Kirjoittaja Aihe: Paypal ongelma "pending"  (Luettu 8369 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa murmeli

  • Tulokas
    • Profiili
Paypal ongelma "pending"
« : 02.03.12 - klo: 10.52 »
moi

Olisi tommonen otsikonmukainen ongelma paypalin kanssa.
Tilasin semmosesta nettikaupasta kuin importhobby tavaraa ja siitä on yli kuukausi. Maksoin paypalin kautta ja siellä on heti alusta asti näkynyt sen summan kohdalla statuksessa "pending" mistä on kysymys?

Jostain luin että paypal yrittää maksaa 29 päivän ajan ja sitten pitäis kauppa peruuntua automaattisesti, mutta siitä on yli jo tuon 29 päivää. Mitenkä pitäis toimia?

Sitten toisessa statuksessa lukee "placed" saman kauppasumman kohdalla.

onko rahoja mahdollista saada takaisin millään lailla?


Poissa Peku

  • Veteraani
    • Profiili
    • Large Scale Finland
Vs: Paypal ongelma "pending"
« Vastaus #1 : 02.03.12 - klo: 11.01 »
Kannattaa olla ensin yhteydessä tavaran myyjään ja PayPaliin ja kysellä molemmilta mistä on kysymys.
Olethan suorittanut sen "lopullisen" aktivoinnin PayPal-tiliisi? Tosin nyt en muista että pystyykö mitään
kauppoja mihinkään suuntaan tekemään ennen kuin tuon aktivoinnin on tehnyt. On nimittäin muutama vuosi
aikaa kun oman tilini otin käyttöön :grin:

Joskus odottelin yli kuukauden tavaraa saapuvaksi eikä näkynyt joten olin yhteydessä myyjään ja
PayPaliin ja asia selvisi. Rahat palautuivat muistaakseni 3-4:n viikon kuluessa.

E: Siistitty vähäsen...
« Viimeksi muokattu: 02.03.12 - klo: 14.51 kirjoittanut Peku »

Poissa murmeli

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Paypal ongelma "pending"
« Vastaus #2 : 02.03.12 - klo: 17.44 »
Olen ollutkin yhteydessä mutta kyseisen firman sähköposti ei ole käytössä ja puhelinnumeroon en ole viitsinyt soittaa, koska on kumminkin jossain thaimaassa. Ja paypaliin olen lähettänyt sähköpostia mutta sieltä ei ole tullut muuta vastausta kuin jokin maili jossa kerrotaan yleisempiin ongelmiin vastauksia. Ja mikään ei vastannut ainakaan tähän ongelmaan.

Ja aktivoin ohjeitten mukaan paypalin tilin.

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Paypal ongelma "pending"
« Vastaus #3 : 02.03.12 - klo: 18.04 »
Olen ollutkin yhteydessä mutta kyseisen firman sähköposti ei ole käytössä ja puhelinnumeroon en ole viitsinyt soittaa, koska on kumminkin jossain thaimaassa. Ja paypaliin olen lähettänyt sähköpostia mutta sieltä ei ole tullut muuta vastausta kuin jokin maili jossa kerrotaan yleisempiin ongelmiin vastauksia. Ja mikään ei vastannut ainakaan tähän ongelmaan.

Ja aktivoin ohjeitten mukaan paypalin tilin.

Jos lähetit rahasi malesiaan niin ne on luultavasti viety jo. Ainoa tapa saada rahat takasi on paypal tai luottokortin toimittaja. Epämääräiset kaupat on kyllä parhaita, luultavasti tuo puhelinnumero ei vie mihinkään jossei sähköpostikaan toimi.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa murmeli

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Paypal ongelma "pending"
« Vastaus #4 : 02.03.12 - klo: 18.13 »
Luottokorttia en käyttänyt. Siirsin suoraan paypaliin tililtäni rahaa  ja sitten maksoin sen nettikaupan kautta. Kumminkin kun käy siellä nettisivuilla kattomas niin niillä "muka" menee tilauksia ympäri maailmaa. Tiedä sitten minkälainen nettikauppa on. Kuinkahan sinne paypaliin sais oikein kunnolla yhteyden kun lähettävät vain jonkin vakioviestin?

Poissa samimake

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Paypal ongelma "pending"
« Vastaus #5 : 02.03.12 - klo: 19.36 »
Olen kerran joutunut paypaliin lähettämään sähköpostia, se linkki pitäisi löytyä alalaidasta "contact us" ja sen takaa aukeaa valinta send e-mail or call us, luonnollisesti valitse send e-mail ja sen jälkeen pitää valita mistä asiasta haluat kirjoitaa. Kannataa käyttää Google kääntäjää niin minäkin käytin kun sinne viestiä lähettelin.

Eikös maksu tietojen alla ole sama teksti:

Have a problem with this transaction? We strongly recommend that you get in touch directly with your seller to resolve this.

Otherwise, you can file a report in the Resolution Centre within 45 days of the transaction.

Eli voit raportoida paypalille ongelmasta.

En tiedä oliko tuosta apua, mutta saisinko kysyä samalla kuinka sitä rahaa pystyy siirtämään sinne paypaliin? En ole siihen Jaksanut perehtyä.
.......

Poissa Tonitop

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Paypal ongelma "pending"
« Vastaus #6 : 02.03.12 - klo: 20.10 »
Resoo vaan kehiin, ebaylla on tullu useinki huijareita vastaan ja joutunu siihen turvautuun. 45 päivää aikaa ja sen jälkeen voi sanoo rahoille moro. Rahat tulee takasi hitaasti mutta varmasti, jos myyjällä ei oo näyttää toimivaa seurantanumeroo niin sitten ne tulee ripeemmin.
Joskus tilasin 256gb tikun niin myyjä laitto kolikon kuoressa tuleen reson jälkeen niin että sai seurantanumeron, ja jouduin tietysti lähettää sen kolikon takasi että mulla oli näyttää seurantanumero ja sai kaupan purettua, eli ihan totaalinen huijari. Hävis siinä sen 8€ mitä makso kolikon lähetys kiinaan
Hongnor SCRT - Axial Wraith - Tamiya M03

Poissa samimake

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Paypal ongelma "pending"
« Vastaus #7 : 02.03.12 - klo: 20.28 »
Löytyi toinenkin keskustelu foorumi missä puhuttiin tosta import hobbysta, ei vaikuta kauhean luotettavalta: http://cs.finescale.com/FSMCS/forums/p/138598/1443797.aspx

Niin ja tässä kyseinen nettikauppa: http://www.importhobby.com/

Eli kannattaa raporttia laitta pqypaliin niin saat rahat takaisinkin. Itsellä on kerran mennyt yli 45 päivää cendirectin kanssa mutta he palauttivat rahat ebay tilille kun pyysin nätisti. Tosin piti lähettää maksu pyyntö paypalista heille sähköpostiin jolloin he pystyivät siirtämään rahat takaisin. Silloin sain sähköpostilla ohjeita.
.......

Poissa murmeli

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Paypal ongelma "pending"
« Vastaus #8 : 13.03.12 - klo: 17.49 »
Kovasti olen yrittänyt paypaliin olla yhteydessä tässä asiassa, mutta sieltäkin on vain sanottu,että pitäis olla yhteydessä myyjään. Mutta olen lähttänyt sähköpostia importhobbyyn, mutta tuloksetta. Taitaapi olla niin että rahat on menny menojansa.
Tällä hetkellä paypalissa näkyy statuksessa "Placed" ja ei oikein ole tullut paypalistakaan selville mitä sekin tarkoittaa. Kyselly olen.

Poissa kungfu

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Paypal ongelma "pending"
« Vastaus #9 : 03.07.13 - klo: 17.51 »
Hellurei.

Eli tilasin eilen ( 2.7-13 ) illalla kasin jälkeen 2 eri kiina putiikista kaikenlaista hilpetöörii
( kaikkien tuntema hobbyking ja ehkä vähemmän tunnettu asiatees.com )
ja hobbyking on tuossa "pending" tilassa eikä siin mitään mutta kun siinä perässä on "unpaid" !
asiatees ei ole ihan noilla kyseisillä sanoilla mutta tyyliltään samassa tilassa!


toi "unpaid" tila pistää vähän huolestuttaa,
vaikka isoa huolta ei varmaankaan vielä ole mutta molempien sivujen tilaus historiaa selaillessani
( olen siis molemmista putiikeista tilannut useamman kerran aiemminkin )
niin kaikissa on viimeistään seuraavana päivänä ennen puoltapäivää 3 tai 4 askeleessa,
eli kamat kerätty ja pakattu/odottaa postitusta!

molemmissa putiikeissa olen aiemmin maksanut suoraan visalla tai paypalin kautta,
eikä ole ollut mitään ongelmia!
nyt käytin molempiin paypallia!
paypallia käytin viimeksi n: 9kk sitten. onko väliä?
tili on kylläkin aktiivinen ja meilit tuli normaalisti tilausten jälkeen,
sekä kauppiailta että paypallilta!

mietin vain että onko paypallilla tai kauppiailla ollut jotain rahan siirto ongelmia?
tai ylipäätänsä  jonkinlaisia servon kaatumis ongelmia?
kävi myös mielessä että onko hongkongissa joku juhlapyhä meneillään,
jolloin mikään putiikki ei ole auki??

Kiitoksia vastauksista/keskusteluista ja sori kun tuli noin pitkä.


Poissa VAJ

  • Honkala GP
    • Profiili
    • Honkala GP
Vs: Paypal ongelma "pending"
« Vastaus #10 : 04.07.13 - klo: 08.45 »
Mulla oli kans Hobby Kingissä yhdessä tilauksessa statuksena tuo unpaid.
Laitoin meiliä Hobby Kingiin missä oli mukana koodi joka tulee Paypalin vahvistuksessa.
Seuraavana päivänä tuli vastaus Hobby Kingiltä että maksu on rekisteröity ja tilaus lähtee eteenpäin.
Välillä vaan menee joku Bitti poikittain ja homma klikkaa.
Tavara tuli sitten parissa viikossa kotiin.

Jos ei saa yhteyttä myyjään niin tuolta Paypalin sivuilta
Resolution Centerin alta löytyy täppä Dispute a Transaction
Siitä se sitten alkaa selviämään.

Poissa ampperi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Paypal ongelma "pending"
« Vastaus #11 : 04.07.13 - klo: 18.16 »
Ja maksatte miten tahansa, niin aina luottokortilla ulkomaille! Tällöin luottokortin myöntäjä auttaa ongelmatilanteissa ja jopa kärsii tappiot. Luottokortin saaminen ei pitäisi olla ongelma. Jos ei ole ikää, isi tai aiti voi auttaa...
JQ Products The Car Yellow Edition - Hobao Hyper 8.5 Pro - Kyosho MFR

Poissa risla

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Paypal ongelma "pending"
« Vastaus #12 : 04.07.13 - klo: 23.02 »
Ja maksatte miten tahansa, niin aina luottokortilla ulkomaille! Tällöin luottokortin myöntäjä auttaa ongelmatilanteissa ja jopa kärsii tappiot. Luottokortin saaminen ei pitäisi olla ongelma. Jos ei ole ikää, isi tai aiti voi auttaa...
meinaakko oikeesti noin että pankki maksaa sulle takas jos joku ei toimita tavaraa? kokemusta?faktaa?
ei ainakaan toimi suomessa.... eiköhän tuo paypal oo turvallisin maksutapa ulkomaille

Poissa ampperi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Paypal ongelma "pending"
« Vastaus #13 : 05.07.13 - klo: 01.03 »
http://news.cision.com/fi/havas-worldwide-helsinki/r/verkkomaksaminen-luottokortilla-on-turvallista,c439260


Ja siis paypalilla voi maksaa luottokortin kanssa kuten minä toimin... Tuplavarmistus...
JQ Products The Car Yellow Edition - Hobao Hyper 8.5 Pro - Kyosho MFR

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Paypal ongelma "pending"
« Vastaus #14 : 08.07.13 - klo: 00.09 »
Ja siis paypalilla voi maksaa luottokortin kanssa kuten minä toimin... Tuplavarmistus...

Onkohan se oikeasti tuplavarmistus? Pitäisi varmaan luottokorttifirmasta kysyä, että jos olen maksanut Luottokortilla Paypalillä ja ostanut kaupasta, joka petkuttaa minua, niin voinko valittaa luottokorttifirmaan?

Arvaisin, että en voi. Paypal ei ole petkuttanut minua, joten luottokorttiyhtiä ei peru paypalin rahasiirtoa. Olisiko jollakulla tästä kokemusta?
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa ampperi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Paypal ongelma "pending"
« Vastaus #15 : 10.07.13 - klo: 21.57 »
Tuo voi kyllä olla totta, ettei ole tuplatakuuta paypalin kautta. Voisi olla varmempaa maksaa suoraan luottokortilla...
JQ Products The Car Yellow Edition - Hobao Hyper 8.5 Pro - Kyosho MFR

Poissa kungfu

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Paypal ongelma "pending"
« Vastaus #16 : 31.07.13 - klo: 18.38 »
Mulla oli kans Hobby Kingissä yhdessä tilauksessa statuksena tuo unpaid.
Laitoin meiliä Hobby Kingiin missä oli mukana koodi joka tulee Paypalin vahvistuksessa.
Seuraavana päivänä tuli vastaus Hobby Kingiltä että maksu on rekisteröity ja tilaus lähtee eteenpäin.
Välillä vaan menee joku Bitti poikittain ja homma klikkaa.
Tavara tuli sitten parissa viikossa kotiin.

Jos ei saa yhteyttä myyjään niin tuolta Paypalin sivuilta
Resolution Centerin alta löytyy täppä Dispute a Transaction
Siitä se sitten alkaa selviämään.

Noniin tänään tuli kamat hobbykingiltä  :azn:
Kiitos " VAJ " hyvästä neuvosto!
Laitoin tosiaan viestii putiikkiin , 
tosin selvää SP osoitetta en löytänyt , joten en oo varma menikö meilit perille.
Mut LIVE chatissä sain myyjän kiinni reilu 30min odottelun jälkeen ,
ja siellä homma toimii!
Annoin kaverille tilaus koodin ja 10-15min päästä tilaus oli käsitelty!

2viikon odottelun jälkeen tilauksesta oli 2 tavaraa päässyt backorder tilaan ,
mut niitäkään ei tarvinnu ku pari päivää odottaa niin paketti oli paikallisessa postissa!
Tais tulla pieni hyvitys putiikin puolesta odottelusta!?
koska maksoin halvimman postimaksun , mut yllätykseks paketti tuli kotiin asti!