Kirjoittaja Aihe: Sanwa MX-V  (Luettu 215387 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa APK

  • Ylläpitäjä
    • Profiili
Vs: Sanwa MX-V
« Vastaus #30 : 16.02.13 - klo: 15.52 »
Juu,näinhän se,mutta tuo ei syystä tai toisesta ole vastaus ongelmaani...  :undecided:

En tiedä tarkoitatko samaa asiaa,kuin nimimerkki jon.lindgren "Sulla on radiossa kaasu väärinpäin."

Mutta selitän nyt perusteellisesti ja sanon jo tässä vaiheessa,että tämä on erittäin vaikea selittää...

1. Nyt kaasu ja jarru on siinä suhteessa oikein päin,että triggeriä eteenpäin työntämällä tulee pakki ja taaksepäin kaasu.

2. Pakilla auto repii kumit vanteelta johtuen siitä,että eteenpäin mentäessä ei löydy tehoja,joten mulla on lähes täydet tehot päällä.

3. Tekemällä tuon mascotin opastaman jutun käy niin,että kohta 1. on toisinpäin eli eteenpäin työntämällä kaasu ja taaksepäin pakki. Eli täysin epäloogisesti ajettavissa ja jopa hankala ajaa  :shocked:

Oletan,että radio on ollut tuossa tilassa syksystä asti jolloin kyllä otti tuupparissa tehot oikein. Vaikkakin sähköt ovat vaihdelleet melkoisen paljon,mutta noparin olen kalibroinut ,joten eikai ole siitä kiinni.

Ongelmana on siis se,että miten saan siirrettyä tavallaan pakin ja kaasun paikan niin,että ei käy niin kuin kohdassa 3.

Vastarissa johdot on oikein päin,joten vika ei varmaan ole johtojen väärin laittamisessa.
Olisiko kyseessä joku suurempi vika,jota ei saa korjattua vai ihan jokin vippas konsti millä nuo käännetään.

Niin, eli luultavasti ongelma on tosiaan se, että A ja C vaiheen johdot (kaksi ulommaista) on väärinpäin.

Jos kerran takadiffi on takaa katsottuna oikeassa reunassa ja etudiffi edestä katsottuna oikeassa reunassa.
Myytävänä. http://rc10.fi/index.php?action=profile;area=showposts;sa=topics;u=6
Team Xray X12 2023, Team Xray XB8e 2023, Hobbywing& Sanwa/Highest

Poissa mascot

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Sanwa MX-V
« Vastaus #31 : 16.02.13 - klo: 16.03 »
Harjattomissa on ihan sama mitkä kaksi vaihetta vaihtaa paikkaa niin pyörimissuunta vaihtuu ;)

Menee kyllä vähän OT:n puolelle tässä threadissa, mutta kuitenkin... Mistä esim tässä moottorissa tietää kuka on mikä vaihe... Kaikki kolme piuhaa on just samanvärisiä, eikä mitään erillisiä merkintöjä ;)

« Viimeksi muokattu: 16.02.13 - klo: 16.06 kirjoittanut mascot »
TeamC TM2  - Viper VST 8.5T - Xerun V3, Corally RDX Phi 09 - DualSky Z5 10.5T - Xerun Xtreme, Team C TR8E - Xerun 4274 2200kv - Xerun 150A, Axial SCX10 Hummer

Poissa Joo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Sanwa MX-V
« Vastaus #32 : 16.02.13 - klo: 16.10 »
Liitytään vielä mascottiin,että juurikin tuossa omassa motissa tuolla lailla,että niitä johtoja ei ole mitenkään merkitty ja ovat vielä saman värisiä,joten tuskimpa väliä minkä vaihtaa,mutta nätistihän nuo reunimmaiset vaihtavat paikkaa...  :wink:

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Sanwa MX-V
« Vastaus #33 : 17.02.13 - klo: 14.19 »
Olkoot laitimmaiset tai keskimmäinen ja jompikumpi laidasta... Sillä ei ole mitään merkitystä.
Suunta vaihtuu.

Poissa MonsTTer

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • KyPak
Vs: Sanwa MX-V
« Vastaus #34 : 20.02.13 - klo: 14.31 »
Palataanpas taas aiheeseen :police:

Hommasin käytetyn LRP C3-RX vastarin ja hyvin pelittää!
Jollain ollut ilm. nykimis ongelmia...?

Aiheesta oli keskustelua jokin aika sitten, mutta silloin tais olla jotain serveri ongelmaa ja viestit hävinneet.
(o\_!_/o)

Poissa Arcticaz

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Sanwa MX-V
« Vastaus #35 : 19.04.13 - klo: 22.57 »
Saako tähän LiPo akkua asennettua vai pitääkö mennä pattereilla?
Schumacher Cougar SV | XRAY T3`11 | Sanwa MT-4|JQ-Products THE Car Yellow Edition| Team Durango DESC410

Poissa Joo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Sanwa MX-V
« Vastaus #36 : 20.04.13 - klo: 08.34 »
LiFe:t menee,mutta LiPojen kanssa voi tulla ongelmia.

Poissa Loomis

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Sanwa MX-V
« Vastaus #37 : 25.04.13 - klo: 18.08 »
Onko joku laittanut tähän akun? montako milliampeeria sen pitäisi olla? perus paristot on aina loppu :)

Poissa Lauri R

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Sanwa MX-V
« Vastaus #38 : 25.04.13 - klo: 19.05 »
.
« Viimeksi muokattu: 25.04.13 - klo: 22.22 kirjoittanut Kuperkeikka »

Poissa Arcticaz

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Sanwa MX-V
« Vastaus #39 : 25.04.13 - klo: 22.23 »
Jos siis meinaan laittaa MX-V:hen lipo akun niin hommaan akun ja liitän siihen johtoon mikä menee nyt siihen paristo kelkkaan niin liittimen mikä sopii akulle ja vóla?
Schumacher Cougar SV | XRAY T3`11 | Sanwa MT-4|JQ-Products THE Car Yellow Edition| Team Durango DESC410

Poissa Miika.laurila

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Sanwa MX-V
« Vastaus #40 : 25.04.13 - klo: 22.46 »
Ei tarvi liittää johtoja toisiinsa mitenkään. Akussa on sopiva liitin valmiina ja se menee suoraan siihen paristokotelon tilalle. Eli heivaat sen paristokotelon sieltä pois ja laitat lipon tilalle. Lipoakun tulee olla kaksikennoinen. Sopiiko M11X radioon sopivat akut myös tuohon MX-V:hen? Jos ei niin taitaa olla aika vähissä ainakin Suomen kaupoissa nuo lipot mitkä sopii tuonne MX-V:n akkupaikkaan.

Poissa Loomis

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Sanwa MX-V
« Vastaus #41 : 26.04.13 - klo: 18.36 »
Patterikotelo lähti irti, mutta näytti olevan kolvattu kiinni, vai olisiko liitin ylempänä kahvaosan sisällä? Liittimen kolvaaminen ei ole ongelma. mietin vain että riittääkö 1500mah akku vai pitääkö olla isompi?

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Sanwa MX-V
« Vastaus #42 : 26.04.13 - klo: 19.52 »
Riittää M12 radiossakin vähintään viikon erittäin aktiivista ajamista... Ja siis M12 tietysti kuluttaakin hieman enemmän kuin MX-V

Poissa Mähis

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Sanwa MX-V
« Vastaus #43 : 02.05.13 - klo: 14.05 »
Keksittekö käypäsen akun MX-V:n? Se tilahan on hiukan rajallinen, kun on pitkulaisen mallinen, Niin ei tarvitsisi selata taas läpi kaikkia verkkokauppoja...

Poissa Arcticaz

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Sanwa MX-V
« Vastaus #44 : 02.05.13 - klo: 16.33 »
Tänän purin ohjaimen ja siitä paristokotelosta menee johdot suoraan jonnekkin piirilevyyn. Niin miten se akku nyt sinne asennetaan?
Schumacher Cougar SV | XRAY T3`11 | Sanwa MT-4|JQ-Products THE Car Yellow Edition| Team Durango DESC410

Poissa Mähis

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Sanwa MX-V
« Vastaus #45 : 02.05.13 - klo: 21.29 »
Tänän purin ohjaimen ja siitä paristokotelosta menee johdot suoraan jonnekkin piirilevyyn. Niin miten se akku nyt sinne asennetaan?

Naps naps piuhat poikki ja juottaa liittimen akulle. Eikai se nyt sen ihmeempää ole. Millaisen akun ja mistä hommasit, kuinka sattuu fyysiseltä koolta siihen kapeeseen väliin?

Poissa Arcticaz

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Sanwa MX-V
« Vastaus #46 : 02.05.13 - klo: 22.36 »
Ei tarvi liittää johtoja toisiinsa mitenkään. Akussa on sopiva liitin valmiina ja se menee suoraan siihen paristokotelon tilalle. Eli heivaat sen paristokotelon sieltä pois ja laitat lipon tilalle. Lipoakun tulee olla kaksikennoinen. Sopiiko M11X radioon sopivat akut myös tuohon MX-V:hen? Jos ei niin taitaa olla aika vähissä ainakin Suomen kaupoissa nuo lipot mitkä sopii tuonne MX-V:n akkupaikkaan.

Kysyin aiemmin että tarviiko nips nips niin tuolleen vastattiin. Ei oo akkua vielä kun odottelen että joku suorittaa toimenpiteen ensin ja sitten perässä. Ja oon katellu noita LiFe akkuja mut aika hiljasta on ollu
Schumacher Cougar SV | XRAY T3`11 | Sanwa MT-4|JQ-Products THE Car Yellow Edition| Team Durango DESC410

Poissa Miika.laurila

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Sanwa MX-V
« Vastaus #47 : 02.05.13 - klo: 23.12 »
Ei tarvi liittää johtoja toisiinsa mitenkään. Akussa on sopiva liitin valmiina ja se menee suoraan siihen paristokotelon tilalle. Eli heivaat sen paristokotelon sieltä pois ja laitat lipon tilalle. Lipoakun tulee olla kaksikennoinen. Sopiiko M11X radioon sopivat akut myös tuohon MX-V:hen? Jos ei niin taitaa olla aika vähissä ainakin Suomen kaupoissa nuo lipot mitkä sopii tuonne MX-V:n akkupaikkaan.

Kysyin aiemmin että tarviiko nips nips niin tuolleen vastattiin. Ei oo akkua vielä kun odottelen että joku suorittaa toimenpiteen ensin ja sitten perässä. Ja oon katellu noita LiFe akkuja mut aika hiljasta on ollu

Jaa-a, on kyllä semmosen ratkasun Sanwa tätä suunnitellessa tehnyt että huhhu  :roll: Radioita oon varmasti paljon erilaisia nähnyt ja kaikissa ollut tälläinen tai vastaava "servoliitin".

Kuvassa M11X radiosta kuva.



Tuosta siis otettu patterikotelo edestä pois että akun saa tilalle.
Epäuskoissani luin MX-V:n ohjekirjaa netistä ja siel sanottiin näin:

If you choose to use rechargeable batteries (as described in the Transmitter Battery Recommendations section on
page 5), they will need to be charged with a dedicated charger outside of the transmitter. Transmitter power output, range
and speed are the same, regardless of the battery voltage and type used. If using a Li-Po or Li-Fe battery pack, please observe
the following warnings:
• Do not use a 3S Li-Po or 3S Li-Fe battery pack or the transmitter will be damaged. Use only a 2S Li-Po or 2S Li-Fe battery pack.
You will need to remove the dry cell battery holder in the transmitter and solder a plug on the transmitter's power wires to
match your battery pack. Please observe correct polarity (red + positive and black - negative).
• Observe all safety precautions provided with your Li-Po or Li-Fe battery pack.
• Damage to the transmitter and/or receiver caused by improper use, wrong battery type, incorrect voltage or reverse polarity
will not be covered under warranty.


Eli siis oikeasti pitää purkaa mankkaa että saa juotettua liittimen kiinni...
Pahoittelen virheellistä infoa  :embarrassed: Tosiaan muissa näkemissäni mankoissa ollut tommonen liitin. En oo MX-V:tä nähnyt ku ulkoapäin vaan. Aika veemäinen ratkaisu mielestäni silti, ja myöskin sen akkupaikan koko taitaa rajoittaa että mitä sinne saa ylipäätään sisälle laitettua.

Poissa Arcticaz

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Sanwa MX-V
« Vastaus #48 : 02.05.13 - klo: 23.27 »
Eipä siinä muuta ongelmaa ole kun että löytää oikeen kokosen akun. Ei auta kun jatkaa etsimistä.
Schumacher Cougar SV | XRAY T3`11 | Sanwa MT-4|JQ-Products THE Car Yellow Edition| Team Durango DESC410

Poissa -Petsku-

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: Sanwa MX-V
« Vastaus #49 : 03.05.13 - klo: 13.37 »
On tullu itse kans mietittyä tuota LiFe akun laittamista, mut on jääny kans ajatustasolle tuon pienen tilan takia. Pitääpä mitata tuo kolo ja kattoa jos jostain löytyis tuohon sopiva akku.

Poissa Diese-listi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Sanwa MX-V
« Vastaus #50 : 03.05.13 - klo: 19.19 »
Itsellä MT-4 radiossa tuollainen akku:

http://fi.eurorc.com/product/2345/zeppin-racing-life-1500mah-66v-rx-battery-flat-pack

Ainakin googlen kuvahaun perusteella MX-V radiossa pitäisi olla vastaava akkukotelo kuin omasa radiosa.
SCX10, T3 2011, TS2, DF-03Ra, Micro-T

Poissa -Petsku-

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: Sanwa MX-V
« Vastaus #51 : 03.05.13 - klo: 22.44 »
Tuo on liian pitkä MX-V:n sisälle.

Pikasella ettimisellä tuli ainakin kaks akkua vastaan mikkä pitäis tuonne mahtua
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__14075__ZIPPY_Flightmax_700mAh_6_6V_5C_LiFePo4_Reciever_Pack.html

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__23822__Turnigy_nano_tech_1450mAh_2S1P_20_40C_LiFePo4_Receiver_Pack_.html

Edit: tuo nano tech taitaa olla 1mm liian levee, mut kai tota pohjaa ton verran pystyy muokkaamaan.
« Viimeksi muokattu: 03.05.13 - klo: 22.53 kirjoittanut -Petsku- »

Poissa Loomis

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Sanwa MX-V
« Vastaus #52 : 09.05.13 - klo: 01.00 »
85x35x14mm Kokoinen akku meni paikoilleen kun koloa hiukan dremelillä hieraisi, noin pari milliä liian leveä. Olisiko LiFePo4 sopinut radio käyttöön lipoa paremmin? noh niillä mennään mitä on :)

Poissa Arcticaz

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Sanwa MX-V
« Vastaus #53 : 09.05.13 - klo: 12.39 »
Ei Loomiksella ois kuvaa laittaa tuotoksesta?
Schumacher Cougar SV | XRAY T3`11 | Sanwa MT-4|JQ-Products THE Car Yellow Edition| Team Durango DESC410

Poissa Loomis

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Sanwa MX-V
« Vastaus #54 : 09.05.13 - klo: 19.54 »
Siine se, akun kannen väliin jäi hyvin tilaa pitkille johdoille.


Sanwa MX-V Lipo mod by LoomisFin, on Flickr

Poissa Arcticaz

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Sanwa MX-V
« Vastaus #55 : 09.05.13 - klo: 21.27 »
Hyvältä näyttää. Mistä akku ja liitin johdolle?
Schumacher Cougar SV | XRAY T3`11 | Sanwa MT-4|JQ-Products THE Car Yellow Edition| Team Durango DESC410

Poissa Mähis

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Sanwa MX-V
« Vastaus #56 : 14.05.13 - klo: 15.26 »
Alkuperäinen patterikotelo on mitoiltaan 108x32x16mm. Hiukan leväeämpi käy jos leikkaa muovia pois, mutta ei korkeampi. Jos laittaa lyhyemmän niin voi olla aavistuksen korkeampi.

Eli edellä linkitetyt käy pienellä modifioinnilla.

Poissa rämeairo

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Sanwa MX-V
« Vastaus #57 : 27.05.13 - klo: 15.03 »
Oonkos nyt käsittänyt oikein että tämä kapula olisi jopa laadukas hintaisekseen? Voipi olla että teen aloittelijan virheen kun katselen halpoja radioita, mutta ei äly riitä maksanaan harrastuksen alussa mitään 400e ohjaimesta. Käytettyinä en löytänyt näitä paljonkaan myynnistä joten taitaa ihan asiallinen kapula olla.
TeamC: TM2 TC02C TC02EVO TC02 ja drifteriä kuolaillaan... Moottorit on sit mitä sattuu kuten kuskitkin.

Poissa MiG-77

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Sanwa MX-V
« Vastaus #58 : 27.05.13 - klo: 15.31 »
Oonkos nyt käsittänyt oikein että tämä kapula olisi jopa laadukas hintaisekseen? Voipi olla että teen aloittelijan virheen kun katselen halpoja radioita, mutta ei äly riitä maksanaan harrastuksen alussa mitään 400e ohjaimesta. Käytettyinä en löytänyt näitä paljonkaan myynnistä joten taitaa ihan asiallinen kapula olla.

Tätä myös itse katsellu. Tämä tai tuo KYOSHOn Syncro KT-201. Tässä etuna taitaa olla FHSS-2 ja Syncrossa halvemmat vastarit. Ominaisuuksiltaan ovat ilmeisesti aika lähellä toisiaan.

Poissa -Petsku-

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: Sanwa MX-V
« Vastaus #59 : 31.07.13 - klo: 14.58 »
Onko kukaan keksiny miten MX-V:hen saa kaulahihnan kiinni?