Kirjoittaja Aihe: M8 sarjasäännöt 2012  (Luettu 18557 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M8 sarjasäännöt 2012
« Vastaus #30 : 02.07.12 - klo: 11.42 »
Kuinka monta m8e olis viivalle tulossa noin rehellisesti.
Pitäkääs nyt tuon m8 tuollaisena nyt vaan.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Tuukka

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M8 sarjasäännöt 2012
« Vastaus #31 : 02.07.12 - klo: 12.15 »
Kyllähän asioita pitää kokeilla tai ainakin näitä ajatuspalloja heitellä, jotta tiedetään mitä porukat haluaa.

Jokainen tietää kuinka kortilla on Suomen suven viikonloput ja suomalaisnaisten miehenkaipuu juuri sinä viikonloppuna. Siksi näitä  kokeiluja on käytännössä pakko sijoittaa muiden kisojen yhteyteen.

Kyllä 2-päiväisessä kisassa voidaan kisapäivän pituutta pitää kurissa vaikka siten, että e8M luokan finaalit on M8 jälkeen. Mutta eihän tälläiset järjestelyt mitään ideaalisia ole.

Itse voisin sähkön sijaan ehdottaa nitro M8 "jokamiesluokkaa", jossa olisi määrätty halpa kone+pilli sekä ehkä se rengaskin. Ja samaan syssyyn vielä vakioiskaritkin, niin saadaan säpinää radalle.

Poissa andetee

  • PRCA
    • Profiili
Vs: M8 sarjasäännöt 2012
« Vastaus #32 : 03.07.12 - klo: 11.19 »
Kuinka monta m8e olis viivalle tulossa noin rehellisesti.
Pitäkääs nyt tuon m8 tuollaisena nyt vaan.
Jerzi

Nokian m8e-kisoissa oli 15 kuskia ilmoittautunut, joista paikalle taisi loppuen lopuksi tulla 13. Ihan ok kapinat saatiin aikaan. On totta, että kisapäivässä on tekemistä ihan vaan yhdellekin luokalle. En ole tutustunut polttiskisojen ajokaavioihin yms, joten en osaa sanoa, voiko sieltä jostain väleistä lohkaista esim 2 x 10 min "näytöskisa"-tyyliin patterikaseille. Jos tälläinen olisi mahdollista, niin olisihan se hyvä tilaisuus ajaa sisään tätä luokkaa. Kuinka montaa erilaista sarjaa Suomen kokoinen maa pystyy pystyy kannattelemaan, en tiedä? Jenkkilä ja britit nyt on sen takia huono vertaus, että siellä sitä populaa on paljon enemmän. SC:t on olleet hyvässä nousussa, joten uuden luokan saaminen mukaan on mahdollista.

Tässä nyt tuli suollettua suurinpiirtein samaa tahtia tekstiä näppikselle kuin mitä ajattelin. Yllä on siis ajatuksia puolesta ja vastaan. Loppukaneettina olkoon, että: "Haluan ajaa m8e-kisoja! Töissä lotraan kemikaalien kanssa tarpeeksi, joten ei nitroautoa minulle, ainakaan vielä  :azn:"

Kiitos ja anteeksi!  :tongue:

Edit: Unohtui se, että lisenssit taitaakin tulla tuossa ongelmaksi, jos ajetaan SM-kisojen yhteydessä... Kovin moni "kokeilija" tuskin haluaa maksella vielä jäsenyyttä (ellei ole) ja lisenssiä...
« Viimeksi muokattu: 03.07.12 - klo: 13.04 kirjoittanut andetee »
XRay XB4, Tekno SCT410.3, EB48.3

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M8 sarjasäännöt 2012
« Vastaus #33 : 03.07.12 - klo: 17.01 »
Kokeiijat joo.. no kokeilut kannattaa jättää sinne treeneihin, mutta jos kuitenkin muutamia "vakavasti" sähkökrossia ajavia löytyy joilla on lisenssitkin jos sellasen tarvii niin siinä voisi saada hyvänkin kisan aikaiseksi. Sellasia jamppoja jotka muutenkin käyvät ajamassa, kai niitä erällisen verran tästä maasta löytyy ekaan kertaan. Seuraavalla kerralla sitten taas vähän enemmän  :wink:
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa JTH_X

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: M8 sarjasäännöt 2012
« Vastaus #34 : 03.07.12 - klo: 17.40 »

Kaksi päiväsessä kisassahan 45 finaalin jälkeenhän voi ajaa ennen palkintojen jakoa näytösajona. Varsinaiseen kilpailuun ei kannata lähtiä sotkemaan kun päivät ovat muutenkin pitkät.

Näytösajon lisäarvosta en kyllä ossaa sanoa, tuoko se vaiko viekö.

M8 sarjaan kaivattaisiin enemmän kisoja kesän aikana, mutta kesä on lyhyt ja vähä luminen.

Poissa JQ

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • JQ Products
Vs: M8 sarjasäännöt 2012
« Vastaus #35 : 04.07.12 - klo: 12.50 »
Jos ajetaan 2 päiväisiä SM kisoja niin sekaan mahtuu ihan hyvin 2 erää sähköjä. Nythän ongelmana on että eriä on liian vähän, eli eräväli on liian lyhyt (tunti)

Turhaa siinä on pitää jotain taukoa että eräväli olisi sopivampi, silloin voisi ajattaa pari sähkö erää.
Ja ei siinä pitäisi olla mitään rajoituksia, ketkä saa ajaa. Ihan typerää. Eihän sekään ole reilua että minä olen ajanut enemmän kun joku muu, tai että lavanko on minun kotirata, tai Jyväskylä Siltasen kotirata. Ei sekään ole "reilua". Minulla on vielä oma automerkki, ei sekään ole reilua. Ihan typerää puhetta. Jos sähköluokka ajetaan, niin silloin kaikkien tulisi saada ajaa se. Ja tiedoksi, minä tuskin ajan sitä, jos joku olettaa että yritän saada itselleni lisää ajoaikaa. Sitä en tarvitse.
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: M8 sarjasäännöt 2012
« Vastaus #36 : 04.07.12 - klo: 13.06 »
Niin kauan kun kisat ajetaan kiinteillä radoilla, rata ei ole koskaan kaikille sama. Treenimäärät vaikuttaa jne.
Mutta kun asia käännetään toisinpäin, se toimii myös porkkanana paikallisille kuskeille kiitoksena kisojen järjestämisestä. Kotikisaa tuskin on monella enempää kuin kaksi kaudessa. Eli näin tilanne vain on eikä se siitä muutu ellei ajeta jotain hiekkakenttä kisoja.

Itse olen aiemminki maininnut ja sanon taas, mutta toivoisin näkeväni tilanteen, jossa ns. arvokisoja ajettaisiin myös noissa uusissa luokissa kuten M-8e ja SC tyyliin "kerrastapoikki SM", jolloin usealla ois mahdollisuus osallistua kisaan. SM-arvoa vaan on vaikea saada uusille luokille käsittääkseni. Tosiasia kuitenkin on, että kovimpia kuskeja ei saa paikalle, ennenkuin kisalla on jokin lisäarvo, SM-titteli tai jokin muu, mikä?

Eikä kisan tarvitsisi olla SM-kisa, kunhan sen arvoa sais jollain pönkitettyä niin, että muutkin kuin paikalliset olisivat paikalla.

Ajetaanhan rataluokissa yleisesti arvostetut kisat muina kuin EM tai MM kisoina (IIC, Snowbirds, ETS, LRP masters, DHI-CUP) jne.

Ongelmaksi muodostuu vain vapaiden viikonloppujen määrä.
« Viimeksi muokattu: 04.07.12 - klo: 13.20 kirjoittanut Vesa »
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa JTH_X

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: M8 sarjasäännöt 2012
« Vastaus #37 : 04.07.12 - klo: 13.43 »

Näillä harrastajamäärillä on kuitenkin tosia asia, että mitä enemmän luokkia sitä huonompi taso.

M8 sarjaan vois herätellä rinnalle kansallisen sarjan, jossa vois sitten ajaa M8 ja M8e omina luokkina tai sitten tehdä SM sarjasta 6 osakilpailun mittaisen kun ratoja saadaan tarvittava määrä.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M8 sarjasäännöt 2012
« Vastaus #38 : 04.07.12 - klo: 13.48 »
No jaa.. ei kai toi M8e ole keneltäkään pois vai onko?
Itse en kuitenkaan ajaisi nitro luokkaa edes kotiradalla, mutta sähköllä tulisin mukaan.

JQ:n kanssa helppo olla samaa mieltä.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Tuukka

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M8 sarjasäännöt 2012
« Vastaus #39 : 04.07.12 - klo: 13.53 »
JQ. Tämänvuotinen M8 SM ajetaan nykysäännöillä, joita ei muuteta noin vain, kun siltä tuntuu. Lähtökohtaisesti säännöt ovat sellaisenaan voimassa koko kauden, ainoastaan havaittuja epäkohtia muutetaan tarpeen mukaan. eM8 ajaminen nyt SM-kisan yhteydessä on mielestäni radikaali muutos M8 kisaamisen kannalta.

MUTTA. Ensi vuonna voidaan tehdä vaikka mitä, jos vain yhteistä halukkuutta löytyy.

Tulkaa muuten JKL kisojen yhteydessä puhumaan minulle mitä te tahdotte ensikaudesta.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M8 sarjasäännöt 2012
« Vastaus #40 : 04.07.12 - klo: 14.36 »
Tarkoittaako lehmäpaimen sitä ettei tämän
vuoden kisoista kannata enää puhua edes
koemielessä m8e suhteen? Eli Vantaan kisa
pitää siis unohtaa ja katsoa ensi vuoteen?
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: M8 sarjasäännöt 2012
« Vastaus #41 : 04.07.12 - klo: 14.40 »
Kuten kaikissa muissakin luokissa, edellisvuonna on sovittu ja lyöty lukkoon kalenteri ja säännöt.

Kaikki SM-kisoissa ajettavat lisäluokat vaativat AINA lisenssin. Ensi vuonna voi kaavailla uusia juttuja, JOS tekihjämiehet ovat ajoissa liikenteessä, eli heti kesän jälkeen sääntöehdotukset tehtynä uutta sääntökirjaa varten. Loka-marraskuussa muistaakseni tehdään seuraavan kauden säännöt SM-luokkien osalta sääntökirjaan, mikäli muutoksia halutaan.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa Tuukka

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M8 sarjasäännöt 2012
« Vastaus #42 : 04.07.12 - klo: 15.09 »
Gt warrior. Siellä on jo kisakutsu Lavankoon. He eivät ole näemmä käyttäneet sääntöjen suomaa mahdollisuutta ajaa erikoisfinaalissa eM8 autoja.

Poissa Poinas2

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • WEBSTORE
Vs: M8 sarjasäännöt 2012
« Vastaus #43 : 04.07.12 - klo: 15.34 »
Kaikki SM-kisoissa ajettavat lisäluokat vaativat AINA lisenssin. Ensi vuonna voi kaavailla uusia juttuja, JOS tekihjämiehet ovat ajoissa liikenteessä, eli heti kesän jälkeen sääntöehdotukset tehtynä uutta sääntökirjaa varten. Loka-marraskuussa muistaakseni tehdään seuraavan kauden säännöt SM-luokkien osalta sääntökirjaan, mikäli muutoksia halutaan.

Ehkä tässä voisi katsoa pidemmälle kuin se perinteinen skooppi. Fakta on, että sähkökasi menee siinä missä M8. Ainoa mitä ylipäätään tässä vaiheessa kannattaa rajata on kennomäärä ja laittaa minimipaino ja rajata kaupallisia konversioita lukuunottamatta pois kaikki ropelipäitten härvelit (tämä ihan puhtaasti sen takia ettei sinne raijata jotain savukoneita tai muita äpöstyksiä -> helpottaa hommaa huomattavasti. Kaikkia ei voi miellyttää eikä mun mielestä tässä tarvikkaan). EM rajaukseen löytyy maailmalta valmis toimiva esimerkki. Tällä lähestymistavalla niitä tekijämiehiä ja kisaajiakin saataisiin paikalle katsomaan tuleeko tästä luokasta ensikesänä mitään. Remun sanoin sen pitää olla tarpeeksi yksinkertaista että jengi tajuu  :cool:
EA-Import Oy Webstore: www.eaimport.net
ALPHA Plus - BETA - BULLIT - TeamDurango - PIRANHA Fuel - M2C - TRESREY - KyPOM - H-Energy - REDS - RevolutionRcDesign - ThunderInnovation - Yaiba

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: M8 sarjasäännöt 2012
« Vastaus #44 : 04.07.12 - klo: 15.46 »
Tais mennä mun pointti nyt ohi - SM-kisoissa on myös muissa oheisluokissa ajavilla oltava lisenssi, joka käsittääkseni on useimmille uusille tulijoille se kompastuskivi.

Tuohon ei muutosta saa varmasti vaikka haluaisikin....
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M8 sarjasäännöt 2012
« Vastaus #45 : 04.07.12 - klo: 16.22 »
Gt warrior. Siellä on jo kisakutsu Lavankoon. He eivät ole näemmä käyttäneet sääntöjen suomaa mahdollisuutta ajaa erikoisfinaalissa eM8 autoja.

Joo no ei ehditty kai olee asian kanssa riittävän ajoissa, onhan kisaan enää 3 vkoa.
Mutta eipä ennen kutsua ainakaan mulla ollut käsitystä edes kenelle puhua. Korvenmaalle laitoin YV:tä heti kun näin kutsun.

Minä en tässä ns. kylähulluksi rupea, mutta jos jotkut jaksavat ottaa M8e asiakseen ensi kautta ajatellen niin hyvä. Mukana ajamassa pyrin olemaan toki. Ja Lavangossa pyörii ajot ke ja su iltaisin ainakin, tosin ei meitä aktiivisia monta ole, näkisin hyvin mielelläni muutaman ukon lisää ja jonkun oikein kovankin kuskin keulamieheksi, vaikka JQ omalla merkillään tjsp.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: M8 sarjasäännöt 2012
« Vastaus #46 : 04.07.12 - klo: 16.59 »
Lainaus

Minä en tässä ns. kylähulluksi rupea, mutta jos jotkut jaksavat ottaa M8e asiakseen ensi kautta ajatellen niin hyvä. Mukana ajamassa pyrin olemaan toki

Juuri tuota asennetta tarkoitan yleisellä tasolla, koska se on ihan liian yleistä, ne tekijämiehet on aika vähissä, valmiiseen pöytään tulijoita riittää. Käsien levittelyllä ei asiat etene valitettavasti. Oma-aloitteisuus on aika vähissä, netissä on helppo huudella. Tekoja kaivataan jos asioita halutaan edistää.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M8 sarjasäännöt 2012
« Vastaus #47 : 04.07.12 - klo: 20.43 »
Lainaus

Minä en tässä ns. kylähulluksi rupea, mutta jos jotkut jaksavat ottaa M8e asiakseen ensi kautta ajatellen niin hyvä. Mukana ajamassa pyrin olemaan toki

Juuri tuota asennetta tarkoitan yleisellä tasolla, koska se on ihan liian yleistä, ne tekijämiehet on aika vähissä, valmiiseen pöytään tulijoita riittää. Käsien levittelyllä ei asiat etene valitettavasti. Oma-aloitteisuus on aika vähissä, netissä on helppo huudella. Tekoja kaivataan jos asioita halutaan edistää.

Mi laik.
jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M8 sarjasäännöt 2012
« Vastaus #48 : 04.07.12 - klo: 21.50 »
No en usko että kukaan haluaa mun vetävän kyseistä luokaa. Ja olen myös rehellinen enkä maalaile taivaanrantoja eli tuskin aika siihen riittäisikään tässä elämäntilanteessa.

Valmiiseen pöytään tulen mielelläni  :grin:
Plus että euroja poltetaan kohtuullisesti tätä opetellassa ja kun/jos joku kaipaa neuvoja niin aika hyvä käsitys alkaa olee siitä mitä toimii ja mikä ei. Joten know-how:ta ainakin löytyy vaikka luokkaa ei vedettäisikään  :wink: Kysyä siis saa.

Se mitä tänään vaihdettiin lyhyesti sanaa radalla, niin patterikasit varmasti ovat tulevaisuutta, aika ei ehkä kuitenkaan ole vielä. Ja mm. hyvä ydinryhmähän meillä jo nyt on kasassa, tosin aika pieni vielä (3 hlöä Vantaalla). 10 vuotta sitten asiaa ei oikeestaan voinut edes kuvitella joten paljon on tapahtunut R/C scenessä vuosien aikana.

BTW- yksi kaveri lapsineen sattui autojen putsauspaikalle, olivat tulossa sähkisradalta. Herrasmiehen nimi ei tullut puheissa esille, mutta oli ajanut menneisyydessä Cronolla polttiskrossia kun Kyosho oli vasta tuloillaan (oletan 90-luvun alkupuolta siis). Häntä kovasti kiinnosti patterikasi ja kertoi sellaista ajatelleensa; polttiksia kun ei kuulemma tule enää hellasärön välttämiseksi, jonka ymmärrän hyvin. Tästä tarinoinnista siis vedettäköön johtopäätöksiä että tilaus on olemassa kunhan hieman odotellaan vielä.

pari lisäplussaa
+ ei tarvii mekkaria
+ samalla autolla voi harjoitella myös talvella sisällä
(+ korvat ei soi vanhalla iällä illan päätteeksi)
« Viimeksi muokattu: 04.07.12 - klo: 22.16 kirjoittanut GT Warrior »
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M8 sarjasäännöt 2012
« Vastaus #49 : 04.07.12 - klo: 21.56 »
Kaikki SM-kisoissa ajettavat lisäluokat vaativat AINA lisenssin. Ensi vuonna voi kaavailla uusia juttuja, JOS tekihjämiehet ovat ajoissa liikenteessä, eli heti kesän jälkeen sääntöehdotukset tehtynä uutta sääntökirjaa varten. Loka-marraskuussa muistaakseni tehdään seuraavan kauden säännöt SM-luokkien osalta sääntökirjaan, mikäli muutoksia halutaan.

Ehkä tässä voisi katsoa pidemmälle kuin se perinteinen skooppi. Fakta on, että sähkökasi menee siinä missä M8. Ainoa mitä ylipäätään tässä vaiheessa kannattaa rajata on kennomäärä ja laittaa minimipaino ja rajata kaupallisia konversioita lukuunottamatta pois kaikki ropelipäitten härvelit (tämä ihan puhtaasti sen takia ettei sinne raijata jotain savukoneita tai muita äpöstyksiä -> helpottaa hommaa huomattavasti. Kaikkia ei voi miellyttää eikä mun mielestä tässä tarvikkaan). EM rajaukseen löytyy maailmalta valmis toimiva esimerkki. Tällä lähestymistavalla niitä tekijämiehiä ja kisaajiakin saataisiin paikalle katsomaan tuleeko tästä luokasta ensikesänä mitään. Remun sanoin sen pitää olla tarpeeksi yksinkertaista että jengi tajuu  :cool:

Mitä tarkoitat kaupallisilla konversioilla? Vain autovalmistajan E-mallit kelpaavat?
Pitääkö olla akkukotelo, moottoripukki, moottori, akku ja muut ostettu samasta kaupasta?
Vai voiko moottoripukin ja akkukotelon, jotka ovat yksinkertaisia osia, tehdä itse?
Nyt taitaisi suurin osa porukasta jäädä ulos jos tälle linjalle lähdetään.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M8 sarjasäännöt 2012
« Vastaus #50 : 04.07.12 - klo: 22.04 »
Totta; olis aika typerä sääntö rajata omat konversiot pois. Toki osat pitää olla autossa tehty siten ettei niihin pääse nostaja vahingoittamaan itseään, kuten PA-säännöissä yleisesti ottaen lukee (jos oikein muistan).

Minimipaino 3500gr (heitto) ja akut 4S. Buggyn mitat muuten.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa andetee

  • PRCA
    • Profiili
Vs: M8 sarjasäännöt 2012
« Vastaus #51 : 04.07.12 - klo: 23.41 »
Totta; olis aika typerä sääntö rajata omat konversiot pois. Toki osat pitää olla autossa tehty siten ettei niihin pääse nostaja vahingoittamaan itseään, kuten PA-säännöissä yleisesti ottaen lukee (jos oikein muistan).

Minimipaino 3500gr (heitto) ja akut 4S. Buggyn mitat muuten.

Noilla vois mennä, painoraja taitaa olla ROARin mukaan 3200 gr. Anyway, turha näistä mitoista yms kalistella sapeleita vielä tässä vaiheessa, kun se "kylähullu" puuttuu. Meitä oli pieni ryhmä Nokialle niitä kisoja järkkäämässä ja ei se mikään älytön homma ollut. Porukassa jos tekee, niin hommia on vähemmän per pää. Tosin, jonkun pitää olla se, joka ottaa vastuun ja pitää hommat näpeissään. Sellaisen henkilön on varmaankin hyvä olla kokenut kaveri. Itseäni ko. sarja kiinnostaa kovasti, m8e on ehdottomasti hauskin auto, jota olen ajanut! Jos tämä nyt ketään auttaa, niin "järjestelytoimikuntaan" lähden mieluusti mukaan, mut se yhteyshlö/pomo saa kyllä olla joku muu. Vielä kun kroppa pelaa, niin urheilut on kuitenkin listalla nro 1  :grin:

Ai niin, sellainen tuli tässä vielä mieleen kaverin kanssa keskustelusta, että patterikasit kun syö noita akkuja aika urakalla, niin ajopaikalla olis hyvä olla kunnon sähköt latailuja varten. Tuskin on järkevää kantaa kisaan mukaan esim kuuteen erään 2x2s akkupaketit. Vai latailisko porukka sitten 1:1-autoistaan... Mitkä radat sitten tähän oikein soveltuu, kun kymppikrossirataa ei viittis "heavy bombereilla" tuhota?
XRay XB4, Tekno SCT410.3, EB48.3

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: M8 sarjasäännöt 2012
« Vastaus #52 : 04.07.12 - klo: 23.48 »
Ai niin, sellainen tuli tässä vielä mieleen kaverin kanssa keskustelusta, että patterikasit kun syö noita akkuja aika urakalla, niin ajopaikalla olis hyvä olla kunnon sähköt latailuja varten. Tuskin on järkevää kantaa kisaan mukaan esim kuuteen erään 2x2s akkupaketit. Vai latailisko porukka sitten 1:1-autoistaan... Mitkä radat sitten tähän oikein soveltuu, kun kymppikrossirataa ei viittis "heavy bombereilla" tuhota?
Kyllähän tuota 240V löytyy seinästä suurimassa osassa paikoissa? Ja ei tuo 2x2s lataaminen mikään ihme juttu ole nykypäivän latureilla.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M8 sarjasäännöt 2012
« Vastaus #53 : 04.07.12 - klo: 23.57 »
Onko goos riittävän kylähullu?
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: M8 sarjasäännöt 2012
« Vastaus #54 : 04.07.12 - klo: 23.59 »
Ai niin, sellainen tuli tässä vielä mieleen kaverin kanssa keskustelusta, että patterikasit kun syö noita akkuja aika urakalla, niin ajopaikalla olis hyvä olla kunnon sähköt latailuja varten. Tuskin on järkevää kantaa kisaan mukaan esim kuuteen erään 2x2s akkupaketit. Vai latailisko porukka sitten 1:1-autoistaan... Mitkä radat sitten tähän oikein soveltuu, kun kymppikrossirataa ei viittis "heavy bombereilla" tuhota?

Täällähän puhutaan M8 luokan sarjasäännöistä.

Kyllä se on ihan vaatimus SM kisoissa että sähköt löytyy.

Mitkä radat tähän nyt sitten soveltuis... No just nimenomaan ne radat mitkä tähän topikkiin liittyy, eli ihan kunnon M8 radat jotka soveltuvat SM kisojen järjestämiseen.

Poissa andetee

  • PRCA
    • Profiili
Vs: M8 sarjasäännöt 2012
« Vastaus #55 : 05.07.12 - klo: 09.46 »
Ai niin, sellainen tuli tässä vielä mieleen kaverin kanssa keskustelusta, että patterikasit kun syö noita akkuja aika urakalla, niin ajopaikalla olis hyvä olla kunnon sähköt latailuja varten. Tuskin on järkevää kantaa kisaan mukaan esim kuuteen erään 2x2s akkupaketit. Vai latailisko porukka sitten 1:1-autoistaan... Mitkä radat sitten tähän oikein soveltuu, kun kymppikrossirataa ei viittis "heavy bombereilla" tuhota?
Kyllähän tuota 240V löytyy seinästä suurimassa osassa paikoissa? Ja ei tuo 2x2s lataaminen mikään ihme juttu ole nykypäivän latureilla.

Joo, kyllähän niitä akkuja lataa nykyään vaikka neljää yhtä aikaa (tai kahdeksaa, jos rakentelee vielä sarja- tai rinnankytkentäkaapelit  :azn: Lähinnä tää ajatus nousi siitä, että Tampereen radalla se ei onnistu, kun ei oo kunnon sähköjä. Ja tähän asiaan taas Hoke vastasi aika osuvasti, sillä Tampereen radalla ei kai ole enää ihan hetkeen sm-kisoja ajettu. Uudella radalla varmaan sitten joskus...

Ehkä muutenkin tästä m8e-jutusta kannattais jatkaa sen omassa topikissa?
XRay XB4, Tekno SCT410.3, EB48.3

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M8 sarjasäännöt 2012
« Vastaus #56 : 05.07.12 - klo: 10.16 »
No eikö tämä ole aivan oikea paikka keskustelulle
jotta saadaan polttis ja SM näkökulmaa mukaan.
Ei tämä yksinään omassa lokerossa edisty ja
samoista autoistahan tässä käytännössä puhutaan.
Tuukankin pojan kanssa ajettiin samoja läppejä
eilen, joka varmaan osoittaa autojen potentiaalin?
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M8 sarjasäännöt 2012
« Vastaus #57 : 05.07.12 - klo: 10.41 »
Ruuvatkaa sääntöjä ens vuodeks niin että noi patteriautot saa ajaa polttisten seassa. Vaihtakoot sit akkuja tarpeen mukaan jne. Sit kukin saa ajaa millä käyttövoimalla haluaa! Ei tarvii järjestää eri kisoja, E autot menis siellä seassa.
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa andetee

  • PRCA
    • Profiili
Vs: M8 sarjasäännöt 2012
« Vastaus #58 : 05.07.12 - klo: 10.45 »
No eikö tämä ole aivan oikea paikka keskustelulle
jotta saadaan polttis ja SM näkökulmaa mukaan.
Ei tämä yksinään omassa lokerossa edisty ja
samoista autoistahan tässä käytännössä puhutaan.
Tuukankin pojan kanssa ajettiin samoja läppejä
eilen, joka varmaan osoittaa autojen potentiaalin?

Voit olla kyllä oikeassa, yhteen ne kuuluu, ainakin tässä tapauksessa. Ehkä muhun on vaan tarttunut tää rc10:ssä muuten vallitseva "sille on jo tuo oma ketju"-mentaliteetti liiankin hyvin :police:
XRay XB4, Tekno SCT410.3, EB48.3

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: M8 sarjasäännöt 2012
« Vastaus #59 : 05.07.12 - klo: 10.51 »
Oma mielipide on se että ihan turha puhua siitä että m8e:t olis sm kisoissa sivuluokkana tai muuten jotenki sm kisoihin liittyen, ennenkuin niillä on selkeesti toimivaa kerhotoimintaa.

Eli jos joskus halutaan että m8e on tässä keskustelussa mukana niin hopihopi kehittelemään kerhoskaboja, että harrastajamäärät saadaan isommaksi kuin 1-2 henkilöä vantaan radalla.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook