Kirjoittaja Aihe: HPI baja projektit  (Luettu 523569 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa BeAsT

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: projektit
« Vastaus #120 : 21.04.12 - klo: 19.52 »
No ehe ehe....

Ni vääntöä enemmän alhaalla vaiko tehoa enemmän ylhäällä? Toi sun nykynen on ok vaihtoehto. Mä ite funtsisin Bartolone Torpedoa jos olisin ostoputkien varassa.

Mutta jos mulla olis VRC (joskus oli kummatkin mallit) niin mä leikkaisin varovasti ton vaimenninkammion siitä vastakartion päältä pois, lyhentäisin putken paksuimmasta tasasesta osasta noin 10mm pituudesta ja hitsaisin vastakartion päähän 50mm pitkän stingerin jonka sisähalkasija olis 14,2mm. Ja stingerissä pitää olla mutka, se ei saa olla suora putki.
jos mä oisin sä ja sulla ois toi putki niin sä lähettäisit sen putken mulle ja mä tekisin siihen edellä mainitut muutokset todelliseen aseveli hintaan ja kaivertaisin siihen putkeen että VRC Powered by JariV ? :D vai  meneekö järjettömän kalliiks että kannattaa toinen putki ostaa mielummin :) mula ei olee hitsipilliä :(
« Viimeksi muokattu: 21.04.12 - klo: 20.01 kirjoittanut BeAsT »
EX Biabi Baja 5sc Räpelletty BZM  pro mx 50cc

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: projektit
« Vastaus #121 : 21.04.12 - klo: 21.03 »
Jaa, että silleen  :grin:

Kaivertamisii en tee. Ja ilman autoo tota ei voi tehä. 5B on oleellisilta kohdiltaan putkien osalta ihan eri. Aika vaan vähän kortilla. Mikä se "aseveli"-hinta sit oliskaan. Täytyy pähkäillä. En ny ihan vielä lupaa. Missä sä asut?
« Viimeksi muokattu: 23.04.12 - klo: 06.46 kirjoittanut JariV »
Just joo.

juhamatti

  • Vieras
Vs: projektit
« Vastaus #122 : 22.04.12 - klo: 12.59 »
Muakin alko toi Jarin putkimodaus kiinnostaa.
Itellä sama putki, mutta tuosta saa kuulemani mukaan enempi irti kun sen vaimennin osan muokkaa Jari kertomalla tavalla.
Mutta toisaalta ajopaikat ois sit heti puolet vähemmän kun meteliä tulisi kiitettävästi lisää.
Tosin, paremmalta nää pelit kuulostaa ilman vaimentimia..
Mutta myös bigbore putkea olen funtsinu kun mylly on 30,5cc, niin se oisi soivempi vaihtoehto tohon..
Oli muuten mukavaa tänään käydä joensuun kupeessa eräässä laskettelurinteessä ajamassa..
Filmiä tulee tuonne filmi osioon.. :grin:

juhamatti

  • Vieras
Vs: projektit
« Vastaus #123 : 22.04.12 - klo: 13.07 »
tässä omaa projektia tuli hommattua tuo 8.2hp Full Mod 30.5cc TR/OBR 4 Bolt Long Rod Reed Case Engine moottori, hostilen harmaat vetari suojat, team chase häkki, td1 suodatin ja outerwearssit sinne sun tänne sekä jotain muuta kilkettä mitä en enään muista  :shocked: nyt on vielä matkalla tulossa hostilen mxt kumit taakse ja barndog paneelit häkille  :tongue: ensin olin pleksiä vääntämässä että teen itse mutta sitten pleksi loppu liiallisten mallikappaleiden ja palaneiden sormien  :grin:

We want film...Otahan liikkuvvoo viteoo miten tuo motti äsähtää :smiley:

Poissa BeAsT

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: projektit
« Vastaus #124 : 22.04.12 - klo: 16.31 »
Jaa, että silleen  :grin:

Kaivertamisii en tee. Ja ilman autoo tota ei voi tehä. 5B on oleellisilta kohdiltaan putkien osalta ihan eri. Aika vaan vähän kortilla. Mikä se "aseveli"-hinta sit oliskaan. Täytyy pähkäillä. En ny ihan vielä lupaa. Missä sä asut?

On mulla yks itsetehty putki joka sopis tohon mottiin paremmin ku hyvin. Se on valmiina, mutta tehty 5Beehen. Sillä tosta motista saa yli 9 heppaa, dynotettu lähes samanlaisella motilla. Ei tosin oo halpa. Soveltuu parhaiten joko 19/55 tai 20/54 ensiövälitysten kanssa. 19/55 jos käytössä on 5T:n renkaat ja 20/54 jos 5B:n renkaat.

Laita kuvii auton takapäästä ja kytkimen puoleisesta kyljestä ilman häkkiä ja sen kanssa.

Tolleen toimii toi yllämainittu putki:

BajaSnakeAsphalt

BajaSnakeSand
helsingissä asustelen mutta nytten tuossa kun  mallailin putkea paikoilleen niin huomasin että eihän tuo mene paikoilleen  etupäästä  :shocked:   vaan pitää vissiin alku käyrää ruveta taivuttamaan  :undecided:
EX Biabi Baja 5sc Räpelletty BZM  pro mx 50cc

juhamatti

  • Vieras
Vs: projektit
« Vastaus #125 : 22.04.12 - klo: 17.20 »
Kui niin ei mee paikoilleen?
Onko sulla pro vai bigbore malli?
Mulla on toi pro, ja näin hyvin mahtuu mun bajatsoon toi putki.


Tuo puutarhaletkun pätkä pakoputken poistoaukosta on jo aikoja sitten korvattu kunnon silikoni tuubille.
V..u miten kallista sekin letku on, 10cm pätkä maksoi jotain 10€.. :shocked:

juhamatti

  • Vieras
Vs: projektit
« Vastaus #126 : 22.04.12 - klo: 17.22 »
Se ite putki tulee sen pakokäyrän päälle jonkin matkaa, joten älä ihmeessä taivuttele sitä putka piloille.
Se pitää ujuttaa sinne ja saada toikin silari siihen väliin mahtumaan.


Poissa BeAsT

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: projektit
« Vastaus #127 : 23.04.12 - klo: 00.00 »
mulla näyttäs olevan tuo alkukäyrä huomattavasti pitempi kun sulla  :grin:  mulla on tämä vaimennettu putki http://www.davesmotors.com/s.nl/c.885035/n.1/it.A/id.6554/.f
« Viimeksi muokattu: 23.04.12 - klo: 00.16 kirjoittanut BeAsT »
EX Biabi Baja 5sc Räpelletty BZM  pro mx 50cc

juhamatti

  • Vieras
Vs: projektit
« Vastaus #128 : 23.04.12 - klo: 08.50 »
No toi ei ole sit pro putki.
Pro putkessa on toi victoryn logo mm.
http://www.oneillbrothers.com/rc-car/pipes/victory-silenced-side-mount-pro-pipe.html

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: projektit
« Vastaus #129 : 23.04.12 - klo: 08.55 »
Se on ensimmäinen sivuputkimalli VRC:ltä Bajaan. Suunniteltu aikoinaan 26cc:lle.
Just joo.

Poissa BeAsT

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: projektit
« Vastaus #130 : 23.04.12 - klo: 10.20 »
jahas eli putki myyntiin  :undecided: mahtuisko jari se sun putki tuohon?
EX Biabi Baja 5sc Räpelletty BZM  pro mx 50cc

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: projektit
« Vastaus #131 : 23.04.12 - klo: 10.46 »
Ainakin yksi kohta tarttis muutoksen. Eli toi tuki mikä tulee sieltä pohjalevystä tähän muoviosaan joka tukee iskaritornit ja ylätukivarret niin se pitäs muuttaa 5B:n tukipaloille. Muuten näyttäs siltä että vois jopa mahtua.

Eli noi pitäs laittaa tilalle:

Just joo.

juhamatti

  • Vieras
Vs: projektit
« Vastaus #132 : 23.04.12 - klo: 15.41 »
Joutuisit luopumaan 5sc:n takapuskurista..
Mulla ois noi tangot mitä jartsa tossa kuvassa näyttää...
Saisit postikulujen hinnalla.

juhamatti

  • Vieras
Vs: projektit
« Vastaus #133 : 23.04.12 - klo: 15.55 »
Tai sit ostat tälläsen bigbore putken.

http://www.davesmotors.com/s.nl/c.885035/n.1/it.A/id.7106/.f
Tai parhaaksi putkeksi monessakin autossa kehutun torpedon.
http://www.davesmotors.com/s.nl/c.885035/n.1/it.A/id.8226/.f

Tällänen himottaisi ostaa...

Poissa BeAsT

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: projektit
« Vastaus #134 : 23.04.12 - klo: 15.57 »
ööö.. en oo nyt ihan varma mutta taisin just tilata tuon bartalone torpedon :shocked:
EX Biabi Baja 5sc Räpelletty BZM  pro mx 50cc

juhamatti

  • Vieras
Vs: projektit
« Vastaus #135 : 23.04.12 - klo: 16.04 »
Onnittelut, varmasti yksi parhaista sarjavalmiset putkista. :azn:

juhamatti

  • Vieras
Vs: projektit
« Vastaus #136 : 23.04.12 - klo: 19.34 »
Ei se paraskaan muovi näköjään kestä.
Tänään rupesin bajatsoa katteleen, että mitäs valkeata roskaa tuonne tukivarteen on menny, niin kele poikkihan se onkin..
Rpm, joten kattoo nyt laittaako ne tehtaalta uuden tulemaan, niin se niiden motto menee.
Jos rikot normaali käytössä niiden tuotteen, saat uuden tilalle.
Toi tosin ei ihan normaalikäytössä mennyt varmaan rikki, ehkä se hyppyristä alas tulo parilla kierteellä katonkautta saattoi tuon aiheuttaa :grin:


Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: projektit
« Vastaus #137 : 23.04.12 - klo: 20.24 »
Torpedo on hyvä valinta. Se on aika lähellä mun putkia mutta on viritetty alemmas. Sopii moneen laitteeseen. Ei tartte katuu tota ostosta.
Just joo.

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: projektit
« Vastaus #138 : 24.04.12 - klo: 21.14 »
Jaah, ostin yhen bensakotteron muitten vehkeiden jatkoks. Amerikkalasta tulee, ei oo sarjavalmisteinen vaan yksittäiskappale. Ainoo sandrail mikä on mulle koskaan kolahtanu. Kysäsin sen rakentajalta mitä se maksais ja hinta olikin yllättäen aika hiton jees. Härvelillä on ajettu ainoostaan yhden kerran varovasti asvaltilla ja sen jälkeen se on seisonu erään paikallisen rc-shopin näyteeikkunassa. Sit siis alko armoton venaus  :shocked:
Just joo.

juhamatti

  • Vieras
Vs: projektit
« Vastaus #139 : 24.04.12 - klo: 21.39 »
Mie odottelen innolla tuota autoa sun kans Jari :grin:
Pistäs kuvaa kun saat pelin.
Itteeki noi santikat kiihottaa jollain kummalla tavalla :kiss:

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: projektit
« Vastaus #140 : 24.04.12 - klo: 23.50 »
Tästä on kyse:

http://www.hpibajaforum.com/forum/showthread.php?t=65175

Toi on valmistunu vuonna 2009 ja sillä on siis ajettu varovasti yhden kerran. On edelleenkin kuvien kunnossa. Odottavan aika on toooosi pitkä....
Tää himmeli iski aikoinaan ku miljoona volttia muhun ja en koskaan unohtanu sitä. Päätin nyt siis kysyä Briceltä hintaa ja kaupat synty heti siltä istumalta.

PS: Ei mennä kirjottelemaan tästä mitään tonne kansainvälisille foorumeille. Kerron siellä ite sit ku sen aika on.
« Viimeksi muokattu: 25.04.12 - klo: 00.09 kirjoittanut JariV »
Just joo.

juhamatti

  • Vieras
Vs: projektit
« Vastaus #141 : 25.04.12 - klo: 00.07 »
Holy shit, toi on ihan v..n siisti.
Monesti olen tota kuolannut :tongue:
Onnittelut pelistä.
Ei mahtanut olla ihan halpa peli :grin:

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: projektit
« Vastaus #142 : 25.04.12 - klo: 00.09 »
Sain sen aika sopivasti...
« Viimeksi muokattu: 25.04.12 - klo: 00.13 kirjoittanut JariV »
Just joo.

Poissa BeAsT

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: projektit
« Vastaus #143 : 25.04.12 - klo: 00.26 »
ihan kiva kikkare  :grin: kauheesti kiinnostas että mitä makso niin tietää että mitä ite joutuu maksaa kun seuraava löytyy :evil:  $$$?  $$$$$??   $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$???  :tongue:
EX Biabi Baja 5sc Räpelletty BZM  pro mx 50cc

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: projektit
« Vastaus #144 : 25.04.12 - klo: 08.13 »
Nyt ei oo enää mielenkiintoa hommata Losia. Vempeleitä on nyt riittämiin.

Tää tötterö tulee saamaan vähän päivitystä osakseen mutta ulkonäöllisesti ei tuu muuttumaan muutakuin että saatan lisätä tohon taakse 2-osaisen hiilikuitusiiven. Motti todennäkösesti vaihtuu selkeesti rajumpaan (BZM50 tai eräs toinen  :grin:) ja josko tota 46-kuutiosta Trevor Simpson-pataa mikä tossa sandrailissa nyt on niin josko sen sais laitettuu tohon mun 5B Bajaan sen 37,7cc:n tilalle.

Tai jotain, emmääätiiiä.
Just joo.

Poissa BeAsT

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: projektit
« Vastaus #145 : 25.04.12 - klo: 13.55 »
meinaatko ihan käyttöön ot :azn:taa tuon laitoksen vai koristeeksi? ois meinaa jännä nähä miten tuo liikkuu
EX Biabi Baja 5sc Räpelletty BZM  pro mx 50cc

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: projektit
« Vastaus #146 : 25.04.12 - klo: 14.06 »
Ööö, emmätiä vielä  :grin:
Just joo.

Poissa BeAsT

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: projektit
« Vastaus #147 : 25.04.12 - klo: 22.55 »
barndog paneelit tuli tänään ja kyllä siinä leikattavaa riittää  :shocked: nyt on suunnilleen leikattu ja huomenna pitää jatkaa hiomista.. kertokaas miten saan tehtyä parhaiten tuon kone pellin rengas reunat saman muotoisiksi ja kokoisiksi? vai onko kukaan leikelly noita aikasemmin?  :azn: sattuuko muuten keltään löytymaan  ylimäärästä vetokäynnistimen muovisuoja härpäkettä 5sc hen?
« Viimeksi muokattu: 25.04.12 - klo: 22.58 kirjoittanut BeAsT »
EX Biabi Baja 5sc Räpelletty BZM  pro mx 50cc

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: projektit
« Vastaus #148 : 25.04.12 - klo: 23.15 »
"muovisuojahärpäke"??? Niinku siis millanen osa?
Just joo.

Poissa BeAsT

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: projektit
« Vastaus #149 : 25.04.12 - klo: 23.39 »
"muovisuojahärpäke"??? Niinku siis millanen osa?
tuo muovinen suoja mikä tulee ton vetokäynnistimen päälle  http://www.mmrlargescale.co.uk/acatalog/product_m_rchpbaja5sce.jpg
EX Biabi Baja 5sc Räpelletty BZM  pro mx 50cc