RC Center

Kirjoittaja Aihe: Keskustelua aiheesta "Six Hours Le Tikkurila - Corr Endurance 18.3.2012"  (Luettu 49119 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
ehkä ajattelen asiaa sitten väärin. Oletaan, että meillä molemmilla on 1litrainen Yaris alla. Ajetaan kisaa. Molemmilla kone rasittuu liki samalla tavalla riippuen tyylistä. Sitten mä laitan peräkärryn perään. Miten käy koneen rasituksen? Entä jos vaihdan ison moottorin ja ajelen rauhallisesti?
Sun pitää myös vaihtaa vaihdelaatikko kun laitat peräkärryn perään.
tietenkin ja silloin koneesta otetaan enemmän tehoa ja kone rasittuu. Joko ajan samalla rasituksella ja hiljempaa tai yhtä kovaa suuremmalla rasituksella jos tehot riittää. Kisoissa kuitenkin ajetaan kovaa, jolloin kiihtyvyys painavalla yhdistelmällä on hitaampaa ja rasitus on pidempi kestoista.

Ps. Ihan yläaste fysiikalla F=MA
En muista käsiteltiinkö kitkaa yläasteella mutta lukiossa viimeistään, joten nyt olis aika mennä lukemaan niitä kursseja :)

Jos nyt asia kiinnostaa niin se oli 10 mallia laaja.
Kitka vaikuttaa kaikkeen myös nelkun sisäisiin kitkoihin. Noin tehottomalla myllyllä ja pidotetuilla renkailla kitkaa on ihan riittävästi ja kitka ei mitenkään vaikuta tuohon painon tuomaan muuttujaan.

Mene vaikka istumaan rcautosi päälle ja aja, niin huomaat miten paino vaikuttaa ajoon.

Hyvä että saadaan lisää faktaa. Eli virtaa menee nelkulla enemmän kuin tuupilla ja kierrosajat melko lähellä toisiaan.
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa goos

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • RC kauppa
Jos nyt asia kiinnostaa niin se oli 10 mallia laaja.
Kitka vaikuttaa kaikkeen myös nelkun sisäisiin kitkoihin. Noin tehottomalla myllyllä ja pidotetuilla renkailla kitkaa on ihan riittävästi ja kitka ei mitenkään vaikuta tuohon painon tuomaan muuttujaan.

Mene vaikka istumaan rcautosi päälle ja aja, niin huomaat miten paino vaikuttaa ajoon.

Hyvä että saadaan lisää faktaa. Eli virtaa menee nelkulla enemmän kuin tuupilla ja kierrosajat melko lähellä toisiaan.
Vetopitoa on myös enempi joka varmasti nopeuttaa kierrosaikoja, jos sit kuski ei osaa asiaa hyödyntää niin se ei ole auton vika. Niinkuin olen aikaisemmin sanonut, en usko, että auton paino tulee olemaan ratkaiseva tekijä tässä kisassa. Moni tulee varmasti ajamaan 2wd autolla ihan puhtaasti sen takia että siinä on vähemmän hajoavia osia ja nopeampi mekata jos jotain tapahtuu.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Jos nyt asia kiinnostaa niin se oli 10 mallia laaja.
Kitka vaikuttaa kaikkeen myös nelkun sisäisiin kitkoihin. Noin tehottomalla myllyllä ja pidotetuilla renkailla kitkaa on ihan riittävästi ja kitka ei mitenkään vaikuta tuohon painon tuomaan muuttujaan.

Mene vaikka istumaan rcautosi päälle ja aja, niin huomaat miten paino vaikuttaa ajoon.

Hyvä että saadaan lisää faktaa. Eli virtaa menee nelkulla enemmän kuin tuupilla ja kierrosajat melko lähellä toisiaan.
Vetopitoa on myös enempi joka varmasti nopeuttaa kierrosaikoja, jos sit kuski ei osaa asiaa hyödyntää niin se ei ole auton vika. Niinkuin olen aikaisemmin sanonut, en usko, että auton paino tulee olemaan ratkaiseva tekijä tässä kisassa. Moni tulee varmasti ajamaan 2wd autolla ihan puhtaasti sen takia että siinä on vähemmän hajoavia osia ja nopeampi mekata jos jotain tapahtuu.

Hyvin kiersit aiheen.
Vetopito tietenkin ratkaisee jotakin sehän on selvä. Jos tehot on alta 250W, niin pitoa on varmasti riittämiin jopa 2WD autolla.

Energiaa kuluu samalla kiihtyvyydellä kuitenkin suhteessa massaan. Jos kiihtyvyys on suurempi, niin energiaa kuluu vielä enemmän. 2WD kuskien sitten pitää mahdollisesti hiukan rauhoitella kaasun kanssa, jotta teho ei häviä lämpönä. Mutta sehän on sitä taitoa.
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa goos

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • RC kauppa
Hyvin kiersit aiheen.
Vetopito tietenkin ratkaisee jotakin sehän on selvä. Jos tehot on alta 250W, niin pitoa on varmasti riittämiin jopa 2WD autolla.

Energiaa kuluu samalla kiihtyvyydellä kuitenkin suhteessa massaan. Jos kiihtyvyys on suurempi, niin energiaa kuluu vielä enemmän. 2WD kuskien sitten pitää mahdollisesti hiukan rauhoitella kaasun kanssa, jotta teho ei häviä lämpönä. Mutta sehän on sitä taitoa.
Mä en edes tiedä mitä yrität viestittää viimeisen 3 viestin aikana.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa JSJ

  • Honkala GP
    • Profiili
Sipsit loppuu. Kaljasta ei enään tietoakaan. Onko tässä mitään järkeä enään. Jos sillä 4x4 pulkalla ei teoriassa pärjää niin jätä se kotiin. Tämän pitäisi olla rennon letkeä kisa, niin joku 4x4 kuski itkee hampaat verellä kun menee energiaa x% enemmän. Kuinka monta viestiä vielä meinaat postata tähän ketjuun siitä kuinka sinua on tahallaan runnottu? Tee palvelus ja jää kotiin. Ei tommosta itkupotkuraivari teintä tarvita paikalla.
Asso B44.1, SC10 FT
- "Aina kovaa ajoa, satunnaisesti vauhtiakin alamäessä", -JSJ

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Sipsit loppuu. Kaljasta ei enään tietoakaan. Onko tässä mitään järkeä enään. Jos sillä 4x4 pulkalla ei teoriassa pärjää niin jätä se kotiin. Tämän pitäisi olla rennon letkeä kisa, niin joku 4x4 kuski itkee hampaat verellä kun menee energiaa x% enemmän. Kuinka monta viestiä vielä meinaat postata tähän ketjuun siitä kuinka sinua on tahallaan runnottu? Tee palvelus ja jää kotiin. Ei tommosta itkupotkuraivari teintä tarvita paikalla.
Osta lisää kaljaa, mutta jätä sipsit vähemmälle.
Ajelkaa rauhassa niin minäkin.

Hyvin suunniteltu kisa olisi tasapuolinen useille erilaisille autoille. Tai sitten ajetaan eri sarjoja.

Gooskin vaan vastailee vaikka ei tajua mihin vastailee.. Sä olet loistava...
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa JSJ

  • Honkala GP
    • Profiili
Jep. Onneks löyty sidukkaa kaapin perältä. Peace and out kaikille.
Asso B44.1, SC10 FT
- "Aina kovaa ajoa, satunnaisesti vauhtiakin alamäessä", -JSJ

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Laittakaa ny ihmeessä sellanen 10,5t motti losiin ja menkää radalle kokeilee, ei toi homma täällä netissä enää etene.  :grin:
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Laittakaa ny ihmeessä sellanen 10,5t motti losiin ja menkää radalle kokeilee, ei toi homma täällä netissä enää etene.  :grin:

Näin saatetaan tehdä.
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC

Hyvin suunniteltu kisa olisi tasapuolinen useille erilaisille autoille. Tai sitten ajetaan eri sarjoja.

Gooskin vaan vastailee vaikka ei tajua mihin vastailee.. Sä olet loistava...
Ja kuka sanoo, että tämä kisa olisi SUUNNITELTU tasapuoliseksi eri autoille, tai haluttaisiin eri sarjaoja???

Jos olisimme halunneet mielipiteitä tai ideoita tämän kisan järjestämiseen olisimme saattaneet kysyä niitä ENNEN kisakutsun julkaisemista.

Mutta kun nyt on ajatus, että säännöt ovat varsin vapaat auton suhteen ja näiltä osin kisaajat saavat itse päättää millä kokoonpanolla lähtevät 6 tuntia työntämään. Kuten jo kauan sitten kirjoitin vetotavoissa molemmissa on omat hyvät ja huonot puolensa ja vieläpä eri valmistajien toteutuksista löytyy eroja.

Varmasti LUOTETTAVIN alusta olisi M8 krossarista väännetty SC auto, mutta jokainen arvaa, että sellaisen möhkön liikuttaminen 10.5 koneella saattaa olla melko verkkaista.

Onko teillä käynyt edes mielessä ajatus, että losista ottaisi etuvedon pois?
Full Speed RC
Hobbyfactory - Durango - Orion - Savox

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
moneskohan kerta kun mä nään ton naurettavan väitteen tässä topikissa...

Viitataan mitenkään että nelkut ja tuupit olis yhtä nopeita.

Ei hyvää päivää.

Meidän radalla näkee todella harvoin yhtäkään osaavaa kuskia nelkun ratissa.

Jos minä olen piessyt tuupilla nelkkuja torstai kisassa niin se ei todellakaan johdu kalustosta tai vielä vähemmän siitä että kalusto olisi yhtä nopeita.
Mä ajan tuupilla samaa vauhtia parin nelkun kanssa vain koska tuuppi on niin paljon hitaampi että kierrosajat ovat asettuneet samoille alueille tällä nykyisellä radalla.

Nicke on jo todistanut nelkulla vieraillessa että se menee reilusti kovempaa. Ero on sekunti.
Ja jokainen joka yhtään tietää millä tasolla nicke on kisaa ajanut niin tietää että jos minä otan nelkun alle ja ajan edes pari kertaa sillä niin menen sitten vielä kovempaa.

Rempan kanssa olen ajanut samaa vauhtia jopa yhden torstaikisa hiitillisen ja jopa lopulta hävisin, vaikka kuinka painostin.
Sekään ei todellakaan tarkoita sitä että autot ovat yhtä nopeita.

Nelkut ja tuupit alkavat olla yhtä nopeita vasta kun teho alkaa olla sillä tasolla ettei nelkulla pysty sitä hyödyntämään sen paremmin kuin tuupilla.

Mä en tarvitse pitkää matikkaa siihen että tiedän ajaneeni tuupilla 19.29 kierrosajan, ja jos saan päiväksi nelkun alle niin rikon tuon läppiajan päivän aikana sekunnilla.

Tarpeeksi lusmu kone alle niin sitten alkaa erot pienentymään


vapaat koneet niin tuupeilla ei ole mitään älliä ajaa samaa kisaa nelkkujen kanssa.
Muuten kuin torstai kapinoissa missä (ikävä sanoa) nelkkujen taso ei päätä huimaa...

Kahteen luokkaan taas on turha kyseistä kisaa jakaa, koska silloin vastustajien määrä romahtaa.
Kisoihin puolet nelkkuja ja puolet tuuppeja, tarkoittaa kuutta vastustajaa... Saati sitten kun nelkkuluokkaan saadaankin vain 3 joukkuetta... Enää kaksi vastustajaa.

Karmeeta itkua ja kaikki teoreettiset väännöt ilman että mitään on edes kokeiltu.

Ja heti kun jätkät yrittää edes jotain rentomielisempää hommaa järjestää ja kokeilla ensimmäistä kertaa.

ps: harmi ettei tätä ole tullut kokeiltua koskaan aikaisemmin ettei voi sanoa että on jo kokeiltu... Tosin... Jotku eivät siltikään uskois sanaakaan.
Mä oon jokaista solua myöden täynnä tätä sontaa.

Poissa Nicke

  • Ylläpitäjä
    • Profiili
Toisaalta jos ajaisia vapailla moottoreilla, niin osallistumismaksu olisi alhaisempi ja kukaan ei urputtaisi.

Ottamatta sen enempää kantaa teidän vääntöön. niin tästä olen valmis olemaan eri mieltä.

Varsinkin, kun nelivetoset ja takavetoiset eivät voisi ajaa samassa kisassa. Jolloin jouduttaisiin jättämään pois vähemmistö eli nelkut.

Pelkästään yhdellä luokalla (2wd) onnistuisi kyllä.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Kannatan vetotavaksi ainoastaan 2wd niin ei tarvitse ihmetellä enää mitään.

Poissa Penguin

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Hei, kertokaapas viisaammat, kun en tiedä, paljonko tuossa 10.5t kisakoneessa on tehoa ja kv? Tai edes mikä kone se on (merkki ja malli). Osasi vähän suhteuttaa noiden meidän junnujen nelkkujen koneisiin, jotka on 10t 3500kv ja tehoa mitattu 1040W.

SCRT10 liikkuu tuolla ihan kivasti, tosin radalla noi junnut vois päästä jopa kovempaa kun vähän rajoittaisi tehoja. Vaikka sellaiset 50% aluksi.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Gooskin vaan vastailee vaikka ei tajua mihin vastailee...

Tuskin tajuaa enää kukaan muukaan.

Kitkat, virrankulutukset ym. on nyt hirvee ongelma.

Joo... nelkku kuluttaa enemmän noista johtuen... Mut mikä ihmeen ongelma siinä on koneeseen liittyen???

Jos konerajotus olis 6.5 niin edelleen se nelkku vie enemmän...
Tuupilla vaan ei saa hyödynnettyä kyseistä tehoa niinkuin nelkulla... Vaikka harva pystyy näköjään nelkullakaan.

Eli mikäs onkaan moottorirajoituksen tarkoitus... no tasata eri luokkien erot, jotta niillä pystyisi mahdollisesti ajamaan tasaväkisempää kilpaa... Tuupit kun ei pärjää nelkuille mikäli molempia kuskaa osaava kuski silloin kun tehoa on reilummin.

Poissa MirosHima

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Eli mikäs onkaan moottorirajoituksen tarkoitus... no tasata eri luokkien erot, jotta niillä pystyisi mahdollisesti ajamaan tasaväkisempää kilpaa... Tuupit kun ei pärjää nelkuille mikäli molempia kuskaa osaava kuski silloin kun tehoa on reilummin.

Paljos tuo sekka ero on tuuppi vs. nelkku? meenaan jos nelkkuun pitää vaihtaa akku 2 kertaa ½h sisään niin tuupilla saa monta kiekkaa etumatkaa, joiden ajamiseen kiinni tarvii kuitenkin aika paljon nopeuseroa. Tuskin ero 2sek luokkaa on?

edit: Turussa oli AE:n parhaat Riku 18 (5:06) läppiä, keskiläppi 17sek ja Salonen 20 (5:11)läppiä, keskiläppi 15,45sek. Eli sielläkin tuli kovimmilla kuskeilla isotkin erot. Tiksissä siis eroa saattaa olla 3 sekkaakin?
« Viimeksi muokattu: 08.02.12 - klo: 06.11 kirjoittanut MirosHima »
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
sekunnin ero kierroksessa tekee kierroksen eron 5 minuutissa... Toisinsanoen 2 kierrosta 10 minuutissa.

Tämä ero siis kun rattejen takana on molemmissa jotakuinkin osaava kuski.

Meneehän nämä lositkin sen 10 minuuttia ja osaavissa käsissä jopa pidempään.
Tuupilla pääsee mun tehoilla ja ajoilla noin 20 minuuttia.

Eli karusti heitettynä tuplaten pidempään kuin losit (todellisuudessa en usko eron olevan noin suuri).
Noh... Ero on siis 10 minuutissa sen 2 kierrosta.
Kierros kestää noin 19 sekuntia.
Kyllähän akun vaihtaa siis kierroksen aikana.
Eli vaikka tuupilla posotat noin tuplat pidempään niin olet silti jäänyt akullisella kierroksen.
Tunnissa jo kolme.
Ja väitän että nelkullakin ajaa pidempään kuin puolet tuupin ajasta... Jolloin se tulos ero vain kasvaa.

Poissa PSo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Näin sivusta katsottuna hienot kisat tulossa. Kiva nähdä että on ihmisiä jotka kehittää jotain uutta, se on hyvä se.
Jos kisa kestää 6h, niin siihen mahtuu niin paljon kierroksia, mekkausta, ajovirheitä jne, että uskoisin tuon kisan voittoon tarvii vain rauhallista ja tasaista ajoa. En usko että on montaa ihmistä, joka pystyy vetää esim. 10 minuuttia putkeen, ja kierrosajat siihen alle sekunnin sisään...
Vaikea kuvitella että kisa hävitäisiin sillä, että best läppi on sekunnin tai vaikka kaksi hitaampi...
Jos miettii että kauanko menee esim. tukivarren vaihtoon aikaa...
Looking for faster transponder...

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
En usko että on montaa ihmistä, joka pystyy vetää esim. 10 minuuttia putkeen, ja kierrosajat siihen alle sekunnin sisään...

M8 krossikuskit alkaa vasta lämpenemään 10 minuutin kohdalla ja sen jälkeen vasta aletaan ajamaan kilpaa... :wink:
Kylätason RC-kuski.

Poissa PSo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
En usko että on montaa ihmistä, joka pystyy vetää esim. 10 minuuttia putkeen, ja kierrosajat siihen alle sekunnin sisään...

M8 krossikuskit alkaa vasta lämpenemään 10 minuutin kohdalla ja sen jälkeen vasta aletaan ajamaan kilpaa... :wink:

Tuolta osin pystyn kyllä perua puheeni   :wink:
Looking for faster transponder...

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
niinpä... Nyt kiukutellaan moottoritehosta millä harvemmin kuitenkaan kisoja voitetaan...
Hittolainen 6 tuntia ajamista... Se jaettuna neljän tiimijäsenen kesken, tekee ajoa enemmän kuin kahdessa kisassa.
Silti kiukutellaan jopa hinnasta, vaikka se tekee kolmekymppiä per naama kun kisojen jäkeen myy moottorin 20 eurolla pois.

Montako kädetystä teette erän aikana????
Entäs kisan aikana????
 Kerro se sitten vähintään kahdella.
Tulee aika monta kierrosta mitä häviää porukalle joka tekee vähemmän virheitä.

Moottorisääntö ainoastaan tasaa tätä kuviota kun niitä virheitäkin tulee toasiaan vähemmän

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
M8 krossikuskit alkaa vasta lämpenemään 10 minuutin kohdalla ja sen jälkeen vasta aletaan ajamaan kilpaa... :wink:

vaikkei ihan noin karusti pysty asiaa ajallisesti sanomaankaan niin tuossa on hyvin paljon perää.
Polttiskuskit jotka ovat tottuneet ajamaan 45 minuutin finaaleita, lämpeävät aina hieman hitaasti.
Huomaa hyvin monesti eri sähköluokkien finaali starteissa.
Vaikka se ei periaatteessa olekaan kyse ihan lämpeämisestäkään, mutta huomaa omalla kohdalla lähtevänså esim turisti finaalissa ne pari ekaa kierrosta aika rauhassa, ja takaa tullaan hirveällä kuhinalla...
Pitkiin finaaleihin tottuneena on oppinut että kisaa ei voiteta ekalla kierroksella... Sillä yleensä voi vain hävitä.

Tämä endurance kisa opettaa varmasti monelle ajamisesta hyvin paljon... Juuri siitä miten tärkeää on vain tahkota ja tahkota, oli tilanne mikä tahansa.
Tärkeintä keskittyä virheettömään suoritukseen koko ajon ajan.
Ja kun se virhe kuitenkin tapahtuu niin ei missään nimessä saa lähteä yrittämään paikkausta heti seuraavaan mutkaan.
Perus varma suoritus on aina kaikenmittaisissa lähdöissä se tärkein.
Bestläppi ei auta mitään koska sitä jossain vaiheessa seuraa virhe joka maksaa sekunteja... Jonka kiinni kiriminen tarkoittaa yleensä puolisekuntia parempia kierroksia 10kpl putkeen jotta ollaan samassa tilanteessa kuin ennen kaatoa.
Tähän ei tarvita edes pitkää matikkaa ymmärtääkseen että se on mahdotonta jopa kovimmalle kuskille.
Tiputtaa omasta vauhdista sen pari kymppää pois maksimista niin nopeus korvautuu varmuudella joka aina kantaa kisassa kuin kisassa pitkälle.
Ei täysiä alusta loppuun, vaan rauhassa alkuun ja rytmin löydyttyä aivokuolleena tahkoaa tasaisen tappavasti... Maalissa vasta ihmetellään mihin se riitti.
Vasta kun se varmuus on kovalla tasolla ja nopeus alkaa olemaan siellä kärkikahinoissa aina, voi alkaa kontrolloimaan sitä oman syötön määrää tarkemmin, eli puristamaan niitä huippuläppejä silloin kun niitä tarvitaan.

Mutta tosiaan siinäkin tilanteessa pitää olla takaraivossa se varma suorittaminen niin vahvasti että tietää menettävänsä enemmän kuin on mahdollisuus saavuttaa 10 kierroksen täydellä syötöllä.
Kova lopputulo vaatii ajon ilman isoja virheitä ajon alusta loppuun asti... Täyteen tuloksen kädettämiseen riittää yksi mutka, hyppyri tai molla.

Pitkä saarna, mutta liittyy aiheeseen oleellisesti ja ehkä saa joillekin syttymään valon... Ainakin siihen asti kun startti tapahtuu :D

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili

Hyvin suunniteltu kisa olisi tasapuolinen useille erilaisille autoille. Tai sitten ajetaan eri sarjoja.

Gooskin vaan vastailee vaikka ei tajua mihin vastailee.. Sä olet loistava...
Ja kuka sanoo, että tämä kisa olisi SUUNNITELTU tasapuoliseksi eri autoille, tai haluttaisiin eri sarjaoja???

Jos olisimme halunneet mielipiteitä tai ideoita tämän kisan järjestämiseen olisimme saattaneet kysyä niitä ENNEN kisakutsun julkaisemista.

Mutta kun nyt on ajatus, että säännöt ovat varsin vapaat auton suhteen ja näiltä osin kisaajat saavat itse päättää millä kokoonpanolla lähtevät 6 tuntia työntämään. Kuten jo kauan sitten kirjoitin vetotavoissa molemmissa on omat hyvät ja huonot puolensa ja vieläpä eri valmistajien toteutuksista löytyy eroja.

Varmasti LUOTETTAVIN alusta olisi M8 krossarista väännetty SC auto, mutta jokainen arvaa, että sellaisen möhkön liikuttaminen 10.5 koneella saattaa olla melko verkkaista.

Onko teillä käynyt edes mielessä ajatus, että losista ottaisi etuvedon pois?

Losi on jo aika lähellä M8 krossaria. Näin ainakin muutama kokenut on sanonut. Auto ei toimi kovin hyvin takavetoisena ja vaatii keskidiffin jäykistämisen.

Mutta ajelkaa ihan rauhassa.

Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa jerzirccar1

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Sulkekaas nuo 4wd autot pois kisasta. Veikkaan että noita 2wd autoja tulee viivalle kuitenki ja saadaan hyvät ja tasapuoliset kisat.
Ei tarvitse silloin väistellä noita tankkeja  :grin:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Oliko kannattavaa kiukutella ja karkottaa mahdollisesti muita kuskeja täysin turhantakia???

Ei edes testausta vaan lopulta avautumisen jälkeen toteamus "ajelkaa rauhassa"

Hienoa ja rentoa harrastamista.  :huh:

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net

Hienoa ja rentoa harrastamista.  :huh:

PKSRCA, aina rentoa meininkiä netissä. (laskematta yli 90 prossaa näistä turhista väännöistä kirjoittanut jäsen)
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa Midder

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • TeamLrp
On olemassa kahdenlaisia, ihmisiä jotka ovat käytännön kannalla ja ihmisiä jotka luottavat vain teoriaan.

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut

PKSRCA, aina rentoa meininkiä netissä. (laskematta yli 90 prossaa näistä turhista väännöistä kirjoittanut jäsen)

Toivottavasti et tuolla seuran nimellä osoittelulla viittaa koko lähes 200 henkilön jäsenistöömme (laskematta yli 90 prossaa heistä on aidosti rentoja netissä(kin).   :grin:
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net

PKSRCA, aina rentoa meininkiä netissä. (laskematta yli 90 prossaa näistä turhista väännöistä kirjoittanut jäsen)

Toivottavasti et tuolla seuran nimellä osoittelulla viittaa koko lähes 200 henkilön jäsenistöömme (laskematta yli 90 prossaa heistä on aidosti rentoja netissä(kin).   :grin:

En, ainoastaan tähän topicciin. Anteeksi.

:)
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili

Hienoa ja rentoa harrastamista.  :huh:

PKSRCA, aina rentoa meininkiä netissä. (laskematta yli 90 prossaa näistä turhista väännöistä kirjoittanut jäsen)

Ja jälleen täysin asiaan kuulumatonta poskensoittamista.
Mitä muuta sinulta voikaan odottaa.