Kirjoittaja Aihe: Hobbywing kaupat pieleen!  (Luettu 2939 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tuplaesa1

  • Veteraani
    • Profiili
Hobbywing kaupat pieleen!
« : 02.05.12 - klo: 12.16 »
Pakko kysyä teidän mielipidettä kun jäi lievästi sanottuna pandan maku suuhun eräästä kaupasta.

Mitä te ymmärrätte jos puhutaan "sinisestä 2250kv hobbywing combosta"?
Tein pikaisesti kaupat moisesta laitteesta ja oletin toki että kyseessä on 150A säädin.
Vaan postistapa mulle tuli 80A+2250kv noppa/moottori. Minä laitan kauppakumppanille viestiä että nyt on tapahtunut virhe ja kaupat täytyy perua. Kauppakumppanilta tulee viestiä että ei voi perua kauppoja että myy eteenpäin. Maksoin vielä 150A systeemin hinnan 130€!!
Katson, että koska myynti-ilmoitus on puuttellinen, kyseessä on sinänsä jo huijaus. Koska yleinen käsitys on että kun puhutaan "sinisestä 2250kv hobbywing combosta" niin silloin myydään tosiaankin tuota yleisempää 150A mallia.

Minä ymmärrän että yksityisten välisissä kaupoissa ei suojaa ole mutta kyllä jonkunlainen joustavuus suuntaan kuin suuntaan on löydyttävä. Laitoin viestiä vielä herralle että koska oli puutteellinen ilmoitus niin perutaan mutta eihän sieltä tietenkään vastata.

Kyllä vehjettää myös on tyhmyys että en ottanut tarpeeksi selvää kauppatavarasta, todellakin vehjettää.
Nyt mulla on käsissä väärä vehje ja vielä ostettu kalliimman hinnalla.

Julkaisen myöhemmin kauppakumppanin nimen että osaatte varoa moista kelmiä, herra varmaan ostanut vahingossa itselle 80A laitteet ja laittanut vahingon kiertämään, nimittäin laitteet tuli kuitenkin 150A Hobbywingin myyntipakkauksessa. Minun nimihän teillä on jo tiedossa niin katson että on vähintäänkin reilua että tiedätte myös toisen puolen.

- Jouni
-= ( Pro-Line | Castle Creations | Spektrum | RPM | Savöx | V-Dezign | Alza-Racing | Savage Flux HP | Durango DNX408T ) =-

Poissa Diese-listi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hobbywing kaupat pieleen!
« Vastaus #1 : 02.05.12 - klo: 12.55 »
M1 combo on 80A ja M3 150A. Hinta niillä on sama. Jos myynti-ilmoituksessa on mainittu väärä tuote niin silloin on kyseessä huijaus mutta jos myynti-ilmoitus on ollut puutteellinen menee virhe käsittääkseni omaan piikkiisi...
SCX10, T3 2011, TS2, DF-03Ra, Micro-T

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Hobbywing kaupat pieleen!
« Vastaus #2 : 02.05.12 - klo: 16.41 »

Tein pikaisesti kaupat moisesta laitteesta ja oletin toki että kyseessä on 150A säädin.


Valitettavasti - jos et voi osoittaa kysyneesi tuota säätimen mallia ja saaneesi väärää informaatiota myyjältä - lienee paras vaan niellä karvas kalkki ja hommata jytympi säädin tilalle..

Olettamuksen perusteella väärän tavaran ostamisestahan saa syyttää ainoastaan itseään.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Hobbywing kaupat pieleen!
« Vastaus #3 : 02.05.12 - klo: 16.59 »
Mitä te ymmärrätte jos puhutaan "sinisestä 2250kv hobbywing combosta"?
Tein pikaisesti kaupat moisesta laitteesta ja oletin toki että kyseessä on 150A säädin.
Oletit väärin, 2250kv comboa on 80A ja 150A versiona saatavilla Hobbywingiltä.

Combojen koodit ovat:
M1A
M2A
M5A
http://www.hobbywing.com/product_show.asp?id=236

Ei tuossa 80A säätimessä mitään vikaa ole, sillä ajaa iloisesti 4s setupilla.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa tuplaesa1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hobbywing kaupat pieleen!
« Vastaus #4 : 02.05.12 - klo: 18.56 »
Ok, omaan piikkiin menee tällä kertaa sitten. Jumankekka jos jatkossa joku viilaa mua linssiin niin.. ;)

Ja kiitti infosta goos, nyt uskallan korkata paketin ja testata fluxiin tota että pääsee ees vähän ajelemmaan.
-= ( Pro-Line | Castle Creations | Spektrum | RPM | Savöx | V-Dezign | Alza-Racing | Savage Flux HP | Durango DNX408T ) =-

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Hobbywing kaupat pieleen!
« Vastaus #5 : 02.05.12 - klo: 22.50 »
Ok, omaan piikkiin menee tällä kertaa sitten. Jumankekka jos jatkossa joku viilaa mua linssiin niin.. ;)

Ja kiitti infosta goos, nyt uskallan korkata paketin ja testata fluxiin tota että pääsee ees vähän ajelemmaan.
Joo ei mitään hätää, katot vaan että välitys on kohdillaan ja katot lämmöt pari ekaa ajokertaa niin se on siinä. Säädin on spexattu 4s setupille ja kestää sitä ilman ongelmia.

150A säädin on hyvä jos haluaa:
- vähentää riskiä, että säädin rikkoutuu jos jotain menee rikki autosta, esim laakeri
- säädin on jostain muusta syystä kovilla, (ajattele kovat jarrutukset kovapitoisella radalla)
- haluaa ajaa 5s tai 6s setupeilla (jotka on kaikki yleensä täysin ylimitoitettuja siihen käyttöön)
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook