Kirjoittaja Aihe: QRC Monsterit  (Luettu 17577 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
QRC Monsterit
« Vastaus #120 : 04.06.05 - klo: 19.20 »
Lainaus käyttäjältä: "Speeder"
Kiitos kaikille paljon vastauksista ja etenkin hountille!
Päätimme isän kanssa että emme rupea tuota väljää ja loppuun kulutettua pikku rutkua turhaan korjailemaan vaan ostamme siihen uuden moottorin!  :wink:

Mutta nyt laitoin motin syrjään ja aloin muuta autoa puhdistelemaan.
Nyt tein tollaiseen pikku kippoon oikeen "TAPPO LITKUN"  :lol: jolla ainakin ekasta testipalasta lähti kaikki liat pois. (litkussa kaikkia puhdistukseen liittyviä aineita + extraa tungettu koko kippo täyteen esim. tärpättiä, auton tekstiili pintojen puhdistus ainetta ja paljon muuta!)  :lol:


Kiitos kiitos.
Hyvä jos löysit kunnon sekoituksen mömmöä, millä irtoaa kaikki. Viitsitko huviksesi kokeilla irtoaako diffiöljy diffirattaista/diffin sisältä.
Saattaa myöskin olla että osa "tappolitkuun" tungetuista tavaroista "kumoaa" toisensa esim. veden pintajännityksen pienentämiseen perustuvat ja spriihin turvautuvat jutskat, tosin nyt olen vielä enemmän lauantai fiiliksissä mitä eilen olin perjantaifiiliksissä, että saattaa olla että lyö vähän isopyörä tyhjää.

Diffiöljyyn ei tehoa edes rasvanpoistoaine. Vesipaine + hiustenkuivain todettu hyväksi, mutta silti joutuu pumpulipuikolla putsaamaan pientä möhnää pois diffistä. (en muuten ole näin tarkkaan putsannut, mutta superin diffiin oli päässyt jotain ylimääräistä, ja diffiöljy oli "liimannut" skeidan pitkin rattaita jne. ja tappelin pari tuntia per diffi että sain ne puhtaiksi. (opetuksena: älä jätä avonaisia diffejä pöydälle!)

Koneeksi varmaan suosittelisin tuota Infinity .18 RTR:ää, sitten täytyy kyllä koko auto olla kuulalaakeroitu, ja QRC systeemi olla erillisellä servolla, ettei vähänkään vauhdissa tule lykättyä pakkia/vetoa päälle. (tämä vain oma mielipiteeni, koska en haluaisi olla uusimassa QRC:n rattaita kovin usein)
Moottoripukit joutuu kanssa hommaamaan, pitäisi löytyä pienellä metsästyksellä, riippuu missä kohtaa on alkuperäisessä pohjalevyssä reiät, minultakin saattaisi saada liki ilmaiseksi tuollaiset HPI:n pukit http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXN373&P=7, tosin vaatii 99% todennäköisyydellä poraamista pohjalevyyn, eli suosittelen ostamaan jostain sopuhintaan Kyoshon moottoripukit. Vauhtipyörä/ muut kilkkeet sopii pienellä sovituksella, jos ei, niin allekirjoittaneelta löytyy HPI:n vauhtipyörä. http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXM759&P=7
Mutta mitä todennäköisimmin saat tuon vakion vauhtipyörän yms muut kilkkeet sopimaan.

Vaikka koko auto olisi kuulalaakeroitu, noin pitkän seisomisen jälkeen suosittelen uusimaan tai ainakin tarkastamaan kaikki laakerit. Tuo syö varmaankin 5*10*3mm laakereita ja diffit ja QRC-tsydeemi syö  8*14*3mm laakereita. (nämä ovat täysin veikkauksia, kannattaa ehdottomasti tarkastaa ennen tilaamista)

 - Hount

Poissa hanzu12

  • Veteraani
    • Profiili
QRC Monsterit
« Vastaus #121 : 04.06.05 - klo: 19.25 »
Hpi t-15 kone on ihan kelpo moottori. Alustaan pitää porata 2kpl reikiä ei oo vaikea, pukkia ei tarvi. Tehot riittää hyvin tohon autoon ja koneen hinta laatu suhde on mun mielestä kohdallan. Mulla on toi kone juuri kyseisessä autossa  ja moottori on helppo säätää ja pysyy kyllä käynnissä.

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
QRC Monsterit
« Vastaus #122 : 04.06.05 - klo: 19.32 »
Lainaus käyttäjältä: "hanzu12"
Hpi t-15 kone on ihan kelpo moottori. Alustaan pitää porata 2kpl reikiä ei oo vaikea, pukkia ei tarvi. Tehot riittää hyvin tohon autoon ja koneen hinta laatu suhde on mun mielestä kohdallan. Mulla on toi kone juuri kyseisessä autossa  ja moottori on helppo säätää ja pysyy kyllä käynnissä.


Joo, toi kone (HPI Nitro Star T-15) oli mullakin superissa, ja tosiaankin 2 reikää on jo valmiiksi kohdalllaan, 2 reikää tarvitsee vain lisää. Harmi vaan että asfalttipöly söi tuon minun koneen heti... Ehdin 5 tankillista sisäänajon jälkeen päristellä, kun ilmanputsari irtosi kesken ajon. (amaröörimäistä haparointia)

En oikein hyvää kuvaa ehtinyt saamaan tuosta koneesta, säädöt oli vielä vähän hakusessa yms. mutta jo pelkästään hinnan puolesta suosittelen tuota Infinityä. Ja tarkemmin koneen kuvaa katseltuani vaikuttaisi vauhtipyörän kiinnity suht samanlaiselta kuin GS15R:ssä, ja varmaankin GS11R:ssä eli sitäkin suuremmalla syyllä pitäisi vauhtipyörän sopia heittämällä.

Kannattaa toki odottaa että joku molempia koneita kokeillut sanoo mielipiteensä, molemmissa on omat hyvät puolensa, ja huonoja puolia en ehtinyt HPI:stä löytämään, Infinitystä en voi sanoa mitään, kun en ole IRL sellaista nähnytkään.
(ainiin, HPI:n T-15 koneeseen löytyy allekirjoittaneelta kaikki osat sylinteriputkea/mätnää, kiertokankea, takalaakeria ja kiertokankea lukuunottamatta suht hyvässä kunnossa. Ja sivupuhalteiseen koneeseen löytyy "virialkukäyrä"  http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXV537&P=7 viilattuna. (alkup reikä alkupäässä liian pieni)

 - Hount

Poissa Speeder

  • Veteraani
    • Profiili
QRC Monsterit
« Vastaus #123 : 04.06.05 - klo: 19.40 »
Lainaus käyttäjältä: "hanzu12"
Hpi t-15 kone on ihan kelpo moottori. Alustaan pitää porata 2kpl reikiä ei oo vaikea, pukkia ei tarvi. Tehot riittää hyvin tohon autoon ja koneen hinta laatu suhde on mun mielestä kohdallan. Mulla on toi kone juuri kyseisessä autossa  ja moottori on helppo säätää ja pysyy kyllä käynnissä.

No onko mitään hajuja huipuista? Kun olen nyt tottunut jo hyperin tehoihin niin saatta olla pettymys jos se kulkeekin vain jotai esim. 40kmh... :|

Poissa plissken_s

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
QRC Monsterit
« Vastaus #124 : 04.06.05 - klo: 19.52 »
*OT*

Kokeile Hount seuraavan kerran putsata niitä diffin rattaita ihan tärpätillä ja hammasharjalla. Hyvin on mulla ainakin toiminut. Olettaen tietenkin että käytät niissä silikoniöljyjä..

*OT*
Kyosho - Futaba - Novarossi

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
QRC Monsterit
« Vastaus #125 : 04.06.05 - klo: 22.26 »
jos sitä kuulalaakerointia ajattelee niin autoon menee:
-7 kpl 5x10x4 kuulalaakereita QRC-vaihteistoon
-8 kpl 5x10x4 kuulalaakereita pyörien ripustuksiin (2 per ripustus)
-4 kpl 5x10x4 kuulalaakereita diffeihin (2 per diffi)
-4 kpl 8x14x4 kuulalaakereita diffeihin (2 per diffi)
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa Speeder

  • Veteraani
    • Profiili
QRC Monsterit
« Vastaus #126 : 04.06.05 - klo: 22.40 »
No miten toi LRP:n 15 kone tuolta power racingistä, mitään virkaa noihin muihin verrattuna? Hintakin on kohtuullinen 100€ (halvempi ku hpi t-15 kait)

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
QRC Monsterit
« Vastaus #127 : 04.06.05 - klo: 23.15 »
Näytti ainakin mun mielestä ihan hyvältä motilta :) tos on vielä 1,2 heppaa.Kyllä se varmaan toimii hyvin.
- Tapsa

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
QRC Monsterit
« Vastaus #128 : 04.06.05 - klo: 23.41 »
toi infinityn on 65€ ja yhen lähteen mukaan 1,39hp
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa Speeder

  • Veteraani
    • Profiili
QRC Monsterit
« Vastaus #129 : 05.06.05 - klo: 00.51 »
Lainaus käyttäjältä: "Jabe"
toi infinityn on 65€ ja yhen lähteen mukaan 1,39hp

Oon kuullu jotai juttua noitten säädöistä et joskus on unelma ja joskus on kui p*ska...  :?
Mut emmä tiiä , katon sit joskus ku on se aika koittanu...

Poissa Kukkuu^

  • Tulokas
    • Profiili
QRC Monsterit
« Vastaus #130 : 05.06.05 - klo: 21.43 »
Jätkät jätkät! Kannattaako ostaa 12/15 kokoluokan koneisiin viritunihäröpilli osia, ja yli päänsä korvata 12 kokoista konetta 15 kokoluokan koneella. Ostin bajaan 21 infernon vakio koneen, ja oon tehoihin ja kulkuun tyytyväinen(melkein :roll: ). Osia alustasta alkaa kyllä hajota hyvää kyytiä, mutta nekin on johtunut omista mokista. Asennus oli helppo, koska koneessa oli takana samat kiinnitykset kun vanhassa baja btl:ssä mutta eteen joutu poraan uudet reijät. Kaasu servo ja tankki vaihtoivat paikkaa. Pakkia en jaksanut alkaa säveltämään. Startin toteutin akkuporakoneella, koska kyoshon laadukas naru startti oli sökö. Olen ajanut n.10 tankillista ja vetoakseli joka tulee qrc taka diffiin on jo sökö, mutta niitähän saa kaupasta. Koneelle tuli hintaa että sain auton keulimaan paljon alle 100€!
Baja btl med .21 motti keulii...

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
QRC Monsterit
« Vastaus #131 : 06.06.05 - klo: 10.48 »
Gigakin on QRC monsteri joten laitan vähän kuvaa päätöksessä olevasta projektista!





Poissa jeejee

  • Veteraani
    • Profiili
QRC Monsterit
« Vastaus #132 : 06.06.05 - klo: 11.27 »
Voivoivoi moottorin kiinnityksen kyysiokolo on ruosteessa.  :mrgreen: Toi on hyvä kun kytkinkelloa myöten koteloitu mutta kuumeneeko toi kello paljon kun ei oo jäähdytystä? Saako videoo miten liikkuu samurailla?
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
QRC Monsterit
« Vastaus #133 : 06.06.05 - klo: 11.45 »
Lainaus käyttäjältä: "jeejee"
Voivoivoi moottorin kiinnityksen kyysiokolo on ruosteessa.  :mrgreen: Toi on hyvä kun kytkinkelloa myöten koteloitu mutta kuumeneeko toi kello paljon kun ei oo jäähdytystä? Saako videoo miten liikkuu samurailla?

No ne ruostuu :P

Tosiaan kaikki voiman siirto on koteloitu todella hyviN!
Ei se kello kuumene jos kytkin ei luista.
Vielä ei ole videoa mutta eiköhän tällä viikolla jossain välissä!  :)

Mika R

  • Vieras
QRC Monsterit
« Vastaus #134 : 06.06.05 - klo: 12.39 »
On muuten komee ja taitaa olla TigerDrivetkin asennettuna.
Erittäin hieno peli vaikka en monsu fani millään tavoin olekaan.

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
QRC Monsterit
« Vastaus #135 : 06.06.05 - klo: 12.44 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
On muuten komee ja taitaa olla TigerDrivetkin asennettuna.
Erittäin hieno peli vaikka en monsu fani millään tavoin olekaan.

Eiköhän tuo joku päivä lavangossakin ole mukana!  :)

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
QRC Monsterit
« Vastaus #136 : 06.06.05 - klo: 12.46 »
Tosi siisti toi Giga 8)
- Tapsa

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
QRC Monsterit
« Vastaus #137 : 06.06.05 - klo: 17.36 »
nyt on sitten gigassakin sitä TEHOA, mitkäs infinityn motit noi on?
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
QRC Monsterit
« Vastaus #138 : 06.06.05 - klo: 17.53 »
Samurait näyttää olevan :).
- Tapsa

Poissa hannu_s

  • Veteraani
    • Profiili
QRC Monsterit
« Vastaus #139 : 06.06.05 - klo: 20.38 »
Mua on kiinnostanut tuon ilmanputsarin rakenne, jos johonkin omaan projektiin joskus istuttas konepeltiin tuollaisen  :D

Viittisitkö ystävällisesti jonkilaista hajotuskuvaa ottaa?
Ei riemulla rajaa kun 2WD:illa ajaa|2xMini-Z Overland|Tamiya Mini|Tamiya Subaru Brat |Ratt-Y Rustler->MM+4000KvL

Poissa jeejee

  • Veteraani
    • Profiili
QRC Monsterit
« Vastaus #140 : 06.06.05 - klo: 21.15 »
Lainaus käyttäjältä: "hannu_s"
Mua on kiinnostanut tuon ilmanputsarin rakenne, jos johonkin omaan projektiin joskus istuttas konepeltiin tuollaisen  :D

Viittisitkö ystävällisesti jonkilaista hajotuskuvaa ottaa?


Eikö toi imase helposti hiekkaa kun menee hiekalla ympäri?  
http://www.kyosho.co.jp/web/download/instructionmanual/monster_truck/pdf/31441_gigacrusher_m.pdf Sivulla 27 on räjäytys kuva mutta jossain oon nähnyt halkileikkaus kuvankin..
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
QRC Monsterit
« Vastaus #141 : 06.06.05 - klo: 21.48 »
onko tossa gigassa mitään suodatinta muutakun toi ritilä tossa edessa?
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
QRC Monsterit
« Vastaus #142 : 06.06.05 - klo: 21.55 »
Lainaus käyttäjältä: "Jabe"
onko tossa gigassa mitään suodatinta muutakun toi ritilä tossa edessa?

On siellä ihan krossisakin käytettävä vaahtomuovi suodatin!  :)

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
QRC Monsterit
« Vastaus #143 : 09.06.05 - klo: 21.55 »
nyt on toi infinityn 18 kone koe ajettu ja ei voi muutakun kehua, tehoja on ainakin paljon enemmän ku alkuperäisessä, nyt lähtee auto keulimaan nurtsilla ihan kaasusta eikä oo viäl ees päästy säätämään konetta ku on sisäänajot vast lopuilla.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-