Kirjoittaja Aihe: [Nitro] Ajon jälkeinen huolto  (Luettu 19349 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Masadist

  • Jäsen
    • Profiili
[Nitro] Ajon jälkeinen huolto
« : 22.03.12 - klo: 14.01 »
Morjesta!

Sanotaan nyt ensiksi, että olen koko harrastuksen parissa aivan vasta-alkaja (ekan auton ostin toissapäivänä) ja nämäkin kysymykset löytyy satavarmasti täältä foorumeiden syövereistä, mutta ajattelin kuitenkin luoda aiheesta uuden topicin, joka löytyy paremmin haulla ja kaikki tarpeellinen info löytyisi kiteytettynä yhdestä viestistä..

Eli tarkoitus olisi listata toimenpiteet, mitä tulisi tehdä ajon jälkeen.
Yritän päivittää viestiä sitä mukaa, kun oppeja tulee.

Itse olen tähän mennessä (2 ajokertaa) toiminut seuraavasti:
- Ajan tankin tyhjäksi ennen "radalta" poistumista.
- Koppa pois ja pyyhin siitä kurat ja pölyt pois.
- Renkaat irti, sähköt irti -> osien putsaus ja kuivaus.
- Paineilmalla ja hammasharjalla/topsipuikolla+räteillä näkyvä kuona pyyhitään pois.
- Metallisten osien öljyäminen.
- Akkujen lataus.
- Hajonneiden osien korvaus ehjillä.
- Osat takaisin paikoilleen ja auto säilöön.

Jostain luin jostain after run oileista, öljynputsariöljyistä yms.. Mitä öljyä noihin käytetään?
Missä vaiheessa öljynputsari pitää vaihtaa ja öljytä?
Muuta huomioitavaa normikäytössä?
« Viimeksi muokattu: 22.03.12 - klo: 22.31 kirjoittanut Masadist »
HPI Savage 3,5 | Kyosho DRT 0.18 | Kyosho Trueten Fazer 0.15

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: [Nitro] Ajon jälkeinen huolto
« Vastaus #1 : 22.03.12 - klo: 14.16 »
Jos radalla on käytetty suolaa, niin WD-40 metalliosiin joka estää ruostumisen. Myös kostealla ajon jälkeen.

After run öljyä saa alan liikkeistä kuten ilmanputsariöljyäkin. After runia ei välttämättä tarvii kuin moottorin varastointia varten, siis ennen sitä, ja ilmanputsariöljyä silloin kun laitetaan uusi suodatin (suodattimia ei pestä)
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Masadist

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: [Nitro] Ajon jälkeinen huolto
« Vastaus #2 : 22.03.12 - klo: 14.28 »
Joo. Noi suodattimet nyt maksaa jotain 1€/kpl, niin ei paljon pesuhommat kiinnosta =)
Missä vaiheessa ilmansuodatin tulisi vaihtaa?

Suodattimista puheenollen.. Onko polttoainetta varten järkeä/mahdollista laittaa suodatinta. Toi kone jengaa sen verran tiukasti, että vois kuvitella pienenkin sontamäärän jäystävän sylinterin/männän aika heikkolle hapelle suht nopeasti.

Onko kenelläkään tarkempaa tietoa, mitä toi after run öljy on?
Ei haluttaisi maksaa jostain 0,2dl pullosta miljuunia, jos perus 10W-40 Delvac käy yhtä hyvin..
Entäpä sitten ilmansuodattimen öljy? Onko samaa tavaraa kuin esim. motoissa ja autoissa?
HPI Savage 3,5 | Kyosho DRT 0.18 | Kyosho Trueten Fazer 0.15

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: [Nitro] Ajon jälkeinen huolto
« Vastaus #3 : 22.03.12 - klo: 14.43 »
Ilmanputsariöljyksi käy moottoripyörien öljy.
Se mitä on ihan pienessä tonkassa, eikä mitään spray juttuja.

Putsari öljytään huolellisesti muovipussissa rutistellen, ja kun koko filsu on varmasti läpikotaisin öljyssä niin puristellaan ylimääräinen öljy talouspaperin välissä pois filsusta.

Mikäli kyseessä on moottoripyörän öljy niin filsun pitäisi antaa olla jonkin aikaa... yleensä yli tunnin.
Jolloin öljyssä olevat liuottimet ehtivät haihtumaan, eivätkä pääse siis moottoriin haittaamaan voitelua.

Alan liikkeistä on myös saatavilla kohtalaisen edullisesti filsu öljyjä jotka eivät sisällä haihtuvia liuottimia, jolloin filsua voi käyttää heti öljyämisen jälkeen.

CRC / WD ei ole hyvää afterrun öljyä.
Kyseiset öljyt liuottavat karstaa jne irti, jolloin karsta pääsee sitten seuraavalla ajokerralla kuluttamaan konetta.
Ihan on saatavilla tuollaisia parin desin afterrun öljypulloja alan liikkeistä alle kympillä. (tuon kokoinen pullo kestää vuosia)

Polttoainesuodatin on monesti kohtalaisen turha, koska tankissa on itsessään vastaavanlainen suodatin.
Lähinnä polttoainesuodatinta käytetään ns. välitankkina, eli jos auto kaatuu katolleen niin kone saa polttoainetta vielä hetken aikaa isosta filsusta ja letkuista.

Monesti filsuissa on sisällä vain pieni metalliverkko jonka suodattavuus on surkeammalla tasolla kuin tosiaan tankissa itsessään olevan.


Mikäli käytössä on kaksikerroksinen filtteri niin filsu vaihdetaan aina kun sisempään filsuun alkaa päästä likaa.
Jokatapauksessa aina vimeistään kun filtterin sisäpinta alkaa tummumaan.

Ei ole yhtään haitaksi vaihdella filsua liian tiheesti, verrattuna siihen haittaan että filsu alkaa päästämään pientä pölyä koneeseen joka tosiaan hyvin nopeasti kuluttaa moottorin väljäksi.

Poissa ampperi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: [Nitro] Ajon jälkeinen huolto
« Vastaus #4 : 22.03.12 - klo: 17.11 »
Paljon pölyävällä alustalla ilmanputsarin filsua pitää vaihtaa usein. Vaikka siinä ei ole esim. lähelläkään sisempää filsua töhnää, niin ilmaa pääsee selvästi vähemmän läpi filsun pinnalle kertyvän pölyn takia, mikä vaikuttaa koneen käyntiin merkittävästä.

Tuli huomattua / opittua kantapään kautta viime kesänä, kun filsun vaihdon jälkeen kone otti seuraavassa käynnistyksessä hirveät kierrokset. Kone sai uuden filtterin läpi selvästi liikaa ilmaa kuin mihin kone oli pinnalta tukkoisella filtterillä säädetty...
JQ Products The Car Yellow Edition - Hobao Hyper 8.5 Pro - Kyosho MFR

Poissa RcJack

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: [Nitro] Ajon jälkeinen huolto
« Vastaus #5 : 27.03.12 - klo: 18.05 »
Niin nyt oli puhe siis talvella ajamisesta tai muuten kosteissa olosuhteissa. Silloin on tietenkin hyvä varmistaa ettei kosteutta ole mennyt sähköosien läheisyyteen.

Itse olin alussa todella innokkaasti putsaamassa jokaisen hiekanjyvän pois autosta, mutta pian ne "suuremmat siivoukset" jäi harvemmalle. Vähän pyyhkii pölyjä ja karistelee korista hiekkoja, pitäisi riittää. Tietenkin sitten ne muutkin huollot on hyvä suorittaa jos jotain on hajonnut yms.
|HPI Savage X 4.6 2.4GHz| |Kyosho PureTen Alpha EP 3| |Kyosho Mini-Z Subaru|

Poissa maansiirtäjä

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: [Nitro] Ajon jälkeinen huolto
« Vastaus #6 : 29.03.12 - klo: 16.19 »
onko toi Inferno NEO ST Race Spec T1 2,4Ghz

meritane

  • Vieras
Vs: Nitromoottorin ulkoinen puhdistus
« Vastaus #7 : 10.02.15 - klo: 10.52 »
Terve,

Tämä menee alkuperäisen asian viereen, mutta en löytänyt parempaakaan ketjua, joten kirjoitan tähän.

Millä tavalla saa moottorin ulkoisesti puhdistettua (kyseessä on ratamoottori) edellisen kauden kumijämistä ja muusta liasta mitä on moottorin ulkoisissa osissa esim. sylinterin jäähdytysripojen välissä? (paineilmaa ei ole käytössä, ja hammasharjalla mekaanisesti rappaamalla ei lika irtoa)

Onko jotain pesuainetta, mikä on toimivaa?

Entäpä Bräkleen, onko se liian vahvaa ainetta moottorin ulkoiseen puhdistukseen?

Kiitoksia etukäteen!

Tane

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: [Nitro] Ajon jälkeinen huolto
« Vastaus #8 : 10.02.15 - klo: 12.22 »
Tolu.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

meritane

  • Vieras
Vs: Nitromoottorin ulkoinen puhdistus
« Vastaus #9 : 10.02.15 - klo: 13.09 »
Tolua ei ole. Entäpä ruokakaupassa myytävä Klorit, jota käytetään valkaisuaineena ja kylpyhuoneen kaakeleiden puhdistukseen, sitä miulta löytyy jo valmiiksi? Jos se käy, mikä on sekoitussuhde veden kanssa, vai käytetäänkö laimentamattomana?

Poissa -Juho-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: [Nitro] Ajon jälkeinen huolto
« Vastaus #10 : 10.02.15 - klo: 13.12 »
Pillistä lähtee kaikki lika kun keittää auton (vihreässä) jäähdytysnesteessä muutaman tunnin. kai se kansi ja lohko purettuna kestäisi saman operaation. Ei ehkä kannata alkaa keittiössä kuitenkaan kokkailemaan..
Liikaa Kyoshoja

meritane

  • Vieras
Vs: [Nitro] Ajon jälkeinen huolto
« Vastaus #11 : 10.02.15 - klo: 13.42 »
Joo, en ala kyllä keittämään mottia tai pilliä keittiössä jäähdytysnesteessä  :wink: Kiitos kuitenkin vinkistä!

Pillin olen rapannut puhtaaksi saipputeräsvilla Pata Patalla. Mutta pannuun en ole sitä käyttänyt.

Niin, mites toi Kloritti, voiko sitä käyttää ja missä suhteessa laimennettuna (tai laimentamattomana) moottorin ulkoiseen puhdistukseen?

Poissa -Juho-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: [Nitro] Ajon jälkeinen huolto
« Vastaus #12 : 10.02.15 - klo: 13.55 »
Googlella "kloriitti alumiini" eka tulos Rainbow Kloriitti:  Ei sovellu hopean, alumiinin tai kuparin puhdistamiseen... En edes kokeilisi, syövyttää varmaan aika vauhdilla.
Liikaa Kyoshoja

meritane

  • Vieras
Vs: [Nitro] Ajon jälkeinen huolto
« Vastaus #13 : 10.02.15 - klo: 16.18 »
Tolu.
Jerzi

Laimennetaanko vai ei, ja missä suhteessa ?

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: [Nitro] Ajon jälkeinen huolto
« Vastaus #14 : 10.02.15 - klo: 17.26 »
50/50 tolua ja vettä toimii meillä monessa kohtaa polttiksen putsaamisessa, mutta jäähdytyskannen moska on saattanut palaa kiinni tosi tukevasti. Kannattaa kokeilla, ei ainakaan aikaansaa vahinkoa. Kloriittia en ainakaan varovasti ensin testaamatta rupeisi tarjoamaan eloksoidulle alumiinille.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

meritane

  • Vieras
Vs: [Nitro] Ajon jälkeinen huolto
« Vastaus #15 : 10.02.15 - klo: 17.44 »
Kiitos neuvosta!  :azn: Sekoittelen aineen vaikka suihkepulloon, siitä sitä on sitten kätevä annostella.

En käytä Klorittia. Tarkemmin tuoteselostetta tutkiessani huomasin, että tuossa omankin purkinkin kyljessä lukee: "ei sovi metallipinnoille, hopeisten tai alumiinisten esineiden puhdistukseen"
« Viimeksi muokattu: 10.02.15 - klo: 17.48 kirjoittanut meritane »

Poissa ampperi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: [Nitro] Ajon jälkeinen huolto
« Vastaus #16 : 14.02.15 - klo: 07.01 »
Kloriitti ei poista muutenkaan kumia tai kiinni palanutta rasvaa. Nämä vaatii liuottimen tyyliin asetoni tai vastaava. Ja kannattaa tosiaan varoa jäähdytysrivan ja lohkon elaksointeja millä tahansa aineella, ettei lähde mukana.
JQ Products The Car Yellow Edition - Hobao Hyper 8.5 Pro - Kyosho MFR

meritane

  • Vieras
Vs: [Nitro] Ajon jälkeinen huolto
« Vastaus #17 : 14.02.15 - klo: 09.35 »
Kiitokset neuvoista ja opastuksesta!  :azn:

Käytin pillin ja pannun puhdistukseen Pirkka saippuavillalevyjä ja vettä. Lopuksi pesin vielä varoen motin (kaasuttimen ja pakoaukon hyvin suojaten moninkertaisella sähkömiehenteipillä nippusiteillä vielä tiiiviyden varmistaen, jotta kosteus ei pääse moottoriin sisään) toluvedellä (50/50) suihkepullolla suihkuttaen ja samalla hammasharjalla puhdistaen sekä sama prosessi myös pillille.
Toluvedellä saa puhdistettuihin esineisiin kiillon sekä kaupantekijäisiksi raikkaan mäntymetsäntuoksun  :wink: Kyllä nyt kehtaa mennä kisoihin kun pannu tuoksuu raikkaalle  :wink:

Ensimmäisessä kuvassa on lähtötilanne, ja toisessa kuvassa puunaamisen jälkeen. Eron saattaa huomata varsin helposti  :grin:

Poissa nitropaimen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: [Nitro] Ajon jälkeinen huolto
« Vastaus #18 : 21.02.15 - klo: 09.04 »
paras moottorin, niin sisäinen kun ulkoinen puhdistusaine on "JET A-!" suihkareiden ja helikoptereiden KEROSIINI. hyvä mutta ei liian agressivinen liuotin. se sisältää myös öjyä joka suojaa, on tehokkain Rissan ja sen paakkuuntumien liuotin sekä ihan kelvollinen after run öljy. haittana on että se haisee kamalalle. seuraava suositeltava on Shellistä saatava punainen "lamppuöljy" myös kerosiini mutta ei haise niin kamalalle. kun ajon jälkeen irroittaa tulpan ja takaluukun ja kaataa myllyn täyteen jompaa kumpaa ainetta, kyllä myllyn kunto pienen pyöritämisen jälkeen käy selville. Buggymoottoriss olennaista on myös että irroitat kaasarin ja katsot onko kampuralla näkyvissä naarmuja. jos on, ON ILMANPURSARI PETTÄNYT ja todennäköisesti kuulalaakerit myös saaneet kipeätä. Purku, puhdistus, parempi ilmanputsari ja sen öljyäminen, lyhyempi vaihtoväli putsarille jne. on ihan välttämättömyys ... ellet ole "sponssattu kisaaja" jolloin vain pyydät uuden myllyn ja jatkat vanhaa "huoletonta linjaa"...
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

Poissa Ender

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: [Nitro] Ajon jälkeinen huolto
« Vastaus #19 : 09.06.15 - klo: 09.36 »
Pillistä lähtee kaikki lika kun keittää auton (vihreässä) jäähdytysnesteessä muutaman tunnin. kai se kansi ja lohko purettuna kestäisi saman operaation. Ei ehkä kannata alkaa keittiössä kuitenkaan kokkailemaan..

Oli ensin tarkoitus hankkia haudutuskattila kirpparilta, mutta kun Kärkkäiseltä lähti uusi halvalla (24.90), niin tuli tuo vähän heräteostoksena hankittua.

Eilen laitoin sitten vähän jo kärsineen pillin pataa porisemaan (Vihreä jäähdytysneste, Low lämpötila) ja aamulla katsomaan miltä näyttää... ja kyllähän tuo mukavasti puhdistuu. Myös sisältä lähtee karstat pois. Tämä on aika kätevä menetelmä.






Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: [Nitro] Ajon jälkeinen huolto
« Vastaus #20 : 09.06.15 - klo: 09.52 »
hyvä tietää.

pillin saat ehkä oikaistua tiivistämällä putken aukot, täyttämällä vedellä ja sitten pakastimeen.
tietysti vesi pitää laittaa vaikka pienemmästä reiästä sisään ensin ennen tiivistystä  :wink:
on muistaakseni toiminut
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa nitropaimen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: [Nitro] Ajon jälkeinen huolto
« Vastaus #21 : 09.06.15 - klo: 14.17 »
En usko että tuota sisään päin painunutta stingeriä saat vesikikalla oikaistua. Kuumenna täysille keittolevy ja laita pilli siihen, kun alkaa ritisemään ja lievä käry nousemaan ALUMIININSTA, varovasti pihdeillä väännä suoraksi niin ettei juotos repeä. Viimeistellä voit pikku kuhmut vesi/jää tempulla.
Mitä tuohon muuhun puhdistamiseen tulee, jos ei pysty saamaan JET-A1 kerosiiniä, hyvä vaihtoehto on Shell asemilta saatava KEMETYL T lamppuöljy/kerosiini.  Kun laittaa auton lepäämään, ottaa motin irti, siitä kaasarin ja pakosysteemit irti. Tukkii kaasari reijän ja pakoportin ja päältä puhdistaa motin roinasta. Ottaa tulpan ja takaluukun auki, kaataa tuota punaista T ainetta motin täyteen, pyörittelee vauhtipyörästä nin että kerkistyy. kaataa nesteen valkoiselle liinalle tai paperipyyhkeelle. katsoo mitä sieltä tulee, tarkistaa kaasarin reijästä kampiakseli jos on naarmuja. Pyörittelee myllyä yläkuoliokohdan yli ja tarkkailee kiertiksen ala lenkin kuntoa.'
Sitten vain pikkuisen koneöljyä tai rissaa mottiin ja pyöritelee paikat notkeiksi. kannet ja tulppa kiinni ja muovipussiin uutta räimimistä odottamaan.
« Viimeksi muokattu: 09.06.15 - klo: 14.31 kirjoittanut raddaddy »
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

Poissa JoukoH

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: [Nitro] Ajon jälkeinen huolto
« Vastaus #22 : 09.06.15 - klo: 15.48 »
En usko että tuota sisään päin painunutta stingeriä saat vesikikalla oikaistua. Kuumenna täysille keittolevy ja laita pilli siihen, kun alkaa ritisemään ja lievä käry nousemaan ALUMIININSTA, varovasti pihdeillä väännä suoraksi niin ettei juotos repeä. Viimeistellä voit pikku kuhmut vesi/jää tempulla.
Mitä tuohon muuhun puhdistamiseen tulee, jos ei pysty saamaan JET-A1 kerosiiniä, hyvä vaihtoehto on Shell asemilta saatava KEMETYL T lamppuöljy/kerosiini.  Kun laittaa auton lepäämään, ottaa motin irti, siitä kaasarin ja pakosysteemit irti. Tukkii kaasari reijän ja pakoportin ja päältä puhdistaa motin roinasta. Ottaa tulpan ja takaluukun auki, kaataa tuota punaista T ainetta motin täyteen, pyörittelee vauhtipyörästä nin että kerkistyy. kaataa nesteen valkoiselle liinalle tai paperipyyhkeelle. katsoo mitä sieltä tulee, tarkistaa kaasarin reijästä kampiakseli jos on naarmuja. Pyörittelee myllyä yläkuoliokohdan yli ja tarkkailee kiertiksen ala lenkin kuntoa.'
Sitten vain pikkuisen koneöljyä tai rissaa mottiin ja pyöritelee paikat notkeiksi. kannet ja tulppa kiinni ja muovipussiin uutta räimimistä odottamaan.

TOIVOTTAVASTI kukaan ei pilaa moottoriansa näillä ohjeilla. Kannattaa pysyä ammattilaisten ohjeissa miten moottori suojataan ajon jälkeen.
Jouko Hyvärinen

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: [Nitro] Ajon jälkeinen huolto
« Vastaus #23 : 09.06.15 - klo: 16.40 »
pakoputkesta saa kyllä hyvin klommot pakastimessa pois. toi ulostuloa on vähän eri juttu.

miksei toi kerosiinikikka toimis?
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa nitropaimen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: [Nitro] Ajon jälkeinen huolto
« Vastaus #24 : 09.06.15 - klo: 17.18 »
En usko että tuota sisään päin painunutta stingeriä saat vesikikalla oikaistua. Kuumenna täysille keittolevy ja laita pilli siihen, kun alkaa ritisemään ja lievä käry nousemaan ALUMIININSTA, varovasti pihdeillä väännä suoraksi niin ettei juotos repeä. Viimeistellä voit pikku kuhmut vesi/jää tempulla.
Mitä tuohon muuhun puhdistamiseen tulee, jos ei pysty saamaan JET-A1 kerosiiniä, hyvä vaihtoehto on Shell asemilta saatava KEMETYL T lamppuöljy/kerosiini.  Kun laittaa auton lepäämään, ottaa motin irti, siitä kaasarin ja pakosysteemit irti. Tukkii kaasari reijän ja pakoportin ja päältä puhdistaa motin roinasta. Ottaa tulpan ja takaluukun auki, kaataa tuota punaista T ainetta motin täyteen, pyörittelee vauhtipyörästä nin että kerkistyy. kaataa nesteen valkoiselle liinalle tai paperipyyhkeelle. katsoo mitä sieltä tulee, tarkistaa kaasarin reijästä kampiakseli jos on naarmuja. Pyörittelee myllyä yläkuoliokohdan yli ja tarkkailee kiertiksen ala lenkin kuntoa.'
Sitten vain pikkuisen koneöljyä tai rissaa mottiin ja pyöritelee paikat notkeiksi. kannet ja tulppa kiinni ja muovipussiin uutta räimimistä odottamaan.

TOIVOTTAVASTI kukaan ei pilaa moottoriansa näillä ohjeilla. Kannattaa pysyä ammattilaisten ohjeissa miten moottori suojataan ajon jälkeen.
Kuinka söpöä... montako kymmentä vuotta tarttee näitä noudattaa jotta voi todeta ne moottoria pilaavaksi. mene Piccon saitille ja katso mitä siellä sanotaan.. EhkäPicco haluaa että moottorit menee pilalle ja saa myytyä uusia !!
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

Poissa nitropaimen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: [Nitro] Ajon jälkeinen huolto
« Vastaus #25 : 09.06.15 - klo: 17.43 »
Odottelen JOUKO H innolla noita sinun versioitasi "ammattilaisten ohjeista"... Toivotavasti on sellaisia joita uskaltaa kokeilla tai suositella.(??)
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

Poissa nitropaimen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: [Nitro] Ajon jälkeinen huolto
« Vastaus #26 : 09.06.15 - klo: 17.52 »
50/50 tolua ja vettä toimii meillä monessa kohtaa polttiksen putsaamisessa, mutta jäähdytyskannen moska on saattanut palaa kiinni tosi tukevasti. Kannattaa kokeilla, ei ainakaan aikaansaa vahinkoa. Kloriittia en ainakaan varovasti ensin testaamatta rupeisi tarjoamaan eloksoidulle alumiinille.
Kanteen ja muuallekin tepsii kotikemikaaleihin luettava leivinuunin puhdistus spray, tuollainen valkea vaahto. Sitä kunnon kerros ja sähkölevylle kuumenemaan. sitten aikansa kun on muhinut niin kuumaan veteen ja vanhalla kynsiharjalla moskat pois. Saattaa tosin purra myös huonolaatuiseen eloksointiin, ja noihin laserkukerruksiin mitkä on nyt muotia.
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

Poissa JoukoH

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: [Nitro] Ajon jälkeinen huolto
« Vastaus #27 : 09.06.15 - klo: 18.55 »

raddaddy pitäiskö sinun oikeesti lopettaa näitten kyläseppäohjeiden viljely, joku joka ei sinua tunne voi ottaa ne tosissaan. Sinullahan on ne omat blokisi missä voit tehdä ihan mitä lystäät.
Jouko Hyvärinen

Poissa nitropaimen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: [Nitro] Ajon jälkeinen huolto
« Vastaus #28 : 09.06.15 - klo: 20.12 »

raddaddy pitäiskö sinun oikeesti lopettaa näitten kyläseppäohjeiden viljely, joku joka ei sinua tunne voi ottaa ne tosissaan. Sinullahan on ne omat blokisi missä voit tehdä ihan mitä lystäät.
Kuules asiantuntija. en viitsi tässä alkaa luettelemaan noita sun "mokiasi" ihan selvistä sanasekoiluistasi lähtien. Jos kyläseppäohjeita tarkoitat, tässä olisi yksi, viitaten tuohon "after run aiheesen" kyllä tuo uuninpuhdistus aine on sekin ihan oikeesti kokeiltu ja hyväksi havaittu. en nyt viitsi ylläpitoa vaivata, mutta muut sitten olkoon tuomareina:   FAQ - Novarossi
www.novarossi.it/2012/index.php/en/faq.html

After run oil is a special oil that is meant to be used when an engine is to be stored for ... In order to do this use petrol mixed with 5-10% oil and a small brush to ... voit itse käydä sivulla ja lukea lisää. Sitten täälllä annetuista neuvoista: WD 40: Water dispenser, eli vettä syrjäyttävä, toimii myös kontakti nesteensä. Sisältää SILIKONIA joka palaa moottorin sisäpintaan. Ei voi suositella missään tilanteessa.  Punainen After run oil: Ihan tavallista automaattilaatikko öljyä ATL laatua, jos joku haluaa maksaa 8cc putelista saman kuin 1 litran pullosta Motoneitssä, niin siitä vaan...
Tuo KEMETYL T on ihan petroolipohjaista, mutta ei haise niin pahalle ja ole niin öljyistä kuin diesel löpö...Rissa luikenee siihen hetkessä...   Joo on mulla noi blogini, ja myös suljetut sivut ettei ihan kaikkia tartte lukea... (ja on näillä sivuilla muitakin lukijoita kuin herra Jouko H...)
« Viimeksi muokattu: 09.06.15 - klo: 21.28 kirjoittanut raddaddy »
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: [Nitro] Ajon jälkeinen huolto
« Vastaus #29 : 09.06.15 - klo: 20.43 »
Mun mielestä kiinnostavaa luettavaa nyt kun ei väännetä foumi tai kumirenkaista.
Anna palaa vaan koska tietoa näyttää olevan.
Enpä olisi muistanut ottaa tuota 0.1 kansiprikkaakaan (se kuparinen) pois nyt kun ajan 16% eikä 25% tota novarossi rallygamea gt autossa ellei olis tullu puheeks.
Kyllähän sen prikankin kanssa toimi mutta voi olla parempi tehosuhde ens kerralla ilman prikkaa.

Täytyy toivoa et ajokelejä olis lauantaiks eikä pe sada vettä niin sais testattua ja ajettua lisää.
Kiitos 20 vuodesta!