Kirjoittaja Aihe: Yokomo 870C projekti  (Luettu 8030 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa manez

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Yokomo 870C projekti
« : 26.02.12 - klo: 20.38 »
Sain innostuksen aloittaa entisöimään 1988 luvun sähkökrossia ja laitetaanpa tänne kuvia ja juttua eri vaiheista.
Eli lähtökohtana oli hieman kovia kokenut 1/10 4WD sähkökrossi Yokomo 870C vm1988.


Ensimmäinen vaihe oli tietysti purkaa kyseinen auto täysin osiiin ja tutkia mitä osia tarvitsee etsiä ja tilailla.

Ja tältä se alkuun näytti osissa ja likaisena:


Tässä alusta:



Diffien purku ja uudelleen kasaus:
Diffit tämän vm1988 autossa näyttää sisältä tällaisenta. Eli ns. kuuladiffit.


Sitten "keskidiffin" puhdistus ja uudelleen koonta.
Asetukseksi laitoin manuaalin mukaan Part-time automatic 4WD. Tämän tosiaan saa myös koottua Full-time 4WD asetuksella. Gear on 81T eli sama kuin vakio kokoonpanossa.


Seuraavaksi sitten aloitin auton kasauksen, kun kaikki diffit on uudelleen kasattu.
Bulkheadit puhdistettuna ja paikolleen asennettuna. Bulkhead materiaali on magnessium, eikä muovi niinkuin nykyään lähes kaikissa autoissa.


Tässä kuva rojektin työpisteestä ja kuvasta voi tarkka silmäisimmät havaita että osia riittää lähes kahteen samanlaiseen autoon:


Diffit löysivät oikeat paikkansa ja odottelee vetohihnojen asennusta. Ennen hihnojen asennusta piti kuitenkin katsoa niiden kunto tarkkaan läpi. Jonkun verraan kulumaa näytti olevan, mutta onneksi on muutama setti uusia pussissa.


Vinkkejä otetaan vastaan millä saan alustasta nuo liiman jäljet pois? Tässähän ei ole servolle kiinnitys tolppia vaan servo on tarkoitus kiinnittää servoteipillä.

Poissa manez

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Yokomo 870C projekti
« Vastaus #1 : 27.02.12 - klo: 07.55 »
Päivitetäänpäs vielä lisää kun homma etenee huimaa vauhtia ja kuvia on tullut otettua.
Eli hihnat asennettu, diffin yläosat asettui paikalleen ja samalla asentui takavakaajakin.
Iskaritornit laitoin alkuperäisyyttä noudattaen mallia hiilikuituiset. Tarjolla olisi ollut alumiiniset "tee se itse" mallia.
Aluminiset varmasti kestävemmät, mutta tällä ei varmaan raaski edes ajaa niin pidetään tämä manuaalin mukaisena.

Sitten onkin vuorossa tukivarsien asennus ja niitä löytyykin pussillinen. Parhaat (uudenveroiset) kuitenkin valittiin tähän käyttöön. Muutaman shimmi prikan joutui laittamaan että sain pienet välykset poistettua.

Seuraavana vuorossa oli CVD vetarien x 4 , magnessium hubien (etu ja taka) ja pyörien hexien asennus.
Kyllä aivan totta. Vaikka tämä on 1988 malli niin tässä on vakiona cvd vetarit ja magnessium hubit.
Hexat on Yokomon omaa mallia neliö.

Vs: Yokomo 870C projekti
« Vastaus #2 : 27.02.12 - klo: 10.14 »
servon kiinnitystä en oo ikinä tajunnu mut kyl se kovaa kyytii on ainaki kestäny pultit on ylensä aukeillu se oli mun ainoo ongelma tossa autossa
hpi e10 csd

Vs: Yokomo 870C projekti
« Vastaus #3 : 27.02.12 - klo: 10.16 »
hei muute iskareihin kannattaa laitta oikeet öljyt ja kannattaa laittaa ne orkkis jouset mitkä laitoin mukaan :grin:
hpi e10 csd

Poissa manez

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Yokomo 870C projekti
« Vastaus #4 : 27.02.12 - klo: 12.59 »
Eli tässä tämän auton aluiskarit. Ja näissä on tosiaan "palautusjousi". :grin:


Poissa manez

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Yokomo 870C projekti
« Vastaus #5 : 27.02.12 - klo: 19.48 »
Eipä ollut iskarien öljyämien ihan helppoa tähän malliin. Pienen painin jälkeen sain ne kuitenkin valmiiksi.
Jos jollakin on täällä kokemusta noista 80-90 luvulta niin vinkkejä oikeaan tekniikkaan otetaan vastaan.  :wink:
Iskari öljyksi valitsin Asson 25wt.
Tässä tämä alkaa jo muistuttaa kokonaista autoa ilman sähköjä, koria ja renkaita.