Kirjoittaja Aihe: Traxxas Revo  (Luettu 921859 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Traxxas Revo
« Vastaus #150 : 23.03.05 - klo: 23.17 »
Olen muutaman tankillisen koeajanut tuota Hermannin Revoa ja tuntuisi olevan aika veikee monsteri. Revo hyppää todella nätisti ainakin vajaan metrin korkuisista loivista auravalleista vaikka vauhtia olisi enemmänkin ja alusta toimii todella hienosti alastullessa ja muutenkin auto on käytökseltään erinomainen. Heikkoja puolia autosta tosin löytyy lähinnä vakio vetareitten kohdalta ,jotka näyttäisivät olevan heikompaa tekoa kuin E/T Maxxissa , nämä uudemmat ovat jotain ohuempaa ja kovempaa muoviseosta jotka napsahtavat todella helposti poikki pyörännavan takaa. Tuosta Traxxasin käynnistys systeemistä voin sanoa sen verran,että ei paljon helpompaa tapaa voi olla enää polttisautoa käynnistää. Täytyy kyllä tuossa keväämmällä ostaa itsellekin Traxxasin Revo tai Jato.

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Traxxas Revo
« Vastaus #151 : 24.03.05 - klo: 00.02 »
Joo startteri systeemi pelaa hienosti, tänään siitä oli jopa hyötyä hekutulpan pimennyttyä.
Näki ledeistä että hehku on "pimeä" (Jankka tosin huomas) kun startattiin autoa, no onneksi tuli Atalasta ostettua "ossin" tulppa varalle.
Ei muuta kuin tulppa vaihtoon, silloin tuli huomattua että tuossa "ossin" tulpassa on paksumpi "kärki" ja "tulpanhattu" ei mennyt paikoilleen (Myöhemmin viilattiin sopivaksi).
No sormin pitämään vain sitä paikallaan ja starttia, taas ajettiin.......
Tuo "ossin" vitonen ei vain toiminut kunnolla tuossa Revon koneessa vaan auto ikäänkuin sai liikaa löpöä, "röpötti" käydessään eikä kaikkea tehoa ollut lähellekkään.
Revo todelakin hyppää erittäin kauniisti ja ei tunnu olevan väliä lähteekö auto "huonosti" ilmaan (Lue vinossa jonnekkin päin), aina tuntuu tulevan "tassuilleen".
Auton alastuloa voisi sanoa "kissamaiseksi", "liimaantuu" samalla lailla kun kissan pudottaisi lattialle (Ei tömähdä eikä "pomppaa", vaan nousee "ylös" rauhallisesti).
No kaikki hauska loppuu aikanaan, näin kävi nyttenkin.
Hypyn alastulo tuli takapyörälle ja "naps", vetari poikki pyörän päästä ristikosta..........
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa Hevimies

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Traxxas Revo
« Vastaus #152 : 24.03.05 - klo: 00.08 »
Hyppää kauniisti..? :oops: Ehkä kerran kahdestakymmenestä...! :lol: Katsoo vaikka--> http://koti.mbnet.fi/hevimies/Revo.wmv

Mulla tosin talveksi nosettu alustaa pykälällä joka vaikuttaa ihan selvästi...

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Traxxas Revo
« Vastaus #153 : 24.03.05 - klo: 00.23 »
Jos kerran Hermannin Revo hyppää hyvin ja sun ei niin missähän mahtaa olla vika? säädöissä vai kuskissa ? =) ja niinkuin sanoin niin autohan on monsteri ei mikään crossari.

Poissa Hevimies

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Traxxas Revo
« Vastaus #154 : 24.03.05 - klo: 00.26 »
Lainaus käyttäjältä: "Jankka"
Jos kerran Hermannin Revo hyyppä hyvin ja sun ei niin missähän mahtaa olla vika? säädöissä vai kuskissa ?

No varmasti ainakin kuskissa. Ei se hyppy voi kauhean hyvin päättyä jos alkaa se alkaa sladilla.. Mulle on pääasia että on hauskaa ja kesällä vastaa pääsee puhumaan "ajamisesta" kun on jotain pitoja.

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Traxxas Revo
« Vastaus #155 : 24.03.05 - klo: 00.29 »
En tarkoittanut millään pahalla, pikkuisen huumorimieltä mukaan, joka tapauksessa auto on todella hauska ja helppo ajaa.

Poissa Hevimies

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Traxxas Revo
« Vastaus #156 : 24.03.05 - klo: 00.29 »
Jepjep..  :wink:

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Traxxas Revo
« Vastaus #157 : 24.03.05 - klo: 00.34 »
Lainaus käyttäjältä: "Hevimies"
Lainaus käyttäjältä: "Jankka"
Jos kerran Hermannin Revo hyyppä hyvin ja sun ei niin missähän mahtaa olla vika? säädöissä vai kuskissa ?

No varmasti ainakin kuskissa. Ei se hyppy voi kauhean hyvin päättyä jos alkaa se alkaa sladilla.. Mulle on pääasia että on hauskaa ja kesällä vastaa pääsee puhumaan "ajamisesta" kun on jotain pitoja.


On tosiaan hirveä ero noiden "lentojen päättymisessä".............
Jankan kanssa toisaan ajeltiin ja ehjä 1/20 hypystä päätty katolleen, tosin ei noin korkeita lentoja otettu.......
Omassa revossa on kanssa perää vähä nostettu, linkeillä siirtämällä tukivarresta pykälän sisäänpäin (siellähän on kolme vaihtoehtoa).........
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa Hevimies

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Traxxas Revo
« Vastaus #158 : 24.03.05 - klo: 00.45 »
Lainaus käyttäjältä: "Hermanni"
Lainaus käyttäjältä: "Hevimies"
Lainaus käyttäjältä: "Jankka"
Jos kerran Hermannin Revo hyyppä hyvin ja sun ei niin missähän mahtaa olla vika? säädöissä vai kuskissa ?

No varmasti ainakin kuskissa. Ei se hyppy voi kauhean hyvin päättyä jos alkaa se alkaa sladilla.. Mulle on pääasia että on hauskaa ja kesällä vastaa pääsee puhumaan "ajamisesta" kun on jotain pitoja.


On tosiaan hirveä ero noiden "lentojen päättymisessä".............
Jankan kanssa toisaan ajeltiin ja ehjä 1/20 hypystä päätty katolleen, tosin ei noin korkeita lentoja otettu.......

Kerrotaan nyt sen verran että tuossa oli ideana vetää jäisellä pihalla epämääräisen malliseen penkkaan niin paljon kuin irtoaa ja katsoa mihin lentää miten tulee alas. Aivot narikkaan meininkiä ja kunnon rappausta. Pois turha hifistely. :lol: Ja tuossa on ihan joka ikinen hyppy. Editillä olisi saanut ihan "siistin" pikku videon. Noh jospa toisen gallonan jälkeen osaisi edes vähän paremmin... :D

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Traxxas Revo
« Vastaus #159 : 24.03.05 - klo: 00.55 »
Ongelmana meilläkin oli jäinen ajoalusta, päivällä aurinko oli sulattanut paikallisen raviradan "varikkoalueen" pihalta lumen ja sit illan tullen pakkanen oli sen jäädyttänyt ,joten pitovaikeuksia riitti.

Poissa SuperBeast

  • Jäsen
    • Profiili
Traxxas Revo
« Vastaus #160 : 25.03.05 - klo: 00.19 »
Nyt olisi Revo sisäänajettu ja olisi tarkoitus hommata muutama varatulppa pakin pohjalle...

Minkälaisia tulppia olette ostaneet?
Kuumia? Kylmiä? Valmistaja? Merkki?

Kiitokset jo etukäteen!
Stampede 3609,Traxxas Revo 2.5R E-Conversion,Traxxas Slash STRC chassis,Mugen MBX7 E-conversion,TLR 22T 2.0

Poissa Hevimies

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Traxxas Revo
« Vastaus #161 : 25.03.05 - klo: 02.02 »
Lainaus käyttäjältä: "SuperBeast"
Nyt olisi Revo sisäänajettu ja olisi tarkoitus hommata muutama varatulppa pakin pohjalle...

Minkälaisia tulppia olette ostaneet?
Kuumia? Kylmiä? Valmistaja? Merkki?

Kiitokset jo etukäteen!

Ylivoimaisesti paras tulppa jota olen kokeillut on Traxxas 3231 heavy-duty. Revon tulppa on mallia "long-medium" eli hitusen tavallista pitempi. O.S:llä on TRX2.5 koneeseen suunniteltu tulppa (LC3), mutta ainakaan A3 ei toiminut revossa hyvin eikä kestänyt kuin hetken. 3231:llä taasen ajaa gallonan.

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Traxxas Revo
« Vastaus #162 : 27.03.05 - klo: 23.42 »
No niin, jotain hyvääkin uutista tässä pakin vaurioitumisessa.....
Aluksi luulin että en millään viitsisi alkaa purkamaan tuota vaihteistoa pois koska näytti "hankalalta" tapaukselta.
Hommaan meni todellisuudessa noin 10min kun vaihteisto oli purettu, miettimisineen.
Loota on todella helppo ottaa pois ja purkaa, ensin poistetaan vaihteiston pohjapanssari (Neljä kuusiokoloruuvia pohjassa) ja kas kummmaa loota heiluu jo.
Seuraavaksi vain kardaanit irti (Taas kaksi kuusiokoloruuvia, yksi kummassakin kardaanissa) ja alapää onkin purettu riittävästi, no päälipuolen "kimppuun"seuraavaksi.
Peruutus vaihteen pallolinkki napsauttamalla irti ja jarru linkku samaten (Yksi kuusiokoloruuvi).
Enään lootaa "pidättelee" vain optinen sensori lootassa, pari sen ruuvia pois niin vaihteiston voikin nostaa pöydälle.
Kuorista 5 kpl kuusiokoloruuveja auki ja peruutusvaihteen siirtäjäjousi irti siiräjän varresta niin vaihteiston voikin vetää varovasti auki.
Hommaan ei tarvitse kuin kahta auton mukana tullutta kuusiokolo avainta!
Oman Revoni lootasta oli hajonnut (Mennyt melkeempä jauhoksi) peruutusvaihteen ratas Traxxas osanumero 5395. http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&W=000518649&I=LXHGG7&P=K
Tuo peruutusvaihteen ratas on kolmanneksen heiveröisempi kuin eteenpäin vaihteen rattaat, jotenka ei revitellä sillä pakilla!
Jotenka pelko pois ja rattaat tilaukseen, homma on helpompi kuin uskottekaan.  :wink:

EDIT. Niin "pikkusenpaljon" tuuninkiosaa Revoon..... http://www.2coolrc.com/Model_Revo/3revo_%20Stuff.html

Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa ToniL

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Traxxas Revo
« Vastaus #163 : 27.03.05 - klo: 23.50 »
Saman totesin eilen illalla kun vaihteiston purin. Muutama hammas oli pakin rattaasta kadonnut. Uutta ratasta kun ei ollut heti saatavilla niin hajoitin tuon valmiiksi rikkoontuneen rattaan niin että jätin vain keskön ehjäksi. Kasasin laatikon uudestaan ja kovaa ajoa. Koko lystissä ei tuota mainittua 10 minuuttia enempää hukkaantunut, toisin kuin diffien kanssa :?
T Toni L  www.sabe.fi/hobby
rc@sabe.fi   Puh02-2473222

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Traxxas Revo
« Vastaus #164 : 28.03.05 - klo: 03.46 »
Ups

Poissa jeejee

  • Veteraani
    • Profiili
Traxxas Revo
« Vastaus #165 : 28.03.05 - klo: 07.46 »
Kuinka korkee toi limsapullo on? Pistäkää lisää videoo.  :mrgreen:
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Poissa Hevimies

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Traxxas Revo
« Vastaus #166 : 28.03.05 - klo: 18.23 »
Lainaus käyttäjältä: "jeejee"
Kuinka korkee toi limsapullo on?

Ihan normaali 0,33l cokis-pullo se on.

Tässä oma katiska "out of the box" ja 0,33l Dr Pepper-tölkki


Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Traxxas Revo
« Vastaus #167 : 28.03.05 - klo: 18.42 »
Taitaa Revossa olla joustot samaa luokkaa kuin nuissa muissa Traxxaksen monstereissa eli 0.33 pullo menee just.
Axial SCX 10 TR

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Traxxas Revo
« Vastaus #168 : 28.03.05 - klo: 18.44 »
Revossa on reilusti pidemmät joustot kuin esim. E/T-Maxxissa

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Traxxas Revo
« Vastaus #169 : 28.03.05 - klo: 19.07 »
Joo Traxxasin sivulla sanotaan että 60% pidemmät joustot kuin legendaarisessa T-Maxxissa (60% more travel than the
   legendary T-Maxx™!). http://www.traxxas.com/products/nitro/revo/trx_revo_details.htm
Jotenka joustoa piisaa.  :mrgreen:



EDIT. Maavaraakin on tarvittaessa 4 tuumaa.....

Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Traxxas Revo
« Vastaus #170 : 28.03.05 - klo: 20.06 »
Mittasin E-Maxin joustot ja se on n. 17cm + Revo lisä 60% eli  n. 27cm. Tuotahan vois jo sanoa joustoksi.  :D

Vaikkakin pakko sanoa, että en usko ennenkuin näen.

Ps: Pikku olut pullo on 19cm korkea jos joku miettii noita joustoja ja 0.33 tölkki on 11.5cm.
Axial SCX 10 TR

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Traxxas Revo
« Vastaus #171 : 28.03.05 - klo: 20.13 »
Usko pois, Revo on todellakin melko "notkea" auto.

Poissa Hevimies

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Traxxas Revo
« Vastaus #172 : 28.03.05 - klo: 20.14 »
T-Maxxissa maksimi joustovara/iskari on 73mm  ja Revossa 120mm.

Tuossa tuollainen set-up. Alla iso, toistakymmentä senttiä korkea tee-/kahvimuki.


Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Traxxas Revo
« Vastaus #173 : 28.03.05 - klo: 20.58 »
Uskon uskon. Hyvä autohan tuo on. Kohan kirjoittelen.
Axial SCX 10 TR

Poissa SuperBeast

  • Jäsen
    • Profiili
Traxxas Revo
« Vastaus #174 : 29.03.05 - klo: 02.12 »
Johan sitten sainkin Revon rikki. Eli, sisäänajon aikana auto sammuili jatkuvasti ja loppujen lopuksi ei käynnistynyt ollenkaan. Koko pääsiäisen metsästin vikaa ja vihdoin löysinkin sen. Kaasarin yläneula on ilmeisesti kierretty väärille kierteille jo tehtaalla ja kierteet ovat luonnollisesti jääneet siihen messinkiseen yläneulaan. Kaasarin puoli on todella sileä. Löpö tihkuu ryypytäessä neulan juuresta ulos. Eli älkää availko sitä neulaa turhan takia, kierteet ei kestä montaa avausta. Harmikseni jouduin toteamaan, että Revoon ei taida löytyä alumiinista kaasaria. Se voisi kestääkkin. Uusi kaasarin kuori maksaa Towerhobbiesissa noin 15$, eli ei ole hinnalla pilattu. Harmittaa vain että ajot kasaantuu.
Stampede 3609,Traxxas Revo 2.5R E-Conversion,Traxxas Slash STRC chassis,Mugen MBX7 E-conversion,TLR 22T 2.0

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Traxxas Revo
« Vastaus #175 : 01.04.05 - klo: 22.17 »
No niin, vetoakselit tuli (Kiitos Saben väelle) ajoissa jotta viikonlopuksi pääsi ajamaan.
Tuli rälläkällä sorvattua myös tuo pakin ratas sileäksi, nyt ei ole hampaista jälkeäkään (Eikä pakkiakaan).
Tänään ajeltiinkin Jankan kanssa tunnin verran, huolestutti tuo lämpö vain.
Varmuutta kun ei ollut oliko "inframittari" Fahrenheit vai Celsius näytöllä, joka tapauksessa lämpö oli yli 200.......  :roll:
No neulaa ruuvattiin joka tapauksessa kaksi kierrosta auki, sen jälkeen kulku vasta vaivalloista olikin ja ei meinannut saada edes kakkos vaihdetta päälle (Taisi olla Fahrenheitinä lämmöt, tosin lumi sihahti kannessa).
Toisekseen liian rikkaalla ajoon viittasi tulpan ennenaikanen "simahtaminen", tulppana oli Traxxasin 3231 Heavy duty (Aivan uusi, tänään laitettu).
No onneksi on tuossa yksi tulppa varalle.........
Huomenna ruuvvataan seosruuvia niin kauan kiinnipäin jotta "tokenee", tarvinnee vain ottaa tuo Fluken inframittari mukaan.
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa Matias V

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Traxxas Revo
« Vastaus #176 : 01.04.05 - klo: 22.28 »
Hermanni, pystyt varmentamaan mittarisi toiminnan mittaamalla kiehuvaa vettä. Jos mittari näyttää ~100 astetta, niin silloin on oikein.
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Traxxas Revo
« Vastaus #177 : 01.04.05 - klo: 22.58 »
Lainaus käyttäjältä: "Matias V"
Hermanni, pystyt varmentamaan mittarisi toiminnan mittaamalla kiehuvaa vettä. Jos mittari näyttää ~100 astetta, niin silloin on oikein.


Mittari oli Jankan.......
No tässä katselin itsellenikin inframittaria (Ettei tarvitse töistä aina "lainata") ja löysin tällaisen.... http://www.paratronic.fi/infrapuna.shtml



Onko kellään kyseistä mittaria, onko riittävän "luotettava" (tuo taustavalo varsinkin olisi hämärässä hyvä lisä).

Toinen vaihtoehto olisi Traxxasin oma anturillinen mittari, nehän kun ei "valehtele" niin kuin inframittarit emissisokertoimen muuttuessa (ja anturi on helppo tökätä tulpan juureen).
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa Matias V

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Traxxas Revo
« Vastaus #178 : 02.04.05 - klo: 00.11 »
Yksi hyvä ja helppo mittari on Jartsan myymä:

http://www.jp-nitroracing.com/rc/index.php?category=L%E4mp%F6mittarit&tuote=PE-1

Ja toinen hyvä ja varteenotettava vaihtoehto on Timpan myymä:

http://www.iso-hepa.com/do?action=group&id=18


Itselläni on tuo alempi.
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Poissa Hevimies

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Traxxas Revo
« Vastaus #179 : 02.04.05 - klo: 01.24 »
Lainaus käyttäjältä: "Matias V"
Ja toinen hyvä ja varteenotettava vaihtoehto on Timpan myymä:
http://www.iso-hepa.com/do?action=group&id=18

Ja sama mittari Sabesta yli 7€ halvemmalla...