Kirjoittaja Aihe: HPI baja projektit  (Luettu 526288 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1530 : 20.01.14 - klo: 20.40 »
UPS kuljettaa. Taisinpa sen tuossa edellisessä viestissä kysymyksen muodossa jo mainitakkin. Noissa seuranta palveluissa on kyllä monesti aivan jäätävä viive.

« Viimeksi muokattu: 20.01.14 - klo: 20.47 kirjoittanut Lerppu86 »
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

Poissa moggi-samuli

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1531 : 20.01.14 - klo: 20.49 »
Niihän sielä maininta oli itellan kera. Ainakin paketit mitkä olen itse ups;sällä tilannut on toimitettu perille asti ups;sän toimesta.
HPI Baja 5b Flux

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1532 : 20.01.14 - klo: 21.07 »
Aivan aivan. Upsilla ei aikaisemmin ole mitään itselle tullut.

Tuon itellan mainitsin yhdestä syystä. Joskus kun tilasin tavaraa briteistä niin se lähti luonnollisesti royal maililla. Tanskan päästä eteepäin kuljetuksesta vastasi GLS finland joka taas toimitti paketin Itellan jakeluverkkoon.

Siitä tuli vain mieleen että kuljettaako UPS itse koko matkan.

Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

Poissa moggi-samuli

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1533 : 20.01.14 - klo: 21.12 »
Jos sulla ups seuranta numero kannattaa kattoo ups tracking sivuilta. Luulisi olevan eniten ajantasalla.
HPI Baja 5b Flux

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1534 : 20.01.14 - klo: 21.25 »
Nyt...



En kai minä ilman upsin seurantaa olisi tuotakaan hakua saanut tehtyä? Ensisijaisesti käytän aina kuljetusliikkeen omaa seurantaa. UPSin oman seurannan mukaan paketti on ollut Glostrupissa Tanskassa viime torstaista saakka. Noh, kyllä se sieltä ajallaan tulee...

Tieto siitä, kuljettaako UPS aina paketit perille itse alusta luovutukseen saakka, riittää mulle. Osaan ja saan tieton käsiini itsekkin tavalla tai toisella, mulla ei tietotekniikan kanssa mene sormi suuhun. Mutta kun asiat saa tehtyä joskus vähemmälläkin vaivalla, eli kysymällä.


edit: Vähän karua tekstiä, ethän ota pahalla  :roll:



« Viimeksi muokattu: 20.01.14 - klo: 21.37 kirjoittanut Lerppu86 »
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

Poissa kimmom

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1535 : 20.01.14 - klo: 21.42 »
Tässä viime vuoden lopussa itse tilasin saksasta viihde elekroniikkaa nii tuli ups kautta suomeen. Siitä eteen päin itella toimitti kotia.

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1536 : 20.01.14 - klo: 21.46 »
Ok hyvä tietää, näin saattaa olla tänäkin vuonna. Riippuu siitä kuka kuljetusten suhteen on parhaan tarjouksen jättänyt pöydälle.
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

Poissa moggi-samuli

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1537 : 20.01.14 - klo: 21.52 »
 :azn:
HPI Baja 5b Flux

Poissa kimmom

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1538 : 20.01.14 - klo: 21.52 »
Minusta tuntuu vähän sille että ups saattaa itse kuljettaa etelä suomessa loppuun asti kun siellä on varmaan oikeestaan niiden ainut toimipaikka suomessa. Ups sivuilta jos katsoo vaikka kuopiota niin ei löydy toimipaikkaa 200km säteellä. Vähän tuntuisi hölmöltä jos ne tänne tulisi muutaman paketin takia. https://www.ups.com/dropoff?loc=fi_FI&WT.svl=PriNav

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1539 : 20.01.14 - klo: 22.02 »
Niin no itse en oikein osaa sanoa tuohon juuta enkä jaata. UPS on mulle vielä täysin tuntematonta aluetta.

Toimipaikoista en ole perillä, mutta kyllä kuopion katukuvassa usein upsin srintterin näkee liikenteessä.

Sua tiiä, katsotaan nyt. Huomennahan sen näkee kun kotiin tulee että onko paketti odottamassa. Vai joutuuko saivartelu puuhiin  :laugh:
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1540 : 20.01.14 - klo: 22.19 »
Suomen UPS ei ole millään tapaa ainakaan mua vakuuttanut täällä Pääkaupunkiseudulla. Olen ollut usein pettynyt hitauteen.
Just joo.

Poissa moggi-samuli

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1541 : 20.01.14 - klo: 22.19 »
Jos sulla ups seuranta numero kannattaa kattoo ups tracking sivuilta. Luulisi olevan eniten ajantasalla.



Lähinnä tuolla tarkoitin sitä kun itse odottelin akku pakettia saapuvaksi jenkeistä tuohon losiin niin UPS:än omilla sivuilla oli teksti jotta odottaa jotain paperia että saa paketin lähettää eteenpäin mutta tuollaisella yleisellä package track sivustolla (mikä tuossa sun kuvassa näyttäisi olevan) oli vain teksti paketti saksassa.
Pitäisi aina jaksaa kirjoittaa koko asia mitä tarkoittaa eikä jättää puolitiehen.  :shocked: Ei tulisi väärin ymmärretyksi.  Ja täällä etelässä tosiaan upssän auto tuo paketin perille saakka. Varmaan syrjäisemmissä paikoissa tosiaan on noin kuin kimmom kirjoittikin että käyttävät muita kuriireja.
HPI Baja 5b Flux

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1542 : 21.01.14 - klo: 05.08 »
Juu no nyt ymmärsin mitä ajoit takaa
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

Poissa Nieminen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1543 : 21.01.14 - klo: 13.22 »
Keskimäärin viikossa. Jos tulee fedexillä niin sieltä tulee ilmoitus että on saapumassa paketti ja kysyy haluatteko että fedex tullaa sen vai tullaatko itse. Kun paketti näkyy että on suomessa niin soitto fedexille tai laitat sähköpostia osoitteeseen

tullaus@fedex.com

Pyydät viestissä tarvittavat tiedot tullauksen tekemiseen ja liität seuranta koodin. Näin saat selville varasto tunnukset jne ja saat tullauksen tehtyä.

Kun tullaus on suoritettu lähetät hyväksytyt päätökset (tullaus ja luovutus päätös) samaan osoitteeseen että tietävät laittaa paketin eteenpäin. Tullauksesta seuraavana päivänä paketin pitäs olla perillä jos tullaus on suoritettu ennen klo 15:sta.

Viesti tuli puhelimeen Fedexiltä paketin saapumisesta. Nopeasti tulee paketti davesilta.  :grin:
Tullaus vain kun saan tiedot fedexiltä...
Losi 5IVE, Losi DBXL, Baja 5T.

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1544 : 21.01.14 - klo: 16.38 »
Viestin saapuminen ei tarkoita että paketti on suomessa. Se voi tulla vaikka paketti olis vielä amerikan maaperällä. Katso fedexin seurannasta onko paketti saapunut suomeen.
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

juhamatti

  • Vieras
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1545 : 21.01.14 - klo: 17.08 »
Moro hessu.
Onko mitään uutta moottorista?
http://www.ups.com/content/fi/fi/index.jsx
http://www.ups.com/content/fi/fi/contact/index.html?WT.svl=Footer
Kuopiossa on joku alihankkija joka sitten paketin toimittaa sulle, soita eka tonne ja kysy mitä ne tietää paketista.
Asiakaspalvelun puh.: 09 2311 3406

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1546 : 21.01.14 - klo: 19.04 »
No seuranta on edelleen sitämieltä että paketti toimitetaan ajallaan eli tänään.

Eipä vissiin ole tulossa kun paketti on olevinaan edelleen tanskassa. Eikä kukaan jaa enää yhtään pakettia klo 16 jälkeen se on varma. Olipa yllätys että taas kusi nuo toimitusajat. Kovasti tuo seuranta oli sitä mieltä että paketti toimitetaan ajallaan vaikka moneen otteeseen muutti tilaansa "ajankohta muuttunut, uusi ajankohta 21.1 päivän loppuun mennessä"

Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

Poissa sulo2604

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1547 : 21.01.14 - klo: 19.13 »
Mulle on joskus Itella tuonut paketin 20:55. Iltajakoa käytetään paljon kotitalouksiin, kun meidän raukkojen täytyy päivät painaa kynnet verillä, jotta saadaan harrastus rahoitettua..
HPI Baja 5B SS, HPI E-Firestorm Flux

juhamatti

  • Vieras
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1548 : 21.01.14 - klo: 19.29 »
Ei itella tuo ups pakettia vaan ups tai joku sen alihankkija.
Onko se paketti ollu nyt pitkään jo tanskassa koodin mukaan?
Tanskasta yleensä ups paketti tullut helsinkiin parissa päivässä, ja siitä päivä se on jo ollu joensuussa.
Soita ups:lle ja kysy että vitussako se paketti on jos ei ala huomennakaan kuulua, jos se on ollu jo yli 2 päivää matkalla, olisi se pitänyt jolla jo stadissa, tai sit on huomenna klo 6:30 tai sinne päin, ainakin mitä itelle paketit on tulleet tanskan kautta..
Jos ei ala kuulua, niin joku fägäri nyysiny parhaassa tapauksessa paketin :evil:

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1549 : 21.01.14 - klo: 19.36 »
Tuossa vanhassa ositteessa daven paketit tuli aina hieman ennen seitsemää aamulla. Tässä nykyisessä osoitteessa paketit on toimitettu puolenpäivän kahta puolta.

Kukaan ei tietenkään koskaan soita ja varmista toimitusta, koska se on erikseen ostettava palvelu. Ei auta vaikka osoitekortissa olisi puhelinnnumero.

Elä edes maalaile piruja postiaatikkoon. Parempi tulla perille  :evil:
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

juhamatti

  • Vieras
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1550 : 22.01.14 - klo: 13.02 »
Mitään uutta paketista?
Soitappa kuulu tuota niin ups:lle, niin josko ne osais jotain kertoa paketista, heillä takuulla tietoja mitä ei seurantakoodilla etes näe, niin sanoi itse mikkelin suuruus, ilmaisutaidon opettaja jarmo "jamo" heikkinen sai jo naarasta vaan  :laugh:
PUTOUS 2014 - Jarmo Heikkinen - Riku Nieminen HD

Poissa Basher

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1551 : 22.01.14 - klo: 15.41 »
En tätä offtopiccia haluaisi jatkaa, mutta pakko kyllä kertoa tämä oma tapaus: 1.12.2013 tilasin DDM:ltä, 16.12 oli paketti vasta suomessa, maksoin ALVin ja nyt en ole vieläkään saanut pakettia. Tullista sanottiin että nykyään luvattoman paljon lähetetään lähetyksiä takaisin veron maksamisen jälkeen.. Eli kohta varmaan DDM:ltä tulee viestiä että paketti on tullut takaisin :sad:
HPI Baja: ESP 30.5cc | 30 DNT - 5ive kopio: ESP 34cc

juhamatti

  • Vieras
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1552 : 22.01.14 - klo: 16.21 »
Oletko sitä mx koodia kokeillut postin sivulle??
Kyllä postitullin pitäisi tietää missä paketti on, ja miksi se ei liiku eteenpäin, jos tullauksen olet onnistuneesti suorittanut.

Poissa Basher

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1553 : 22.01.14 - klo: 18.06 »
Oletko sitä mx koodia kokeillut postin sivulle??
Kyllä postitullin pitäisi tietää missä paketti on, ja miksi se ei liiku eteenpäin, jos tullauksen olet onnistuneesti suorittanut.
Tullista laittoivat viestiä että 17.12 on itellalle paketti annettu, saattaa olla tuolla postin toimipaikassa vaikkei mitään ilmotusta ole tullut. Ja sillä mx koodilla näkyi vain että Vantaan tullissa on ollut. :undecided:
HPI Baja: ESP 30.5cc | 30 DNT - 5ive kopio: ESP 34cc

juhamatti

  • Vieras
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1554 : 22.01.14 - klo: 18.27 »
EI auta muu kuin selvettää itellasta paketin kohtaloa.
Soita postiin ja kerro tuo mx koodi ja kysy että missä v...a se paketti on!
Postilla taas paketit kadoksissa, ei siinä mitään ihmeellistä. :roll:

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1555 : 22.01.14 - klo: 18.32 »
No juu..

Soitin vantaan upsiin vaan ei se sille mitään osannut sanoa. Snoonvain että pitää minun olla yhteydessä lähettäjään, joka taas laittaa sieltä päin selvitystä menemään upsille.

 Se kaveri kuullosti ihan siltä etei se nähnyt seurannasta sen enempää kuin minäkään.

Tämän paketin ei tartteis hävitä. Valuuttaa on kiinni sen verran. Paypalia ei enää tarvitse lähestyä kun kaikki aikarajat on paukkunu yli.
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

juhamatti

  • Vieras
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1556 : 22.01.14 - klo: 19.11 »
Ei oo vilander todellista  :undecided:
Miten on mahollista et silloin kun EI tartteis paketin kadota, niin juuri silloin se sitten hemmeti osataan kadottaa.....
Eipähän ne siellä briteissä osaa mitään sen enempää tehä, tosin lähettäjän vastuullahan tuo paketti on.
Heidän pitää vaan kysellä tanskasta, et missä pakett on jos se viimeisin rekisteröinti paketilla siellä on.
Voin vain kuvitella patituksen määrän hessu, ei auta muu kuin jäitä laittaa hattuun, vaikka se tuskin on niin helppoa kuin sanoa se toiselle tässä tilanteessa.
Toivotaan että paketti olisi tallessa ja löytäisi pian oikeaan osoitteeseen, ups:lle ei voi ainakaan credittiä antaa, haistattaisin jopa jo pitkän löysän p*skan heille tässä tilanteessa.
Ei paljoa luottoa saa tuo pulju ainakaan.
« Viimeksi muokattu: 22.01.14 - klo: 20.33 kirjoittanut juhamatti »

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1557 : 22.01.14 - klo: 19.41 »
Niin no ei tässä nyt oikein tyytyväinen voi olla.

Kirjoittelin jo ianille tilanteesta ja pyysin häntä selvittelemään ja ottamaan yhteyttä upsiin.

En usko vielä tässä vaiheessa että paketti olisi kadoksissa, mutta ihmetyttää että miksi se ei liiku. Tosiaan tanskassa on tehty saapumis skannaus 16.1 mutta sen jälkeen ei ole tapahtunut mitään. Pitäisihän siitä uusi skannaus tulla näkyviin kun se luovutetaan seuraavalle etapille.

Kaikki muut ainakin näkyvät lähtö ja saapumis skannauksena.

Kieltämättä se karma iskee heti kun sitä vähiten toivois.
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

Poissa tonij

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1558 : 22.01.14 - klo: 19.46 »
en kaiva verta nenästä mutta en ymmärrä näitä vollotuksia pakettien perään.
eikö siinä vähän itse ota pienen riskin jos tilaa osia ns. halvalla ulkomailta kuin taas sitten suomesta suomalaisilta kauppiailta.
itse en ole joutunut mitään osaa odottamaan 3 päivää kauenpaa jos vaan osa on löytynyt kauppiaalta hyllystä.
en ole joutunut koskaa miettimään että saanko osan jos sen olen maksanut samantien taikka laskulla.
TÄMÄN ASIAN TAKIA KANNATAN SUOMALAISIA KAUPPIAITA JA OLEN, TULEN JATKOSSAKIN OSTAMAAN OSAT SUOMESTA.

ja jos jotain exoottisempaa osaa oon kaivannut niin aina on järjestynyt.

TRKMANS racing

Poissa emppu99

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1559 : 22.01.14 - klo: 19.48 »
Nyt alkaa olemaan vttustana tekstiä vähän liikaa..sais ylläpito jo vähän kontrolloida. Tottakai harmittaa jos ei paketti saavu, mutta ei se kiroamalla parane.

Sori ot.
EXC125