Kirjoittaja Aihe: HoBao Hyper 2.0  (Luettu 451810 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #2130 : 17.02.07 - klo: 16.39 »
Ruuvilukitetta ei kuulu käyttää moottorin ruuveissa. Pilaa koneen.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa Joona H

  • Veteraani
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #2131 : 17.02.07 - klo: 17.02 »
Jaaha, enpä tullut ajatelleeksi. Minkä sorttista hallaa se tekee?

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #2132 : 17.02.07 - klo: 20.12 »
Lainaus käyttäjältä: "Joona H"
Jaaha, enpä tullut ajatelleeksi. Minkä sorttista hallaa se tekee?


Ruuvilukite menettää merkityksensä kun kone kerta lämpeää = lukite pehmenee. Eihän se koneessa muuta hallaa tee kun jos ruuvi katkeaa esim: lohkoon tai kanta mulkkaantuu avatessa niin se on melkoisen hankala saada pois.

Itse en käytä lukitetta edes moottoripukeissa ja hyvin on motti kyydissä pysynyt. Puhdistaa ruuvit vain rasvacleanerilla ennen asentamista.
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa heiksa

  • Jäsen
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #2133 : 17.02.07 - klo: 21.16 »
Lainaus käyttäjältä: "HVoltage"

Ruuvilukite menettää merkityksensä kun kone kerta lämpeää = lukite pehmenee. Eihän se koneessa muuta hallaa tee kun jos ruuvi katkeaa esim: lohkoon tai kanta mulkkaantuu avatessa niin se on melkoisen hankala saada pois.



Esim. loctiten lukitteiden käyttölämpötila-alue on -50 - 150c, tai -50 - 200c, eli tuskin lukitteen pitokyky juurikaan alenee.
FG Marder - FG Comp

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #2134 : 17.02.07 - klo: 21.58 »
Lainaus käyttäjältä: "heiksa"
Lainaus käyttäjältä: "HVoltage"

Ruuvilukite menettää merkityksensä kun kone kerta lämpeää = lukite pehmenee. Eihän se koneessa muuta hallaa tee kun jos ruuvi katkeaa esim: lohkoon tai kanta mulkkaantuu avatessa niin se on melkoisen hankala saada pois.



Esim. loctiten lukitteiden käyttölämpötila-alue on -50 - 150c, tai -50 - 200c, eli tuskin lukitteen pitokyky juurikaan alenee.


Kyllä kyllä mutta esim: 150C lämmössä Loctiten pehmeä lukite on vain enää 25% lujuudestaan verrattuna 22C lämpötilaan. Keskikovalla samainen ero on 50% ja lujalla jotakuinkin samanverran...
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa heiksa

  • Jäsen
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #2135 : 17.02.07 - klo: 22.50 »
Lainaus käyttäjältä: "HVoltage"


Kyllä kyllä mutta esim: 150C lämmössä Loctiten pehmeä lukite on vain enää 25% lujuudestaan verrattuna 22C lämpötilaan. Keskikovalla samainen ero on 50% ja lujalla jotakuinkin samanverran...


Aika paljon putoaa pitovoima, ainakin prosentteina. Veikkaisin että lukitteen pehmenemistä suurempi ongelma on siinä, että ruuveilla ja kiinnitettävät osilla on erisuuret lämpölaajenemiskertoimet.

Liitokset elää lämmönvaihtelujen mukaan ja ne tahtoo löystyä väkisinkin. Sopivan jousialuslevyn käyttäminen vois auttaa asiaan.
FG Marder - FG Comp

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #2136 : 18.02.07 - klo: 11.11 »
Ruuvilukitetta ei käytetä myöskään sen takia, että moottorin ruuvit on kulutusruuveja, joita availlaa. Ne pysyvät kiinni ilman lukitetta. Ei oikeankaan moottorin kansipultteja lukitteella lukita. Moottorin kansiruuvit pitää muistaa kiristää lämpimänä ja suurin osa kiristää moottorin ruuvit liian kireälle. Ihmisille, joilla ei ole näppituntumaa kuinka kireälle ruuvit tulee laittaa kannattaa käyttää kiristämiseen L-avaimia ja kiristää käsin lyhyemmällä päällä niin piukkaan kuin saa ilman apuvälineitä. Kone jossa liian kireälle ruuvattu kansi ei myöskään välttämättä toimi kuten pitäisi.

Lisäksi jos käyttää lukitetta, mahdollisuus kasvaa että avattaessa vanhat lukiteporot menevät moottorin sisälle.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #2137 : 18.02.07 - klo: 12.12 »
Momenttiavain kicks ass :wink:

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #2138 : 27.02.07 - klo: 11.29 »
Onkohan jossain saatavilla ruuvimeisselipäistä momenttiavainta? Se olisi hyvä hankinta monelle harrastajalle.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa jsalok

  • Jäsen
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #2139 : 27.02.07 - klo: 12.31 »
Minulla on tuollainen ruuvimeisselipäinen momenttiavain.
Ainakin kännykkähuolloissa niitä käytetään, mutta ovat varmaan aika kalliita.
Omakin on tullut kännykkähuoltotyökalujen mukana.

Minkälaisia momentteja niissä pitäisi käyttää? Onko kellään lukuarvoja?

- Jsalok -
Audi 80 -93
Suzuki GSX 1300R Hayabusa -01 CEN Racing GST 7.7 -07

Poissa heiksa

  • Jäsen
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #2140 : 27.02.07 - klo: 17.15 »
Lainaus käyttäjältä: "jsalok"
Minkälaisia momentteja niissä pitäisi käyttää? Onko kellään lukuarvoja?

- Jsalok -


Asentajilla on tapana kiristää kunnes pultti napsahtaa poikki, ja sen jälkeen puoli kierrosta takaspäin  :mrgreen:

Maksimimomentit löytyy jostakin mekaniikan taulukkokirjasta, tai sitten ne voi laskea pultin halkaisija ja ilmoitetun lujuuden mukaan. En nyt kyllä muista ulkoa kuinka se laskettiin.
FG Marder - FG Comp

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #2141 : 27.02.07 - klo: 20.56 »

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #2142 : 28.02.07 - klo: 11.50 »
Mulla on jotenkin sillainen olo että noissa ei momentit riitä, jos on kerta tarkoitettu johonkin elektroniikkakäytöön. Ehkä on pojat ja tytöt helpompi vaan opetella ihan normaalilla ruuvarilla oikea momentti. Mulla se momentti on ainakin tuolla selkäytimessä tai jossain :)
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa Joona H

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #2143 : 30.03.07 - klo: 17.42 »
Noniin, sainpas kuumeisen odotuksen jälkeen käsiini tuon Hong Norin RallyGame konversion!
Vaikka tiedossa oli että ne on isoja nuo RallyGame-korit, niin reaktio oli kaikesta huolimatta about tälläinen kun paketin avasin:
*WOW*  :shocked:
Todella tyyllikkään näköinen Viper paljastui paketista. Muuta sälää paketista löytyi myös, kuten pari vanttiruuveja, sinielaksoidut iskaritornit, kaamea kasa koritolppia, puskuri foameineen, pakolliset tarra-arkit ja manuaalit, lyhyet jouset ja tietysti rengassetti vanteineen ja foameineen. Niin ja se Taiwanilaisen RC-tehtaan HAJU mikä sieltä paketista nousi oli myös aika tyrmäävä, suosittelen kaasunaamaria :cheesy:
Kaikenkaikkiaan hyvin laadukkaan oloinen setti.

Nyt pitäis sitten aloittaa se muutostyö ja samalla tehdä perusteellinen huolto tohon Hyperiin.
Nähtäväksi jää kuinka sopuisasti nuo suostuvat yhteen istumaan, ja kuinka paljon joutuu vilauttamaan ns.lekaa :evil:

« Viimeksi muokattu: 30.03.07 - klo: 18.14 kirjoittanut Joona H »

Poissa Rahtimies

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #2144 : 22.06.07 - klo: 01.34 »
Hiljaistapa pitelee tässä topikissa. Vaikuttaa siltä että kaikki Hyper 7 kuskit vaihtaneet kasiin tai muihin merkkeihin. Itsellä vielä 7 aktiivikäytössä, ja varmaan ainakin tämän kisakauden ellen äkillisesti rikastu :)

Varaosaa vaan kehiin niin tuolla pärjää vauhdin puolesta vielä vallan mainiosti. Varsinkin kun kuski on se heikoin lenkki.

Ikävää tosin että vanhaan malliin ei juurikaan enää mitään uutta palikkaa tule, mutta eiköhän noista jo aiemmin tulleista riitä viriteltävää, kunhan vaan osia vielä saa :)

Brat, Avante, Hornet, Grasshopper, Falcon, 808, SCRT10, M-03, Hyper 7 & 8, DEX410R, TT-01, T2

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Vs: HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #2145 : 23.06.07 - klo: 23.48 »
Aika monet Hyper 8 uutuusviripalikat sopivat seiskaan
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa Joel P

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #2146 : 24.06.07 - klo: 09.07 »
Saako Hyper 8 vastarinkotelon 7:kaan?

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Vs: HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #2147 : 24.06.07 - klo: 11.03 »
Ei sovi ainakaan suoraan. Mun mielestä Hyper 7 vastarikotelo on hyvä. Tiivis ja varma. Ei kannata vaihtaa.

Terv,
Niko
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa Joel P

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #2148 : 24.06.07 - klo: 11.40 »
Ei sovi ainakaan suoraan. Mun mielestä Hyper 7 vastarikotelo on hyvä. Tiivis ja varma. Ei kannata vaihtaa.

Terv,
Niko

Niin se on, varsinkin kun tiivistetty silikonilla  :p Ajattelin vain että Hyper 8 kotelo ois aika bling  :wink:

Poissa RÄPSÄ

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #2149 : 30.06.07 - klo: 00.53 »
Nonniin, nyt sain ensimmäisen osan hyper seiskasta rikki. Komealla sladilla ajoin päin naapurin rajatolppaa :grin: Takaiskarin varsi otti ja katkes. Varren alaosan kierre jäi sen iskarin alapään kiinnitys pallonivelen muoviosan sisään. Tietääkö kukaan miten sen sais sieltä pois helposti? Vai pitääkö hommata uusi nivel/pää?
Toivottavasti selvisi mitä tarkoitin.

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Vs: HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #2150 : 30.06.07 - klo: 01.01 »
Yleensä pitää vaihtaa myös se ns nivel. Se tulee muovisarjan mukana.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa RÄPSÄ

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #2151 : 30.06.07 - klo: 01.19 »
Kiitti vinkistä, en hoksinu kattoo sitä muovi pussia, siellähän oli onneksi yksi iskarinpää, vai mikä se nyt onkaan. Huomenna jatkuu
 harjoittelu  :mrgreen: :afro: :grin:

Poissa Joel P

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #2152 : 26.11.07 - klo: 14.23 »
Kysytäänpäs täällä...

Käykö SH .28 moottori Hyper 7 kytkimelle ja moottoripukeille?


Pientä overkilliä ehkäpä ois hakusessa... :wink:

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Vs: HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #2153 : 27.11.07 - klo: 10.41 »
Eiköhän se käy. Moottorin kiinnitys ja kampiakseli ovat nykyisin standardi. Ole tarkkana että moottoripukit eivät purista lohkoa.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa Joel P

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #2154 : 27.11.07 - klo: 14.53 »
Miten ne puristaisi? Voisiko pukkien kiinnitysreiät olla hiukan liian kaukana ja pukit jäävät painamaan lohkoa vinoon, ja vinous oikenee kun laittaa pohjalevyyn kiinni, jolloin pukit puristavat lohkoa? Pitää vielä kysellä hiukan porukoilta että mitä ovat mieltä koneen suhteen...

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #2155 : 27.11.07 - klo: 14.59 »
Joissain koneissa on lohkon alaosa ollut hieman normaalia leveämpi, jolloin seiskan vanhemmanmalliset (joissa voi säätää moottorin paikkaa pitkittäis suunnassa) pukit ovat ottaneet lohkoon kiinni.
Kun moottori on kiristetty pukkeihin, on pukit puristaneet lohkoa niin kovaa että on saattanut saada aikaiseksi jopa vaurioita.
Mutta mikäli on ne ns. uudemmat pukit, joissa on vain kiinteät reiät moottorille niin ne ei purista.