Kirjoittaja Aihe: Traxxas Revo  (Luettu 922040 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Danze

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Revo
« Vastaus #3750 : 18.05.10 - klo: 20.55 »
No voi p*ska... Mitäs nytte?

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Vs: Traxxas Revo
« Vastaus #3751 : 18.05.10 - klo: 22.20 »
Joo olen aiemminkin kirjoittanut että ez-startterilla ei saa tehdä kuin parin kolmen sekunnin starttipyrähdyksiä, ja jos "kapula" kuumenee on sen annettava jäähtyä välillä.
Säädöissä ja hyvällä löpöllä TRX koneet lähtee kyllä hyvin helposti käyntiin tuolla startterilla (kunhan muistaa kylmänä ryypyttää konetta pakoputken päätä sormella tukkimalla).
Myös irtohehku auttaa startatessa huomattavasti, tuo ez-start kapula kun ei ala hehkuttamaan ennen kuin starttaa (näin ainakin toimi vanhat mallit).
Toki senkin voisi osaava modifioida helposti niin että hehku toimisi aina kun kapula on kytkettynä. 
Uusi startterin moottori maksaa rc-martilla alle 11 taalaa ja englannistakin sen saa alle 11 puntaa.
RC-Mart http://www.rcmart.com/catalog/rc-starter-traxxas-5279-motorpinion-gearmotor-brush-start-p-28410.html
Modelsport UK http://www.modelsport.co.uk/?CallFunction=Category&CategoryID=99103020
EDIT Niin ja liian pitkään starttaus jumittaa helposti myös yksuuntalaakerin akseliin kiinni, sen jälkeen konetta on mahdoton saada käymään ilman että starttei pyörii mukana!
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa Danze

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Revo
« Vastaus #3752 : 18.05.10 - klo: 22.22 »
Ei mennykkää ez startin motti  :lol: Siinä vaa piti oottaa jostai syystä 3 min että voi uuestaa käyttää. Ja kun ostin tän Revon ni mukana tuli starttaamisee toi kapula ja ulkone hehkulaite, mutta ei oikee taho käynnistyä, ja kaikkia ohjeita kokeiltu. Varmaa pitäs olla akku täydempi. Polttoaineena on sitä Saben onko se nyt Byron 20%.
EDIT: Nii ja muute siinä on ilmeisesti joku RB 523 moottori kiinni ja sen tehdasasetuksilla koitan siis käynnistellä.

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Vs: Traxxas Revo
« Vastaus #3753 : 18.05.10 - klo: 22.26 »
Ei mennykkää ez startin motti  :lol: Siinä vaa piti oottaa jostai syystä 3 min että voi uuestaa käyttää. Ja kun ostin tän Revon ni mukana tuli starttaamisee toi kapula ja ulkone hehkulaite, mutta ei oikee taho käynnistyä. Varmaa pitäs olla akku täydempi. Polttoaineena on sitä Saben onko se nyt Byron 20%

Joo siinä kapulassa on myös lämpösuoja, siksi pitää antaa jäähtyä välillä.
Tuo byron on itsekkin todettu todella hyväksi löpöksi TRX koneille, helppo saada säätöihin ja käynti on todella varmaa (jos kone on säädöissä tietenkin).
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa monster_rc

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Revo
« Vastaus #3754 : 18.05.10 - klo: 22.30 »
Sitten kun se yksisuuntalaakeri alkaa näyttämään hajoamisen merkkejä (startti pyörittää mutta kone ei pyöri mukana) niin kannattaa vakavasti harkita esim. Tigerdriveä.

Itse Revo aikoinani olin kohtuullisen tyytyväinen tuohon starttisysteemiin.

Esim. RC Sabelta löytyyhttp://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=26369&grpid=3601

Tuon lisäksi tarvitset joko tämän http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=26373&grpid=3601 tai vaikka kuusiokoloavaimen mikä sopii tuohon Tigerdriven kuusikulmaiseen aukkoon, katkaiset sen sopivan mittaiseksi ja akkuporakoneen mikä kiertää mielellään yli 1000 kier/min
MCD Baja1000 Competition MYYTY!

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Vs: Traxxas Revo
« Vastaus #3755 : 18.05.10 - klo: 22.34 »
Niin ja Traxxasin vetostartti on osanumero 5170, siitä ei akku lopu.  :lol:
RC-Martilla maksaa alle 15 taalaa http://www.rcmart.com/catalog/rc-starter-traxxas-5170-recoil-p-28662.html
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa monster_rc

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Revo
« Vastaus #3756 : 18.05.10 - klo: 22.36 »
HAHA!!!   :p
MCD Baja1000 Competition MYYTY!

Poissa Danze

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Revo
« Vastaus #3757 : 18.05.10 - klo: 23.16 »
Nyt alkaa menemään hermot.. Kaikkea on kokeiltu eikä VIELÄKÄÄN käynnisty. Myyjän mukaan pitäis toimia ihan hyvin. Kaikki on tehdasasetuksilla jne... Kaikki ideat tervetulleita

EDIT: Vihdoinkin kuulu ihana pärähdys ja lähti käyntiin, mutta sammuu heti jos laskee kaasun alle puolen tai lopettaa ez startilla starttauksen. Mitä pitäs säätää? Tyhjäkäyntiä aukasta?
« Viimeksi muokattu: 19.05.10 - klo: 16.21 kirjoittanut Danze »

Poissa monster_rc

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Revo
« Vastaus #3758 : 19.05.10 - klo: 19.05 »
Otapas ilmanputsari kokonaan irti että näät suoraan sinne kaasuttimen kurkkuun.

Siellä pitäis näkyä n. yhden millin kokoinen aukko siinä kaasuttimen luistin ja sen imuaukon reunassa.

Jos ei tuota aukkoa näy niin tyhjäkäyntiruuvia muistaakseni kiinnipäin ruuvaamalla saat tuon aukon tulemaan näkyviin.

Jos tuota aukkoa ei näy niin ei varmasti käy tyhjäkäyntiä yhtään.
MCD Baja1000 Competition MYYTY!

Poissa Danze

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Revo
« Vastaus #3759 : 19.05.10 - klo: 19.24 »
Otapas ilmanputsari kokonaan irti että näät suoraan sinne kaasuttimen kurkkuun.

Siellä pitäis näkyä n. yhden millin kokoinen aukko siinä kaasuttimen luistin ja sen imuaukon reunassa.

Jos ei tuota aukkoa näy niin tyhjäkäyntiruuvia muistaakseni kiinnipäin ruuvaamalla saat tuon aukon tulemaan näkyviin.

Jos tuota aukkoa ei näy niin ei varmasti käy tyhjäkäyntiä yhtään.

Ja tässäpä tais olla ongelmaki :D Ei näkyny aukkoa ei, mutta nyt näkyy, ja tais olla ohjauksen throttle trimmiki väärin säädetty

. Ja muuten miten ton EZ-startin akun latauksessa ku mulla on 4000mAH akku, ja ohjeissa sanotaa että tarvii 3-4 lataus cycleä, ni mitä se meinaa? Pitääkö käynnistää lataus aina uudellee?

EDIT: JES käynnisty ja pyöri kunnolla :D Paitsi että ku jarrutin ni sammu :(
« Viimeksi muokattu: 19.05.10 - klo: 21.50 kirjoittanut Danze »

Poissa monster_rc

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Revo
« Vastaus #3760 : 20.05.10 - klo: 00.44 »
En tiedä mitä toi latauscycle meinaa.

Itse latasin aina vain kerran kun akku tyhjeni.

Katsopas uudestaan sinne kaasuttimen kurkkuun ja paina jarrua.

Jos se aukko katoaa taas näkyvistä jarruttaessa niin sen takia se sammuu.

Itselläni kävi samallalailla mutta jos en nyt ihan väärin muista niin vika oli joko throttle tai brake trimmissä tai sitten kaasu/jarrulinkki oli jotenkin väärin.

Mutta katso sinne kurkkuun ja seuraa miten kaasu/jarrulinkki liikkkuu, vääntääkö jotain väkisin tai jotain sellaista ja voit myös säädellä noita trimmejä samalla niin näät niiden vaikutuksen siihen kaasuluistiin jarruttaessa.

Ei se enää kaukana ole että se pelaa.

MCD Baja1000 Competition MYYTY!

Poissa Shamer

  • Veteraani
    • Profiili
    • Revo 8x8 projekti
Vs: Traxxas Revo
« Vastaus #3761 : 20.05.10 - klo: 08.55 »


. Ja muuten miten ton EZ-startin akun latauksessa ku mulla on 4000mAH akku, ja ohjeissa sanotaa että tarvii 3-4 lataus cycleä, ni mitä se meinaa? Pitääkö käynnistää lataus aina uudellee?

EDIT: JES käynnisty ja pyöri kunnolla :D Paitsi että ku jarrutin ni sammu :(

Lataus cyclet tarkoittavat akun täyteen lataamista ja purkamista, en tiedä missä kohdassa tämä mainitaan ja mihin liittyen, mutta ainoa vaikutus, mikä sillä olisi, olisi se, että akku herää ja toimii hieman tehokkaammin, kuin pränikkänä.

Millä laturilla lataat akkusi?
Traxxas Revo, Graupner MRX4, Revo 8x8 crawler projekti, Telaprojekti

Poissa Danze

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Revo
« Vastaus #3762 : 20.05.10 - klo: 17.18 »
Lainaus
Katsopas uudestaan sinne kaasuttimen kurkkuun ja paina jarrua.

Jos se aukko katoaa taas näkyvistä jarruttaessa niin sen takia se sammuu.

Itselläni kävi samallalailla mutta jos en nyt ihan väärin muista niin vika oli joko throttle tai brake trimmissä tai sitten kaasu/jarrulinkki oli jotenkin väärin.

Mutta katso sinne kurkkuun ja seuraa miten kaasu/jarrulinkki liikkkuu, vääntääkö jotain väkisin tai jotain sellaista ja voit myös säädellä noita trimmejä samalla niin näät niiden vaikutuksen siihen kaasuluistiin jarruttaessa.

Ei se enää kaukana ole että se pelaa.

Juuri tässä oli ongelma, ja nyt toimii kuin unelma  :lol: . Kiitokisia paljon.

Lataus cyclet tarkoittavat akun täyteen lataamista ja purkamista, en tiedä missä kohdassa tämä mainitaan ja mihin liittyen, mutta ainoa vaikutus, mikä sillä olisi, olisi se, että akku herää ja toimii hieman tehokkaammin, kuin pränikkänä.

Millä laturilla lataat akkusi?

Traxxasin RTR:än mukana tulevalla laturilla. Ja tuo laturi tosiaan lopettaa latauksen 90 min välein, ja se on ilmeisesti joku turvallisuusjuttu, joka sen tekee. 90 min aikana se ehtii ladata 1500mAH, joten 4000 mAH akulle se pitää tehdä noin 3 kertaa, joten pitää kai aina käynnistää uudelleen lataus.

Nyt auto kuitenkin toimii hyvin PAITSI, että vastaanottimen akku kestää n. 10 minuuttia tunnin latauksenkin jälkeen, jolloin sen pitäisi olla täynnä. 10 minuutin jälkeen kun painaa kaasua niin kaasuservo vain lyö jarrut pohjaab, ja latauksen jälkeen jälleen toimii. Tämähän siis merkkaa sitä että vastarin akku on loppu vai? Pitää varmaan ostaa uusi. Oisko kenelläkään suositella mitään hyvää vastarin akkua ja laturia jolla voi ladata vastarin ja startterin akut? Paras olisi jos olisi joku Kärkkäiseltä saatavista, kun se on tuossa vieressä. Muutkin suomalaiset yritykset käy, mutta ulkomailta en ala tilaamaan postimaksujen ja toimitusajan takia

Sitte vielä yks kysymys: Onko normaalia, että jos lähettimestä on laitettu vaihde eteenpäin ja auto vetää taaksepäin moottorin ollessa sammuksissa, kuuluu melko kovaa rahinaa spurrista, ja kuuluisiko sen pyöriä ihan tasaisesti? Meinaa sitä se ei tee? Enemmänki tommosta vähän töksähtelevää toi pyöriminen

Ja muuten vaihteet vaihtuvat joko niin nopeasti etten huomaa, tai eivät ollenkaan. En tiedä mutta kokeilen säätää vielä pääneulaa

Sori ku kyselen näin paljo muttaku en halua hajottaa tätä  :embarrassed:
« Viimeksi muokattu: 20.05.10 - klo: 22.37 kirjoittanut Danze »

Poissa monster_rc

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Revo
« Vastaus #3763 : 20.05.10 - klo: 22.48 »
Repäise jostain lehdestä esim. 7-päivää tai joku vastaava pieni siivu paperia mikä mahtuu kulkemaan spurrin ja kytkinkellon hammastuksen välissä.

Löysäät ne kaksi pitkää ruuvia siitä moottoripukista millä saat säädettyä koneen/kytkinkellon ja spurrin etäisyyttä keskenään.

Laitat tuon paperisuikaleen spurrin ja kytkinkellon hammastuksen väliin ja alat kiristämään sitä konetta/kytkinkelloa spurriin päin.

Sitten kun spurri pyörii enää väkinäisesti niin löysäät siitä TODELLA vähän takaisinpäin eli ainoastaan sen verran että se spurri pyörii vähän helpommin ja sen jälkeen kiristät nuo kaksi ruuvia kiinni.

Tuo paperisuikale toimii todella pienenä välyksen antajaja ettei spurri ja kytkinkello pure toisiinsa liikaa ja samalla myös kun se paperisuikale hammastuu sinne väliin niin välys ei myöskään ole liian suuri mikä aiheuttaisi sen spurrin ennenaikaisen kulumisen.

Näin muistaakseni neuvottiin ihan REVO:n ohjeessakin ja itse tein aina noin.

Jos vieläkin pykii niin tarkista silloin kytkinkellon, spurrin ja vaihdelaatikon laakerit.
MCD Baja1000 Competition MYYTY!

Poissa Danze

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Revo
« Vastaus #3764 : 20.05.10 - klo: 23.27 »
Toi korjaski ongelman Kiitos taas kerran todella paljon!  :cheesy:
EDIT: kaikki yllä olevista ongelmista korjattu nyt :)
« Viimeksi muokattu: 21.05.10 - klo: 17.12 kirjoittanut Danze »

Poissa Danze

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Revo
« Vastaus #3765 : 25.05.10 - klo: 18.34 »
Onko mitään haittaa, vaikka takarenkaitten noista ihme varsisa repeää noi siniset kumi"pumput"? Siis noi jotka on tossa iha renkaan vieressä. Voiko paikata esim. teipillä?

Poissa monster_rc

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Revo
« Vastaus #3766 : 25.05.10 - klo: 19.34 »
No jos saat jotenkin paikattua niin korjaa vaan.

Niiden tehtävä on pitää kura, hiekka ym. kökkö pois niistä palloista minkä varassa se pyörännapa liikkuu.

Kun se pyörännapa on muovia ja se kuula terästä niin voit päätellä kumpi kuluu ensiksi.

Sitten kun se kuppi missä tuo metallikuula liikkuu on tarpeeksi väljä niin se alkaa muljahtelemaan pois sieltä ja on toisinaan aika hanurista laittaa takaisin.

Itse koitin pitää kaikki nuo paikat ehjinä ja laitoin silloin tällöin jotain voiteluainetta esim. WD40:stä sinne sisälle.

Siinä pyörän puolella on ne metalliset kannet missä oletettavasti on kuusiokoloreikä ja tuossa kuusiokoloreiässä kumitulpat mitkä myös estävät lian menemästä sinne sisälle.

Kiristä ne kuusiokolokannet niin tiukalle että niissä ruuveissa mitkä tulevat tukivarsiin kiinni eivät hölsky yhtään mutta kuitenkin pyörivät kuulan varassa jouhevasti.
MCD Baja1000 Competition MYYTY!

Poissa Shamer

  • Veteraani
    • Profiili
    • Revo 8x8 projekti
Vs: Traxxas Revo
« Vastaus #3767 : 31.05.10 - klo: 23.19 »
Tuli tuossa viikko takaperin kasattua moottori uudelleen, ja vaihdon samassa rytäkässä vuotavan etulaakerin pois. En voi uskoa minkälaisen eron se teki, moottori pysyy nyt hyvin säädöissä eikä hae kierroksia kokoajan. En myöskään käräyttänyt tälläkertaa tulppaa! :D
Traxxas Revo, Graupner MRX4, Revo 8x8 crawler projekti, Telaprojekti

Poissa Danze

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Revo
« Vastaus #3768 : 24.06.10 - klo: 00.34 »
Mikähän johto tuossa on oikeen irronnut, kun toinen pää lähtee vaihteistosta ja toisessa päässä on sininen liitin. Johdot ovat siis samanlaisia kuin vastaanottimeen tulee servoista eli puna-valko-mustia.

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Vs: Traxxas Revo
« Vastaus #3769 : 24.06.10 - klo: 08.42 »
Se on vaihteiston pyörintä anturi ja liitin pitäisi olla OptiDrivessä kiinni, ei vastarissa.
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa Nikke92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Revo
« Vastaus #3770 : 31.07.10 - klo: 12.07 »
Parin vuoden tauon jälkeen iski taas pahasti rc kärpänen ja tuli ostettua sitten 2.5 revo.
Mitään kauhean uutukaistahan tässä ei ole, mutta päässy jo osittain unohtumaan asiat.. =). Löpöttimeks taijan laitella byronia 16%:na, mutta mitenkäs tulpan lämpöarvot? Muutaman vois ottaa varastoon. Sitten toisekseen siihen vois laittaa uuden paremman ilmanputsarin, vakio kun oli aika tukkonen kun muistelen sitä. Mikä olis sellanen missä on järkevän hintaset filsut?
Ei muuta tällä kertaa.. =)
Traxxas Revo 2.5

Poissa rc fanittaja

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas Revo
« Vastaus #3771 : 06.08.10 - klo: 11.54 »
Hobby Point helsngissä,   http://www.hobbypoint.fi/sivu.php?id=4   tuolta saa kaheksalla vai olikohan yheksällä eurolla 3 ilmanputsaria revoon, PS. mulla on tuo samainen auto ja sieltä oon putsarit ostannu  :smiley: sieltä oon myös ostannu polttoaineet, jets rc fuel 20%  :mrgreen:
« Viimeksi muokattu: 06.08.10 - klo: 12.10 kirjoittanut rc fanittaja »

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Vs: Traxxas Revo
« Vastaus #3772 : 06.08.10 - klo: 13.09 »
Kannattaa ostaa Traxxasin oma putsari kauloineen (Traxxas osanumero 5266) johon käy normaalit suodatinpanokset, kirjoitinkin tästä viisi sivua aiemmin.
Tuo Traxxasin oma putsarinkaula ei ota ainakaan spurriin kiinni missään tilanteessa niin kuin ns yleiskaulat tuppaa tekemään, tällöin kaulan rikkoontuessa vahinko voi olla pahimmillaan moottoririkko.
Tulpissa ei ole kuin muutama vaihtoehto johtuen Traxxasin käyttämästä normaalia pidemmästä tulpasta, itse käytän OS LC3 tulppia (toimii kelillä kuin kelillä).
Myös byronin olen itse todennut parhaiten sopivan Traxxasin koneille, jatkuva 150C ei ole aiheuttanut ongelmia tuon 16% byronin kera TRX 3.3 koneilla (en silti missään nimessä suosittele muiden käyttävän näin korkeita käyntilämpötiloja).
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa Nikke92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Revo
« Vastaus #3773 : 06.08.10 - klo: 23.37 »
Jeps. Tilausta lähtee tuosta uudemmasta traxxasin putsarirungosta ja noista os:n tulpista. Itellä lämmöt pyörii nyt siinä 130+- muutama aste, vetää hyvin jne. Rupee taas muistumaan asiat mieleen kun on ropannu auton kanssa muutaman päivän..
Traxxas Revo 2.5

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
Vs: Traxxas Revo
« Vastaus #3774 : 11.08.10 - klo: 01.12 »
onko kukaan perehtyny tälläiseen?

http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXNRX8&P=7

mieltäni askarruttaa myös että tarviiko tää omanlaisensa starttipoksin vai sopiiko esim. hyperin normaali starttipoksi revon platiniumin käynnistämiseen.

Mitä osia teiltä on hajoillut, mitä ois hyvä pitää varalla.
« Viimeksi muokattu: 11.08.10 - klo: 13.28 kirjoittanut Ville Vainio »
Kyosho Inferno MP9e

Poissa ajv

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Revo
« Vastaus #3775 : 14.08.10 - klo: 09.24 »
Tervehdys kaikille. Uusi hyvinkääläinen harrastaja esittäytyy tässä samalla. Kun selvisin oikeasta autokuumeesta, niin ostin pari viikoa sitten käytetyn Revon ja heti toisen varaosaautoks. Ja säätämistä on alottelijalla riittänyt :laugh: Yritin pari viikkoa säätää ilmeisesti useita kertoja lämpöleikannutta ja laakereiden puolesta täysin entistä konetta. Tulppia mennyt jo 5kpl, parhaillaan kestäneet yhden tankin. Eilen lopulta iskin toisen moottrin kiinni ja jo muuttui ääni (kytkin)kellossa. No toisaalta hyvä, että tuli tehtyä kaikki alottelijan mokat jo valmiiksi loppuunajettuun koneeseen.

Tarkoitus olisi nyt kuitenkin uusia tuo vanha motti. Traxxaksellahan on tuo elinikäinen vaihtotakuu. Miten se käytännössä toimii täältä Suomesta? Lähetin postia Traxxasin asiakaspalveluun, ja jos ite hoidan postitukset, niin tulisi maksamaan 140USD. Nettisivuilla lukee, että kansaiväliset vaihdot kannattaa tehdä paikallisen maahantuojan kautta, niin säästää toimituskulut... Mitkäs liikkeet nyt olis sitten maahantuojia ja tietenkin mahd. lähel Hyvinkäätäkin vielä.
Team Durango DESC410 || MCD RRV4
Riihimäen PA-klubi

Poissa vilzuh

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Revo
« Vastaus #3776 : 14.08.10 - klo: 10.30 »
Hyvinkäästä en osaa sanoa, mutte ainakin Sabe (Turku) ja Hobbylinna (Turku, Espoo) on traxxas jälleenmyyjiä. Nyt heti ei ainakaan tule muuta mieleen.
Passiivista harrastelua

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
Vs: Traxxas Revo
« Vastaus #3777 : 14.08.10 - klo: 23.32 »
Itse en ihan uutena esittäydy, mutta taas hetken tauon jälkeen on Revon platinium tullut hommattua uutena, ja hyper8.5pro käytettynä. Jonkun SM-kisaajan verme. Hyperi muuten myynnissä.

revon ajelin tänään sisään, tuntuu äkkiseltään nurmikolla ylämäkeen ajettaessa että slipper tms. luistaa kun kierrokset nousee mutta vauhti ei, tietty sutiminen ois yks mutta oudosta äänestä päätellen se ois slipperikytkin.

vaihto tapahtuu hieman oudosti, joskus myöhemmin joskus aikasemmin, oletteko joutuneet säätelemään niitä vaihtoja tehtaan jäljiltä?

Kyosho Inferno MP9e

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Vs: Traxxas Revo
« Vastaus #3778 : 15.08.10 - klo: 10.58 »
revon ajelin tänään sisään, tuntuu äkkiseltään nurmikolla ylämäkeen ajettaessa että slipper tms. luistaa kun kierrokset nousee mutta vauhti ei, tietty sutiminen ois yks mutta oudosta äänestä päätellen se ois slipperikytkin.

vaihto tapahtuu hieman oudosti, joskus myöhemmin joskus aikasemmin, oletteko joutuneet säätelemään niitä vaihtoja tehtaan jäljiltä?



Kiristä sitä slipperykytkintä mutterista 1/4 kierrosta kerrallaan, siis välillä kokeilet ajamalle ettei se luista.
Spurrin / slipperykytkimen akseli tulee vaihteiston kuorista läpi (ulos), ulkona olevan akselin päässä on reikä johon saa mm Traxxasin kuusiokoloavaimen tuikattua lukitukseski kun slipperyn mutteria kiristää.

Samaa lukitusta kannattaa käyttää kun koittaa spurrista käsin pyörittää ettei tule lukittua slipperyä jumiin.

Vaihteistoa on uutena saanut vähän säätää, yleensä se vaihtaa uutena liian myöhään, mutta vaihto notkistuu kyllä ajan oloon.
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
Vs: Traxxas Revo
« Vastaus #3779 : 15.08.10 - klo: 19.40 »
itellä vaihtaa melkeen aikaseen, mutta annampa olla ja katon kuinka rupee toimimaan. Kun saan korin maaliin ni uskaltaa vähän ajellakkin, nyt ei kauheesti ole viittiny "hurjastella" kun koria ole viitsi laittaa likaantumaan ennenkö on tosiaan maali päällä.

Halukkaita maalareita?

kiristin slipperyä puolikierrosta  :D  tarvii sitten helläillä kun rupee oikein enempi hyppimään.
Kyosho Inferno MP9e