Kirjoittaja Aihe: Team Durango DESC210 2wd SC truck  (Luettu 253594 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa jannes28

  • Veteraani
    • Profiili
    • Racers RC Shop
Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #150 : 01.02.13 - klo: 11.44 »
Tuosta itse vakoilen aina säätöapua jos ei muista mikä vaikuttaa mihinkin.

http://www.teamxray.com/teamxray/showfile.php?file_id=4461

Eli etummaisissa rei'issä pehmeämpi ja takimmaisissa aggressiivisempi ohjaus.

Muistelisin että jos etummaisiin reikiin laittamalla saa lisää kääntyvyyttä pyörille sen takia että linkki ei ota vanteeseen kiinni ihan yhtä nopeasti. Takimmaisissa rei'issä ottaa kääntäessä aiemmin kiinni. Mielestäni DEn vanteilla (+2.5mm offset) tulee kääntyvyyttä myöskin lisää pyörille. Tiedä sitten miten muuten vaikuttaa tuo auton leveneminen.
« Viimeksi muokattu: 01.02.13 - klo: 11.51 kirjoittanut jannes28 »
Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #151 : 18.02.13 - klo: 12.39 »
Minkäs tehosilla koneilla porukka ajelee? itellä tuli eteen moottori/nopari osaston päivitys ja vähän mietityttää minkämoisen koneen laittais. Nopariksi tulee nosram matrix. Samalla pitää kyl sit tehä voimansiirrosta taas nelirattainen, että saa pyörimissuunnan oikeaksi, mut niin kait se pitäis muutenkin olla nelirattainen kun keskimotilla ajetaan. 
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #152 : 18.02.13 - klo: 12.41 »
Mun käsille riittää Tekin 10,5t kone.
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #153 : 18.02.13 - klo: 13.07 »
En viitsi edes mainita mikä kone mulla on käytössä, mutta sanotaanko että ylitehokas.
Kun ei muutakaan pakista löytynyt.

En näe mitään syytä käyttää näissä laitteissa kireämpää kuin ihan maksimissaan 7.5T

Kuitenkin jos kyseessä on laadukas säädin niin sieltä saadaan sitä lisälöylyä ulkoradoille niin paljon että saadaan vielä puolivälissä pääsuoraa keula pystyyn pelkällä teholla...
Ja ihan vaikka 10.5T koneellakin.

Esim Jarno ajeli 10.0T koneella nyt lauantaina kakkoseks...
Hän myös kokeili ekassa tiksin SC cupin kisassa säädellä siihen säätimestä tehoa... Eka setuppi meni senverran pieleen että tosiaan vanhalla tiksin pitkällä suoralla auto lähti tehosta keulimaan pääsuoran puolivälin jälkeen.

Sanoisin että on paras ottaa moottori sieltä 10.5-7.5T väliltä.
Toki riippuen hieman merkistä.
Jos merkki on Nosram/LRP niin sitten vähintään langan verran mopompi... (esimerkiksi 7.5T nosram on liian kiukkuinen nelkku krossariin eikä välitystä meinaa saada tarpeeksi lyhyeksi DEX410)
Kun taas muiden valmistajien 6.5T soveltuu kyseiseen käyttöön huomattavasti paremmin.

Pitkän jaarittelun jälkeen sanoisin että jos merkki on Nosram/LRP niin 10.5-9.5T
Jos jokin muu laatuvalmistaja niin 9.5-8.5T

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #154 : 18.02.13 - klo: 13.17 »
Eli seiniksen kauppaama speed passion 5.5t vois mahdollisesti olla liian äkänen...!? :afro:

Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa Tony_L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #155 : 18.02.13 - klo: 13.23 »
Mä ajelen hobbywingin 8.5t koneella ja tehot ainakin on riittävät. Tosiaan tiksissä saa olla noparista tehot minimissä ja silti vauhti riittää hyvin.

Ulkoradalle saa sitten noparista säädettyä tehoa reilusti lisää jos tarve vaatii.
Team associated RC8B3.1

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #156 : 19.02.13 - klo: 09.10 »
Kiitos kommenteista, saa vähän vertailupohjaa. Eilen testasin vielä 8.5t lainamottia vielä akullisen(ei sensoria) ja on se jotenkin lussu. Kyllähän se huippunopeus on kova mutta kiihtyvyys ei.

Sitten vaihdoin aikani kuluks moottoreita pohtiessani diffiboksin takas nelirattaiseks ja testasin toisen akullisen, no kyl se jotenkin parempi oli ajaa, tai sit sitä kuvittelee vaan. Ois kantsinu vaihtaa ennen kisoja vissiin.

Tämän jälkeen motti testit jatkui ja laitoin vanhan tutun trx velineon moottorin, eli 10 lankaiseks ilmoitettu 3500kv slashin vakio harjaton voimanpesä. Kulku parani huomattavasti ja mä tykkäsin. Kone vaan ei mahu oikein kunnolla paikalleen ja johdot jää tosi hankalasti. No ehkä tollakin sen turun kisan kävis ajamassa. Mutta meinasin vielä kokeilla tota omaa robitronic 8.5t konettaja sensorin kanssa  (josta on jengat menny kannusta ja on kierrelukitteen avulla kasassa) , kun kaikki kehuu sitä sensorillisen tuntumaa. Jos se tuntuma on sensorin kanssa oikeesti parempi niin kait sitä pitää harkita sitten jotain uutta konetta tuolta 7.5-8.5t luokasta.
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #157 : 19.02.13 - klo: 11.29 »
Kannattaa huomioida, että itse säätimellä on todella suuri merkitys kaasutuntumaan. Sensori parantaa liikkeellelähtöä, mutta ei juuri vaikuta enää liikkuessa. Itse kun aikanaan jouduin hommaamaan uuden säätimen, Orion R10 Pro, niin ero vanhaan oli huikea, niin kaasun tuntumasta aina kulkuun. Vanhansta luuskasta koneesta irtosi huomattavasti enemmän tehoa.
Old fart

Poissa KooBee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #158 : 19.02.13 - klo: 12.38 »
Tuo mainitsemasi Velineonhan taitaa olla myöskin normaalia pidempi moottori joten suoraan ei ole käämitys vertailukelpoinen...

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #159 : 19.02.13 - klo: 13.56 »
Tuo mainitsemasi Velineonhan taitaa olla myöskin normaalia pidempi moottori joten suoraan ei ole käämitys vertailukelpoinen...

Juu se on aika tehokas tohon käämilukuun verrattuna ja pituuden takia se ei meinaa sopia paikalleenkaan Durangoon. Ottaa kiinni rungon reunassa oleviin vahvikkeisiin.

Pitää yrittää tänään ehtiä kokeilla tuoko tuo nosram nopari sitä tuntumaa ja kulkua verrattuna hobbykingi nopariin.
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #160 : 24.02.13 - klo: 23.20 »
Durango naamioituna 55 chevyksi:




Vähän pitää vielä trimmailla etulokareita ja etupuskuria, mutta muuten tolla ajeli tikkurilan rataa ympäri ihan ok. Törkeen makee kun se kallistelee menemään.

Ite auton setuppia tuli hienosäädettyä ja taakse kokeilin radikaalia aurauksen vähennystä maksimi 4.5asteesta minimiin eli 1.5asteeseen. Kääntyvyyttä tuli roimasti lisää ja ainakaan tiksin pidolla ei tullu ongelmia kiihytyspidon tai suuntavakavuuden kanssa. Tosin diffiöljyt vaihtui myös samalla 20k öljystä 500k öljyyn. Nyt ei sutkuta yhtä pyörää mutkassa vaikka kallistuis vähän enemmänkin.  Saa nähä miten toimii esim turussa.
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa Bigblock

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #161 : 25.02.13 - klo: 11.18 »
Mitäs renkaita suosittelette ihan alottelijalle, saisi kestää reilusti käyttöä ja kierrosajoilla ei vielä niin väliä?

Ajaminen pääasiassa Lavanko/Tiksi.

Ulos meinasin Schumacher Mini Pin Blue settiä hard foameilla. Toimisko toi myös sisällä paremmin kuin Pro-Line Street Fighter SC 2.2"/3.0"?

Osaisko joku heittää arviota kuinka pitkään minipinnit kestää medium tai hard seoksilla niin tietäs vähän montako settiä tilaa kerralla?

Poissa PaavoNokkava

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #162 : 25.02.13 - klo: 11.26 »
Mitäs renkaita suosittelette ihan alottelijalle, saisi kestää reilusti käyttöä ja kierrosajoilla ei vielä niin väliä?

Ajaminen pääasiassa Lavanko/Tiksi.

Ulos meinasin Schumacher Mini Pin Blue settiä hard foameilla. Toimisko toi myös sisällä paremmin kuin Pro-Line Street Fighter SC 2.2"/3.0"?

Osaisko joku heittää arviota kuinka pitkään minipinnit kestää medium tai hard seoksilla niin tietäs vähän montako settiä tilaa kerralla?

Tiksi: MiniPin Yellow
Lavanko: AKA CityBlock

Tämän jälkeen ei ole suoritus renkaista kiinni. Yleensäkin ottaen suomen sisäradoilla ainoa toimiva rengas on toi MiniPin Yellow.

-Henkka
[PRCA] [TamUa]

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #163 : 25.02.13 - klo: 12.06 »
Juurikin näin, minipin ja nimenomaan yellow kumiseoksella sisäbaanalle. Ajotyylistä ja määristä riipuen 1-3 settiä pitäis riittää koko talvikaudeks. Ulkoradoilla näillä ei kannata ajaa.

Ulkona lavangossa on onneksi vähän useempi rengas joka toimii ja vaikka ajais slässin vakiorenkaalla joka kestää pari kolme kesää ja on vissiin liukkain mahdollinen, on pitoa riittävästi ettei ajaminen ole turaamista.

AKA:n Cityblock pitää ihan sikana, mutta renkaan kuluminen saattaa yllättää ja seos vois olla korkeintaan soft tai medium jos saatavana. Mulla meni supersoftit päivässä slässillä vantaan kisassa, mut niin kait kisarenkaan kuuluukin.. Mä oon ajanu prolinen street fightereillä lavangossa neliveto SC:llä kaikkia neljää rataa ihan tyytyväisenä ja pito on ollut riittävä ja kulutuskestävyys erinomainen. Takaveto durangolla en oo vielä kokeillu, mut eiköhän tuo durango parin kk:n kuluessa pääse lavankoon suorittamaan rengastestiä.
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa jannes28

  • Veteraani
    • Profiili
    • Racers RC Shop
Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #164 : 26.02.13 - klo: 09.00 »
Aika jäykkää öljyä diffiin on Volvo laittanut... Onko muilla vastaavia diffi setuppeja?
Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #165 : 26.02.13 - klo: 10.10 »
Aika jäykkää öljyä diffiin on Volvo laittanut... Onko muilla vastaavia diffi setuppeja?

suututti se vuotaminen ohkasemmilla öljyllä ja halusin tehdä niin rajun muutoksen että varmasti näkyy mihin suuntaan auton käytös muuttuu.  :grin: 

No aurauksen muutos samalla kertaa niin ei voi taaskaan sanoa varmasti kummankaan muutoksen tarkkaa vaikutusta, mutta nyt auto kääntyy paremmin kuin ennen ja kiihtyy paremmin eikä tullut suuntavakavuus ongelmia.
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #166 : 26.02.13 - klo: 10.32 »
Itse olen huomannut vähäisillä kilometreille sen, että normi diffi kastikkeilla sisempi rengas lyö aika helposti tyhjää kun auto kallistuu ja samalla rengas kevenee.

Onko syynä sitten väärät jouset tai camper kulmat vai voiko tuota edes estää mitenkään?

Omasta ajosta tulee melkoisen tökkivää kun veto vaihtelee. Itse olen käyttänyt 15-20K öljyjä ja meno on mukavaa.

Ilmeisesti diffien vuoto on ominaisuus, jonka voi poistaa paremmilla O renkailla? Joku voisi laittaa O renkaan tuotenumeron tänne, jotta saadaan diffit toimimaan.

Sworkz Team Finland
Driven to perfection


Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 vannevaihtoehdot?
« Vastaus #168 : 01.03.13 - klo: 08.54 »
Mitäs kaikkia vanteita löytyy desciin ja mielellään vakio offsetillä?

Mitä ite tiedän niin durangolta löytyy vissiin vain se orkkis "pinnavanne" ja väreinä musta ja valkoinen.

DE racingin durango vanteet taitaa kaikki olla +2.5mm offsetillä ja sillä tulee ahdasta ton uuden kopan kanssa.

Eli onko mitään muuta vannetta desciin tiedossa?
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #169 : 03.04.13 - klo: 00.25 »
Itse itseäni lainaten toisesta topikista.

Ihan vain muistutuksena ja vinkkinä heille jotka eivät tätä tee.

Lainaus
Käyttäkää sitä Hydy rasvaa... Viimeksi tänään näytin vuoden ajetut (erittäin paljon akkuja nähneet) vetarini parille jampalle... Ovat edelleen paremmassa kunnossa kuin suurella osalla kuukauden ajon jälkeen.

Joka vetarin ja kardaanin pää rasvaten ennen jokaista ajopäivää vie aikaa korkeintaan muutaman minuutin, mutta vaikuttaa radikaalisti auton toimivuuteen ja käyttöikään.

Poissa MiG-77

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #170 : 07.04.13 - klo: 13.42 »
DESC210 RTR tuli perille perjantaina ja ole nyt kerennyt ajamaan 3 akullista. Tähän mennessä tullut huomattua, että nämähän on ihan eri planeetalta kuin 80-luvun Nikko radio-ohjattavat  :shocked: Myös pieniä säätöjä on tullut jo tehtyä kuten takaiskareiden yläkiinnikkeiden siirto uloimpiin reikiin ja slipperin säätö hieman löysemmäksi (Team durangon videon mukaan).

Huomasin myös että toinen takaiskari vuotaa yläpäästä. Käykö niihin iskareihin jonkin toisen valmistajan O-renkaan myös, jos kokeilisi vaihtaa molempiin takaiskareiihin öljyt ja O-renkaat? Öljyistä puheen ollen, mikäs olis tuommoinen "perus" öljy joka sopii vähän joka tilanteeseen? UR45? 

« Viimeksi muokattu: 07.04.13 - klo: 14.05 kirjoittanut MiG-77 »

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #171 : 07.04.13 - klo: 22.34 »
Iskarin yläpää ei kovin helposti vuoda, kannattaa avata ja kattoa onko oo-rengas kunnolla paikallaan vai vaurioitunut. Ihan vakio tiivistyksellä pitäisi kyllä pärjätä. Ne rtr iskarit tais olla 6 reikäisillä männillä? saa laittaa kyllä aika paksua öljyä jos meinaa saada hyvän, tikkurilan radalla varmaan kaikki durango kuskit siirtyny nelireiikäisiin mäntiin 1.3-1.4mm reijillä.
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa MiG-77

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #172 : 12.04.13 - klo: 22.00 »
No nyt avasin ne takaiskarit ja tarkistin O-renkaat. Minusta näytti kyllä ihan ehjiltä. Öljyä tosin oli minusta aivan liian vähän molemmissa (noin 1cm vajaa yläreunasta kun korkin aukaisin). No lisäsin öljyä ja nyt iskarit on huomattavasti jäykemmät. Varmaan sama tarkistus on syytä tehdä etuiskareille.

Ja kyllä, RTR iskarit näytti olevan 6-reikäisillä männillä. Ei tainnut tuossa paketissa tulla edes 4 reikäisiä. Muistin mukaan (tosin en niin tarkkaan ole kaikkia varaosia käynyt läpi) oli 3 reikäiset, toiset 6 reikäiset ja sitten sellaiset ilman reikiä.

Poissa jannes28

  • Veteraani
    • Profiili
    • Racers RC Shop
Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #173 : 12.04.13 - klo: 22.25 »
6 reikäisistä saa 4 reikäiset liimaamalla pari reikää umpeen.
Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

Poissa Maxxi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #174 : 12.04.13 - klo: 22.44 »
Joo, kaksi reikää umpeen vaan. Helppo tapa on laittaa vähän liimaa reikään ja hammasstikku perään. Pelkällä liimalla ei mulla ainakaan tahtonut onnistua, ainakin tunnin odotin eikä ollut vieläkään kuivunut...
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

Poissa risla

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #175 : 21.04.13 - klo: 22.04 »
nonii tuli sitten tilattua pitkän harkinnan jälkeen durango. sanotaanko että viimoinen niitti tuli tuon hyvän
tarjouksen mukaan ja varaosien saanti suomesta  :wink:
toivotaan että ei kuitenkaan tarvii hirveesti noita osia ostaa

Poissa pt.

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #176 : 22.04.13 - klo: 09.46 »
nonii tuli sitten tilattua pitkän harkinnan jälkeen durango. sanotaanko että viimoinen niitti tuli tuon hyvän
tarjouksen mukaan ja varaosien saanti suomesta  :wink:
toivotaan että ei kuitenkaan tarvii hirveesti noita osia ostaa

Ihan samaan tuli tartuttua, kun tuntui todella soivalta hinnalta.

Tulee tosin 6v junnun käyttöön, mutta eiköhän tule itsekkin ajettua  :azn:

Poissa risla

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #177 : 23.04.13 - klo: 16.21 »
jos tuntuu että tästä rtr versiosta loppuu löyly koneesta
niin mihkä asti tuo vakio nopari "tukee" ettei kärähdä ?
ei noi sähköt viel oo hallinnassa :roll:

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #178 : 23.04.13 - klo: 18.59 »
Muistelisin että raja on 10.5T
Kuitenkin suosittelisin ettei laita LRP/Nosram merkkistä 10.5 konetta, koska ovat yleensä tehoiltaan hieman tehokkaampia kuin muiden merkkien vastaavat.
Saattavat siis koetella säätimen sietokykyä vähän liikaa.
Touringissa Pro Stock luokassa käytettävät moottorit on todettu hyviksi ajettavuudeltaan jne.

Poissa MiG-77

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #179 : 24.04.13 - klo: 07.05 »
Cirtix Stock Club Race (RTR paketin nopari) kestää valmistajan mukaan 9.5T tai suuremmat.

http://www.speedpassion.net/eu/productDetails.asp?p=12280&c=ESC

Itse juuri vaihdoin RTR pakettiin Hobbywingin Xerun SCT Pro, niin saa sitten kesällä kireämpiäkin koneita kokeilla.