Kirjoittaja Aihe: HPI Super 5SC Flux  (Luettu 83383 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

juhamatti

  • Vieras
HPI Super 5SC Flux
« : 31.05.12 - klo: 20.10 »
Nyt totakin on jo myynnissä, ainakin jenkeissä.
http://shopping.netsuite.com/s.nl/c.885035/n.1/it.A/id.9594/.f
Enpä tonnia maksaisi......
Venytetty savage..
« Viimeksi muokattu: 27.02.14 - klo: 12.37 kirjoittanut mcly »

Poissa tonima

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: HPI Baja Super 5SC Flux 1/5 RTR
« Vastaus #1 : 11.01.13 - klo: 20.37 »
Moi!
Onko kellään käyttäjän kokemuksia kyseisestä sähkiksestä?
Kaikenlainen tieto kiinnostaa!
-Toni

Poissa kenzu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Baja Super 5SC Flux 1/5 RTR
« Vastaus #2 : 11.02.13 - klo: 21.00 »
Nyt viiden akku parin ajaneena olen melko tyytyväinen hankintaan. Ajettavuus hyvä ja kulkupuolikin suht ok = pivitystä on tulossa  :grin:Itse en vakio setupeilla ajanut metriäkään vaan vaihtolistalle meni suoraan ohjain + vastari, servo, iskarit, taka hubit, renkaat, keskidiffi lukkoon, vaihdelaatikon shimmaus ym shimmaus  ja diffien öljyntäyttö...
Ilmeisesti ei muita auton omistajia löydy täältä foorumilta??
Otsikosta vois hyvin poistaa ton Bajan ku ei tämä sellainen ole.  :angry:
Hpi Savage XL Flux (8S) Castle XL2 & 780KV, Team Durango DESC410R Castle MMM & 2200KV, Traxxas E-Revo 1/16

Poissa Fleku

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Baja Super 5SC Flux 1/5 RTR
« Vastaus #3 : 11.02.13 - klo: 21.36 »
Mikäs se on ?  :grin:     esiintyyhän nimessä baja,ainakin jossain kohtaa.Kori näyttää kanssa samalta 5sc:n kanssa ja eikö paljon samat osat käy keskenään.Eipä siinä,kivan näköinen kikotin   :wink:
Baja 5sc

Poissa kenzu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Baja Super 5SC Flux 1/5 RTR
« Vastaus #4 : 11.02.13 - klo: 21.46 »
Virallisesti se on HPI Super 5SC Flux.   :azn: mutta samapa tuo. Kyllä se ennemmin on Savage kuin Baja.
Hpi Savage XL Flux (8S) Castle XL2 & 780KV, Team Durango DESC410R Castle MMM & 2200KV, Traxxas E-Revo 1/16

Poissa Fleku

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Baja Super 5SC Flux 1/5 RTR
« Vastaus #5 : 11.02.13 - klo: 22.01 »
  Ok.Eipä se nimi autoa pahenna  :wink:
Baja 5sc

Poissa RC Foobar

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Baja Super 5SC Flux 1/5 RTR
« Vastaus #6 : 17.11.13 - klo: 21.08 »
Ostin just tällasen. Se on siis Super 5SC Flux, ei siinä nimessä ole Bajaa.

Aika hiljaista on 5SC-keskustelu :)

Onko nyt tässä välissä kukaan moista hankkinut?

Itse ainakin meinaan ajella täällä PK-seudulla ... Nuuksion monttu, Petikon hiekka-alue, Åbyntie, jne. Ynnä läheiset pallokentät jne. Ainakin kunnes lumet tulevat, sen jälkeen pitää katsoa.
HPI Super 5SC Flux / Kraken Class 1 / Baja | Savage Flux HP & XS x2 | Losi SCTE 1.0 x2 | King Motor KM-002 | Lunch Box

Poissa RC Foobar

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Super 5SC Flux 1/5 RTR
« Vastaus #7 : 06.02.14 - klo: 20.06 »
Itse en vakio setupeilla ajanut metriäkään vaan vaihtolistalle meni suoraan ohjain + vastari, servo, iskarit, taka hubit, renkaat, keskidiffi lukkoon, vaihdelaatikon shimmaus ym shimmaus  ja diffien öljyntäyttö...

Milläs tai miten lukitsit keskidiffin? Vahvaa öljyä vai jotain muuta?

Ja muistaakseni pistit 8S ... mistä hankit tai miten viritit akkukotelot isommiksi, jotta 4S-akut mahtuu?

Lainaus
Ilmeisesti ei muita auton omistajia löydy täältä foorumilta??

Nyt on. Vieläkö sulla on?

Lainaus
Otsikosta vois hyvin poistaa ton Bajan ku ei tämä sellainen ole.  :angry:

Done.
HPI Super 5SC Flux / Kraken Class 1 / Baja | Savage Flux HP & XS x2 | Losi SCTE 1.0 x2 | King Motor KM-002 | Lunch Box

Poissa kenzu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Baja Super 5SC Flux 1/5 RTR
« Vastaus #8 : 06.02.14 - klo: 20.33 »
Jep.
Itse lukitsin silloin aikanaan keskidiffin hätäpäissäni kemiallisellametalilla. En suosittele.
Kaikki diffin osat ovat sen nälkeen käyttökelvottomia jos esim jompikumpi akseleista antautuu tai se ratas joka siinä on kiinni ja sen jälkeen joutuu ostamaan koka diffin.

Ostin siihen aika edukkaasti Castlen XL2 noparin ja 1600kV (leopard muistaakseni) koneen minkä piti kestää 8S (kesti 2 akkua)
Akkuina mulla on Orionin 4s Carbon pro 6400 90c.
Kotelot tilasin kershaw designilta samalla ku jouduin sieltä tilaamaan 8mm akselille mod1 pinjonin.
http://www.kershawdesigns.com/BatteryTrays.htm

Tavallaan mulla on se auto viellä. Mutta se on nyt vaan Savage XL Flux  :grin:

Hpi Savage XL Flux (8S) Castle XL2 & 780KV, Team Durango DESC410R Castle MMM & 2200KV, Traxxas E-Revo 1/16

Poissa RC Foobar

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Baja Super 5SC Flux 1/5 RTR
« Vastaus #9 : 06.02.14 - klo: 21.01 »
Itse lukitsin silloin aikanaan keskidiffin hätäpäissäni kemiallisellametalilla. En suosittele.
Kaikki diffin osat ovat sen nälkeen käyttökelvottomia jos esim jompikumpi akseleista antautuu tai se ratas joka siinä on kiinni ja sen jälkeen joutuu ostamaan koka diffin.
Ok :) ... mä voisin edetä ihan vaan sopivan paksulla öljyllä.

Lainaus
Ostin siihen aika edukkaasti Castlen XL2 noparin ja 1600kV (leopard muistaakseni) koneen minkä piti kestää 8S (kesti 2 akkua) Akkuina mulla on Orionin 4s Carbon pro 6400 90c.
Mulla kiikarissa Turnigy Trackstar 200A sekä SkyRC Beast X524 2Y 910kV. Akkuina Turnigy 5Ah 4S. Eli halpislinjalla ollaan. Hyvä jos toimii ja opettavaista jos tulee ongelmia.

Lainaus
Kotelot tilasin kershaw designilta samalla ku jouduin sieltä tilaamaan 8mm akselille mod1 pinjonin.
http://www.kershawdesigns.com/BatteryTrays.htm
Ai niin. Kershaw. Totta, joo.

Lainaus
Tavallaan mulla on se auto viellä. Mutta se on nyt vaan Savage XL Flux  :grin:
Jaha, ok :)
HPI Super 5SC Flux / Kraken Class 1 / Baja | Savage Flux HP & XS x2 | Losi SCTE 1.0 x2 | King Motor KM-002 | Lunch Box

Poissa kenzu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Baja Super 5SC Flux 1/5 RTR
« Vastaus #10 : 06.02.14 - klo: 21.07 »
Eli joitakin Super 5SC auton osia löytyy ylimääräisenä.
Jos olet tilaamassa siihen esim Alza Racingin keskidiffiä niin siinä on pari juttua mitä sun kannatta tietää etukäteen.
Hpi Savage XL Flux (8S) Castle XL2 & 780KV, Team Durango DESC410R Castle MMM & 2200KV, Traxxas E-Revo 1/16

Poissa RC Foobar

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Baja Super 5SC Flux 1/5 RTR
« Vastaus #11 : 06.02.14 - klo: 21.55 »
Eli joitakin Super 5SC auton osia löytyy ylimääräisenä.
Jos olet tilaamassa siihen esim Alza Racingin keskidiffiä niin siinä on pari juttua mitä sun kannatta tietää etukäteen.

Kerro ihmeessä lisää :)
HPI Super 5SC Flux / Kraken Class 1 / Baja | Savage Flux HP & XS x2 | Losi SCTE 1.0 x2 | King Motor KM-002 | Lunch Box

Poissa kenzu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Baja Super 5SC Flux 1/5 RTR
« Vastaus #12 : 06.02.14 - klo: 22.32 »
Pakkohan sun on tietenki joku eri systeemi siihen ostaa jos meinaat ton skyrc beastin siihen laittaa.
Alzan keskidiffi/moottoripukki ei tohon suoraan sovellu. Ja niillä ei ole siihen oikeen mittaista kardaania.
Eli Dejan (Alza) teki mulle siihen keskidiffiisysteemiin uudet sivupalat missä ei ollut kiinnitysreikiä valmiina. Tein ne itse.
Sillä sain sen sit siirrettyä oikean paikkaan. Että kardaanit sopivat joudut käyttämän savagen tai vorzan keskidiffiä mutta sun täytyy käyttää Superin niitä akseleita mitkä ovat nyt siinä keskidiffissä. Vaikeaa selittää.
Toinen ongelma tulee noitten välitykseen suhteen... Eli joudut käyttämään niitä vorzan spurreja. Sit toi sun kone oli 910kv.. Sen kanssa ei myöskään voi laittaa pientä pinjonia koska se ei mahdu siihen. Pienin mikä mahtuu oli muistaakseni 25t
Välityksen menee auttamattomasti liian pitkiksi.. Noin 160km/hei on huiput.
Mutta, itselläni on nyt välityksen 20/53. Löysin tollasia hpiin hellfiren spurreja mitä pystyi käyttämään. Ja sen kanssa mahtuu just ja just 20 pinjoni. Niillä ja 780kv moottorilla välit noin 100km/h.
Et varmaan saanut tosta mitään selvää mutta niinkuin sanoin niin näitä asioita vaikeeta selittää eikä oikeen kuviakin löydy.
Hpi Savage XL Flux (8S) Castle XL2 & 780KV, Team Durango DESC410R Castle MMM & 2200KV, Traxxas E-Revo 1/16

Poissa RC Foobar

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Baja Super 5SC Flux 1/5 RTR
« Vastaus #13 : 06.02.14 - klo: 23.05 »
Jaha, ok :) Joo. On se varmaan aika seikkailu saada toi pelittämään.

Mutta mikä olis sitten hienompi kuin 5SC joka painaa menemään kahdeksan kennon voimalla :D

Katsotaan miten sen saisi sitten siihen.

HPI Super 5SC Flux / Kraken Class 1 / Baja | Savage Flux HP & XS x2 | Losi SCTE 1.0 x2 | King Motor KM-002 | Lunch Box

Poissa RC Foobar

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Baja Super 5SC Flux 1/5 RTR
« Vastaus #14 : 06.02.14 - klo: 23.36 »
Olisko tää Kershawn V3 direct drive ratkaisu?

http://www.kershawdesigns.com/Savage-DirectDriveV3.htm
HPI Super 5SC Flux / Kraken Class 1 / Baja | Savage Flux HP & XS x2 | Losi SCTE 1.0 x2 | King Motor KM-002 | Lunch Box

Poissa RC Foobar

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Baja Super 5SC Flux 1/5 RTR
« Vastaus #15 : 06.02.14 - klo: 23.45 »
Ja sitten jos budjetti riittää niin kokonaan uusi Kershawn 5SC-runko olisi varsin upea.

http://kershawdesigns.com/Savage5SC-Chassis.htm
HPI Super 5SC Flux / Kraken Class 1 / Baja | Savage Flux HP & XS x2 | Losi SCTE 1.0 x2 | King Motor KM-002 | Lunch Box

Poissa kenzu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Baja Super 5SC Flux 1/5 RTR
« Vastaus #16 : 07.02.14 - klo: 19.36 »
En ihan hirveesti luottaisi noihin kershaw tuotteisiin.
Mulla ainakin sellainen kutina että on ihan täyttä kuraa.
Jotenki noi näyttääkin huonosti työstetyiltä vaik noi kuvatkin kyll kaikista tuotteista on tosi huonoja.
Hpi Savage XL Flux (8S) Castle XL2 & 780KV, Team Durango DESC410R Castle MMM & 2200KV, Traxxas E-Revo 1/16

Poissa RC Foobar

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Baja Super 5SC Flux 1/5 RTR
« Vastaus #17 : 07.02.14 - klo: 22.09 »
En ihan hirveesti luottaisi noihin kershaw tuotteisiin.
Mulla ainakin sellainen kutina että on ihan täyttä kuraa.
Jotenki noi näyttääkin huonosti työstetyiltä vaik noi kuvatkin kyll kaikista tuotteista on tosi huonoja.

Aijaa. Mielenkiintoinen näkökulma. Pidetään mielessä. Just on meilikeskustelu käynnissä Kershawn Danin kanssa tuosta direct drivessa. Jos se semmosen tekis - ja se toimii - se olisi vaivaton tapa saada iso moto tuohon autoon kiinni.
HPI Super 5SC Flux / Kraken Class 1 / Baja | Savage Flux HP & XS x2 | Losi SCTE 1.0 x2 | King Motor KM-002 | Lunch Box

Poissa kenzu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Baja Super 5SC Flux 1/5 RTR
« Vastaus #18 : 08.02.14 - klo: 01.36 »
Mietippä sit kans kun tosta hajoo jotain.
Ratas akseli ym. Joudut tilaamaan koko uuden laitoksen.
Sitten toi tulee vaan kahdella ruuvilla per puoli runkoon kiinni.
Sit toi on aika hurjan näköinen siinä vaiheessa kun se kilon painava moottori roikkuu tuollta ylhäältä.
Jotenki aika hepposen näköinen toi moottorin kiinnitys kohta. Vai? Ei
Sitten tossa ei enää ole diffiä. Mites tollanen slipperi kestää 8s tehoja.
Nää on vaan mun oletuksia. Ei ole minkäänlaisia kokemuksia kyseisestä tuotteesta että älä nyt vaan mun puheisista tee mitään johtopäätöksiä. Selaa jos löydät juttua tuotteista.  Mut tuolta joudut jokatapauksessa tilaamaan pinjonit koska muualta en ole löytänyt. Itsekkin asioinut useasti Dan Fisherin kanssa. Itse en lähde kehumaan kyseistä herraa...
Hpi Savage XL Flux (8S) Castle XL2 & 780KV, Team Durango DESC410R Castle MMM & 2200KV, Traxxas E-Revo 1/16

Poissa RC Foobar

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Baja Super 5SC Flux 1/5 RTR
« Vastaus #19 : 08.02.14 - klo: 08.16 »
Joo, noi on hyviä huomioita. Ehkä pitää vaan kokeilla ja katsoa kuinka käy. Ainakin moottorin takaosalle olisi varmaan hyvä saada tuki.

Alzan vaihtoehdoista olen myös kiinnostunut. Pistin sinne kyselyn. Katsotaan mitä sanoo.

HPI Super 5SC Flux / Kraken Class 1 / Baja | Savage Flux HP & XS x2 | Losi SCTE 1.0 x2 | King Motor KM-002 | Lunch Box

Poissa kenzu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Baja Super 5SC Flux 1/5 RTR
« Vastaus #20 : 08.02.14 - klo: 09.33 »
Voin laittaa Dejanille (Alza) viestiä että tietää laittaa tarjoukseen kaikki oikeet osat.
Hpi Savage XL Flux (8S) Castle XL2 & 780KV, Team Durango DESC410R Castle MMM & 2200KV, Traxxas E-Revo 1/16

Poissa RC Foobar

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Baja Super 5SC Flux 1/5 RTR
« Vastaus #21 : 14.02.14 - klo: 13.10 »
Voin laittaa Dejanille (Alza) viestiä että tietää laittaa tarjoukseen kaikki oikeet osat.

Viitsisitkö tosiaan listata mitä tarttee?

Meinaan tosiaan laittaa SkyRC:n Beastin ja kahdeksan kennoa ja katsoa kuinka käy. Jotain varmaan hajoaa, mutta ehkä on silti hauskaa :)

SkyRC Beast X528 on 112 mm pitkä ja X524 on 102 mm. Menevätkö noi siis sillä Alzan moottoripukilla?

HPI Super 5SC Flux / Kraken Class 1 / Baja | Savage Flux HP & XS x2 | Losi SCTE 1.0 x2 | King Motor KM-002 | Lunch Box

Poissa kenzu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Baja Super 5SC Flux 1/5 RTR
« Vastaus #22 : 14.02.14 - klo: 16.01 »
Lisään kaikki tänne ja laitan Dejanille viestiä että kaikki menee oikein.
Jos tilaat moottorin niin se pitää olla pienellä kV luvulla.
Jos joku nyt kerkee niin vois nopeasti laskea noi välitykset.
Muistakaa vaan että keskilaatikon välitykset häviävät tolla alzan keskidiffillä.
Laitan listaa osista heti kun kiireiltä kerkeen...  :grin:
Hpi Savage XL Flux (8S) Castle XL2 & 780KV, Team Durango DESC410R Castle MMM & 2200KV, Traxxas E-Revo 1/16

Poissa RC Foobar

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Baja Super 5SC Flux 1/5 RTR
« Vastaus #23 : 14.02.14 - klo: 16.50 »
Lisään kaikki tänne ja laitan Dejanille viestiä että kaikki menee oikein.
Jos tilaat moottorin niin se pitää olla pienellä kV luvulla.
Jos joku nyt kerkee niin vois nopeasti laskea noi välitykset.
Muistakaa vaan että keskilaatikon välitykset häviävät tolla alzan keskidiffillä.
Laitan listaa osista heti kun kiireiltä kerkeen...  :grin:

Kiitos!

Välityksiä on tarkoitus laskeskella ihan itse, johonkin Google-taulukkoon. Hyvää harjoitusta.

Kiikarissa 780 kV tai 910 kV moottori.

HPI Super 5SC Flux / Kraken Class 1 / Baja | Savage Flux HP & XS x2 | Losi SCTE 1.0 x2 | King Motor KM-002 | Lunch Box

Poissa kenzu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Baja Super 5SC Flux 1/5 RTR
« Vastaus #24 : 14.02.14 - klo: 17.56 »
Itsellä oli kans noi samat moottorit mielessä. Tilasin 910 mutta lähettivät vahingossa 780.
Mikä loppujenlopuksi oli parempi välitykseen suhteen.
Itsellä nyt välitykset 20/53 ja pelkään että nekin on liian pitkät.
Hpi Savage XL Flux (8S) Castle XL2 & 780KV, Team Durango DESC410R Castle MMM & 2200KV, Traxxas E-Revo 1/16

Poissa RC Foobar

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Baja Super 5SC Flux 1/5 RTR
« Vastaus #25 : 14.02.14 - klo: 21.27 »
Sit toi sun kone oli 910kv.. Sen kanssa ei myöskään voi laittaa pientä pinjonia koska se ei mahdu siihen. Pienin mikä mahtuu oli muistaakseni 25t
Välityksen menee auttamattomasti liian pitkiksi.. Noin 160km/hei on huiput.
Mutta, itselläni on nyt välityksen 20/53. Löysin tollasia hpiin hellfiren spurreja mitä pystyi käyttämään. Ja sen kanssa mahtuu just ja just 20 pinjoni. Niillä ja 780kv moottorilla välit noin 100km/h.

Dan myy Mod 1 hardened pinioneja 18, 20, 23, 25, 45, 52 hampailla. http://kershawdesigns.com/PinionsMod1.htm

Pitäisiköhän alkuun ottaa sieltä ihan se pienin, 18T?


HPI Super 5SC Flux / Kraken Class 1 / Baja | Savage Flux HP & XS x2 | Losi SCTE 1.0 x2 | King Motor KM-002 | Lunch Box

Poissa emppu99

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Baja Super 5SC Flux 1/5 RTR
« Vastaus #26 : 14.02.14 - klo: 21.31 »
Hei Kenzu,ei sitä kaasua oo pakko painaa pohjaan  :wink:
EXC125

Poissa kenzu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Baja Super 5SC Flux 1/5 RTR
« Vastaus #27 : 14.02.14 - klo: 21.39 »
Ei mahdu 18t, ottaa takuuvarmasti kiinni kardaania. Mitä spurria meinasit käyttää?

Emppu... Luulis että sun pätemisen määrällä tietäisit mitä aivan liian pitkät välitykset aiheuttaa...
Hpi Savage XL Flux (8S) Castle XL2 & 780KV, Team Durango DESC410R Castle MMM & 2200KV, Traxxas E-Revo 1/16

Poissa emppu99

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Baja Super 5SC Flux 1/5 RTR
« Vastaus #28 : 14.02.14 - klo: 22.06 »
Hetkinen Kenzu, tarkoitin ton vähän "heittona"..Ei se oikeesti oo kiva jos auto menee 160kmh. Ja anteeksi vain, jos tämä auton valintani (mm.Savage) on aiheuttanut sinulle jotain hämmennystä, kerro toki minullekin. Halusin kokeilla monsteria, en tykännyt. That's it. Sori ot.

Ja tohon Superiin suosittelen ehdottomasti voimansiirron osalta parannuksia, vetarit ei kestä 8s. Tästä on jo ollut puhetts mutta muistutan vielä.

EXC125

Poissa kenzu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Baja Super 5SC Flux 1/5 RTR
« Vastaus #29 : 14.02.14 - klo: 22.17 »
Oon pahoillani että en jaksa noita sun 1038 "heittoa"...  :wink:

Vai vetarit ei kestä. Kyllähän ne alkuun vääntyy/kiertyy (voi naputtaa suoriksi eikä ne loputtomiin jaksa kiertyä) mut enpä ole koskaan nähnyt/saanut niitä poikki. Ihan normi kulumista vaan ollut havaittavissa.
Hpi Savage XL Flux (8S) Castle XL2 & 780KV, Team Durango DESC410R Castle MMM & 2200KV, Traxxas E-Revo 1/16