Kirjoittaja Aihe: HPI baja projektit  (Luettu 264213 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kyoshodbx

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1980 : 22.06.15 - klo: 17.13 »
Jatkanpa omien kokemusten jakamista hydraulijarruista,kun muut ei taida uskaltaa.eli kävin hakemassa pääsylinteriin ohuemmat orenkaat.ainoaksi vaihtoehdoksi osoittautui 4.4x1.75,kun alkuperäiset on 4,5x2.laitoin ne orengasrasvan kaa sylinteriin samalla laitoin sylinteriin myös jousen mäntää ulos työntämään.(jossain räjäytyskuvassa näin semmoisen)ostin myös polkupöyräkorjaamolla simanon mineraali jarrunestettä,kun viikonloppuna lueskelin nettiä ja päättelin että se synteettinen öljy jonka ostin nii oli ehkä väärää.
Pöydälle kasasin pääsylinterin ja yhden työsylinterin, ja homma tuntui pelaavan herkästi/tehokkaasti.nyt jäi epäselväksi oliko sovite tiukka vai johtuiko jäykkyys pelkästään väärästä öljystä.mut aika näyttää et pysyykö neste sisällä noilla orenkaalla.kasaan jarrut takasin autoon, toivottavasti jo tällä viikolla.laitan vielä juttua lisää.

Poissa kyoshodbx

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1981 : 25.06.15 - klo: 20.23 »
Noniin nyt on jarrut autossa ohuemmat orenkaat pääsylinterissä ja mineraali jarruneste sisällä.(ei ollutkaan simanon vaan vastaava myyjältä tarkistin)heti sormissa tuntuu herkemmille ja tehokkaammille.ihan lukko jarrutusta ne ei saa aikaan,syyksi epäilen pääsylinterin pienuutta jota vielä "pahensin"laittamalla palautusjousen sinne sisälle.(en kehtaa nyt pois ottaa on niin työläs ilmattava)nyt kun servon epa/jarrulinkit on oikein säädetty niin servo ei kuumu ja jarruteho on huomattava.etupää painuu jarrutuksessa selvästi alas.saattaisi parantua entisestään jos simmaisi työsylinteriltä palojen välyksen pienemmäksi.mutta noin on ok.orenkaat epäilen oikeammiksi kuin omansa koska sylinteri ei vuoda,kun alkaa vuotamaan niin sit omat takas.saa nähdä kuin pitkä ikäiset nuo on,lähinnä levyjä/paloja jännitän.

Ois kyllä hyvä kun sais laadukkaammista seteistä käyttökokemuksia,et ottaako ne lukkoon haluttaessa vai onko näissä halvoissa sama laatu taso kun kalliimmissa.ei oo porukka hirveesti juttua laitella vaikka useammalla näitä on ilmeisesti ollut,näin ymmärsin kun lueskelin näitä baja topiikkeja.

Ps kyllä se alkuperäinen servo kärähti kokoonpano/käyttäjä virheestä,ei huonouttaan.

Poissa kyoshodbx

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1982 : 15.07.15 - klo: 10.46 »
Jarruja olen nyt parintankin verran käyttänyt.toimivat kyllä moitteetta kunhan synnytys tuskista selvittiin.mutta tässä kävi juuri niin kuin juha-matti minulle vinkkasi.eli takalevyt ei kestä ajaa montulla.joten otin ne pois(siis koko jarrut) kun vielä jäivät käyttö kuntoisiksi.odottelevat sit parempaa ajopaikkaa,kenties kisoja(?).

Poissa poju99

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1983 : 04.08.15 - klo: 16.20 »
Eipä oo täälläkään paljoa taphtunu innostus meinaa olla näköjään vähän kaikilta loppu.
Eihä ketään kiinostas tuo twini kone voin vaikka myydä tai vaihataa.
« Viimeksi muokattu: 04.08.15 - klo: 16.25 kirjoittanut poju99 »
losi dbxl, hpi baja twin, axial wraith, kyosho scorpion 2014, kyosho mad force, kyosho mfr ve

Poissa kyoshodbx

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1984 : 04.08.15 - klo: 17.45 »
Ja a.onhan tuolla bajalla tullut ajeltua.mut on niin huoleton et ei oo mitä kirjottaa.oishan se tietty projekti tuo putsari foamin vaihto :roll:.
En oo tuon jarrun lisäks muuta nähnyt tarpeelliseks niin oon vaan ladannu/tankannu.kaise jossain vaiheessa poikii jonkun rojekti.

Poissa Doikin

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1985 : 04.08.15 - klo: 18.57 »
No siinähän nuo oleellisimmat asiat tais tulla. Bensaa,latausta ja putsarin pesua. Niillä toistaseks selvitty tämä kesä.
HPI Vorza Flux/ Baja Kraken class1 / 3Racing sakura XI sport/ Axial SCX10 Tundra/ Tamiya TT-02

Poissa poju99

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1986 : 04.08.15 - klo: 21.09 »
Itellä menny vähä into ku en millään saa säätöihin tuota twiniä ja tyhjä käynin kanssa ongelmia.
losi dbxl, hpi baja twin, axial wraith, kyosho scorpion 2014, kyosho mad force, kyosho mfr ve

Poissa kyoshodbx

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1987 : 05.08.15 - klo: 08.02 »
Itellä menny vähä into ku en millään saa säätöihin tuota twiniä ja tyhjä käynin kanssa ongelmia.

Nakkaa hyllylle muhimaan,ja paikalleen "normikone".uuella innolla sit joskus twininkinppuun.

Poissa poju99

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1988 : 05.08.15 - klo: 15.06 »
Niin se on kait tehtävä pitäs vaan keksiä kone ja vakio osia jotain tarteis mutta täytyy miettiä.
losi dbxl, hpi baja twin, axial wraith, kyosho scorpion 2014, kyosho mad force, kyosho mfr ve

Poissa kenblock

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1989 : 06.08.15 - klo: 13.03 »
mä gyl suosittelen et ostat siihe tvinii jotku uudet kaasarit, vaik ne 668 valbrot, eiks ne oo vakiot bajas
noi kiina kopiokonee kaasarit voi olla jotai terveisii birkeleest ja siks niit saa ikinää säättöihi, uskosi notta
tuolviissii saisit sen konne toimimaa ja intto ois taas ku mul joulunna :afro:

Poissa poju99

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1990 : 06.08.15 - klo: 15.53 »
Joo mutta ei oo koneen omat vaan bajan vakio kaasarit.
losi dbxl, hpi baja twin, axial wraith, kyosho scorpion 2014, kyosho mad force, kyosho mfr ve

Poissa kenblock

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1991 : 07.08.15 - klo: 16.02 »
no mä gyl tarkotinkki et osta siihe uudet kaasarit, ni vois kattoo et josko se alkas niil toimmii
eihä se kone oo säädöist kii vaa ne kaasarit jotka tul konne mukanaa on jotenkki huonot
monetha on täälki vaihtannu ne kiinamoottorie mukana tulleet kaasarit ja konneet on alkant toimmii se jälkkee hyvi ja pyssyy säädöiski

Poissa poju99

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1992 : 07.08.15 - klo: 16.22 »
Mutta en usko että uudet ostamalla parantuu ku onjo walbrot kiinni. Eikä ne mitkä mukana tuli.
losi dbxl, hpi baja twin, axial wraith, kyosho scorpion 2014, kyosho mad force, kyosho mfr ve

Poissa Pazuu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1993 : 08.08.15 - klo: 08.13 »
No tuskin niissä kaasareissa se vika on et kentsu voi edelleen mennä sillä busterilla leikkimään. Kannattaa vaikka laittaa yyveetä jollekkin joka tietää ja on kirjotellut noista kaasareista.
1/5 FG "Bobby Car" Monster Truck 2WD
1/4 FG Volvo Marder Rallycross

Poissa kenblock

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1994 : 08.08.15 - klo: 11.34 »
no mist sää se sit tiettäsit :shocked:
gyl mul mopo on ja siin on gyl samatyylisse säädöt ko nois bensa autoiski on
tääl saa gyl aina nii ystävällist kommenttii, mukamast ala parhailt tietäjilt :shocked:

Poissa poju99

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1995 : 26.08.15 - klo: 21.22 »
Niin vaa tuli inspiraatiota että jakso tutkia twinin käyntiongelman joka löyty lopuviimein sammutimen johdon eristys viasta. Nyt toimii ja käy nätisti.
losi dbxl, hpi baja twin, axial wraith, kyosho scorpion 2014, kyosho mad force, kyosho mfr ve

Poissa Habaku

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1996 : 03.09.15 - klo: 12.17 »
Laitappa twinistä viteoa... jos mahollista ?
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Poissa EXOTIC

  • Uusi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1997 : 08.09.15 - klo: 18.19 »
Autossa nyt kiinni wt-990 joka on hankala käynnistää kun ei ole ryyppyä ja en oikeen saa sitä toimimaan muutenkaan vaikka miten koittaa säätää. Onko kyseiselle kaasarille olemassa jotain säätöjä josta olis hyvä ruveta hienosäätämään?
Ei kellään satu olemaan ylimääräsenä 668 alkuperäistä kaasaria bajaan jos sen laittais tilalle?
« Viimeksi muokattu: 08.09.15 - klo: 18.23 kirjoittanut EXOTIC »
Hpi Baja 5b ss

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1998 : 08.09.15 - klo: 20.36 »
L = 1 auki
H = 1 1/2 auki

Ryyppyä ei tarttee. Oikeesti.

Pumppaa primeri kunnolla että ilma poistuu kaasarista. Vedät 2-3 kertaa narusta HITAASTI. Kone imee näin polttoainetta itseensä. Nyt tästä eteenpäin vedät terävästi ja koneen pitäisi lähteä käyntiin. Voit antaa käynnistyksen yhteydessä hieman kaasua. Pitäis startata ongelmitta.

Jokaisella vetokerralla kone imee lisää polttoainetta alipaineen avulla. Päätön repiminen vain "hukuttaa" koneen ja kastelee tulpan jolloin käynnistys vaikeutuu entisestään.
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

Poissa EXOTIC

  • Uusi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1999 : 08.09.15 - klo: 21.59 »
Okei kiitos vinkeistä. Täytyy näillä eväillä kokeilla jos saisi paremmin toimimaan. Tai sitten on vika jossain muualla.
Hpi Baja 5b ss

Poissa EXOTIC

  • Uusi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #2000 : 09.09.15 - klo: 19.21 »
Hyvin alkoi toimimaan, ehkä pientä hieno säätöä kaipais kun vähän miettii ennen kun lähtee kunnolla, mutta parempi huomattavasti. Ymmärsinkö tekstistä oikein että toi paketti käy suoraan 5b bajaan eikä muuta tarvita?

http://www.rcmodelz.co.uk/bodyshells/storm-nylon-roll-cage-with-body-panels-carbon.html
« Viimeksi muokattu: 10.09.15 - klo: 08.34 kirjoittanut EXOTIC »
Hpi Baja 5b ss

Poissa Basher

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #2001 : 08.10.15 - klo: 19.57 »
Tietäiskö kukaan käykö tää http://www.rcmodelz.co.uk/engine-case-12.html tuohon RCMK CR300F:ään, itellä on halki tuo isompi osa. Tässä olisi tuo RCMK:n oma, itse en ainakaan mitään eroja paljon löytänyt http://rcmk-tuning.de/RCMK-Tuning-Motoren-Tuningmotoren-Tuningteile-CR290F-CR300F-CR600F/RCMK-Ersatzteile-spare-parts-CR290F-CR300F-CR600F/Kurbelgehaeuse--RE1F5-01-.html Entäs jos vaihdan tuon osan niin kannattaisko samalla vaihtaa jotain laakeria/tiivistettä koneeseen? Koneesta mennyt kohta litra öljyä läpi käyttämällä sitä HPI:n öljypurkin kyljessä lukevaa määrää
HPI Baja 5SC: RCMK 29cc, ym.

Poissa Basher

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #2002 : 19.03.16 - klo: 17.00 »

Tuli joskus viimevuonna tehtyä uusi kehikko. Harmi vaan kun tuon nokkapalan tekoon menee 2+ tuntia ja parin ajon jälkeen halki jo toisen kerran :grin:
HPI Baja 5SC: RCMK 29cc, ym.

Poissa Majuri

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #2003 : 19.03.16 - klo: 20.55 »
Muovaa pc-levystä niin eipä halkeile
Toiset tekee mitä osaa , mie teen mitä haluan
Mahdoton vie hieman enemmän aikaa

Poissa poju99

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #2004 : 07.04.16 - klo: 15.08 »
Se alkais olla twinin paneeleita vaille valmis kesälle.
losi dbxl, hpi baja twin, axial wraith, kyosho scorpion 2014, kyosho mad force, kyosho mfr ve

Poissa Basher

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #2005 : 06.06.17 - klo: 21.05 »
HPI Baja 5SC: RCMK 29cc, ym.

Poissa JoniH

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #2006 : 06.06.17 - klo: 23.14 »
Kannattaa tilata/tehdä etuosaan vahvikelevy niin ei mene runko poikki

http://www.ebay.com/itm/UK-ROVAN-Steel-Front-Frame-Brace-For-HPI-Baja-