Kirjoittaja Aihe: baja 5b hinnoista ja ss/rtr mallien ero  (Luettu 2660 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tat1985

  • Tulokas
    • Profiili
baja 5b hinnoista ja ss/rtr mallien ero
« : 16.05.12 - klo: 00.06 »
siis kiinnostaisi mitä hintaa moisesta suurinpiirtein kannataisi maksaa ilman akkua ja radiota mihin kiinnittää huomiota? ja noista koneista, kokemusta on mopon/crossipyörän moottoreista mutta mitä kannattaa näissä huomioida jos vaihtoehtona olisi kasata puretuista moteista ns. uusilla osilla tai suoraa jonkin verran ajettu kasassa oleva. ja mitkä ovat ss mallissa hyödyllisimmät erot?

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: baja 5b hinnoista ja ss/rtr mallien ero
« Vastaus #1 : 16.05.12 - klo: 08.37 »
Nettiseikkailua vaan, riippuu aika paljon siitä mistä maasta ostat.

Uutta ei välttämättä kannata ostaa vaan upgreidattu ja valmiiks laitettu käytetty. Bajoissa suurin kulu ei tuu auton ostamisesta vaan sen päivitysosista.
Just joo.

Poissa tat1985

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: baja 5b hinnoista ja ss/rtr mallien ero
« Vastaus #2 : 17.05.12 - klo: 02.50 »
mitkä ovat varsinaisesti tärkeimmät päivitys osat ? tiedossa siis käytetty 5b ja alkuun tulisi lähinnä varmaan ihan sorakuopalle ym. ajeluun, muutamasta nitro pelistä jo hieman kokemusta ja 1 moinen vempain on vieläkin. olen lukenut kyllä tuota baja topikkia suurimman osat mutta ihan kaikkeahan sieltäkään ei löydy

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: baja 5b hinnoista ja ss/rtr mallien ero
« Vastaus #3 : 17.05.12 - klo: 06.31 »
...taivas rajana. Näihin saa kaikkee mahollista ja jokanen tekee autosta omannäköisensä. Yleisimmät päivitykset on paremmat renkaat, vanteet, moottori, servot, korimaalaus, pakoputki jne.
Just joo.

Poissa tat1985

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: baja 5b hinnoista ja ss/rtr mallien ero
« Vastaus #4 : 17.05.12 - klo: 12.32 »
no tuo olikin jo selvää  :grin: ja nälkä yleensä kasvaa syödessä.......putkista jo selailinkin jenkkisivut ym läpi ja sattuu olemaan peltiseppä apuna, niin ihan mielen kiinnosta tuo alue noissa isommissa kiinnostaisikin. joskin sutta ja sekundaa luonnollisesti varmsti olisi tiedossa  :azn: ja kaikkihan on tehty rikottaviksi, tai no rikki ne menee kuitenkin. oli sitten 1:1 tai jotain siltä väliltä ja mikäänhän nyt ei ole ilmaista sekin on jo tullut todettua siksi täällä aiheesta ehkä hieman tyhmiä kyselenkin :) servoista noiden pienempien osalta tullut jo selväksi ettei nuo ihan halvimmat kannata eikä varsinkaan oikeen voi yli mitoittaa ainakaan. sen eräs kokeneempi vakavammin harrastuksen parissa touhunnut osasi fixusti selittää ja jälkeen päin tuon 1/8 auton kanssa tuli todettuakin.

juhamatti

  • Vieras
Vs: baja 5b hinnoista ja ss/rtr mallien ero
« Vastaus #5 : 17.05.12 - klo: 18.18 »
Näissä on sit vaaransa kun lähetään siihen peliin, kun annat pikkusormen se vie sit koko lompakon :laugh:
Itellä on menny jo ihan liikaa massia osiin, ja uusia ideoita sikiää koko ajan...

Poissa tat1985

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: baja 5b hinnoista ja ss/rtr mallien ero
« Vastaus #6 : 17.05.12 - klo: 19.33 »
no sehän on joka harrastuksessa sama vika mutta pää asia lienee että hauskaa on...siis ainakin hetken aikaa  :roll:

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: baja 5b hinnoista ja ss/rtr mallien ero
« Vastaus #7 : 18.05.12 - klo: 11.57 »
SS perusversiollakin pärjää melko hyvin, ei välttämättä tartte tuhansien eurojen blingiä, että on kivaa. Paremmalla putkella saa lisää melua ja vähän tehon lisäystäkin, muilta osin paketin mukaisella kokonaisuudellakin pärjää. Jos jotain porsii, niin korjailee sitten pala palalta. Hyvä puoli on siinä, että muoviset osat ovat varaosinakin edullisia vastaaviin alumiini-/titaani-/hiilariosiin verrattuna. Tietysti se toinen puoli on se rakentelemisen into, toisilla sitä on enemmän, toisilla vähemmän.

RTR versioiden perusongelma [minun mielestä] on ne surkeat radio- ja sähkölaitteet, jotka paketissa tulee. Yleensä ne joutaa romukoppaan melko pian, joten miksi maksaa niistä turhaan? Etenkin isoissa bensavehkeissä oppii arvostamaan hyviä ja toimivia sähköjä.
Flying Calacucco

Poissa Sammy__80__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: baja 5b hinnoista ja ss/rtr mallien ero
« Vastaus #8 : 18.05.12 - klo: 14.50 »
http://www.davesmotors.com/s.nl/c.885035/n.1/it.A/id.8104/.f   Tollanen ja siihen valinntasi mukaan moottori. Itekkin tilasin tuollasen pohjan nykyiseen bajatsooni mutta tulihan siihen kylkeen nonenmoista päivitystä. Ehkä ensimmäinen päivitys on RPM tukivarret. Ja suurin ero SS ja RTR malleilla on iskarit RTR mallissa on huomattavasti kehnommat iskarit

Poissa tat1985

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: baja 5b hinnoista ja ss/rtr mallien ero
« Vastaus #9 : 18.05.12 - klo: 20.05 »
tiedossa oli siis normi 5b ss putkella ym. ilman radioita ja tosiaan tuon 1/8 buggyn kanssa on tullut selväksi että servot ym. sähköt on parempi olla kunnollisia ! eli siis uutta en olekkaan ostamassa  :roll:

Poissa DIY-man

  • KUArc
    • Profiili
Vs: baja 5b hinnoista ja ss/rtr mallien ero
« Vastaus #10 : 18.05.12 - klo: 23.26 »
Koneista sen verran, että helpommalla pääset jos hommaat sellaisen, jossa on sylinteri kiinni neljällä pultilla. Kaksipulttisten kanssa kun pelaa, niin kärsivällisyyttä ja näkemystä tarvii enemmän, jotta se pysyy nipussa eikä vuoda.

Ja jos hyppyytät autoa kovasti, niin vakiovermeillä tulee moottorin tuulettimen puolen lohkosta aika pian etu ja takakiinnikkeet murtumaan tuulettimen kopan kera. Nimimerkillä kokemusta on. Tasaisella kurvailua kesti auto "maailman tappiin", mutta yksi syyskausi ilmoja montulla, niin jo oli paikat halki. Tahtoo sanoa, että on ihan kannattavaa päivitystä vahvistaa rakennetta siltä puolen. Kytkimen puoli on ihan jo luonnostaan jämäkämpi. Bajassahan moottori on osa runkorakennetta. Tiukalla on!

Ja jos nostat tehoja, niin jäähdytysvaatimukset kasvaa samassa suhteessa. Vakiokone sietää aika tukkoistakin puhallinta, koska se puhallin kyllä on aika tehokas. Mutta jos laitetaan esim. pari pollea lisää koneeseen, niin ei siedä enää.

Takatukivarret mulla on edelleen alkuperäiset, n. kuusi vuotta vanhat. Mutta etutukivarsia on mennyt. Voihan niitä parempia ostaa varalle valmiiksi, mutta mun maun mukaan ei ole tarpeen laittaa heti kättelyssä uutta kamaa syrjään. Vaihtaa sitten kun hajoaa. Vakiotukivarretkin ovat sangen kestävät.
Kyosho: Twin Force Trial-Modified 4x4x4, Optima, Inferno Kanai-VE, Zaboon 4wd - Valtra Valmet HiTech 6850 1:18 - Scania 140 Bigfoot 1:10

Poissa tat1985

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: baja 5b hinnoista ja ss/rtr mallien ero
« Vastaus #11 : 20.05.12 - klo: 04.37 »
suuret kiitokset DIY-manille ja toki muillekkin ! juurinkin tuollaista hain takaa :) pitänee perehtyä noihin oikeen huolella ja harkiten ja katsoa mitä nyt sitten tapahtuukin niin heti alkuun sais ns. suoraan edes jonkun aikaa toimivan kokoon panon ja suuria hyppyjä on tullut harrastettua tuolla nitro pelillä ja totesin että tasaisella alustalle ei kannata ainakaan 5m loikkia parin metrin korkeudesta tehdä....tai siis pari hyppyä kesti renkailleen kun alas tuli mutta takarengas edellä akselien ympäri pyörien tuli katkenneita tukivasia ym. eli voin kuvitella kun painoa on reilusti enemmän ja samaa yrittää niin tulee tuhoakin tuplasti, missä lämpötiloissa ja mistä mitattuna nuo koneet kuuluu käydä ? laser lämpö misttari löytyy ja mallia oikeasti hyvä...