Kirjoittaja Aihe: Voimansiirto  (Luettu 2131 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hiekkamonttu

  • Veteraani
    • Profiili
Voimansiirto
« : 24.05.12 - klo: 14.10 »
Tänne joku voi sitten auttaa ongelman kanssa vastaamalla. Onko normaalia, että voimansiirto ei kestä juuri ollenkaan? Edellinen spurri kesti speed passionissa kymmeniä akullisia, mutta vetoakselin vaihdon jälkeen alkoivat muutkin voimansiirron osat hajoilla. Toinen spurri laitettiin hajonneen tilalle, kesti voimansiirto ajoa 2 akkua, ja jälleen joku siellä kanittaa ja raksuttaa. Onko joku nyt pahoin vialla? Slipperi tms? Vai onko tuo vain hyväksyttävä, että täysin normikestävyys on 2 akkua per ratas?  Jos joku voisi kertoa mikä aiheuttaa, ja miten teillä kestää voimansiirto. Yst terveisin: Hiekkamonttu
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Voimansiirto
« Vastaus #1 : 24.05.12 - klo: 14.26 »
Muovirattaan rikkoutumisen aiheuttaa yleensä pieni kivi, joka menee rattaan väliin. Valitettavasti tuo on ihan normaalia kun ajelee hiekka-alustalla.

Asiaa voi parantaa laittamalla metallispurrin, jos sellainen on saatavilla, asentamalla kunnollisen ratassuojan tai sitten pitää mennä ajamaan sellaiseen paikkaa, jossa ei ole kiviä.
Flying Calacucco

Poissa Hiekkamonttu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Voimansiirto
« Vastaus #2 : 24.05.12 - klo: 14.36 »
Speed Passionissa on kyllä hyvä ratas-suoja. Linkki: http://www.modelsport.co.uk/speed-passion-rs2-brushless-stadium-truck-blue-/rc-car-products/40316 As you can see in second picture... Ei kauhean hyvin näy noissa kuvissa mutta jotenki... Kiveä en oikeen syyttäs, kun viimeksi prakas skedeparkilla, ja tuo suoja.
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Voimansiirto
« Vastaus #3 : 24.05.12 - klo: 16.11 »
No sitten jää vaihtoehdoiksi se, että moottori ei ole kunnolla kiinni, välys on asetettu väärin (liian tiukka tai löysä), tai ne rattat on hanurista.
Flying Calacucco

Poissa Zakko

  • Veteraani
    • Profiili
    • VaasanUA
Vs: Voimansiirto
« Vastaus #4 : 24.05.12 - klo: 16.28 »
Onko tossa moottori levy muovi? Jos on niin veikkaisin sen vääntyvän moottorin lämmöstä, koneen väännöstä ja iskuista perään. Kannattaa myös miettiä uuden pinjonin vaihtamista jos kerran spurreja on mennyt useampi.

Poissa Hiekkamonttu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Voimansiirto
« Vastaus #5 : 24.05.12 - klo: 21.45 »
Moottorilevy on muovia, mutta ei pääse kyllä vääntymään, kun ei lämpene kuin hieman yli 50 astetta.  Nyt täytyy tutkii mikä kaikki on rikki... :sad:
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Voimansiirto
« Vastaus #6 : 24.05.12 - klo: 23.15 »
Muovinen moottorilevy taipuilee kyllä jo pelkästään ajellessa sen verran että tottakai pääsee rattaat hajoamaan.

Jos turhan ohkasessa alumiinilevyssäkin moottori pääsee vatkaamaan välillä liikaa niin tottakai se muovissa heiluu sitten vielä enemmän.

Poissa m.e.

  • Veteraani
    • Profiili
    • https://fi-fi.facebook.com/WinterJumps/
Vs: Voimansiirto
« Vastaus #7 : 25.05.12 - klo: 06.50 »
Meillä on kaupalla ollut RS2 kovassa käytössä jo vuoden ajan eikä siitä ole tuota osaa mennyt hajalle. Tarkastapa, että kaikki palikat on tullut kunnolla kiinni ja oikeaan järjestykseen, kun olet vaihtanut spurrin autosta.

Poissa Hiekkamonttu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Voimansiirto
« Vastaus #8 : 25.05.12 - klo: 22.30 »
Joo, eilen hiukka viriteltiin moottorin asentoa, ja vedettiin välys tiukaksi. Autolla pystyy ajaa, mutta tilaan rcm kaupasta uuden tässä kohta. Sitten täytyy taas löystää välystä uudelle spurrille vähän luulene koska uusi ei ole kulunut. Nyt uskon kyllä todella, että alkas kestää voimansiirto, kun värkättiin tuo välys. Vaikka luulin että ei se iteksee muutu ,niin kyllä ne ruuvit oli löystyny selvästi. Onkos m.e. ollu sitä ongelmaa, et noparin juotokset lähtee irti? Itettä lähteny kolmasti, mutt saatu takas.
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!