Kirjoittaja Aihe: Team Durango DESC210 2wd SC truck  (Luettu 252252 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mölli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #720 : 13.06.17 - klo: 09.50 »
Kokeilin ajaa ilman gyroa hiekkapohjalla, ei tullut mitään :) täysin toivoton. En saannut menemää suoraan kun hitaalla vauhdilla, puolikaasulla kun polkaisi lisää niin auto heti poikittain.

Oliko joissain ohjaimissa mukana tuo ajonva(t)kautus ? :) jos heittäisi tuon markan ohjaimen varastoon.

Onko rengastus ohjeiden mukainen?

Ihan normi gummit.

Slässi edessä savikumi takana?
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

Poissa jperala

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #721 : 13.06.17 - klo: 10.10 »
Kokeilin ajaa ilman gyroa hiekkapohjalla, ei tullut mitään :) täysin toivoton. En saannut menemää suoraan kun hitaalla vauhdilla, puolikaasulla kun polkaisi lisää niin auto heti poikittain.

Oliko joissain ohjaimissa mukana tuo ajonva(t)kautus ? :) jos heittäisi tuon markan ohjaimen varastoon.

Onko rengastus ohjeiden mukainen?

Ihan normi gummit.

Slässi edessä savikumi takana?

Slässin renkaat on niin hirveätä kamaa että en laittaisi mihinkään ajoautoon, savikumit edessä ja takana caliberit.
Ei ole muita gummeja tällä hetkellä ja näillä toimii hiekallakin hyvin.
Tiger II

Poissa Mölli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #722 : 13.06.17 - klo: 10.21 »
Kokeilin ajaa ilman gyroa hiekkapohjalla, ei tullut mitään :) täysin toivoton. En saannut menemää suoraan kun hitaalla vauhdilla, puolikaasulla kun polkaisi lisää niin auto heti poikittain.

Oliko joissain ohjaimissa mukana tuo ajonva(t)kautus ? :) jos heittäisi tuon markan ohjaimen varastoon.

Onko rengastus ohjeiden mukainen?


Ihan normi gummit.

Slässi edessä savikumi takana?

Slässin renkaat on niin hirveätä kamaa että en laittaisi mihinkään ajoautoon, savikumit edessä ja takana caliberit.
Ei ole muita gummeja tällä hetkellä ja näillä toimii hiekallakin hyvin.

Edessä pitää olla hirveetä kamaa, takana parasta.
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

Poissa jperala

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #723 : 13.06.17 - klo: 11.32 »
Itse pidän sellaiset renkaat että autolla voi edes järkevästi ajaa, vaikka en nyt kisaa aja niin piha rälläys ei tarkoita sitä että ajelen kurassa ympyrää tai jostain rampilta korkeus ennätystä :) silloin ei ole merkitystä mitä autossa on alla tai onko klappia kuinka paljon, osaava kaveri nyt ajaa vaikka vanteilla mutta omat taidot ei ole ihan sitä luokkaa.
Tiger II

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #724 : 13.06.17 - klo: 12.13 »
Auto Hoken mukaiseen setuppiin, gyro pois, renkaat Ollin suosittelun mukaiseksi ja sitten vaan kovaa ajoa.

Auto luultavasti vaan vaikeutuu jos kaikki klapit on poissa.
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa jperala

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #725 : 13.06.17 - klo: 12.45 »
Auto Hoken mukaiseen setuppiin, gyro pois, renkaat Ollin suosittelun mukaiseksi ja sitten vaan kovaa ajoa.

Auto luultavasti vaan vaikeutuu jos kaikki klapit on poissa.

Ei pysty ilman gyroa ajamaan, ei mene mihinkään silloin, renkaissa ei ole mitään vikaa tällä hetkellä. Pieni klappi on oko, ei ole ennenkään häirinnyt. Himassa kun ei ole savirataa niin ei ihan samoilla säädöille mene kun matto/saviradalla.Hiekka on kohtuu luikasta.
Tiger II

Poissa Mölli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #726 : 13.06.17 - klo: 16.33 »
Ne renkaat on edelleen tärkeimmät tuupissa. Irtohiekalla edelleen ne surkeat slässit eteen ja taakse jotain P-L Badlands tai vastaavan tyyppiset karkeat kumit. Jos edessä on lähellekkään yhtä pitävät kumit kuin takana, niin tuskaa on.
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

Poissa jperala

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #727 : 13.06.17 - klo: 17.03 »
Ne renkaat on edelleen tärkeimmät tuupissa. Irtohiekalla edelleen ne surkeat slässit eteen ja taakse jotain P-L Badlands tai vastaavan tyyppiset karkeat kumit. Jos edessä on lähellekkään yhtä pitävät kumit kuin takana, niin tuskaa on.

Eli jos liikaa pitoa edessä niin siitäkin koituu ongelmia ? nuo savikumit tuskin liian pitävät hiekalla, kuvio ei ainakaan ole kovin agressiivinen.
Tiger II

Poissa Mölli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #728 : 13.06.17 - klo: 20.44 »
Ne renkaat on edelleen tärkeimmät tuupissa. Irtohiekalla edelleen ne surkeat slässit eteen ja taakse jotain P-L Badlands tai vastaavan tyyppiset karkeat kumit. Jos edessä on lähellekkään yhtä pitävät kumit kuin takana, niin tuskaa on.

Eli jos liikaa pitoa edessä niin siitäkin koituu ongelmia ? nuo savikumit tuskin liian pitävät hiekalla, kuvio ei ainakaan ole kovin agressiivinen.

Juuri noin. Tuupista tulee täysin mahdoton ajaa (yliohjaava) jos edessä on pitävää kumia.
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

Poissa jperala

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #729 : 13.06.17 - klo: 20.50 »
Ne renkaat on edelleen tärkeimmät tuupissa. Irtohiekalla edelleen ne surkeat slässit eteen ja taakse jotain P-L Badlands tai vastaavan tyyppiset karkeat kumit. Jos edessä on lähellekkään yhtä pitävät kumit kuin takana, niin tuskaa on.

Eli jos liikaa pitoa edessä niin siitäkin koituu ongelmia ? nuo savikumit tuskin liian pitävät hiekalla, kuvio ei ainakaan ole kovin agressiivinen.

Juuri noin. Tuupista tulee täysin mahdoton ajaa (yliohjaava) jos edessä on pitävää kumia.

Pitääkin kokeilla noita slash rattaita ja katsoa miten vaikuttaa menoon.
« Viimeksi muokattu: 01.07.17 - klo: 13.05 kirjoittanut jperala »
Tiger II

Poissa jperala

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #730 : 01.07.17 - klo: 13.06 »
Nyt laitettu 26/81 ratastus, katsotaan miten vaikuttaa menoon, ensimmäinen yritys päättyi pinionin irtoamiseen, olipa noloa :)
Tiger II

Poissa jperala

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #731 : 01.07.17 - klo: 13.32 »
Ei juurikaan huomaa eroa vanhaan ratastukseen, huippuista ehkä vähän pois mutta rauhoittui muuten meno, keulan osat taas kiristelty niin ei vatkaile edes. Kuulosta terveeltä kun on ehjät hampaat spurrissa ja pinionissa.
Tiger II

Poissa Foxit

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #732 : 18.08.21 - klo: 12.32 »
Hei rakkaat foorumistit! Voisitteko opastaa tällaista hieman ajastaan jälkeen jäänyttä DESC210R:n omistajaa että mitähän tässä kannattaisi jatkon kanssa tehdä. Olen taas pitkän tauon jälkeen innostunut ajamaan tällä Corrilla ja tykkään hirmuisesti auton kestävyydestä ja siitä kuinka helppo sitä on hallita. Mutta se suuri kysymys kuuluukin että mitä minun kannattaisi jatkossa tehdä ku näyttää pahasti siltä että varaosia näihin ei enää löydy uutena juurikaan kuin poistolaareista tai sitten käytettynä harrastajilta? Sydameni sykkii varsin vahvasti tämän auton pitämisen puolesta mikäli löydän riittävästi varaosia takaamaan ajojen jatkumista. Onko hyviä vinkkejä mistä voisi löytää tähän varaosia parhaiten? Erityisesti tarvitsisin etutukivarret (TD330380) ja takatukivarret (TD330381) tulivat ensimmäisinä mieleen, ratasdiffi (TD210034) myös kiinnostaa? Tuleeko teille mieleen noille korvaavia osia tai muita herkästi hajoavia osia joita kannattaisi hankkia varastoon? Olen myös kiinnostunut ostamaan tällaisen auton kokonaisena tai sen osia ilman sähköjä jos jollain olisi tällaista vielä nurkissa pyörimässä.

Niin ja sitten se toinen kauhuskenaario - mitenkäs sitten jos joudunkin siirtymään johonkin toiseen SC-autoon... Minkä merkkisillä ja mallisilla tämän hetken nopeimmat SC-kuskit ajelevat kisaa? Vieläkö esim. täällä aikanaan kovaa DESC210 kovaa painelleet ajavat samoilla autoilla vai oletteko jo vaihtaneet toiseen merkkiin tai mitä suosittelisitte tätä DESC210R korvaamaan?


Poissa mustikka

  • Ylläpitäjä
    • Profiili
    • Joni RC
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #733 : 18.08.21 - klo: 13.40 »
Kyseistä automerkkiä ei enää valmisteta, joten usein hajoavien osien saaminen on melkein mahdotonta. Korvaaviakaan osia ei oikein saa näihin autoihin. Joku oli muistaakseni rakennellut associated sc auton tukivarsia näihin autoihin, mutta en oikein muista, että mistä mallista osat oli ja kuinka paljon vaati modaamista.

Kaikkein järkevintä olisi vain vaihtaa uuteen autoon, koska osien saaminen alkaa jo tiettyjen osien kohdalla olla mahdotonta. Luultavasti homma ei kauheasti innosta, jos osia on hankala saada ja niitä saa odotella pitkään.

Esimerkiksi Team Associated rc10sc6 sarjan autot ovat hyviä ja osien saa helposti.
https://hobbyfactory.fi/p41480/team-associated-rc10sc6-2-team-kit-70008

Kannattaa myös harkita luokan vaihtoa krossi autoihin, koska sieltä löytyy paljon enemmän kuskeja :wink:  Sc luokassa on nykyään aika vähän kuskeja krossi luokkiin verrattuna.
Kaikenlaisia leluja on ollut tässä vuosien varrella :wink:
Joni RC

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #734 : 18.08.21 - klo: 17.29 »
Joitain osia saa, ainakin tukivarsia ja hubeja. Printattuina.
Face-ryhmässä on ollut keskustelua aiheesta.

Poissa Foxit

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #735 : 20.08.21 - klo: 10.55 »
Kyseistä automerkkiä ei enää valmisteta, joten usein hajoavien osien saaminen on melkein mahdotonta. Korvaaviakaan osia ei oikein saa näihin autoihin. Joku oli muistaakseni rakennellut associated sc auton tukivarsia näihin autoihin, mutta en oikein muista, että mistä mallista osat oli ja kuinka paljon vaati modaamista.

Kaikkein järkevintä olisi vain vaihtaa uuteen autoon, koska osien saaminen alkaa jo tiettyjen osien kohdalla olla mahdotonta. Luultavasti homma ei kauheasti innosta, jos osia on hankala saada ja niitä saa odotella pitkään.

Esimerkiksi Team Associated rc10sc6 sarjan autot ovat hyviä ja osien saa helposti.
https://hobbyfactory.fi/p41480/team-associated-rc10sc6-2-team-kit-70008

Kannattaa myös harkita luokan vaihtoa krossi autoihin, koska sieltä löytyy paljon enemmän kuskeja :wink:  Sc luokassa on nykyään aika vähän kuskeja krossi luokkiin verrattuna.
Kiitos vastauksesta. Tätä vähän pelkäsinkin. Pitää nyt tarkkaan miettiä mitä tekisin tämän rakkaan DESC210R :n kanssa. Joko lähden tähän metsästelemään lisää osia tai pistän tämän myyntiin. Autostani kiinnostuneet saa ottaa vaikka minuun yhteyttä ja tarjota autosta jotain mikäli kiinnostaa ostaa auto minulta pois ilman sähköjä.

Kovin hiljaiselta vaikuttaa tämä foorumi vai onko se vain pelkkää kuvitelmaa? Mihin kaikki keskustelijat ovat siirtyneet jos ovat?

Kiitos myös Team Associated rc10sc6 suosituksesta. Hobbyfactorilla noiden saatavuus on näköjään hieman niin ja näin. Ehkä tuossa Asson vehkeessä karstastan nyt tuota Short-pack tyyppistä akkua kun itsellän on jo hyvät varastot ns. perinteisempää kaksikennoista Lipoa.  Onko muita hyviä SC -vaihtoehtoja enää olemassa jossa akkutyyppi olisi vielä tuota pitkän mallista suosivaa vai ovatko jo kaikki siirtyneet tuohon lyhyempään akkumalliin?

Se miksi itse joskus tykästyin näihin SC-autoihin oli juuri näiden hyvä kestävyys. Sitä ennen omistuksessani oli vain nelkkukrossari Tamiyan DB-01 Durga (jonka omistan kyllä vieläkin). Ensikosketukseni radalla ajoon tulii siis tuolla vehkeellä ja 5.5 lankaisella harjattomalla moottorilla joten auto seisoi enemmän telakalla korjauksessa kuin ajossa. Hämmästys oli suuri kun sain tuon SC-auton hyppysiini, että millaisia tällejä ja katon kautta pyörähtyksiä se on kestänyt. Nyt vaan se pirun varaosasaatavuus sitten vaivaa että jos jotain ikävää sitten sattuisikin käymään, vaikka auto on toistaiseksi kestänyt ilman yhtäkään rikkimennyttä osaa. Eli tässä pitkälti syyt miksi haluaisin jatkaa SC-autolla ajoa. Kuvittelen että voin vapautuneemmin harjoitella ajamaan SC-autolla, jolloin auto on enemmän ajossa ja siinä samalla ajotaidot kehittyy nopeammin. Sitten pikkuhiljaa voisi siirtyä ehkä taas enemmän myös noihin perinteisempiin krossareihin. Aiemmin minulla on tässä ollut tuo 5.5 -moottori kiinni mutta siirsin sen takaisin Durgaan ja nyt minulla on tässä DESC210:ssä 13.5 -moottori.

Onko muuten SC -autojen suosio jostain syystä laskenut? Eli oliko kyseessä vain jokin 2010 -luvun hetkellinen muoti-ilmiö vai mistä on kyse? Mistä muuten voisin löytää tietoa pidettävistä RC:llä ajettavista SM-kisoista tai muista vastaavista paikallisista kisoista?

Joitain osia saa, ainakin tukivarsia ja hubeja. Printattuina.
Face-ryhmässä on ollut keskustelua aiheesta.
Onko sinulla jotain linkkiä tai vinkkiä tuohon Facebookissa velloneeseen keskusteluun. Itse en aivan heti tuolta löytänyt. Mikä on mahtunut olla noiden printattavien osien kestävyys käytännössä?

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #736 : 20.08.21 - klo: 11.23 »
Joitain osia saa, ainakin tukivarsia ja hubeja. Printattuina.
Face-ryhmässä on ollut keskustelua aiheesta.
Onko sinulla jotain linkkiä tai vinkkiä tuohon Facebookissa velloneeseen keskusteluun. Itse en aivan heti tuolta löytänyt. Mikä on mahtunut olla noiden printattavien osien kestävyys käytännössä?
[/quote]

Osien kestävyys riippuu suunnittelijan osaamisesta. Printattu osa ei voi olla saman muotoinen kuin valuosa jos siihen kohdistuu kuormia. Keskusteluissa on ollut mielestäni positiivinen sävy ts. saattaa kestää :)

Jos aiot kilpailla kannattanee ostaa uusin malli joko Assolta tai Xrayltä. Pääsee helpommalla ja kovempaa.

Ryhmä löytyy https://www.facebook.com/groups/teamdurango

Haku löysi tämän:
Jamison Jones
Hey guys. I ordered it online at this address https://printathing.com/order/?url=https:%2F%2Fwww.thingiverse.com%2Fthing:3100596%2Fapps%2F
If you go to this site, you can find many printable durango parts. I have found them to be very sturdy. I have had just about everything printed and shipped to me.
https://www.thingiverse.com/search?q=Desc210&type=things

Tukivarret ja vähän muuta:
https://www.thingiverse.com/search?q=Desc210&type=things&sort=relevant&fbclid=IwAR1959fK_uhcLYxGth8aZWOPW_bUfcyT1wc06jRBLJ6Hb__xJotGKPkJJGY

Poissa mustikka

  • Ylläpitäjä
    • Profiili
    • Joni RC
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #737 : 20.08.21 - klo: 13.36 »
Kovin hiljaiselta vaikuttaa tämä foorumi vai onko se vain pelkkää kuvitelmaa? Mihin kaikki keskustelijat ovat siirtyneet jos ovat?
Aika hiljainen tämä foorumi on. Varmaan osittain johtuu huonosta käytettävyydestä puhelimella ja melko usein vaivanneista katkoksista. Facebookista löytyy RC10.fi ryhmä, jossa jonkin verran käydään keskustelua.
Lainaus
Kiitos myös Team Associated rc10sc6 suosituksesta. Hobbyfactorilla noiden saatavuus on näköjään hieman niin ja näin. Ehkä tuossa Asson vehkeessä karstastan nyt tuota Short-pack tyyppistä akkua kun itsellän on jo hyvät varastot ns. perinteisempää kaksikennoista Lipoa. Onko muita hyviä SC -vaihtoehtoja enää olemassa jossa akkutyyppi olisi vielä tuota pitkän mallista suosivaa vai ovatko jo kaikki siirtyneet tuohon lyhyempään akkumalliin?

Autoja ei nyt näytä olevan hyllyssä, mutta tilaamalla saa. Luultavasti parissa viikossa tulisi kaupalle tukkurilta. Osia pyritään pitämään hyllyssä, joten niitä pitäisi olla tarvittaessa suoraan hyllystä.

Osa saatavuuden kannalta järkevimmät valinnat on Xray ja Associated ja niihin molempiin menee vain shorty malliset akut. Näistä Associated on ainakin omasta mielestäni järkevämpi, koska on paljon halvempi ja näitä autoja on enemmän näkynyt radalla, eli säätöjen kanssa saa helpommin apua.

Tietysti RTR autoista löytyy sellaisia, mihin menee pitkä akku. Käsittääkseni kuitenkin oli rata-ajoon tulossa auto?

Lainaus
Se miksi itse joskus tykästyin näihin SC-autoihin oli juuri näiden hyvä kestävyys.
Tuo sc6 auto on käytännössä sama auto kuin kyseisen firman krossi auto, eli siinä mielessä yhtä kestäviä on molemmat. Kestoltaan tuo sc6 vastaa varmaan aika lähelle Durangoa.

Krossi ja sc mallin eroina on muistaakseni pitemmät tukivarret, iskarit ja pohjalevy. Tietysti eri kori ja sille erilaiset kiinnikkeet.

Lainaus
Onko muuten SC -autojen suosio jostain syystä laskenut? Eli oliko kyseessä vain jokin 2010 -luvun hetkellinen muoti-ilmiö vai mistä on kyse? Mistä muuten voisin löytää tietoa pidettävistä RC:llä ajettavista SM-kisoista tai muista vastaavista paikallisista kisoista?
Moni kuski on siirtynyt tavallisiin krossi autoihin. Suosittelisin uutta autoa hommatessa vakavasti harkitsemaan krossi autoa, koska niille löytyy ainakin tulevaisuudessa kisoja ja harrastajia on paljon. Kestävyyskin on käytännössä ihan sama kuin SC autoissa.

Krossi autoina melkein Associated b6.1 ja siitä eteenpäin on paras valinta, koska osia saa hyvin ja niitä liikkuu melko paljon käytettynäkin. Se on kaikkein edustetuin merkki kisoissa ja radiolla, joten säätöjen ja huoltojen kanssa saa taatusti neuvoja.

Foorumin kilpailukutsu alueelta löytyy käytännössä kaikki kisat.
Kaikenlaisia leluja on ollut tässä vuosien varrella :wink:
Joni RC

Poissa micsa.fi

  • RIP
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #738 : 25.08.21 - klo: 11.37 »
Lainaus
Onko muuten SC -autojen suosio jostain syystä laskenut? Eli oliko kyseessä vain jokin 2010 -luvun hetkellinen muoti-ilmiö vai mistä on kyse? Mistä muuten voisin löytää tietoa pidettävistä RC:llä ajettavista SM-kisoista tai muista vastaavista paikallisista kisoista?

SC-luokan suosio on ihan globaalisti laskenut, huippuvuodet taisi osua niin maailmalla kuin Suomessakin tuonne 2010-2015 tienoille. Kun kisaajien määrä on vähentynyt kaikissa luokissa, pienempien luokkien suosio kärsii eniten. 1/10 sähköoffroad -autojen kategoriassa on ollut monia keskenään kilpailevia autoluokkia, esim. stadium truckit jotka taisi saada pari vuotta sitten vähän boostia Euroopassa kun ne otettiin EOS-sarjaan mukaan.

Pihasuttauksen suosio on toki korona-aikana kasvanut, mutta bashaajien suosiossa on enemmän monsterit ja muut isorenkaiset autot.

Jos katsoo SC-autojen tarjontaa, niin varsinkin nelkkujen puolella tilanne on ankea. Ainoat valmistuksessa olevat alustat taitaa olla Tekno SCT410.3 ja TLR TEN-SCTE 3.0 ja molemmat mallit on yli 5 vuotta vanhoja. Tämän lisäksi löytyy RTR-autoja useammalta valmistajalta. Kun 2011 Suomen SC-sarja käynnistyi, oli kisarunkoja tarjolla Assolta, Durangolta, Losilta, Honkkarilta ja parilta muulta pienemmältä.

Tuuppien osalta tilanne on parempi, mutta ei takavuosien veroinen.

Wacky Stack Racing Team