Kirjoittaja Aihe: Traxxas Revo  (Luettu 921322 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Traxxas Revo
« Vastaus #120 : 16.03.05 - klo: 09.31 »
Hermannin Revoon tulee todennäköisesti harjatonmoottori sitten kun hän on ajanut polttismoottorin loppuun, näin ainakin oli suunnitelmissa.

Poissa Toni N

  • Veteraani
    • Profiili
Traxxas Revo
« Vastaus #121 : 16.03.05 - klo: 12.57 »
Lainaus käyttäjältä: "Jankka"
Hermannin Revoon tulee todennäköisesti harjatonmoottori sitten kun hän on ajanut polttismoottorin loppuun, näin ainakin oli suunnitelmissa.

Arvasin... siksi asiasta mainitsinkin.
Ja sinun Savage-projektia kun olen myös seuraillut foorumilla, niin ajattelin mitä tuleman pitää :)
Tyhjä

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Traxxas Revo
« Vastaus #122 : 16.03.05 - klo: 22.41 »
Lainaus käyttäjältä: "Toni N"
Lainaus käyttäjältä: "Jankka"
Hermannin Revoon tulee todennäköisesti harjatonmoottori sitten kun hän on ajanut polttismoottorin loppuun, näin ainakin oli suunnitelmissa.

Arvasin... siksi asiasta mainitsinkin.
Ja sinun Savage-projektia kun olen myös seuraillut foorumilla, niin ajattelin mitä tuleman pitää :)


Joo näin oli tarkoitus tehdäkkin, mutta lopullisesti aika näyttää (Siis jos tulee E-Revo niin Brushless muunnosta ei tehdä).
Tarkoitus olisi ollut toteuttaa harjaton muunnos "riisumatta" autosta jarruja ym muuta elektroniikkaa.
Eli moottorissa (harjattomassa) ei käytettäisi pakkia eikä jarrua, vaan se puoli jätettäisiin ennalleen.
Tuossa kokeilussa kiinnostaa että laskeeko virran kulutus kun käytetään servoa jarrutuksissa moottorin sijaan.
Luulisi ainkin koska käsittääkseni normaalisti sähömoottorilla jarruttamiseen tarvisee aika paljon virtaa (Sama energiamäärä varmaankin kuin käänteisesti kiihdyttäessä auto alkuperäiseen vauhtiin).
No tämähän ei tänne "puolelle" kuulu, jatkan sitten kun sen aika on tuolla "sähkispuolella"..........  

Toni N varmaan ajatteli että ei hel***ti taas ne raiskaa hyvän polttiksen..  :mrgreen:
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Traxxas Revo
« Vastaus #123 : 16.03.05 - klo: 23.35 »
Joo taitaa Hermanni olla Traxxaksen luoma sähkömies.  :D
Axial SCX 10 TR

Poissa Toni N

  • Veteraani
    • Profiili
Traxxas Revo
« Vastaus #124 : 17.03.05 - klo: 11.16 »
Lainaus käyttäjältä: "Hermanni"
Toni N varmaan ajatteli että ei hel***ti taas ne raiskaa hyvän polttiksen..  :mrgreen:

Ei kai sentään... ehkä :)
En ole rasistinen sähkövermeitä kohtaan, vaikka polttikset enemmän kiinnostaakin. Varsinkin kun näistä harjattomista on foorumilla lueskellut, niin itselläkin hieman mielenkiinto herää. Kollektorisorvaushifistely jne. ei kiinnosta, siksi ei ole sähköt paljon innostaneet tähän asti (olen kokeillut parin auton voimin).
Sähköt kiinnostaa tällä hetkellä tosin ainoastaan RC18T:n kohdalla johon on suunnitteilla Mamban setti. Mutta kuitenkin.
Ja nyt lopetan osaltani Revo-topicin raiskaamisen sähköjorinoilla.

Laitahan fiiliksiä kun Revon saat käskytykseen. Varsinkin rataominaisuudet kiinnostaa, jos radalle pääset auton kanssa.
Tyhjä

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Traxxas Revo
« Vastaus #125 : 17.03.05 - klo: 12.52 »
No niin Revo on tullut ja vastarin akku latingissa.
Meni pieni "tovi" ennenkuin sen lataus pistoke löytyi, löytyi loppujen lopuksi vastarikotelon pohjasta kumitulpan alta (tosimieshän ei manuaaliin katso  :lol:  ).
Alusta on uskomattoman pehmeä autossa (Senhän näkee jo videoiltakin), en silti uskonut että se on noin  pehmeä.  :shock:
Auto näyttää videoilla paljon pienemmältä mitä todellisuudessa onkaan, kooltaan se on millilleen T/E-Maxxin kokoinen (Pituudeltaan ja leveydeltään).
Paketissa ei muuten ollut AC/DC 12v virtalähdettä vaikka manuaalin mukaan pitäisi olla (Onneksi sellainen 12v virtalähde löytyi "omasta takaa").  :cry:
kaikkea muuta osaa ja tarviketta sitten onkin, silikooni öljyä sekä ylimääräinen ilmanputsari öljyineen ja toiset jouset "kulmalinkkeineen" ym.......
Mielestäni auto on todella hintansa väärtti näin tarvikkeidenkin osalta (Jopa vastarin akku on paikoillaan ja renkaatkin on liimattu vanteille valmiiksi).
Käytännössä puuttuu vain löpö, akku startteriin ja lähettimen akut (Ja se 12v virtalähde)!
Tuossa Revossa ei muuten ole mikään pakko käyttää kahta ohjaus servoa, ne on kiinteässä yhteydessä toisiinsa (Niinkuin aiemmin tuosta olikin puhetta, voi korvata yhdellä ainoalla jos niin haluaa).
Töiden jälkeen illemmalla olisikin sitten sisään ajon vuoro (hyvä kun malttaa mennä edes takaisin töihin näin ruokatunnilta).
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa ranno

  • Tulokas
    • Profiili
    • http://www.tuulelohed.com
Traxxas Revo
« Vastaus #126 : 17.03.05 - klo: 15.40 »
Lainaus käyttäjältä: "Hermanni"
Paketissa ei muuten ollut AC/DC 12v virtalähdettä vaikka manuaalin mukaan pitäisi olla (Onneksi sellainen 12v virtalähde löytyi "omasta takaa").  :cry:

Ma tilasin oman Revon Towerista ja mulla oli see virtalähetin mukana, mutta see oli 110V ja tätä ma en saa käytää.. niin minäkin ostin uuden lisäksi.

Poissa Hevimies

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Traxxas Revo
« Vastaus #127 : 18.03.05 - klo: 17.50 »
Nyt sitten tuli Piccoltakin drop-in pata Revoon http://www.ofna.com/eng-picco-26max.html

RB:ltä tuli hieman aikaisemmin http://www.rbproducts.com/mainEn.php?part=Products&AR_Stat04=RB%20CONCEPT&GProduit=E01901-323000/R

Jompi kumpi löytyy kesällä meikäläisen katiskasta... 8)

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Traxxas Revo
« Vastaus #128 : 18.03.05 - klo: 19.38 »
No niin, ei alotus helpompaa voisi olla.
Mukana tuli DVD levy jossa selostetaan auton käyttöönotto sisään ajoa myöten, paljon mukavampaa kuin lueskella manuskaa (Liki tunnin mittainen video).  :mrgreen:
Ensi töikseen piti vaihtaa Deans liitin tuohon EZ-Start controlleriin kun ei ole enään akkuja tamiyan liittimillä, helkutin työläs homma koska piirilevy on "jossain" kiinni startterin rungossa ja sitä joutui taivuttamaan aivan älyttämästi mutkalle.
Startterista vielä, se pelaa kuin ajatus ja helpompaa auton käynnistäminen ei enään voi olla.
Kylmähkön ilman takia kiersin alumiini folion kannen ympärille jottei kone kävisi kylmänä.
Kaadoin vain löpöt tankkiin ja avasin neulaa puolitoista kierrosta (Tehtaan jäljiltä) ja startteri kiinni ja starttaus, moottori lähtikin käyntiin alle 2 sec!  :shock:
Moottori kävi hyvin mitä nyt sammui muutaman kerran "sähläyksen" johdosta....
Tyhjäkäynti rupesi nousemaan ja ruuvasin tyhjäkäynti ruuvia auki ja ihmettelin miksei kerrokset laske, no painoin kädellä kurkkua kiinni ja moottori sammui.
Sitten olikin ihmettelyä että mitas nyt ja auto käyntiin, ahaa radion trimmistä säätämään ja taas sammmui.
Tätä jatkuikin muutaman kerran koska olin aukaisut tyhjäkäynti ruuvia liikaa ja kokeilemalla tarvi laittaa tyhjäkäynti kohdalleen.
Ensimmäinen tankillinen onkin "räpötetty" tyhjäksi ja lämmöt oli 75c-104c astetta.....
Nyt tankkaamaan lisää ja "homma" jatkuu.......  8)

Edit Nyt on toinen tankillinen ajettu (Röpötelty pihaa ympäri) ja folion joutui jo ottamaan pois, lämmöt kävi 136c!.......
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa MAaltonen

  • Tulokas
    • Profiili
Traxxas Revo
« Vastaus #129 : 18.03.05 - klo: 23.56 »
Lainaus
Tuossa kokeilussa kiinnostaa että laskeeko virran kulutus kun käytetään servoa jarrutuksissa moottorin sijaan.
Luulisi ainkin koska käsittääkseni normaalisti sähömoottorilla jarruttamiseen tarvisee aika paljon virtaa (Sama energiamäärä varmaankin kuin käänteisesti kiihdyttäessä auto alkuperäiseen vauhtiin).


En usko että virran kulutus laskisi yhtään, koska ainakin lennokkisäätimissä jarrutus on hoidettu oikosulkemalla moottorin navat jolloin moottori toimii jarruna. Sen voi testata vaikka kädessään moottoria pyörittämällä, kun moottorin navat oikosulkee niin pyörittäminen vaikeutuu koska moottori toimii silloin generaattorina jossa on suuri kuorma.

Joissain harjattomissa säätimissä on sellainen ominaisuus että jarrutuksessa moottori toimii generaattorina ja säädin osaa ohjata moottorin tuottaman virran takaisin akulle jolloin jarrutuksessa akku lataantuu ! Olen testannut tuon Lehner 3095 säätimellä+Himark 2025-4200 moottorilla mikä on Xray T1R autossa.

Terv. Markus

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Traxxas Revo
« Vastaus #130 : 19.03.05 - klo: 17.43 »
Nyt on Revolla ajettu puoli gallonaa "löpöä" ja ajo jatkuu kun akut latautuu.
Tuntumaa on tullutkin autosta aika paljon...... pahimman ongelman aiheuttaa lumi joka tunkeutuu joka paikkaan (Pitääkös sitä hangessa ajella).
Ongelmaksi tuli ohjaus servojen "väli" jossa menee kaasu ja vaihdelinkit, se kun täyttyy lumella niin varsinkin pakin kanssa on vaikeuksia.
Tuo on kylläkin todella helppo suojata sopivasti taivutetulla muovin palalla, sen teenkin kun vain kerkiän.
Startterin kanssa ei ole ollut ongelmaa lainkaan, ainoastaan kylmänä (Pakkasen puolella) joutuu pyörittää suht kauan (Noin 30sec).
Lämpöisenä lähtee samantein käyntiin kun starttaa, voi olla että seosta pitäisi vielä säätää?
Autossa on ilmeisesti fail safe vakiona (Se boxi joka hoitaa myös vaihtamisen), ainakin kantaman loppuessa autosta kaasu menee aina nollille, hienoa!
Tuossa "boxissa" on myös vastarinakun vähäisen varauksen varoitin (Vilkuttaa punaista lediä jos sähköt on "vähissä").
Pakkiakin tarvittiinkin vähän väliä ja se toimikin hyvin siihen asti kun edellä mainittu "väli" täyttyi jäällä ja lumella.
Jousitusta tuli kokeiltua nyt kumpaakin ja "long travel" jousituksella (ne "ylimääräiset jouset ja linkit) auto olikin mielestäni paljon helpompi hallita, ne vain ovat älyttömän pehmeät!

Huomautuksena tehkää Revoon kaasu ja vaihde servon kotelon pohjaan reikä, muutoin siitä tulee kuvaannollisesti uima-allas..........
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa ToniL

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Traxxas Revo
« Vastaus #131 : 19.03.05 - klo: 19.34 »
Sama vaihdeongelma tuli myös mulla esiin kun tuli lumihangessa kahlattua.
Käynnistyksessä kylmänä oli samanlaisia ongelmia että sai sahata hetken aikaa mutta tein startteriin pienen modauksen ja nyt alkaa hehkuttamaan saman tien kun laittaa startterin autoon kiinni ja starttaa vasta nappia painaessa. Helpottaa myös käynnistyksen jälkeen kun voi antaa tulpalle vielä virtaa koneen käynnistyttyä kylmänä kun tuppasi sammumaan helposti kun lopetti starttaamisen.
T Toni L  www.sabe.fi/hobby
rc@sabe.fi   Puh02-2473222

Poissa revo

  • Tulokas
    • Profiili
Traxxas Revo
« Vastaus #132 : 19.03.05 - klo: 19.57 »
Ostin pojalleni Revon joulukuussa 2004 ja vaikka hinta huimasikin päätä on hankinta ollut hintansa "väärtti". 4 kk talviajoa on osoittanut revon ylivoimaisuuden aikaisempiin merkkeihimme verrattuna. Vain pakin ratas on pettänyt, mutta muuten auto on toiminut kuin unelma. Aiemmin saimme olla tyytyväisiä, jos saatiin ajettua edes yksi tankillinen ilman jotain vikaa. Nyt Revolla on ajettu jo noin 2 gallonaa ja hyvin toimii edelleen. Ainoa ongelma on tuhottoman kalliit tuuniki osat.

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Traxxas Revo
« Vastaus #133 : 19.03.05 - klo: 20.34 »
Joo tuossa sainkin säädettyä iltapäivällä vähän ja kone kiekuu nyt niin korkeelta että hirvittää......
Mitä nyt yleensä videoista olen kuullut moottorin ääntä niin tuo "laulaa" sieltä korkeimmasta päästä, "löpönä" on 25% sidewindwriä..........
Lämmöistä ei hätää silti, pysyy alle 100c vaikka foliota on kannen ympärillä (Noin puolet kannesta peitetty).
Tänään taidettiin lumen takia rikkoa kylläkin pakin ratas, se kun ei mennyt lumen ja jään takia kuin "huulille" ja lopun arvaatte......
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa jeejee

  • Veteraani
    • Profiili
Traxxas Revo
« Vastaus #134 : 19.03.05 - klo: 20.54 »
Varo ettei käy liian kylmänä. ;) Itelläkin oli ongelmii että joutuu kauan startata mutta siitä pääsi kun lämmitti konetta. Onko muuten elektroniikka pelittänyt pakkasella?
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Traxxas Revo
« Vastaus #135 : 19.03.05 - klo: 21.02 »
Lainaus käyttäjältä: "jeejee"
Varo ettei käy liian kylmänä. ;) Itelläkin oli ongelmii että joutuu kauan startata mutta siitä pääsi kun lämmitti konetta. Onko muuten elektroniikka pelittänyt pakkasella?


Joo ei pitäs käydä, ajossa on alin lämpö ollu joku 75c.
Elektroniikassa ei mitään häikkää vaikka itse sitä kanssa arastelin.
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Traxxas Revo
« Vastaus #136 : 20.03.05 - klo: 23.11 »
Nyt sitten peruutus vaihde on lopullisesti pois pelistä.....
Pakista vielä, pikainen tutkiminen paljasti että vaihteen siirtäjä on kunnossa (Eli palkin hajoaminen ei ollutkaan oma "moka" vaikka niin luulin).
Niin ja pakkihan on aina "päällä", vain siirtäjä lukitsee sen tarvittaessa (Ja vapauttaa eteenpäin vaihteet).
Pakki menee päälle ja pyöritettäessä vaihteistoa tulee "tyhjä kohta" (Hampaita puuttuu) jonka jälkeen se lukkiutuukin satunnaisesti (Menee hampaat "pittäin").
Näitä hajoilevia peruutus vaihteita on ollut muillakin........
Pitänee laittaa mailia Traxxasille, jospa "korjaisivat" rattaa vahvemmilla tulevaisuudessa.....
Diffeista vielä, ilmeisesti "ensisarjan" Revoista puuttuu diffistä yksi prikka ja diffissä on liikaa välystä (Siksi hajoilevat).
Nyt maahan tulleessa "uudessa" erässä vikaa ei enään ilmeisestikään ole, vaan diffit on erittäin tiukat.
Tässä pieni videoleike tämän päiväisestä ajosta http://www.sisulan.net/traxxas/Revo_1.wmv
Videolla on ensimmäine tankillinen sisään ajon jälkeen, säädöt on vielä aivan liian rikkaalla (Ruuvia sai kiristää kierroksen vielä) ja kone kiertää vaivalloisesti (Huomaa varsinkin siitä kun kakkosen vaihtaa todella myöhään).
Syy miksi rikkaalla oli yritys saada "putkesta savua", tuloksetta.....
Kummaa "löpöä" kun ei saa savuttamaan "kunnolla" vaikka vääntää ruuvin niin auki että tukehtuu "ruokaansa"....
Nyt "pirraa" säädettyna aivan toisen tahtiin......  :mrgreen:

EDIT.  Voisin vaikka vannoa että pakista on idle gear hajonnut (Alla kuva pakin rattaistosta).
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa JAM

  • Tulokas
    • Profiili
Traxxas Revo
« Vastaus #137 : 21.03.05 - klo: 22.54 »
Käynnistyksessä kylmänä oli samanlaisia ongelmia että sai sahata hetken aikaa mutta tein startteriin pienen modauksen ja nyt alkaa hehkuttamaan saman tien kun laittaa startterin autoon kiinni ja starttaa vasta nappia painaessa. Helpottaa myös käynnistyksen jälkeen kun voi antaa tulpalle vielä virtaa koneen käynnistyttyä kylmänä kun tuppasi sammumaan helposti kun lopetti starttaamisen.  



Sama vika täällä...kylmäkäynnistys brobleemia  :(  Voisitko pistää ohjetta millaisen  modauksen teit startteriin, kun ei sen logiikka mulle aivan auennut.

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Traxxas Revo
« Vastaus #138 : 22.03.05 - klo: 19.38 »
No niin, nyt sai Traxxasin alkuperäiset voimaservot "kyytiä".
Kaasu / jarrun servon virkaa hoitaa S9404 5,7kg/0,11sek (4.8v) http://www.hobbypeople.com/hobbypeople/tuotteet/futaba/futaba_tuotesivut/s9404.htm
Ja ohjauksessa 2 kpl S9402 8,0kg 0,075sec (4.8v), eli väätöä löytyy 16kg yhteensä (Ja nopeuttahan on enemmän kuin riittävästi). http://www.hobbypeople.com/hobbypeople/tuotteet/futaba/futaba_tuotesivut/s9402.htm
Kaikki ovat digitaalisia ja harjattomalla moottorilla varustettuja.
Jaha tarvinneepa mennä kokeilemaan.....  :wink:
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa Hevimies

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Traxxas Revo
« Vastaus #139 : 22.03.05 - klo: 20.53 »
Lainaus käyttäjältä: "Hermanni"
Ja ohjauksessa 2 kpl S9402 8,0kg 0,075sec (4.8v), eli väätöä löytyy 16kg yhteensä (Ja nopeuttahan on enemmän kuin riittävästi).

Luulisi kääntyvän. :shock:  :shock: Itse olisin tosin laittanut (ja kesällä varmasti laitankin) vain yhden ja säästänyt 55g painossa. Muutenkin olisi tarkoitus laittaa oma Revo vajaan kilon laihdutuskuurille. :wink:

Poissa mike_87

  • Veteraani
    • Profiili
Traxxas Revo
« Vastaus #140 : 22.03.05 - klo: 21.02 »
Jos haluatte autonne laihduttavan niin kannattaa valita kevyet renkaat. Itse laitoin savageen Hpi:n Q6 vanteet ja DirtBonz renkaat niin tulipas aivan erilainen ajettava auto ;) En tiedä sit käykö nuo Revoon mut ainakin 14mm hex kolo niissä on.

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Traxxas Revo
« Vastaus #141 : 22.03.05 - klo: 21.15 »
Kyllä nyt on "vihanen" ohjaus, melkeinpä liiankin...  :mrgreen:
Revon "vieminen" helpottui tosin aika paljon, varsinkin jos perä "paiskautui" esim penkasta nopeasti puolelta toiselle ei pyörähdys enään ollutkaan "takuuvarma".
Jarrutus varsinkin on huomattavasti nopeampaa ja tehokkaampaa kuin vakioservolla, niikuin kaasuun vastaaminenkin (Onhan servo yli puolet alkuperäistä nopeampi).
Tuossa pimeällä oli hauska valoshow elektroniikkayksikössä, vastarin akku "huusi leipää" kun servot kuormitti "kohtuullisesti" sitä (Oli sinistä, punasta ja vireän ledivalon "vilinää").
Viehän nuo virtaa normaalia enemmän, tarvii katsoa paljonko enemmän (Aiemmin sai ajaa tunnin vastarin akulla).
Huomenna olisi vielä tarkoitus kokeilla long trvavel kulmalinkkejä, mikäli "mutu" pitää paikkansa oli auton "vieminen" paljon helpompaa sivuluisussa (Kokeilinkin niitä jo aiemmin, siitä tuo "mutu").
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa Tomsson

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Traxxas Revo
« Vastaus #142 : 22.03.05 - klo: 21.30 »
Hermanni, loppuuko videossasi todellakin kantomatka tuossa kun sanot, että meni fail-safe päälle  :?:
Kyllä kantaman pitää olla am27-radioissakin vähintään 100m.
allekiroitus

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Traxxas Revo
« Vastaus #143 : 22.03.05 - klo: 22.08 »
Lainaus käyttäjältä: "Tomsson"
Hermanni, loppuuko videossasi todellakin kantomatka tuossa kun sanot, että meni fail-safe päälle  :?:
Kyllä kantaman pitää olla am27-radioissakin vähintään 100m.


Joo vain ja radiona on "paremmat" Futabat, tosin hetkeä myöhemmin loppui vastarista akut (Siksi "surkea" kantama).....
Tosin vastari on vanha käytettunä ostettu ja "kipeetä" saanut joskus vähän enemmän, toinen samanlainen vastari kyllä kantaa yhtä pitkälle kuin "silmäkin".
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa Hevimies

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Traxxas Revo
« Vastaus #144 : 22.03.05 - klo: 22.53 »
Lainaus käyttäjältä: "Hermanni"
Huomenna olisi vielä tarkoitus kokeilla long trvavel kulmalinkkejä, mikäli "mutu" pitää paikkansa oli auton "vieminen" paljon helpompaa sivuluisussa (Kokeilinkin niitä jo aiemmin, siitä tuo "mutu").

Kai vaihdoit jouset samalla...? Entä öljyt..?

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Traxxas Revo
« Vastaus #145 : 22.03.05 - klo: 23.06 »
Lainaus käyttäjältä: "Hevimies"
Lainaus käyttäjältä: "Hermanni"
Huomenna olisi vielä tarkoitus kokeilla long trvavel kulmalinkkejä, mikäli "mutu" pitää paikkansa oli auton "vieminen" paljon helpompaa sivuluisussa (Kokeilinkin niitä jo aiemmin, siitä tuo "mutu").

Kai vaihdoit jouset samalla...? Entä öljyt..?


En öljyjä, jouset kyllä ja jos ei vaihtas niin sehän makais jo pohjallaan...  :wink:
E/T-Maxxin renkaat olisi tarkoitus kanssa kokeilla kun tulee nuo loskakelit............
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa Hevimies

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Traxxas Revo
« Vastaus #146 : 22.03.05 - klo: 23.17 »
Lainaus käyttäjältä: "Hermanni"
En öljyjä, jouset kyllä ja jos ei vaihtas niin sehän makais jo pohjallaan...  :wink:
E/T-Maxxin renkaat olisi tarkoitus kanssa kokeilla kun tulee nuo loskakelit............

Ajatko jossain sellaisessa maastossa missä tarvitset pitempää joustovaraa vai mikä innosti vaihtamaan? LT:t eivät ole progressiiviset joten varmasti ainakin pohjaa kunnon hypyissä.

Revon kumit on muuten talvikelissä todella surkeat jos vertaa vaikka Savagen nakkeihin. Liikaa leveyttä tai jotain. Onko sulla muuten Maxxissa 3.8 tuuman vanteet kun meinasit revoon tökätä?

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Traxxas Revo
« Vastaus #147 : 22.03.05 - klo: 23.23 »
Lainaus käyttäjältä: "Hevimies"
Lainaus käyttäjältä: "Hermanni"
Lainaus käyttäjältä: "Hevimies"
Lainaus käyttäjältä: "Hermanni"
Huomenna olisi vielä tarkoitus kokeilla long travel kulmalinkkejä, mikäli "mutu" pitää paikkansa oli auton "vieminen" paljon helpompaa sivuluisussa (Kokeilinkin niitä jo aiemmin, siitä tuo "mutu").

Kai vaihdoit jouset samalla...? Entä öljyt..?


En öljyjä, jouset kyllä ja jos ei vaihtas niin sehän makais jo pohjallaan...  :wink:
E/T-Maxxin renkaat olisi tarkoitus kanssa kokeilla kun tulee nuo loskakelit............

Ajatko jossain sellaisessa maastossa missä tarvitset pitempää joustovaraa vai mikä innosti vaihtamaan? LT:t eivät ole progressiiviset joten varmasti ainakin pohjaa kunnon hypyissä.


Joo pihassa vain, ei "isoja" hyppyjä.......
Ajo alusta on "huonosti" lumitöistä tehty piha, jokseenkin epätasainen (Loivia kuoppia esim mitä on auton seisotuksesta talvella tullut).....
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Traxxas Revo
« Vastaus #148 : 23.03.05 - klo: 17.54 »
Lainaus käyttäjältä: "Hermanni"
No niin, nyt sai Traxxasin alkuperäiset voimaservot "kyytiä".
Kaasu / jarrun servon virkaa hoitaa S9404 5,7kg/0,11sek (4.8v) http://www.hobbypeople.com/hobbypeople/tuotteet/futaba/futaba_tuotesivut/s9404.htm
Ja ohjauksessa 2 kpl S9402 8,0kg 0,075sec (4.8v), eli väätöä löytyy 16kg yhteensä (Ja nopeuttahan on enemmän kuin riittävästi). http://www.hobbypeople.com/hobbypeople/tuotteet/futaba/futaba_tuotesivut/s9402.htm
Kaikki ovat digitaalisia ja harjattomalla moottorilla varustettuja.
Jaha tarvinneepa mennä kokeilemaan.....  :wink:


Pikkusen on noi arvot noissa linkeissä pielessä.

9402 mallin oikeat arvot on: 4.8V 88.8 oz-in.0.13 sec/60°
6.0V 111.0 oz-in.0.10 sec/60°

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Traxxas Revo
« Vastaus #149 : 23.03.05 - klo: 18.30 »
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Lainaus käyttäjältä: "Hermanni"
No niin, nyt sai Traxxasin alkuperäiset voimaservot "kyytiä".
Kaasu / jarrun servon virkaa hoitaa S9404 5,7kg/0,11sek (4.8v) http://www.hobbypeople.com/hobbypeople/tuotteet/futaba/futaba_tuotesivut/s9404.htm
Ja ohjauksessa 2 kpl S9402 8,0kg 0,075sec (4.8v), eli väätöä löytyy 16kg yhteensä (Ja nopeuttahan on enemmän kuin riittävästi). http://www.hobbypeople.com/hobbypeople/tuotteet/futaba/futaba_tuotesivut/s9402.htm
Kaikki ovat digitaalisia ja harjattomalla moottorilla varustettuja.
Jaha tarvinneepa mennä kokeilemaan.....  :wink:


Pikkusen on noi arvot noissa linkeissä pielessä.

9402 mallin oikeat arvot on: 4.8V 88.8 oz-in.0.13 sec/60°
6.0V 111.0 oz-in.0.10 sec/60°


Niinpäs onkin...... http://www.futabarc.com/servos/servos.html
Huomasin tuossa että OS moottorit ovat Futaba konsernin valmistetta? http://www.futaba.com/products/hrc/products/index.asp
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.