Kirjoittaja Aihe: Outo ongelma Savagessa, apua tarvitaan!  (Luettu 3567 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa RogueSavageR

  • Tulokas
    • Profiili
    • YouTube Kanavani :)
Outo ongelma Savagessa, apua tarvitaan!
« : 13.05.12 - klo: 14.30 »
Tervehdys!

Olen nyt viikkoja tapellut tän ongelman kans. Aina kun saan auton kasaan, se toimii vähän aikaa mut sit jostain kumman syystä se slipperin/spurrin lukkomutteri irtoaa. Vaihteiston (3-nop.) olen avannu ja kasannu uudestaan useammin kun jaksan laskea, ja sen pitäisi olla ihan kunnossa. Mikä ihme voi aiheuttaa tuollaisen ilmiön? Olen kokeillut eri slipperin asetuksia (kiristämällä ja löysäämällä sitä lukkomutteria), mut mikään ei ole auttanut... Onko muilla ollut ongelmia saman asian kans? Nyt olis kaikki apu tarpeen, alkaa nyppiä kun ei pääse ajamaan ollenkaan.  :sad:
[Savage X Nosram RS.30 motilla] [LRP Blast s10 SC harjattomalla tekniikalla] [Spektrum DX3S Radio]

Poissa seeveerii

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Outo ongelma Savagessa, apua tarvitaan!
« Vastaus #1 : 13.05.12 - klo: 19.49 »
Vaihda uusi lukkomutteri tai laita ruuvilukitetta.
HPI Savage flux HP,Traxxas slash vxl ,Team C tc02, Axial ax10

Poissa Masadist

  • Jäsen
    • Profiili
Outo ongelma Savagessa, apua tarvitaan!
« Vastaus #2 : 13.05.12 - klo: 20.01 »
Vaihda uusi lukkomutteri tai laita ruuvilukitetta.
juurikin näin. Jos sitä nylockia runkkaa paljon, niin se muovilukite kuluu, eikä pidä enää. Uutta mutteria kehiin ja kovaa ajoa!
HPI Savage 3,5 | Kyosho DRT 0.18 | Kyosho Trueten Fazer 0.15

Poissa RogueSavageR

  • Tulokas
    • Profiili
    • YouTube Kanavani :)
Vs: Outo ongelma Savagessa, apua tarvitaan!
« Vastaus #3 : 14.05.12 - klo: 17.06 »
Terve!

Uusia lukkomuttereita on menny nyt neljä...  :sad: Ruuvilukitetta en oo vielä kokeillut. Haluaisin tietää MIKÄ aiheuttaa ton ilmiön, se alkoi siitä kun jouduin purkamaan vaihteiston. Otan auton auki ja katon sen vielä kertaalleen, viimeks kun se toimi hetken se ei vaihtanu kakkoselle ollenkaan. En usko et se ruuvilukite on ratkaisu, kyl sen nyt hemmetti pitäis pysyy siinä ilmankin, ainakin ennen on pysynyt. Laittakaa lisää vinkkejä jos jollain olis kokemusta vastaavasta!  :smiley:
[Savage X Nosram RS.30 motilla] [LRP Blast s10 SC harjattomalla tekniikalla] [Spektrum DX3S Radio]

Poissa Koiranputki

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Outo ongelma Savagessa, apua tarvitaan!
« Vastaus #4 : 14.05.12 - klo: 18.41 »
Terve!

Uusia lukkomuttereita on menny nyt neljä...  :sad: Ruuvilukitetta en oo vielä kokeillut. Haluaisin tietää MIKÄ aiheuttaa ton ilmiön, se alkoi siitä kun jouduin purkamaan vaihteiston. Otan auton auki ja katon sen vielä kertaalleen, viimeks kun se toimi hetken se ei vaihtanu kakkoselle ollenkaan. En usko et se ruuvilukite on ratkaisu, kyl sen nyt hemmetti pitäis pysyy siinä ilmankin, ainakin ennen on pysynyt. Laittakaa lisää vinkkejä jos jollain olis kokemusta vastaavasta!  :smiley:

Tarkista spurrin akselin rakenne, tarkoitan että onko kaikki osat siinä akselilla.
Mulla oli aikoinaan omassa savagessa sama vika ja silloin vikana oli että
siitä akselilta puutui yksi erikois prikka, oisko ollut 87042  tjsp.
Jos tuo puuttuu pääsee jousi pyörähtämään joka kerta kun spurri luistaa ja näin
myös muteri löystyy.

Ja muista allekirjoitus :tongue:
Mä mitään tiedä. Kunhan löpisen.
R O M P T O R I L L E   tästä

Vs: Outo ongelma Savagessa, apua tarvitaan!
« Vastaus #5 : 14.05.12 - klo: 23.29 »
Sulla on liian löysällä se. Jos kone huutaa ja ei vaihda, niin sillon se luistaa(kun kerta vaihteistossa ei vikaa ole), mistä se kuumiaa ja se ruuvi alkaa pyörimään auki. Itse väännän aina niin tiukkaan kuin uskaltaa katkaisematta sitä akselia.
Team associated RC10SC6.1, Traxxas Xmaxx, Traxxas Revo 3.3, Traxxas T-Maxx

Poissa RogueSavageR

  • Tulokas
    • Profiili
    • YouTube Kanavani :)
Vs: Outo ongelma Savagessa, apua tarvitaan!
« Vastaus #6 : 15.05.12 - klo: 20.49 »
Sulla on liian löysällä se. Jos kone huutaa ja ei vaihda, niin sillon se luistaa(kun kerta vaihteistossa ei vikaa ole), mistä se kuumiaa ja se ruuvi alkaa pyörimään auki. Itse väännän aina niin tiukkaan kuin uskaltaa katkaisematta sitä akselia.


Morjens!

Ensinnäkin kiitos vastauksesta.  :azn: Ongelma ei kuitenkaan oo siinä, olen kokeillu eri slipperin asetuksia, siitä et se on ihan kiinni siihen et se on tosi löysällä, eikä se oo vaikuttanu mitenkään.



Tarkista spurrin akselin rakenne, tarkoitan että onko kaikki osat siinä akselilla.
Mulla oli aikoinaan omassa savagessa sama vika ja silloin vikana oli että
siitä akselilta puutui yksi erikois prikka, oisko ollut 87042  tjsp.
Jos tuo puuttuu pääsee jousi pyörähtämään joka kerta kun spurri luistaa ja näin
myös muteri löystyy.

Ja muista allekirjoitus :tongue:

Tervehdys!

Kiitos sinullekin vastauksesta.  :azn: Spurri ja akselin osat on kunnossa, tota prikkaa mihin viittasit en tarvi ku on teräksinen ratas. Purin auton tänään ja katoin hajotuskuvista et kaikki meni oikein päin jne. Vaihdoin vaihteiston kotelon sellaiseen ettei tarvi purkaa aina koko autoa et pääsee trannyyn käsiks. Nyt se aukeaa kivasti kolmella ruuvilla.  :azn: Kuten mua on neuvottu, laitoin ruuvilukitetta ja uuden Nylokin, saa nähdä miten mun käy, pysyykö se siinä vai ei. Jätän sen nyt yöksi kuivamaan vaik hiukan kuumottaiskin mennä kokeileen...  :grin: Laitan infoo tänne sit kun olen testannut.

Kiitos tuhannesti neuvoista ja avusta, se oli tarpeen!

Hyvää kevättä kaikille!

-=RogueSavageR=-
[Savage X Nosram RS.30 motilla] [LRP Blast s10 SC harjattomalla tekniikalla] [Spektrum DX3S Radio]

Poissa rizardi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Outo ongelma Savagessa, apua tarvitaan!
« Vastaus #7 : 16.05.12 - klo: 02.56 »
RogueSavageR
Ruuvilukite ei ole pikaliimaa. Sen täytyy antaa kovettua.
Yksi kysymys tulee vaan mieleen; miksi et voisi kokeilla norm. lukkoprikkaa tai vastaava http://www.google.fi/imgres?imgurl=http://www.lasipiha.fi/images/lukkoprikka.jpg&imgrefurl=http://www.lasipiha.fi/lukkoprikka-p-410.html&h=150&w=150&sz=8&tbnid=YqwQi8x5FSuqdM:&tbnh=90&tbnw=90&zoom=1&docid=XaTyaOO-7sijuM&hl=fi&sa=X&ei=nOqyT4XtDa314QT69oSpCQ&sqi=2&ved=0CGwQ9QEwAQ&dur=1393
löytyy joka ruuvi/kiinnike liikkeestä yms.
Tuli pitkä linkki, mutta jos joku osaa neuvoa miten lyhennän niin vastaisuudessa teen niin.
Toinen vaihtoehto on kaksi mutteria peräkkäin, jos vain on tilaa

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Outo ongelma Savagessa, apua tarvitaan!
« Vastaus #8 : 16.05.12 - klo: 10.32 »
Tuli pitkä linkki, mutta jos joku osaa neuvoa miten lyhennän niin vastaisuudessa teen niin.
Toinen vaihtoehto on kaksi mutteria peräkkäin, jos vain on tilaa



Lyhennyksen teet parhaiten näin

url=LINKKI TÄHÄN]TÄHÄN KOHTAAN TEKSTI MIKÄ JÄÄ NÄKYVIIN[/url

Esimerkistä puuttuu tietysti alun ja lopun sulut.

Ja loppuun esimerkki linkistäsi.
Näet miten se on tehty, lainaamalla viestiäni.

Lukkoprikka
« Viimeksi muokattu: 16.05.12 - klo: 10.36 kirjoittanut *HOKE* »

Poissa Koiranputki

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Outo ongelma Savagessa, apua tarvitaan!
« Vastaus #9 : 16.05.12 - klo: 11.18 »
Ihan uteliaisuudesta

tota prikkaa mihin viittasit en tarvi ku on teräksinen ratas.

Mihin tuo tieto perustuu? Teräs spurri se oli silloin minullakin.
Mut ihan miten vain, Sen mutterin tappiin kiristäminen on sama kun heität koko sliperyn pois
tahi teet siitä spoolin. Ei kait ne tehtaalla sitä sinne turhaan ole asentaneet.
Mä mitään tiedä. Kunhan löpisen.
R O M P T O R I L L E   tästä

Poissa RogueSavageR

  • Tulokas
    • Profiili
    • YouTube Kanavani :)
Vs: Outo ongelma Savagessa, apua tarvitaan!
« Vastaus #10 : 30.05.12 - klo: 15.22 »
Terve Kaverit!

Vika taisi löytyä, kytkimestä oli kaksi kolmesta palasta rikki. Luulen et se aiheutti kaiken. Jarrutkin oli voinu olla syynä, mulla oli silloin lasikuitujarrut, vaihdoin ne rosterisiin tupla jarruihin. Nyt auto kulkee suth hyvin.  :azn:
[Savage X Nosram RS.30 motilla] [LRP Blast s10 SC harjattomalla tekniikalla] [Spektrum DX3S Radio]