin paremmin kierros toisensa jälkeen.
Tarkoittaa varmaa etenemistä ja vähentää sähkön ylimääräistä kulutusta sekä varikkopysähdysten määrää... Ja kun se auto pysyy paremmin pyörilläänkin niin tuloskin paranee suhteessa radikaalisti.

Olet ihan oikeassa.

Pitänee keskittyä räyhäämisen sijaan rauhallisuuteen (radalla ja foorumilla :) )
Hiukan vaan mietityttää pikku koneen kesto painavassa autossa sekä myös se onko sääntö tasapuolinen kaikille autoille.
Touring puolella näkee hyvin että ei se moottori kauheesti vaikuta tuloksiin vaan kuski ne tulokset tekee. Nopeet 10.5t ja 17.5t luokan kuskit kun pääsis melkeen virin a-finaaliin ja vähintään b-fiinaaliin.

HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Viimekaudella taidettin artsin kanssa ainakin ajaa jokaisessa FTT kisassa pro stock (10.5) luokassa aina viri A finaaliin oikeuttavaa vauhtia.

Stanut (17.5) ei sentään sellaisiin tuloksiin päässyt, mutta tais olla parhaimmillaan jossain B finaali vauhdissa... En ole ihan varma.

Mutta joo... Kun tehoista puhutaan niin SC luokka on mielenkiintoinen vertailukohde...
Mä ajan todella ylitehoisella setillä, enkä pysy suoralla losi tiimin vauhdissa, muuten kuin onnistumalla täydellisesti suoralle tulossa ja vieläpä pitävällä radalla.
Silti ajan vähintään samanlaisia tai jopa kovempia läppejä... Saati sitten 5 minuutin tuloksen.

Ja sitten näkee tässäkin topokissa mainintaa että pitää olla isokannunen 6.5 kone losissa että jaksaa edes liikkua.
Ziiiish... Onks jätkillä sit loseissa jotku 3.5 koneet kun ylitehoa on järjetön määrä?

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kesällä oli 1/8 luokan mosa paikalla 4S:llä. Hyvin jaksoi Losi liikkua :)

Toisaalta jos ajaisia vapailla moottoreilla, niin osallistumismaksu olisi alhaisempi ja kukaan ei urputtaisi.
Losissa on varmaan 900 wattia tehoa ja painoa reilu kolme eli hiukan alle 300W/kilo. Paljon kössissä on tehoa?
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Kesällä oli 1/8 luokan mosa paikalla 4S:llä. Hyvin jaksoi Losi liikkua :)

Toisaalta jos ajaisia vapailla moottoreilla, niin osallistumismaksu olisi alhaisempi ja kukaan ei urputtaisi.
Losissa on varmaan 900 wattia tehoa ja painoa reilu kolme eli hiukan alle 300W/kilo. Paljon kössissä on tehoa?
Tehosta on hyötyä kun pystyt sen tehon laittamaan mattoon. Itse ajan 2wd SC:ssä 10.5t lankaisella ja se on just sopiva treenimoottori. Sitten kun rataprofiili alkaa olemaan tuttu niin sen voisi päivittää 8.5t moottoriin ja saisin siitä hyötyä, näin minun taidoilla. Hokella hieman enempi taitoa niin pystyy näköjää 6.5t moottorilla ajamaan.

Helpoin tapa todeta tämä on ajaa ensiksi miedolla moottorilla rataa kunnes kierrosajat tasottuvat. Tämän jälkeen hinkkaat lisää ja kierrosajat alkavat olemaan n 0.3-0.5s sisään koko 5minuuttia. Tämän jälkeen voit laittaa lisää tehoa ja katsoa pääsetkö nopeammin rataa ympäri.

Krossipuolella tulee toki hiukan rajoitteita/hyppäyksiä siitä että radalla saattaa olla jokin este joka vaatii hiukan enempi potkua ja siitä saa hyötyä. Mut jos pystyt mummoilemalla ajamaan sen aina samalla tavalla ja loput kierroksesta hyvin, niin kireemmän moottorin tuomaa hyötyä ei saa jos sillä ajo linjat ei pysy kurissa. Turisti puolella tätä ongelma aei ole vaan nopeus tulee lineaarisesti kun opit ajamaan.

Ja lopuksi koko kirjoituksen pointti, opit nopeammin ajamaan hyvin jos ajat riittävän miedolla kalustolla ja pystyt ajamaan sillä linjaa. Ei sitä tarvitse kuin 1-2 pientä mokaa tulla niin kireemmän moottorin hyödyt on menetetty.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Paljon tuollaisessa 10,5t koneessa on tehoa?
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Enpä osaa sanoa.
Itsellä on ylitehoinen speedpassion v3 6.5T
tiksissä pääsee joskus näpäyttämään kaasun pohjaan pääsuoralla... Joskin sekin yleensä tåysin turhaa.
Suurin osa kierroksesta radalla kuin radalla menee alle puolen kaasun kaikissa tilanteissa.

Akkua saa kulutettua kisahiitin aikana 1200-2500 ihan kaasun käytöstä riippuen.
Jos ajan kovaa niin menee yleensä 1500-1800... Jos pelleilen ja suditan renkaita sisään niin saan menemään tuon 2500.

Tuosta voikin kenties huomata jotain ihmeellistä...
Eli kun ajan kisassa kovaa niin akkua kuluukin hyvin vähän.

En saanut nelkkukrossarissakaan menemään 5.5 koneella turun kisassa 1700 enempää vaikka kuinka tulitin bestläppiä.

Mun vauhti on kasvanu jokaisessa luokassa mitä ajan... Virrankulutus sitävastoin on laskenut.

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Tässä listaa Tekinin myllyistä, jos osuin oikeaan koko luokkkaan.
Eli mulla tulisi hyppäys 900W to 243W.
Nythän en saa 900Watin koneesta kaikkea irti, mutta luulisi tuosta 243W tehosta saavan jo enemmän irti. Miten lie sitten kestää kun käy suurella rasituksella kokoajan?

MOTOR   P/N   TURNS   WATTS   KV   ROTOR
Redline Sensored 2.5   TT2261   2.5   730   11,900   13mm
Redline Sensored 3.5   TT2260   3.5   630   10,800   13mm
Redline Sensored 4.5   TT2259   4.5   535   9,300   13mm
Redline Sensored 5.5   TT2258   5.5   428   7,700   12.5mm
Redline Sensored 6.5   TT2257   6.5   404   6,700   12.5mm
Redline Sensored 7.5   TT2256   7.5   352   6,100   12.5mm
Redline Sensored 8.5   TT2255   8.5   295   5,300   12.5mm
Redline Sensored 9.5   TT2254   9.5   261   4,900   12.5mm
Redline Sensored 10.5   TT2253   10.5   243   4,500   12.5mm
Redline Sensored 13.5   TT2252   13.5   201   3,500   12.5mm
Redline Sensored 17.5   TT2251   17.5   131   2,500   12.5mm
Redline Sensored 21.5   TT2250   21.5   88   2,100   12.5mm
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Tässä listaa Tekinin myllyistä, jos osuin oikeaan koko luokkkaan.
Eli mulla tulisi hyppäys 900W to 243W.
Nythän en saa 900Watin koneesta kaikkea irti, mutta luulisi tuosta 243W tehosta saavan jo enemmän irti. Miten lie sitten kestää kun käy suurella rasituksella kokoajan?
Miksi miedompi moottori kävisi suurella rasituksella? Katsoo välityksen kohdilleen, että lämmöt pysyy kurissa.
Pääsuoran vauhti ei ole se mitä haetaan vaan sopiva kiihtyvyys ja riittävä huippunopeus. Tässä voi dynaamisillaennakoilla säätää pääsuoran huippunopeuden erikseen.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
Viimekaudella taidettin artsin kanssa ainakin ajaa jokaisessa FTT kisassa pro stock (10.5) luokassa aina viri A finaaliin oikeuttavaa vauhtia.

Vähän offtopiccia, mutta kuullosti sen verran hurjalta väitteeltä, että piti ihan tarkistaa  :wink:

Artsin ja Hoken alkueräkierrossijoitukset virissä omilla tuloksillanne siten, ettei muita mahdollisesti edellä olleita TSP-kuskeja olisi huomioitu.
FTT I 2011.

Artsi [19, 16, 15, 19]
Hoke [28, 20, 21, 32]

Ei nyt ihan viri A-finaaliin riittävää vauhtia kuitenkaan. Artsin pisteet olisi ehkä riittänyt juuri ja juuri B-finaalin puolelle. Toki varsin kunnioitettavaa vauhtia 10.5.koneilla ei siinä mitään.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Totta... näpytin safkiksella kiireissäni ajatellen samalla aivan muuta.

Muistikuvissa taisi olla myyrin kisojen A finaalit tai jotku missä katsottiin kerran tuloksista vauhtia että olis ollu parhaimmillaan Viri A vauhtia.

Siitähän sitä sai kuulla "avautumista" joiltain että on väärä luokka blaa blaa... pitäis siirtyä viriin jne.

Noh... muissa ajatuksissa kirjoitettu viesti oli silti lähempänä totuutta kuin qoossin heitto että stanuillakin oltais päästy melkein A finaaliin...

Tätä lähinnä hain takaa että onhan nyt stanussa ja porossa senverran iso ero kuitenkin ettei stanut sentään ihan noin kovaa etene edes osaavissa käsissä.

Ps: kiitokset oikaisusta, ettei nyt ihan metsään mennä muissa ajatuksissa.
« Viimeksi muokattu: 07.02.12 - klo: 14.46 kirjoittanut *HOKE* »

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Pieni oikaisu ehkä munkin puolelta, ajattelin itse asiaa siten myös että jos stanussa olisi nopeampaa kuskia. DHI cup osoittaa tämän aika hyvin missä top3 prostockissa olivat ihan hyvin a-finaali vauhdissa jos muistan oikein. Muttä nämä olivatkin palkkakuskeja. Samoin kuin katsoo mimmosia läppiaikoja esim Viljami ja Made on myyrissä ajanu stanuautoilla niin yllättävän paljo nopeampia ne on kuin itse stanukuskeilla :)

Mutta tämän kertoo juuri sitä että stanussa kehitytään..Jos joku kaivaisi statistiikka viime vuosilta miten stanu miehet pärjäisivat virissä niin uskon, että tulokset paranee mitä pidemmälle kaudella mennään.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Tässä listaa Tekinin myllyistä, jos osuin oikeaan koko luokkkaan.
Eli mulla tulisi hyppäys 900W to 243W.
Nythän en saa 900Watin koneesta kaikkea irti, mutta luulisi tuosta 243W tehosta saavan jo enemmän irti. Miten lie sitten kestää kun käy suurella rasituksella kokoajan?
Miksi miedompi moottori kävisi suurella rasituksella? Katsoo välityksen kohdilleen, että lämmöt pysyy kurissa.
Pääsuoran vauhti ei ole se mitä haetaan vaan sopiva kiihtyvyys ja riittävä huippunopeus. Tässä voi dynaamisillaennakoilla säätää pääsuoran huippunopeuden erikseen.

ehkä ajattelen asiaa sitten väärin. Oletaan, että meillä molemmilla on 1litrainen Yaris alla. Ajetaan kisaa. Molemmilla kone rasittuu liki samalla tavalla riippuen tyylistä. Sitten mä laitan peräkärryn perään. Miten käy koneen rasituksen? Entä jos vaihdan ison moottorin ja ajelen rauhallisesti?

Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
ehkä ajattelen asiaa sitten väärin. Oletaan, että meillä molemmilla on 1litrainen Yaris alla. Ajetaan kisaa. Molemmilla kone rasittuu liki samalla tavalla riippuen tyylistä. Sitten mä laitan peräkärryn perään. Miten käy koneen rasituksen? Entä jos vaihdan ison moottorin ja ajelen rauhallisesti?
Sun pitää myös vaihtaa vaihdelaatikko kun laitat peräkärryn perään.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
ehkä ajattelen asiaa sitten väärin. Oletaan, että meillä molemmilla on 1litrainen Yaris alla. Ajetaan kisaa. Molemmilla kone rasittuu liki samalla tavalla riippuen tyylistä. Sitten mä laitan peräkärryn perään. Miten käy koneen rasituksen? Entä jos vaihdan ison moottorin ja ajelen rauhallisesti?
Sun pitää myös vaihtaa vaihdelaatikko kun laitat peräkärryn perään.
tietenkin ja silloin koneesta otetaan enemmän tehoa ja kone rasittuu. Joko ajan samalla rasituksella ja hiljempaa tai yhtä kovaa suuremmalla rasituksella jos tehot riittää. Kisoissa kuitenkin ajetaan kovaa, jolloin kiihtyvyys painavalla yhdistelmällä on hitaampaa ja rasitus on pidempi kestoista.

Ps. Ihan yläaste fysiikalla F=MA
« Viimeksi muokattu: 07.02.12 - klo: 18.29 kirjoittanut Bigbear »
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa Hyrsleri

  • Veteraani
    • Profiili
Supercars: The One Gallon Fuel Crisis Race - Top Gear - BBC

Jotenkin sopii keskusteluun...Mun pointti alkaa noin 4.30 min kohdasta  :wink:
Wraith Bronco 2.2 scale, Tamiya Pajero Wraith/ax10, LRP/? Foff-auto ja muutama projekti sekä lätäköissä Robbe Katja. Spektrum dx3c ja dx3s
Turun Seudun Crawlerit  RacersRCshop

Poissa Hazard

  • PRCA
    • Profiili
Turussa latailin 1800-1900mAh erän jälkeen ja mun nelkku SC painaa 2800g. Nokialla ajan vajaan vartin akulla jonka jälkeen se kyykkää todella huomattavasti, jännite kuitenkin on laturiin laitettaessa 7.4v.

Valmistaja ilmoittaa mun moottorin lankamääräksi 2D mutta kv on 4000 ja vastaisi aiemmin esillä olleita Tekin Redlineja 10.5 ja 13.5 välistä? Itse ajan 540 kokoisella Tekinin Pro4 moottorilla jossa on 18,5mm roottori. Tehoa watteina en nopeasti googlaamalla löytänyt, mutta sitä on riittävästi.

http://www.teamtekin.com/pro4.html

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
ehkä ajattelen asiaa sitten väärin. Oletaan, että meillä molemmilla on 1litrainen Yaris alla. Ajetaan kisaa. Molemmilla kone rasittuu liki samalla tavalla riippuen tyylistä. Sitten mä laitan peräkärryn perään. Miten käy koneen rasituksen? Entä jos vaihdan ison moottorin ja ajelen rauhallisesti?
Sun pitää myös vaihtaa vaihdelaatikko kun laitat peräkärryn perään.
tietenkin ja silloin koneesta otetaan enemmän tehoa ja kone rasittuu. Joko ajan samalla rasituksella ja hiljempaa tai yhtä kovaa suuremmalla rasituksella jos tehot riittää. Kisoissa kuitenkin ajetaan kovaa, jolloin kiihtyvyys painavalla yhdistelmällä on hitaampaa ja rasitus on pidempi kestoista.

Ps. Ihan yläaste fysiikalla F=MA
En muista käsiteltiinkö kitkaa yläasteella mutta lukiossa viimeistään, joten nyt olis aika mennä lukemaan niitä kursseja :)
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook