Kirjoittaja Aihe: HoBao Hyper 2.0  (Luettu 450778 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #90 : 19.05.04 - klo: 23.27 »
Jousien pitää vetää paloja sisäänpäin. Ja kytkinkellon pyöriä herkästi. voin mailata sulle räjäytyskuvan kohta...
EDIT: mut sun mailiossa  :shock:
Taas kehissä.. ;)

Poissa jippii

  • Jäsen
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #91 : 26.05.04 - klo: 14.32 »
Taas kerran kysymys:

Solar4 mainitsi tuolla lukitussa topicissa, että hänen karvalakki Hobaoon on vaihdettu kaikki oleelliset viriosat. Mitkä ne ovat?
Laitan tämän kysymyksen yleisesti, sillä mielipiteet ovat hyvästä.

edit: väärä sana

Tietysti se riippuu käyttäjästä ja kukkarosta :mrgreen:

Poissa solar4

  • RSRCA
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #92 : 26.05.04 - klo: 15.02 »
jippii,
Ei niinkään tarvittavat, mutta olennaisimmat. Alkuperäiset teräksiset rungonjäykistimet vaihdettu alumiinisiin, siiven kiinnikkeiden muoviset keskitolpat ja radiolevyn muoviset kiinnitystolpat niinikään alumiinisiin. Tämän lisäksi valualumiiniset ohjauspalat on vaihdettu CNC-alumiinisiksi.
Rungonjäykistimet poistavat aika huomattavasti painoa ja siiven kiinnikkeet sekä ohjauspalat ovat kestävyystekijöitä. Joku sanoi että CNC-ohjauspalat olisivat nykyisin vakiokamaa karvalakkimallissakin, en tiedä.

Tarkalleenottaen en tiedä mitä muuta autolle on aikaisemman omistajan toimesta tehty - eikä niin hirveästi kiinnostakkaan. Em lisäksi olen itse jarruja rempatessani muuttanut ne nelilevyisiksi ja vaihtanut alkuperäisen etuiskaritornin CNC-alumiiniseksi.
Jarrujen muutos maksaa muutaman hassun euron eikä alkuperäisessä iskaritornissa ole mitään vikaa, sain vain omani rikki kun miltei täydellä vauhdilla osuin radan varressa olleeseen viistoon kepakkoon - kahdesti. :)
Little to win, nothing to lose
SD/GT

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #93 : 26.05.04 - klo: 15.05 »
Viriosien tarpeellisuus taitaapi riippua eniten käyttäjästä.
Budjetin ja tarpeiden mukaan niitä yleisimmin laitetaan.
Hiilikuitua, pilliä, käyrää jne...
Soita Timolle ja kerro millä rahalla olet ostamassa ja pyydä sitä kokoamaan sulle paketti tarpeellisimmista osista.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa solar4

  • RSRCA
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #94 : 26.05.04 - klo: 15.06 »
Lainaus käyttäjältä: "Sami L"
Viriosien tarpeellisuus taitaapi riippua eniten käyttäjästä.


Viitaten allekirjoitukseeni..
Little to win, nothing to lose
SD/GT

Poissa Pekka V

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.phnet.fi/virtpe/
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #95 : 26.05.04 - klo: 15.40 »
[Offtopic]Mutta eikös se ole niin että mp7.5 korit käy HoBaoon jos vain vaihtaa sivusuojia. Minun mielestä ne autot on ulkoapäin samannäköisiä, mutta en ole tutkinut kyseisiä autoja lähemmin.

Poissa Joona H

  • Veteraani
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #96 : 26.05.04 - klo: 22.11 »
Lainaus käyttäjältä: "Pekka V"
[Offtopic]Mutta eikös se ole niin että mp7.5 korit käy HoBaoon jos vain vaihtaa sivusuojia. Minun mielestä ne autot on ulkoapäin samannäköisiä, mutta en ole tutkinut kyseisiä autoja lähemmin.
Taisi olla toisinpäin,eli Hyperin korit käy Infernoon sivusuojat vaihtamalla.
Tästä oli puhetta,kun Dampax etsi kohtuuhintaista koria Infernoonsa.
Mutta voihan se toimia kumminpäin vaan.

Poissa Pekka V

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.phnet.fi/virtpe/
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #97 : 26.05.04 - klo: 22.19 »
Niin tuota tarkoitin. Minun mielestä noilla koreilla ei ole muuta eroa kuin väri!

Poissa jippii

  • Jäsen
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #98 : 26.05.04 - klo: 22.20 »
Lainaus käyttäjältä: "solar4"
jippii,
Ei niinkään tarvittavat, mutta olennaisimmat. Alkuperäiset teräksiset rungonjäykistimet vaihdettu alumiinisiin, siiven kiinnikkeiden muoviset keskitolpat ja radiolevyn muoviset kiinnitystolpat niinikään alumiinisiin. Tämän lisäksi valualumiiniset ohjauspalat on vaihdettu CNC-alumiinisiksi.
Rungonjäykistimet poistavat aika huomattavasti painoa ja siiven kiinnikkeet sekä ohjauspalat ovat kestävyystekijöitä. Joku sanoi että CNC-ohjauspalat olisivat nykyisin vakiokamaa karvalakkimallissakin, en tiedä.

Tarkalleenottaen en tiedä mitä muuta autolle on aikaisemman omistajan toimesta tehty - eikä niin hirveästi kiinnostakkaan. Em lisäksi olen itse jarruja rempatessani muuttanut ne nelilevyisiksi ja vaihtanut alkuperäisen etuiskaritornin CNC-alumiiniseksi.
Jarrujen muutos maksaa muutaman hassun euron eikä alkuperäisessä iskaritornissa ole mitään vikaa, sain vain omani rikki kun miltei täydellä vauhdilla osuin radan varressa olleeseen viistoon kepakkoon - kahdesti. :)


Nuo osat ilman jarruja ja pukkia maksaisi 71€
Ehkä sitten joskus 8)

Poissa Joona H

  • Veteraani
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #99 : 26.05.04 - klo: 22.22 »
Lainaus käyttäjältä: "Pekka V"
Niin tuota tarkoitin. Minun mielestä noilla koreilla ei ole muuta eroa kuin väri!
Mutta kirjoitit silti väärin :wink:
Mutta jos satuit tietämään,niin korit maalataan itse,eli väri ei kyllä ole mikään ero näissä koreissa.
Sen sijaan nokka on ainakin erilainen,ja muutama muu pieni detaili sieltä löytyy.

Poissa Pekka V

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.phnet.fi/virtpe/
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #100 : 26.05.04 - klo: 22.24 »
Kyllä satun tietämään sen että korit maalataan itse mutta mainoskuvissa eroa on minun mielsetä vain väri.

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #101 : 26.05.04 - klo: 22.25 »
Ja Hobaon koreja myydään valmiina...
Taas kehissä.. ;)

Poissa joni-j

  • Tulokas
    • Profiili
Mikä pilli?
« Vastaus #102 : 12.06.04 - klo: 10.52 »
Moro

Nostetaanpa tätäkin aihetta vähän ylöspäin.
Kysyisin että mikä pilli kannattaisi ostaa hobaoon, kun pitäisi saada tehokkaampaa pilliä vakion tilalle? Hakisin sellaista kohtuu hintaista, joka olisi kisahyväksytty. Moottorina tietenkin HoBao Hyper 21 8 Port.

Poissa Matias V

  • Fullspeed RC
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #103 : 25.06.04 - klo: 15.01 »
Nyt on minullakin HoBao pöydällä.

Kysynkin nyt, että minkälaista setuppia yleensä käytetään esim. Lavagossa?
Koneena on vähän käytetty CMB.
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Poissa Joona H

  • Veteraani
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #104 : 25.06.04 - klo: 17.06 »
Lainaus käyttäjältä: "Matias V"
Nyt on minullakin HoBao pöydällä.

Kysynkin nyt, että minkälaista setuppia yleensä käytetään esim. Lavagossa?
Koneena on vähän käytetty CMB.

Tuolla olisi Timo Jalaksen setuppi lavankoon:
http://personal.inet.fi/koti/timo.jalas/faq/setup_lavanko.jpg

Mika R

  • Vieras
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #105 : 25.06.04 - klo: 17.13 »
Lainaus käyttäjältä: "Matias V"
Nyt on minullakin HoBao pöydällä.

Kysynkin nyt, että minkälaista setuppia yleensä käytetään esim. Lavagossa?
Koneena on vähän käytetty CMB.


Onnittelut! Missäs Sirio on?

Poissa Matias V

  • Fullspeed RC
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #106 : 25.06.04 - klo: 18.50 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Lainaus käyttäjältä: "Matias V"
Nyt on minullakin HoBao pöydällä.

Kysynkin nyt, että minkälaista setuppia yleensä käytetään esim. Lavagossa?
Koneena on vähän käytetty CMB.


Onnittelut! Missäs Sirio on?


Ei ole Timpalla vielä siriota, vaikka piti kuukausi takaperin (vähän reilut) tulla jo suomeen, joten päädyin käytettyyn CMB:hen.
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Mika R

  • Vieras
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #107 : 25.06.04 - klo: 20.08 »
OK! Oliko muuten autokin käytetty? Tai siis ei sun tarvii ainakaan kasata sitä..? Muutenhan se olisi palasina pöydällä, vai mitä?  :lol:

Poissa jere89

  • Jäsen
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #108 : 05.08.04 - klo: 23.59 »
Nyt on mullekki tulossa hyper7 :mrgreen: , vaikkakin käytetty :lol:
Wild dodge ram
Hobao hyper7

Poissa Jöördis

  • Veteraani
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #109 : 06.08.04 - klo: 01.39 »
Mullakin on Hobao pöydällä....   Kyllästyin TT:n jatkuvaan restaurointiin...    ja ikuisuuden kestäviin varaosien toimituksiin. Hepalle on matkaa alle 10 km ja tuntuu tuo auto olevan ihan eri planeetalta..
Ainoa josta annan moitteita tolle proolle,on polttoaine letkut...  uusiksi heti ekan ajokerran jälkeen.Letkun jäävät vähän löysiksi nippoihin ja taas letku on vähän ohutta klemmareille...  pitää hankkia 6x2 letkua...
Muuten  auto on kyllä loistava ostos.
Ja monster Sirio antaa julman kyydin tolle autolle!!
Miehet ja pojat erottaa vain lelujen hinnasta...

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #110 : 08.08.04 - klo: 05.51 »
Hmph... pikkutunneille saakka venynyt tietojenmetsästystuokio saa nolon lopun, joudun kysymään apua.

Taustaa: Hobaon osto tuli eteen... 1000? on sijoitettavissa, no voi mennä vähän ylikin. Graupnerin XS-6 ja muutama servo sekä starttiboksi tuli jo tiputettua ostoskoriin, mutta sitten iski sika_säkissä_ongelma, eli haluan ottaa selville kaikki mahdollinen tieto siitä mitä ostan. Ja tällä kertaa ongelmia muodosti Hyper 7:n eri "variaatiot" ja niiden väliset erot.

Eli on se ns. nokumalli, RTR jossa on alumiiniset iskaritolpat ym. servot pystyssä jne.

Sitten on Hyper 7 pro, joka on se minkä meinasin ostaa, mutta sitten on jotain ihme SE ja PBS ja kaikkia kummallisuuksia, jos joku viitsisi valottaa näiden eroa ja vaikka listata ihan alkuun että onko ne edes eri autoja etten jumitu mihinkään termiviidakkoon... on Ofnaa ja jos minkälaista eri nimeä rakkaalle lapselle.
Ensimmäiseksi kiinnitin huomion että jossain Hyper 7:ssa on servot lappeellaan painopisteen laskemiseksi, ja jossain taas ei ollut, mutta tämä missä ei ollut ei kuitenkaan ollut RTR-malli. ääh... suomi kieli.

Koska homma meni hankalaksi, niin tummensin oleellisen osan.

Ystävällisesti kiittää hän (hieman sekavana mutta kokakolan voimalla jaksaa)

 -Hount[/b]

Poissa solar4

  • RSRCA
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #111 : 08.08.04 - klo: 11.44 »
Sen perusteella mitä olen seurannut, suomesta saa kolmea mallia. Jalas myy Pro SE:tä ja Andersson RTR:ää ja PCR Prota. Taitaa kauppiailta löytyä PBS (Pivot Ball Suspension) malliakin. Pivotteja en krossiin suosittelisi, niistä on enemmän vaivaa kuin hyötyä.

Amerikaanoissa PCR Pro sisältää pivotit, Anderssonin malli kuulemma ei. Laydown-servosysteemit siinä kuitenkin on ja muut tingeltangelit mitä jenkeissäkin mukana tulee. Erikoisuutena tuossa Anderssonin mallissa on Hobaon uudet pidemmät iskarit.
Muu onkin sitten listattu kauppiaiden sivuilla. Hobaon hinnat suomessa ovat sitä tasoa että auton ulkomailta tilaaminen ei juurikaan kannata.
Pro SE:n ja PCR Pron välillä valinta on lähinnä makuasia. PCR Prossa on jotain kiiltävää palikkaa vissiin hieman enemmän.

RTR-mallista puuttuu rungonjäykistimet, takajarrut, roiskesuoja ja jotain muuta pientä muutaman euron osaa. Siiventuki on tuettu takarungonjäykistimeen, joten se on eräs kutakuinkin välttämättömimmistä ostoksista RTR-ostajalle. Alumiininen rungonjäykistin on jotain vähän päälle kympin.
Little to win, nothing to lose
SD/GT

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #112 : 08.08.04 - klo: 12.52 »
Kyllä Anderssonin malli sisältää nimenomaan pivotball tukivarret ja kyljellään olevat servot. Iskarintuetkin ovat järeempää mallia.
Itsellä ja kaverilla on vajaa kuukausi sitten Sanderssonasta ostetut
PCR Pro mallit. Autot ovat erittäin hyvät ja toimivat Lavangon radalla loistavasti. Heikkoutena ovat ainoastaan etupään alemmat pivotit jotka vääntyvät erittäin epäonnistuneen hypyn seurauksena. Teemme kaverin kanssa pivotit kunnon pulteista jolloin pivotit eivät enää väänny.

 Mikäli kiinnostuneita löytyy "viri" pivoteihin ( jotka tulevat kestämään ) niin niitä saa viikon päästä.

Itse pidän tuosta pivotball systeemistä. Erikoisuutena siinä on jouston mukaan säätyvä caster joka tuo kivasti vakautta kaarteen jokaisessa kohdassa.

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #113 : 08.08.04 - klo: 12.54 »
Jees, kiitoksia... vihdoin ja viimein Ofnan sivuilta löytyi postimerkin kokoiset kuvat, jotka auttoivat vähäsen, mikäli PCR Pro malli ei ole paljon Pro SE:tä kalliimpi, niin sellainenhan tarvii sitten hommata.

Vielä tuosta PBS:stä, sen sain selville, että pystyy kait helpommin säätämään, ööh... no se ei paljoa kerro, osaisiko joku kertoa miksi se ei käy krossiin.

Edit: jaa... kirjoittelin vielä omaa viestiäni, kun tuli välissä lisää tietoa, ääh, menee hankalaksi, tuossa PCR Pro-mallissa tuntuu olevan aika paljon pieniä muutoksia, tekeekö se tästä autosta taas "vähemmän" yhteensopivan, kun eikös Hyper 7 Pro syö osakseen ainakin samoja osia kuin K:t sun muut...

No miksi teen sen näin hankalaksi, ei minun ole pakko kaikkea tietää, kai sitä voi vähän luottaa toistenkin mielipiteisiin...

Eli Hyper 7 Pro SE vai  Hyper 7 PCR Pro

 -Hount

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #114 : 08.08.04 - klo: 13.07 »
Lainaus käyttäjältä: "Hount"
Jees, kiitoksia... vihdoin ja viimein Ofnan sivuilta löytyi postimerkin kokoiset kuvat, jotka auttoivat vähäsen, mikäli PCR Pro malli ei ole paljon Pro SE:tä kalliimpi, niin sellainenhan tarvii sitten hommata.

Vielä tuosta PBS:stä, sen sain selville, että pystyy kait helpommin säätämään, ööh... no se ei paljoa kerro, osaisiko joku kertoa miksi se ei käy krossiin.

 -Hount


Auton hinta on 470€ Sanderssonassa ja sisältää Thorsenin keski spiderin, pako käyrän, pillin, ilmanputsarin...

Pivotball ei monien mielestä sovi krossiin juuri tuon vääntyvyyden takia. Mutta itse olen saanut pallot vääntymään ainoastaan Lavangon hyppyreissä (jotka ovat tällähetkellä kuluneet lähes ajokelvottomiksi) jos auto on tullut alas suoraan vastahyndään toinen eturengas edellä. Mielettömät voltit ja kärrynpyörät auto on kestänyt ilman mitään ongelmia.

Kuten ylempänä jo mainostin, niin minulta on tulevaisuudessa mahdollisuus saada kunnon tavarasta tehdyt pivotit.

Niin ja tässä PCR Pro mallissa on tukivarret aivan erilaiset kuin vanhassa pivotball systeemissä, eli järeempää tekoa sekä pidemmät.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #115 : 08.08.04 - klo: 13.15 »
Lainaus käyttäjältä: "Hount"
Jees, kiitoksia... vihdoin ja viimein Ofnan sivuilta löytyi postimerkin kokoiset kuvat, jotka auttoivat vähäsen, mikäli PCR Pro malli ei ole paljon Pro SE:tä kalliimpi, niin sellainenhan tarvii sitten hommata.

Vielä tuosta PBS:stä, sen sain selville, että pystyy kait helpommin säätämään, ööh... no se ei paljoa kerro, osaisiko joku kertoa miksi se ei käy krossiin.

Edit: jaa... kirjoittelin vielä omaa viestiäni, kun tuli välissä lisää tietoa, ääh, menee hankalaksi, tuossa PCR Pro-mallissa tuntuu olevan aika paljon pieniä muutoksia, tekeekö se tästä autosta taas "vähemmän" yhteensopivan, kun eikös Hyper 7 Pro syö osakseen ainakin samoja osia kuin K:t sun muut...

No miksi teen sen näin hankalaksi, ei minun ole pakko kaikkea tietää, kai sitä voi vähän luottaa toistenkin mielipiteisiin...

Eli Hyper 7 Pro SE vai  Hyper 7 PCR Pro

 -Hount


Hyper 7 PCR Pro.
Yhteensopiva kaiken muun kanssa vanhempiin malleihin paitsi nuo tukivarret.

Jos on jotain mikä kiinnostaa/askarruttaa tuossa PCR:ässä niin kysy pois.

Poissa silleeni

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #116 : 08.08.04 - klo: 13.17 »
Tässo muuten kaverin kohtuutuore Pro Hobao... Itse hieman kuvaa tosin käsittelin.


Poissa solar4

  • RSRCA
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #117 : 08.08.04 - klo: 13.17 »
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
..ja sisältää Thorsenin keski spiderin...

Hm.. Thorsen ja Spider ovat kaksi eri diffiä.. Tuossa on kuitenkin Spider paketissa mukana, ei Thorsenia?
Little to win, nothing to lose
SD/GT

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #118 : 08.08.04 - klo: 13.26 »
Olin juuri kirjoittamassa että eikös Thorsen ja Spideri ole eri asia... Ja tuossa PCR:ssä pitäisi olla keskelä ja takana tavalliset diffit, ja edessä Spideri.

 -Hount

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #119 : 08.08.04 - klo: 13.41 »
Edessä ja takana on tavalliset diffit eikä niinkuin Sanderssonan sivuilla lukee. Keskellä on diffi joka tulee omassa rasiassa jossa lukee Torsen differential. Diffin kyljessä lukee spider.