Kirjoittaja Aihe: Home home  (Luettu 11923 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Home home
« : 30.03.12 - klo: 21.46 »
Nyt on 3.5 kk. kärsitty vesivahinkoremontista, ja oletettu valmistuminen pääsiäiseksi.
Eli lähinnä tapetointia ja tavaroiden palautusta paikoilleen enään.

Ei paljon naurata, kun seinän sisällä on putki vuotanut riittävän kauan piilossa....

On tässä tullut koettua kaikkea, niin urakoitsijoiden, vakuutusyhtiön jne.... kannalta.

Voin kertoa miltä tuntuu tiskata astioita kylpyhuoneessa, jossa myös remontin aikana oli käytössä asunnon ainoa wc.

Hyvin on tullut tutustuttua myös lähiseutujen ruokaravintoloiden tarjontaan, suurimmalle osalle en kyllä antaisi pirellin tähtiä. Toki joukossa on ollut aivan helmiä, ei nyt sentään ruuan seassa....

Jopa vaihe, jossa olohuoneessa oli jääkaappipakastin, tietokone, tv sekä tietenkin sohva jossa pääsi nukkumaan, oli hyvinkin keskitasoa turhapuron asumista, kaikki käden ulottuvilla. (hanhenmaksaa en löytänyt kertaakaan)  :wink:

Mutta kun aikaa kuluu, viikosta toiseen, ja kaikesta pitää patistaa, paitsi kuivatusvaiheessa, jolloin ei voinut kuin odottaa.... 1.5 ---- 2.5 vko. kerrallaan.
Sähkölasku tammikuulta liki kaksinkertainen, helmikuulta yli kaksinkertainen, ja maaliskuulta odotettavissa yli kaksinkertainen. Vakuutusyhtiön mielestä ei kuulu heille, hassua, sitä vesivahinkoahan siinä kuivatettiin aina 2-3 lämmittimen voimin. Maaliskuussa kahden tuplakokoisen.
Niin, lämmintä antoivat 70 astetta, joten voin vakuuttaa että hyvin on tarkennut, on se toki maksanutkin....

Huomisen aion viettää rc varikolla, mutta sitten on vielä loppurepäisy edessä....

Kirjoitan ehkä lisätuntemuksia, jos jaksan, ja annan kokemuksista kykyjeni mukaan neuvoja mitä pitää ottaa huomioon kun näiden mainitsemieni tahojen kanssa asioi.... eli tarkkana on oltava, kaikessa yritetään oikaista asukkaan vahingoksi....

Yksi neuvo heti aluksi.... olkaa aina paikalla kun jotain tapahtuu....

- Tapsa
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa juska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Home home
« Vastaus #1 : 30.03.12 - klo: 21.53 »

Sähkölasku tammikuulta liki kaksinkertainen, helmikuulta yli kaksinkertainen, ja maaliskuulta odotettavissa yli kaksinkertainen. Vakuutusyhtiön mielestä ei kuulu heille, hassua, sitä vesivahinkoahan siinä kuivatettiin aina 2-3 lämmittimen voimin. Maaliskuussa kahden tuplakokoisen.
Niin, lämmintä antoivat 70 astetta, joten voin vakuuttaa että hyvin on tarkennut, on se toki maksanutkin....


Mikä yhtiö?
Racers Group Finland Team

Poissa kipi

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: Home home
« Vastaus #2 : 30.03.12 - klo: 21.58 »
Nuo vakuutus-yhtiöiden korvaus menettelyt ovat mitä sattuvat.
Työkaveri osti uuden rivitalon pätkän,ehti asua 3kk->vesivahinko seinän sisällä.
Vakuutus korvasi kaiken,hommasi asunnon+maksoi vuokran,kuivatuksen sähköt ym.
Eniten ihmetyttää se,et koko hommaa ei korvattu rakennus tai putkiliikkeen vakuutuksista.
eikun leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä
sillä aikaa kun te mietitte,mä oon tehny jo viis virhettä

Poissa PaavoNokkava

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Home home
« Vastaus #3 : 30.03.12 - klo: 22.49 »
Anoppilassa toi vakuutusyhtiö mittarin seinään mitä kuivaimet vie virtaa! Tässä tapauksessa se on myöhäistä, mutta kannattaa sitä ainakin kysyä miksi ei ole tuotu kun muillakin on tapana...

-Henkka
[PRCA] [TamUa]

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Home home
« Vastaus #4 : 31.03.12 - klo: 00.17 »

Sähkölasku tammikuulta liki kaksinkertainen, helmikuulta yli kaksinkertainen, ja maaliskuulta odotettavissa yli kaksinkertainen. Vakuutusyhtiön mielestä ei kuulu heille, hassua, sitä vesivahinkoahan siinä kuivatettiin aina 2-3 lämmittimen voimin. Maaliskuussa kahden tuplakokoisen.
Niin, lämmintä antoivat 70 astetta, joten voin vakuuttaa että hyvin on tarkennut, on se toki maksanutkin....


Mikä yhtiö?

Toistaiseksi en kerro, ymmärtänette varmaan syynkin  :roll:


Anoppilassa toi vakuutusyhtiö mittarin seinään mitä kuivaimet vie virtaa! Tässä tapauksessa se on myöhäistä, mutta kannattaa sitä ainakin kysyä miksi ei ole tuotu kun muillakin on tapana...

-Henkka

Mainitsin siitä jo silloin kun toivat kuivaimet.
Suurin laskutus on kuulemma ollut tähän asti 7 €, sanoi kuivatusfirman mies....

Joten ei sitten tuotu mittaria siihen välille.

En siis arvannut kysyä, onko summa tunnilta, päivältä vai .... ?

On ollut ihan tarpeeksi muuta mietittävää....

Ongelmanhan tässä on tehnyt se, että ei heti aluksi tarkastettu koko huoneistoa.

Se vahinko  alkoi näkyä siksi, kun aloittelin kahvijuontia, ja olin ottamassa kaapista sokeria.

Ymmärtänette että itse kahvinjuonti ei aiheuttanut vahinkoa  :cool:

Niin, kun olin ottamassa kaapista sokeria, niin seinä kiilsi omituisesti, koitin kädellä, oli aivan märkä pinnalta.

Keittiön nurkassa on hormi jossa putket kulkevat.
Oli vuotanut jo aika kauan nuppineulankokoisesta reiästä putkessa.
Keittiön alakaapin sokkelilevyn takapuoli oli purettaessa vihreässä homeessa.

Kun keittiö oli kuivattu, alakaapit tehty mittatilaustyönä ja asennettu paikalleen, kuin myös lattia uusittu, niin....
.... päätimme omaan laskuun laittaa eteiseen yhteneväisen lattiapinnoitteen keittiön kanssa, kävikin sitten ilmi että eteisen lattian alla oli vettä.

Siis eri vahinko, tosin pieneltäosin myös osa keittiön vahinkoa, mutta selkeästi eri vahingot.

Silloin tutkittiin koko huoneisto, ja tämä toinen vahinko käsitti alueena eteisen, vessan ja makuuhuoneen.
On vaan ollut todella mielenkiintoinen tuo eteisen korjaus, kun oviaukkoja on seitsemän, ja lisäksi aukko olohuoneeseen päin.
Menisi koko yö, jos kertoisin yksityiskohtaisesti kaikki episodit jotka hankaloittivat remonttia.

Suurin hankaluus kuitenkin siinä, että kaksi erillistä vahinkoa.

Mikäli kaikki olisi huomattu kerralla, niin emme olis asuneet tämän remontin keskellä.

Toisaaltaan tulee mieleen, että kuinka se olisi tehty, jos ei aina joku meistä olisi ollut paikalla.

Esim. makuuhuoneen laittia meinattiin tehdä väärin, ellen olisi puuttunut siihen ponnekkaasti.

Että semmosta....

Hyvää yötä!
« Viimeksi muokattu: 31.03.12 - klo: 00.20 kirjoittanut TTKoo »
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa rizardi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Home home
« Vastaus #5 : 31.03.12 - klo: 04.23 »

Ongelmanhan tässä on tehnyt se, että ei heti aluksi tarkastettu koko huoneistoa.
Kun keittiö oli kuivattu, alakaapit tehty mittatilaustyönä ja asennettu paikalleen, kuin myös lattia uusittu, niin....


Toisaaltaan tulee mieleen, että kuinka se olisi tehty, jos ei aina joku meistä olisi ollut paikalla.

Esim. makuuhuoneen laittia meinattiin tehdä väärin, ellen olisi puuttunut siihen ponnekkaasti.

Että semmosta....


Juuri näin pitää toimia!!!!!!!

Ongelmahan on juuri se, että ette antaneet ammattilaisten tehdä työtään vaan piti seisoa selän takana vahtimassa "että työ tehdään oikein". Jätkiä alkoi vituttamaan ja halusivat pois! Olisivat saattaneet kertoa ongelmasta, mutta ilmeisesti oli jo pinna niin kireällä ettei tätä tapahtunut.
Tuleeko itselläsi tilaaja tappituntumalle kun yrität tehdä työtäsi?

Yhtäkään keittiötä en ole vielä lyhyen +15v urani aikana tehnyt ilman, että se olisi mittatilaustyö!
Osta kirjahylly ikeasta keittiökaapiksi jos oikeasta täytyy henkseleitä paukuttaa.

Onko nyt se lattia tehty "oikein" vai RYL:n mukaan?

Remontit asuinrakennuksessa ovat hankalia, mutta aina sieppaa tämä "onneksi minä lettutieteen vihtori olin paikalla valvomassa"
Ettei jää mitään hampaankoloon niin palautetta otetaan vastaan täällä, YV tai suoraan mulle 0445725088 Rak.Tekn. Riku Nivaoja

Poissa Mazza

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Home home
« Vastaus #6 : 31.03.12 - klo: 08.14 »
Itsellä tarkoitus aloittaa syksyllä ostetun rivarikämpän pesuhuoneremppa kesällä, saa nähdä mitä yllätyksiä tuolta löytyy. Vuonna -96 rakennettu ja kaadot tehty päin arsetta, lisäksi laattalattiassa saumat niin syvät ettei toivoakaan saada lattiaa kuivaksi lastalla.

Kuivaushommiin takuuvarmasti joutuu, toivottavasti ei vaan kovin suuriin.
Ishima Rave M1.0Re | Associated RC10L | TQ Racing WGT/PRO-10 | Kyosho e-Mad Force crawler | Olohuonelelu Radline 1:24 buggy

Poissa 2Late1

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Home home
« Vastaus #7 : 31.03.12 - klo: 08.36 »

Voin kertoa miltä tuntuu tiskata astioita kylpyhuoneessa, jossa myös remontin aikana oli käytössä asunnon ainoa wc.

Been there. Done that. Ei oo kivaa.

Lainaus
Mutta kun aikaa kuluu, viikosta toiseen, ja kaikesta pitää patistaa, paitsi kuivatusvaiheessa, jolloin ei voinut kuin odottaa.... 1.5 ---- 2.5 vko. kerrallaan.
Sähkölasku tammikuulta liki kaksinkertainen, helmikuulta yli kaksinkertainen, ja maaliskuulta odotettavissa yli kaksinkertainen. Vakuutusyhtiön mielestä ei kuulu heille, hassua, sitä vesivahinkoahan siinä kuivatettiin aina 2-3 lämmittimen voimin. Maaliskuussa kahden tuplakokoisen.
Niin, lämmintä antoivat 70 astetta, joten voin vakuuttaa että hyvin on tarkennut, on se toki maksanutkin....

En tiedä millaisessa talossa asut, mutta kerrostaloasujana olen kahdesti tästä joutunut kärsimään, mutta kummallakin kerralla kuivausfirma antoi kulutusluvut ja muistaakseni taloyhtiö (eikä vakuutusyhtiö) maksoi kuivauksen kuluttaman sähkön.

Toivottavasti saat vakuutusyhtiöltä asumishaittakorvausta?

Poissa koivistonkylä

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Home home
« Vastaus #8 : 31.03.12 - klo: 10.49 »
 Olen tuossa miettinyt, jos jotain isompaa sattuu talooni, että mitä teen, olen tullut siihen tulokseen että  on pakko voidella nämä remonttimiehet, luvata niille jotain extra palkkioo kunhan tekevät hyvin työnsä tms

Voimia TTKoo

e: Ja pakkohan on vahtia mitä omassa asunnossa tehdään, on omaa kokemusta ja tuhat tarinaa, missä oikein viimeisen päälle ammattimies tekee sutta ja sekundaa. Kun puututaan hyvissä ajoin virhe pystytään vielä korjaan halvalla, jälkeenpäin on vaikeampi tapella.
« Viimeksi muokattu: 31.03.12 - klo: 11.04 kirjoittanut koivistonkylä »
Hpi Savage XL-E & Vorza, Trx erevo 1/16, Kyosho XXL

Poissa ajv

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Home home
« Vastaus #9 : 31.03.12 - klo: 11.03 »
@rizardi :wink:

Team Durango DESC410 || MCD RRV4
Riihimäen PA-klubi

Poissa rizardi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Home home
« Vastaus #10 : 31.03.12 - klo: 11.05 »
Olen tuossa miettinyt, jos jotain isompaa sattuu talooni, että mitä teen, olen tullut siihen tulokseen että  on pakko voidella nämä remonttimiehet, luvata niille jotain extra palkkioo kunhan tekevät hyvin työnsä tms

Voimia TTKoo
Miksi?
Vai onko suunnitelmissa "palkata" Erittäin etelä-suomalaisia 5€/tunti ja antaa sitten hyvänmiehenlisää 20€ niin sergei ja vladi osaa hommansa paremmin?

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Home home
« Vastaus #11 : 31.03.12 - klo: 11.28 »
e: Ja pakkohan on vahtia mitä omassa asunnossa tehdään, on omaa kokemusta ja tuhat tarinaa, missä oikein viimeisen päälle ammattimies tekee sutta ja sekundaa. Kun puututaan hyvissä ajoin virhe pystytään vielä korjaan halvalla, jälkeenpäin on vaikeampi tapella.

Noinhan se on. Vaikka rizardi tekisikin hyvää jälkeä niin varmaan häntä päälle löytyy 10 muuta kutka ei tee.

Parhaimpia oli lapsuuden kodossa kun aiheutin siellä vesivahingon minkä ansiosta meni muutaman huoneen lattiat auki ja pinnat uusiksi. Vakuutusyhtiön piikkiin. Eteisessä alko sitten hetken päästä laminaatti nousta ylös keskeltä. Eli ei oltu jätetty liikkumavaraa. No äijjä paikan päälle kattomaan mitä tullut tehtyä niin ensimmäinen ratkasu pattinki pystyyn kattoa vasten jos se asettuis. Ei asettunut. Seuraava vaihtoehto: Jos siihen löis naulan läpi  :shocked: siis ei vittu... miten tulee edes mieleen ehdottaa. Purki se sen sitten lopulta ja asensi liikkumavaroilla.

Onhan noita muitakin... Sen takia ite olen todella skeptinen palkkaamaan yhtään ketään tekemään mitään. Teen sitten ennemmin ite sekundaa kun maksan siitä jollekulle. Eri asia sitten on henkilöt joita tunnen tai joista on saanut suosituksia.

Poissa rizardi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Home home
« Vastaus #12 : 31.03.12 - klo: 12.00 »
Olen minäkin yhden hometalon rakentanut.

Kyseessä oli proto stryroksi legopalikka tölli.
Puolituttu isäntä lupasi olla apparina, kun oli oikein 1.5kk kesälomaa suunnitellut siihen uhraavansa.
Isäntä olikin täysi amatööri rakennus hommissa, mutta silti luuli tietävänsä kaiken, kun oli ihan netistä asiat tarkastanut. Koska kyseessä oli proto niin ainoat leikkaukkset (detalji kuvat) oli raudoituksesta ja vesikatosta ja nekin suurelta osin suuntaa antavia. Eli sai hieroa hilsettä irti parikin kertaa joskus yksin joskus vastaavan, rakennesuunnittelijan tai valvojan kanssa.
Pari kk meni niin saatiin kaksikerroksinen "kivitalo" montusta vesikattoon. Hälyytyskellot alkoivat soimaan päässä kun poika harjakaisissa ilmoittaa asuvansa tönössään kuukauden päästä. Kerroin kyllä, että sisäpuolella menee noin 3kk kahdelta timpurilta + tietenkin mitä sähkö/putki- ja ilmastointi miehet jarruttelee. Ei uskonut! Loppujen lopuksi me jouduttiin tekemään koko ilmastointi, putki hommista linjat ja vaikka isäntä kuinka uskotteli olevansa sähköpuolen käynyt (mikälie autovaras linja) niin ammatti sähkäri oli kutsuttava paikalle.
Isäntä oli tässä vaiheessa jo omissa töissään, mutta iltasella kävi aina sotkemassa vaikka siivota piti ja pyyhki minun tekemällä materiaali listalla tiedätte mitä.
Tämän vielä sietää, mutta kun noobi lähtee määräämään rakenteellisia ratkaisuja niin alkoi pinna kiristyä.
Onneksi vaadin jokaisesta kohdasta joka ei mielestäni tehty oikein vaan tilaaja vaati näin tehtävän mustaa valkoiselle.
Onnekseni meille syntyi loppuvaiheessa projektia poika ja pääsin livahtamaan roskasta eroon isyyslomille.
Molemminpuoleisen suunsoiton jälkeen purettiin sopimus (ei urakka vaan tunti tunnista) ja kaveri palkkaa pari ulkosuomalaista tekemään loput.
Siitä alkoi puhelin rumba olin hänen mielestään tehnyt kaiken väärin ja siten rahaa pystyssä reilusti.
Kävin mestalla ja tarkistin niin löytyi yksi virhe saunan ikkuna joka oli vain pienuutensa takia kiilattu noin paikalleen niin ryssät oli paneloineet sen mukaan. korjasin ja näytin sormea!

Puolen vuoden päästä alkoivat varoittamani homevauriot ja jantteri haastaa minut oikeuteen!
Olisittepa nähneet kollin ilmeen, kun jokaisen rakennusvirheen kohdalla minulta löytyi lappu jossa veijari vapauttaa minut vastuusta.

Heppu nykyään lyhentää 400 000€ asuntolainaa vvo:n vuokrakämpästä käsin. Oikein sille!

Poissa rizardi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Home home
« Vastaus #13 : 31.03.12 - klo: 12.19 »

Onhan noita muitakin... Sen takia ite olen todella skeptinen palkkaamaan yhtään ketään tekemään mitään. Teen sitten ennemmin ite sekundaa kun maksan siitä jollekulle. Eri asia sitten on henkilöt joita tunnen tai joista on saanut suosituksia.
Aivan oikein! Tekee itse jos vähänkään peukalo osoittaa toiseen suuntaan kuin etusormi ja neuvoa saa kysyä.
Monesti autan jopa ilmaiseksi jos tilanne sitä vaatii.
Tekemällä oppii sanonta pätee moneen asiaan. Jos se sormi menee suuhun niin se tietää duunia meille :wink:
Ette usko kuinka paljon tulee soittoja kyllästyneiltä vaimoilta, kun ukko on väkertänyt päivän homman kanssa viikkoja ja pyytää meitä hätiin :afro:

Poissa koivistonkylä

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Home home
« Vastaus #14 : 31.03.12 - klo: 12.21 »
Miksi?
Vai onko suunnitelmissa "palkata" Erittäin etelä-suomalaisia 5€/tunti ja antaa sitten hyvänmiehenlisää 20€ niin sergei ja vladi osaa hommansa paremmin?
[/quote]

rizardi, niinkuin sanoit vironpoikien ongelma on palkkaus, ei työnlaatu.

Sen huomasin vanhan asuntoyhtiön remonteissa ettei ainakaan siellä raksaukot kunnioittanut toisten koteja/pihoja yhtään, ja uskon että taitaa olla aikas yleinen käytäntö. Ja noista remonteista jäi hyvinkin positiivinen kuva virolaisista.

e:OV taitaa vakuutusyhtiöllä olla aika niukka kertakorvaus summa jos vahinko sattuu ja ilmoitat että otat rahana ja teet itse.Ja jos sen jälkeen sattuu uusi vahinko, mitenköhän on, oliskos vakuutusyhtiöllä jotain sanottavaa
« Viimeksi muokattu: 31.03.12 - klo: 12.35 kirjoittanut koivistonkylä »
Hpi Savage XL-E & Vorza, Trx erevo 1/16, Kyosho XXL

Poissa rizardi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Home home
« Vastaus #15 : 31.03.12 - klo: 12.36 »

Sen huomasin vanhan asuntoyhtiön remonteissa ettei ainakaan siellä raksaukot kunnioittanut toisten koteja/pihoja yhtään, ja uskon että taitaa olla aikas yleinen käytäntö. Ja noista remonteista jäi hyvinkin positiivinen kuva virolaisista.

Loistava yleistys koko rakennusalasta
kaveri on nähnyt eläissään yhden työmaan ja nyt tietää miten asiat tässä maassa on!

Onkohan ne samat kaksi virolaista joita tilastojen mukaan on jo Suomessa yli 60 000?
Virolaisia vastaan minulla ei ole mitään, mutta työmaalla näkee silmiinpistävän eron virolaisessa ja viron venäläisessä. Työmaa on kuin kaatopaikka ja kaikki tehdään vähän sinne päin.
Kyllä olen ollut paikalla ja tällainen kuva minulle on 15 vuodessa jäänyt. Löytyy suomalaisistakin dorkia, mutta sellaiset ei töissä ylensä paria viikkoa enempää viihdy. Poikkeuksia on mutta harvassa

Poissa rizardi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Home home
« Vastaus #16 : 31.03.12 - klo: 12.40 »

e:OV taitaa vakuutusyhtiöllä olla aika niukka kertakorvaus summa jos vahinko sattuu ja ilmoitat että otat rahana ja teet itse.Ja jos sen jälkeen sattuu uusi vahinko, mitenköhän on, oliskos vakuutusyhtiöllä jotain sanottavaa
Isken tähänkin väliin!
Vakuutusyhtiö on velvollinen tarkastamaan ja hyväksymään työn tuloksen jos ei se sitä tee niin voi voi .
Yksityishenkilöä ei voida velvoittaa ottamaan vastuuvakuutusta.

Vastuuvaakuutus on muutenkin täyttä puppua!
Mitä se korvaa?
Jos minä teen virheen maksaja olen minä jos materiaalissa on vika materiaalin toimittaja jne. jne. maksaa.
Silti minun täytyy tästäkin turvasta maksaa ja missä se näkyy? Asiakkaiden laskussa ja sitä kautta jokaisen lompakolla joka asuu muualla kuin äidin virkkaamassa teltassa.

Olen puhunut. Lepo.
« Viimeksi muokattu: 31.03.12 - klo: 12.48 kirjoittanut rizardi »

Poissa lättyäijä

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Home home
« Vastaus #17 : 31.03.12 - klo: 12.51 »
Meillä oli kanssa joskus lähes 10 vuotta sitten vessa remppa koko talo yhtiössä, no meidän kylppärissä kuivari huusi 3kk yhtähuutoa. 1100mk lasku paukahti luukusta, ei muuta ku huoltoon jossa mukisten ja julmien uhkausten jälkeen maksoivat laskun. No ei siinä vielä mitään, sitten kun suomalais yhtiö oli saanut homman valmiiksi, kesti 3kk ja alkoivat tapetit tulla takaisin rullalle ja maton alla oli wc pytyn edessä 500x500 kokoinen kupla. uusiksi tehtiin vielä kolme kertaa ja viimeisen kohdalla muutettiin pois, varmaan olis yksi kerta riittänyt mutta kun ei uskota kun sanotaan, "eikös noi saumat yleensä hitsata kiinni" joo me vedettiin niihin nyt silikoonit. Ei hyvää päivää!! Ja mikä parasta tää kyseinen firma tekee edelleen näitä remppoja tällä alueella, mutteivät tule meidän kämppään, se on visu.

Ja joo keittiöt on aina mittatilauksia vaikkei olis erikois-kaapeilla, minäkin tiedän, tein ja asensin niitä 5vuotta leipä työnä, enkä edelleenkään kunnioita mesuja, arkkitehtejä enkä juuri valvojiakaan. Niin karvaasti sain sen kokea, etteivät kyllä osaa hommiaan ja sitten kun valvoja ja kunta rupeavat ihmettelemään, niin onhan se aliurakoitsian vika ettei arkkitehti ja mestarit tiedä että lasten sängyt pitää olla sertifioituja ja testattuja ymsjne... Mutta kyllähän nyt puusepän olisi se pitänyt tietää :shocked:, no asianajaja oli toista mieltä :evil: :evil:

Ja kyllähän nää ryllit voi samantien tunkea jonnekkin jos on kyse esim. laminaatin asennuksesta, omassa omakoti-talossa.

Koitahan jaksella siellä.
leluja:maverick atomXB, kyosho pureten3gp.
Käyttis: Slash 2WD turnigy trackstar 60A, Tacon 3500kv 10T, 2s LiPo. Asso tc3 ~team :D

Poissa koivistonkylä

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Home home
« Vastaus #18 : 31.03.12 - klo: 12.56 »
Ja onhan se niinkin, talolle/ asunnolle annetaan aika missä se on saatava valmiiksi, muuten tulee sakkoja rakennuttajalle, tehdään hätäseen ja korjaillaan jäljestäpäin ja toivotaan ettei kaikki valita kaikkia virheitä. tällain tulee halvemmaksi rakennuttajalle.
Rikhard, on minulla kokemusta jonkin verran ja paljon kavereita rakennusalalta niin duunarista päällikköön monelta osaalueelta. On kiva kuunnella niiden höpinöitä.

Ja uskon että olet yksi parhaista
Hpi Savage XL-E & Vorza, Trx erevo 1/16, Kyosho XXL

Poissa rizardi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Home home
« Vastaus #19 : 31.03.12 - klo: 13.07 »
Ei ollut tarkoitus kehua itseään, vaan puollustin kirvesmiesten ammattikuntaa.
Pääsee vaan veri kiehahtamaan, kun ei anneta ammattilaisten hoitaa hommiaan vaan käydään vähän neuvomassa ja perään vielä yleistetään ja rajulla kädellä.
Vrt. keskustelut: Yksi saanut terveyskeskuksessa huonoa hoitoa niin viikon kuluttua koko henkilökunta on puoskareita

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Home home
« Vastaus #20 : 31.03.12 - klo: 13.40 »
e:OV taitaa vakuutusyhtiöllä olla aika niukka kertakorvaus summa jos vahinko sattuu ja ilmoitat että otat rahana ja teet itse.Ja jos sen jälkeen sattuu uusi vahinko, mitenköhän on, oliskos vakuutusyhtiöllä jotain sanottavaa

Jos vyhtiö maksaa niin kyllä minä sen teettäisin ellei sitten olis todella avokätinen korvaus ja helposti itse korjattavissa, mitä se todennäkösesti ei ole.



Onhan noita muitakin... Sen takia ite olen todella skeptinen palkkaamaan yhtään ketään tekemään mitään. Teen sitten ennemmin ite sekundaa kun maksan siitä jollekulle. Eri asia sitten on henkilöt joita tunnen tai joista on saanut suosituksia.
Aivan oikein! Tekee itse jos vähänkään peukalo osoittaa toiseen suuntaan kuin etusormi ja neuvoa saa kysyä.
Monesti autan jopa ilmaiseksi jos tilanne sitä vaatii.
Tekemällä oppii sanonta pätee moneen asiaan. Jos se sormi menee suuhun niin se tietää duunia meille :wink:
Ette usko kuinka paljon tulee soittoja kyllästyneiltä vaimoilta, kun ukko on väkertänyt päivän homman kanssa viikkoja ja pyytää meitä hätiin :afro:

Uskon kyllä. Ite remppasin vuos takaperin meidän toisen vessan ja se prokkis kesti sellasen 4kk. Toki en pitänyt mitään kiirettä kun oli toinen käytössä... e: Koskaan en ollut vesieristänyt tai kaakeloinut niin olihan se kieltämättä ihan mukava kokeilla millasta sekin homma on. e2: Puhumattakaan kaikista muista hommista hanankin paikka siirty sen verran ettei mennyt ihan heittämällä niin oppi tuostakin taas kohtalaisesti (mm. metalli vastaan mettallia ei välttämättä pidä vettä kunnolla ;) ellei ole mitään tiivistettä tai tiiviste teippiä välissä.). Uusia asioita on mukava oppia ja sitten kun saa jotain aikaseksi ite niin onhan se ihan mukava fiilis. 
« Viimeksi muokattu: 31.03.12 - klo: 13.51 kirjoittanut OV »

Poissa Raisu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Home home
« Vastaus #21 : 31.03.12 - klo: 18.49 »
Sähköhommia teen toiminimellä ja pakko sanoa että välillä harmittaa kun näkee että se teeseitsemies on hakenut kalliit tarvikkeet rautakaupasta ja omin pikku kätösin asentanut ne paikalleen vaikka taitoa ja tietoa ei ole ollut ollenkaan,saati että olisi keneltäkään kysynyt.
Samasta tavarasta olisi ammattimies saanut tehtyä siistin ja toimivan rakenteen mitä olisi mukava katsella.
Toki välillä näkee tosi siistiäkin jälkeä mitä isäntä on itse tehnyt.

Ja kun paikalla on ammattitimpuri niin hän osaa soittaa putki- ja sähkömiehelle ajoissa koska heitä tarvittaisiin eikä edellisenä iltana että tuleppas huomenaamulla laittamaan sitten sähköjä mulle...

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Home home
« Vastaus #22 : 01.04.12 - klo: 00.53 »

Ongelmanhan tässä on tehnyt se, että ei heti aluksi tarkastettu koko huoneistoa.
Kun keittiö oli kuivattu, alakaapit tehty mittatilaustyönä ja asennettu paikalleen, kuin myös lattia uusittu, niin....


Toisaaltaan tulee mieleen, että kuinka se olisi tehty, jos ei aina joku meistä olisi ollut paikalla.

Esim. makuuhuoneen laittia meinattiin tehdä väärin, ellen olisi puuttunut siihen ponnekkaasti.

Että semmosta....


Juuri näin pitää toimia!!!!!!!

Ongelmahan on juuri se, että ette antaneet ammattilaisten tehdä työtään vaan piti seisoa selän takana vahtimassa "että työ tehdään oikein". Jätkiä alkoi vituttamaan ja halusivat pois! Olisivat saattaneet kertoa ongelmasta, mutta ilmeisesti oli jo pinna niin kireällä ettei tätä tapahtunut.
Tuleeko itselläsi tilaaja tappituntumalle kun yrität tehdä työtäsi?

Yhtäkään keittiötä en ole vielä lyhyen +15v urani aikana tehnyt ilman, että se olisi mittatilaustyö!
Osta kirjahylly ikeasta keittiökaapiksi jos oikeasta täytyy henkseleitä paukuttaa.

Onko nyt se lattia tehty "oikein" vai RYL:n mukaan?

Remontit asuinrakennuksessa ovat hankalia, mutta aina sieppaa tämä "onneksi minä lettutieteen vihtori olin paikalla valvomassa"
Ettei jää mitään hampaankoloon niin palautetta otetaan vastaan täällä, YV tai suoraan mulle 0445725088 Rak.Tekn. Riku Nivaoja

Ensinnäkään en ole vahtinut seljän takana, en kytännyt, mutta jos ennen aloitusta käy ilmi, että aiotaan jättää heti aloitettaessa erittäin tärkeä työvaihe pois, niin uskoisin minulla olleen täysi oikeus siihen puuttua.

Työn jälkeenhän siinä itse asumme, ja varmasti olisimme sitten saaneet seuraukset kantaa.
Jos työn teettäjä aikoi säästää, niin en katso olevani se oikea säästökohde.

Minä en pyytänyt mitään mittatilauskeittiötä, vaan työn teettäjä (vakuutusyhtiö) sen teetti, kun vastaavaa ei valmiina saanut. Sekään ei liene siis minun vika. Eli turha siis olla siitäkin kateellinen.

Katson myös oikeudekseni olla kotona valvomassa mitä siellä tehdään, tai paremminkin sitä, mitä aiotaan jättää tekemättä.
Ei ollut mitään tarvetta kytätä itse tekemisiä, mutta sitä kylläkin, miten se aiottiin tehdä. (tilaajan taholta)

Näyttää olevan nyt niin, että se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa.

On varmaan hienoa laukoa mielipiteitä, vaikka ei ole edes paikalla käynytkään.

Tietääpä ainakin miten jotkut  hoitavat työnsä....  :wink:

Olkoot hommat vaikka kuinka vaikeita, on ne silti tehtävä oikein, mitään enempää ei olla vaadittukaan.

Mikäli vielä jollekin jäi epäselväksi, niin olemme vain ko. asunnon asukkaat.
Korjausten teettäjänä oli vakuutusyhtiö, omine "säästölinjoineen".
Urakoitsijat hoitivat hommansa hienosti, kunhan vain saivat sen tehdä.
Heillä oli kyllä halua tehdä se kunnolla, ja tekivätkin sen hienosti.

Heitä yritettiin vain saada  tekemään se ensin enemmänkin linjalla, "kuhan jotain tehdään, mutta erittäin säästeliäästi".

(EDIT suluissa oleva teksti:
Mistäpä luulette minun saaneen tietää sen, että aiotaan oikoa korjausvaiheita.
Itse en siis ole mitenkään kokenut mistään rakennushommista ????

Lisäksi: Tämä jälkimmäinen kosteusvaurio oli juuri seurausta viimevuoden syksyllä väärin tehdystä vesivahinkokorjauksesta makuuhuoneemme ja vessan seinän takana.
Siellä ei oltu tehty muuta, kuin pantu uudet P I N N A T ja jätetty kosteus alle muhimaan.
Siellä ei ollut edes maalikkoa katsomassa mitä tehtiin, tai siis tarkemmin sitä, että kuivaus jätettiin tekemättä.
Kun mittaajat tulivat meille, eikä vuotoa löytynyt, vaadin että mitataan myös seinän takana olevat tilat.
Sen jälkeen ei ollut mitään epäselvää mistä vesi nyt oli tullut.
Keittiön osalta oli kyseessä putkivuoto keittiöön tulevassa putkilinjassa.

Koska asuntomme puolella ei ollut vuotoa tässä osassa asuntoa, niin ei ollut vaikea päätellä mistä vesi oli tullut, varsinkin kun katsoi kosteusmittausta, jossa ko. seinän reunassa vesi oli asuntomme puolella.
Kuivaamaton vesivahinko eteni siis seinän ja lattian rajassa asuntomme puolelle.

Mikäli silloin olisi vesivahinko korjattu kunnolla, ja kostuneet tilat kuivattu, olisi kustannukset olleet murto-osa nyt tulleista kustannuksista.

Meidän puolella meni siis makuuhuoneen lattia uusiksi, wc täysremonttiin, ja....

Kun nyt jouduttiin asuntomme puolelta purkamaan wc, niin tietenkin wc-pytyn jalka halkesi, kun jännitys laukesi kiinnitysruuveja avattaessa.
Näin kävi myös muutamavuosisitten, kun meillä tehtiin kylpyhuoneremonttia.  :grin:

Vielä kun lavuaari sekoittajineen oli saneerausfirman varastossa muutaman viikon, tiivisteet kuivuivat niin , että alkoivat vuotaa kun vettä laski.
No kaveri aikoi uusia tiivisteet, vaan sopivia ei enää saanutkaan.... siispä uusi sekoittaja vaan tilalle.
Ei todellakaan halpa.

Tästäpä huomaatte että kun yritettiin säästää, niin kustannukset tulivat kymmenkertaiseksi, että semmosta.... )


Onneksi täällä ei sentään pyörinyt ketään Rak.Tekn.
Ei täällä kyllä näkynyt vakuutusyhtiön tarkastajiakaan, ohjeistukset hoidettiin puhelimella.... että silleen.
« Viimeksi muokattu: 01.04.12 - klo: 18.49 kirjoittanut TTKoo »
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa APK

  • Ylläpitäjä
    • Profiili
Vs: Home home
« Vastaus #23 : 01.04.12 - klo: 11.18 »
Nämä vesivahingot ja niiden hoitaminen ovat kyllä ihmeen hankalia asioita.

Taloyhtiössä, jossa asun tapahtui kesällä kaksi vesivahinkoa (ylimmän kerroksen mutkan jälkeen liitos alkoi vuotamaan kahdessa rapussa) ja yht 10 asuntoa altistui.

Oli k+wc+mh, tai k+mh tai pelkkiä k jotka kokivat vahinkoa, itselläni jälkimmäinen.

L&T hoiti koko talon korjaukset, tietty vakuutusyhtiön ohjeistuksella. Taloyhtiö sentään maksoi ylimääräiset sähkökulut. Pääosin homman hoiti yksi timpuri, joka oli oikein mukava ja yhteistyökykyinen.
Eniten ärsytti hommassa se, että yhtä asuntoa ei voinut tehdä kerralla loppuun vaan piti karata muihin asuntoihin tekemään yhtä tai toista vaihetta.
En ymmärrä mikä logiikka on jättää yksi asunto siihen vaiheeseen että silikonisaumoja pitäisi viimeistellä ja se olisi siinä, job done. Ehkä omaan napaan tuijottelua, mutta tympäisevää se oli odotella 08-09 välillä että joku tulee avaimilla sisään hoitamaan paria juttua vartin tai ehkä toisen myöhemmin ja muun ajan on muissa asunnoissa.

Tottakai keittiön evakuointi mh:n, wc:ssä astioiden tiskaaminen oli tympeää ja koko hommasta aiheutuva haitta. Omasta kotivakuutuksesta sai päiväkohtaista korvausta asumiseen vaikuttavasta haitasta.

Noh, onneksi tästä 32v vanhasta betonitalosta pääsee eroon jo ensi kuussa...

Tsemppiä TTKoo perheeseen!
Myytävänä. http://rc10.fi/index.php?action=profile;area=showposts;sa=topics;u=6
Team Xray X12 2023, Team Xray XB8e 2023, Hobbywing& Sanwa/Highest

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Home home
« Vastaus #24 : 01.04.12 - klo: 12.29 »
Kyllä ihan syntyperäiset suomalaiset remonttimiehetkin tekee omia näkemyksiään vastaavia säästöjä, jättää rivitolkulla sopimuksessa olevia työvaiheita kylmästi väliin.
Ko tapauksessa kaupungin vuokratalon kylppäriremonttia tehtiin, suihkutilat samaa laatotusta muun vessan kanssa.
- ilman kosteusmittausta ennen, tahi korjatessa virheitä
- ilman vesi- tai kosteus eristystä laatoittaen, puolet ex laattojen laastille ja loput maalatulle pinnalle, tai putkirempparin ummistaman seinänkohdan materiaalille. Ymmärtääkseni tervapaperitaustaista kipsilevyä.
- muovimatto vanhan päälle lattioilla.
- silikonilla päittäin laatan alareunaan, alle ei mennyt.
- viemärin ritilän kaulusta säätelivät rälläkällä, että 2 muovimattoa päällekkäin ollen menee kiinni.
( En vieläkään tiedä miten muovimaton alle estetään veden pääsy tossa kohdassa?)
- yhden kämpän ritilä oli kiireessä sitten tempastu pitkällä ruuvilla pysymään pohjassa
   ko ruuvireikä siis viemärikaivon pohjan läpi. Tosikivaa sillä joka tahtoi pesemään kaivoa ja ruuvas sen auki.
?tilatun mukasta?
Työmaan valvonnasta vastuussa oleva väitti että horisevat omiaan.
Lopulta isännöitsijä katteli itte, kutsui sivulta asiantuntijan, ja aloitti riitautuksen tosissaan.

Perheen kasvu sysäsi päätöksen muuttaa muualle.....
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa Raisu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Home home
« Vastaus #25 : 01.04.12 - klo: 13.29 »
Työni puolesta tiedän "ammattilaisia" kymmeniä mutta itselle ottaisin töihin niistä kaksi...
Ja tuntitöinä tettäisin heilläkin homman.

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Home home
« Vastaus #26 : 01.04.12 - klo: 18.57 »

L&T hoiti koko talon korjaukset, tietty vakuutusyhtiön ohjeistuksella. Taloyhtiö sentään maksoi ylimääräiset sähkökulut. Pääosin homman hoiti yksi timpuri, joka oli oikein mukava ja yhteistyökykyinen.
 
Tsemppiä TTKoo perheeseen!

Kiitos myötätunnosta!

Ei meilläkään itse työntekijöistä ollut moitteen sijaa, ei pienintäkään tarvetta vahtia perään, kun vain saivat tehdä työn oikein.

Editoin edellistä viestiäni, ja jotkut ehkä osaavat lukea rivien välistä erään lauseeni....  :roll:

Tiistaina pitäisi viimeinen huoneen puolikaskin saada tapetit, ja pääsemme laittamaan loputkin tavarat paikoilleen.
Tämä huone ei ole vesivahinkohuone, mutta kun kaikki oli jo muutenkin hyrskyn myrskyn, niin tapetoimme sen samalla.
Puoli huonetta on jo tapetoitu silloin, kun vesivahinkomakuuhuone tapetoitiin. Kokonaan se ei onnistunut silloin, kun huoneeseen oli varastoitu huonekaluja.

Viimeisetkin vesivahinkokorjaukset valmistuivat juuri ennen viikonloppua.

Kyllä tää tästä....
« Viimeksi muokattu: 01.04.12 - klo: 19.08 kirjoittanut TTKoo »
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa SH.

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Home home
« Vastaus #27 : 01.04.12 - klo: 22.12 »
Voimia vain TTKoo.
Etsin tässä vuosi takaperin rivarikaksiota,kun tuo halu muuttaa"omaan" asuntoon kiinnosti niin kovasti.
Vaimon kanssa käytiin muutamassa näytössä.
Yksi noista asunnoista kiinnosti vaimoa niin suuresti,että halusi tehdä tarjouksen(olin silloin vielä töissä)
No,karautin paikalle katsomaan.

Lappusen mukaan "pintaremontoitu unelmakaksio" Ovesta astuttuani näytti ihan hyvältä.
Seuraava askel,suihkun ja eteisaulan välisessä seinässä pari lasitiiltä laitettu sinnepäin isoimpia rakoja täytetty silikonilla,ei se mitään mutta kun toisella puolella on vastapäätä suihku ja siellä sama homma.

Varmaan vesi menee kivasti seinän väliin.
Siinä sitten huomasin kun silikonisaumat lähtee nauhoina irti.
Tässä kohdassa se viehättävyys kyllä katosi ja siinä vasta kylpyhuone,keittiössä haisi semmoinen vettynyt puu/lastulevy,olohuoneessa kynnyslistat/laminaattireunat irvisteli mukavasti.

yleisilmeenä kämppä oli ihan jees,mutta tarkemmin katsottuna tuntui pommilta.
Hupaisemmaksi asian teki kun siellä oli muutakin porukkaa ja vaimo kysyi,että voiko tehdä tarjouksen vaikkei olekkaan saanut vielä pankilta lainapäätöstä?
Siihen väliin joku topakka täti mainitsi,että"heillä on jo päätös tehty ja aikovat ostaa tämän"

Oli pakko lähteä pihalle nauramaan kun ei pokka kestänyt :laugh:
Emännälle sanoin,että jos tarjotaan niin reilusti alle kauppasumman,minähän en tuommoista pommia sillä rahalla osta.

Tosin en ole ammamies sanomaan mikä on oikein ja mikä väärin,mutta hieman maalasjärkeä käytin(maalta kun olen kotoisin) ja eihän me sitä saatu :azn:

Nykyisen kaksio ostettiin toukokuussa  ja vaikka oli rempattu pinnat 5v sitten,niin sen verran psykedeellinen sisustus oli että huhhuh.
Turkoosinväriset puolipaneelit,eteiseen maalattu delfiini hyppäämässä meressä,makkarissa 1mx2m kokoinen nalle puh toivottamassaa hyvää yötä.

Kaikki kuivat tilat,poislukien keittiö oli laitettu 7€/ neliö maksavaa laminaattia.

Pari kuukautta siinä meni,kun minä peukalot keskellä kämmentä ja vaimo laitettiin kaikki pinnat,(paitsi keittiö/kylpyhuone) uusiksi.
Veli auttoi olohuoneen parketin laitossa.
Allekirjoittaneelta lenti muutama ärräpää kattolistojen laitossa kun katto on kalteva ja huonekorkeutta korkeimmillaan 3,20 metriä.

Vaikka tuossa on vuodatusta asian ohi paljonkin,mutta omalla kohdalla mietityttää tuo kylpyhuone koska tässä talvella Viemäristä on sillointällöin ryöminyt esiin semmoisia pisaranmuotoisia ötököitä(jotka viihtyy kosteassa)

5 vuotta sittenkylppärissä ollut kosteusvaurio joka kuivattu ja remontoitu ja luultavasti taloyhtiölle kuuluu valvominen onko se hoidettu oikein?

Asia tuli nyt uudestaan esiin kun vaimo halusi eteisaulaan laminaatin tuon puhkikuluneen parketin tilalle.
Homma sujui ihan mallikkaasti mutta tuulikaapin vierellä olevalla seinällä,kun otin lattialistan irti niin löyhähti semmoinen tunkkainen "maanhaju" joka kyllä haihtui aika äkkiä.

Sieltäkin ryömi yksi sellainen ötökkä jota oli kylpyhuoneessa,siinä kohti ei ollut alkuperäistä mosaikkiparkettia  koska siinä on ollut joku eteiskaappi betonin päällä.

En sitten tiedä vaikuttaako tuo ilmalämpöpumppu asiaan,koska tässä on painovoimalla tapahtuva ilmanvaihto.
Olisi mukava tietää pitääkö tässä ruveta jonkinlaisiin toimiin,vai onko normaalia?
Rivarihan on rakennettu -86

Anteeksi vuodatukseni.

 
Nutech TB2/35cc Tuned+Fluid Putki.Carson 1/4 gokart.

Poissa rizardi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Home home
« Vastaus #28 : 01.04.12 - klo: 23.08 »
Pikku öttiäisiä on joka kämpässä. Niitä ei vaan ylensä näe, koska tulevat esiin piiloistaan vain pimeällä.
Pieni maan haju ei ole vielä hälyyttävä merkki, kunhan se ei ole pysyvää. Monesti esiintyy lämmityksen rajapinnoilla. (Lattialämmityksen raja, alla kulkeva lämpöputki, kylmempi ulkoseinä tms.) Se voi johtua huonosta alapohjan tuuletuksesta, kapillaarikatkon puutteesta, tukkeutuneista salaojista, mutta kuvaamasi tilanne aika varmasti liian märällä pestystä lattiasta tai kenkien mukana tullut lumi ja vesi.
Huolestua kannattaa jos jalkalistaan alkaa ilmestyä mustia pisteitä tai seinään keltaisia laikkuja.

Laminaatin kupruilut on merkki väärästä hoidosta eli vesipesusta. Silikonit kuuluu tarkastaa vuosittan ja kokonaan uusia silkkarin laadusta riippuen 2-5 vuoden välein. Lasitiilet asennetaan joko muuraamalla tai yleisemmin kehikolla ja ja tosiaan silikonilla.

TTKoolle Ensimmäisestä viestistäsi sai aivan toisen kuvan kuin mitä myöhemmin korjasit.
Jos vakuutusyhtiöstä ei ole kukaan tullut katsomaan niin 100% varma, ettei koko hommaa ole vakuutusyhtiölle ilmoitettukaan. Mikäs olisikaan helpompaa rahaa? soittaa vakuutusyhtiölle kerta vuoteen, että multa palo kämppä pistäkää massit tilille niin rakennan sen itse uudestaan.

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Home home
« Vastaus #29 : 01.04.12 - klo: 23.47 »

TTKoolle Ensimmäisestä viestistäsi sai aivan toisen kuvan kuin mitä myöhemmin korjasit.
Jos vakuutusyhtiöstä ei ole kukaan tullut katsomaan niin 100% varma, ettei koko hommaa ole vakuutusyhtiölle ilmoitettukaan. Mikäs olisikaan helpompaa rahaa? soittaa vakuutusyhtiölle kerta vuoteen, että multa palo kämppä pistäkää massit tilille niin rakennan sen itse uudestaan.

Ihminen saa sen käsityksen, jonka haluaa saada, siihen en voine vaikuttaa. En korjannut, vaan täydensin sitä.
Toisen vesivahingon osalta jätin tarkoituksella sen alkuperän mainitsematta. Eipä siihen kukaan puuttunut.

On sitten vakuutusyhtiö ollut aktiivinen, jos urakoitsijat ym. sanovat vakuutusyhtiön kustantavan sen, ja lähettävät laskunsa sinne. Saavansa ohjeet vakuutusyhtiöltä perusteluineen jne....

On nyt kuitenkin 100 % varmaa että ei ole käynyt. Urakoitsijat ovat maininneet etteivät ole yleensä ennekään käyneet.

Lisäys:
Koska nyt elämme 2000-lukua, niin en ihmetellyt lainkaan, kun kuivatusfirman ja urakoitsijan miehet kuvasivat ja filmasivat kaiken joka purkuvaiheessa. Kaikki nämä kuulemma menivät vakuutusyhtiölle.
« Viimeksi muokattu: 02.04.12 - klo: 18.17 kirjoittanut TTKoo »
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.