Kirjoittaja Aihe: KILPAILUKUTSU FTT 2012 VI GP Touring 2012 II [AIKATAULU JA ERÄLISTAT]  (Luettu 8710 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
KILPAILUKUTSU
FinTrack Tour 2012 VI
GasPower Touring 2012 II ja Ratakasi 2012 II
14.-15.7.2012 Uusikaupunki


Autotehtaan Autokerho/UA, Raision Seurakunnan Pienoisauto kerho ja Turun Urheiluautoilijat kutsuvat kaikkia RO-touringautoilijoita  Uuteenkaupunkiin  FinTrack Tour VI-osakilpailuun ja  Gas Power Touring II ja  Ratakasi II –osakilpailuun    14.-15.07 – 2012.

LUOKAT
  • Lauantai 14.7. TSM-10 (SM) ja TSS-10 (NM)
  • Sunnuntai 15.7. TP-10 (SM) ja Ratakasi (K)
KILPAILUN JOHTO
Kilpailun johtaja   Arto Lehto
II kilpailunjohtaja  Rauli Louhi
Tuomariston pj.    Heikki Helin
Katsastuspäällikkö   Mika Aulin
Kilpailutuomaristo   Juha Menna ja Jyri Pausio  lisää nimetään myöhemmin.
Kierroslaskenta   Pekka Poutiainen, Jethro Lehtojärvi / AMB
Ratamestari Marko Grönfors

ILMOITTAUTUMINEN
To 5.7.2012 klo 20 mennessä sähköisesti AKK:n KITI-järjestelmän kautta.

KITI löytyy osoitteesta https://kiti.akk-motorsport.fi/

Ilmoittautuessasi tarvitset seuraavat tiedot: nimi, seura, lisenssinumero, luokka, kilpailijanumero, ikä, vähintään neljä 27- tai 40 MHz –radiotaajutta (tai 2,4 GHz), halutessasi henkilökohtaisen transponderisi numero sekä yhteystiedot (puhelin tai sähköposti). Alle 18-vuotiaat ilmoittavat myös kilpailun aikuisen huoltajan nimen ja lisenssinumeron.

Tiedustelut puhelimitse: O4O 596O666 / Arto Lehto tai sähköpostitse arto.lehto (a) pp.inet.fi

KILPAILUMAKSUT
SM-luokat (TSM-10 ja TP-10)    30 €
TSS-10  ja Ratakasi    25 €
Kilpailumaksu maksetaan kilpailupaikalla.

LISENSSI
Voimassa oleva AKK:n lisenssi 2012

SÄÄNNÖT
Autourheilun sääntökirja 2012 sekä sähköluokissa FTT 2012 -ohjeisto ja polttomoottoriluokassa TP-10 sarjasäännöt ja -ohjeisto sekä Ratakasi 2012 sarjasäännöt.

VASTUU
Jokainen kilpailee omalla vastuullaan ja sitoutuu noudattamaan kilpailun johdon antamia määräyksiä.

KILPAILUPAIKKA
Autotehtaan asfalttirata. (Valmet-Automotive Oy)
Autotehtaankatu 14, Uusikaupunki
Ajo ohje ja aukiolot : RC10.fi>  Yleiset> RC-kerhot ja radat > ulkoradat

RATA
Asfalttipintainen. Pituus 238 m, leveys 3,8m
Pääsuoran pituus 40 m. Kiertosuunta vastapäivään.


MUUTA
Kilpailupaikalla on sähköä varikkotoimintaa varten (matkailuvaunuihin/autoihin tehtaan pysäköintialuella). Tuokaa omat jatkojohdot, pöydät ja tuolit. Lisäksi löytyy yleiseen käyttöön varikkoteltta 5x12 m .Joten kellä telttoja ja katoksia on niin kannattaa ottaa omia mukaan.
Buffetista löytyy syötävää (makkaraa,lettuja yms.)

MAJOITUS
Majoitus lähellä kisapaikkaa löytyy Hotelli Lännentie http://www.lannentie.fi/ ja Hotelli Aquarius www.hotelliaquarius.fi/

LISÄTIETOJA
O4O 596O666 / Arto Lehto tai sähköpostitse arto.lehto (a) pp.inet.fi

TERVETULOA!

edit: lisätty liitteet
« Viimeksi muokattu: 10.07.12 - klo: 15.13 kirjoittanut HVoltage »
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Löytyykö harjoittelumahdollisuutta lauantaina sähkökisan jälkeen?
---

Poissa #61#

  • Jäsen
    • Profiili
Löytyykö harjoitus mahdollisuutta 13 päivä perjantai ?

Poissa ALe

  • Jäsen
    • Profiili
Harjoitusmahdollisuuksia on viikon vaihteiden lisäksi myös torstaina 12.7. klo 12.00....20.00 ja perjantaina 13.7. klo 8.00 ... 20.00.  kun rakennamme varikkotelttoja tosin varmaan menee hetkiä kun puhallamme rataa välillä puhtaaksi.
Samoin sähkökisan palkintojenjaon  jälkeen on mahdollista ajaa klo 20.00 asti.

« Viimeksi muokattu: 22.06.12 - klo: 15.42 kirjoittanut ALe »

Poissa MrOllinmaki

  • Veteraani
    • Profiili
Löytyykö harjoittelumahdollisuutta lauantaina sähkökisan jälkeen?

Ja tämä harjoittelumahdollisuushan ei ole plussaa vaan isosti miinusta. Asiasta on väännetty säännöllisen epäsäännöllisesti jo 15vuotta.

Jos se mahdollisuus on, tarkoittaa se sitä että se on oikeasti harjoittelupakko. Asia vielä kärjistyy tämäntyyppisellä radalla jossa muuten ei ajeta, kun edellisen illan harjoittelijat saavat tolkuttoman suhteellisen hyödyn niihin nähden jotka pääsevät vasta aamun peleihin mukaan. (en aja omaa etuani vaan kaikkien niiden etua joilla ei ole mahdollisuutta tulla jo illaksi paikalle)

On siis paljon parempi että kukaan ei aja illalla. (ns. "kaikille sama", joka tuntuu olevan hyvä perustelu joka asiaan muutenkin)

-A-

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Sepä juuri. Puntaroin juuri sitä, että kannattaako/joutuuko paikanpäälle lähteä jo lauantaina vai yrittää heräillä aikaisin sunnuntai-aamuna matkaan.

Toisaalta kukaanhan ei estä käymässä harjoittelmassa radalla etukäteen.
---

Poissa MrOllinmaki

  • Veteraani
    • Profiili
Kaikkein parasta olisi jos päätettäisiin yhdessä kokoontua porukalla grillaamaan ja viettämään mukavaa laatuaikaa illaksi radanvarteen. Siitä sitten nukkumaan ja aamulla leikkiautoilemaan.

Jerzi voisi tulla mukaan grillivastaavaksi vielä!!

-A-

Poissa #61#

  • Jäsen
    • Profiili
Ja tämä harjoittelumahdollisuushan ei ole plussaa vaan isosti miinusta. Asiasta on väännetty säännöllisen epäsäännöllisesti jo 15vuotta.

Jos se mahdollisuus on, tarkoittaa se sitä että se on oikeasti harjoittelupakko. Asia vielä kärjistyy tämäntyyppisellä radalla jossa muuten ei ajeta, kun edellisen illan harjoittelijat saavat tolkuttoman suhteellisen hyödyn niihin nähden jotka pääsevät vasta aamun peleihin mukaan. (en aja omaa etuani vaan kaikkien niiden etua joilla ei ole mahdollisuutta tulla jo illaksi paikalle)

On siis paljon parempi että kukaan ei aja illalla. (ns. "kaikille sama", joka tuntuu olevan hyvä perustelu joka asiaan muutenkin)
 

Kiva mielipide kaverilta. Harjoittelu pakko ?  Mitenkäs tässä hommassa muuten voi kehittyä kuin harjoittelemalla? Onko sillä väliä jos ehtii kauempaa paikalle kisaa edeltävänä päivänä ajamaan muutaman akun kun paikalliset kundit pystyy ajamaan harvase viikonloppu ?

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Ja tämä harjoittelumahdollisuushan ei ole plussaa vaan isosti miinusta. Asiasta on väännetty säännöllisen epäsäännöllisesti jo 15vuotta.

Jos se mahdollisuus on, tarkoittaa se sitä että se on oikeasti harjoittelupakko. Asia vielä kärjistyy tämäntyyppisellä radalla jossa muuten ei ajeta, kun edellisen illan harjoittelijat saavat tolkuttoman suhteellisen hyödyn niihin nähden jotka pääsevät vasta aamun peleihin mukaan. (en aja omaa etuani vaan kaikkien niiden etua joilla ei ole mahdollisuutta tulla jo illaksi paikalle)

On siis paljon parempi että kukaan ei aja illalla. (ns. "kaikille sama", joka tuntuu olevan hyvä perustelu joka asiaan muutenkin)

Kun rata on tilapäinen ja vain kisaa varten tehty, tulisi nimenomaan noudattaa talvisarjoissa jo omaksuttua käytäntöä, että rata on kaikille kisapäivän aamuna uusi.

Kun kerta on mahdollisuus pitää peli kaikille samana, niin pidettäköön.

Kannatan voimakkaasti Antin chillaus+grillausehdotusta niiden osalta, jotka ehtivät pelipaikalle jo edellisenä iltana.

Jarkko
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa MrOllinmaki

  • Veteraani
    • Profiili
Kiva mielipide kaverilta. Harjoittelu pakko? 
==> Kuten Jarkko jo mainitsikin, käytäntö on vakiintunut mm. Finntrack talvisarjassa juuri sen takia että kaikki pääsevät harjoittelemaan saman määrän ennen kilpailua.

Talvisarjassa mattorata tehdään uusiksi kilpailua varten ettei kotikenttäetua pääse syntymään. Aikoinaan ennenkuin nykyinen käytäntö vakiintui, mm. allekirjoittanut ajoi vuoden aikana yli 17 000km henkilöautolla harjoittelemaan etukäteen kilpailupaikoille ja vietti erinäisiä kisaa edeltäviä iltoja odottaen radan valmistumista jotta pääsisi ajamaan sen yhden tai kaksi akkua enemmän treeniä kuin muut. Tämä tarkoitti varmasti 15-20 ylimääräistä hotelliyötä vuositasolla. Saman tekivät silloin myös muut jotka halusivat pärjätä kisoissa.

Mitenkäs tässä hommassa muuten voi kehittyä kuin harjoittelemalla?
==> TP-10 ja Ratakasi-luokassa on (lähes) jokaisella kilpailijalla takana kymmeniä tuhansia ajettuja pienoisautolähtöjä (esim. 20vuotta * 500-1000lähtöä), muutama lähtö tähän lisää ei muuta kuskin taitoja suuntaan tai toiseen. Se mihin asialla on vaikutusta, on auton säätäminen ratakohtaiseen kuntoon ja radan oppiminen.

Onko sillä väliä jos ehtii kauempaa paikalle kisaa edeltävänä päivänä ajamaan muutaman akun kun paikalliset kundit pystyy ajamaan harvase viikonloppu ?
==> Ei vakinaisella ulkokilparadalla paikallisten harjoittelua en näe ongelmana, koska olosuhteet (pöly / pito / pidotus) eivät ainakaan valokuvien perusteella ole sitä tasoa että kisasäätöjä pääsisi kilpailuviikonlopun ulkopuolella etsimään. Juuri tämän asian takia ne edellisen illan ajelemiset ovat arvokkaampia kuin muulloin huonoissa olosuhteissa ajetut lähdöt.

==> Mielipiteeni ei välttämättä ole kiva, mutta kuitenkin näillä kommenteilla lienee asiallisesti perusteltu.

-A-

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Ratakasin kakkosdivariin ilmoittauduttu.
Kisa-autona luultavasti TeamC GT8LE + HW combo, säädöt haetaan Tattiksella kisaviikolla.
Tilasin renkaita vähän yli oman tarpeen, joten joku kokeilunhaluinen saa täältä tarvittaessa ainakin yhden kierroksen BRS:n renkuloita (pink XX taakse ja 30 eteen).

Treeniasioihin liittyen, omat kisapäivät mahtuu yhden käden sormiin ja tyypillisesti radalle ehtii myös alle 10 kertaa vuodessa, joten kyllä ainakin ratakasin kakkosdivarissa tullaan näkemään nyyppämeinikinä.
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa ALe

  • Jäsen
    • Profiili
Pari päivää aikaa laittaa ilmoittautuminen!!

Lauantain tuomarina myös Pentti Minkkinen.

Tervetuloa Uuteenkaupunkiin.

Arto Lehto

Poissa MrOllinmaki

  • Veteraani
    • Profiili
Ja tämä harjoittelumahdollisuushan ei ole plussaa vaan isosti miinusta. Asiasta on väännetty säännöllisen epäsäännöllisesti jo 15vuotta.

Jos se mahdollisuus on, tarkoittaa se sitä että se on oikeasti harjoittelupakko. Asia vielä kärjistyy tämäntyyppisellä radalla jossa muuten ei ajeta, kun edellisen illan harjoittelijat saavat tolkuttoman suhteellisen hyödyn niihin nähden jotka pääsevät vasta aamun peleihin mukaan. (en aja omaa etuani vaan kaikkien niiden etua joilla ei ole mahdollisuutta tulla jo illaksi paikalle)

On siis paljon parempi että kukaan ei aja illalla. (ns. "kaikille sama", joka tuntuu olevan hyvä perustelu joka asiaan muutenkin)

Kun rata on tilapäinen ja vain kisaa varten tehty, tulisi nimenomaan noudattaa talvisarjoissa jo omaksuttua käytäntöä, että rata on kaikille kisapäivän aamuna uusi.

Kun kerta on mahdollisuus pitää peli kaikille samana, niin pidettäköön.

Kannatan voimakkaasti Antin chillaus+grillausehdotusta niiden osalta, jotka ehtivät pelipaikalle jo edellisenä iltana.

Jarkko

Vielä vähän jatkoa tähän aiheeseen.

Mitä mieltä olisitte ajatuksesta, että edellisen illan ylimääräinen treeni olisi sallittu rankingissa/sarjapisteissä kaikille parhaan 1/3 ulkopuolelle jääville kuljettajille?? Eikö F1-autoissakin ollut ainakin joskus vastaava systeemi, jossa häntäpään autoilla oli mahdollisuus treenata enemmän??

-A-

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Harjoitusmahdollisuuksia on viikon vaihteiden lisäksi myös torstaina 12.7. klo 12.00....20.00 ja perjantaina 13.7. klo 8.00 ... 20.00.  kun rakennamme varikkotelttoja tosin varmaan menee hetkiä kun puhallamme rataa välillä puhtaaksi.
Samoin sähkökisan palkintojenjaon  jälkeen on mahdollista ajaa klo 20.00 asti.

Onko perjantain harjoitteluun täällä liittynyt keskustelu vaikuttanut yllä olevaan?
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa ALe

  • Jäsen
    • Profiili
Perjantain harjoitteluun ei ole tullut mitään muutosta, lauantaina jää korkeintaa 1,5 h aikaa harjoitteluun jos kaikki menee aikataulullisesti, mutta jos joudutaan muutoksiin esim sadekuurojen takia saattaa tuo jäädä olemattomiin, sillä klo 20.00 "hiljaisuus". Tänään oli puoli märkää ja ainoastaan yksi auto kiersi rataa.

terv. Arska

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Ensimmäiseen viestiin lisätty aikataulut ja erälistat ->  http://rc10.fi/index.php?topic=67271.msg610209#msg610209

Virheistä yms. voi laittaa minulle suoraan YV:tä, korjailen sitä mukaan, mutta en julkaise tänne.
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
LIVESEURANTA:

http://www.myrcm.ch/fi/jethro/20120714_793753/TSS-10/index.html
http://www.myrcm.ch/fi/jethro/20120714_793753/TSM-10/index.html

Nyt eetterissä olevat tulokset ovat harjoitustuloksia. Korvautuvat alkuerien edetessä.
« Viimeksi muokattu: 14.07.12 - klo: 12.18 kirjoittanut HVoltage »
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Kiitos Jeppe, tämä on hyvää palvelua kotona jännittäville tukijoukoille.

T. Jarkko
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Tämänpäiväisiä karkeloita voi tulosmuodossa seurata alla olevista linkeistä.

http://www.myrcm.ch/fi/jethro/20120715_810197/Rata8/index.html
http://www.myrcm.ch/fi/jethro/20120715_810197/TP-10/index.html

Näkyvät alkuerätulokset ovat vielä treenien tuloksia.
« Viimeksi muokattu: 15.07.12 - klo: 22.47 kirjoittanut HVoltage »
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |