Kirjoittaja Aihe: Hitec 5945MG digiservo.. kysymyksiä.  (Luettu 2874 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa turtle

  • Veteraani
    • Profiili
Hitec 5945MG digiservo.. kysymyksiä.
« : 08.04.04 - klo: 01.37 »
Sain käytetyn e-maxxin mukana tuollaisen Hitecin 5945MG coreless digiservon...

Servo "vinkuu" lähes koko ajan äänekkäästi, onko tämä normaalia? Miten digiservo tulisi huoltaa? Servo tuntuisi kyllä toimivan suht. koht. normaalisti, mutta tuo jatkuva ulina viittaisi mielestäni siihen että joku siinä mättää... neuvoja?

Löytyisikö joltakulta pääkaupunkiseudulta kenties Hitecin digiservojen ohjelmointilaite, jotta voisin koittaa palauttaa servon "vakioasetukset" takaisin.

Kaikki digiservovinkit ovat tervetulleita.

Poissa Matias V

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Hitec 5945MG digiservo.. kysymyksiä.
« Vastaus #1 : 08.04.04 - klo: 09.01 »
Itse jouduin uusimaan oman servoni wanhasta hitecin 525mg:stä, KoPropon uusimpaan digiservoon. Itse ihmettelin kanssa tätä surinaa, mutta se on kuulemma täysin normaalia. Kyllä sen on huomannut, kun muut autot ovat paikallaan, niin nekin surisevat.

Turtle, kyllä se surina on normaalia.
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Poissa Mikko M

  • Veteraani
    • Profiili
Hitec 5945MG digiservo.. kysymyksiä.
« Vastaus #2 : 08.04.04 - klo: 10.22 »
mäkin oon ihmetellyt miks mun keilin digiservo surisee.
varmaan se on normaalia. liikutan ohjaimesta vähän rattia niin surina  loppuu.

Poissa turtle

  • Veteraani
    • Profiili
Hitec 5945MG digiservo.. kysymyksiä.
« Vastaus #3 : 08.04.04 - klo: 11.29 »
Tämä servo ei surise vaan "huutaa leipää" koko ajan... ei tarvitse edes olla kiinni autossa, riittää kun kytkee virran servoon.

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Hitec 5945MG digiservo.. kysymyksiä.
« Vastaus #4 : 08.04.04 - klo: 13.33 »
Joo, tuo yleinen surina johtuu jos renkaat eivät pääse kääntymään. Jos nosta keulan ylös ja käännät se häviää... Eli vauhdissa sitä ei kai kuulu...   :)

Poissa AQre

  • Jäsen
    • Profiili
Hitec 5945MG digiservo.. kysymyksiä.
« Vastaus #5 : 08.04.04 - klo: 21.40 »
Tuo servosta kuuluva tavan servoa korkeampi, vinkuna kuuluu asiaan. Korkeampi ääni johtuu ilmeisesti servomoottorin suuremmasta "päivitysnopeudesta". Mulla ja kaverillani on vastaavat uudet servot joissa tuo ääni kuuluu. Eli nou hätä.

Poissa turtle

  • Veteraani
    • Profiili
Hitec 5945MG digiservo.. kysymyksiä.
« Vastaus #6 : 11.04.04 - klo: 22.55 »
Varmistetaans nyt tämä vielä...

..eli ko. digiservo pitää aika pahaa ääntä, vaikkei se edes ole kiinni autossa ja vaikka se on lepotilassa(vastarin akku ja servo kiinni vastarissa, lähetin päällä)..

Ajoittain servon saa hetkeksi hiljaiseksi kun löysää servokotelon ruuvit löysemmälle ja vähän "tönii" servoa, mutta heti kun ensimmäisen kerran kääntää servoa, niin huuto palaa takaisin ja ei hiljene muuten kuin akun irroittamalla... ..aivan kuin se etsisi keskikohtaa koko ajan??