Kirjoittaja Aihe: Perjantaivääntö osa XII  (Luettu 11078 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: RC-kuvien laatukeskustelu
« Vastaus #30 : 16.02.12 - klo: 21.08 »
Jerzi, gå int bakom språk träd   :wink:
Du skriver lite slarvigt, här och där feltryk (typo), int att du kan int tillräkligt bra skriva finska.

Oon samaa mieltä kyllä jerryn kanssa että noita mustia kuvia, tai ihan tärähtäneitä ei kannata laittaa, mut ei niiiden kyllä mitään hipojakaan tarvitse olla. Sen verran voi katsoa että kuvasta saa selvää ja valoisuus on edes sinnepäin.

Ei se jerry tarkoittanut että aletaan hinkkaamaan niitä kuvia tuntitolkulla jollain järkkärillä, vaikka onkin itse pro kuvaaja.

Eikä ville5veen tarvitse osata kuvatakaan mitenkään erityisen hyvin....

Mut sama pätee myös kaikkeen tänne nettiin tuuppaamiseen, myös kirjoitteluun niinkuin Peitsamokin jo totesi.
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: RC-kuvien laatukeskustelu
« Vastaus #31 : 16.02.12 - klo: 21.10 »
Tämä on ylläpidon laittama topikki ei minun.
Jerzi

PS Tommi. laitan huomenna taan yhden prkl,een hyvä vaihtoehto miten kuvia täällä esitellään joten STAY TUNED.
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Peku

  • Veteraani
    • Profiili
    • Large Scale Finland
Vs: RC-kuvien laatukeskustelu
« Vastaus #32 : 16.02.12 - klo: 21.21 »
Minä ainakin haluan sitä jos otan jostain autostani kuvan niin taustalla pitää myös näkyä (tahallisesti)
omistamani kultainen panssariketju, DVD-kokoelma, muijan pikkuhousut ja mielellään vielä uuden auton
avaimet (siis jonkun muun) ai niin ja tukko viissatasia ym. :wink:
Tottahan on että en minäkään niin kovin paljon croppaamiseen käytä aikaa joten...
« Viimeksi muokattu: 16.02.12 - klo: 21.26 kirjoittanut Peku »

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: RC-kuvien laatukeskustelu
« Vastaus #33 : 16.02.12 - klo: 21.24 »
Tämä on ylläpidon laittama topikki ei minun.
Jerzi

Sinun aloittaman väännön takia aihe jaettiin joten turha vetää mitään marttyyrin viittaa. Kielenä täällä on suomi, joten jos et osaa sitä kirjoittaa niin voit mennä ruotsalaisille foorumeille.

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: RC-kuvien laatukeskustelu
« Vastaus #34 : 16.02.12 - klo: 21.36 »

Kielenä täällä on suomi, joten jos et osaa sitä kirjoittaa niin voit mennä ruotsalaisille foorumeille.

Toisilla vaan on eri äidinkieli..
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: RC-kuvien laatukeskustelu
« Vastaus #35 : 16.02.12 - klo: 21.38 »
pilkun nus... mutta säännöt eivät kyllä sano, että pitäisi kirjoittaa suomeksi...
....Sitähän sä kysyit....

m.v.h. Tommi Åbo
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: RC-kuvien laatukeskustelu
« Vastaus #36 : 16.02.12 - klo: 21.40 »
Tämä on ylläpidon laittama topikki ei minun.
Jerzi

Sinun aloittaman väännön takia aihe jaettiin joten turha vetää mitään marttyyrin viittaa. Kielenä täällä on suomi, joten jos et osaa sitä kirjoittaa niin voit mennä ruotsalaisille foorumeille.

No nyt kuin taas oli minusta kiinni niin ylläpito taas alkaa.
No miten oli se kaveri joka kirjoitti englanniksi, et sitten sille laittanut tällaista tekstiä, vai laitoitkos??
En muuten tiennyt kuules ylipäällikkö että tämä oli VAIN JA AINOASTAAN Suomeksi tämä forumi.
Olen huomannut että aika paljon on englantia täällä käytetty. Se on vissiin sallittu mutta ei Ruotsi??
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: RC-kuvien laatukeskustelu
« Vastaus #37 : 16.02.12 - klo: 21.42 »
Jep ei ole pakko kirjoittaa suomea, esim. englanniksikin löytyy täältä keskusteluja. Toivottavaa toki että kesken keskustelun ei vaihdella kieltä. Maalaisjärjen käyttö on sallittua.

Poissa Veskuvaan

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: RC-kuvien laatukeskustelu
« Vastaus #38 : 16.02.12 - klo: 21.49 »
...kultainen panssariketju... ja tukko viissatasia...

Paintball puolella oli hyviä vääntöjä kun Jenkit keksi uuden merkityksen sanalle "moneyshot" sitten rupesikin merkkaimien taustalla olemaan dollareita mitä ihmeellisemmissä asetelmissa tai vaan ympäri heiteltyä :azn: porukka veti pultteja kun muut haukkui köyhäksi ja sitten rupesikin näkymään taustalla bling blingiä, pankkishekkejä ja velkakirjoja :laugh:

Tässä nyt ei ole RC autoa ja kun rahatkin on nautittu niin ei voi ottaa uutta kuvaa :grin:

Tarpeeks ku purkaa nii 16 autoa menee yllättävän pienee tilaa...

Poissa Migos

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: RC-kuvien laatukeskustelu
« Vastaus #39 : 16.02.12 - klo: 22.11 »
Tää on kyllä mahtava ketju ja tuossa edellisessä viestissä oleva kuva kruunaa kaiken. :D

Mitä jos nyt jokainen ottaa semmoisia kuvia, mitä itse haluaa ja pysty.
Eihän niitä kukaan pakota katsomaan, jos alkaa ahdistamaan liikaa.
Onhan se sellaisen silmälle vähän paha, jos tosiaan omistaa järkkärin ja tajuaakin hommasta jotain.
Itsellä on myös kokemusta kuvaamisesta ja kyllä minä kykenen katsomaan vähän hätäsemminkin otettua kuvaa tai jos se nyt ei ole ihan loppuun asti mietitty.
Tuossa nyt muutaman sivun katselin käyttäjien kuvia ja kyllä jokaisesta tunnisti auton.
Kaikki pitäisi olla niin priimaa.
Hankalaa se varmasti on kestää, kun itse osaa ja toiset uppailee ihan rupusia kuvia.

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: RC-kuvien laatukeskustelu
« Vastaus #40 : 16.02.12 - klo: 22.46 »
Tähän vielä lisäyksenä, että olen parempien kuvien kannalla ja sama näkyy videoissakin. Ja se mikä tässä onkin hyvä : Hienommat kuvat/videot saa paremmat arvioinnit  :wink: Eli jos joku haluu saada kiitosta itselleen voi miettiä mitä tänne tuuppaa.. eiks tää ole jees  :police:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa Peku

  • Veteraani
    • Profiili
    • Large Scale Finland
Vs: RC-kuvien laatukeskustelu
« Vastaus #41 : 16.02.12 - klo: 23.21 »
Tää on kyllä mahtava ketju ja tuossa edellisessä viestissä oleva kuva kruunaa kaiken. :D

Mitä jos nyt jokainen ottaa semmoisia kuvia, mitä itse haluaa ja pysty.
Eihän niitä kukaan pakota katsomaan, jos alkaa ahdistamaan liikaa.
Onhan se sellaisen silmälle vähän paha, jos tosiaan omistaa järkkärin ja tajuaakin hommasta jotain.
Itsellä on myös kokemusta kuvaamisesta ja kyllä minä kykenen katsomaan vähän hätäsemminkin otettua kuvaa tai jos se nyt ei ole ihan loppuun asti mietitty.
Tuossa nyt muutaman sivun katselin käyttäjien kuvia ja kyllä jokaisesta tunnisti auton.
Kaikki pitäisi olla niin priimaa.
Hankalaa se varmasti on kestää, kun itse osaa ja toiset uppailee ihan rupusia kuvia.

Ei minullakaan järkkäriä ole mutta omaan silmääni ottaa ne kuvat joihin on pakko tunkea jotain ylimääräistä
jolla halutaan näyttää muille että katsokaa kun mulla on tietokone / taulutelkkari / kissa / koira / uusi 1/1 auto /
prnomalli vaimona / jotain muuta "mielenkiintoista". Eikä tämä ollut kettuilua sille jonka kissan päässä oli se rc-auton kori eikä muillekaan
vastaavaa nakertaneille. Varmasti on silti omiin kuviinikin tarttunut vastaavaa joskus, joten hyi minä :wink:
Joka tapauksessa parhaita otoksia ovat ne joissa se itse auto pääsee oikeuksiinsa ja edes vähän mietityssä
ympäristössä.
« Viimeksi muokattu: 16.02.12 - klo: 23.25 kirjoittanut Peku »

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: RC-kuvien laatukeskustelu
« Vastaus #42 : 16.02.12 - klo: 23.34 »
Aivan  :wink:
jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Migos

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: RC-kuvien laatukeskustelu
« Vastaus #43 : 17.02.12 - klo: 06.28 »
Tää on kyllä mahtava ketju ja tuossa edellisessä viestissä oleva kuva kruunaa kaiken. :D

Mitä jos nyt jokainen ottaa semmoisia kuvia, mitä itse haluaa ja pysty.
Eihän niitä kukaan pakota katsomaan, jos alkaa ahdistamaan liikaa.
Onhan se sellaisen silmälle vähän paha, jos tosiaan omistaa järkkärin ja tajuaakin hommasta jotain.
Itsellä on myös kokemusta kuvaamisesta ja kyllä minä kykenen katsomaan vähän hätäsemminkin otettua kuvaa tai jos se nyt ei ole ihan loppuun asti mietitty.
Tuossa nyt muutaman sivun katselin käyttäjien kuvia ja kyllä jokaisesta tunnisti auton.
Kaikki pitäisi olla niin priimaa.
Hankalaa se varmasti on kestää, kun itse osaa ja toiset uppailee ihan rupusia kuvia.

Ei minullakaan järkkäriä ole mutta omaan silmääni ottaa ne kuvat joihin on pakko tunkea jotain ylimääräistä
jolla halutaan näyttää muille että katsokaa kun mulla on tietokone / taulutelkkari / kissa / koira / uusi 1/1 auto /
prnomalli vaimona / jotain muuta "mielenkiintoista". Eikä tämä ollut kettuilua sille jonka kissan päässä oli se rc-auton kori eikä muillekaan
vastaavaa nakertaneille. Varmasti on silti omiin kuviinikin tarttunut vastaavaa joskus, joten hyi minä :wink:
Joka tapauksessa parhaita otoksia ovat ne joissa se itse auto pääsee oikeuksiinsa ja edes vähän mietityssä
ympäristössä.

Eihän se tosiaan mitään järkkäriä vaadi, että kuvasta voi saada hyvän ja selkeän. Asiaa nyt vain hiukan kärjistin edellisessä viestissä.
Jokainenhan saa olla mitä mieltä haluaa ja ei varmasti kaikki kuvat tai taustat miellytä. Se on ikävää, mutta ongelmaksi asti sitä en näkisi.
Olisihan se ihanteellinen tilanne, että kuvissa olisi mietitty paikka, valaistus, taustat yms.
Ne jotka sitä suitsutusta hyvästä kuvasta haluaa itselleen saada, niin luulen, että he juurikin siihen kuvaan panostaa ja sillä sitten saavat itselleen hyvän mielen. Monelle vain kuvana riittää se lonkalta laukaistu kuva.

Toki en sano sitä, ettenkö katselisi ennemmin vaikkapa ketjun aloittajan kuvia, mitä tuossa nyt muutaman katsoin, kuin jotain missä kissalla on joku kori päässä (tässä on kyllä huumoriarvoa paljon enemmän. Peukkua pystyyn ;)).
Tässä on vaan se, että monelta jää kuvat ottamatta, jos täällä(kin) aletaan menemään tähän suuntaan jostain kuvien otosta...moriens.

Jos nyt joku sitten haluaa kokeilla uutta tapaa kuvaamiseen ja on kyllästynyt niihin pimeisiin/tärähteneisiin. Kokeilkaa ottaa kuvat joltain tuelta/jalustalta, huomioikaa riittävä valaistus ja vaikkapa vaaleaan taustaan näin aluksi. Nythän tuolla ulkona on oikein mukavasti tuota lunta ja päivisin melko valoisaa, joten siellä voisi onnistua saamaan hyvän kuvan.

Poissa Hyrsleri

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: RC-kuvien laatukeskustelu
« Vastaus #44 : 17.02.12 - klo: 15.04 »
Kuinka vaikeaa se on ymmärtää et huonommallakin kameralla saa kohtuullisen kuvan kun laittaa valot päälle kämppään. Saa hyvälläkin kameralla surkean kuvan jos haluaa  :laugh: Ottaa vaikka vi*** viis kuvaa samasta kohteesta ja laittaa sen parhaan otoksen  esille. En ole itse mikään mestari tai edes hyvä kuvaaja mutta silti yritän itse ottaa mahdollisimman selkeän kuvan ja katson kyllä mielellään hienoja kuvia... Mua ei häiritse jos kuvassa näkyy jotain turhaa kunhan siitä saa selvää...

Ei se vaadi mitään luonnonlahjakkuutta vaan pientä viitseliäisyyttä...tosin sitäkin tuntuu harvalla olevan...
Wraith Bronco 2.2 scale, Tamiya Pajero Wraith/ax10, LRP/? Foff-auto ja muutama projekti sekä lätäköissä Robbe Katja. Spektrum dx3c ja dx3s
Turun Seudun Crawlerit  RacersRCshop

Poissa Migos

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: RC-kuvien laatukeskustelu
« Vastaus #45 : 17.02.12 - klo: 16.17 »
Niin, huonompikin kamera toimii ihan siinä missä parempikin ja samat toimintatavat toimii kaikkiin.
Kukaan ei käsittääkseni sitä kieltänyt, etteikö pokkareillakin voisi hyviä kuvia saa?


Poissa Sirkkeli

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: RC-kuvien laatukeskustelu
« Vastaus #46 : 17.02.12 - klo: 16.28 »

Kielenä täällä on suomi, joten jos et osaa sitä kirjoittaa niin voit mennä ruotsalaisille foorumeille.

Toisilla vaan on eri äidinkieli..

Käsittääkseni Suomessa äidinkieli on suomi, "toinen kotimainen" on pakkoruotsi, reliikki josta taivaan kiitos ollaan kai lopultakin pyristelemässä eroon.

Josko pidettäisiin täällä kuitenkin kieli suomena, tehköön 'bättre folk' vaikka oman säikeensä jos haluavat ruotsiksi keskustella... vai? Eihän kukaan meistä (toivottavasti) mene huutelemaan esim. jossain britti/jenkki foorumeilla suomeksi?

Anteeksi OT.

Poissa Hyrsleri

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: RC-kuvien laatukeskustelu
« Vastaus #47 : 17.02.12 - klo: 17.02 »
Niin, huonompikin kamera toimii ihan siinä missä parempikin ja samat toimintatavat toimii kaikkiin.
Kukaan ei käsittääkseni sitä kieltänyt, etteikö pokkareillakin voisi hyviä kuvia saa?

Porukka vaan vauhkoo siitä kun kaikilla ei ole järkkäriä tai pro tason kameraa yms.
Wraith Bronco 2.2 scale, Tamiya Pajero Wraith/ax10, LRP/? Foff-auto ja muutama projekti sekä lätäköissä Robbe Katja. Spektrum dx3c ja dx3s
Turun Seudun Crawlerit  RacersRCshop

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: RC-kuvien laatukeskustelu
« Vastaus #48 : 17.02.12 - klo: 17.30 »

Käsittääkseni Suomessa äidinkieli on suomi, "toinen kotimainen" on pakkoruotsi, reliikki josta taivaan kiitos ollaan kai lopultakin pyristelemässä eroon.


Olet väärässä käsityksesi kanssa, suomi on kaksikielinen (tvåspråkig) maa, jossa kaikki pitää pystyä hoitamaan molemmilla kotimaisilla kielillä.

Ja suomihan se on se toinen kotimainen kieli, lue historiasi..

Sorry ot.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: RC-kuvien laatukeskustelu
« Vastaus #49 : 17.02.12 - klo: 17.35 »

Kielenä täällä on suomi, joten jos et osaa sitä kirjoittaa niin voit mennä ruotsalaisille foorumeille.

Toisilla vaan on eri äidinkieli..

Käsittääkseni Suomessa äidinkieli on suomi, "toinen kotimainen" on pakkoruotsi, reliikki josta taivaan kiitos ollaan kai lopultakin pyristelemässä eroon.

Josko pidettäisiin täällä kuitenkin kieli suomena, tehköön 'bättre folk' vaikka oman säikeensä jos haluavat ruotsiksi keskustella... vai? Eihän kukaan meistä (toivottavasti) mene huutelemaan esim. jossain britti/jenkki foorumeilla suomeksi?

Anteeksi OT.

ja pieleen meni tuo käsitys.

Tämä maa on kaksikielinen ja tässä maassa on erittäin paljon suomalaisia joiden äidinkieli on ruotsi.
Suomessa äidinkieli on suomi tai ruotsi.
Se pakkoruotsi on sitten asia erikseen.
Siitä yritetään päästä eroon että peruskoulussa pakotetaan opiskelemaan ruotsia... Ja sama ilmeisesti pätee myös toisinpäin, eli ruotsinkielisissä kouluissa ei vättämättä pakotettaisikaan opiskelemaan suomea.
Tai varsinkin ettei tuota pakkokieltä katsottaisi enää todistuksessa keskiarvoon mukaan.
Kaikenlaista on yritetty.

En itsekään pidä siitä että tämä maa on kaksikielinen ja minut on aikanaan pakotettu opiskelemaan ruotsia.
Olen joutunut suomessa tilanteeseen ettei huoltoasemalla palveltu sanallakaan suomeksi ja yhden halvatun tupakka askin saaminen oli tuskan takana... Ei englantikaan meinannut kelvata.
Tähän olen törmännyt pariinkin otteeseen että alueilla missä on ruotsi se yleisin puhuttu kieli... Missä tienviitatkin on nurinpäin, eli ensin ruotsiksi ja sitten suomeksi, että ei ole edes yritetty palvella.
Lähinnä halveksitaan jos ei osaa ruotsia.
Kyllä kävi nyppimään ihan kunnolla kyseiset asiakaspalvelijat, enkä astu enää varpaallanikaan kyseisiin paikkoihin.

Silti meillä todellakin on tässä maassa kaksi äidinkieltä vaikka käsitys olisi mitä tahansa.

Vaikka en periaatteessa asiasta pidäkään niin mulla on kavereita ollu nappulasta lähtien joiden äidinkieli on ruotsi, ja tulee aina olemaankin.
Hyvin kommunikoidaan suomeksi ja välillä ruotsinkieliset kaverit taas kommunikoivat keskenään ruotsiksi...

Tässä maassa on kaksi äidinkieltä ollut tasan niin pitkään kun meistä jokainen on elänyt.

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: RC-kuvien laatukeskustelu
« Vastaus #50 : 17.02.12 - klo: 17.39 »


Tässä maassa on kaksi äidinkieltä ollut tasan niin pitkään kun meistä jokainen on elänyt.

Suomi on aika "uusi" kieli verrattuna täällä aiemmin puhuttuihin...
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: RC-kuvien laatukeskustelu
« Vastaus #51 : 17.02.12 - klo: 17.40 »
"Jotkut ovat tasa-arvoisempia kuin toiset" eli vähemmistöjen suosimista ei ole tarkoitus harjoittaa täällä. Jerzillähän on oma foorumi joten perustakoon sinne Svenska talande bättre folk -alueen jos näkee asian tarpeelliseksi, tänne ei ruotsinkielistä aluetta ole tulossa.

Joten selvyyden vuoksi foorumin virallinen kieli on suomi jos joku ei ole vielä huomannut  :police:

Poissa Sirkkeli

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: RC-kuvien laatukeskustelu
« Vastaus #52 : 17.02.12 - klo: 17.48 »
"Jotkut ovat tasa-arvoisempia kuin toiset" eli vähemmistöjen suosimista ei ole tarkoitus harjoittaa täällä. Jerzillähän on oma foorumi joten perustakoon sinne Svenska talande bättre folk -alueen jos näkee asian tarpeelliseksi, tänne ei ruotsinkielistä aluetta ole tulossa.

Joten selvyyden vuoksi foorumin virallinen kieli on suomi jos joku ei ole vielä huomannut  :police:

^tämä minukin postaukseni ajatus oli.

Onhan täällä aikoinaan puhuttu venättäkin, ja jotkut hurjat puhuu saamea vieläkin. Kai se täytyy alkaa molempia opiskelemaan niin voi heitellä suomenkielisille foorumeille jotain mitä suurin osa lukijoista ei ymmärrä.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: RC-kuvien laatukeskustelu
« Vastaus #53 : 17.02.12 - klo: 17.51 »


Tässä maassa on kaksi äidinkieltä ollut tasan niin pitkään kun meistä jokainen on elänyt.

Suomi on aika "uusi" kieli verrattuna täällä aiemmin puhuttuihin...

mitenkäs tuo liittyy tuohon mitä sanoin?

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: RC-kuvien laatukeskustelu
« Vastaus #54 : 17.02.12 - klo: 18.01 »
"Jotkut ovat tasa-arvoisempia kuin toiset" eli vähemmistöjen suosimista ei ole tarkoitus harjoittaa täällä. Jerzillähän on oma foorumi joten perustakoon sinne Svenska talande bättre folk -alueen jos näkee asian tarpeelliseksi, tänne ei ruotsinkielistä aluetta ole tulossa.

Joten selvyyden vuoksi foorumin virallinen kieli on suomi jos joku ei ole vielä huomannut  :police:

^tämä minukin postaukseni ajatus oli.

Onhan täällä aikoinaan puhuttu venättäkin, ja jotkut hurjat puhuu saamea vieläkin. Kai se täytyy alkaa molempia opiskelemaan niin voi heitellä suomenkielisille foorumeille jotain mitä suurin osa lukijoista ei ymmärrä.

pitäiskös tuo linjaus sitten laittaa foorumin sääntöihin???

Poissa Nicke

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: RC-kuvien laatukeskustelu
« Vastaus #55 : 17.02.12 - klo: 18.01 »
Kielenä täällä on suomi, joten jos et osaa sitä kirjoittaa niin voit mennä ruotsalaisille foorumeille.
"Jotkut ovat tasa-arvoisempia kuin toiset" eli vähemmistöjen suosimista ei ole tarkoitus harjoittaa täällä.

Aika rajua tekstiä ylläpitäjältä.

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: RC-kuvien laatukeskustelu
« Vastaus #56 : 17.02.12 - klo: 18.12 »
*HOKE*: Kaikki foorumin tekstit ovat suomeksi ja tänne rekisteröityminenkin on täysin suomenkielinen. Eikö tuo jo kerro että täällä on kielenä suomi? Toivottavasti meidän ei pidä mennä jenkkityyliseen ohjeistukseen missä on jokaikinen asia pakko vääntää rautalangasta, älä tunge kissaa mikroaaltouuniin jne...

Nicke: Olen perustanut tämän foorumin ja tämä on ollut 13 vuoden ajan suomenkielinen foorumi. Pitäisikö minun taipua tässä asiassa kun jerzi päätti trollata ruotsiksi kun arvostelee ensin muita kuvaustaidoista eikä osaa itse kirjoittaa suomea?

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: RC-kuvien laatukeskustelu
« Vastaus #57 : 17.02.12 - klo: 18.22 »
en minäkään halua tälle foorumille sanaakaan ruotsia, mutta tämä maa kun on kaksikielinen niin ei tuollatavoin voi kieltää ketään kirjoittamasta sitä toista kotimaista...
Ei mitenkään, ellei sitten säännöissä ole asiaan jokin ohjeistus.
En kyllä tiedä onko se vielä silloinkaan täysin lainmukaista, mutta ilman mitään sääntöviittausta vois kyseistä asiaa kutsua miksikälie kansalaisen perusoikeuksien loukkaamiseksi tai mitä tahansa vastaavaa.

Poissa Nicke

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: RC-kuvien laatukeskustelu
« Vastaus #58 : 17.02.12 - klo: 18.27 »
Nicke: Olen perustanut tämän foorumin ja tämä on ollut 13 vuoden ajan suomenkielinen foorumi. Pitäisikö minun taipua tässä asiassa kun jerzi päätti trollata ruotsiksi kun arvostelee ensin muita kuvaustaidoista eikä osaa itse kirjoittaa suomea?

Ei kai tässä kukaan ole niin tosissaan perustamassa ruotsinkielistä osiota tai keskustelemassa ruotsiksi, että ylläpidon tarvitsisi siihen puuttua.

Pisti vain silmään ylläpitäjän tapa tuoda mielipiteensä esille, tekstin takaata kurkkii selkeästi pieni kielirasisti  :wink:

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: RC-kuvien laatukeskustelu
« Vastaus #59 : 17.02.12 - klo: 18.32 »
Kyllä sitä pienemmästäkin kielirasistiksi tulee kun tuputetaan pakolla yläaste, lukio ja vielä virkamiesruotsikin  :tongue: