Kirjoittaja Aihe: HoBao Hyper 2.0  (Luettu 451536 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mika R

  • Vieras
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #60 : 10.05.04 - klo: 21.01 »
Ei huono, tiedän tunteen :D

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #61 : 10.05.04 - klo: 21.05 »
Mietiskelin kumpaan topicciin tämä kuuluisi, mutta päädyn laittamaan sen tänne.

Minulla on Kyoshon 21R-kone infernossani (mp-6 sport) ja ostin siihen ilmanputsarin (Kyoshon oma 2-osainen).
Siihen ei kuitenkaan saa pelkkiä filttereitä, eli pitäisi ostaa uusi kaula, sadesuoja ym. 20€.
Sopiiko Hobaon putsari hyvin kyseisen vehkeen tilalle?
Ja jos sopii niin paljonkohan tämä maksaisi, koska olen lukiessani saanut käsitteen, että Hobaon putsariin saa pelkkiä filttereitä?

Jos joku viitsisi ottaa kuvan omasta filtteristään/sen osista, olisin erittäin kiitollinen! (Voisi lähettää sen minulle s.postiin.)
Tietysti, jos netissä olisi hyvä kuva tuotteesta, kelpaisi sekin minulle loistavasti.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa Kakkulapio

  • Tulokas
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #62 : 10.05.04 - klo: 21.08 »
Hobaon putsari käy, 6€

Poissa jerzirccar

  • Veteraani
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #63 : 10.05.04 - klo: 21.11 »
Sen verran tiedän että MUGENilla on ilmaputsari sarja sis, putsarin ja filtterin ja sitten löytyy sarja jos on pelkkiä vaahtomuovi osia. HUOM,,,, muista että jos sinulla pysyy sakset kädessä ja osaat liimata silloin ehkä kannatta tehdä vaahtomuovit itse.
Jerzi

Poissa jippii

  • Jäsen
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #64 : 10.05.04 - klo: 21.15 »
Ite tilasin juuri Sanderssonalta moottorin. Laitoin tänään Nikolle tekstarin ja vastasi tuossa jossain vaiheessa, että laittaa paketin postiin kun pääsee iltalomille :)

Saanyt nähdä. Toivottavasti tulee.

Voisitteko muuten kertoa mistä kannattaisi tilata diffirasvaa?
Niin ja minkälaista ihan pihasuditteluun?

Poissa jerzirccar

  • Veteraani
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #65 : 10.05.04 - klo: 21.40 »
Varmaan hyvä lähtö kohta diffeihin on taakse pelkät todella löysät rasvat, eteen 2000-4000 ja keskelle aavistuksen jäykempää.
Jerzi

PS Mikset tilannut moottoria TIMPALTA :twisted:

Poissa jippii

  • Jäsen
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #66 : 10.05.04 - klo: 22.19 »
Lainaus käyttäjältä: "jerzirccar"
Varmaan hyvä lähtö kohta diffeihin on taakse pelkät todella löysät rasvat, eteen 2000-4000 ja keskelle aavistuksen jäykempää.
Jerzi

PS Mikset tilannut moottoria TIMPALTA :twisted:


Niin niin mut mistä?

Katsos se on hinta mikä määrää meikäläisen hommat...
Ainakin 200€kalliimpi ja aloittelijalle kalpaa tuollainenkin :P

Poissa Kakkulapio

  • Tulokas
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #67 : 10.05.04 - klo: 22.29 »
Ei voi olla 200€ kalliimpi  :roll:

Poissa jerzirccar

  • Veteraani
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #68 : 10.05.04 - klo: 22.34 »
Jos nyt en ihan väärin muista niin kyllä nuo TIMON koneet ovat kilpailu kykyiset muihin nähden. Ja oletkos kysynnyt itse TIMOlta vaikkapa tarjousta jostain koneesta????
Jerzi

Poissa Antti S

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/antti_88/
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #69 : 10.05.04 - klo: 22.36 »
Minkä merkkisiä koneita Timo nykyään myy kun RB on kyoshon siipien alla?
Xray XB808 | Alpha Plus | Savöx

Poissa jerzirccar

  • Veteraani
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #70 : 10.05.04 - klo: 22.39 »
Jos nyt en väärin  muista niin Timolle tulee tuo uusi kone merkki SIRIO josta ei ole kuullut kuin hyviä kommentejä. Ne ovat hinnaltaan todella hyvät kuluttajalle.
Jerzi

Poissa Jani Lindqvist

  • Veteraani
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #71 : 10.05.04 - klo: 22.49 »
Lainaus käyttäjältä: "jerzirccar"
Ne ovat hinnaltaan todella hyvät kuluttajalle.

Eipä pääse Siriokaan lähellekkään HoBaon koneen hintoja.. noin satanen jää Hobaon hinnasta. Nikon myymä CMB on myös halvempi.
Ja turha sanoa, että hinnan sitten huomaa tehossa ja laadussa, näin ei ole  :wink:

Poissa Tuukka

  • Fullspeed RC
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #72 : 11.05.04 - klo: 08.26 »
Ostakaa mitä ostatte, mutta itse en ostaisi pelkän hintalapun perusteella. Kannattaa ajatella vähän laajemminkin.

Lauantainahan ne koneet, miehet (+pojat) ja autot laitetaan järjestykseen. Siitä voi jokainen päätellä.

Ilmanputsari asiaan oma kokemus. Tein reilun euron vaahtomuoveilla (Etolan kaveri leikkasi) noin 30 kpl uloimmaisia filttereitä. Tarvii vain yksi sivu liimata. Hyvin toimivat vaikka estetiikka puuttuu. Voi vaihtaa vaikka joka tankillisen jälkeen lompakkoa räjäyttämättä.

Poissa jippii

  • Jäsen
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #73 : 11.05.04 - klo: 14.33 »
Lainaus käyttäjältä: "Tuukka"
Ostakaa mitä ostatte, mutta itse en ostaisi pelkän hintalapun perusteella. Kannattaa ajatella vähän laajemminkin.


En minä yleensäkkään katso hintalappua niin paljon... Eiköhän tuo Hobaon mottti oli ihan riittavä ensimmäiseksi vehkeeksi :lol:

VAihto ehto olisi tietysti ollut vaikka se OS ja hita ero olisi ollut 100€

Kun minä laskin sen hitaeron niin siihen sisältyi myös boxi.

Poissa jerzirccar

  • Veteraani
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #74 : 11.05.04 - klo: 19.15 »
Näin ne kaverit oppivat kantapään kautta mitä kannattaa ostaa. Minä annan vain ja ainoastaan hyvän neuvon koska näen että minulla on jonkinlainen kokemus tässä hommassa. Halpa on halpa ja kallis on kallis mutta helkkarin hyvä peli.
Jerzi

Poissa jippii

  • Jäsen
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #75 : 11.05.04 - klo: 22.46 »
Lainaus käyttäjältä: "jerzirccar"
Näin ne kaverit oppivat kantapään kautta mitä kannattaa ostaa. Minä annan vain ja ainoastaan hyvän neuvon koska näen että minulla on jonkinlainen kokemus tässä hommassa. Halpa on halpa ja kallis on kallis mutta helkkarin hyvä peli.
Jerzi


Ymmärrän mielipiteesi Jerzi.
Seuraavaa mottia hankkiessani lupaan kysyä Timoltakin tarjousta :wink:

Toivotaan et tuo nyt kestäisi jonkun aikaa...

Poissa Pekka V

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.phnet.fi/virtpe/
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #76 : 11.05.04 - klo: 22.52 »
Mitkä spesiaali-versiot hyper7:sta on?
Tuleeko niitä Suomeen?
Onko koottuja?

Poissa jippii

  • Jäsen
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #77 : 12.05.04 - klo: 15.20 »
Lainaus käyttäjältä: "Miksutin90"
Amerikassa on PBS joka on Suomessa Hyper7pro-r, Sitten on Pro Ja PCR.


Eikö SE:kin ole? :oops:

Poissa Mikke

  • Tulokas
    • Profiili
Hinnat osat palvelut yms...
« Vastaus #78 : 13.05.04 - klo: 02.32 »
Tervehdys kaikille..Kun tässä olen vaihtamassa leiriä eli poistun todennäköisesti   Kyoshon ikeen ja verenimijöiden joukosta ja mahdollisesti vaihtamassa Hyperiin...Niin en ole voinut välttyä lukemasta kumpiakin foorumeita.
 
Hoboan ja Kyoshon osien hinnoittelu on.... No mulla ainakin jäi aika p*skat fiilarit Kyoshon ryöstöhinnoista ja mitä palveluun ja tietämykseen tuli niin se oli jotain aivan luokatonta. Siis kannoin hyvin paljon rahaa kyseiseen liikeeseen ja mulle myytiin kaikenlaista roskaa.                                                                                                                   Ja niin oliko niitä osia mitä milloinkin kaipailin niin hyllyssä no eipä tietenkään lähes aina jouduin erikseen ne vielä tilaamaan. Mutta niin hieman kyllä arvelluttaa tämä Hoboan edustus suomessa jos on vai ja ainoastaan 2 liikettä  jotka hommaa pyörittää. Ei siinä mitään mutta kuinka pitkään edustus pysyy suomessa...No eipä kait siinä mitään jos kuskit ostaaa näistä 2 liikeestä autoihinsa osat. Sillä mitä kyosho kuskeihin tulee niin veikkaan että moni tilaa suoraan ulkomailta osansa ymmärrettävistä syistä.  

Kaikkihan haluaa myydä autoja yms mut jos varaosapuoli alkaa mättään niin sit ollaan kusessa. Noh riskinhän ottaa ainoastaan vain kuluttuja  :)  Toivon että jos ja kun ehkä kenties vaihdan leiriä niin en tule katumaan päätöstä..Joten nyt haluisinkin tietää Hyper 7 kaiken ;)  Mikä hyää ja mikä huonoa?                                                                                            Auto tulee ihan takapiha rassiksi kaikenlaisille ajoalustoille. Esim asvaltti.nurmikko.sora,hiekka yms...p.s saako tohon millasia renkaita jotka olis yleiskäyttöön sopivia...siis kovalle alustalle...Kevättä/kesää kaikille ..:)
Yrittänyttä ei laiteta. :)

Poissa Matias V

  • Fullspeed RC
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #79 : 13.05.04 - klo: 09.21 »
Lainaus käyttäjältä: "Timo"
Hobao ei ole lopettamassa osien ja autojen myyntiä Suomeen!
Kysyin asiaa tehtaalta ja sanoivat, että ei ole olemassa syytä miksi he tekisivät niin.



Ilmoituksena Mikelle.
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Poissa Tuukka

  • Fullspeed RC
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #80 : 13.05.04 - klo: 09.26 »
Hyvä Mikke!

Eiköhän kaduttavinta ole se, että ei harrasta mitään. Jos laji kiinnostaa, niin eikun kaupan kautta harrastamaan. Eiköhän kaikki M-8 autot ole suurin piirtein yhtä hyviä mitä Suomen markkinoilla on myynnissä. Hobaon etuna on hinta ja palvelu. Omistan kokemusta autopalvelun suhteen vain pääkaupunkiseudulla vaikuttavan liikkeen suhteen. Aina olen apua saanut, kun sitä olen tarvinnut.

Piharassiksi M-8 voi olla ylimitoitettu. Ääntä lähtee, vauhtia piisaa ja törmäykset kiinteisiin esineisiin ovat kohtalokkaita=kalliita. Eli jos pihaltasi näet naapureita on törppöä ajella näillä vehkeillä.

Yleisrenkaita/sliksejä lienee myynnissä, mutta niitä myös syntyy asfaltilla ajaessa kovin nopeasti. Oikein näppärä poika(/mies) saa niitä sliksejä ilmaiseksi/halpaan hintaan kun tulee esim. kilpailutapahtumaan kyselemään.

Mika R

  • Vieras
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #81 : 13.05.04 - klo: 09.50 »
Minusta yksi tai kaksi liikettä ei ole mikään riski niin kauan kuin homma toimii. Mutta se edellyttää niitä asioita juuri mitä Jerzi aiemmin mainitsi "palvelu, nopeus, .. " jne. koska niin moni on riippuvainen juuri tästä liikkeestä ja luottaa siihen että homma pelaa.

Yksi liike/jälleenmyyjä on paljon enemmän kuin ei liikettä ollenkaan!

Ja ainahan voit tilata (vara)osia ulkomailta, tosin lähtökohtaisesti olisi hyvä tilata jälleenmyyjän kautta suomesta ja kannattaa suomalaisten jälleenmyyjien toimintaa tällä saralla (saadaan lisää niitä liikkeitäkin).

Itse vaihdoin Kyoshosta HPIhin (ratapuolella) samasta syystä! Slotcar sucks! Ja tämä ei ole suomalaisten K jälleenmyyjien syy, esim Tieto-Nikkari on erittäin laadukas ja osaava stadissa, sääli poikien kannalta että K hinnat vaan on lähtokohtaisesti niin syvältä.

-Mika

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #82 : 13.05.04 - klo: 18.40 »
Siihen asiaan että miksi mikään muu kauppa ei myy näitä HoBaon kamoja, niin yksin kertaisesti näillä katteilla mikään rahaa haluava kauppa ei myisi HoBaota tällä hinnalla.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Mika R

  • Vieras
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #83 : 13.05.04 - klo: 19.11 »
OK ei tuu yllätyksenä ainakaan mulle, olenkin jo odotellut milloin Hoabo hinnat alkaa nousta K ja muiden tasolle... no hope not.

EI HUONO JQ, pääsit R/C Cariin sivulle 53 "Dude From Finland" ! Oli oikein sponsinakin manittu "Pienois Malli european R/C mag" :-D
Sijoituksista en sua löytänyt mutta hienoa edustamista kumminkin! (ehkä noi lehden listat oli vähän puutteellisia)
Well done Jose

-Mika

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #84 : 18.05.04 - klo: 19.51 »
Kuten Timo lavangon kisoissa sulta kyselin, niin Hobaon kumit siis sopivat MP-6:sen vanteille? Joudun aika pian niitä kumeja tilailemana ja katsoin liikkeesi osoitteen, mikä taitaapi olla myös kotisi osoite. Asut siis ihan tässä lähellä. Voin varmaan välttää postikulut ja tulla itse ne hakemaan, mikäli tilaan? Mikäs on muuten jousien laita, onko niissä jotain mullistavia eroja, etteivät ne sopisi autojen välillä? Ainiin ja myytkös Timo öljyä diffeihin?

Tässä kaipaisin Hobao kuskien kokemusta ja kyselisin, millaiset renkaat ovat mielestänne pihasuditteluun ne parhaat? Niitä näyttää olevan muutamaa eri kuvioista.

Mistä näkisin kyselemieni tarvikkeiden hintoja, onko niistä joku kataloogi, vai pitääkö vain kysellä? (,jos näin on, niin voisitko Timo lähettää minulle hinnat sähköpostilla tai E-maililla?)
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #85 : 18.05.04 - klo: 20.25 »
Timon sivuilla on hobaon hinnasto PDF tuotteena  8)
Taas kehissä.. ;)

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #86 : 18.05.04 - klo: 21.39 »
Hinnasto oli niin huolella piilotettu, että piti oikein etsiä. Ei siellä renkaiden hintoja kuitenkaan ollut. (Ellei o-renkaita oteta lukuun.)

Eli kysymykset pysyvät yhä voimassa:
Millä kuviolla renkaani valitsen?
Millaisella jäykkyydellä varustettuja öljyjä diffeihin, millaista iskareihin?
Sopivatko jouset mp-6:seen?
Saako tulla suoraan "liikkeestä" hakemaan?

Tässä tämä yhteenveto ja kiitokset etukäteen kaikille vastaajille.
Ja käyttöni on tälläistä pihasudittelua, että keskitason tarvikkeet, jotka kestävät mielellään pitkään.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa Timo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #87 : 18.05.04 - klo: 22.14 »
Medial Pron Vegat ovat kestävät renkaat pihasuditteluun tai sitten Pro-linenin knuckelsit. Molemmat renkaat ovat kestäviä ja antavat hyvän pidon.
Hoboan jouset käyvät MP6.
Iskarinöljyn paksuus riippuu minkälaiset reijät sinulla on iskarin männissä. Veikkaisin 40W eteen ja taakse 30W.
Etudiffin voisit laittaa 5000, keskelle 7000 ja taakse ihan tavallista vaseliinia.
Varastolta voi tulla hakemaan suoraan, kunhan sovitaan vaan etukäteen koska olet tulossa.

Poissa solar4

  • RSRCA
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #88 : 19.05.04 - klo: 00.18 »
Mites muuten, taitaa olla kaikkien Hobaon omien renkaiden käyttäjien tiedossa se että ne kuluvat/repeävät ulkoreunasta paljon ennen kuin kuvio on kulunut.. Mutta onko kukaan koittanut tehdä jäykempää inserttiä?

Ajattelin tuossa ostaa kierroksen kumia ja askarrella kaksiosaisen insertin, vanteelle tuleva osa esim. kovasta retkipatjasta ja sen päälle pehmeä superlon.
Muutenkin jos vertaa Prolinen inserttiä Hobaoon niin rengas on paljon jäykempi. Kenties tuon renkaan ulkoreunan kulumisen saisi kuriin jäykemmällä insertillä..

Tämä menee hieman askarrellaan-p*skarrellaan meiningiksi, mutta voisihan tuotakin koittaa. Hobaon kumi vaan tuntuu paljon pehmeämmältä kuin Proline ja profiilin jäykentämisellä renkaat voisivat toimia varsin hyvin puhtaalla saviradalla..
Little to win, nothing to lose
SD/GT

Poissa jippii

  • Jäsen
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #89 : 19.05.04 - klo: 23.21 »
Kysymys:

Olen kokoamassa kolmipalakytkintä ja kysyisin onko normaalia et se on silleensä tiukka ihan paljaaltaan?
Tuossa Hobaon vakiokytkimessä kun ne jouset työnnetään sinne sinne uraan. Kun ne on oikeinpäin niin nehän siis jouset tavallaan nostaa sitä kytkinpalaa. Onko tämä ihan ok?  Ja se kireys on sellaista et jaksaa ihan hyvin pyörittää kädellä.
Kuluu sopivaksi ajamalla :)

Siis korjaan vielä ettei nyt joku luule (niin kuin tosta viestistä saa käsityksen et ne jouset olis väärinpäin)

Eli ku on Hobaon moottorissa se ruuvi millä kiinnitetään vauhtipyörä ja se lovi siinä. Niinku mulla jäi kahest palast se jousen toinen pää siihen uraan, niin se veti sitä palaa, niinkuin akselin suuntaisesti... Nyt taas kerran tajusin missä vika on :lol: