Kirjoittaja Aihe: TeamC GT8/L/E - GT8-luokan ratakilpurit  (Luettu 22922 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: TeamC GT8/L - GT8-luokan ratakilpuri
« Vastaus #30 : 31.05.12 - klo: 22.00 »
Tässä vihdoin parit napsut. Vielä pitää koriin tehdä ilmanotto tms aukot, mutta muuten taitaa olla aika hyvin nipussa. Sisältä auto on varmaan samaa kuin kaikilla muillakin, joten enpä sieltä sitten jaksanut räpsiä sen kummemmin.







Kamera ei niitä parhaimpia, mutta luonnossa ainakin värit näyttävät (mielestäni) hyviltä.
« Viimeksi muokattu: 31.05.12 - klo: 22.06 kirjoittanut copter »

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: TeamC GT8/L - GT8-luokan ratakilpuri
« Vastaus #31 : 06.06.12 - klo: 10.26 »
K-kaupan igw 008 setin jousia. istui todella hyvin.

Laittasitko osanumeron / linkin mistä tällaisen saa?
Flying Calacucco

Poissa Riku.F

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: TeamC GT8/L - GT8-luokan ratakilpuri
« Vastaus #32 : 06.06.12 - klo: 18.43 »
Joo tosiaan itse purin sen vanhanhasta kilpurista,... on siis tuosta IGW 008 setistä ja ja jouset on tässä osa setissä mukana No.IGW008-04.
   
mene kyosho.fi sivuille hae igw008 ja sieltä löytyy. näyttäisi olevan ruotsin varastossa. hinta 14e
« Viimeksi muokattu: 06.06.12 - klo: 18.47 kirjoittanut Riku.F »
V-one RRR evo,  IGT,Team-c GT8L, LAB 801&802 Schumacher MI4lp,Tamya 416x ,416we(x), 418 , Giga Crusher DF, Sledgehammer S50, LRP S10 SC .Ym..

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Vs: TeamC GT8/L - GT8-luokan ratakilpuri
« Vastaus #33 : 06.06.12 - klo: 18.52 »
Yks minkä uskoisin kanssa toimivan, on: http://www.racingfactory.fi/tuotteet/XRAY-XRAY-NT1-Varaosat/335582-SPRING-FOR-GEAR-BOX-HARD-2-106352.

Ainakin käsin paloja levittäessä tuntui mielestäni aika oikeanlaiselta.
---

Poissa Riku.F

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: TeamC GT8/L - GT8-luokan ratakilpuri
« Vastaus #34 : 06.06.12 - klo: 20.07 »
Niin kyllä sen käsin tuntee suunnilleen et tuleeko se toimimaan. vakio jousilla siitä tuli niin tiukka paketti et heräsi jo silloin ensi kasaus vaiheessa epäilys osan toimivuudesta.
« Viimeksi muokattu: 06.06.12 - klo: 20.32 kirjoittanut Riku.F »
V-one RRR evo,  IGT,Team-c GT8L, LAB 801&802 Schumacher MI4lp,Tamya 416x ,416we(x), 418 , Giga Crusher DF, Sledgehammer S50, LRP S10 SC .Ym..

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: TeamC GT8/L - GT8-luokan ratakilpuri
« Vastaus #35 : 06.06.12 - klo: 20.27 »
Entiä olisiko tarve tehdä rinnakkaissäie sähköautosta, kun kauppiaalta sai myös patteriversion:



Toivottavasti tämäkin 16.6. Tattiksella...
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa Riku.F

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: TeamC GT8/L - GT8-luokan ratakilpuri
« Vastaus #36 : 13.06.12 - klo: 12.09 »
Mitäs diffiöljyjä porukat on kokeillu ja millaisilla tuloksilla?
Mulla on edessä 120k ja takana 7k.. ja kaasupäällä kääntyvyys on hyvä mutta vähän tiukemmissa mutkissa vähän kankea kääntymään ilman kaasua. kannattaisiko kokeilla eteen vähän löysempää öjyä esim 60-100k? Vai mitä ehdottaisitte? iskarit on ultimaten öljyillä edessä 75 ja takana 60. Lauantaina tattikselle kurvailee :tongue:
V-one RRR evo,  IGT,Team-c GT8L, LAB 801&802 Schumacher MI4lp,Tamya 416x ,416we(x), 418 , Giga Crusher DF, Sledgehammer S50, LRP S10 SC .Ym..

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: TeamC GT8/L/E - GT8-luokan ratakilpurit
« Vastaus #37 : 13.06.12 - klo: 13.59 »
Ainahan se jäykempi öljy edessä kääntää huonommin offpower.
Siksi on keksitty tactyl diffejä sun muita. Itse ajoin 60K öljyllä edessä.
Kiitos 20 vuodesta!

meritane

  • Vieras
Vs: TeamC GT8/L/E - GT8-luokan ratakilpurit
« Vastaus #38 : 17.06.12 - klo: 10.18 »
Moro!

Lauantaina 16.6 oli gt-autoluokan lämmittelykisa Tattarisuolla. Minä haluaisin mielelläni kuulla miten Team C:n auto toimi kisaolosuhteissa. Eli mikä toimi hyvin ja mikä toimi vähemmän hyvin jne.

Terkuin,

Tane

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: TeamC GT8/L/E - GT8-luokan ratakilpurit
« Vastaus #39 : 17.06.12 - klo: 10.36 »
Eiköhän sitä jonkunlainen raportti tule tuonne sivuilleni, laitan setuppia myös, ehkäpä tänään iltamyöhäisellä.
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: TeamC GT8/L/E - GT8-luokan ratakilpurit
« Vastaus #40 : 17.06.12 - klo: 11.40 »
Tosi hauska päivä oli ja keli todellakin KUUMA. Itse ajoin GRP renkailla, joilla pystyi ajamaan aika tarkelleen 45 minuuttia ennen kuin edestä oli nakit loppu siihen pisteeseen että auto alkoi kääntymään huomattavasti heikommin kuin oli tarve ja kierrosaika myös kärsimään luonnollisesti. Takana rengasta oli vielä reilusti jäljellä ja vikassa finaalissa sitten ajoinkin vanhoilla takarenkailla ja toisen kuluneen setin takarenkailla edessä. Toimi hyvin kun vain sai renkaat ajettua sisään. Sweepeillä raja oli kuulemma 30 minuuttia(?).

Paketti setuppia ei paljoa tarvinnut muuttaa, mutta edestä muutin iskarit ihan pystyyn ennen kuin siirryttiin finaaleihin. Tuolla auton sai paljon paremmin kääntymään esim. pääsuoraa edeltävään shikaaniin ja keskiosuudella pujottelun sai tehtyä paljon tarkemmin. Iskareissa oli edessä 800 ja takana 600. Diffeissä edessä 100k ja takana 30k tuntui olevan varsin hyvä. Droopit oli säädetty melko minimeiksi, että auto ei päässyt kallistelemaan mutkissa ylimääräisiä. Maavarat säädin eteen ja taakse 9mm kohdille.

Ne ketkä ajoivat Sweep renkailla tuntuivat saavan tosiaan sen paremman pidon pääsuoran jälkeisessä mutkassa. Itse jouduin siinä hieman GRP nakeilla himmailemaan ajoittain. Lisäksi oma pata oli vielä vikaa finaalia lukuunottamatta sisäänajossa, joten vähän tuli vauhdissa annettua tasoitusta.

GRP vanteet hieman hinkkasivat kiinni edestä ja takaata, joten pitää varmaan hieman dremeliä näyttää ripustuksille ennen seuraavaa koitosta.

Jarkon yllä mainitsemat NT1 jouset toimivat vaihteessa oikein hyvin, eli ajoin niillä.

Rikun mainitsema 120k - 7k kombo kuullostaa kovin rajulta ja siitä puhuttiinkin kisapaikalla. Kannattaa siis ainakin suhteessa jäykentää tuota perää ja ehkäpä myös hieman ottaa tuolta keulasta löysemmäksi sen jälkeen jos ongelmia vielä on.
« Viimeksi muokattu: 17.06.12 - klo: 11.46 kirjoittanut copter »

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: TeamC GT8/L/E - GT8-luokan ratakilpurit
« Vastaus #41 : 17.06.12 - klo: 12.34 »
Yhden kuskin Sweepit oli edestä paikoin kankaalla asti yhden vedon jälkeen, eli raja eilisissä olosuhteissa oli se 30 minsaa.
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: TeamC GT8/L/E - GT8-luokan ratakilpurit
« Vastaus #42 : 17.06.12 - klo: 12.39 »
Hieman huono valinta mielestäni tuo Sweep koska käytännössä tarkoittaa rengaskulujen kasvua jokaiselle joka haluaa kisata tosissaan.

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: TeamC GT8/L/E - GT8-luokan ratakilpurit
« Vastaus #44 : 21.06.12 - klo: 16.10 »
Hahaa, vaihteisto-ongelmien syyksi paljastui saksalaisvalmisteinen yksisuuntalaakeri. Purin tuossa askia ja ykkösratas oli yhtä puuta akselin kanssa. Ihmeen kestäviä nuo spurrit, koska yleensä kun näin käy, joku rattaista sanoo sopparin irti. Nyt kiertyi pinioni irti kytkinellosta.  :shocked:


Yksisuuntalaakerin metsästys alkakoon...
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: TeamC GT8/L/E - GT8-luokan ratakilpurit
« Vastaus #45 : 23.06.12 - klo: 08.53 »
Patteriauton kanssa Tattiksella eilen. Setuppina paketissa mukana tuleet liemet (eli etudiffi 10k, takadiffi 5k), edessä hitunen haritusta ja takana aavistus aurausta (eli näpituntumalla mentiin). Renkaina vanhahkot GRP:t ja sähköinä Hobbywing 1/8 kombo, 16t pinjoni. Keli oli aurinkoinen.


Tarrat liimailtiin edeltävänä yönä ja päädyin siihen, että kori on kaunis ilman takasiipeä, joten ilman takasiipeä ajettiin alkuun.


Alkuun vetoja 2x2s lipoilla ja ihan ajettava pelihän se oli. Huiput ei näillä välityksillä ihan tolkuttomat ole, joten ilman takasiipeäkin uskalsi ajella.


Koska ajettavuus ei ollut ihan metsässä, 2x3s kiinni. Vakiona mukana tuleet akunhihnat tahtoo olla ehkä hitusen lyhykäiset kovakuorisille 3s-lipoille. Takaiskaritukeen laitoin kulmaraudan kamerakiinnitystä varten, näkyy myös tässä.


Takasiipi oli Div II:sta ajatellen pystyssä, joku voisi sanoa sen olen liian korkea GT-8 luokkaan. Omaan silmään näyttää niin pahalta, että suatanpa katsoa josko Honkkarin siipeä ruuvaisi tilalle.


Oli miten oli, auto oli helppo ajaa ja kulkuja oli aika sopivasti Tattikselle.


Iso takasiipi piti peräpäänkin hyvin tontissa. Olin säätänyt ohjauksen dual raten alkuun pienemmälle, kun ajoin 4s lipoilla ilman siipeä, mutta nyt oli pakko antaa etupyörien kääntyä enempi.
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: TeamC GT8/L/E - GT8-luokan ratakilpurit
« Vastaus #46 : 23.06.12 - klo: 15.16 »
Hyvä meininki Mäkki! Itsekin viime kesänä kokeilin,
en ihan syttynyt tasamaa ajossa mutta miks ei!
Krossissa sähköistys ainakin toimii hienosti.
« Viimeksi muokattu: 23.06.12 - klo: 15.20 kirjoittanut GT Warrior »
Kiitos 20 vuodesta!

meritane

  • Vieras
Vs: TeamC GT8/L/E - GT8-luokan ratakilpurit
« Vastaus #47 : 23.06.12 - klo: 20.31 »
Moro!

Hankin tuohon vaihteeseen nuo Kyoshon jouset niin mitenkäs ne säädetään? Toimiiko ne samoilla "säädöillä" kuin alkuperäiset jouset eli jousien ruuvit kiinni ja sitten auki 3 kierrosta (tällä hetkellä on niin).

Itse en ole vielä päässy oman gt-rassiani vaihteita testaamaan. Eilen olin menossa mutta rikoin jo pukilla spurrit kun välykset oli säädetty päin sitä paikka minne päivä ei paista. Ne olivat mielestäni oikein hyvät mutta ei...  Voisiko joku ystävällisesti kertoa miten se välys säädetään 2 pinjonisessa autossa jotta rattaat ei rohise liikaa tai kanita turhia?

Tässä kuva omasta gt-autostani ihmeteltäväksi (peitsamo maalasi korin ja minä tarroitin).

Tane


Poissa Riku.F

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: TeamC GT8/L/E - GT8-luokan ratakilpurit
« Vastaus #48 : 23.06.12 - klo: 22.06 »
Joo sä oot aika lähellä sillä 3 kierrosta auki. Nyt älä enää käännä niitä säätöjä kokonaan kiinni. vaan jos joudut kasaamaan uusiksi lodjun jostain syystä niin lasket ne kierrokset siitä sen hetkisestä tilanteesta auki. jouset eivät tykkää siitä ksaan ruuvailusta vaan lyhenevät aina vähän, kyosholla holkit ruuvien ja jousien välissä ehkäisivät tämän. 
Oletko varma että kaikki toimi vaihteessa niin kuin pitää kasaus vaiheessa. Koska tuo pukilla sorvatut spurrit kuulostaa vähän erikoiselta tai ainakin minulle. itse säädän niin välyksen että ensin hampaat täysin pohjaan aavistus pukin ruuveja kiinni ja siitä sit konetta taputtelen ulos päin sen verran et tunnen välyksen. siitä kiinni. TÄMÄ ON SITTEN MUN TAPA ei sääntö.
Omassa välys vaihtelee pyörittäessä spurria.. voi johtua EVOLVAN PINJONEISTA..  en välitä.
V-one RRR evo,  IGT,Team-c GT8L, LAB 801&802 Schumacher MI4lp,Tamya 416x ,416we(x), 418 , Giga Crusher DF, Sledgehammer S50, LRP S10 SC .Ym..

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: TeamC GT8/L/E - GT8-luokan ratakilpurit
« Vastaus #49 : 24.06.12 - klo: 01.23 »
Voi olla tane, että välys on ollut ok, mutta moottorin kiinnitys on ollut huono ja siks menny spurri sileeks. Älä laita niitä jousiprikkoja moottorin kiinnitykseen, vaan pelkät ruuvit. Myös pohjan ruuvit pitää kiristää tosi tiukkaan.  Moottori on syytä olla myös prikulleen samassa linjassa vaihteiston kanssa, muuten välystä ei saa kohdalleen. Mitään taikatemppuahan tuohon ei ole, mutta periaatteessa välys niin pieneksi kuin mahdollista, ilman että rattaat jumittaa.
Flying Calacucco

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: TeamC GT8/L/E - GT8-luokan ratakilpurit
« Vastaus #50 : 24.06.12 - klo: 10.09 »
Voi olla tane, että välys on ollut ok, mutta moottorin kiinnitys on ollut huono ja siks menny spurri sileeks. Älä laita niitä jousiprikkoja moottorin kiinnitykseen, vaan pelkät ruuvit.
Prikat ehkäsee, että ruuvit aukeaa värinästä, joten jos et laita prikkoja muista lukite tai muu tapa miten ruuvit eivät aukea.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

meritane

  • Vieras
Vs: TeamC GT8/L - GT8-luokan ratakilpuri
« Vastaus #51 : 28.06.12 - klo: 15.32 »
Noniin, nyt olis oma auto vihdoin "Ready to Race", tankillinen rutkuteltu jo sisäänajoakin. Auton kasaamisesta ei suurempia huomioita, Jeppe on ne aika kattavasti omassa raportissaan käynyt läpi. Jarrut rakentelin Xrayn polttiskrossarin jarruista, varmuuden vuoksi laitoin tuplalevyt (vaihteiston molemmin puolin), sekä myös tuplapalat (ne metalliosat), kun joskus nuo ohuet metallilevyt on päässy vääntymään. Servovarret päivitin varmuuden vuoksi alumiinisiksi, vaikka paketin varretkin tuntuu oolevan ihan tukevaa tavaraa. Vastarin akkuna on 2300 mAh LiPo-akku, jotta 40 minuutin finaali ei jää siitä kiinni. Varjopuolena on regulaattori, eli yksi mahdollinen vikapaikka lisää. Ohjauksessa ja kaasussa Savöx 1258TG servot. Valoumpioita en jaksanut väsätä, vaikka olisihan ne tyylikkäämmät, kuin nuo vähän ontuvat tarravalot. Pakoputken "roiskeläpän" kiinnitin tällä kertaa autoon, en koriin.

Moro!

Eilen asentelin autoon kiinni vastaavanlaisen roiskeläpän pakoputkea varten kuten sinun autossasi.

Heräsi kysymys siitä että mihin kohtaan korin alareunaan tehdään "aukko" pakokaasujen korin ulkopuolelle virtausta varten jotta pakokaasun mukana lentämä "moska" ei lennä suoraan vasemman puoleiseen takarenkaaseen ja täten heikennä kyseisen takarenkaan pito-ominaisuuksia?

Tehdäänkö se täsmälleen pakoputken pään kohdalle vai siihen mihin se läpänreuna päättyy?

Terkuin,

Tane 
« Viimeksi muokattu: 29.06.12 - klo: 00.29 kirjoittanut meritane »

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: TeamC GT8/L/E - GT8-luokan ratakilpurit
« Vastaus #52 : 28.06.12 - klo: 22.49 »
Hienosti muotoiltu tuo "pakokaasujen ulosvirtausta varten"

maanläheisemmin läppä tehdään jotta pakokaasun mukana tuleva voiteluöljy ei menisi takarenkaaseen ja siten vähentäisi pakoputkiston puoleisen takarenkaan pitoa
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: TeamC GT8/L/E - GT8-luokan ratakilpurit
« Vastaus #53 : 10.07.12 - klo: 10.36 »
Noniin. Nyt on ensimmäinen tulikaste autolla ajettu ja aika raapustaa pari riviä mietteitä.

Omalta osaltani valmistautuminen Ylistaron reissuun oli kaikkea muuta kuin optimaalinen. Auton osalta pari kertaa kokeilua likaisella parkkarilla, that's it. Muutenkin koko reissu oli pitkään vaarassa muiden menojen takia, joten jo lähtiessä oli koko lailla ristiriitaiset tuntemukset homman suhteen. Käytännössä siis auton kisakuntoon tai nopeuteen radalla ei ollut minkäänlaista tuntemusta, paitsi se minkä autotallin pöydällä autosta pystyi oppimaan.

Reissuun lähdettiin koko perheen voimin ja perjantai olikin varattu Powerparkin keikalle, joka olikin positiivinen yllätys. Lauantaiaamuna sitten kisapaikalle suurin toivein. Taivas oli tumma, mutta rata kuiva - hieno homma. Muistaakseni kerettiin ajamaan yhdet tai kahdet AE:t, jonka jälkeen taivas aukeni ja vettä tulikin sitten koko loppupäivän. Alkuerissä auto meni jokseenkin hyvin. Kuivalla kelillä ajoin GRP-renkailla, koska Sweepistä minulla ei ollut mitään käsitystä/kokemusta. Kun rata julistettiin märäksi, oli vuorossa krossirenkaiden allelaitto ja korin sillppuaminen - ei hyvä, mutta kokemus kuitenkin tiesi kertoa sen, että krossirenkaalla ajetaan nopeimmat aika-ajoajat, silloin kuin rata on märkä.

Mitään isompia muutoksia en auton säätöihin märälle tehnyt. Tämä johtui oikeastaan siitä, että auto oli ns. pakettisetupilla ihan liian löysä hyväpitoselle radalle. Lauantain aika-ajoista jäikin paalupaikka käteen. osaksi myös sen takia, että muilla oli hieman ropleemia laakereiden, sähköjen ja moottoreiden kanssa. Noh - kaikki lasketaan. Omalta osaltani aika-ajoissa ei esiintynyt minkään laista teknistä hässäkkää ja ajokin meni ihan mukavasti huomioiden sen, että treeniä ei ollut alla yhtään.

Finaalin sitten startti paalupaikalta. Lähtö meni mukavasti ja lähdin vetämään letkaa. Sitä riemua sitten kestikin melkein kierroksen verran, kun auto hyytyi tien poskeen. Tässä vaiheessa kuskin kierrokset oli aikas korkealla. Pienen mietintätauon jälkeen auto nopsasti varikolle, vaihdelaatikko uudelleen kasaukseen ja takaisin baanalle. Ei siinä tietysti paljon sanomista enää ole, kun antaa kavereille narua 57 kierrosta.. Eli loppufinaali meni siinä körötellessä ja varoessa ettei sotke muiden ajoja. Vauhtia olisi kyllä piisannut ihan kivasti, mahdollisesti jopa voittotaisteluun saakka.

Illalla tein tarkemman analyysin tapahtuneesta ja keskeytyksen syyksi vahvistui vaihteiston yks'suuntalaakerin jumittaminen. Siis se oli todellakin niin jumissa, ettei sitä saanut edes vasaralla irti akselista. Oma veikkaus tähän on se, että kun ajaa koko päivän vesisateessa, pitäsi laakeri puhdistaa ja öljytä joka hiitin jälkeen. Tai sitten lakru oli vaan viallinen, mistäpä tuota tietää.

Sunnuntaina päivä uusi ja kelikin näytti paremmalta. Kuivaa oli tiedossa koko päiväksi, joten autoon piti tehdä hieman muutoksia. Iskariöljyjä laitoin hieman jäykemmäksi ja olisin kaivannut myös hieman jäykempiä jousia, mutta niitä ei siihen hätään ollut tarjolla. Laskin maavaraa alemmaksi ja vaihdoin vielä etudiffin hieman löysemmäksi. Auto kulki edelleen hyvin, mutta vaihteiston kanssa oli edelleen hieman hankaluuksia vaikka vaihdoin siihen kaikki osat lauantai-iltana. Yhdessä hiitissä oli pinjoni irronnut (yleensä se ei ihan itsekseen irtoa, joten epäilen, että yks'suuntalaakeri oli tässäkin tapauksessa jumittanut ja "potkaissut" pinjonin irti), toisessa hiitissä laakeri jäi ulvomaan tyhjää, eli ei ottanut kiinni kumpaakaan suuntaan. Lopputuloksena kuitenkin finaaliruudukon kakkospaikka.

Sunnuntain finaalia tuli ajettua noin 20 minuttia, kun ensi huomasin, että autosta puuttui kakkosvaihde. Yleensä se on lopun alkua, niin nytkin. Vaihdelaatikko leipoi parin kierroksen kuluttua ja  keskytys vahvalta kakkossijalta oli tosiasia. Tässä kohtaa oli tosiasia myös se, että minun osalta taistelu puolustavana GT8 sarjan voittajana oli käytännössä ohi. Harmitti niin vietävästi. Kuivalla kelillä jeppe osoitti kovan vauhtinsa, joten voittoon tuskin olisi ollut asiaa, mutta olisi se palkintopallisijoituskin maistunut.

Purin ja putsasin auton tuossa viikonlopun aikana ja totesin, että sunnuntain keskytys johtuikin irronnesta kytkinkellosta - eli ihan oma moka! En tiedä oliko tämä sitten hyvä vai huono uutinen, mutta tässä taas esimerkki siitä, että perusasioiden kanssa pitää aina muistaa olla huolellinen.

Summasummaarum, vaikka tuloksellisesti kisat meni päin sitä ihteään, näin pienen tuumaustauon jälkeen fiilis on kuitenkin ihan hyvä. Vauhti oli jokseenkin siinä mihin viime syksynä jäätiin ja auto toimi kaikilta muilta osin moitteettomasti eikä mitään osia mennyt koko viikonloppuna rikki, poislukien tietysti nuo vaihteiston rattaat ja laakerit. Tietysti se ei kovin paljon lohduta, jos finaaleita ei pääse maaliin. Asia on vaan niin raadollista, että nopeimman kuskin viitta vaihtuu silmänräpäyksessä ensimmäiseksi keskeyttäjäksi ja kisan viimeiseen sijaan, kuten kävi lauantaina. Tässä konkretisoituu se harjoituksen ja parin kunnollisen testipäivän puute, kun ei ratoja ole missä ajaa, niin vaihtoehdot on vähissä. Ehkäpä tässä loppujen lopuksi harmittaakin juuri se, ei niinkään tuo yksittäinen kisa.
« Viimeksi muokattu: 10.07.12 - klo: 10.46 kirjoittanut peitsamo »
Flying Calacucco

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: TeamC GT8/L - GT8-luokan ratakilpuri
« Vastaus #54 : 10.07.12 - klo: 10.55 »
Tehdäänkö se täsmälleen pakoputken pään kohdalle vai siihen mihin se läpänreuna päättyy?

Korin reunan tasalle tai ihan vähän yli.
Flying Calacucco

Poissa Maxpaine

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: TeamC GT8/L/E - GT8-luokan ratakilpurit
« Vastaus #55 : 09.05.13 - klo: 15.24 »
No niin. Eilen tuli ajokausi korkattua. Tuli testattua TeamC:n uudet palikat. Laakeri ongelma näyttäis olevan ratkaistu, sillä sen kanssa ei ilmennyt mitään ongelmia. Uusi akseli on kovempaa materiaalia ja välys pienempi.
Sisäisen välityksen muututtua hiukan suuremmaksi oli vakio välityksellä ajettaessa huippunopeuden kasvu silmiinpistävän suurta. Sitten vielä tuosta uudesta jarrukitistä sen verran, että niillä pärjää kyllä kovemmissakin jarrutuksissa. Tehoa on vähintäänkin riittävästi. Tosiaan kolme tuntia tuli aikas tiivistä ajoa ja mitään moitittavaa ei kyllä ainakaan vielä ilmaantunut. Tästä on hyvä jatkaa. Toivottavasti kesällä nähtäisiin lisää uusia kuskeja sarjassa.
Kaiken kokoista menopeliä

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: TeamC GT8/L/E - GT8-luokan ratakilpurit
« Vastaus #56 : 09.05.13 - klo: 20.34 »
Uusia osia odotellessa ;) Laitoin just viimekauden kipponi palasiksi. Diffikupit oli vainaat, aski kaipaa uutta palikkaa, iskareihin pieni huolto ja vetareiden purku/kasaus/puolien vaihto.

Koitan kehitellä taas jotain pientä :) Ohjauslinkistöön tuli pieniä muutoksia ...
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa Maxpaine

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: TeamC GT8/L/E - GT8-luokan ratakilpurit
« Vastaus #57 : 09.05.13 - klo: 20.42 »
Just tutkin vielä noi diffien lautaspyörät/pinjonit ja ei ollut niissäkään mitään muutosta. Hyvältä näyttää.
Kaiken kokoista menopeliä

Poissa diyrc

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: TeamC GT8/L/E - GT8-luokan ratakilpurit
« Vastaus #58 : 09.05.13 - klo: 20.48 »
Tuossahan tuo hyllyssä vielä pötköttää...yksisuuntalaakeri on Teamc uusi ja alkupräinen, jousista ei tietoa.
Raportoin kunhan pääsen ajamaan.

Poissa Maxpaine

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: TeamC GT8/L/E - GT8-luokan ratakilpurit
« Vastaus #59 : 09.05.13 - klo: 20.58 »
Tuossahan tuo hyllyssä vielä pötköttää...yksisuuntalaakeri on Teamc uusi ja alkupräinen, jousista ei tietoa.
Raportoin kunhan pääsen ajamaan.
Ei muutakuin auto nippuun, kun osat saat ja Hyvinkään karkeloihin 9 kesäkuuta.
Kaiken kokoista menopeliä