Kirjoittaja Aihe: Keskustelua aiheesta "Six Hours Le Tikkurila - Corr Endurance 18.3.2012"  (Luettu 82523 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Miksi 2 alustaa on sallittu? Eikös tämä ollut endurance kisa?
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa JSJ

  • Honkala GP
    • Profiili
Saako niitä 2S kovakuorisia lipoja olla enemmän kuin 1?  :smiley: Mutta tosissaan siis tuupit ja nelkut samassa kisassa, vai samassa kisassa mutta eri sarjoissa?
Asso B44.1, SC10 FT
- "Aina kovaa ajoa, satunnaisesti vauhtiakin alamäessä", -JSJ

Poissa Fullspeed RC

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Fullspeed RC
Miksi 2 alustaa on sallittu? Eikös tämä ollut endurance kisa?

Peli ei ole ihan yhtä raakaa kahdella alustalla, eikä homma jää kiinni siitä ketkä keksii nopeimman keinon vaihtaa akku. Tiukkoja hetkiä tulee varmasti kuitenkin olemaan kun toinen auto hajoaa  :wink:

Saako niitä 2S kovakuorisia lipoja olla enemmän kuin 1?  :smiley: Mutta tosissaan siis tuupit ja nelkut samassa kisassa, vai samassa kisassa mutta eri sarjoissa?

Saa toki olla useampi akku, niitä ei leimata. Tuupit ja nelkut samassa kisassa. Ero tuupin ja nelkun välillä ilman pitoainetta vapaalla moottorilla on vajaa sekunti/läppi, joten oletettavasti hyvin olematon tehottomalla moottorilla sekä pitoaineella (jos sitä haluaa käyttää, minipinnin kanssa ei paljoa vaikuta). Pitoaineen sallimisella mahdollistetaan vanhojen renkaiden loppuun ajaminen, sekä pidetään rengaskulut minimissä.

Ero voi kääntyä jopa tuupin eduksi, kevyt auto kun jaksaa liikkua huomattavasti paremmin tehottomalla moottorilla. Mutta asiaa kokeillaan vielä käytännössä hyvin pian, ja tehdään tarvittaessa muutoksia.

Poissa LorenttioRC

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Nyt on aivan pakko kommentoida, en kommentoi nyt itseni puolesta vaan nelkku Losi kuskien.
Tuo sääntö, että moottorin täytyy olla 10,5 lankainen estää nelkku Loseja osallistumasta. Auto on ilman hirveitä modauksia kertakaikkiaan niin painava, kun siihen laittaa noin tehottoman moottorin, se ei ensinnäkään kulje minnekään. Toiseksi moottori saattaa päästää savut. Losin nelkku tarvitsee 550 kokoisen 6,5 lankaisen kulkeakseen saman verran, kuin tuuppi 10,5 lankaisella.
TLR SCTE 2.0/ Losi SCTE 1.0/Traxxas Stampede vxl

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Nyt on aivan pakko kommentoida, en kommentoi nyt itseni puolesta vaan nelkku Losi kuskien.
Tuo sääntö, että moottorin täytyy olla 10,5 lankainen estää nelkku Loseja osallistumasta. Auto on ilman hirveitä modauksia kertakaikkiaan niin painava, kun siihen laittaa noin tehottoman moottorin, se ei ensinnäkään kulje minnekään. Toiseksi moottori saattaa päästää savut. Losin nelkku tarvitsee 550 kokoisen 6,5 lankaisen kulkeakseen saman verran, kuin tuuppi 10,5 lankaisella.
entäs sitten mutkanopeudet tai kiihdytykset kun on 4wd auto? :) ei suoranopeus vaan kierrosaika...
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa Aland

  • ETMKUA Admin
    • Profiili
Tosi hieno idea! Tästä voisi tulla todella hauska kisa!

Kahden alustan salliminen on kuitenkin aivan p:stä. Vaikka monilla on pari alustaa niin tarvitaan silti klooni-transpondereita ettei aikaa kulu transponderivaihdon takia. Jos taas ajaa yhdellä transponderilla niin äkkiä joku vetää johdon/liittimen rikki hätäisen vaihdon aikana.

Yksi alusta, yksi transponderi olisi ollut ultimate-endurance kisa. Siihen sisältyisi ehkä aitoa LeMans kaltaista hullunmekkailua myös ;-)

Tämä vaan minun mielipide. Niinkuin sanoin niin itse idea on tosi hyvä ja hauskaa että järjestätte kisat.
Monster Energy Off-Road Team
ʞooן uǝʌǝ ʎɯ ǝɹnʇɐubıs sı uo sʇı ɟooɹ

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Kahden alustan salliminen on kuitenkin aivan p:stä. Vaikka monilla on pari alustaa niin tarvitaan silti klooni-transpondereita ettei aikaa kulu transponderivaihdon takia. Jos taas ajaa yhdellä transponderilla niin äkkiä joku vetää johdon/liittimen rikki hätäisen vaihdon aikana.
Toinen alusta pakottaa myös toisen moottorin ostamiseen. Ja eikös tässä ole ideana että palkitaan sitä, että pidetään auto ehjänä tai mekataan nopeasti? Sekä osataan ajaa ja pitää auton lämmöt kurissa.

Akkujen osalta voidaan todeta jotain tyyliin "perinteiset/kaupalliset akkukiinnikkeet ja liittimet"
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Loistava idea.

Sääntöjä voisi hiukan täsmentää. Losi SCTE painaa yli kolmekiloa ja 6Ah akulla ajaa maks 10min kun taas kevyellä 2WD Slashillä ajaa varmaan puolituntia.

Laitetaan autojen minipainoksi nelkuille 3kg ja tuupeille 2,5kg.

Miten muuten aiotte laskea akun ajonaikaisen kapasiteetin? Inhottavaa jos cut off iskee ajossa ja auto hyytyy radalle..
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Loistava idea.

Sääntöjä voisi hiukan täsmentää. Losi SCTE painaa yli kolmekiloa ja 6Ah akulla ajaa maks 10min kun taas kevyellä 2WD Slashillä ajaa varmaan puolituntia.

Laitetaan autojen minipainoksi nelkuille 3kg ja tuupeille 2,5kg.

Miten muuten aiotte laskea akun ajonaikaisen kapasiteetin? Inhottavaa jos cut off iskee ajossa ja auto hyytyy radalle..
Alustavalinta on jokaisen tiimin oma valinta :) Kannattaa pohtia mikä on sopiva alusta tiimille joka tuo parhaan tuloksen. Joillekkin se on 2wd toisille se on 4wd...

jos auto hyytyy radalle, niin tiimin jäsen voi käydä sen nostamassa, kierros on menetetty tietty, ihan niinku polttiksissa. Ei kantsi ajaa liian rajoille mutta rajoille ajamisesta palkitaan.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Loistava idea.

Sääntöjä voisi hiukan täsmentää. Losi SCTE painaa yli kolmekiloa ja 6Ah akulla ajaa maks 10min kun taas kevyellä 2WD Slashillä ajaa varmaan puolituntia.

Laitetaan autojen minipainoksi nelkuille 3kg ja tuupeille 2,5kg.

Miten muuten aiotte laskea akun ajonaikaisen kapasiteetin? Inhottavaa jos cut off iskee ajossa ja auto hyytyy radalle..
Alustavalinta on jokaisen tiimin oma valinta :) Kannattaa pohtia mikä on sopiva alusta tiimille joka tuo parhaan tuloksen. Joillekkin se on 2wd toisille se on 4wd...

jos auto hyytyy radalle, niin tiimin jäsen voi käydä sen nostamassa, kierros on menetetty tietty, ihan niinku polttiksissa. Ei kantsi ajaa liian rajoille mutta rajoille ajamisesta palkitaan.
Toki noinkin, mutta miksi sulkea tiettyjä autoja pois kisoista. Mä ainakin haluaisin ajaa Losilla, mutta näillä säännöillä se on mahdotonta.
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Toki noinkin, mutta miksi sulkea tiettyjä autoja pois kisoista. Mä ainakin haluaisin ajaa Losilla, mutta näillä säännöillä se on mahdotonta.
Laita tupla-akut autoon, niin jaksaa 20mins :) mut ei se tarkoita sitä että just juuri se suosikkiauto olisi se millä kannattaa endurance kisana lähteä :)

http://rc-battery.com/app/menu.php?op=show_one_product&id=399

Tolla ajelee tunnin varmaan 2wd autolla :) se että kantsiiko kantaa 300g enempi painoa mukana jolla puolittaa vaihdot onkin sitten eri asia.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa Hazard

  • PRCA
    • Profiili
2,5kg sääntö tuupeille saattais harmittaa Kyosho kuskeja kun tarvitsisivat 1kg lisäpainoa? Toki voisivat ajaa neljä akkua kyydissä ja toivoa että ne pysyvät kyydissä?

Poissa KooBee

  • Veteraani
    • Profiili

Toki noinkin, mutta miksi sulkea tiettyjä autoja pois kisoista. Mä ainakin haluaisin ajaa Losilla, mutta näillä säännöillä se on mahdotonta.

Toisaalta miksi yhden 4wd automallin takia pitäisi takavetoisiin SC-autoihin laittaa jopa puoli kiloa lisää painoa? Sehän se vasta järjetöntä on.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Ketkä nostaa ja miten hyväksytään esim nyt päälle ajot ja oikaisut.
Kannattaa ne palkinnot laittaa esille niin voisi noita tiimeä ennemmän tulla viivalle.
Jerzi

Lisään viellä että mahtuukos 14 kuskia lavalle :wink:
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa LorenttioRC

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Loistava idea.

Sääntöjä voisi hiukan täsmentää. Losi SCTE painaa yli kolmekiloa ja 6Ah akulla ajaa maks 10min kun taas kevyellä 2WD Slashillä ajaa varmaan puolituntia.

Laitetaan autojen minipainoksi nelkuille 3kg ja tuupeille 2,5kg.

Miten muuten aiotte laskea akun ajonaikaisen kapasiteetin? Inhottavaa jos cut off iskee ajossa ja auto hyytyy radalle..

Aika outoon, että mä ajan gens acen 5000 mah akulla n. 20 min. Toki mul on aika varovaiset välit, 11t pinjoni, eikä moottori lämpee paljoo ajettuani tuon 20 min putkeen.
 

Toki noinkin, mutta miksi sulkea tiettyjä autoja pois kisoista. Mä ainakin haluaisin ajaa Losilla, mutta näillä säännöillä se on mahdotonta.

Toisaalta miksi yhden 4wd automallin takia pitäisi takavetoisiin SC-autoihin laittaa jopa puoli kiloa lisää painoa? Sehän se vasta järjetöntä on.

Tottahan se on, että ei sääntöjä kannata muuttaa yhden automallin takia muille malleille huonoiksi. Losi vaan olisi hyvä valinta tämän tyyliseen kisaan, koska se on ehkä kestävin corri ja helppo ajaa.
Itse en nyt halua ottaa enempää kantaa asiaan, koska vaikka auto ja kuski olisivat ”säädöissä”, en pysty osallistumaan.



Edittiä, pakkohan se on taas kirjoittaa näkemyksiä, mutta uuttaa viestiä en laita ellei ole aivan pakko.

Koheltaja: Viestissäni lukee ehkä kestävin ( ja luki myös ennen edittiä ), en tiedä muiden corrien kestävyyttä, kun en ole niitä ohjannut. En siis kiellä, ettei joku voisi olla vielä kestävämpi.
Losi kuitenkin on kestävä, enkä ole siitä yhtään osaa rikkonut, tosin en ole ajanutkaan  vielä paljoa.

Nicke: Jos luit ensimmäisen viestini ja siitä ymmärsit minun väittäneeni, että tavallinen 6,5t moottori on yhtä nopea nelkuissa kuin 10,5t tuupissa, ymmärsit väärin. Tarkoitin, että 550 kokoluokan 6,5t moottori on nelkku Losissa asiallisesti välitettynä yhtä nopea kuin tavallinen 540 kokoluokan 10,5t moottori tuupissa.
Minulla on Losissa 4600kv 4pole mottori, melko varovaisilla väleillä se on aika yhtä nopea pääsuoralla kuin suurin osa tuupeista. Toki se kiihtyy nopeammin. Esim. Novakin 550 6,5t moottorissa kv on 3400, teho 730 wattia ja se painaa 286g. Vertailun vuoksi oma moottorini painaa 230g ja tehoa pitäisi olla yli 1 kilowatti.

Aika harva kuski varmaan ostaa vain yhden kisan vuoksi tehottomamman moottorin, että pääsee ajamaan sen lempi autollaan, tämä on se ongelma vaikka nelkuissa moottori rajoitus tulisi tuohon 550 kokoiseen 6,5 lankaiseen.
« Viimeksi muokattu: 05.02.12 - klo: 11.20 kirjoittanut LorenttioRC »
TLR SCTE 2.0/ Losi SCTE 1.0/Traxxas Stampede vxl

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Losi vaan olisi hyvä valinta tämän tyyliseen kisaan, koska se on ehkä kestävin corri ja helppo ajaa.

Pientä tilasto/nippelitietoa SC10:in kestävyydestä/kulumisesta.

Kahdella autolla on ajettu 6 viikon aikana yhteensä n.70-80 akullista joka tarkoittaa nykyisellä radalla ajettuna suurinpiirtein 600 kilsaa. Ajo on ollut kisaamista/treeniä ja autoja ei ole missään vaiheessa säästelty, ei edes silloin kun autoja on testattu muiden kuskien toimesta. Välillä ajettu todellista jokkis/romurallia. Toinen auto on vakiokuntoinen ja toiseen on laitettu tarpeettomiksi osoittautuneita aluosia.

Autoista rikkimenneitä osia: 3kpl etutukivarsia, 2kpl pallolinkkejä, 1kpl vaihteiston ratas ja yksi pohjalevy/ylätuki.

Renkaat: Edessä renkaat puolikuntoiset, ei vaihtotarvetta. Takarenkaita on molemmissa autoissa ajettu kaksi paria, kolmas lähtee alle. Eli takarenkailla ajaa noin 150 kilsaa kovaa ajoa, ei huono.

Tekniikka: Diffejä ei ole avattu kuin kerran, laitettiin silikoniöljyt sisään. Vetoakseleissa (toisessa vakio, toisessa MIP) on jo kulumisen merkkejä ja kohta on molemmissa vaihto edessä, samoin diffien ulostulot on hieman kuluneet.

Muita kulumisen merkkejä ei ole, laakerit ja pyöränripustukset on välyksettömiä ja jopa spurri on vielä alkuperäinen.

Että sellasta nippelitietoa tällä kertaa :wink:
Kylätason RC-kuski.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Kahden alustan salliminen on kuitenkin aivan p:stä. Vaikka monilla on pari alustaa niin tarvitaan silti klooni-transpondereita ettei aikaa kulu transponderivaihdon takia. Jos taas ajaa yhdellä transponderilla niin äkkiä joku vetää johdon/liittimen rikki hätäisen vaihdon aikana.
Toinen alusta pakottaa myös toisen moottorin ostamiseen. Ja eikös tässä ole ideana että palkitaan sitä, että pidetään auto ehjänä tai mekataan nopeasti? Sekä osataan ajaa ja pitää auton lämmöt kurissa.

Akkujen osalta voidaan todeta jotain tyyliin "perinteiset/kaupalliset akkukiinnikkeet ja liittimet"

Eih...
2 alustaa mahdollistaa että tiimillä on toinen samanlainen auto odottamassa mikäli tulee jotain pahempaa tekniikka murhetta vastaan.
Ettei tarvitse olla kauppiaan tai maahantuojan varaosalaatikkoa jne siinä seläntakana puskurissa.

Mikään ei pakota ajamaan kahdella alustalla.
Se on ainoastaan sallittua.

Ja taas koska monilla kuskeilla on aivan eri merkkisiä autoja niin on helppoa olla sitten ihan vaikka parin eri merkin autotkin tiimillä ajossa, ettei tarvitse yhden kaverin autoa ajaa kuutta tuntia putkeen...
Ei oikein kiva että esim minä antaisin oman autoni koko kuudeksi tunniksi tiimin käyttöön ja päivän päätteeksi auto on enemmän tai vähemmän loppu.

Mukavampaa kuluttaa kahden kaverin autoja tasapuolisesti niin ei kumpikaan ole totaalisen loppu.

Kaksi alustaa on vain mahdollisuus.
Ei mikään pakottava sääntö.

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Seuraava kirjoitus sisältää silmitöntä egoilua, menneiden muistelua ja mahdollisesti pilke silmäkulmassa kirjoittelua.

Tarjolla olisi kaksi kuljettajaa jotka hallitsivat Ulapparorilla ajettuja SC kisoja pari vuotta sitten, sijoittuen lähes poikkeuksetta sioille 1 ja 2. Ajotaukoa on vuoden, SC:stä parin vuoden verran joten taidot on kehittyneet aivan älyllisesti, kisoissa molemmilla kädet tärisee, mutta aina on tehty mitä tehtävissä on, toisinaan toinen kuski ajanut koko kilpailun jopa "peruuttamalla" voittoon kun ei etuperin ole kerennyt.

Emme ole täydellisiä ja helpolla ei meidän kanssa selviä, ei edes kilpakumppanit. Olemme vuosien saatossa omaksuneet vilpillisen ajotavan jota Tuomariston silmä ei aina tavoita mutta emme ole sen antaneet häiritä omaa suoritustamme. Kaikesta huolimatta olemme valmiit tuomaan Ulappatorilla saavutetun kultaisen sädekehän Teidän tiiminne ylle, joka tosin on tummentut vuosien saatossa, egomme vuoksi tuomme palkintopystit mekkauspöydälle lannistamaan vastustajiemme itsetuntoa.

Kilpailuun sopivaa kalustoa meillä ei ole tarjolla mutta voimme tarjota kilpailukyvytöntä ajoseuraa ja osaamatonta mekkausta melkein toimivien varanopareiden/servojen ja akkujen muodossa. Toki osallistumme omalta osaltamme itsemme ruokintaan ja hajoavan kilpailukaluston korjauskuluihin tulevissa kolaritilanteissa.

Kalusto ja tiimivaatimuksena meillä on kehityskelpoinen auto sekä verbaaliseen kommunikaatoon kykenemätön tiimi henkilöstö, halu menestymiseen on kovempi kuin kaksi viikkoa vanha banaani. Tuomme kilpailuun ja tiimiin oman osamme ammattitaidottomuudesta, kaksi kylätason veijaria ajamaan ja mekkaamaan, joilla on tunnetusti enemmän intoa kuin järkeä. Jos tunnet että meistä ei ole kovin suurta haittaa menestymisellenne niin olemme vamiina lähtemään mukaan jakamaan kokemuksia kilpailuun joka on ensimmäinen lajissaan.

Mahdolliset tarjoukset käsitellään epäjärjestyksessä ja kaikkia tarjoukset huomioidaan omaa etua tavoitellen :afro:

EDIT: Kirjoitusvihreitä tai tulkintoja ei ole korjattu jälkeenpäin.

Jos emme saavutuksistamme huolimatta, tai niiden puutteesta johtuen kelpaa minkään tiimin kuskiksi niin ei hätää. Jos emme aja kilpaa niin tulemme kilpailunjärjestäjän niin halutessaan tuomaroimaan kilpailua. Jokatapauksessa kilpailijat eivät tule pääsemään helpolla, oli ratkaisu kumpi tahansa :evil:

EDIT: Mitään kirjoituksia ei ole lisätty.
« Viimeksi muokattu: 06.02.12 - klo: 20.34 kirjoittanut Koheltaja »
Kylätason RC-kuski.

Poissa Nicke

  • Veteraani
    • Profiili
Kahden alustan sallimisella pyritään juuri niihin asioihin mitkä Hoke toi esille, kisan on tarkoitus olla mahdollisimman rentomielinen, sekä mahdollisimman pienillä uhrauksilla kaikille sopiva. Kuuden tunnin ajaminen putkeen samalla autolla on kova paikka sekä itse autolle, että kalliille sähköille mitkä siinä on kiinni.

Koheltajan viesti sai kyllä hymyn huulille, juuri tätä haemme takaa näissä kisoissa  :grin:

Toki noinkin, mutta miksi sulkea tiettyjä autoja pois kisoista. Mä ainakin haluaisin ajaa Losilla, mutta näillä säännöillä se on mahdotonta.

Ei ole tarkoitus sulkea mitään autoa pois kisoista, mutta losi on valitettavasti tiedossa oleva ongelma. 6.5 lankaisella menee huomattavasti kovempaa kuin tuuppi 10.5 lankaisella, 8.5 saattaisi olla vauhdiltaan vastaava mutta miten moni ostaa sellaisen vain näitä kisoja varten.

Ketkä nostaa ja miten hyväksytään esim nyt päälle ajot ja oikaisut.
Kannattaa ne palkinnot laittaa esille niin voisi noita tiimeä ennemmän tulla viivalle.
Jerzi

Lisään viellä että mahtuukos 14 kuskia lavalle :wink:

Päälleajot sekä oikaisut ovat yhtä kiellettyjä kuin kaikissa muissakin kisoissa, niitä tullaan valvomaan.

Nostamaan pyritään saamaan muutama toimitsija, mutta hyvin pitkälti se perustuu tauolla oleviin kuljettajiin. Tuskin kukaan haluaa että se oman tiimin auto makaa kovinkaan kauaa katollaan, ja toki herrasmies nostelee muidenkin autoja tarvittaessa  :wink:

Korokkeelle mahtuu 14 kuskia, käytännössä kokeiltu.

Poissa mamyllyn

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Mikäli haluamme kuskeja myös muualta mukaan, niin se tuskin onnistuu säännöillä joissa Losi SCTE ei voi kestävyydestään huolimatta pärjätä.

Mietitään siis jokin fiksu tapa jolla ko. auto saadaan samalle tasolle muiden kanssa.

T: Turun kisoissa on 4 WD luokassa ylivoimaisesti eniten ko. mallia.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Poissa JSJ

  • Honkala GP
    • Profiili
Mikäli haluamme kuskeja myös muualta mukaan, niin se tuskin onnistuu säännöillä joissa Losi SCTE ei voi kestävyydestään huolimatta pärjätä.

Mietitään siis jokin fiksu tapa jolla ko. auto saadaan samalle tasolle muiden kanssa.

T: Turun kisoissa on 4 WD luokassa ylivoimaisesti eniten ko. mallia.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Siis fiksulla tavalla tarkoitat sitä, että erään automerkin käyttäjät saisivat ajaa muita tehokkaammalla moottorilla? Fiksua ja näppärää.
Asso B44.1, SC10 FT
- "Aina kovaa ajoa, satunnaisesti vauhtiakin alamäessä", -JSJ

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Mikäli haluamme kuskeja myös muualta mukaan, niin se tuskin onnistuu säännöillä joissa Losi SCTE ei voi kestävyydestään huolimatta pärjätä.

Mietitään siis jokin fiksu tapa jolla ko. auto saadaan samalle tasolle muiden kanssa.

T: Turun kisoissa on 4 WD luokassa ylivoimaisesti eniten ko. mallia.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Hei nyt ihan oikeasti - tässä kisassa on säännöt joiden puitteissa saa osallistua! Ei ole 2WD luokkaa, eikä 4WD luokkaa - vetotapa on vapaa. Tottakai eri autoilla on omat hyvät ja huonot puolensa joiden suhteen joutuu tekemään valintoja ja kompromisseja. Pelimiehet ostaa uuden tähän kilpailuun sopivan auton neljän kimppaan ja ajaa sillä - kustannukset ei kuitenkaan ole niin mahdottomat neljälle jaettuna ja kisan jälkeen auton myynti niin kustannukset pienenee edelleen...
Old fart

Poissa micsa.fi

  • RIP
    • Profiili
Miten tuota ponderisääntöä pitäisi tulkita? Kutsussa lukee sekä "1 ponderinumero" että "1 ponderi". Ts, saako alustoissa eri ponderit joissa on sama numero?

Itse ehdottaisin, että kloonipondereita ei sallittaisi ja saisi olla vain yksi ponderi joka tarvittaessa vaihdetaan autosta toiseen. Tällöin auton vaihtoa ei kannata tehdä joka akullisella ja tulisi vähän taktikointimahdollisuuksia. Ponderin vaihto ei ole ongelma, kun pistää vastariin jatkojohdon joka jonka liitos ponderiin on helpompi irroittaa kun ahtaasta vastarista.
Wacky Stack Racing Team

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Mikäli haluamme kuskeja myös muualta mukaan, niin se tuskin onnistuu säännöillä joissa Losi SCTE ei voi kestävyydestään huolimatta pärjätä.

Mietitään siis jokin fiksu tapa jolla ko. auto saadaan samalle tasolle muiden kanssa.

T: Turun kisoissa on 4 WD luokassa ylivoimaisesti eniten ko. mallia.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Hei nyt ihan oikeasti - tässä kisassa on säännöt joiden puitteissa saa osallistua! Ei ole 2WD luokkaa, eikä 4WD luokkaa - vetotapa on vapaa. Tottakai eri autoilla on omat hyvät ja huonot puolensa joiden suhteen joutuu tekemään valintoja ja kompromisseja. Pelimiehet ostaa uuden tähän kilpailuun sopivan auton neljän kimppaan ja ajaa sillä - kustannukset ei kuitenkaan ole niin mahdottomat neljälle jaettuna ja kisan jälkeen auton myynti niin kustannukset pienenee edelleen...
eipäs huudella.
Sallitaan SC2 ja SC4 autot kuten muissakin kisoissa. Jos joku halua ajaa teholla, niin sitten ajaa. Ei kai jengi ala nyt autoja ostamaan yhtä kisaa varten... Tietty kauppiaat sitä haluaa. Sitä paitsi tähän joutuu ostamaan kaksi autoa ja kasan varaosia ja sitten vielä joutuu opettelemaan uuden auton niksit jne. Hiukan järkeä päähän..

Kisa on erittäin hyvä idea ja muualtakin olisi tulossa jengiä ajamaan, jos säännöt sopii.
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa Nicke

  • Veteraani
    • Profiili
eipäs huudella.

Mikko ei suinkaan huutele sivusta, vaan on kisojen toinen järjestäjä.

Mitä loseihin tulee, niin voin aukaista ongelmaa hieman. Eli luokkia ei mielellään eroteta toisistaan, koska vaikka saataisiin täydet 14 tiimiä mukaan, niin jokaisella tiimillä olisi silloin vain 6 vastustajaa.

Moottorisäännöllä tasoitetaan eroa nelkkujen sekä tuuppien välillä sen verran että niillä voi hyvin ajaa samassa kisassa, joten siitä ei oikein voi luopua. 10.5t koska niitä on monella jo ennestään turistin jäljiltä, jolloin ilmoittautumisen yhteydessä jaettu yksi moottori riittää useimmille. Mikäli jollain on ideoita asian suhteen, niin niitä saa esittää yksityisviestillä allekirjoittanelle tai Mikolle (Mikko L).

Pitää muistaa että tuuppeja kuitenkin on liikkellä huomattavasti nelkkuja enemmän, joten losi kuskitkin varmasti pääsevät ajamaan muodostamalla tiimejä tuuppikuskien kanssa.

Miten tuota ponderisääntöä pitäisi tulkita? Kutsussa lukee sekä "1 ponderinumero" että "1 ponderi". Ts, saako alustoissa eri ponderit joissa on sama numero?

Itse ehdottaisin, että kloonipondereita ei sallittaisi ja saisi olla vain yksi ponderi joka tarvittaessa vaihdetaan autosta toiseen. Tällöin auton vaihtoa ei kannata tehdä joka akullisella ja tulisi vähän taktikointimahdollisuuksia. Ponderin vaihto ei ole ongelma, kun pistää vastariin jatkojohdon joka jonka liitos ponderiin on helpompi irroittaa kun ahtaasta vastarista.

Sääntöä pitää tulkita kuten siinä lukee, eli yksi ponderi per tiimi. Ja jokainen tiimi ilmoittaa tottakai yhden ponderinumeron.

Toisin sanoen, kukaan ei voita mitään lähettämällä ponderin kloonattavaksi ennen kisoja  :wink:
« Viimeksi muokattu: 05.02.12 - klo: 23.02 kirjoittanut Nicke »

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Siis järjestäjä tekee säännöt eikö niin.
Veikkaan että sääntöjen takana on todellakin pelimiehet jotka ovat harkitusti tehneet säännöt.en usko että ne on vedetty jotenki vaan pakasta ja härnätäkseen joitakin auton omistajia.
Toivotaan että säännöt sopii mah monelle.
Ei ole todellakaan helpoa tehdä säännöt suurelle porukalle.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
eipäs huudella.

Mikko ei suinkaan huutele sivusta, vaan on kisojen toinen järjestäjä.


Tarkoitinkin turhan ärhäkkää vastausta tai sitten olen herkkis :)

Toivotaan, että Team Losi pääsee kisoihin möhköillään. Harmittaa vaan jos omalla autolla ei ole kilpailukykyä
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Toivotaan, että Team Losi pääsee kisoihin möhköillään. Harmittaa vaan jos omalla autolla ei ole kilpailukykyä

Todennäköisesti yllätyt kuinka paljon ajettavuus helpottuu tollasella koneella. Tarpeeks pieni välitys ettei motti kärtsää ja auton pysyessä pyörillään ja edeten tasaisen varmasti tulos on hyvä. Ei niitte renkaiden tarvii räjähtää irti vanteilta heti kun painaa kaasua.  :grin:
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Ei millään pahalla mutta jos olisin tehnyt säännöt niin olisin laittanut painorajan niin alas että pelkästään 2wd olis ollut sallittu.
Silloin sääntöjen tekeminen olis ollut todella helppoa ja todellakin tasaväkistä radalla.
Eikös se losi paina yli 3,5kiloa, jotenkituntuu että tekee kipeätä kuin sellainen osuu 2wd autoon.
Mutta tämä on vain minun mielipiteeni ja ei ole minun kisa hoidettavana.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Ei millään pahalla mutta jos olisin tehnyt säännöt niin olisin laittanut painorajan niin alas että pelkästään 2wd olis ollut sallittu.
Silloin sääntöjen tekeminen olis ollut todella helppoa ja todellakin tasaväkistä radalla.
Eikös se losi paina yli 3,5kiloa, jotenkituntuu että tekee kipeätä kuin sellainen osuu 2wd autoon.
Mutta tämä on vain minun mielipiteeni ja ei ole minun kisa hoidettavana.
Jerzi
Kuuden tunnin ajon jälkeen radalla on enää Losin panssarivaunut :)

Onko moottoreissa 5mm akseli? Jollei, niin kai kauppaan kuuluu sovite :)
Sworkz Team Finland
Driven to perfection