Kirjoittaja Aihe: HPI baja projektit  (Luettu 525706 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1830 : 20.05.14 - klo: 18.48 »
Onkos Lerpulla vielä tuo leikelty TT Wide Body? Yritin siitä kuvaa täältä etsiä?

Onhan se tuolla varaston perällä... Jossain... :roll:

En ole sitä paikallaan käyttäny vielä lainkaan leikkelyn jälkeen. Tuli tuo krakenin valoramppi laitettua katolle niin en ole vielä jaksanu irroittaa.
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

Poissa SavageRS

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1831 : 01.06.14 - klo: 19.20 »
Jotain todella pientä kerinnyt tekemään...tulis jo se loma.

Baja 5T : HPI koritolppasarja tuli ja takatolppa kävi paikalleen ja nyt on korikin tapäästä kiinni. "Team Chase" turvakehikko käy prikulleen korin sisään, korin saa helposti pois kehikon päältä tai tarvittaessa kehikoineen. Renkaita ei ole näkynyt, pitää vissiin ruveta kyselemään perään. Pakoputkiston kanssa ollut omat ongelmansa etenkin tuon turvakehikon kanssa.

5B:n rakentelin oman quick-release systeemin alumiiniputkesta ja parista sokasta. Helpottaa huoltohommia huomattavasti ja maksoi vain muutaman euron valmiisiin nähden. Muuten auto alkaa olla valmis, OBR 30.5cc pannu, Sanwa radiot, Savöx servot 30kg ja 35kg , Killeri yms paikallaan. Nestejarrut eivät tulekaan tähän vaan menevät 5T:n...siinä niille oletettavasti on enempi tarvetta. Tähän saatan hommata myöhemmin pelkät etujarrut.


MCD X4 PHR 30.5cc* Rovan Baja 5T CR600FT TWIN 57cc* Rovan Baja 5B OBR 30.5cc* Nutech XT5 Monster* HPI Savage XL Octane* HB Truckzilla .36* HB Truckzilla .46* HB Truckzilla Big Twin w 2 x Losi 454 .28*

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1832 : 01.06.14 - klo: 20.51 »
Noi quick-realease putket on kyllä oikeesti aika hyödylliset ja hyvin näyttäisivät istuvan. Team chasehan onkin alunperin suunniteltu käytettäväksi varsinaisen kopan alla. Säästää koppaa aika paljon kun koppa ei anna periksi ympäri ajettaessa.

Niin ja lomaa odotellaan täälläkin että pääsis vähän enemmän harrastelemaan.  :roll:
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

Poissa poju99

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1833 : 02.06.14 - klo: 11.13 »
Moi! 

Tuli tuossa loman alun kunniaks tehtyä tohon bajaan tommonen taka puskuri.

losi dbxl, hpi baja twin, axial wraith, kyosho scorpion 2014, kyosho mad force, kyosho mfr ve

Poissa kenblock

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1834 : 02.06.14 - klo: 20.36 »
Sorry kaikille tyypeille täl foorumil, mä pyydän anteeks mu dokraa käytöst ja kirjotteluu.
OLin aika typerä ja juntti ku puri omaa kiukuu muihi.
Meni gimman ka juttu puihi ja ero tuli.
Jos annatte anteeks ni olisin tosi mielissäni :cry:

Poissa SavageRS

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1835 : 02.06.14 - klo: 21.44 »
Tänään tuli taas vähän osia Bajaan...Rovanin alumiinivanteet renkaineen, kohtalaisen tukevaa tekoa sanoisin. Pitäisiköhän nuo oikein kiillottaa, lumppulaikka dremeliin ja vähän Autosolia hmmmm...BLIN BLING  :roll:



Kyllä ne alle sopii.


Lisäksi tuli JetPron:n pakoputkisto, mutta siitä kuvia sitten myöhemmin.
MCD X4 PHR 30.5cc* Rovan Baja 5T CR600FT TWIN 57cc* Rovan Baja 5B OBR 30.5cc* Nutech XT5 Monster* HPI Savage XL Octane* HB Truckzilla .36* HB Truckzilla .46* HB Truckzilla Big Twin w 2 x Losi 454 .28*

Poissa SavageRS

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1836 : 03.06.14 - klo: 16.13 »
Koska auto on RCMK 57cc TWIN koneella, niin tilasin ensin juuri twin-koneiseen tarkoitetun Victory RC:n tuplaputkiston DDM:ltä. Fedex:n kanssa käydyn pienen taistelun jälkeen suureksi pettymykseksi osoittautui se ettei se edes sopinut turvakehikon kanssa. Se ei muokkaamatta kävisi edes 5B:n, sillä jostain syystä ne alkukäyrät vaikuttavat olevan jotenkin täysin väärässä kulmassa. Putket sojottaisivat etuviistoon jonnekin auton korilinajan ulkopuolella ??!!!  :shocked:
Nettiä pengottuani kävi ilmi että kaikki ovat joutuneet muokkaamaan niitä enempi vähempi ja monet ovat saaneet ne sopimaan jopa tämän samaisen kehikon kanssa kun minulla.
Eipä tuo mitään, löysin Ebay:sta JetPro:n putkiston kohtuu hintaan ja se tulikin reilussa viikossa Hong Kong:sta. Oletin automaattisesti  että kyseinen putkisto olisi aito-kopio ja saattaisi olla kaikkea muuta kun sopiva. Yllätys oli melkoinen kun se on sittenkin alkuperäinen JetPro ja kävi hienosti paikalleen  :cool:

JetPro:n" pukinsarvet"


*JETPRO*


"Pässi" eli RAM , pitää vissiin hommata Dodge Ram maskisarja koppaan  :grin:


Vasemman puolen pytystä piti hieman lyhentää ilmeisesti puhallinkotelon kiinnikettä, mutta koska näissä RCMK Twin koneissa ei ole ollenkaan kyseistä koteloa, niin sillä ei ole merkitystä. Jäi sinne vieläkin kierrettä jos sitä joskus tarvii.


Ilmanputsarit vaatinevat muutoksen, sillä vasemmanpuoleinen on aika liki sen puolen putkea. Siihen ei mahdu väliin TGN:n lisäsuodatinta eikä Outrwears esisuodatin pussukkaa sulattamatta niitä. Koitan löytää toisenmallisen imukotelon puolikkaan, joka mahdollistaa vain yhden ilmanputsarin asentamisen keskelle. Jossakin netissä olen sellaisia nähnyt, muistaisi vain missä ?
Muuten putkisto istui kohtuu nätisti paikalleen, pohjalevyihin joutui tekemään aukot pakoputkien poistoaukoille. Se onnistui näppärästi Dremelillä ja hiomarullalla tyyliin vähän kerrassaan ja taas sovitus


.








Seuraavaksi voi ruveta virittelemään sähköjä, vastari, Killeri, isompi vastariakku ja mahdollisesti se led-valosarja joka tuli auton mukana. Pikatankkausjärjestelmä täytyy myös kehittää ja jonkinlainen suunnitelma onkin jo. Vaikka näillä putkilla tankinkorkki jääkin näkyviin, niin auton tankkaaminen ilman korin/turvakehikon irrotusta on varsin hankalaa. Tankkausventtiiliksi sopisi ehkä lentokoneisiin ja kopukoihin tarkoitettu pikaventtiili jonnekin auton "takaikkunan" seutuville ja tankin hengitystä parantamaan crossipyöriinkin tarkoitettu Fuel tank Cap - venttiili.

« Viimeksi muokattu: 03.06.14 - klo: 17.43 kirjoittanut SavageRS »
MCD X4 PHR 30.5cc* Rovan Baja 5T CR600FT TWIN 57cc* Rovan Baja 5B OBR 30.5cc* Nutech XT5 Monster* HPI Savage XL Octane* HB Truckzilla .36* HB Truckzilla .46* HB Truckzilla Big Twin w 2 x Losi 454 .28*

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1837 : 03.06.14 - klo: 18.55 »
Hyvältä näyttääpi.

Mulla on yksi käyttämätön killerRCn 6000 lipo joutilaana jos tartteet voimaa sähköille. Sitä ei ole kertaakaan ladattu, eikä käytetty. Katsottu vain paketin sisään saapumisen jälkeen ja tarkastettu ehjäksi. Mulla on jo yksi paikallaan joten toiselle ei ole enää tarvetta.
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

Poissa poju99

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1838 : 03.06.14 - klo: 18.57 »
Onkos kukaan tehny lukkoa diffiin ite vai onko ostokamaa.
losi dbxl, hpi baja twin, axial wraith, kyosho scorpion 2014, kyosho mad force, kyosho mfr ve

Poissa Nieminen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1839 : 04.06.14 - klo: 10.52 »
SavageRS

Taitaa olla foorumin ensimmäinen twini. Kuinka kuumana tuo twini RCMK oikein käy? Ainakin tuo CR300 tuntui kuumenevan ilman tuuletin koppa modia. Voi olla mielenkiintoinen ajettava vakio alustalla?  :grin:

Sulla on näköjää tuon häkin kanssa sama ongelma?Häkki hankaa kiinni iskareihin, Itse muotoilin uusiksi kuuma ilma puhaltimella.

« Viimeksi muokattu: 04.06.14 - klo: 11.00 kirjoittanut Nieminen »
Losi 5IVE, Losi DBXL, Baja 5T.

Poissa SavageRS

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1840 : 07.06.14 - klo: 12.53 »
Hyvältä näyttääpi.

Mulla on yksi käyttämätön killerRCn 6000 lipo joutilaana jos tartteet voimaa sähköille. Sitä ei ole kertaakaan ladattu, eikä käytetty. Katsottu vain paketin sisään saapumisen jälkeen ja tarkastettu ehjäksi. Mulla on jo yksi paikallaan joten toiselle ei ole enää tarvetta.

Kiitos Lerppu86 ja pidetään akku mielessä.

Joo, voihan tuo kuumana käydä...voipi olla ettei kärsi mitään koppaa päällä ainakaan kesäkelissä. Tuohon saa kyllä puhallinkoteloita, mutta ne ei oikein sovi noiden JetPro:n putkien kanssa. Puhallin tulee juuri tuohon vasemmalle puolen megneeton päälle, sellainen remmivetoinen.
Myös vesijäähdytyksen saa ja monenmoisia sähköpuhaltimia on näkynyt netissä.

Tuon tyyppinen puhallin viritys löytyy MTC:lta twin-koneisiin.


Molempiin pyttyihin tulee lämpöanturit ja tieto telemetrialla radioon. Sanwa MT-4/RX-461 on juuri sopivasti kaksi lämpötilatietoa. Lisäksi täytynee viritellä TTO:n lampömittarit joiden anturit tulevat tulpan ja kannen väliin, eivät hirmuisia maksa ainakaan Ebay:ssa. Tuohon pitäisi jäädä käsittääkseni muistiin korkein lämpötila.

http://www.davesmotors.com/tt152.html

http://www.trailtech.net/digital-gauges/tto/temperature/722-et1

Kierroslukutiedon ottaminen ulos tuosta RCMK koneesta vaatii myös kehittelyä, koska tuossa on tuo magneetto vähän erilainen kun muissa, mutta eiköhän sinne jonkin anturin saa.

Alustaa ei ole kerinnyt miettimään pahemmin, iskarit eivät minusta hinkaa tuossa kehikkoon pahemmin kiinni ainakaan noilla normipituisilla tukivarsilla. Edessä on toki lähellä, mutta jos kehikkoa pikkuisen nostaa etureunasta, niin jää jo aika hyvä väli. Tuossa on Rovanin omat vahvistetut tukivarret vakiona, mutta FLM:n levittävät komposiitti tukivarret ovat harkinnassa.

Jarruiksi virittelen tähän ne alunperin 5B:n hankkitut FidRacing 4-pyörä mehujarrut.
MCD X4 PHR 30.5cc* Rovan Baja 5T CR600FT TWIN 57cc* Rovan Baja 5B OBR 30.5cc* Nutech XT5 Monster* HPI Savage XL Octane* HB Truckzilla .36* HB Truckzilla .46* HB Truckzilla Big Twin w 2 x Losi 454 .28*

Poissa SavageRS

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1841 : 07.06.14 - klo: 15.57 »
Sovittelin kokeeksi eteen noita FID Racingin jarruja. Hex hubit ovat n.10mm leveämmät ja levittävät näin ollen raideväliä sellaiset 20mm. Muutenkin tulee mukavasti lisää tilaa vanteen ja hubin seutuville.



Etujarru paikallaan, taakse ei käy ennen kuin vaihtaa hubin toisen malliseen, koska nykyisissä ei ole kiinnitysreikiä jarrusatulalle.

MCD X4 PHR 30.5cc* Rovan Baja 5T CR600FT TWIN 57cc* Rovan Baja 5B OBR 30.5cc* Nutech XT5 Monster* HPI Savage XL Octane* HB Truckzilla .36* HB Truckzilla .46* HB Truckzilla Big Twin w 2 x Losi 454 .28*

Poissa SavageRS

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1842 : 15.06.14 - klo: 21.55 »
Saatu taas jotain vähän värkättyä. Rovanilta tuli New York:sta uudet takahubit alle viikossa kotiovelle, ei paha minusta. Kitissä tuli 1, 2, 3 asteen säätöpalat, laitoin ensimmäiset eli yhden asteen, jolla tuli nyt aurausta takapäähän. Mitenkä lie olisi hyvä olla, olisiko parempi olla aste harituksen puolella ? Aurauksellehan se vedossa pyrkii pyöriä kääntämään  :shocked:



Takajarrutkin istuivat nyt paikalleen ja raideväli kasvoi samalla myös takana maltilliset 20mm.

]

Pääsylinterille joutui tekemään kannattimen runkopalkin ulkopuolelle, koska twin-koneessa on lievää ahtautta palkin päällä. Pääsylinterin alkuperäinen jalusta on liian korkea ja jarruputkien kanssa tulee helposti ongelma kuuman putken kanssa, joten pudotin sylkyn alemmas ja välissä on nyt kokeeksi matalampi välipala.

 
Kaasu/jarru servo kääntyi 90 astetta kyljelleen, koska näin oli helpompi tehdä vivusto jarrupääsylinterille. Servo on kiinni alumiinilevyssä, joka taas on kiinni radiokotelossa servon alkuperäisellä paikalla. Radiokotelon voi edelleen nostaa paikaltaan servoineen päivineen.  Yhtään ylimääräistä reikää ei ole tarvinnut porata runkoon tai minnekään.



Jarrusarjan mukana tullut valkoinen nylonputki tuskin riittää, joten täytyy hakea Etolasta mustaa nylonputkea ja jos jostain sattuisi saamaan myös 90 ast. kulmaliittimiä. Olisi parempi jos saa putkien lähdöt pääsylkyltä kulmaan, eikä suoraan ylös kohti putkea.

Vaihdelaatikon kuoret täytyisi myös vaihtaa ja katsoo sitten vaihtaako sinne myös Baja SS:n diffin...Turtlen kotelo on hyllyssä, se siis löytänee paikan tastä autosta. FLM:n vakiomittaiset vetarit kuppeineen tuli myös ostettua Ebay:sta talvella, tiedä laittaisiko nekin tähän ?

Ebay:sta pistin tilaukseen yhden Baja 5T korin varalle, kun eivät kummoisia siellä maksa...  :wink:
MCD X4 PHR 30.5cc* Rovan Baja 5T CR600FT TWIN 57cc* Rovan Baja 5B OBR 30.5cc* Nutech XT5 Monster* HPI Savage XL Octane* HB Truckzilla .36* HB Truckzilla .46* HB Truckzilla Big Twin w 2 x Losi 454 .28*

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1843 : 16.06.14 - klo: 06.34 »
Ei haritusta taakse.

Itellä takahubit on nollakulmassa. Mitä pienempi auraus sitä parempi etenemiskyky ja mitä suurempi auraus sitä ketterämpi ajaa. Eteen haritusta taakse aurausta, helppo muistaa..
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

Poissa Doikin

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1844 : 16.06.14 - klo: 16.24 »
Saapuhan se TT widebody koppa viimeinkin mulle  :grin: :grin: :grin: On se kyllä perhanan iso. Taas tietää mitä tulevat illat puuhataan tallissa ja vaimo tykkää hyvää.
HPI Vorza Flux/ Baja Kraken class1 / 3Racing sakura XI sport/ Axial SCX10 Tundra/ Tamiya TT-02

Poissa SavageRS

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1845 : 16.06.14 - klo: 17.52 »
Ei haritusta taakse.

Itellä takahubit on nollakulmassa. Mitä pienempi auraus sitä parempi etenemiskyky ja mitä suurempi auraus sitä ketterämpi ajaa. Eteen haritusta taakse aurausta, helppo muistaa..

OK, kiitos. Vakio hubit oli nollakulmassa.
MCD X4 PHR 30.5cc* Rovan Baja 5T CR600FT TWIN 57cc* Rovan Baja 5B OBR 30.5cc* Nutech XT5 Monster* HPI Savage XL Octane* HB Truckzilla .36* HB Truckzilla .46* HB Truckzilla Big Twin w 2 x Losi 454 .28*

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1846 : 16.06.14 - klo: 18.42 »
Itellä perä on nolla kulmassa siksi ettei tuo muutenkaan kovin ketterä ole enää ajossa... Mitä rajumpi pito etenemis suuntaan nähden, sen parempi.

Näillä isoilla koneilla kun ei paljoa ole merkitystä minne ne takarenkaat osoittaa. Menee tasan sinne minne nokka näyttää. Etuset kun ei paljoa maata tavoita! :laugh: :laugh:
« Viimeksi muokattu: 16.06.14 - klo: 18.48 kirjoittanut Lerppu86 »
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

Poissa Doikin

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1847 : 20.06.14 - klo: 21.07 »
Apuja kaivataan takaiskareiden kanssa. Irrallaan tuntuu hyviltä ja jämäkiltä mut sitten ku laittaa autoon kiinni niin ei enään niin hyvät. Alas painuu hyvin mut ei enään palauta kunnolla. Iskarit on vakiot sinisillä jousilla ja oljyjä on koitettu jos jonkin näkösiä.
HPI Vorza Flux/ Baja Kraken class1 / 3Racing sakura XI sport/ Axial SCX10 Tundra/ Tamiya TT-02

Poissa emppu99

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1848 : 20.06.14 - klo: 22.18 »
Apuja kaivataan takaiskareiden kanssa. Irrallaan tuntuu hyviltä ja jämäkiltä mut sitten ku laittaa autoon kiinni niin ei enään niin hyvät. Alas painuu hyvin mut ei enään palauta kunnolla. Iskarit on vakiot sinisillä jousilla ja oljyjä on koitettu jos jonkin näkösiä.

Taitaa olla jouset uusimisen tarpeessa:)
EXC125

Poissa Doikin

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1849 : 20.06.14 - klo: 23.13 »
Noi jouset on vaihdettu keväällä mut taidan koittaa silti vaikuttaako vanhojen jousien vaihto mitään.
HPI Vorza Flux/ Baja Kraken class1 / 3Racing sakura XI sport/ Axial SCX10 Tundra/ Tamiya TT-02

Poissa eSATA

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1850 : 21.06.14 - klo: 08.44 »
Kannattaa tarkistaa iskarin ylä- ja alapää jotta pääsevät liikkumaan ettei ole kiristetty liikaa.
Cannondale Scalpel Team Replica

Poissa iemelrc

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1851 : 24.06.14 - klo: 22.16 »
hei. mulla olis tarkotuksena ostaa baja 5b tässä lähipäivinä, jotenka aattelin tänne sitten kirjotella semmosta asiaa, että mitä osia pitää ostaa, että saa baja 5t sc kopan sopimaan ton baja 5b:n päälle. huomasin yhden videon youtubesta, jossa näin oli tehty, hoten linkkaan sen tuohon, jotta huomaa, mitä tarkoitan :). Baja 5b Short Course Body - günstige Alternative zum HPI Baja 5T oder SC Umbau - Darconizer RC
jos joku voisi linkata, mitä osia tohon tarvii, niin olisin kiitollinen. näyttää silti, että pitäis ostaa vaan koritolpat ja toi joku alumiini osa, mutta olenko väärässä? :). Niin ja, jos joltain löytyy myytäväksi nuita osia tai sc tai joku muu 1:5  kori niin olisin kiinnostunut ostamaan.

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1852 : 24.06.14 - klo: 22.29 »
Noi videon koritolpat ei ole hpin omia vaan jotain tarvike tolppia. Alumiiniset etu ja takaiskaritolpat näkyy olevan fullforcen valmistamia ja ne ovat optio osia. Jos tuolla videon setupilla ajaa kattokerhon kautta ympäri niin voin luvata että kori joutaa roskakoriin samantien. Tuo ratkaisu ei tuo lainkaan tukea auton sivuille.

Tässä lista HPIn omilla tuotenumeroilla

85425 Under Guard for Baja 5T
85246 Engine Guard
85441 Roof Guard
85419 Body Mount Side
85247 Stone Guard
85421 Bumper Skid Plate
85423 Bumper Guard
85417 Body Mount Set
86482: 19T drive gear.
86975: Roof plate.
85470: Body mount washer.

+ kori
+ renkaat

(tästä listasta puuttuu vielä 5SC takapuskurin osat)

...niin ollaan reippaasti 300€:n paremmalla puolella


Mutta koska tuo hinta karkaa alkuperäisillä osilla hävyttömyyksiin niin hanki mieluummin vaikka King Motorin tai RovanSportin konversio paketti.

Esim tuossa kaikki tarvittava ilman koria ja renkaita
http://www.rcmodelz.co.uk/alloy-upgrade-parts/kits/km-buggy-to-t1000-truck-kit-767.html

Sama paketti renkailla ja korilla
http://www.rcmodelz.co.uk/alloy-upgrade-parts/kits/km-buggy-to-t1000-truck-kit.html
« Viimeksi muokattu: 24.06.14 - klo: 22.40 kirjoittanut Lerppu86 »
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

Poissa iemelrc

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1853 : 25.06.14 - klo: 06.30 »
hei, kiitoksia näistä! ei ole kyllä kovin kalliita nuo. mutta eikö tuo ylempi setti sisällä myös korin? siinä listassa lukee ainakin body shell, mutta renkaita se ei sisällä. periaatteessa tarttisin vaan ton ylemmän, koska noi renkaat on aika kalliit. toi ylempi setti maksais alle 90e euroina, joten ei kyllä paljoa ole, jos on korikin mukana. ja englannista vielä niin verotkin maksettu :).

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1854 : 25.06.14 - klo: 08.34 »
Juu näkyy olevan ristiriita.

Alussa sanotaan että This kit includes all the parts needed excluding wheels and body shell.

Mutta lopuksi koppa on kuitenkin listattuna. Hinnan puolesta vaikuttais että renkaat ja koppa uupuu. Mutta sähköpostilla kysäisemällä varmaan selviää.
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

Poissa iemelrc

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1855 : 25.06.14 - klo: 11.03 »
jep. pitää kai laittaa viestiä sinne.

Poissa SavageRS

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1856 : 26.06.14 - klo: 17.29 »
Ebay:ssa noita 5T conversio sarjoja on vaikka kuinka paljon, maalatulla tai maalattomalla korilla. Tulee noin viikossa tai kahdessa.

http://www.ebay.com/itm/1-5-King-Motor-5B-2-5T-Truck-Conversion-Body-Fit-HPI-Baja-5B-SS-2-0-Rovan-Blue-/291075466462?pt=Radio_Control_Parts_Accessories&hash=item43c57324de
MCD X4 PHR 30.5cc* Rovan Baja 5T CR600FT TWIN 57cc* Rovan Baja 5B OBR 30.5cc* Nutech XT5 Monster* HPI Savage XL Octane* HB Truckzilla .36* HB Truckzilla .46* HB Truckzilla Big Twin w 2 x Losi 454 .28*

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1857 : 26.06.14 - klo: 20.04 »
Tuon ebayn ja Rcmodelzin kiteille jää hinta eroa 3€ Rcmodelzin hyväksi. Briteistä tilatessa säästyy tullaukselta ja tavara tulee viikossa. Joten periaatteessa tilanne on ihan 50-50
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

Poissa Tuhis

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1858 : 26.06.14 - klo: 20.40 »
jep. pitää kai laittaa viestiä sinne.

Ilmoittelehan sitten miten noi setit menee kun ja jos saat vastauksen. Toisaalta kiinnostais itseäkin muuttaa toinen baja tuolle korille.

Poissa iemelrc

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI baja projektit
« Vastaus #1859 : 27.06.14 - klo: 12.10 »
jep kiitoksia avusta :). eivät ole vielä viestiin vastanneet. Nyt onkin sitten baja tullut kotiin ja ensiajot suoritettu. ja mikäpä siinä muuta kuin heti alkuun pikku crashi, kun ei jarrut pelanneet, vissiin liian kuluneet palat. eli ajoin peräkärryyn pahki suht kovalla vauhdilla ja kolahti justiin vetokäynnistimen koppaan. no koppa halki tietysti ja lohko hieman väänty, jonka seurauksena jäähytinratas osui lohkon reunaan ja repi irti kaikki siivekkeet mitä oli rattaassa kiinni. eli siis taitaa ratas mennä uusiksi. lohkon saa onneks väännettyä takas. sen jälkeen yritin vielä saada käyntiin bajaa. vaihdoin uuden kopan ja nykäisin 5 kertaa, sitten kuulu kräks ja oli mennyt se käynnistimen ratas keskeltä halki. :shocked: eli jätin homman siihen ja meni uusien osien tilaukseen. kannattaako mun ostaa pelkästään se käynnistimen ratas metallisena vai myös jotain muita? vai pitääkö noita muovisia ostaa pussillinen varalle? noi kokonaan alumiiniset setit on varmaa melko kalliita, mutta jos osaatte sanoo mitä kannattaa ostaa niin suuri kiitos :). ja jos jollain on käytettyjä ylimääräsiä niin voisin ostaa.