Kirjoittaja Aihe: Pan Car Pro-10 autot  (Luettu 32028 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa thomsva

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Pan Car Pro-10 autot
« Vastaus #60 : 04.01.15 - klo: 22.21 »
Tervehdys,

Hankin CRC pancar10-auton. Minua kiinnostaisi, että mistä tähän voi hankkia 200 mm:stä kiilakoria.

Tällaisia paikkoja ainakin löysin: http://www.mon-techracing.net/m10.html . Italiankielinen sivusto (ei englanti-versiota). Italian kieli itsellä loppui, eli en onnistunut tilaamaan koria kyseisestä paikasta :wink:

ja tässä toinen: http://www.rcmart.com/colt-m1141-200mm-body-962c-p-32079.html

Miten tuolta rcmartista onnistuu tilata tuo kori, jotta tulee maltilliset postikulut ja kun maksuvälineenä on Visa Electron? Itse olen yhden kerran aiemmin tilannut euroopan ulkopuolelta ja se oli helvetillinen saikkaaminen, jotta sai homman onnistumaan. Voisiko joku vähän jeesata, jotta homma sujahtaisi tällä kertaa hieman helpommin...

Minulla on tuo rcmartin Colt kori ollut kesäkäytössä WGT auton päällä. Moottori on muistaakseni 7.5T ja akkuna 2S shorty. Kivaa tuolla on ollut tattiksella ajella silloin kun pito on hyvä. Aikaisempaa kokemusta mistään kiilakoriautoista ei ole mutta ihan kiva tuttavuus tämä on. Mielessä on käynyt hankkia levennyssarja ja tehdä autosta 235mm leveä PRO10, mutta epäilen että silloin menisi sähkötkin uusiksi.

Talvi: GT12 / M-Chassis, F1  Kesä: FG Mini 1:5

meritane

  • Vieras
Vs: Pan Car Pro-10 autot
« Vastaus #61 : 04.01.15 - klo: 23.04 »
Eilen kokeilin ensimmäisen kerran Mulsannea. Mulsannella ei ollut yhtä hyvä peräpito ja ajettavuus kuin Sophialla. Sophia meni ikäänkuin enemmän kiskoilla kuin Mulsanne. Laitoin pari RJ Speedin-koria tilaukseen Towerilta  :azn:
« Viimeksi muokattu: 05.01.15 - klo: 10.35 kirjoittanut meritane »

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Pan Car Pro-10 autot
« Vastaus #62 : 04.01.15 - klo: 23.12 »
Protoform on tehnyt myös 200mm leveätä lola t-530 koria, valmistus loppunut mutta kyllä tuota ainakin jostain päin maailmaa pitäisi löytyä... (toi on kaiketi 200mm nitroalustalle alkujaan tehty, vaikka kuvassa ei koneen reikää näykään ja kumirenkaatkin)
 
protoform 1480-00

Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

meritane

  • Vieras
Vs: Pan Car Pro-10 autot
« Vastaus #63 : 05.01.15 - klo: 10.27 »
Kiitokset!

Hienoa, että eri korimalleja löytyy  :azn:

meritane

  • Vieras
Vs: Pan Car Pro-10 autot
« Vastaus #64 : 06.01.15 - klo: 11.24 »
Onko kenelläkään ajokokemusta tuosta Protoformin Lola 1480-00 korista?

Takasiiven kulma näyttää Lolan korikuvassa jyrkemmältä ja korin profiili on suorempi (vähemmän muhkurainen) kuin nykyisissä koreissa. Jos ajokokemusta löytyy joltakulta kyseisestä korista, ajokokemuksista olisi mukava kuulla esim. millainen oli ajaa, millainen oli downforce, pito, kääntyvyys etc   :azn:

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Pan Car Pro-10 autot
« Vastaus #65 : 06.01.15 - klo: 15.28 »
Ongelma noiden korien tai minkä tahansa korien vertailussa on se, että valitettavasti aikansa kutakin. Uudet korit joilla ajetaan jotain luokkaa ovat vaan jostain syystä aina parempia, muuten ajettaisiin vanhoilla resuilla ja uusia ei olis koskan otettu käyttöön vaikka valmistuskin loppuis....

Muinoin tehoa on ollut vähemmän, renkaissa vähemmän pitoa ja autot teknisesti hitaampia joten vertaaminen on hankalaa. Ainakin C-8 ja C-12 puolella vanhoilla koreilla ajaminen on ihan OK jos ei hae sitä ajettavuutta ja parasta terää. Tosiasia kuitenkin on että jos haluaa tehdä itelleen vaikeeksi homman, niin ajaa jollain millä ei varmasti muut aja :)
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

meritane

  • Vieras
Vs: Pan Car Pro-10 autot
« Vastaus #66 : 16.01.15 - klo: 18.51 »
Paljonko ideaali maavara edessä ja takana kun ajetaan sisällä matolla? 200 mm auto..

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Pan Car Pro-10 autot
« Vastaus #67 : 17.01.15 - klo: 00.02 »
joku noin 4-4.5mm on hyvä. Mattoautoissa 3.2-3.5 normisti, pomppuradoilla vähän enemmän. Kannattaa kokeilla 4 ja 5 ja sen mukaan soveltaa, riippuen ihan miten renkaat kuluu jne. Pienempi yleensä aina parempi, kunnes kumia alkaa kertyä alustaan.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

meritane

  • Vieras
Vs: Pan Car Pro-10 autot
« Vastaus #68 : 17.01.15 - klo: 05.52 »
Kiitokset Vesalle!

Viimeksi laitoin maavaran takaa niin alas kuin sen pystyi. Ja edessä laskin maavaraa 1mm alemmas korotuspalalla. Eli edessä oli siis 4 mm palat aiempien 3 mm palojen sijaan. Maavara on siis vain 3.2 mm edessä ja takana  :wink:

Autonpohjan takaosaan onkin kertynyt mustaa, joten korotan autoa ylöspäin. 

meritane

  • Vieras
Vs: Pan Car Pro-10 autot
« Vastaus #69 : 20.01.15 - klo: 00.09 »
Tänään tuli 3 kpl:tta 200 mm Lola (Odusoga :wink:) 1480-00 koria Hollannista. 2 kpl:tta tuli itselle ja 1 kpl kaverille. Kuopion kisassa on sitten uusi kiilakori alla. Muistakaapa ilmoittautua kisaan! http://rc10.fi/index.php?topic=89121.0

meritane

  • Vieras
Vs: Pan Car Pro-10 autot
« Vastaus #70 : 28.01.15 - klo: 12.20 »
10 kiilan kori maalattuna. Tämä on siis Lola 1480-00 kori. Saapa nähdä, että miten toimii ajossa.

meritane

  • Vieras
Vs: Pan Car Pro-10 autot
« Vastaus #71 : 31.01.15 - klo: 18.25 »
Hyvä oli uudella kiilakorilla ajaa!

Auto kulki tasaisemmin, vakaammin ja helpommin sekä pysähtyi paremmin jarruttaessa ja kääntyi paremmin mutkaan sisään kuin WGT-korilla.
« Viimeksi muokattu: 31.01.15 - klo: 19.58 kirjoittanut meritane »

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Pan Car Pro-10 autot
« Vastaus #72 : 27.02.15 - klo: 22.43 »
En tiedä vastaako mun uusin ostos ihan topikin nimeä mutta onhan täällä muutkin monenlaisista "lankuista" ym. tarinoinut..
Eli tommonen tamiya mb c11, runko on muovia ja hiilikuitua, noin 200mm leveä...




Tuossa taannoin kun oli puhetta "kiilakoreista" jotka sopii 200mm rungon niskaan niin tämä MB C11 mielestäni on myös sopiva kuin myös varmaankin muut tamiya:n korit jotka käyttää samaa runkoa pohjana, eli esim. mazda 787b, nissan r91, jaguar xjr12 ym...
http://www.tamiyaclub.com/chassis.asp?id=32&desc=your%20request
..toki kannattaa itse selvitellä mittoja, en takaa sopivuutta....

Tuohon omaan härveliin pitäisi kesäksi sähköt keksiä, "kisa"hiilinopari mulla olisi, moottoria ei...
« Viimeksi muokattu: 27.02.15 - klo: 23.05 kirjoittanut TheArska »
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

meritane

  • Vieras
Vs: Pan Car Pro-10 autot
« Vastaus #73 : 28.02.15 - klo: 08.24 »
Ei muutako kori vaan maaliin ja sähköt kiinni, ja lähimmälle sisäratalla ja eiku hanaa  :azn:

Pidetään muuten mahdollisesti huhtikuun ensimmäisenä lauantaina mattokisat Kuopiossa (ajettavia luokkia olisivat: WGT, touring, Mini ja mattoautot). Ja meillä ei nipoteta säännöissä, kaikki pääsee ajamaan kunhan auto on puhdas ja ehjä.

Tässäpä videokuvaa edellisistä kisoista, jotka pidettiin tuossa vähän aikaa sitten, niin näkee vähän meininkiä:

https://www.youtube.com/watch?v=V_fKPccC4ys&feature=youtu.be


meritane

  • Vieras
Vs: Pan Car Pro-10 autot
« Vastaus #74 : 21.04.15 - klo: 13.06 »
Nostetaampa vähän ylemmäs, jos jollakulla muulla kuin itselläni polte lisääntyisi pancar pro10 kohtaan, heh!

Itse ajattelin käydä Laukaalla tempasee, kunhan saavat radan huollettua talven jäljiltä roskista puhtaaksi.

Poissa Michele

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Pan Car Pro-10 autot
« Vastaus #75 : 07.09.15 - klo: 11.02 »
Phil's Hobby Shopissa postikulut oli 9.63 dollaria koria tilatessa. Pari vuotta sitten kuva oli vielä näkyvillä..
https://www.philshobbyshop.com/catalog/viewsku?sku=RJS1052&itemname=1_10_962_style_gtp_body_200mm

205mm Nissania ja Porschea:
http://www.mix-rc.de/default.asp?ex=shop/produktseite.asp&auf=1&kat_id=964

200mm high-df koppi by Blitz näyttää toimivalta.
http://www.the-border.com/BLITZ-TS02E-Lola-200mm-60119-08.html

CRC on ilmoittanut tuovansa markkinoille kumipyörät WGT-autoihin. Miltäköhän kiila tuntuisi kumeilla? Syksyllä selviää, tuntuuko ilman sittenkin paremmalta  :afro:
https://www.teamcrc.com/crc/modules.php?name=News&file=article&sid=206

t. puskista huutelija.

Poissa nitropaimen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Pan Car Pro-10 autot
« Vastaus #76 : 07.09.15 - klo: 12.34 »
Kannatan ehdottomasti !! CRC:n kumirenkaat ja todella vahvan näköiset vanteet, ei palat lentele kuten käy 1:12 vanteilla.   Luokkana F1korilla talvella sisällä matolla lyhyillä tekniikaradoilla muitten kisojen yhteydessä. Sitten kesällä ulko asvaltilla kiilakorilla tai skaala Lemans korilla ja rajummalla motilla. Sama alusta, samat sähköt (paitsi käämi) ja samat renkaat ! mikä olisi enemmän "ECONO kisaamista " ??
Vaikka kuka olisi mitä mieltä tahansa, tuollainen "amme-kiilakori" on huomattavasti helpompi ajaa kuin koppakori kun aletaan vauhdiilla päästelemään, sopii siis sekä aloitelijalle että kokeneelle kuskille.
« Viimeksi muokattu: 07.09.15 - klo: 17.08 kirjoittanut nitropaimen »
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

meritane

  • Vieras
Vs: Pan Car Pro-10 autot
« Vastaus #77 : 07.09.15 - klo: 22.04 »
Tuo on kiinnostava tuo CRC:n uutinen, että he ovat tuomassa kumipyörät WGT-autoihin. Sitten kun niitä tulee, voisin ottaa sellaiset testiin. Niitä ilmeisesti pidotetaan ihan samalla tavoin kuin perusfoamrengasta tai turisin kumirengasta?

Poissa Michele

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Pan Car Pro-10 autot
« Vastaus #78 : 18.09.15 - klo: 19.05 »
Samat on pitoaineet, renkaanlämmittimiäkin voinee käyttää. Monet sanoo ettei kumipyörät ja lättyauto sovi lainkaan yhteen, johtuisiko osin puutteellisesta etupään vaimennuksesta? Rctechissa sanottiin, että double wishbone ratkaisu 1/18 iskarilla autosta tulee ohjattavampi, kun taas staattinen alatukivarsi pelkkien vieterien varassa lähinnä pakottaa tähtäämään autoa kohteeseen (J. Stranahan). Kingpinnien lubetus toki helpottaa, mutta se ei ole kovin siistiä puuhaa. Jostain syystä saksalaiset Pro10 -protoilijatkaan harvemmin soveltavat muuta kuin perinteistä etupäätä, en ole vielä kv-forumia lukiessani törmännyt perusteluun. Ehkä joku täällä osaisi kertoa, miksei 1/10 mattiksissa ole iskareita joka kulmassa?

Esim 3Racingin F113:ssa on hienosti toteutettu etupää.
http://os.3racing.hk/carkits_web.php?carkits_web_key=22

Stranahanin modifioinnit CRC:hen on hipoo täydellisyyttä. Puuttuu vain leveä podi, kun jatkohubeilla syntyy usein melkoista wobblausta.
http://www.rctech.net/forum/7209044-post176.html

F1 ei sytytä jostain syystä lainkaan - ainoastaan Group C, LMP ja hitusen verran GT. Budjetti kattaa kourallisen ratamaksuja syksylle, RJ Speed 962 saa silloin kyytiä :)